Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

GEORGE2008-06-01 23:23:56 // 8652
:-)
A klímát én sem kapcsoltam ki...amúgy nálam se a 146ti-nél nem volt érezhető hogy klímával megy se ennél a 2,4 mjet-nél....
WarbiRunner (Gyuri)2008-06-01 23:22:03 // 8651
Ma Nyíregyházától Debrecen felé a 2x2 sávoson mentünk egy Seat Lejon nagyondízellel (2.0 pdtdi) egy "beférős gyorsulást" 3-masból indítva. Meglepően nehezen lépett le (aszittem kikerül oszt szeva'), és otromba koromfelhőt húzott magaután mind a 140-150ló...Mi lett volna, ha kikapcsolom a klímát?:-))
GEORGE2008-06-01 21:46:00 // 8650
Szombaton délután tesztelgettük Hosszú cartárssal a "vasakat"
Az enyém 140-ről indulva egy allig látható korom pamacsot köp padlógáznál és utána semmi 215 220 fele elkezd nagyon finoman kormolni ....226-ig ment navi szerint....de 215-ös navi állásig semmit sem füstől...
GEORGE2008-05-31 08:07:16 // 8649
Okés! Még nekem is be kell addigra szereznem egy LMM-et :-)
kru2008-05-31 08:03:55 // 8648
ha sikerül kiküszöbölnöm a füstölés (új LMM?!), akkor egy hármas session-t lehet befoglalni :D
Adrián2008-05-30 23:45:40 // 8647
Rendben;)
GEORGE2008-05-30 23:31:49 // 8646
Örülök veled "tárgyalni" :-)
No majd holnap kivesézzük :-)
Adrián2008-05-30 23:21:55 // 8645
persze;)
GEORGE2008-05-30 23:14:07 // 8644
Ide én is elmegyek ( elviszel ) kivi vagyok mit tud az enyém....
kru2008-05-30 22:49:59 // 8643
a gép persze keréken mér, utána visszaméri a veszteséget és abból kalkulálja a főtengelyen lévőt...
kru2008-05-30 22:39:37 // 8642
JABBA ------>
KOWI -------->
MESTER --->
Adrián2008-05-30 16:08:24 // 8641
Ott van az a kék érték!
ALFI1562008-05-30 16:02:41 // 8640
Éppen azon gondolkoztam,hogy gyárit hova adják meg.A kettő között vajon mi különbség lehet.Ebből vajon mennyi megy le a kerékre.
Adrián2008-05-30 16:01:08 // 8639
Igen! A gyárilag megadott is az!;)
ALFI1562008-05-30 15:59:26 // 8638
Amit neked mértek adat az a tengelyen lévő?A gyári megadott 177 ló az nem a kerékre megadott?
Adrián2008-05-30 15:53:50 // 8637
Itten van-e a másik cartárs;)
Igazából örülök hogy elmentünk mert mindkettőnknek jó szolgálatot tett!
Most járok 80e Km -nél és szerettem volna kapni 1 általános állapotot a motorról ill a menetteljesítményekről hogy mennyi az annyi! Gondoltam ha hozza a gyári paramétereket akkor nagy gond nem lehet vele hozzáteszem idáig sem volt!
Hozta a gyári paramétereket sőt túl is szárnyalta az elvárásaimat
Jegyzőkönyv szerint:
Motorteljesítmény: 184 Le
Max nyomaték: 412 Nm

Igazából a sokatlátott szaki hozzátette hogy tapasztalatból beszél és a legtöbb viszonylag új autó mindig a gyári paraméterek felett muzsikál!Aztán vannak "tuning"verdák amik alatta:))
Tehát a gyárak célja már nem az hogy ippeg elérjék a gyári értéket hanem valamelyest fölé menjenek!
Igazából hogy mégis fölé teljesített a gépaz ez sok mértében függ a különböző piacokra készitett alkatrészektől hiába "gyári" az ill a vez.comp. szoftverétől is és nem utsó sorban nincs 2 egyforma moci sem!
Állítólag akár évjáratonként is fissíthetnek rajata(szoftver) és nem utolsó sorban számít a használat is!
Ez határozza meg az Üa. ellátó rendsz. Turbó és LMM késöbbi állapotát .
Ami még nagyon lényeges nagyon éssszel szabad csak elétérni a gyárilag kitalált fejleszettet tesztelt dolgoktól!
A csóka mesélt érdekes dolgokról mint "tunying:)
Röv. ennyi >>ja képek;)Amúgy profi a műhely és a gép tengelyenként kb 600Le tud mérni és a szaki jó véleménnyel volt a JTD mocikról;)
kru2008-05-30 10:53:08 // 8636
uraim, majd ha a másik kartárs is bejelentkezik és beszámol, akkor lesz teljes a kép, nem akarok addig előrerobogni.

wickey leírását nem tudom túlszárnyalni, sőt közelébe sem érek :),
de egy biztos,

1. az autóm túl sok naftát kap,
2. a légtömegmérő (a kartárs autójával összevetve) túl sok levegőt hisz, ami nincs is ott (e kettő nyilván összefügg)

ennek eredményeként

1. füstöl, elsősorban 2000 alatt,
2. a k érték fent az egekben (e kettő nyilván összefügg), a megengedett határérték sokszorosán,
konkrét érték: 1700-as fordulatnál kartársnak k= 1,81 1/m, nálam 8,51 !!!!! az 400% nagyon durván.

és végül, de nem utolsó sorban alig éri el az autó a gyári előírtakat (jegyzőkönyv szerint 389Nm a max nyomaték, de a teljesítmény főtengelyen 167LE csak.)

Konklúzió: mi a fasz legyen, vegyek egy új LMM-et?
Konklúzió kettő: ha ezt sikerülne gatyába rázni, akkor kartárs autójával kb., egy szintre fogok kerülni. A max nyomaték nem kevés, de mintha megfulladna az autó a sok naftában és visszafogná.

...more to come...
GEORGE2008-05-29 23:20:52 // 8634
Akkor okés :-D :-D :-D
Fészi2008-05-29 22:58:29 // 8633
De van, mert hengerfejes kezd lenni és van elég motorolaj vízben :D
GEORGE2008-05-29 22:39:09 // 8632
Hát az van hogy a fagyálló a kenés szerepét is betölti és ha nem teszel bele idővel megadja magát a vízpumpád, más baj nem lesz :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2008-05-29 21:08:00 // 8631
ki beszél a teszkós szarról... paraflu sem jó töményen..
Poló2008-05-29 20:54:16 // 8630
A tescós nem, de a jobbak úgy tudom nem ártanak, nem eszik meg az alumíniumot.
Több helyről hallottam.
Poló2008-05-29 20:53:19 // 8629
Végülis rövidtávon semmi :)
Hosszútávon meg... De legalább nehezebben engedi el a vizet a rendszer, mint a fagyállót :))
Wickey2008-05-29 20:52:28 // 8628
nullapont :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2008-05-29 20:50:28 // 8627
a túlzott fagyálló sem jó pedig...
Fészi2008-05-29 20:36:56 // 8626
Én is csapvizzel voltam és akkor mivan? :D
Poló2008-05-29 20:17:01 // 8625
Selénia rallyn kérdem a srácot, aki mérte a fagyállót, hogy jó -e. Mondja, hogy igen, kicsit fölötte is van. Ja, igen, mert kicsit többet sikerült az ősszel beletölteni. Aztán kérdem, hogy ez árthat -e a mocinak, mondja, hogy nem. Meg elmesélte, hogy volt egy tag 156-tal, sima csapvíz volt neki a rendszerben. Kérdezte tőle, hogy miért, azt mondta neki a tulaj, hogy mert nem akarja szétmaratni a motort... :-O
Erhard 242 (Pure Energy)2008-05-29 20:10:02 // 8624
milyen vízkővel??? paraflu meg desztvíz....ne vadíts aztán még calgont kell önteni bele :))
Poló2008-05-29 20:09:03 // 8623
Tele van bogárral meg dzsuvával, belülről meg vízkővel :-b
Erhard 242 (Pure Energy)2008-05-29 20:02:32 // 8622
csak tudnám mi a tökömtől nem hűt egy 5 éves hűtő...
Poló2008-05-29 19:58:51 // 8620
Lehel vagy Zanussi? :)))
Erhard 242 (Pure Energy)2008-05-29 19:58:11 // 8619
nah holnap megyek hűtőért :)))
Wickey2008-05-29 19:25:07 // 8618
NNa.

---- Mérési jegyzőkönyv ---
=====================

A mérést végezte: Wickey, az ötvenhármas körzetből

A mérés során felhasznált eszközök: Alfa Romeo 156 1.9 JTD, 115LE, 937.A2.000, budapesti polgártársak, Toyota Corolla, frsz: KCT-630.

Tesztkörnyezet: napos, száraz idő, 26-27 fok, enyhe északi szél

1. A gépjármű viselkedése régi vízhűtővel, összefoglaló:
A dologgalkapcsolatban aszkívánom elmondanihogy, tegnapi nap folyamán, folyamatos klímahasználattal a tulajdonomat képező Alfa Romeo gyártmányú személygépjármű motorhűtő közegének hőmérséklete műszer szerint megközelítette a kilencvenesutáni osztást, amit a köznép "száz fok celsius" néven ismer. A fent vázolt tényállás szakmai szempontból szemernyit sem változott, amikor az amúgy is csak ki-be kapcsolgató klímakompresszort a hópihés gomb egyszeri megnyomásával ki nem kapcsoltam. Nyomozatilag egy hűtőcserével történő beavatkozással a fent említett tényálladék intézkedés alá lett vonva.

2. A gépjármű viselkedése új vízhűtővel, összefoglaló:
motto: Asztat szeretném még elmondani, hogy a toyotást nem én küldtem el a kurva anyjába, nem volt se becsület se testi sértés, sőt én ott sem voltam.
Hát, úgy kikerült a hímestojás a gázpedál alól, direkt provokáltam a cuccot, klíma LO-ra állítva, max levegőkeringető ventillátor és belsőlevegő keringetés, haddszokja. Ráadásul rugdostam is neki, ami a csövön kifér. Hegynek felfelé volt az, hogy először megkarcolta a 90-es osztást, olyan kábé 92-93 fokos lehetett a cucc. Hazafelé lájtos dugó, klímával 87 fok fixen, jött az ötlet, klíma kikapcs, akkor lassan elindult felfelé, és 90 alat tetőzött. Oszt jött a toyotás, aki aszitte alanyi jogon van elsőbbsége. Egy smartost próbált előttem leszorongatni, az cseles volt, nem hagyta magát, körbeautózta és bement elé, én meg nézegettem azt a jóságos... toyota emblémás vonóhorogsapkát... tüchtig. Nade aztán amikor én balra ki a belsősávba, kieszelte, hogy ő is balra, nadeugye elmehet a kurva nénikéjébe, hiszen nem azért kerülöm ki, mert Fittipaldi, hanem mer töketlen fasz. Oszt aszitte az index a sávváltóvarázskar, kiteszi, és beengedik. Ráadásul utána még pampogott, amikor jól ledudáltam a kurva anyját. Már akkor ideges voltam, hiszen a dudálásra csak annyi történt, hogy megnézte, hogy mellette vagyok, ezt elraktározta a picuri agyában, majd folytatta a kormány rámhúzását... Oszt még ugat. Elmagyaráztam neki, hogy a KRESZ szerint elsőbbséget kell adnia sávváltáskor, és legközelebb legyen körültekintőbb. Ezt lefordítottam budapestire, hogy meg is értse. ("nem alanyi jogon van a sávváltás baszomanyád"). Utána elkezdtem kergetni, hogy szokja a törődést. Azon az útvonalon, ahol tegnap este 3.7 literes átlaggal hazajöttem, így nappal a dugóban 8.9-et mutatott a Trip B. Ennek ellenére meg kívánom jegyezni, hogy a vízhőfok 90 foknál tetőzött, akárhogy is rugdostam.

3. Végkövetkeztetés:
teccik. Ha baszakodik a hűtésetek, ne szarozzatok: cseréljetek hűtőt. Megéri. Csak egyszer NE legyen miatta hengerfejes a motor, vagy legyen, de csak 150-200ezer kilométerrel később, és máris visszahozta az árát.
Erhard 242 (Pure Energy)2008-05-29 18:50:01 // 8617
Teszt...
Új hőgombával autópálya klímával 100 fok...
kru2008-05-29 16:32:59 // 8616
benga, de érdekes módon az LMM-ek cikkszáma egyezik, legalábbis úgy emlékszem. Ezt csak én furcsállom? :-)

nem csak te, ezt az infót terítik egy ideje külföldi fórumokon...
kru2008-05-29 16:31:27 // 8615
wick, ölig jó klímás műhely a prielle kornélia és fehérvári sarkán, Diavia. (nem pont a sarok, kicsit beljebb a Priellén).
Erhard 242 (Pure Energy)2008-05-29 13:51:48 // 8614
nah kicseréltem a hőgombát, ellenállásra rámértünk és 54 meg 24 ohm-ot mutatott...eddig a városban 92 fokra mennt fel..
Erhard 242 (Pure Energy)2008-05-29 10:53:55 // 8612
de a melegedésnél semmi köze...max ha zárva marad..
WarbiRunner (Gyuri)2008-05-29 10:43:12 // 8610
Hogyhogy mi? Ha a zárás nem tökéletes, átereszt, akkor nem melegszik be rendesen. Ilyenkor van az, hogy hidegben 80 fok. Nekem olyan is volt, hogy emelkedőn 85, lejtőn 75. Az offnál meg pl tipikusan felragadt a termosztát, nem bírt kinyitni, csak amikor már a hengerfej az egész termosztátház öntvénnyel együtt tűzforró volt.
Wickey2008-05-29 10:40:12 // 8609
Ezt a legvénebb bölcsek se tudják.
Az, hogy tele van gázzal, csak a dolog egyik fele.
Van benne valami nyomáskapcsoló, fagyásérzékelő, ilyesmi. Lehet, ezt a szűrőt se lenne hátrányos cserélni. A fene se tudja, de nem tudok jó és lelkiismeretes klímás műhelyt.... még....
Wickey2008-05-29 10:35:41 // 8608
Nem emlékszem rá, pedig csak most dobtam ki a dobozát.
Elaforgból vettem, asszem Beru? Létezik ilyen?
Don Gombóc2008-05-29 10:21:23 // 8607
Szintén zenész volt, mert állandóan ki be kapcsolgatott valami a motortérben, lehetett hallani a kattogást, és ennek arányában hűtött, vagy nem. Valszeg a klíma kuplung kapcsolgat valamiért, de gázos ember nézte és fullon volt gázzal tehát nem tudni mi a fasz volt. És néha meg nem is csinálta hanem dolgozott folyamatosan. Most a legfaszább mert mivel kivolt véve a klímahűtő azóta nincs is benne gáz. :) Bár a legdögebb melegben sem használtam csak a Pesti dugóban azt is azért hogy a ventillátort hozzárendelje a motor miatt. Én speciel utálom mint a szart a klímás levegőt.
Erhard 242 (Pure Energy)2008-05-29 10:05:10 // 8606
no de mi köze a termosztátnak ehez az vagy nyit vagy zár...a benne lévő hőgomba szarhat be még..
WarbiRunner (Gyuri)2008-05-29 09:29:32 // 8605
A klímám nekem is gyengusz, kell vagy 3 perc, mire elkezd szállingózni a hűvös. Szigorúan belsőkeringetésen. Asszem kéne tölttetni.
De mi az a 80-90-98-105 fok? Nekem termosztát csere óta 90 fokon beáll, és csak 30 fok dugóban megy fentebb kb 100-ig, én már aggódtam, hogy az nem normális dolog. 90 alatt csere óta nincs, normál menetben fölötte sem.
Erhard 242 (Pure Energy)2008-05-29 09:02:41 // 8604
Wickey milyen termosztátot vettél? Gyárit??
Erhard 242 (Pure Energy)2008-05-29 08:57:02 // 8603
Nálam is ez volt tavaly a klímával ki be kapcsolt aztán nulla hűtés...városon kívűl menetszélben jó... feltöltettem gázzal (ingyen volt köszönet a toyotásoknak:) ) de akkor is ugyan ezt csinálta namármost két dolog lehet, az egyik a fagyásérzékelő kapcsoló szar vagy a dehidratáló rudacska az a függőleges szűrő igen....

Ha már megyek toszogatni az autót megnézem az ellenállást...a klímahűtőm tele van ganéval hátul az biztos lehet kéne neki egy kis gőzborotvás mosás... télen nekem is 80 fok, 20fokban 90 fok, 30 fokban 98 fok, klímával 105...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak