Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia
Don Gombóc2008-05-29 08:48:07 // 8602
Ahány hőgomba annyifélle érték, nem biztos az hogy 98 foknál kapcsol. Mókázik a kompival. Próbáld ki hogy amikor 98 foknál bekapcsol akkor állítsd le a mocit és ha újra indítod akkor nézd meg a hőfokjelző órát mit mutat. Valszeg csak kilencvenet fog.
Wickey2008-05-29 08:34:03 // 8601
A vízhűtéssel kapcs: bizakodó vagyok, új hűtő az új hűtő. Amit tudok ezen kívül még, hogy jó az előtétellenállásom, és rendesen mutat a mutató (télen új termosztáttal 82-83 fok, tavasszal 87-90 fok, most így a dögmelegben 92-nél alacsony és 98-nál nagyfokozatot kapcsolt a ventillátor, ez mind megfelel hozzávetőlegesen a specifikációknak).
A klímával annyi van, hogy álló helyzetben, dög melegben ki/be kapcsolgatott a kompresszor, menet közben viszont jött a hűs levegő.
Ezt tavaly nyáron a negyvenfokos melegben vettem észre, amikor (hideg motorral) vártam a kislányra a bejárat előtt, majd elindultunk a 2/a-n.
Most is ezt tudja, ha nincs rendes menetszél, vagy hűtés, akkor ki/be kapcsolgat a klímakompresszor, ezért is szerettem volna klímahűtőt is cserélni igazság szerint, de majd meglátjuk, mit ért ez az átmosás.
Ez a dehidratáló rúd nem valami függőlegesen álló vaskosabb hengeres szárító szűrő féleség ilyen bő 4-5 ezer forintokért?
A klímával annyi van, hogy álló helyzetben, dög melegben ki/be kapcsolgatott a kompresszor, menet közben viszont jött a hűs levegő.
Ezt tavaly nyáron a negyvenfokos melegben vettem észre, amikor (hideg motorral) vártam a kislányra a bejárat előtt, majd elindultunk a 2/a-n.
Most is ezt tudja, ha nincs rendes menetszél, vagy hűtés, akkor ki/be kapcsolgat a klímakompresszor, ezért is szerettem volna klímahűtőt is cserélni igazság szerint, de majd meglátjuk, mit ért ez az átmosás.
Ez a dehidratáló rúd nem valami függőlegesen álló vaskosabb hengeres szárító szűrő féleség ilyen bő 4-5 ezer forintokért?
Erhard 242 (Pure Energy)2008-05-29 08:26:19 // 8600
Nálam is ez a szitu...ma cserélem ki a hőfokjeladót az órához....vagy is 98 foknál kapcsol a ventillátor hallom is aztán ha ráadom a klímát akkor még jobban melegszik :( kíváncsi vagyok neked mit hoz a vízhűtő csere akkor neklem is az lesz...még egy dologgal okosabb lettem a klímahűtőben van egy dehidratáló rúd és ha nem hűt jól a klíma akkor azt kell cserélni....
Wickey2008-05-29 08:23:17 // 8599
termelj egy kis GDP-t inkább. :-P
Fészi2008-05-29 08:04:51 // 8598
Most hogy ezt elolvastam, visszafekszek még aludni... vagy pattintok egy becks-et :D
Wickey2008-05-29 07:57:02 // 8597
A roadmap az alábbi volt:
1. Dugó, 100 fokos hűtővíz, klíma not effektív.
2. Lökhárító le
3. Vízhűtő meglát, körberöhög, realizál, hogy ez az ÉN vízhűtőm, elborzad.
4. Unix felhív, vanosz-e hűtő. Vanosz
5. Vízhűtő ki. Végén rácsodálkozik, hogy a gyújtás rajtamaradt valami miatt, tehát ráadott gyújtásnál lett széthuzogatva egy halom relé meg csatlakozó, amikor kiugrott a zárhíd.
6. Unixba elmegy, ötvenezer otthagy (gyárival egyező Valeo hűtő, 3 liter fagyálló, egy-két bilincs)
7. Visszajön, szomorúan nézeget klímahűtő és pénztárca, merugye az is szar, de nincs plusz lóvé egy 35ezres klímahűtőre meg egy 10-15ezres töltésre.
8. Ötlet: mossuk át vízzel, fújjuk ki kompresszorral, és áztassuk brigéciolba
9. Ötlet kivitelez, ámbár ekkor már lassan negyedik órája tart a project, a sör sehol, a fasz teli, meg úgy általában véve, ezért nekem senki nem fizet, ellenben pont fordítva
10. Realizál, hogy a fordított U alakú cső le van véve, így némileg harmatos lett a motor elején még az öreg ördög is.
11. Ezvan, cucc összeépít, fagyállóval feltölt, megdöbben, utána anyáz. Csak a 3 liter tömény ment bele, mert a motorban benne maradt még kábé 3 liter régi Paraflu. Érdekesen fog kinézni a piros GM a zöld(?) paraflu-val ha elkeveredik. Feljegyzés: legközelebb levett vízcsöveknél motor beindít, slag betol, megnyit, folyat folyat folyat.
12. wrap up meeting:
12/a.: A szenyó fölmelegedett, ventillátor kapcsolt, és másodpercek alatt visszahűlt, ollé.
12/b.: A klímát majd autentikus 35 fokban és dugóban fogom megint kipróbálni, nem csalunk az este 11-kor fennálló 22 fokban
12/c.: Szinte azonnal beszólt, hogy menjek a dílerhez. Ez tud valamit, elfogyott az anyag, de akkor is... A motor control falióra picikét idegesít
12/d.: Érzésre sokkalsokkaljobban megy, igaz ez lehet azért is, mert hegynek fölfele a 100 fokos motor a 35 fokos melegben még klíma nélkül is érthetően gyengébb, mint a 70 fokos motor hegynek lefele 22 fokban.
12/e.: Megszűnt viszont a kis megtorpanás 2000rpm körül, és alacsony fordulaton jobban megy. Valszeg légtömegmérő, és vészprogramon fut.
13.: Todo:
13/a.: Hibakódolvasás (tud valaki valami jó helyet pesten, ahol nem kérnek el egy huszast a mutatványért?)
13/b.: Eltarhálni öcsém LMM-jét (a régit, amivel mindig leállt a motorja, meg az új utángyártottat is, amit vettem neki ebay-en), és menni mindegyikkel egy kört. 1.6TS benga, de érdekes módon az LMM-ek cikkszáma egyezik, legalábbis úgy emlékszem. Ezt csak én furcsállom? :-)
1. Dugó, 100 fokos hűtővíz, klíma not effektív.
2. Lökhárító le
3. Vízhűtő meglát, körberöhög, realizál, hogy ez az ÉN vízhűtőm, elborzad.
4. Unix felhív, vanosz-e hűtő. Vanosz
5. Vízhűtő ki. Végén rácsodálkozik, hogy a gyújtás rajtamaradt valami miatt, tehát ráadott gyújtásnál lett széthuzogatva egy halom relé meg csatlakozó, amikor kiugrott a zárhíd.
6. Unixba elmegy, ötvenezer otthagy (gyárival egyező Valeo hűtő, 3 liter fagyálló, egy-két bilincs)
7. Visszajön, szomorúan nézeget klímahűtő és pénztárca, merugye az is szar, de nincs plusz lóvé egy 35ezres klímahűtőre meg egy 10-15ezres töltésre.
8. Ötlet: mossuk át vízzel, fújjuk ki kompresszorral, és áztassuk brigéciolba
9. Ötlet kivitelez, ámbár ekkor már lassan negyedik órája tart a project, a sör sehol, a fasz teli, meg úgy általában véve, ezért nekem senki nem fizet, ellenben pont fordítva
10. Realizál, hogy a fordított U alakú cső le van véve, így némileg harmatos lett a motor elején még az öreg ördög is.
11. Ezvan, cucc összeépít, fagyállóval feltölt, megdöbben, utána anyáz. Csak a 3 liter tömény ment bele, mert a motorban benne maradt még kábé 3 liter régi Paraflu. Érdekesen fog kinézni a piros GM a zöld(?) paraflu-val ha elkeveredik. Feljegyzés: legközelebb levett vízcsöveknél motor beindít, slag betol, megnyit, folyat folyat folyat.
12. wrap up meeting:
12/a.: A szenyó fölmelegedett, ventillátor kapcsolt, és másodpercek alatt visszahűlt, ollé.
12/b.: A klímát majd autentikus 35 fokban és dugóban fogom megint kipróbálni, nem csalunk az este 11-kor fennálló 22 fokban
12/c.: Szinte azonnal beszólt, hogy menjek a dílerhez. Ez tud valamit, elfogyott az anyag, de akkor is... A motor control falióra picikét idegesít
12/d.: Érzésre sokkalsokkaljobban megy, igaz ez lehet azért is, mert hegynek fölfele a 100 fokos motor a 35 fokos melegben még klíma nélkül is érthetően gyengébb, mint a 70 fokos motor hegynek lefele 22 fokban.
12/e.: Megszűnt viszont a kis megtorpanás 2000rpm körül, és alacsony fordulaton jobban megy. Valszeg légtömegmérő, és vészprogramon fut.
13.: Todo:
13/a.: Hibakódolvasás (tud valaki valami jó helyet pesten, ahol nem kérnek el egy huszast a mutatványért?)
13/b.: Eltarhálni öcsém LMM-jét (a régit, amivel mindig leállt a motorja, meg az új utángyártottat is, amit vettem neki ebay-en), és menni mindegyikkel egy kört. 1.6TS benga, de érdekes módon az LMM-ek cikkszáma egyezik, legalábbis úgy emlékszem. Ezt csak én furcsállom? :-)
GTPeti2008-05-29 01:39:49 // 8596
A projekt realizálása során ekzekúciós problémák léphettek fel.
Adódik a kérdés: Hogyan került a víz-brigéciol elegy a LMM-be??
Adódik a kérdés: Hogyan került a víz-brigéciol elegy a LMM-be??
Wickey2008-05-28 23:50:56 // 8594
na
na basszamegmá na
engine control falióra, és aszongya mennyek a Bugrishoz. Ő a dílerem.
Valszeg LMM, nem tetszett neki a mai pucoljunk klímahűtőt soksok vízzel és brigéciollal projekt. :-P
na basszamegmá na
engine control falióra, és aszongya mennyek a Bugrishoz. Ő a dílerem.
Valszeg LMM, nem tetszett neki a mai pucoljunk klímahűtőt soksok vízzel és brigéciollal projekt. :-P
ALFI1562008-05-28 22:43:56 // 8593
Gondolom az 59-nél is a nyomatékot azért nem vitték nagyon feljebb mert talán ugyanez a kuplung van benne.
ALFI1562008-05-28 22:42:55 // 8592
DCS csinál most egy jó 2.4m-jet-et.300ló körül lessz összkeréken.Majd arra leszek kiváncsi.
ALFI1562008-05-28 22:41:42 // 8591
Nem tudom milyen benne a kuplung.Mit bírna.Ez is nagyon határeset.
GEORGE2008-05-28 22:26:02 // 8590
30-40kg közt :-)))))
Amugy a következő lépcsöben még kb ennyit könnyitenek rajta..
Amugy a következő lépcsöben még kb ennyit könnyitenek rajta..
Erhard 242 (Pure Energy)2008-05-28 08:28:45 // 8589
már könnyítettek rajta :))
GEORGE2008-05-27 23:27:11 // 8588
De majd ha neked lesz azt is "megbuherálod" aztán majd fog az gyorsabban is szaladni :-)
GEORGE2008-05-27 23:25:50 // 8587
Így igaz az nem számit annyira.
Az automata 2,4 is szépen húzott hármunkal a fedélzeten.
Én elégedett voltam vele rosszabbra számitottam.
Az automata 2,4 is szépen húzott hármunkal a fedélzeten.
Én elégedett voltam vele rosszabbra számitottam.
GEORGE2008-05-27 23:22:02 // 8586
Soknak sok, de ha így szalad a 2,4-es mocival akkor nem baj, sőt legyen csak súlya neki, legalább érezni hogy van benne anyag.
GEORGE2008-05-27 23:20:43 // 8585
A 210 lovas joban megy a 156 2,4 mjet-től, 200 lovas pedig 0,3 mp "lassabb" 100-ig a végsebességük pedig 3-4 km/H magasabb a 159-nek.
A 6 gangos automata 3300-al ment 6.-ban 200-at
A kézi váltós 200 lovas 159 6.-ban 3500-al megy 200-at.
Egy kicsit becsaposabb a 159 mert jóval csendesebb és így érzésre "lomhábnak" tünik....
De ha lomhább is lenne enekm akkor 159 lesz a következő :-)
A 6 gangos automata 3300-al ment 6.-ban 200-at
A kézi váltós 200 lovas 159 6.-ban 3500-al megy 200-at.
Egy kicsit becsaposabb a 159 mert jóval csendesebb és így érzésre "lomhábnak" tünik....
De ha lomhább is lenne enekm akkor 159 lesz a következő :-)
GEORGE2008-05-27 23:14:32 // 8584
A 159-ben egy Japán váltó van!
Adrián2008-05-27 22:48:42 // 8583
Wickey2008-05-27 22:46:12 // 8582
van 18-as felnim, majd okozok rá slicket. :-)
Adrián2008-05-27 22:45:12 // 8581
Adrián2008-05-27 22:41:54 // 8580
rakjál bele egy 4 zsák cementet ;)
Wickey2008-05-27 22:41:00 // 8579
azzal egy probléma van, hiába a hátsókerékhajtás meg a sperrdifi, még kettesben is alig tapad meg a hátsókerék...
Erhard 242 (Pure Energy)2008-05-27 22:40:25 // 8578
pedig de..170ló alapban...ki van a kalapban? :))
Adrián2008-05-27 22:39:06 // 8577
kit érdekel a végsebesség húzzon mit az a bizonyos vízhordólány;)
Adrián2008-05-27 22:37:42 // 8576
elhiszem de én fontossági sorrendet vettem;)
Wickey2008-05-27 22:37:34 // 8575
most azon filózok, hogy hosszú váltót tegyek alá, és megcélozzam a 240-es végsebességet, vagy legyen alatta rövid váltó, toljam ki a redline-t 7000-re, és úgy menne ötödikben 225-230 körül, de odáig tisztességesen gyorsulna, és letiltana...
A fene tudja...
A fene tudja...
Adrián2008-05-27 22:37:04 // 8574
modjuk abban nem hiszek hogy abból a szaros 1.9 GT ből azt biztonsággal ki lehet autózni! ;)
Erhard 242 (Pure Energy)2008-05-27 22:37:01 // 8573
jobb a futóműve....
Erhard 242 (Pure Energy)2008-05-27 22:36:23 // 8572
Mitől melegszik a kályha???
105 fok klímával a pályán...klíma nélkül 100 sem...
105 fok klímával a pályán...klíma nélkül 100 sem...
Wickey2008-05-27 22:35:51 // 8571
gtv6 a 3.0 24V benzinessel, chiptuning nélkül :-P
Adrián2008-05-27 22:35:44 // 8570
ja ha a futómű nem is de a fék mindenképpen!
Erhard 242 (Pure Energy)2008-05-27 22:35:23 // 8569
jó a felhúzott GT simán tud annyit :))
Adrián2008-05-27 22:34:44 // 8568
az már jobban szedi a virgácsokat;)
Wickey2008-05-27 22:31:24 // 8567
hehe.
1210 kilóhoz 212 lóerő, az jó? :)
1210 kilóhoz 212 lóerő, az jó? :)
ALFI1562008-05-27 22:29:27 // 8566
De azért ez a futómű meg fék jó lenne a 156-ra.
Erhard 242 (Pure Energy)2008-05-27 22:26:39 // 8565
az az 1755kg sokkk
Adrián2008-05-27 22:23:42 // 8564
szerintem itt a válasz:
Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm
motor: S5/20 turbódízel, 2387 ccm
max. teljesítmény: 147 kW/200 LE (4000/min)
max. nyomaték: 400 Nm (2000/min)
hajtás, erőátvitel: elsőkerékhajtás, 6 fokozatú kézi váltó
gyorsulás (0-100 km/h): 8,6 mp
végsebesség: 228 km/h
gyári átlagfogyasztás: 7,0 l/100 km
CO2-kibocsátás: 162 g/km
h/sz/m/tt: 4661/1830/1422/2703 mm
saját tömeg: 1755 kg
Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm
motor: S5/20 turbódízel, 2387 ccm
max. teljesítmény: 147 kW/200 LE (4000/min)
max. nyomaték: 400 Nm (2000/min)
hajtás, erőátvitel: elsőkerékhajtás, 6 fokozatú kézi váltó
gyorsulás (0-100 km/h): 8,6 mp
végsebesség: 228 km/h
gyári átlagfogyasztás: 7,0 l/100 km
CO2-kibocsátás: 162 g/km
h/sz/m/tt: 4661/1830/1422/2703 mm
saját tömeg: 1755 kg
ALFI1562008-05-27 09:28:31 // 8563
Jól előre gondolkozol.De a 159 2.4 nem megy jobban a 156 2.4-nél.Azt mondják.Szerinted?
Erhard 242 (Pure Energy)2008-05-27 09:19:58 // 8562
Nekem automatám nem lesz az biztos, amelyik ismerősömnek van, volt és nem 0 km-rel vette az csak szopik vele...mindegyik tönkre megy :((( márkától függetlenül talán a subarué bírja a legtovább...250e km...
Wickey2008-05-27 09:07:49 // 8561
annyira csak nem lehet vészes a helyzet, havercsótánynak az első 4ezer km-en a 200 lovas dejzelje 7 körül kajázott, az utolsó tankolása (4700km-nél) viszont 6.3-ra jött már ki. Összkerekes, automata.
Átok79146TD2008-05-27 00:07:32 // 8560
Persze koma a végén meg elragadnának a lovak...:DDDD
GTPeti2008-05-26 23:57:16 // 8559
Engem az érdekelne, hogy ezek mennyit esznek automatával. András bácsi szerint, kézivel is 2 literrel többet eszik a 2.4-es (a 156-nál).
GEORGE2008-05-26 23:53:51 // 8558
Háááát akkor annyit javitok hogy ha nem találok megfelelö 3.0 JTD-t akkor 2,4 est veszek :-)
Majd 3 évig volt egy 3. verdám egy Ford Mondeo 2,0 16v Aut. ott megszerettem az automatát és ez az automata jóval finomabb mint a fordban volt.....
Majd 3 évig volt egy 3. verdám egy Ford Mondeo 2,0 16v Aut. ott megszerettem az automatát és ez az automata jóval finomabb mint a fordban volt.....
GTPeti2008-05-26 23:51:18 // 8557
A 159 teszteléskor jelen voltam. Tanusíthatom, hogy jó a gép. Annyi javítást tennék, hogy George vszínüleg nem ilyet fog keresni. Bármit is ír most. Hanem 3.0-ás JTD-t. ;))
A 2.4es amúgy nagyon jól megy. Hegynek föl 200... Csak úgy menenkültek le a jobb sávba "a közlekedés többi résztvevői". :))
A 2.4es amúgy nagyon jól megy. Hegynek föl 200... Csak úgy menenkültek le a jobb sávba "a közlekedés többi résztvevői". :))
GEORGE2008-05-26 22:53:18 // 8556
ha fix 100-as tempomattal gurulok akkor a 2,4 mjetnek sem kell 5 ill mondjuk 5...
GEORGE2008-05-26 22:49:49 // 8555
T jet?? A Grande puntoról beszélünk igaz? a 120 lovas 1,4-ről.
Annak ha kitolják a szemét csak 8 litert eszik??
Na ne máááááá a múltkor hosszabb távon próbáltam és bizony derekesan 10 felett írta a kompjuter a fogyit és én kitoltam a szemét neki
8-at normál hosszú távon eszik azt elhiszem....
Annak ha kitolják a szemét csak 8 litert eszik??
Na ne máááááá a múltkor hosszabb távon próbáltam és bizony derekesan 10 felett írta a kompjuter a fogyit és én kitoltam a szemét neki
8-at normál hosszú távon eszik azt elhiszem....
GEORGE2008-05-26 22:48:38 // 8554
T jet?? A Grande puntoról beszélünk igaz? a 120 lovas 1,4-ről.
Annak ha kitolják a szemét csak 8 litert eszik??
Na ne máááááá a múltkor hosszabb távon próbáltam és bizony derekesan 10 felett írta a kompjuter a fogyit és én kitoltam a szemét neki
( at normál hosszú távon eszik azt elhiszem....
Annak ha kitolják a szemét csak 8 litert eszik??
Na ne máááááá a múltkor hosszabb távon próbáltam és bizony derekesan 10 felett írta a kompjuter a fogyit és én kitoltam a szemét neki
( at normál hosszú távon eszik azt elhiszem....
WarbiRunner (Gyuri)2008-05-26 22:09:43 // 8553
Engem Fábiával, és én erre különösen érzékeny vagyok (volt 1.4MPI-nk) :-))
160-nál levillogott az emelkedő aljában! Persze elengedtem....aztán vissza ki mögé, ködlámpa fel, index ki, parketta.... :-)))) Örök élmény, főleg neki :-)
160-nál levillogott az emelkedő aljában! Persze elengedtem....aztán vissza ki mögé, ködlámpa fel, index ki, parketta.... :-)))) Örök élmény, főleg neki :-)