Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia
Erhard 242 (Pure Energy)2008-06-12 12:34:44 // 8702
azért azt te sem hiszed el, hogy a mai világban az UFI, Fiaam, Mann stb úgy gyárt le egy szűrőt hogy áteresszen :)
Erhard 242 (Pure Energy)2008-06-12 12:28:26 // 8701
jó magyarázat...Te tervezted? :)
Selmak2008-06-12 12:25:19 // 8700
PUGnál, Pinalogósnál azért szarik be a CR pumpa mert gyatra a minősége és a gázolajszűrő is FOS. Hiába cserélik gyakrabban ha átereszt.
Erhard 242 (Pure Energy)2008-06-12 11:38:36 // 8699
eccer nézd meg mit adnak...
Erhard 242 (Pure Energy)2008-06-12 11:38:11 // 8698
pezsónál meg 60e ként a gázolajszűrő is...aztán 75-nél beszarik a nagynyomású :P ez is jó nekem :))) Imádom, hogy a marketingesek határozzák meg :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2008-06-12 11:36:25 // 8697
azért kell ennyi mjethez LMM-ő :)) nekem csak jó ez....
Piritu - 1.000.0002008-06-12 11:34:31 // 8696
mjet-nél 40e a gyári csereperiódus :-(
Selmak2008-06-12 11:32:50 // 8695
Pakurát mérnek kendnek a helyi kúton gázolaj helyett?
Erhard 242 (Pure Energy)2008-06-12 11:19:03 // 8694
az jó 20e-ként...
WarbiRunner (Gyuri)2008-06-12 10:45:14 // 8693
A gázolajszűrőnek jó a 20e? vagy olajcserével 15 ezrenként?
WarbiRunner (Gyuri)2008-06-12 10:43:17 // 8692
Szerintem áttérek a 10e-re én is. Az Alföld poros, a lábam nehéz, a motorért meg kár lenne 3000 ft spórolás miatt. Jó kis gép, megérdemli :-))
Erhard 242 (Pure Energy)2008-06-12 10:33:30 // 8691
én csak válaszoltam hogy én hány km-ként cserélem...tőlem aztán 40e-ként is cserélhetik ..
Selmak2008-06-12 10:18:27 // 8690
Ez olyan dolog ha rugod neki rendesen akkor oil és légszűrő csere 10-15K ha meg átlagosan és főleg hosszú távon használod akkor mehet a gyári periódusig.
Selmak2008-06-12 10:16:56 // 8689
Nekem 20K után is alig látszik rajta hogy használva volt. Erősen az útviszonyoktól és jobb lábtól függ, hogy mennyire poros a levegő és abból mekkora mennyiséget kell megszűrni.
Erhard 242 (Pure Energy)2008-06-12 10:16:52 // 8688
10e-ként...
WarbiRunner (Gyuri)2008-06-12 10:14:33 // 8687
A levegőszűrőt mennyi km-enként szoktátok cserélni? Most betartottam a gyári 20e-t, de szerintem sok. Tiszta szutyok volt, csak úgy porzott, még néhány elhullt rovar is feküdt benne.
Wickey2008-06-11 07:37:17 // 8686
többet. A hengerfejezésnek csak a munkadíja ennyi alsóhangon. :-)
Adrián2008-06-10 21:45:48 // 8685
Nem 93 fok ?:)))))) Valaki bemodja menő géped van;)
Kazes☻2008-06-10 19:28:32 // 8684
Én a Puntommal jártam így tavaly nyáron, minden ok volt de nem bírtam a ventillátorral. Kiderült, hogy a ventillátor előtt be van kötve egy un. előtétellenállás ami megnyikkant és azért nem indult a ventillátor, hiába adták a jelet a gombák. Kicseréltem és minden Ok lett. A Puntohoz 9000 Ft volt a Hegyaljánál. :)))
Erhard 242 (Pure Energy)2008-06-10 18:35:58 // 8683
nah akkor megúsztál egy 30 rugós beruházást :))))
Átok79146TD2008-06-10 16:50:43 // 8682
:DDDDD
egy gonddal kevesebb...:DDDD
egy gonddal kevesebb...:DDDD
WarbiRunner (Gyuri)2008-06-10 16:18:11 // 8681
B@ssz@meg....le sem merem írni...
Nem a hűtő szar, hanem az én hülye fejem :-)
Találtam egy A4-es mappát a hűtő előtt...:-)))) Még télen volt termosztát gond, nem melegedett be. Az egyik Bp-i utamon mérgemben begyűrtem oda a mappámat. Aztán szépen elfelejtettem. Még jó, hogy írtad ezt a hűtő dolgot...Egy gond megoldódott, már csak a ventillátort kéne forgásra bírni. :-)))
Nem a hűtő szar, hanem az én hülye fejem :-)
Találtam egy A4-es mappát a hűtő előtt...:-)))) Még télen volt termosztát gond, nem melegedett be. Az egyik Bp-i utamon mérgemben begyűrtem oda a mappámat. Aztán szépen elfelejtettem. Még jó, hogy írtad ezt a hűtő dolgot...Egy gond megoldódott, már csak a ventillátort kéne forgásra bírni. :-)))
WarbiRunner (Gyuri)2008-06-10 16:14:33 // 8680
Most beindítottam, klímára sem kapcsol a ventillátor, valahol ott (is) a gubanc
Erhard 242 (Pure Energy)2008-06-10 16:12:50 // 8679
szar a vízhűtőd hidd el cseréld le....
ma 28 fok kinnt, autópálya 150, klíma, érdi emelkedő 92 fok :))))))))))))
ma 28 fok kinnt, autópálya 150, klíma, érdi emelkedő 92 fok :))))))))))))
Selmak2008-06-10 16:04:14 // 8678
Igen úgy van. Bár utána néznék a ventilátor relének hogy 1 fokozat miért nem húz be.
WarbiRunner (Gyuri)2008-06-10 15:58:43 // 8677
Ahaaaa. akkor egy dologban már talán tisztábban látok. A jelzés nélküli vonalkát gondoltam 110-nek. Akkor ezekszerint 100 alatt (és nem 110) egy picivel kezd dolgozni a ventillátor maximumon, ami megfelel a gyári értéknek. Tutira így van a 146-ban is? Merthogy elég egyenletes a vonalka elosztás, annyira egyértelműen 110-nek kéne ott lenni...
Ha viszont az a 100, akkor a gond kisebb mint gondoltam, valószínüleg "csak" a venti alacsony fokozat nem megy. Amúgy csak dugóban melegszik országútra kiérve és autópályán akár stabil 170-nél is a 90-es osztás alatt egy hajszálnyival stabilan áll a mutató.
Ha viszont az a 100, akkor a gond kisebb mint gondoltam, valószínüleg "csak" a venti alacsony fokozat nem megy. Amúgy csak dugóban melegszik országútra kiérve és autópályán akár stabil 170-nél is a 90-es osztás alatt egy hajszálnyival stabilan áll a mutató.
Selmak2008-06-10 15:25:33 // 8676
Adagolós szakit kellene megkérdezni.
Átok79146TD2008-06-10 15:14:52 // 8675
Ezt valahogy én is sejtettem...:DDD:p:))
Jorjie2008-06-10 14:19:03 // 8674
Valahogy biztosan :DD
Átok79146TD2008-06-10 10:58:18 // 8673
megnyugodtam.....:DDD
apropó...valaki fel tudna homályosítani,hogy a háznyomás emelése hogyan befolyásolja a fordulaton történő előtöltés változást???
apropó...valaki fel tudna homályosítani,hogy a háznyomás emelése hogyan befolyásolja a fordulaton történő előtöltés változást???
GEORGE2008-06-10 10:53:58 // 8672
Eszem ágában sincs ilyesztgetni :-)
Átok79146TD2008-06-10 10:48:50 // 8671
ne ijesztegesd szegény Gyuri bácsit...:D
szvsz nála még csak gombahibáról beszélhetünk....:D
szvsz nála még csak gombahibáról beszélhetünk....:D
GEORGE2008-06-10 10:43:08 // 8670
A hűtőventilátorod első fokozata nem kapcsol!
Annak már 92-93'C-nál bekéne kapcsolódnia!
Amúgy nekem a Tempra SW-vel hasonló jelenséggel kezdődőtt a hengerfejrepedés.....a városban haladva a már megjavitott ventilátorral sem ment 100'C alá....ha kiértem a városból lement 90'C-re.
Aztán pl 100 haladtam elkezdetem gyorsitani mondjuk 140-re szépen felment a hőfok 100'C-ra majd mikor stabilizáltam a tempot visszament 90'C-ra...
Annak már 92-93'C-nál bekéne kapcsolódnia!
Amúgy nekem a Tempra SW-vel hasonló jelenséggel kezdődőtt a hengerfejrepedés.....a városban haladva a már megjavitott ventilátorral sem ment 100'C alá....ha kiértem a városból lement 90'C-re.
Aztán pl 100 haladtam elkezdetem gyorsitani mondjuk 140-re szépen felment a hőfok 100'C-ra majd mikor stabilizáltam a tempot visszament 90'C-ra...
Wickey2008-06-09 23:51:44 // 8669
nemtom. Ez így leírva elég illogikusnak hangzik. Ha dugóban rálököd a klímát, azonnal le kéne esnie a hőmérsékletnek, hiszen az addig álló ventillátor azonnal bekapcsol. A termosztát nyitási értékéig visszahűl a motor ilyenkor.
Nem árt a hőmérséklet és a műszerviszonyokat sem tisztázni.
Az 50-es, 90-es és 130-as az tiszta gondolom, nade 90 előtt meg mögött van egy számozatlan vonal. Na, ez legjobb tudomásom szerint nem a 70 és 110, hanem a számunkra sokkal érdekesebb 80 és 100 fokhoz tartozó vonalkák. Az alsó vonalka fölött picivel van normálesetben a hőfok, az a termosztát nyitásija. Ha jobban haladok, vagy város, akkor 90 alatt picivel. 90 fölött picivel klíma nélkül alacsony fokozaton kapcsol a ventillátor, felső vonás alatt picivel padlógázon kapcsol a ventillátor. Ha klímát kapcsolsz, az azonnal kapcsol ventit, így vissza kell hűlnie 90 alá bőven.
Nem árt a hőmérséklet és a műszerviszonyokat sem tisztázni.
Az 50-es, 90-es és 130-as az tiszta gondolom, nade 90 előtt meg mögött van egy számozatlan vonal. Na, ez legjobb tudomásom szerint nem a 70 és 110, hanem a számunkra sokkal érdekesebb 80 és 100 fokhoz tartozó vonalkák. Az alsó vonalka fölött picivel van normálesetben a hőfok, az a termosztát nyitásija. Ha jobban haladok, vagy város, akkor 90 alatt picivel. 90 fölött picivel klíma nélkül alacsony fokozaton kapcsol a ventillátor, felső vonás alatt picivel padlógázon kapcsol a ventillátor. Ha klímát kapcsolsz, az azonnal kapcsol ventit, így vissza kell hűlnie 90 alá bőven.
WarbiRunner (Gyuri)2008-06-09 19:04:02 // 8668
Na most vagyok eltanácstalanodva üzemi hőfok ügyileg. Bp-n ma a dugóban felment 100 körülre, és nam akart visszamenni. Kapcsoltam egy klímát, így fentebb ugrott, majd elkezdett dolgozni a ventillátor brutál fokozaton (remegett a kormány :-) így bennmaradt mindíg 90-100 közt.
90-re sehogy nem tudtam visszakényszeríteni, még hosszú kigurulásokkal sem. Aztán leparkolam, gondoltam utánnajárok. Tapasztalataim:
1. hőfok kb 100, ventillátor ÁLL
2. várakozás, majd klíma rálök, hőfok 110(!), ventillátor ekkor durván beindul, hűtés 100-ig, majd:
3. motor leállít, 2 másodperc múlva be, hőfok 89 stabilan, venti áll.
El nem forrt a víz, de ez így nem hinném, hogy normális. Debrecenbe beérve első lámpa után 95 fok körül kóválygott a mutató.
Ami gyanús: nem megy a ventillátor kis fokozata. Hogyan lehet ezt leellenőrizni?
Amit nem értek: leállítás, és kvázi azonnali újraindítás után miért áll be a mutató 89-re? Fél percig ki se mozdul onnan, aztán kezdi elölről.
90-re sehogy nem tudtam visszakényszeríteni, még hosszú kigurulásokkal sem. Aztán leparkolam, gondoltam utánnajárok. Tapasztalataim:
1. hőfok kb 100, ventillátor ÁLL
2. várakozás, majd klíma rálök, hőfok 110(!), ventillátor ekkor durván beindul, hűtés 100-ig, majd:
3. motor leállít, 2 másodperc múlva be, hőfok 89 stabilan, venti áll.
El nem forrt a víz, de ez így nem hinném, hogy normális. Debrecenbe beérve első lámpa után 95 fok körül kóválygott a mutató.
Ami gyanús: nem megy a ventillátor kis fokozata. Hogyan lehet ezt leellenőrizni?
Amit nem értek: leállítás, és kvázi azonnali újraindítás után miért áll be a mutató 89-re? Fél percig ki se mozdul onnan, aztán kezdi elölről.
Selmak2008-06-08 09:05:04 // 8667
Mivel a CR-en olyan nincs hogy nyitó nyomás, mert a gázolaj útját a mágnesszelep illetve piezo szelep nyitja zárja.
Attie2008-06-07 22:34:19 // 8666
Nekem is ennyi a fogyi.
Erhard 242 (Pure Energy)2008-06-07 22:02:29 // 8665
EGR-t most fogom kiiktatni...
Erhard 242 (Pure Energy)2008-06-07 21:37:35 // 8664
annyi...
Wickey2008-06-07 21:23:15 // 8663
Emlékeim szerint 135 + munkadíj a kuplungszett meg a lendkerék alleszcuzammen
pe-Ti2008-06-07 21:03:40 // 8662
Szia!
105ezer van a gépben igazából csak az a gond a szivattyúval, hogy folyik a nafta vhol de ha már lent van kap egy teljes tömítéscserét + felkerül padra, egyébként húz rendesen de hidegen az alapjárat pár másodpercig dadog míg beáll vmit mondott a srác, hogy hengerkorrekció....bla. Egyébként sztem a CR porlasztóban is mechanikusan van belőve a nyitónyomás az elektronika "csak" a gázolaj közös csőből való beengedését irányítja no meg, hogy mennyi ideig menjen a nafta!
105ezer van a gépben igazából csak az a gond a szivattyúval, hogy folyik a nafta vhol de ha már lent van kap egy teljes tömítéscserét + felkerül padra, egyébként húz rendesen de hidegen az alapjárat pár másodpercig dadog míg beáll vmit mondott a srác, hogy hengerkorrekció....bla. Egyébként sztem a CR porlasztóban is mechanikusan van belőve a nyitónyomás az elektronika "csak" a gázolaj közös csőből való beengedését irányítja no meg, hogy mennyi ideig menjen a nafta!
WarbiRunner (Gyuri)2008-06-07 15:53:46 // 8661
A kupplung+lendkerék hány km-nél volt? Mennyibe fájt? Vészesen érzem a közeledtét, de megpróbálom még húzni...Igazából működik minden, csak hülye zakkanó hangot ad néha. Tipikusan 2500-nál kell elváltani, hogy finoman váltson.
Wickey2008-06-07 08:28:42 // 8660
haggyad már. Belövik. Fasza lesz. És szépen ki is fogják fizettetni.
arról nem is beszélve, hogy a legenda szerint rutinosabb dízelszervíz eleve azzal kezdi a porlasztócsúcsok kiszedését, hogy elküldi a hengerfejet esztergályoshoz, hogy marják ki, mert úgyis csak beletörik, úgy bele van rohadva.
Mondjuk annak örülök, hogy az én fostartályom, ha különösebben nem is megy jól, különösebben nem is fogyaszt jól, de minden megbontás nélkül kerreg idestova lassan 2.5 éve, és 70ezer km óta. :-) Semmit, de tényleg SEMMIT nem piszkáltunk a motron vagy a környékén, egy termosztát meg egy kuplung + lendkerék csere volt a legdurvább, meg most, a vízhűtő, ez utóbbi egész egyszerűen hihetetlen javulást hozott.
Azt sem tudom, hol az EGR, nemhogy ötezrenként pucolgassam, az olajfogyasztása nulla, a múltkori "motor control unit failure" meg magától eltűnt egy tartalmasabb egy-kettő négyezerötig forgatás után. Azóta kussol.
igazi munkagép. Már csak négy évet kell kibírnia. :-)
arról nem is beszélve, hogy a legenda szerint rutinosabb dízelszervíz eleve azzal kezdi a porlasztócsúcsok kiszedését, hogy elküldi a hengerfejet esztergályoshoz, hogy marják ki, mert úgyis csak beletörik, úgy bele van rohadva.
Mondjuk annak örülök, hogy az én fostartályom, ha különösebben nem is megy jól, különösebben nem is fogyaszt jól, de minden megbontás nélkül kerreg idestova lassan 2.5 éve, és 70ezer km óta. :-) Semmit, de tényleg SEMMIT nem piszkáltunk a motron vagy a környékén, egy termosztát meg egy kuplung + lendkerék csere volt a legdurvább, meg most, a vízhűtő, ez utóbbi egész egyszerűen hihetetlen javulást hozott.
Azt sem tudom, hol az EGR, nemhogy ötezrenként pucolgassam, az olajfogyasztása nulla, a múltkori "motor control unit failure" meg magától eltűnt egy tartalmasabb egy-kettő négyezerötig forgatás után. Azóta kussol.
igazi munkagép. Már csak négy évet kell kibírnia. :-)
Selmak2008-06-07 07:26:27 // 8659
Na azt megnézném hogy CR csúcson lapkával belövi a nyitónyomást, mivel elektronikusan nyit -zár.
Kompressz úr2008-06-06 21:55:47 // 8658
Nekünk se volt kevesebb az SWnél
Adrián2008-06-06 21:49:17 // 8657
A fogyasztásod szerintem abszolút normális!
Meg szabad kérdezni milyen Km állásnál történt a CR pumpa meghibásodása!?
A fogyid alapján a porlasztókkal nem nagyon lehet gond!
Gondolom megy is rendesen!
Meg szabad kérdezni milyen Km állásnál történt a CR pumpa meghibásodása!?
A fogyid alapján a porlasztókkal nem nagyon lehet gond!
Gondolom megy is rendesen!
pe-Ti2008-06-06 20:16:25 // 8656
Sziasztok!
Ma voltam a dízeles szakinál nem jók a hírek jövő héten CR szivattyú le mert folyik a gázolaj valahol belőle (teljes tömítés garnitúra csere, bemérés kb: 23 ezer) no meg porlasztók ki padra fel ellenőrzés végett (ha nincs nagy gáz hézagoló lapkával belövi a nyitónyomást)! Csupa jó hír..... más: mennyit fogyaszt NEM kíméletesen hajtva nektek az 1,9 mjet 16V ???? Az enyém 6-6,5 országút (140-150 körül), 8,5 város rövid távon.
Ma voltam a dízeles szakinál nem jók a hírek jövő héten CR szivattyú le mert folyik a gázolaj valahol belőle (teljes tömítés garnitúra csere, bemérés kb: 23 ezer) no meg porlasztók ki padra fel ellenőrzés végett (ha nincs nagy gáz hézagoló lapkával belövi a nyitónyomást)! Csupa jó hír..... más: mennyit fogyaszt NEM kíméletesen hajtva nektek az 1,9 mjet 16V ???? Az enyém 6-6,5 országút (140-150 körül), 8,5 város rövid távon.
GEORGE2008-06-02 23:01:35 // 8655
Igen én LMM nélkül mentem...és semmit sem füstőlt csak 4000 felett...
Végig telefonoskapcsolatban voltunk..
Végig telefonoskapcsolatban voltunk..
kru2008-06-02 06:13:28 // 8654
LMM nélkül?!
Na, egyébként a pénteki mérési eredmények gyönyörűen igazolják az elméletet, mind Adrián, mind az én gépem esetén - nem véletlenül. A füstölés láthatóan megugrik, amikor a map szerint elkezdeni tolni az ECU a naftát, de látszik a turbónyomás felépülésekor egy kis késés a levegő oldalán. Aztán hamar leesik a füstérték.
A másik, ami meglep: 5. sebességi fokozatban mind Adrián, mind az én gépen 4600-as fokozatban 201 km/h sebességgel ment. Ez egy hitelesített pad, tehát az érték pontos.
A 6. fokozat ennyivel hosszabb lenne? Adriánnak a faszi tovább nyomta, 4800-as fordulatnál ment 210 km/h-val 5-ben.
Na, egyébként a pénteki mérési eredmények gyönyörűen igazolják az elméletet, mind Adrián, mind az én gépem esetén - nem véletlenül. A füstölés láthatóan megugrik, amikor a map szerint elkezdeni tolni az ECU a naftát, de látszik a turbónyomás felépülésekor egy kis késés a levegő oldalán. Aztán hamar leesik a füstérték.
A másik, ami meglep: 5. sebességi fokozatban mind Adrián, mind az én gépen 4600-as fokozatban 201 km/h sebességgel ment. Ez egy hitelesített pad, tehát az érték pontos.
A 6. fokozat ennyivel hosszabb lenne? Adriánnak a faszi tovább nyomta, 4800-as fordulatnál ment 210 km/h-val 5-ben.
WarbiRunner (Gyuri)2008-06-01 23:30:13 // 8653
Mikor bekapcsolom, sosem érzem én sem, és ha jól tudom padlógázra le is old néhány másodpercre. Amikor kikapcsolom, viszont mégis feltűnik, hogy kisebb gázra is fürgén szalad az öreg traktor, és finomabbak a váltások. :-))