Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

WarbiRunner (Gyuri)2010-08-13 11:10:34 // 15102
Jó volna, csak akkor bukom a 14-es téli kerekeimet, azok nem mennének fel. Inkább nem hajtom ennyivel szegény autót...csak néha :-))
GTPeti2010-08-12 22:37:20 // 15101
Vákuumban mi? Jó szöveg. Személyit, vezetői engedélyt kérem felmutatni. :))
Selmak2010-08-12 22:33:07 // 15100
DFGnek van eladó 146 TI nagy féknyerge, tárcsája, csonkálványa.
WarbiRunner (Gyuri)2010-08-12 22:25:34 // 15099
Mai tanulság, 180 felett kevés a fék az ördögszekéren. Vagyis fog szépen, de 180 felett berázza a verdát, elég kellemetlen. Lehet fel kéne szabályozni a tárcsákat, meg valami puhább betét kéne neki.
Amúgy király a vas, egy 2.0T A4 után mentem egy darabig. Persze maradoztam le, de nem vészesen, tudtam menni vele szépen. Takarított, és meg mentem a vákuumban mögötte :-) 120-190 közt. Jó volt :-)
Ezen a tempón már lehet nem hülyeség az ESP se, kanyarban 180-ról fékezni már nagyon ésszel kell az öreg traktorral...
GTPeti2010-08-12 22:04:48 // 15098
Hogy ezt miért ide tettem nem tudom. Az OFF-osok közé szántam.
GTPeti2010-08-12 22:03:35 // 15097
A japán 156 SW. Nekem tetszik. (Tényleg.)
GTPeti2010-08-11 19:21:55 // 15096
Így van, ezt már én is észrevettem. No meg azt is, hogy kb 5 liter magyar nafta volt a tankban, rátankoltam Ausztriában ugyanennyit* és megtáltosodott a paripa. (Mondjuk az 5l magyarhoz volt 1 flakon piros Spuri is keverve, de szerintem nem az okozta.)
Észrevehetően megindult utána az autó.

(*: Azért csak 5 litert, mert a kedvenc Oed-i benzinkutamnál akartam teletankolni az autót. És így is tettem. :)
WarbiRunner (Gyuri)2010-08-11 14:36:10 // 15095
Az enyém dpf nélküli, de mióta megvettem, mindíg 2-300km városozás után az első 50-60km autópálya nem megy neki annyira. Szerintem a katalizátor is telerakódik, vagy nem tudom mi. Nálam ez az autó normál használata, 2-300km Debrecenen belül, aztán egy Debrecen-Budapest, ebből áll az eddig megtett 85e km nagy része. És hol jobban, hol kevésbé mindíg előjött ez a jelenség. Talán mióta nincs egér, nem annyira durván erőtlen. Ja, és olyankor az enyém az első néhány padlógáz gyorsításkor "takarít".Egy löketben kinyom egy szép szürke ködöt, de aztán semmi füst onnantól. Visszafelé úton meg mint akit segberúgtak, mindíg felpörög. Így remap után is érződik. Most nem az elején érzem erőtlennek, hanem utánna lepődök meg, hogy hogy megy...de majd hozzászokok lassan ehhez is :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2010-08-11 13:52:35 // 15094
no péntek óta megint csak város a mai napig kb 200-300km és megint pesti járat, kiérek a pályára átlagfogyi fel, fordulatszámmérő ingadozik tisztít a DPF...nincs rángatás vagy nagyon enyhe de a motorfék feeling meg van ez tartott kb 5km-ig aztán ismét jöttek a paripák...
Erhard 242 (Pure Energy)2010-08-11 07:23:46 // 15093
igen nálam is ugyan ez a folyamat ...bár mostanában nem nagyon rángat....inkább kicsi motorfék de az is 1 percig...
cipesz2010-08-11 07:15:13 // 15092
Szóval egy takarítási ciklus 530 s ? Legközelebb figyelem, mennyi ideig rángat :)

Még tavaly vettem fel fényképezővel egy kis videót, amin látszik a pillanatnyi fogyasztás meg a fordulatszám-mérő ingadozása. Majd feltöltöm valahova- Ha van időd, rá tudsz majd nézni, hogy nálad is hasonló-é a tünet ?

Üdv,
Gábor
Erhard 242 (Pure Energy)2010-08-10 22:01:33 // 15091
egyszer a kezdetek kezdetén 1x annyira rángatott hogy alig bírtam vele menni 1-2-ben is egyből a szerelőhöz mentem, várni kellett rá nem állítottam le az autót alapjáraton ment míg meg nem jött...kb 5 perc után jött, beült mellém hogy lássa mi a szitu, elindultunk és minden jó volt.....szerintem meg 100% hogy a DPF-rel van össze függésben!
Erhard 242 (Pure Energy)2010-08-10 21:58:10 // 15090
Hidegen még sosem csinálta, úgy igen hogy leállítottam miközben takarított, utána később megint elindítottam és folytatta...persze mivel egy takarítás 530mp tehát nem fejezte be amit elkezdett....hidegben meg nálam a fogyi felmegy legalább 1L-rel mivel többet takarít ...
cipesz2010-08-09 21:46:12 // 15089
Szia ! Erre én is gondoltam, és hamar szeretem ezt a gondolatot elhessegetni :) Ami nem szól mellette, az az, hogy miután leesik a napi átlaghőmérséklet ősszel, egészen tavaszig nem jön elő. Ezen felül van, amikor indulás után, még az üzemi hőmérséklet elérése előtt is csinálja.
A múltkor sikerült pályán - valószinüleg - elkapni egy regenerációs ciklust, a pill fogyasztás felment, viszont rángatás egyátalán nem volt.
Nálad is ez a helyzet ?
Erhard 242 (Pure Energy)2010-08-09 12:28:23 // 15088
Gondolom részecskeszűrős a géped....van egy rossz hírem 50% feletti az eltömődése azért rángat tisztítás közben...
cipesz2010-08-09 00:18:37 // 15087
Sziasztok !

Van egy idegesítő dolog, ami időről időre megjelenik az autónál. Ősztől tavaszig nem tapasztaltam, tavaly nyáron viszon volt már hozzá "szerencsém". A hiba úgy néz ki, hogy elkezd erőtlenedni a gép, a motor fordulatszám pedig ingadozik, a pillanatnyi fogyasztás megugrik. Ha ilyenkor lelassulok, és elkezdem nyomni, akkor 1-2-3-ban szépen kipörgethető, nincs akadozás, viszont ha beállok normál sebességre - mondjuk 100-ra 5-ben - akkor visszatér a rángatás. Néha az alapjárati fordulatszám is ingadozik kicsit, de ez nem annyira jellemző...

Egyszer-kétszer mintha az segített volna, hogy 6-ban lejtőn lefelé szépen motorfékkel gurultam, de ez nem minden esetben jön be...

Múltkor nyomott egy motor control rendszer hibakódot is, amit kiolvastam : P2475 Exhaust Gas Temperature Sensor Circuit Low. Egyik német nyelvű fórumon (már amennyire értem) találtam egy bejegyzést arra, hogy van egy hőmérséklet szenzor (ábrán elvileg a 7-es). Szerintetek ennek a hibája okozhat ilyen jelenséget ?


Felmerült még a lambda szonda is, mint lehetséges bűnös. Okozhat az ilyet ?

Ezeken felül még egy dolog ütött szöget a fejembe : olvastam itt valamelyik fórumon, hogy találkoztak tank szellőzési problémával, és nekem is sejlik olyan alkalom, mikor szusszant a cső a tanksapka levételekor... Tapasztaltatok ilyet dízeleknél ?

Ja, és EGR tavasszal volt cserélve (bedobta a hibakódot, mert megadta magát teljesen)

A legbosszantóbb, hogy háromszor vittem már ezzel a gonddal diagnosztikára a gépet, persze akkor nem produkált semmit a drága :)

Múltkor nekem sikerült rádugni a laptopot egy ilyen rángatós menetnél, persze én vezettem, ezért a barátnőm próbálta értelmezni a kérdéseimet. Arra sikerült fényt deríteni, hogy a kalkulált terhelési érték elég ugrálós képet mutat. Erről sajna nincs diagram lementve :(

Előre is köszönöm a segítséget és jó töprengést kívánok mindenkinek :)

Üdv,
Gábor
Alfa GT, 1.9MJet
bilon2010-08-08 21:57:05 // 15086


azt a "wcpumpás" csövet mennyire macerás kicserélni? és mennyibe fáj egy ilyen új?
gondolom, ha három helyen lyukas, akkor nem igazán jó :)
2,4 jtd 10v
WarbiRunner (Gyuri)2010-08-03 10:41:52 // 15085
Csiptuning óta először utaztunk országúton... Eddig csak pálya/város volt, 6.9-7.4-es vegyes fogyival. Vagyis amennyi eddig volt ilyen tempónál. Mióta szélesebb gumival járok, ennyi...
Viszont az országúti fogyasztás az elképesztő! Nem száguldós, de dinamikus közlekedéssel 5 liter. Ugyanez a tempó nekem eddig 6 alatt soha nem jött ki. Egyszer volt 5.5, de akkor egy gázon 110-zel mentünk fel Egerbe. Most meg 110-120 ha üres az út, és rendesen előzgetek...ááá el se hiszem. Pedig már kétszer megcsinálta ez a dög.
Most legutóbb Debrecen-Sárospatak és vissza, úgy, hogy odafelé szombat délelőtt mentünk, iszonyat forgalomban, sok útfelbontás...volt előzgetés bőségesen, kb 75-ös átlagot hoztunk (vagyis 1ó45 volt a 130km).
Tommaso 1592010-08-01 19:24:30 // 15084
Köszi!

közben sikerült telefonon elérnem egy fiat szervizben dolgozó ismerőst, ő is ezt mondta:-)

Legközelebb viszem szervizbe, nem szeretném szétgányolni az autót...

Köszi....
atesssz2010-08-01 18:45:29 // 15083
hali

szerintem ez az a csati, ami azt érzékeli, hogy van-e a gázolajban víz. Legalábbis nekem az ottani csatlakozó, ami bele megy a szűrőbe, ezt a célt szolgálja.
GEORGE2010-08-01 18:44:34 // 15082
vagy fűtőbetét, vagy vízérzékelő....
[k i z z o]2010-08-01 18:27:57 // 15081
Befecskendezőhiba, amint Wickey is írta a folyadék nem összenyomható. Nem anyaghiba okozta.
Tommaso 1592010-08-01 18:23:12 // 15080
Sziasztok!

S.O.S. segítségre lenne szükségem!

156 1.9 JTDm-ben cseréltem volna gázolajszűrőt, de a szűrő alján lévő csatlakozó, ami menetes és rá kell tekerni, kicsit túlhúztam, és eltört.
Ez lényegében a szűrő aljába megy be egy vak dugóval, aminek a szerepét nem nagyon tudom, de egy xenon izzóhoz hasonló szerkezet megy bele ami közvetlen nincs a gázolajjal kapcsolatban.

Kérdésem az lenne, hogy ennek mi a funkciója, és átmenetileg 1-2 nap összerakhatom e ez nélkül, h csak a beletört dugó van a szűrőben.
Az üzemanyag nem folyik sehol, és a csatlakozót pedig leszigetelem.

Kérlek segítsetek, fontos!!
Selmak2010-07-24 12:17:24 // 15079
És mi lenne ha az olaszok nem a megengedett max alatt hajtanák a Fosch porlasztókat? Döglenének mint a kemotoxos őszilégy?
GEORGE2010-07-23 22:53:34 // 15078
Mint típustárs izgalommal várom :-)
sztane2010-07-23 22:36:20 // 15077
megosztom veletek
GEORGE2010-07-23 22:18:02 // 15076
Ilyet se hallottam még......kíváncsi leszek a magyarázatra, már ha kiderül az ok.
Wickey2010-07-23 10:53:10 // 15075
Jaja. Ahogy írtad, a rossz porlasztó lassacskán megtöltötte gázolajjal az égésteret, a folyadék meg kevéssé összenyomható... mondjuk így, hogy menet közben egyre inkább rátámasztott a dugattyú a hengerfejre, és miután nincs tovább, elgörbítette a hajtókart hogy legyen hely a nyálnak. Vigasztaljon a tudat, hogy a hengerfej jó volt, a szelepek korrektül zártak, különben benyomta volna a kipufogó vagy szívó oldalra a gázolajat.
Én elektronika hibás 3.0 V6nál láttam olyat, hogy az egyik injektorsor konstans nyitva volt, ahogy nyomta az AC, úgy nyomta bele a benzint a hengersorba. Gyújtást rátetted, fordítottad volna el a kulcsot, és már annyi belement a három hengerbe, hogy át se fordította az önindító a motort. Vakarózás, majd hirtelen ötletre kivettük a gyertyákat, önindítózás, persze így már átforgott, és úgy teleköpte benzinnel a műhelyt, hogy szédölögtünk a szagban egy fél órácskát.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-07-23 10:35:29 // 15074
találkoztam egy 166 2.4jtd-vel amiben eltörött a hajtókar ott is a porlasztója pisálta tele plusz a turbója is le volt halva kapta rendesen a dús anyagot így semmi hűtése sem volt a dugónak annak is eltűnt a fél karimája...anyaghiba nem lehet mert akkor törik és nem hajlik
sztane2010-07-23 10:27:48 // 15073
ma, vagy legkésőbb hétfőn már okosabb leszek, mikor kikerülnek a dugók a blokkból
Selmak2010-07-23 10:26:45 // 15072
Akkor anyaghiba lehet a hajtókarnál.
sztane2010-07-23 10:01:57 // 15071
semmi előzménye nem volt
egyszer pesten egy tanácskozás után 3.-ra tudtam csak elindítani a motort, de semmi működésbeni jele nem volt
se melegedés, se füst, se menetdinamika
csak az utolsó két hétben a reggeli bemelegedésig tartó egyre erősödő kék füst, illetve kissé dadogó alapjárat, de csak indításkor
Selmak2010-07-23 09:56:14 // 15070
Az szép, hogy sikerült ezt összehozni?
sztane2010-07-23 09:38:09 // 15069
nem tudom járt-é már így valaki mint én
elgörbült a 3. hengerben a hajtókar, mint a kép is szemlélteti megtelt gázolajjal a dugattyúkamra. A dugattyú a felső holtpont alatt 2,3-3 mm-rel áll meg.
az előzmények, amiért a dokit felkerestem a reggeli egyre erősödő hideg motor melletti kék füstölés és a nem minden alkalommal jelentkező izzító visszajelző villogás volt.
a porlasztók bevizsgálása három hibásat mutatott ki, melyből egy halott volt, a hármas.
a hengerfej jónak tűnik, de nyomáspróbára kerül
következő lépés a dugók kifűzése
GEORGE2010-07-18 07:24:39 // 15068
A turbósra biztosan nem jó a szívó diesel hengerfej.

Szerintem az 1.9 sem csereszabatos az 1,7-el.
tzoli1552010-07-17 19:19:09 // 15067
Oké, és a Tipo 1.9 D és 1.7D h.fej megegyezik a TD-vel ?
GEORGE2010-07-17 18:38:04 // 15066
A Tipo 1,9TDhengerfeje megegyezik a 145-146-155 2,0 TD és a Lancia 2.0 TD-vel.
Ugyan az a motor van mindháromba, csak egyikbe 1,9-nek másikba 2.0 TD-nek írják.
tzoli1552010-07-17 12:44:35 // 15065
Sziasztok !
1.9 TD tulajok és hozzáértők segítségét kérném : az Alfa 145/146 1.9 TD hengerfej megegyezik és csereszabatos a Fiat Tipo 1.9TD, 1.9D, 1.7D típusokéval? Sajna a pókháló mintája majdnem egyszerűbb mint a TD-m hengerfején a repedéseké...
WarbiRunner (Gyuri)2010-07-15 23:02:23 // 15064
A csajok az igaznak jobban örültek volna, csak vihogtak neked összevissza, hátha :-DD
Wickey2010-07-15 20:33:42 // 15063
én ilyet toltam a minap:

mondjuk 10ből 7 ember műfasznak nézi első blikkre, érthetetlen módon a csajok nagyon örültek neki. :D
WarbiRunner (Gyuri)2010-07-15 11:46:11 // 15062
No akkor jóreggelt mindenkinek :-))
Átok79146TD2010-07-15 08:54:45 // 15061
nekem meg ez megy reggel::)))



:)))
GEORGE2010-07-15 08:51:25 // 15060
Bármelyik shell kúton kapsz :-)
Átok79146TD2010-07-15 08:50:12 // 15059
egs..:)))

ilyen jöhetne nekem is..::)))
GEORGE2010-07-15 08:46:39 // 15058
Ma reggel a kv helyett .-)

Wickey2010-07-15 08:01:53 // 15057
nekem inkább abból kéne egy demizsonnal, amit ittál :-P
GEORGE2010-07-14 23:30:57 // 15056
Nem kell, csak dumáltunk róla.....
Goodboy2010-07-14 22:04:55 // 15055
csao! kö tunying??segitek,ma vágtam szét a dizelem elejét mert nem fért el a coolair! dddd
GEORGE2010-07-14 22:00:30 // 15054
üdv :-)
Goodboy2010-07-14 21:49:00 // 15053
MIVAn tunnIng gyurik menjetek aludni ,tuningra egy pöncit se költsetek !!FENEKETLEN KUUUUUUT
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak