Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

Grando2010-01-21 09:38:51 // 14202
A 100-ast nem. ;)) Csak a 100-ast nem. A többi alapot igen. Talán. A VPower dejzelt nemtom. Sanszos, hogy az is import. De télleg nem tudom biztosan.
(Csak a 100-ast tudom 99%, hogy azt Németo.-ból hozzák.) ;)))
Ferko2010-01-21 09:31:47 // 14201
Én úgy toom, hogy a Shell is a MOL-tól kapja. Tévednék?:-)
Ferko2010-01-21 09:30:41 // 14200
Én az OMV-nél tankolok csak ha tehetem. Azt szeretki az Alfák; legalábbis amik nekem voltak.:-D
Wickey2010-01-20 23:45:38 // 14199
mondasz valamit, mert az én autóm is akkor ment utoljára sportlejtőn és sporthátszéllel sport209-et, amikor rendszeresen kúráltam BlueDiesellel.

Spurit lötyögtetsz bele?
Wickey2010-01-20 23:43:36 // 14198
ott rohadjak el, én mindig megérzem a német és belga gázolajat az autóban :)
És vica versa, haver ha hazajön, a belga nyálhoz szoktatott autója konkrétan majdhogynem hátramenetet kapcsol a magyar lőrétől :-)
Wickey2010-01-20 23:41:26 // 14197
Hidegen nem indulok vele 5 percet járatom mindig

nagy hiba. Nekem öt perc után ha nem is üzemmeleg, de az utastér legalább fel van fűtve. Mindennel, de a dejzellel aztán különösképp azonnal útra kell kélni. Én megkerülöm vele a háztömböt kettes 2000rpm kisgázzal, majd lájtosan elrongyolok az M3-asig, kisgázas kigyorsítások a lámpáktól nyugodalom, cégautós köcsögök mögöttem úgyis ráérnek, az M3-as tőlem 2km, itt már fűt, ott meg tolok egy ötöst, és szintén 2k rpm-el elkattogok északra. A Szerencs utcánál (ami indulástól 5-6 perc kábé) már meleg van a kocsiban, további 2 perc múlva meg már üzemmeleg az M0-nál a víz.

Az öt perc járatásról meg annyit, hogy egyszer a GEORGE mesélte anno, hogy az állat szupersportdízelét beindítva hagyta valami országos vészhelyzet miatt a parkolóban a mínusz 5 fokban úgy háromnegyed óra időtartamra, és ha jól emlékszem 45 perc alatt talán odáig jutott a verda, hogy felfűtötte az utasteret valamennyire de még dolgozott az ügyön, a víz meg még mindig jéghideg volt, feküdt a vízhőfok mutatója.
Grando2010-01-20 23:25:22 // 14196
Én hiszek neked. Télleg nem bántásból, és minden tiszteletem mellett, de egy 1,6 TS-sel (főleg 130-al tempomatozgatva) valóban elhiszem, hogy nem érezhető a különbség. A nagydög se táltosodik meg, csak éppen érezhető. Bár ettől még lehetne mentális is a növekedés, én ezt aláírom (na csak lásd: lentebb). :DDD
Talán az adalék az, ami üdvös lehet, de ha fincsi olajat kap az a motor, és a megfelelő időközönként, akkor ez sem fontos talán. ;)))

(Az üzemanyag forgalmazók hazudnak szted. Hát rendben, legyen így.
Ám! Javítási utasításokat (is) fordítok. Több éve. Ezek belső anyagok, de aki látott már gyári diagnosztikai készüléket, az esetleg olvasott már ilyesmit - bár kishazánkban nem nagy divat utánanézni a javítások előtt, meg általában idő sincs rá sajnos. Ezekben a motorjavításos anyagok elején mindig leírják az adatokat, köztük azt is, hogy milyen oktánszámú cucc való a gépbe. A következő sor gyakran úgy szól, hogy alacsonyabb oktánszámú is használható, azonban enyhe teljesítménycsökkenéssel. Pedig ez a szerelőknek megy, nem vevőknek, és nem benzinkút, hanem autógyár. ;))) )
Grando2010-01-20 22:58:50 // 14195
Hogy a tartálykocsi sofője mit mondott, és hogy abból mi jött át, az egy dolog. Viszont nem gondolnám, hogy pl. a Shell adalékolását a MOL végezné, tehát simán lehet, hogy a MOL finomítójában még valóban ugyanaz az alapbenya ömlik be. Télleg nem tudom.
Egy-egy cégtől kirúgott ember véleményét az adott cégről viszont illik minimum fenntartásokkal kezelni, főleg ha ilyen hatalmas panamákat emleget. ;)))
De legyen bárhogyan is, az autóba töltött egyik és másik anyag adaléka eltérő. Van aki ezt kifizeti, van aki nem. A lényeg, hogy kárt nem okoz egyik sem, asszem ebben megegyezhetünk. ;)))
Piritu - 1.000.0002010-01-20 22:45:39 // 14194
Most ugye mondhatnátok hogy mindez ellentmond a ...86-os hsz-nak. Szóval pontosítanék, ezek tán nem tankoltam sose...
Piritu - 1.000.0002010-01-20 22:43:41 // 14193
Ja a 147-nél stopperrel kocsikáztam rengeteget, hogy találjak különbséget. Nem jött össze...
Piritu - 1.000.0002010-01-20 22:41:48 // 14192
Anno a 147-el próbálgattam, gyakorlatilag semmi különbséget se találtam gyorsulásban, rugalmasságban, hosszútávú tartós fogyasztásban (értsd 130 tempomattal a teljes tankot kiürítettem). Innentől kezdve nem hit kérdése.
A fűtőolaj már egy kicsit más. Általában 2 normál nyálra tankolok egy "jobbat". No két éve takarékossági okok miatt 5e km-t mentem a normállal, gyakorlatilag 130 tempomattal végig. No utána nem ment a Vas 200 fölé, szervízben megnézettem és tanácstalanul vakargatták a fejüket. Majd egy tankolás a jobbikból és 100 km megtétele után ment :-)
szasza(SW)2010-01-20 22:35:09 // 14191
Nem tudom,hogy a 95 és a 95Vpower közt van e szín különbség,de a tartálykocsi sofőrje csak tudja mit töltenek az autójába.Gondolom a csöveket ő köti össze vagy mégse?:)
Grando2010-01-20 22:31:55 // 14190
Nincs is ebben semmi csoda. Van aki a téligumiban sem hisz. Végülis mindegy. ;)))
Grando2010-01-20 22:26:35 // 14189
A 95 VPower-nek az adalékolása eltérő. Ez a színén is látszik / ez látszik a színén. Nem értem, hogy haverod mit várt? Vagy csak marhanagyot akart mondani? Elmehetne újságírónak, a fél-informálás már megy neki. :DDD
GabCsi2010-01-20 22:21:27 // 14188
A 145el nekem is volt 100 km-es elteres OMV es Shell benzin kozott.
4 eve csak OMV-n tankolok. Volt tobb kolegam is korabban kutas, ok is egyertelmuen mondtak, hogy csak OMV.
Piritu - 1.000.0002010-01-20 22:20:13 // 14187
Ha tehetem én is mindig ugyan oda járok.
Piritu - 1.000.0002010-01-20 22:19:22 // 14186
A csodabenzinekben nem hiszek, nem is tankoltam talán sose.
Amúgy minden tankolásomat írom, nincs különbség hogy itthon tankolok és kimegyek, vagy németben takolok és hazajövök. A végsebesség is ugyan annyi. Fogyiban több van az ember lábában, hazafelé jobban nyomja :-))
szasza(SW)2010-01-20 22:18:41 // 14185
Az is számít sajnos .Kút és kút között is nagy különbség van.Én két kutat használok csak azokkal nem volt gondom.Nem tesztelgetem őket:))
Grando2010-01-20 22:16:13 // 14184
Vannak akik összehasonlítva a kintit és az itthonit panaszkodnak. Állítólag a fogyasztáson is észre lehet venni. Neked ezt tudnod kell jobban, hiszen sokat jársz külföldre. Persze lehet, hogy városi legenda... ;)))

A magam részéről viszont annyit biztosan ki merek jelenteni, hogy a mol 99-ese pl. egy nagy kalap hmmm... nulla a shell 100-asához képest. :))
Piritu - 1.000.0002010-01-20 22:15:49 // 14183
Nyállal megyünk, de az elmúlt 150e km-en sose volt gondom vele. Néha egy-egy molos tankolás is beugrik, de ott se éreztem különbséget. Nem írnám le a magyar anyagot. Szerintem sokkal inkább számít a személyzet, hogy mit manipulálnak.
szasza(SW)2010-01-20 22:12:58 // 14182
Munkatársam a Shell kúton melózott.A tartálykocsis mondta neki a Moltól hozták a 95öst és a 95 Vpowert ,egy tartályból töltötték a tartálykocsiba a kettőt:))Ennyit a Shell benzinről:)
DrB2010-01-20 22:08:46 // 14181
A legutóbbi tényleg reggeli, hideg indítás után pár perccel jelentkezett, aztán semmi gond. Az első viszont autópályán 600 km után...
Piritu - 1.000.0002010-01-20 22:06:06 // 14180
Részemről bármerre járok a kagylós kútnál tankolok, a franciáktól kedve a spanyolokon keresztül itthonig. Sose vettem észre különbséget. Ha itthon a moltól veszik akkor ez nem vet rossz fényt a magyar nyálra :-)
szasza(SW)2010-01-20 22:04:54 // 14179
Így van.disel nehezen melegszik.Ennyi időt szánok rá:)
DrB2010-01-20 22:02:39 // 14178
Szóval, beindítod a motort és álló helyzetben, alapjáraton járatod 5 percet, s csak utána indulsz?
DrB2010-01-20 22:00:39 // 14177
Pont emiatt tankolok én is az első ilyen tünet óta itthon csak OMV-nál.
szasza(SW)2010-01-20 21:58:18 // 14176
Én csak OMV.nél tankolok és semmi gondom nincs.Pöcre indul ,pedig csak 55ah akksim van.Hidegen nem indulok vele 5 percet járatom mindig.A 146ba is ott tankoltam benzint avval se volt gondom.
Grando2010-01-20 21:54:40 // 14175
Az OMV asszem kintről (Ausztriából) hozza az üzemanyagait, illetve a Shell a 100-ast Németo.-ból. A többi asszem hazai finomítás, azaz MOL-os cucc. Az meg állítólag xarabb, mint nyugatabbra. (Nagy meglepetésre...) :(((
DrB2010-01-20 21:25:28 // 14174
Másodszor játszotta el velem a vas, hogy kb. 1 másodpercre visszahőkölt, mintha nem kapna rendesen üzemanyagot. Indulás után, még hideg motorral. Ki is gyulladt a motor piktogram, meg a figyelmeztető szöveg, hogy vigyem ellenőriztessem a motort. Az első eset után, ami viszont jó 600 km autópályázás közben történt, ki is olvastattam a hibát, a befecskendezőt írta. Mondta a márkaszervíz, nem valós hiba, nem kell aggódni miatta. Azóta vagy 1000 km belement probléma nélkül. Pár napja megint eljátszotta, azóta mentem vele 200 km-ert, semmi gond. Érdekes, hogy mindkétszer azután jelentkezett, hogy itthon tankoltam. Egyszer vegyesen volt benne itthoni OMV alpesi diesel és MOL üzemanyag. Most csak OMV alpesi diesel. Szóval, mi a f@sz ez? Szar az itthon árult diesel? Szennyezett, vizezett??? Ki hol tankol? Adtok hozzá valami adalékot?
Átok79146TD2010-01-19 20:44:54 // 14173
naná..:9
otthon nem is kell főzni rám..:))))
mire jó a dejzel...:)))
Selmak2010-01-19 20:43:02 // 14172
Turbón sült szelet?
Átok79146TD2010-01-19 20:40:30 // 14171
:):):)
úgy szoktam hogy kisütöm a motoron, a tepertő az enyém a zsír a mocié...)))))
WarbiRunner (Gyuri)2010-01-19 20:39:22 // 14170
dobj be a tankba egy kocka desznyózsírt :-))
Átok79146TD2010-01-19 20:28:54 // 14169
értelek.
ehhez nem tudok hozzászólni mert nem tudom.
de a mecha adagolósoknál még volt kén a gázolajban...
Selmak2010-01-19 20:26:19 // 14168
CR meg PD motorok miatt van olyan kenőanyag a gázolajban ami szvsz feleslegessé teszi hogy adagoló kenéséhez külön olajat adagolj hozzá.
Átok79146TD2010-01-19 20:24:50 // 14167
hát kenni az adagolót.
elég sok helyen olvastam már sőt van személyes ismerősöm aki használja is 100 lovas td bravoban.
Selmak2010-01-19 20:23:34 // 14166
Nem értem hogy miért kellene 2T motorolaj a gázolajba?
Átok79146TD2010-01-19 20:21:54 // 14165
ööö mi az amit nem értesz?
azt szeretttem volna kérdezni hogy 2T olajat a gázolajba használt-e már valaki és ha igen akkor mik a tapasztalatok..
Átok79146TD2010-01-19 20:14:47 // 14162
thx..:))))
akkor keresni fogom...:)kék spuri...:)))

tilleg 2t-t használt már valaki??
WarbiRunner (Gyuri)2010-01-19 20:12:55 // 14161
Akkor nem is vészesen drágább. 1000ft egy tankhoz. A pirosból most 800ft az én adagolásom szerint...
Selmak2010-01-19 20:12:50 // 14160
Benzinkutakon, autósboltokban érdemes keresni. Ára eléggé szór.
Átok79146TD2010-01-19 20:08:27 // 14159
mennyiért vesztegetik és hol vetted? ha lehet tudni??
én militecet vettem,határozottan halkabbnak tűnik a kocsi, nem csak az én fülem szerint..:))
Selmak2010-01-19 20:03:40 // 14158
Igen 50 literhez adtam 1dl, de eleve spuris gázolaj volt benne. 1450 Ft a Sárospataki AVIA kúton a 125 ml amiben most 150 ml van. :)
WarbiRunner (Gyuri)2010-01-19 19:44:12 // 14157
50l-hez? Csak azért, mert én a pirosat 50-55l-hez 1.5-2dl arányban nyomatom, így hallom halkabbnak. Egy flakon 3 tankolás. Mennyiért vetted amúgy? Kiszámolnám, hogy mennyivel lenne drágább per tankolás. Lehet nem is sokkal.
Selmak2010-01-19 19:39:28 // 14156
Tisztán kapott 1dl-t.
WarbiRunner (Gyuri)2010-01-19 19:38:18 // 14155
Vegyítetted a pirossal, vagy tisztán adtad neki? Mennyit öntöttél egy tank bűnös (büdös..)folyadékhoz?
Selmak2010-01-19 19:29:53 // 14154
Első tapasztalataim a JG-2 spurival. Finomabb motorjárás, fent később konyul, és érzésre jobban gyorsul.
WarbiRunner (Gyuri)2010-01-19 10:21:00 // 14153
Hát az pont nem volt itthon :-))) Igen, szeretnék már egy szkópot...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak