Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

Piritu - 1.000.0002009-04-27 20:34:53 // 11002
U.i.: eddig 6 alá nem nagyon tudtam menni.
Piritu - 1.000.0002009-04-27 20:34:19 // 11001
Csak azt tudnám mitől lett ennyi? 998 km-nél villant fel a takarékjelző. Mentem mindenhol , város, országút, autópálya. Ennyit jelentett volna a 120-as nagyszervíz?
Piritu - 1.000.0002009-04-27 20:32:30 // 10999
Hát igen elég kellemetlen, amikor a sörrakéta otthagyja az embert, a másik oldal amikor látod a képét egy kigyorsításnál...
Adrián2009-04-27 20:32:17 // 10998
De azért hidd el a Bajorok is szagolnak valamit a djzel technikához azért rem. ebben egyetértünk!;)
GTPeti2009-04-27 20:31:12 // 10997
Azé' Dubajban ne verd nagy dobra, mert még meglincselnek a sejkek! :))
Adrián2009-04-27 20:30:23 // 10996
Jó van na te jöttél hogy kinek az apukája erősebb!!;)
Piritu - 1.000.0002009-04-27 20:29:41 // 10995
Jut eszembe, ma 1000,2 km-re 55,95 litert tankoltam. Hmmm, nem rossz :-)))
GTPeti2009-04-27 20:28:57 // 10994
Akkor bocs, inkább csavarják fel Giovanniék is az égbe a powert, inkább cserélünk húszezrenként motrot, minthogy lehagyjanak a sörrakéták!! :))
Piritu - 1.000.0002009-04-27 20:28:39 // 10993
A kiszakadó hátsó futóművet se felejtsd ki :-))
Erhard 242 (Pure Energy)2009-04-27 20:27:43 // 10992
s különben is a 3as bmw egy kalap fos...picike, 70e km után csörög, zörög benne a műanyag meg a futómű....
Erhard 242 (Pure Energy)2009-04-27 20:26:53 // 10991
jah bocs lesz nem soká a 190 lovas :D
Adrián2009-04-27 20:25:05 // 10990
2008 tól 177 le gyártják ! ;)
GEORGE2009-04-27 20:24:03 // 10989
Az új 2,0 Mjet pedig 170 paripa és 360Nm :-)
GEORGE2009-04-27 20:22:54 // 10988
A csattanó hangot nézesd meg, mert nem igazán kéne, hogy legyen ilyen hang....
GEORGE2009-04-27 20:20:51 // 10987
Ennek a mocinak bizony pörgetnie kéne a kerekeket, én füstöltetni is tudom ha kikapcsolom a kipörgésgátlót.
Lehet nem jó az LMM illetve még lehet vákuum gondod is turbónál.
Egy biztos valami nem okés!
Brezónak is lomha volt a gépe, neki egyébként detto ugyan ez a moci, csak 166-ban.
szóval a Vákuum szelepet kellett cserélni és újból meglódult a verda :-)

Az hogy nem látsz 20L-22L /100km fölötti pillanatnyi értékeket a kijelzőn annak az a magyarázata, hogy a 156-ban 5mp frissítéssel érkeznek az adatok.
Menj egy 147-el annak 2mp-s a frissítése...
Erhard 242 (Pure Energy)2009-04-27 20:12:48 // 10986
az ára az sokk :PPP
Erhard 242 (Pure Energy)2009-04-27 20:12:31 // 10985
a 159-es 170 lovasához kevés...:D
Wickey2009-04-27 20:11:05 // 10984
a 318d-ben is hatos van, csodálkoznék ha a 320ban ötös lenne, hacsak nem automata.
Adrián2009-04-27 20:05:27 // 10983
Kevés kevés??? Mi a sok?;)
Erhard 242 (Pure Energy)2009-04-27 20:00:15 // 10982
jah ez már kevés :)
Piritu - 1.000.0002009-04-27 19:59:14 // 10981
Most már elmehetnek ahová akarnak a lovaikkal :-))
Piritu - 1.000.0002009-04-27 19:58:28 // 10980
Egyszer vittek egyel, az 17x lovas volt és nem istenbizony, de mintha ötös váltó lett volna benne.
Adrián2009-04-27 19:54:42 // 10979
a facelift es 320d bökők 163 le -sek!!;)
GTPeti2009-04-27 19:49:02 // 10978
Akkor a váltó áttételezéssel trükköztek a bajorok. Innen jön a jobb 100 alatti gyorsulás. Viszont fölötte szenvedés van, mert fel KELL kapcsolniuk.
Piritu - 1.000.0002009-04-27 19:46:09 // 10977
Szabék a mjet blokkunkat 180 lóval árulják, még abban is lehet tartalék....
320d témához, a német autópályán azt vettem észre, hogy 100-120-ig sokkal jobban mennek az 1,9mjet-nél, tehát bővel 9-en belül lehetnek 100-on. Felette viszont okoztam már nekik egypár meglepetést. Szóval 140-től szerintem partiban vagyunk voltunk :-)
ALFI1562009-04-27 16:21:20 // 10976
ErHardnak van igaza.Húzd le a légtömegmérőt és menjél vele úgy 1 kört.Ha jobban megy akkor az a szar.
Abarth2009-04-27 16:10:42 // 10975
Sztem ott van vmi bibi ami a turbóról jön töltőcső, vagy odavan a turbója
Erhard 242 (Pure Energy)2009-04-27 16:10:05 // 10974
a csattogás lehet az is hogy meg van nyúlva az olajpumpa lánca és azt hallja mikor ránt egyet rajta indításnál...
Erhard 242 (Pure Energy)2009-04-27 16:09:12 // 10973
a LMM-re mérjetek rá ...
Abarth2009-04-27 16:08:24 // 10972
Többet nem tudtak kihozni az 1.3-ból turbó és csúcs- csere nélkül, tehát a gyári alkatrészek vannak a limiten és most van 80 körül benne (tegyük hozzá 1.3as!!!!!) és 16e- től van benne a chip.

Az 1.9 és a 2.0 bőőőségesen többet tartogat magában mint holmi 150-170 ló.
A fosvágen és tsa. német dízelek a pd technológia miatt füstölnek el. Az újabb common railesek már jobbak, ill. van nekik ez az őskori lelet TDI amit az olcsóbb skodákban futtatnak. De azok brutál módon füstölnek már újkoruktól.
ALFI1562009-04-27 16:07:15 // 10971
De akkor füstölne ha farsot szív.Nekem legalább is nekem füstölt mikor ki volt repedve.
Abarth2009-04-27 16:02:09 // 10970
Az éles csattanás szerintem az önindító, amikor beindul a motor akkor a korrózió meg a kosz miatt nem rántja vissza a fogaskereket és ez ver oda neki egyet. Ez volt a 147esemen is.

Nem ír ki semmit a computer, mivel ebben nincs body, de lehet, hogy ott a turbo körül van vmi, jobban kell mennie mint egy 1.4ts-nek, bár nem tudom hogy vezeted, de 3500-4000 fölé ezt tök felesleges forgatni, csak kifújja magát és nem megy.
Vidd el szervizbe, lehet, hogy kifúj valahol a cső és ott szöknek a pónik :D
GTPeti2009-04-27 16:01:29 // 10969
Amit írsz, az teljesen más kategória. Az a 75LE-s 1.3-as motor szerintem sokkal kevésbbé van kihegyezve, mint egy 2.0ás 170LE-vel.

Hangsúlyozom: szerintem. Erhard, neked is csak ennyit tudok írni. Nekem ez a véleményem a dologról, de legyen Nektek igazatok és reménykedjünk, hogy Giovanniék tisztességesen megépítik az új motorokat, mert akkor nem lesz gond. Csak hát az audis és egyéb példák más tendenciát mutatnak.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-04-27 15:49:36 // 10968
pl akkor hogy az istenben van az hogy ugyan az a kuplung van a 105 lovas és a 170 lovas dízelben? :) ezek szerint ha ez egy teljesen új fejlesztés akkor 3 éven belül a 2.0JTDm tudni fogja a 210 lovat gyárilag....
Opal2009-04-27 15:45:44 // 10967
Sziasztok!
Most szereztünk be egy 156 SW 2.4 JTD, 5 hengeres 110 kW/149LE (2002/12) gépjárművet. :) Eddig 1.4es TS volt (145ös), és olyan érzésem van, mintha nem gyorsulna annyira.. Megy szépen, van benne erő is.. de mintha nem lenne az igazi..

Már vezettem sok diesel autót ezelőtt, sokkal dinamikusabbnak tűntek.
Alig pár napja van nálunk, de már most bosszant, hogy pár idegesebb természetű VW úgy hagy ott, mintha állnék...

Van 1 olyan érzésem, mintha a turbo erőtöbblete hiányozna belőle.. A fogyasztás is meglepő, 10 fölé nehezen tudom vinni, 2esben kihuzatva 18ig felugrik kicsit.. (nem mintha vágynék rá, hogy 20 fölött legyen a fogyasztás, de tapasztalatom szerint gyorsításokkor bizony fel kellene ugrani egy pillanatra akár 26-27 fölé is.. nem?)
Kikapcsolt kipörgésgátlóval, túráztatás nélkül meg se nyikkannak a gumik.
(az 1.4es TSben még 2esben is sírtak.. )

Szóval mi a véleméynetek? Még szoknom kell a dieselt, vagy tényleg szabadságra ment néhány ló? A computer csak kiírná, ha gond lenne a turbóval, nem?

Ja, és indításkor egy éles csattanás hallatszik a motortérből. Ez is normális?

Amúgy ezt leszámítva, szépen egyenletesen jár a motor, nem kormol, stb..
Abarth2009-04-27 15:44:35 // 10966
A kuplung és a váltó kell hogy bírja, a többi nem kap akkora pluszterhelést +20 le-től.

A Pandámat 75-ről húztuk 100ra ill. 145nm-ről 210re 20e alatt ledaráltam egy kuplungot róla :D de a következő ennek már a 3x osát is kibírta máig az új tulaj szerint :)
GTPeti2009-04-27 15:35:29 // 10965
A "végletekig kihegyezve" alatt azt értem, hogy ez a motor pont hogy megkaphatta azt a bizonyos "gyári chiptuningot". Mi nem bírná? Hát van egy pár alkatrész, ami nem örülne vszínüleg a még nagyobb (hő)terhelésnek. Hengerfej, leömlő, esetleg a kuplung, ezek jutnak először eszembe. Az a baj, hogy abba az irányba halad a világ, hogy a gyártók tényleg a kénytelenek (?) az utolsó LE-t is kipréselni a motorból. A cél, hogy legyen erős és kibírja a gar.időt. (Ismét sarkítva fogalmaztam.)
Erhard 242 (Pure Energy)2009-04-27 15:29:51 // 10964
Már mint hogyan lehet a végletekig kihegyezve? mi nem bírná szerinted?
GTPeti2009-04-27 14:13:32 // 10963
Ezzel csak az a baj, hogy a 170LE-s 2.0-ás már önmagában is a végletekig ki lehet hegyezve. Annál necces lehet a megpiszkálás.
Wickey2009-04-27 14:11:19 // 10962
Mondjuk tudod, mi a kurvavicces? Ahogy nézegetem így két gyros között a bmw.hu-t, a centire ugyanúgy 1655 kilós 525d-re mondanak 7.6-os gyorsulást. Ami ugye szintén 200 lóerős. Komolyan mondom, mindenki igyekszik hülyének nézni az embert... :-)
Wickey2009-04-27 14:08:26 // 10961
Áááá, gyárilag kizárt, ahhoz legalább egy DCS kell, hogy ezt kikalapálja belőle :-P
Wickey2009-04-27 14:07:46 // 10960
gyanúsan egyforma az átlagfogyi és a gyorsulás. Elírta a kollegosz, kevés volt a kapucsínó reggel... :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2009-04-27 14:07:42 // 10959
mind1 chipelve tán meg van a 7,6 lehet ők is így gondolták? :D
Wickey2009-04-27 14:06:58 // 10958
a négyajtósra a magyar oldal 7.9-et ír, 177LE / 1505 kiló. Határeset. Inkább nemhiszem mint igen. Főleg, hogy egy párszázat futott 318d-hez volt szerencsém egy hónapja, na, arra 9.3secet írnak teljes egy másodperccel kevesebbet, mint a 156jtd gyári értéke, de megesküszöm rá, hogy érezhetően sokkal szarabbul ment, mint az én autóm. Szóval tudja a retkesrépa.
Wickey2009-04-27 14:04:21 // 10957
Az lehet, a 8.8 inkább hihető. A magyar oldalon a katalógusban néztem, abban az volt, amit írtam. Érdekes, hogy a kombik észrevehetően nehezebbek, és tizedekkel rosszabbak: én azokat irogattam, mert használhatatlan a négyajtós, rá se nézek ha nem muszáj. :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2009-04-27 13:25:17 // 10956
egyébként 8.8 az oldalon...
GTPeti2009-04-27 13:22:07 // 10955
Az hogy lehet, hogy egy 320D 8,2 alatt van százon? (Vagy legalábbis 8,x). Vagy nincs is csak mondják?
Erhard 242 (Pure Energy)2009-04-27 13:21:58 // 10954
akkor hazudtak a genfi kiállításon az Alfa standnál a cikkben írták hogy 7,6 alatt van százon és 7,6 az átlag fogyi....
Wickey2009-04-27 13:17:46 // 10953
A 7,6 valóban nem rossz, kár hogy még csak meg sem közelíti az 1.9-es dízel 159 :-P
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak