Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

Erhard 242 (Pure Energy)2010-06-18 10:56:46 // 14952
mondjuk a lambdaszondára ráméretnék még azért mert a LMM, MAP, vákumszabályzó, lambdaszonda négyes alapján adagolja a levegőt ....
a legolcsóbb megoldás hogy lehúzod a LMM-őt a computer kap egy közép értéket és így mérni a fogyasztást ...ha így is sok akkor nem ezen említett egyike a ludas ha nem más ha kevesebb lesz a fogyi akkor meg valamelyik szar a négy közül...
Bilux2010-06-18 10:55:57 // 14951
Csak hidegindításnál mikor hideg még a motor? Vagy kint konstans 15 fok van és a motor üzemihőfokos úgy is lomha? Mert nem mindegy.
Ha kint 15 fok van és szar a motorhőfok jeladód (vízhőfok) akkor teljesen más értékekkel dúsít mint alapesetben 25 fokos motornál.
Azért mondtam, hogy a vízhőfok is befolyálolja a dúsítást. De ezeket sajnos nem lehet kisakkozni csak úgy, ha rákötöd számítógépre. Vagy vannak tuti jó szenzoraid és próbálkozol, de ez szerintem elég balkáni megoldás lenne.
Ferko2010-06-18 10:39:27 // 14950
Tehát komplett lmm-et kell cserélni, ha gáz van.
Köszi.:-)
Ferko2010-06-18 10:37:42 // 14949
Igen, ez valóban nem a világ vége. Megéri egy próbát tenni.:-)
Ferko2010-06-18 10:35:41 // 14948
Nekem volt már olyan, hogy két hónap után kuka volt a lambda a 146-ban.:-) Igaz az Magnetti volt.
Ferko2010-06-18 10:34:56 // 14947
Mi van öcsém, ittál? Mindenki érti, hogy jeladót cserélt.:-DDDDDDDDD
Ferko2010-06-18 10:33:54 // 14946
Fogalmam sincs. Hátha valaki tudja itt, aki ért is hozzá. Tényleg nem tudom.:-(
Ferko2010-06-18 10:32:47 // 14945
Áhh, az nincs alatta. Azt csak észre vettem volna.:-)
András bácsi2010-06-18 10:25:10 // 14943
Biztos nem: itt már az lmm-ben van a hőm-szenzor.
WarbiRunner (Gyuri)2010-06-18 10:11:33 // 14942
Jaja...az enyém is erre vár asszem. Csak idegesít az a régóta meglévő jelenség, hogy hűvösebb időben nem megy úgy az autó (holott picit még jobban is mehetne olyankor). Így átprogramozva méginkább érződik. Legutóbb olvastunk ki olyat, hogy a hőfok jeladó nem jó. Igen ám, de annak mi köze a külső hőmérséklethez? Tök hideg motornál, ha beindítom 15 fokban, nincs kedve menni, ha 25-ben, akkor a gázpedál érintésére is lódul meg. És a múltkori 30-32 fokos időjárásban 7-et evett úgy, hogy Bp-n keringtem vagy 100km-t, ebből össze se tudom számolni, hogy mennyit lépésben haladtam, végig klímával. Oda-vissza meg 150 körül, néha megkínálva plusz végig klíma.
A legutóbb ugyanez városi dugó nélkül, csak visszafelé lájtosan klímázva 7,5. Csak mert 20 fok alatt volt kint.
Ezt érti valaki?
Bilux2010-06-18 09:59:28 // 14941
Ez kedvezményes ár volt, meg benzines autóról van szó :) Tehát neki nem biztos, hogy külön szenzor méri a beszívott levegő hőmérsékletét... Tegyék gépre mindenképp.
GEORGE2010-06-18 09:56:27 // 14940
Ferko koma, amit Bilux ír neked is ki kéne cserélni, 4.100 Ft nem a világ!
Én leges legutoljára verném ki a porlasztócsúcsokat!
Bilux2010-06-18 09:56:04 // 14939
Mind1 a kocsit rá kell kötni számítógépre és a szenzorokat végig nézni, hogy megfelelő értékeket mutat e. Ne csak a hibakódokat.
GEORGE2010-06-18 09:55:06 // 14938
Mondom én, hogy reggel van nekem :-)))
Bilux2010-06-18 09:53:48 // 14937
Beszívott levegő hőmérséklet jeladót cseréltem. Lambdához írtam, hogy pár hónapja lett cserélve. Az nem lehet rossz és nem is volt az! :)
GEORGE2010-06-18 09:50:38 // 14936
Akkor lehet nekem van még túl reggel :-)
Grando2010-06-18 09:42:10 // 14935
Hogyhogy? :)))
WarbiRunner (Gyuri)2010-06-18 09:41:50 // 14934
Mér'? én értem :-)
GEORGE2010-06-18 09:37:48 // 14933
Valamit biztosan elgépelt a kolléga...
Grando2010-06-18 09:37:05 // 14932
Sztem a hőmérsékletjeladót cserélte. ;)))
WarbiRunner (Gyuri)2010-06-18 09:30:42 // 14931
Hogy méri a gogyasztást a computer? Van valami átfolyásmérő benne? Mert ha igen, akkor az jó kiindulási pont lenne, hogy 7-alattit mutat, mégis több fogy.
GEORGE2010-06-18 09:20:47 // 14930
Lehet csak én nem értem, akkor bocsi előre is.

Kicserélted gyárira a lambda szondát, ami később kiderült, hogy rossz?
Majd újra gyárira cserélted?
ALFI1562010-06-18 09:13:46 // 14929
Gázolajra gondoltam.Ez ilyen játék.Kell futni pár felesleges kört mire a végére érsz.Én is ezt teszem most.
Ferko2010-06-18 09:10:16 // 14928
A furcsa az egyébként, hogy a comp. átlagfogyasztásnak még így s 6,5-6,9-et hoz ki. Azt tudtam, hogy 1 literrel kevesebbet mutat a tényleges fogyinál. Viszont 10-11 literes fogyasztásnál is ezt hozza.
Bilux2010-06-18 09:06:37 // 14927
Hát ezt kellett volna csinálni elsőre is. Nekem most volt épp ilyen gondom semmi hibajelenség nem volt csak 13litert evett a kis varrógépmotor. Lambda pár hónapja volt cserélve gyárira. Gondoltam az nem lehet rossz. Elvittem kiolvastatni hibakód nem volt végig nézte az értékeket a szerelő és a legnagyobb melegben 35fokban a beszívott levegő hőmérséklet jeladóm fals értékeket adott egészen pontosan -33fokot... és nem kicsit nőt meg a fogyim emiatt is... 4100Ft volt a gyári Bosch. Vissza is jött az ára.
Ferko2010-06-18 09:05:47 // 14926
El lehetne vinni a porlasztót is bevizsgáltatni. 20.000-ért meg is mondják, hogy oké ez jó vagy nem jó. Ez a bajom, hogy feleslegesen nem akarok kiadni pénzt.
Az autó alatt nincs folyadék, amikor egy helyben áll. Minek kellene lennie amúgy? Mármint milyen folyadéknak? A klíma miatt biztos, hogy víz az lehet; bár még eddig nem vettem észre.
Ferko2010-06-18 09:03:13 // 14925
Nem, a motor nem erőlködik. Mit értesz segédberendezés alatt?

A nyugdíjas tempó most azért volt, mert meg akartam nézni, hogy mit mutat így a fogyasztás. Egyébként 2000 alatt nem szoktam pörgetni; mindig vagy ott vagy felette van. NEm gyilkolom a gépet, de a motorban rejlő erőket azért kihasználom.:-D
Elég nagy kínszenvedés volt msot is nyugdíjasan menni. Arra azért örültem, hogy 1500-as fordulatnál ne padlóval gyorsítsak, hanem finoman adagolva, lassan.
ALFI1562010-06-18 09:01:02 // 14924
Lepróbáltátok már a csúcsokat?Hátha valamelyik hugyozik.Esetleg a kocsi alatt nincs kis tócs vagy pár csepp amikor egyhelybe járatod?Nem csepeg el valahol?
András bácsi2010-06-18 09:00:16 // 14923
Minden alapdolog jó? Mármint mechanikailag?
Ne erőlködik a motor? Pl. segédberendezés nem szorul?
Egyébként a nyugdíjas tempó nem hat pozitívan a fogyastásra.
Ferko2010-06-18 08:57:50 // 14922
A jeladóra már én is gondoltam, de a comp semmit nem ír ki. Értékeket nem mutat a műszer; sajna ez nem tud olyat. Arra gondoltunk, hogy bevisszük a márkaszervizbe és ott kötjük rá műszerre, ahol már vannak értékek. Gondolom kilehet kérni a mérési eredményeket.
Ferko2010-06-18 08:54:12 // 14921
Jaja, nekem mondod. Tiszta X-akták.
Most megpróbáljuk kicserélni az LMM-et. Van egy tartalék, amit még Kru adott. Használt ugyan, de elvileg jó. Arra mindenképp jó lesz, hogy kiküszöböljük (vagy éppen megállapítsuk) az LMM hibát.
GEORGE2010-06-18 08:48:20 // 14920
Baszki ez elég érdekes......
Bilux2010-06-18 08:46:43 // 14919
Benzinesnél amik befolyásolják. Lambda, motorhőfok jeladó (kettő darab van egyik a computernek egy az órának küldi a jelet) meg a beszívott levegő hőmérséklet jeladó sok autónál asszem a LMM-ben van nekem szerencsére külön. Computerre rákötve ezek az értékek mind jók? Már ami van dízelnél...
Ferko2010-06-18 08:30:31 // 14918
Sziasztok!

Elhasználtam majd egy tank üzemanyagot megint. De ezt olyan nyugdíjas tempóban tettem, hogy még az öreganyám is gyorsabb lett volna nálam.
2000 alatt pörgött csak a motor, kigyorsítás óvatosan, finoman, országúton szigorú 90-en hatodikban.
A fogyasztásom még mindig 10 liter fölött van és nem tudni, hogy mi baja. A műszer lószart sem ír ki sajnos.
Kezdek idegbajt kapni.:-(( Tűt keresünk a szénakazalban.
zee2010-06-16 11:15:56 // 14917
Köszi,na ezek azok amikhez nem értek...
Erhard 242 (Pure Energy)2010-06-16 09:42:51 // 14916
olaszok törik az autókat, futóműre kell figyelni, az olajfolyásra, turbóhangra, csövekre, kettőstömegűre...
Erhard 242 (Pure Energy)2010-06-16 09:29:29 // 14915
ami jó még az a Cataclean...
zee2010-06-16 09:09:40 // 14914
Sziasztok

Mivel a költségvetésünkhöz mérten elég gatya az itthoni 156 SW JTD felhozatal,olasz behozatal is szóba került itthon.
Vélemények tapasztalatok vannak ez ügyben vkinek.
PL: mire kell figyelni 156,ill dizel vásárlásnál,buktatók,típushibák stb...?

üdv
WarbiRunner (Gyuri)2010-06-16 09:08:47 // 14913
Itt Debrecenben a buszokon ilyen tehén-koksz rendszer van :-)
Poló2010-06-16 00:44:10 // 14912
Egyik fuvarozós újságban ilyet szoktak reklámozni. Mondjuk engem nem érint, mert csak EU4-es a vasam és nem részecskeszűrős.
[k i z z o]2010-06-16 00:42:00 // 14911
A többi is gyárt ilyet, illetve nem gyártja, csak a nevét adja rá, de az árukból is látszik, hogy szarok. Olyan mint a tescos bosch meg varta akksik :)
Erhard 242 (Pure Energy)2010-06-15 18:52:57 // 14910
csak azt tudom mondani hogy mondjuk a fékektől eltekintve a Delphi sok szart gyárt pl akkut ami 3 évig bírja, lengőkart ami 2 hónapig stb stb...ezek tapasztalatok
[k i z z o]2010-06-14 18:54:06 // 14909
Megbízhatóak, csak volt egy kis bibi, ami már megoldódott.

Én a kontrolleren dolgoztam rengeteget, az agyonver mindent, talán Continak vagy TRW -nek van most hasonló ECU -ja 2010 -ben + Bosch EDC17, de ugye ezt a Delphi már 2006 -ban fejlesztette, gyártottuk.

Persze magával a piezo befecskendezővel is foglalkoztam sokat, plusz kollégámmal együtt diagnosztizáltunk eleget kocsiban, szervizben, Daimlernél, Delphiben, úton útszélen amikor az első piezok elhaltak, volt para, mert nem egyszerű a rendszer, de miután kiderült mi okozza a hibát, ki lett javítva, és megint az OM651 viszi a pálmát DCM - ben:)
[k i z z o]2010-06-14 18:26:43 // 14908
Igen, ezt a Daimler is tudja, csak megint más van az újságokban, és más a reality :)
GTPeti2010-06-13 23:00:44 // 14907
Én is úgy tudom, hogy a piezos Delphi injektorok nem a megbízhatóság szobrai. :)
Lásd pl. német OM651 fórumok.
WarbiRunner (Gyuri)2010-06-13 22:50:58 // 14906
Úgy kell megoldani, mint a Imprezákon. Hűtő felfelé néz a motorháztető alatt, a motorháztetőn szép nagy lyuk a hűtő fölött, és mindezek mellet vízpermetet neki. Nem mindíg, csak ha épp kell a kraft.
WarbiRunner (Gyuri)2010-06-13 22:46:24 // 14905
Autósboltokban, sajna megy fel az ára. Volt 2000 alatt is, most 2500 körül van átlagban egy flakon.
WarbiRunner (Gyuri)2010-06-13 22:35:30 // 14904
Ajjaj nem kell ide már több ló. Esetleg még néhány.:-) Nincs kedvem fékrendszert építeni. Ezt így még pont elbírja.
WarbiRunner (Gyuri)2010-06-13 22:30:38 // 14903
És mitől halkabb? Mert halkabb egyértelműen, 140-150 körül egész biztos, próbáltam többször. És hidegen hamarabb hagyja el a nyers kerregést, és elvétve látsz füstpamacsot is, minimálisat füstöl. (ezt több mögöttem autózó ismerősöm tanusíthatja).
Amitől eddig érezhetően jobban ment, az a Bludiesel volt, csak attól meg kvára füsölt :-)
Kérdés az, hogy ha nem is javít (a hangon kívül ), de ártani árthat? Ha nem csökkenti az élettartamát a motornak, akkor már megéri, legalábbis az ős traktor hallhatóan szereti. Lehet azt hallani, ha egy motor "jól érzi" magát.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak