Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

Erhard 242 (Pure Energy)2010-01-23 21:11:55 // 14252
Beru? az a futottak kategória...Bosch a gyári, ami jó még az NGK ..
Cro1662010-01-23 21:05:41 // 14251
akkor meg ajándék:))
van jobb minőségű?(vagy ha valami drágább, az nem biztos hogy jobb? pl Beru?)
Erhard 242 (Pure Energy)2010-01-23 21:01:25 // 14250
nem lesz nagyobb a kép :D
Cro1662010-01-23 20:58:36 // 14248
azért készülök rá lelkileg:) megnéztem nálatok, nem vészes az ára..de az milyen gyártmány?
(más: ha a képre klikkelek a nagyitás miatt, miért nem lesz nagyobb?:)) az én gépemben van a hiba?:) )
Cro1662010-01-23 20:53:16 // 14247
sose lássam akkor:)) kössz az infókat:)
Erhard 242 (Pure Energy)2010-01-23 20:50:29 // 14246
villog a sárga kukac :)
Cro1662010-01-23 20:48:24 // 14245
Ha esetleg meghal az egyik gyertya, azt jelzi valamilyen módon?
Wickey2010-01-23 20:31:23 // 14244
én akármilyen hidegben utánégetek neked Laci bácsi babgulyása után. :-P
Erhard 242 (Pure Energy)2010-01-23 20:27:22 // 14243
semmi effektív ...nálam is csak nagy hidegben csinálja ...nincs olyan izzító gyertya ami mínusz 10 fokban tökéletesen tud utánégetni :P
Cro1662010-01-23 20:22:44 // 14242
Van vele valami teendő, vagy nem létkérdés? romlik majd idővel?
Selmak2010-01-23 20:15:46 // 14241
Na meg az EGR is ki van kötve.
Selmak2010-01-23 20:15:18 // 14240
Az látod lehet mert nem Bosch került bele hanem valami spanyol utángyártott.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-01-23 20:12:43 // 14239
nekem is hullámzik valószínű nem tökéletes az utánmelegítése az izzítóknak P
Cro1662010-01-23 20:11:39 // 14238
"Nagy hidegben nekem is kicsit hullámzik az alapjárat, de ez szépen kisimul ahogy melegszik."

Az enyém is ezt produkálja pár percig indítás után.akkor ez csúcs?
Erhard 242 (Pure Energy)2010-01-23 20:05:07 // 14237
még anno el lett küldve ultrahangos tisztításra....az volt a baj hogy nem volt egyértelmű a hiba a résolaj jó volt, a nyomás is jó volt szerintem amikor vettem a bikázás nem tett jót neki :(((
Selmak2010-01-23 20:01:33 // 14236
Tényleg a porlasztócsúcsot kicserélted már?
Erhard 242 (Pure Energy)2010-01-23 19:53:05 // 14235
na ez az amit az sem mutat ki :(((
Selmak2010-01-23 17:26:09 // 14234
Enyémben óra szerinti 221 ezer km van, gyári rajta a magasnyomású rendszer, gond nem volt vele. Blokk bontva nem volt (szép is lett volna ghrrrr....).

Szakszervizben valóba horror ára van a magasnyomású rendszer javításnak, de mindig lehet jutányos beszerzési forrást találni, a Bosch magasnyomású alkatrészek általában felújíthatók. Szériában behaló porlasztócsúcs, magasnyomású nem a JTD motor jellemzője.

Erhardnak volt porlasztócsúcs problémája ami alapjárati ingadozást okozott. Ott 1 db porlasztócsúcs irányváltó szelepe áteresztett és alapjáraton nem volt megfelelő befecskendezett mennyiség, de motor attól függetlenül hiba nélkül üzemelt terhelésen.

Nagy hidegben nekem is kicsit hullámzik az alapjárat, de ez szépen kisimul ahogy melegszik.
Wickey2010-01-23 10:15:25 // 14233
azt is rá lehet elvileg dugni examinerre, az meg viszonylag hasznos tud lenni ilyenkor, nem?
Erhard 242 (Pure Energy)2010-01-23 08:24:56 // 14232
egyenletlen alapjárat a rossz porlasztó miatt lehet ...
onager732010-01-22 22:27:46 // 14231
Sziasztok!
Van egy dieseles kérdésem. 146 1.9 JTD 200e km-t futott óra szerint. 2000 évj. Egyenetlen az alapjárata de viszonylag kedvező az ára. Kicsit félek ezektől a magasnyomásu rendszerekkel szerelt dízelektől mert minden horror árban van hozzá. mennyit bírnak ezek a jtd motorok? illetve Nagyságrendileg milyen az alkatrészára?

Köszi
kru2010-01-21 20:36:35 // 14230
"Az öt perc járatásról meg annyit, hogy egyszer a GEORGE mesélte anno, hogy az állat szupersportdízelét beindítva hagyta valami országos vészhelyzet miatt a parkolóban a mínusz 5 fokban úgy háromnegyed óra időtartamra, és ha jól emlékszem 45 perc alatt talán odáig jutott a verda, hogy felfűtötte az utasteret valamennyire de még dolgozott az ügyön, a víz meg még mindig jéghideg volt, feküdt a vízhőfok mutatója."

Ez azért érdekes mert régen a 156 2.4 10V, meg a 166 dejzelekben is volt rendes olajkályha (nem ez az izzítóparton, ami az m-jetben), igazából a webasto állófűtés a vezérlőóra nélkül, na az frankón felmelegíti a vizet és ezzel jót tesz a motornak is,
nem tudom miért hagyták el, gondolom spóroltak.
jakuska2010-01-21 14:32:54 // 14229
Ez spec a sátoraljaújhelyi tesco melletti kút volt... az asszonypajti tőlem 250-re lakik, és mindig 20 litert szoktam tankolni, mert az biztos elég. Nyíregyen már furcsán állt a mutató, debrecenben már világított kigyorsításnál, karcagon meg meg kellett állnom takolni.. hát igy történt az eset, hogy 12 liter gázolajat fogyasztott az amugy 6 helyett :D
SOha többet nem tankoltam ott. De pl. a debreceni shell kúttal semmi baj, ott normális a fogyasztásom... A mol -15 alatt megadja magát, főleg egy 20 éves motorban... de nem hiszem, hogy a motor a hibás, ha az alpesi meg hajtja egyből...
Erhard 242 (Pure Energy)2010-01-21 13:30:35 // 14228
trákoknál csak felfelé mész aztán a németeknél is elég sokat majd hirtelen le a belgáknál :D
Wickey2010-01-21 13:11:39 // 14227
Aha. Hogy is van ez? Tehát a mondjuk 30-40 méteres tengerszint feletti magasságból lefelé jövök a 150 méter "mélyen" fekvő Budapestig? :-)))
Igaz, hogyha átruccanunk a sajtfejűekhez, akkor tényleg van lejövés, de annak sok köze nincs az autóhoz :-P
WarbiRunner (Gyuri)2010-01-21 13:01:54 // 14226
A 8v jtd-nek illik kiszabályozni az 1350Bar nyomást?
Ma Imi 156 jtd-jét diagnosztizáltuk, azzal a módszerrel, hogy élőadatos kiolvasásokkal hasonlítottuk az enyémhez. Úgytűnik megvan a gonosz alkatrész, a nyomásszabályzó néha lemarad, lassan állítja be a cél nyomást. Átcseréltük a szabályzókat, a 156 megtáltosodott, viszont az enyém egész jól tolerálta a rossz alkatrészt. Rosszabbul ment vele, de nem annyival, mint az 56. És azonos üzemállapotokon az enyém nagyobb nyomásokat vezérelt ki mindkét szabályzóval. Jól megpadlózva megvolt a papír szerinti maximum, amit a rendszer tud, 1350Bar. Ez így jó?
Mitől függ egyáltalán ez a railnyomás? Ezt tanulja a rendszer (korrekciós táblázatos), vagy fix map-ja van? Néhol 100Bar különbség nem kevés.
Szóval most nem tudjuk, hogy az enyém piszkált (nem hinném, a végsebessége gyári), vagy a 156 vezérel valami miatt kisebb nyomást.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-01-21 12:55:37 // 14225
nézd hazafelé kevesebbet eszik az autó belgiumból mivel többet jössz lefelé :PPP
Piritu - 1.000.0002010-01-21 12:55:16 // 14224
Hazafelé mindeig jobban megy a kocsi, mint a lakhelytől elfelé, tapasztaltam, mentális LE ez is :-))
Wickey2010-01-21 12:52:17 // 14223
így is meghibásodik csak megfelelő márkánkénti lebontásban kell nézni. :-)
Wickey2010-01-21 12:50:45 // 14222
pontosan, mentálice aaz biztos, hogy létezik a dolog, de fene tudja, úgy tűnik nem olyan kelletlenül kurvásan gyorsul 140-190 közt visszafele mint kifele.
Wickey2010-01-21 12:48:12 // 14221
fene tudja, lehet hogy akkor a nagy levegővétel is bennevan a pakliban, amit az ezer kilométeres nyújtózás jelent. Pedig nem 100%város only a verda.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-01-21 12:26:39 // 14220
más márkáknál be van írva a leírásba hogy ha adalékolod az üzemanyagot vagy az olajat akkor garanciáját veszti az autó sőt a rossz üzemanyagra hárítják a porlasztó meghibásodását is ....ebben csak az a szép ha tényleg olyan rossz lenne az üzemanyag akkor minden második autó meghibásodna :D
Piritu - 1.000.0002010-01-21 12:21:55 // 14219
Márcsak azért se, mert ha valami guban van a nyálról van számla, lehet kártérítésért menni Viszont ha valami "más" is van a tankban jöhetnek a szakszerűtlen, nem előírások szerinti használat dumával. A kocsi használati utasításban sehol sincs benne hogy adalékolni kell vagy szabad...
Piritu - 1.000.0002010-01-21 12:18:26 // 14218
Nem használok adalékot, minden 2-4 rankolás V-Power dejzel.
Piritu - 1.000.0002010-01-21 12:17:24 // 14217
hogyan érzed? Mennyivel lesz jobb a 80-120 rugalmassága, vagy a 0-100-as sprint? Egyszer mérd meg stopperrel és meglepődsz. Amíg csak "érzed" addig mentális a tuning :-))
Piritu - 1.000.0002010-01-21 12:14:46 // 14216
A mjetet ha hidegben hagyod ketyerészni alapjáraton a már meleg motor is visszahül. Nem termel meleget.
Piritu - 1.000.0002010-01-21 12:13:29 // 14215
Ugyan arról beszélünk, amíg a Vasammal nem tudok objektív mérésekkel (nem "érzésre") észrevehető különbséget találni miért költsek +10%-ot? Majd ha a +10%-os ártól csak +5%-ot javul a 0-100-as sprint, vagy változatlan tempónl 10%-al kevesebbet fogyaszt (ezt teszteltem anno az autópályás szakaszon) vagy magasabb végsebességet nem produkál, addig nem veszek ilyesmit.
Nem mondanám hogy hazudnak, ők is nyereségre dolgoznak, kell a marketing. Lehet hogy van is különbség (lásd a dízeles tapasztalataim az előző hsz-ban) DE én a benzinen nem tudtam kimutatni, ezért mondom hogy nem hiszek benne...
A nyálnál igen, megy is rendszeresen a Vasba. :-))
"mindig leírják az adatokat, köztük azt is, hogy milyen oktánszámú cucc való a gépbe. A következő sor gyakran úgy szól, hogy alacsonyabb oktánszámú is használható, azonban enyhe teljesítménycsökkenéssel." - ez teljesen normális dolog kisebb oktán, kisebb előgyújtást ad az elektronika, kisebb a teljsítmény. A gond az hogy a nagyobb oktánszámhoz nagyon kevés motor alkalmazkodik. Általában csak "visszavenni" tudnak., ráadni nem.
Grando2010-01-21 10:20:24 // 14214
12 litert? :DDD
Ezt hogy csináltad?
Én a 164 2.5 TáDéval 9-nél többet nem tudtam bezabáltatni városban taposva sem. Pedig tankoltam Shell-nél, Agip-nál, B.Csabán, Orosházán, Budapesten, Budaörsön, meg ahol éppen rám jött. De a V6 dögömmel sem tapasztaltam még kozmikus fogyasztási eltéréseket, pedig ott valóban lábfüggő is a dolog. :))
De ha vki télleg belefut ilyesmibe, netán konkrétan tud olyan kútról, ahol nem stimmelnek az átfolyási mennyiségek, akkor azt nem kellene jelezni minimum a fogyivédelemnek/stb.? Oké, tudom, hogy hol élünk, egyet-egyet még eltussolhatnak, de ha mindenki sikít-visít, az azért kibukik... ;)))
Erhard 242 (Pure Energy)2010-01-21 10:13:35 // 14213
csak itthon tankolok egyszer fordult elő hogy indítottam és kb 1mp-en belül le is állt de semmi hibát nem jelzett vissza....szerintem valamelyik izzítógyertya kezd meghalni ...
Ferko2010-01-21 10:11:47 // 14212
Nekem a Shelltől, MOL-tól aztcsinálta a 146 1.6 TS, hogy első indításnál reggel leállt, utána pöcc röff. Az OMV-től meg hipp hopp indult gond nélkül.:-)
Ferko2010-01-21 10:10:18 // 14211
Talán mást hittél?:-))))))
jakuska2010-01-21 10:07:29 // 14210
OMV az tetszik az öreg alfáknak is... a shell az nagy csalódás volt nálam, de lehet hogy csak egy két kút ilyen közülük, de 12 litert is fal belőle... MOL-os télen nem indul, csak nehezen.. szal marad az OMV... nemtom mit tesznek télen/nyálon hozzá, de kis étvágyú lesz tőle és jól is megy.
Grando2010-01-21 10:05:25 // 14209
Ja étem. :))
Ferko2010-01-21 10:03:15 // 14208
Azt is írhattam volna, hogy jah, értem.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-01-21 10:02:59 // 14207
mikor kijártam belgiumba s ott televertem a verdát nem éreztem semmi különbséget sőt a német meg az osztrák nyáltól sem ...szinte 80%-ban kint tankoltam mégis behányt a porlasztó 160e km-nél....
Ferko2010-01-21 10:02:47 // 14206
Nyugtáztam, hogy megértettem, amit írtál.:-)
Grando2010-01-21 10:01:19 // 14205
Mi ühümm?
Ferko2010-01-21 09:47:05 // 14204
Ühümm.:-D
Ferko2010-01-21 09:42:06 // 14203
Így van. Én ha megállaok az autóval, akkor elkezd lemenni a hőfok. Most van dízelem elsőzör és persze meg is iylendtem, hogy mi a szar lehet vele. De mondták, hogy ez normális, mert dízel. VAn, hogy hidegben alig megy 80 főlé és van úgy, hogy állok és visszemegy 80 alá. HA meg pörgetem, akkor meg normál álapotban van.:-D Szokatlan volt így a benzines után.:-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak