mondjuk a lambdaszondára ráméretnék még azért mert a LMM, MAP, vákumszabályzó, lambdaszonda négyes alapján adagolja a levegőt ....
a legolcsóbb megoldás hogy lehúzod a LMM-őt a computer kap egy közép értéket és így mérni a fogyasztást ...ha így is sok akkor nem ezen említett egyike a ludas ha nem más ha kevesebb lesz a fogyi akkor meg valamelyik szar a négy közül...
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia
Erhard 242 (Pure Energy)2010-06-18 10:56:46 // 14952
Bilux2010-06-18 10:55:57 // 14951
Csak hidegindításnál mikor hideg még a motor? Vagy kint konstans 15 fok van és a motor üzemihőfokos úgy is lomha? Mert nem mindegy.
Ha kint 15 fok van és szar a motorhőfok jeladód (vízhőfok) akkor teljesen más értékekkel dúsít mint alapesetben 25 fokos motornál.
Azért mondtam, hogy a vízhőfok is befolyálolja a dúsítást. De ezeket sajnos nem lehet kisakkozni csak úgy, ha rákötöd számítógépre. Vagy vannak tuti jó szenzoraid és próbálkozol, de ez szerintem elég balkáni megoldás lenne.
Ha kint 15 fok van és szar a motorhőfok jeladód (vízhőfok) akkor teljesen más értékekkel dúsít mint alapesetben 25 fokos motornál.
Azért mondtam, hogy a vízhőfok is befolyálolja a dúsítást. De ezeket sajnos nem lehet kisakkozni csak úgy, ha rákötöd számítógépre. Vagy vannak tuti jó szenzoraid és próbálkozol, de ez szerintem elég balkáni megoldás lenne.
Ferko2010-06-18 10:39:27 // 14950
Tehát komplett lmm-et kell cserélni, ha gáz van.
Köszi.:-)
Köszi.:-)
Ferko2010-06-18 10:37:42 // 14949
Igen, ez valóban nem a világ vége. Megéri egy próbát tenni.:-)
Ferko2010-06-18 10:35:41 // 14948
Nekem volt már olyan, hogy két hónap után kuka volt a lambda a 146-ban.:-) Igaz az Magnetti volt.
Ferko2010-06-18 10:34:56 // 14947
Mi van öcsém, ittál? Mindenki érti, hogy jeladót cserélt.:-DDDDDDDDD
Ferko2010-06-18 10:33:54 // 14946
Fogalmam sincs. Hátha valaki tudja itt, aki ért is hozzá. Tényleg nem tudom.:-(
Ferko2010-06-18 10:32:47 // 14945
Áhh, az nincs alatta. Azt csak észre vettem volna.:-)
Erhard 242 (Pure Energy)2010-06-18 10:28:24 // 14944
így van ...
András bácsi2010-06-18 10:25:10 // 14943
Biztos nem: itt már az lmm-ben van a hőm-szenzor.
WarbiRunner (Gyuri)2010-06-18 10:11:33 // 14942
Jaja...az enyém is erre vár asszem. Csak idegesít az a régóta meglévő jelenség, hogy hűvösebb időben nem megy úgy az autó (holott picit még jobban is mehetne olyankor). Így átprogramozva méginkább érződik. Legutóbb olvastunk ki olyat, hogy a hőfok jeladó nem jó. Igen ám, de annak mi köze a külső hőmérséklethez? Tök hideg motornál, ha beindítom 15 fokban, nincs kedve menni, ha 25-ben, akkor a gázpedál érintésére is lódul meg. És a múltkori 30-32 fokos időjárásban 7-et evett úgy, hogy Bp-n keringtem vagy 100km-t, ebből össze se tudom számolni, hogy mennyit lépésben haladtam, végig klímával. Oda-vissza meg 150 körül, néha megkínálva plusz végig klíma.
A legutóbb ugyanez városi dugó nélkül, csak visszafelé lájtosan klímázva 7,5. Csak mert 20 fok alatt volt kint.
Ezt érti valaki?
A legutóbb ugyanez városi dugó nélkül, csak visszafelé lájtosan klímázva 7,5. Csak mert 20 fok alatt volt kint.
Ezt érti valaki?
Bilux2010-06-18 09:59:28 // 14941
Ez kedvezményes ár volt, meg benzines autóról van szó :) Tehát neki nem biztos, hogy külön szenzor méri a beszívott levegő hőmérsékletét... Tegyék gépre mindenképp.
GEORGE2010-06-18 09:56:27 // 14940
Ferko koma, amit Bilux ír neked is ki kéne cserélni, 4.100 Ft nem a világ!
Én leges legutoljára verném ki a porlasztócsúcsokat!
Én leges legutoljára verném ki a porlasztócsúcsokat!
Bilux2010-06-18 09:56:04 // 14939
Mind1 a kocsit rá kell kötni számítógépre és a szenzorokat végig nézni, hogy megfelelő értékeket mutat e. Ne csak a hibakódokat.
GEORGE2010-06-18 09:55:06 // 14938
Mondom én, hogy reggel van nekem :-)))
Bilux2010-06-18 09:53:48 // 14937
Beszívott levegő hőmérséklet jeladót cseréltem. Lambdához írtam, hogy pár hónapja lett cserélve. Az nem lehet rossz és nem is volt az! :)
GEORGE2010-06-18 09:50:38 // 14936
Akkor lehet nekem van még túl reggel :-)
WarbiRunner (Gyuri)2010-06-18 09:41:50 // 14934
Mér'? én értem :-)
GEORGE2010-06-18 09:37:48 // 14933
Valamit biztosan elgépelt a kolléga...
Grando2010-06-18 09:37:05 // 14932
Sztem a hőmérsékletjeladót cserélte. ;)))
WarbiRunner (Gyuri)2010-06-18 09:30:42 // 14931
Hogy méri a gogyasztást a computer? Van valami átfolyásmérő benne? Mert ha igen, akkor az jó kiindulási pont lenne, hogy 7-alattit mutat, mégis több fogy.
GEORGE2010-06-18 09:20:47 // 14930
Lehet csak én nem értem, akkor bocsi előre is.
Kicserélted gyárira a lambda szondát, ami később kiderült, hogy rossz?
Majd újra gyárira cserélted?
Kicserélted gyárira a lambda szondát, ami később kiderült, hogy rossz?
Majd újra gyárira cserélted?
ALFI1562010-06-18 09:13:46 // 14929
Gázolajra gondoltam.Ez ilyen játék.Kell futni pár felesleges kört mire a végére érsz.Én is ezt teszem most.
Ferko2010-06-18 09:10:16 // 14928
A furcsa az egyébként, hogy a comp. átlagfogyasztásnak még így s 6,5-6,9-et hoz ki. Azt tudtam, hogy 1 literrel kevesebbet mutat a tényleges fogyinál. Viszont 10-11 literes fogyasztásnál is ezt hozza.
Bilux2010-06-18 09:06:37 // 14927
Hát ezt kellett volna csinálni elsőre is. Nekem most volt épp ilyen gondom semmi hibajelenség nem volt csak 13litert evett a kis varrógépmotor. Lambda pár hónapja volt cserélve gyárira. Gondoltam az nem lehet rossz. Elvittem kiolvastatni hibakód nem volt végig nézte az értékeket a szerelő és a legnagyobb melegben 35fokban a beszívott levegő hőmérséklet jeladóm fals értékeket adott egészen pontosan -33fokot... és nem kicsit nőt meg a fogyim emiatt is... 4100Ft volt a gyári Bosch. Vissza is jött az ára.
Ferko2010-06-18 09:05:47 // 14926
El lehetne vinni a porlasztót is bevizsgáltatni. 20.000-ért meg is mondják, hogy oké ez jó vagy nem jó. Ez a bajom, hogy feleslegesen nem akarok kiadni pénzt.
Az autó alatt nincs folyadék, amikor egy helyben áll. Minek kellene lennie amúgy? Mármint milyen folyadéknak? A klíma miatt biztos, hogy víz az lehet; bár még eddig nem vettem észre.
Az autó alatt nincs folyadék, amikor egy helyben áll. Minek kellene lennie amúgy? Mármint milyen folyadéknak? A klíma miatt biztos, hogy víz az lehet; bár még eddig nem vettem észre.
Ferko2010-06-18 09:03:13 // 14925
Nem, a motor nem erőlködik. Mit értesz segédberendezés alatt?
A nyugdíjas tempó most azért volt, mert meg akartam nézni, hogy mit mutat így a fogyasztás. Egyébként 2000 alatt nem szoktam pörgetni; mindig vagy ott vagy felette van. NEm gyilkolom a gépet, de a motorban rejlő erőket azért kihasználom.:-D
Elég nagy kínszenvedés volt msot is nyugdíjasan menni. Arra azért örültem, hogy 1500-as fordulatnál ne padlóval gyorsítsak, hanem finoman adagolva, lassan.
A nyugdíjas tempó most azért volt, mert meg akartam nézni, hogy mit mutat így a fogyasztás. Egyébként 2000 alatt nem szoktam pörgetni; mindig vagy ott vagy felette van. NEm gyilkolom a gépet, de a motorban rejlő erőket azért kihasználom.:-D
Elég nagy kínszenvedés volt msot is nyugdíjasan menni. Arra azért örültem, hogy 1500-as fordulatnál ne padlóval gyorsítsak, hanem finoman adagolva, lassan.
ALFI1562010-06-18 09:01:02 // 14924
Lepróbáltátok már a csúcsokat?Hátha valamelyik hugyozik.Esetleg a kocsi alatt nincs kis tócs vagy pár csepp amikor egyhelybe járatod?Nem csepeg el valahol?
András bácsi2010-06-18 09:00:16 // 14923
Minden alapdolog jó? Mármint mechanikailag?
Ne erőlködik a motor? Pl. segédberendezés nem szorul?
Egyébként a nyugdíjas tempó nem hat pozitívan a fogyastásra.
Ne erőlködik a motor? Pl. segédberendezés nem szorul?
Egyébként a nyugdíjas tempó nem hat pozitívan a fogyastásra.
Ferko2010-06-18 08:57:50 // 14922
A jeladóra már én is gondoltam, de a comp semmit nem ír ki. Értékeket nem mutat a műszer; sajna ez nem tud olyat. Arra gondoltunk, hogy bevisszük a márkaszervizbe és ott kötjük rá műszerre, ahol már vannak értékek. Gondolom kilehet kérni a mérési eredményeket.
Ferko2010-06-18 08:54:12 // 14921
Jaja, nekem mondod. Tiszta X-akták.
Most megpróbáljuk kicserélni az LMM-et. Van egy tartalék, amit még Kru adott. Használt ugyan, de elvileg jó. Arra mindenképp jó lesz, hogy kiküszöböljük (vagy éppen megállapítsuk) az LMM hibát.
Most megpróbáljuk kicserélni az LMM-et. Van egy tartalék, amit még Kru adott. Használt ugyan, de elvileg jó. Arra mindenképp jó lesz, hogy kiküszöböljük (vagy éppen megállapítsuk) az LMM hibát.
GEORGE2010-06-18 08:48:20 // 14920
Baszki ez elég érdekes......
Bilux2010-06-18 08:46:43 // 14919
Benzinesnél amik befolyásolják. Lambda, motorhőfok jeladó (kettő darab van egyik a computernek egy az órának küldi a jelet) meg a beszívott levegő hőmérséklet jeladó sok autónál asszem a LMM-ben van nekem szerencsére külön. Computerre rákötve ezek az értékek mind jók? Már ami van dízelnél...
Ferko2010-06-18 08:30:31 // 14918
Sziasztok!
Elhasználtam majd egy tank üzemanyagot megint. De ezt olyan nyugdíjas tempóban tettem, hogy még az öreganyám is gyorsabb lett volna nálam.
2000 alatt pörgött csak a motor, kigyorsítás óvatosan, finoman, országúton szigorú 90-en hatodikban.
A fogyasztásom még mindig 10 liter fölött van és nem tudni, hogy mi baja. A műszer lószart sem ír ki sajnos.
Kezdek idegbajt kapni.:-(( Tűt keresünk a szénakazalban.
Elhasználtam majd egy tank üzemanyagot megint. De ezt olyan nyugdíjas tempóban tettem, hogy még az öreganyám is gyorsabb lett volna nálam.
2000 alatt pörgött csak a motor, kigyorsítás óvatosan, finoman, országúton szigorú 90-en hatodikban.
A fogyasztásom még mindig 10 liter fölött van és nem tudni, hogy mi baja. A műszer lószart sem ír ki sajnos.
Kezdek idegbajt kapni.:-(( Tűt keresünk a szénakazalban.
zee2010-06-16 11:15:56 // 14917
Köszi,na ezek azok amikhez nem értek...
Erhard 242 (Pure Energy)2010-06-16 09:42:51 // 14916
olaszok törik az autókat, futóműre kell figyelni, az olajfolyásra, turbóhangra, csövekre, kettőstömegűre...
Erhard 242 (Pure Energy)2010-06-16 09:29:29 // 14915
ami jó még az a Cataclean...
zee2010-06-16 09:09:40 // 14914
Sziasztok
Mivel a költségvetésünkhöz mérten elég gatya az itthoni 156 SW JTD felhozatal,olasz behozatal is szóba került itthon.
Vélemények tapasztalatok vannak ez ügyben vkinek.
PL: mire kell figyelni 156,ill dizel vásárlásnál,buktatók,típushibák stb...?
üdv
Mivel a költségvetésünkhöz mérten elég gatya az itthoni 156 SW JTD felhozatal,olasz behozatal is szóba került itthon.
Vélemények tapasztalatok vannak ez ügyben vkinek.
PL: mire kell figyelni 156,ill dizel vásárlásnál,buktatók,típushibák stb...?
üdv
WarbiRunner (Gyuri)2010-06-16 09:08:47 // 14913
Itt Debrecenben a buszokon ilyen tehén-koksz rendszer van :-)
Poló2010-06-16 00:44:10 // 14912
Egyik fuvarozós újságban ilyet szoktak reklámozni. Mondjuk engem nem érint, mert csak EU4-es a vasam és nem részecskeszűrős.
[k i z z o]2010-06-16 00:42:00 // 14911
A többi is gyárt ilyet, illetve nem gyártja, csak a nevét adja rá, de az árukból is látszik, hogy szarok. Olyan mint a tescos bosch meg varta akksik :)
Erhard 242 (Pure Energy)2010-06-15 18:52:57 // 14910
csak azt tudom mondani hogy mondjuk a fékektől eltekintve a Delphi sok szart gyárt pl akkut ami 3 évig bírja, lengőkart ami 2 hónapig stb stb...ezek tapasztalatok
[k i z z o]2010-06-14 18:54:06 // 14909
Megbízhatóak, csak volt egy kis bibi, ami már megoldódott.
Én a kontrolleren dolgoztam rengeteget, az agyonver mindent, talán Continak vagy TRW -nek van most hasonló ECU -ja 2010 -ben + Bosch EDC17, de ugye ezt a Delphi már 2006 -ban fejlesztette, gyártottuk.
Persze magával a piezo befecskendezővel is foglalkoztam sokat, plusz kollégámmal együtt diagnosztizáltunk eleget kocsiban, szervizben, Daimlernél, Delphiben, úton útszélen amikor az első piezok elhaltak, volt para, mert nem egyszerű a rendszer, de miután kiderült mi okozza a hibát, ki lett javítva, és megint az OM651 viszi a pálmát DCM - ben:)
Én a kontrolleren dolgoztam rengeteget, az agyonver mindent, talán Continak vagy TRW -nek van most hasonló ECU -ja 2010 -ben + Bosch EDC17, de ugye ezt a Delphi már 2006 -ban fejlesztette, gyártottuk.
Persze magával a piezo befecskendezővel is foglalkoztam sokat, plusz kollégámmal együtt diagnosztizáltunk eleget kocsiban, szervizben, Daimlernél, Delphiben, úton útszélen amikor az első piezok elhaltak, volt para, mert nem egyszerű a rendszer, de miután kiderült mi okozza a hibát, ki lett javítva, és megint az OM651 viszi a pálmát DCM - ben:)
[k i z z o]2010-06-14 18:26:43 // 14908
Igen, ezt a Daimler is tudja, csak megint más van az újságokban, és más a reality :)
GTPeti2010-06-13 23:00:44 // 14907
Én is úgy tudom, hogy a piezos Delphi injektorok nem a megbízhatóság szobrai. :)
Lásd pl. német OM651 fórumok.
Lásd pl. német OM651 fórumok.
WarbiRunner (Gyuri)2010-06-13 22:50:58 // 14906
Úgy kell megoldani, mint a Imprezákon. Hűtő felfelé néz a motorháztető alatt, a motorháztetőn szép nagy lyuk a hűtő fölött, és mindezek mellet vízpermetet neki. Nem mindíg, csak ha épp kell a kraft.
WarbiRunner (Gyuri)2010-06-13 22:46:24 // 14905
Autósboltokban, sajna megy fel az ára. Volt 2000 alatt is, most 2500 körül van átlagban egy flakon.
WarbiRunner (Gyuri)2010-06-13 22:35:30 // 14904
Ajjaj nem kell ide már több ló. Esetleg még néhány.:-) Nincs kedvem fékrendszert építeni. Ezt így még pont elbírja.
WarbiRunner (Gyuri)2010-06-13 22:30:38 // 14903
És mitől halkabb? Mert halkabb egyértelműen, 140-150 körül egész biztos, próbáltam többször. És hidegen hamarabb hagyja el a nyers kerregést, és elvétve látsz füstpamacsot is, minimálisat füstöl. (ezt több mögöttem autózó ismerősöm tanusíthatja).
Amitől eddig érezhetően jobban ment, az a Bludiesel volt, csak attól meg kvára füsölt :-)
Kérdés az, hogy ha nem is javít (a hangon kívül ), de ártani árthat? Ha nem csökkenti az élettartamát a motornak, akkor már megéri, legalábbis az ős traktor hallhatóan szereti. Lehet azt hallani, ha egy motor "jól érzi" magát.
Amitől eddig érezhetően jobban ment, az a Bludiesel volt, csak attól meg kvára füsölt :-)
Kérdés az, hogy ha nem is javít (a hangon kívül ), de ártani árthat? Ha nem csökkenti az élettartamát a motornak, akkor már megéri, legalábbis az ős traktor hallhatóan szereti. Lehet azt hallani, ha egy motor "jól érzi" magát.