A 100-ast nem. ;)) Csak a 100-ast nem. A többi alapot igen. Talán. A VPower dejzelt nemtom. Sanszos, hogy az is import. De télleg nem tudom biztosan.
(Csak a 100-ast tudom 99%, hogy azt Németo.-ból hozzák.) ;)))
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia
Grando2010-01-21 09:38:51 // 14202
Ferko2010-01-21 09:31:47 // 14201
Én úgy toom, hogy a Shell is a MOL-tól kapja. Tévednék?:-)
Ferko2010-01-21 09:30:41 // 14200
Én az OMV-nél tankolok csak ha tehetem. Azt szeretki az Alfák; legalábbis amik nekem voltak.:-D
Wickey2010-01-20 23:45:38 // 14199
mondasz valamit, mert az én autóm is akkor ment utoljára sportlejtőn és sporthátszéllel sport209-et, amikor rendszeresen kúráltam BlueDiesellel.
Spurit lötyögtetsz bele?
Spurit lötyögtetsz bele?
Wickey2010-01-20 23:43:36 // 14198
ott rohadjak el, én mindig megérzem a német és belga gázolajat az autóban :)
És vica versa, haver ha hazajön, a belga nyálhoz szoktatott autója konkrétan majdhogynem hátramenetet kapcsol a magyar lőrétől :-)
És vica versa, haver ha hazajön, a belga nyálhoz szoktatott autója konkrétan majdhogynem hátramenetet kapcsol a magyar lőrétől :-)
Wickey2010-01-20 23:41:26 // 14197
Hidegen nem indulok vele 5 percet járatom mindig
nagy hiba. Nekem öt perc után ha nem is üzemmeleg, de az utastér legalább fel van fűtve. Mindennel, de a dejzellel aztán különösképp azonnal útra kell kélni. Én megkerülöm vele a háztömböt kettes 2000rpm kisgázzal, majd lájtosan elrongyolok az M3-asig, kisgázas kigyorsítások a lámpáktól nyugodalom, cégautós köcsögök mögöttem úgyis ráérnek, az M3-as tőlem 2km, itt már fűt, ott meg tolok egy ötöst, és szintén 2k rpm-el elkattogok északra. A Szerencs utcánál (ami indulástól 5-6 perc kábé) már meleg van a kocsiban, további 2 perc múlva meg már üzemmeleg az M0-nál a víz.
Az öt perc járatásról meg annyit, hogy egyszer a GEORGE mesélte anno, hogy az állat szupersportdízelét beindítva hagyta valami országos vészhelyzet miatt a parkolóban a mínusz 5 fokban úgy háromnegyed óra időtartamra, és ha jól emlékszem 45 perc alatt talán odáig jutott a verda, hogy felfűtötte az utasteret valamennyire de még dolgozott az ügyön, a víz meg még mindig jéghideg volt, feküdt a vízhőfok mutatója.
nagy hiba. Nekem öt perc után ha nem is üzemmeleg, de az utastér legalább fel van fűtve. Mindennel, de a dejzellel aztán különösképp azonnal útra kell kélni. Én megkerülöm vele a háztömböt kettes 2000rpm kisgázzal, majd lájtosan elrongyolok az M3-asig, kisgázas kigyorsítások a lámpáktól nyugodalom, cégautós köcsögök mögöttem úgyis ráérnek, az M3-as tőlem 2km, itt már fűt, ott meg tolok egy ötöst, és szintén 2k rpm-el elkattogok északra. A Szerencs utcánál (ami indulástól 5-6 perc kábé) már meleg van a kocsiban, további 2 perc múlva meg már üzemmeleg az M0-nál a víz.
Az öt perc járatásról meg annyit, hogy egyszer a GEORGE mesélte anno, hogy az állat szupersportdízelét beindítva hagyta valami országos vészhelyzet miatt a parkolóban a mínusz 5 fokban úgy háromnegyed óra időtartamra, és ha jól emlékszem 45 perc alatt talán odáig jutott a verda, hogy felfűtötte az utasteret valamennyire de még dolgozott az ügyön, a víz meg még mindig jéghideg volt, feküdt a vízhőfok mutatója.
Grando2010-01-20 23:25:22 // 14196
Én hiszek neked. Télleg nem bántásból, és minden tiszteletem mellett, de egy 1,6 TS-sel (főleg 130-al tempomatozgatva) valóban elhiszem, hogy nem érezhető a különbség. A nagydög se táltosodik meg, csak éppen érezhető. Bár ettől még lehetne mentális is a növekedés, én ezt aláírom (na csak lásd: lentebb). :DDD
Talán az adalék az, ami üdvös lehet, de ha fincsi olajat kap az a motor, és a megfelelő időközönként, akkor ez sem fontos talán. ;)))
(Az üzemanyag forgalmazók hazudnak szted. Hát rendben, legyen így.
Ám! Javítási utasításokat (is) fordítok. Több éve. Ezek belső anyagok, de aki látott már gyári diagnosztikai készüléket, az esetleg olvasott már ilyesmit - bár kishazánkban nem nagy divat utánanézni a javítások előtt, meg általában idő sincs rá sajnos. Ezekben a motorjavításos anyagok elején mindig leírják az adatokat, köztük azt is, hogy milyen oktánszámú cucc való a gépbe. A következő sor gyakran úgy szól, hogy alacsonyabb oktánszámú is használható, azonban enyhe teljesítménycsökkenéssel. Pedig ez a szerelőknek megy, nem vevőknek, és nem benzinkút, hanem autógyár. ;))) )
Talán az adalék az, ami üdvös lehet, de ha fincsi olajat kap az a motor, és a megfelelő időközönként, akkor ez sem fontos talán. ;)))
(Az üzemanyag forgalmazók hazudnak szted. Hát rendben, legyen így.
Ám! Javítási utasításokat (is) fordítok. Több éve. Ezek belső anyagok, de aki látott már gyári diagnosztikai készüléket, az esetleg olvasott már ilyesmit - bár kishazánkban nem nagy divat utánanézni a javítások előtt, meg általában idő sincs rá sajnos. Ezekben a motorjavításos anyagok elején mindig leírják az adatokat, köztük azt is, hogy milyen oktánszámú cucc való a gépbe. A következő sor gyakran úgy szól, hogy alacsonyabb oktánszámú is használható, azonban enyhe teljesítménycsökkenéssel. Pedig ez a szerelőknek megy, nem vevőknek, és nem benzinkút, hanem autógyár. ;))) )
Grando2010-01-20 22:58:50 // 14195
Hogy a tartálykocsi sofője mit mondott, és hogy abból mi jött át, az egy dolog. Viszont nem gondolnám, hogy pl. a Shell adalékolását a MOL végezné, tehát simán lehet, hogy a MOL finomítójában még valóban ugyanaz az alapbenya ömlik be. Télleg nem tudom.
Egy-egy cégtől kirúgott ember véleményét az adott cégről viszont illik minimum fenntartásokkal kezelni, főleg ha ilyen hatalmas panamákat emleget. ;)))
De legyen bárhogyan is, az autóba töltött egyik és másik anyag adaléka eltérő. Van aki ezt kifizeti, van aki nem. A lényeg, hogy kárt nem okoz egyik sem, asszem ebben megegyezhetünk. ;)))
Egy-egy cégtől kirúgott ember véleményét az adott cégről viszont illik minimum fenntartásokkal kezelni, főleg ha ilyen hatalmas panamákat emleget. ;)))
De legyen bárhogyan is, az autóba töltött egyik és másik anyag adaléka eltérő. Van aki ezt kifizeti, van aki nem. A lényeg, hogy kárt nem okoz egyik sem, asszem ebben megegyezhetünk. ;)))
Piritu - 1.000.0002010-01-20 22:45:39 // 14194
Most ugye mondhatnátok hogy mindez ellentmond a ...86-os hsz-nak. Szóval pontosítanék, ezek tán nem tankoltam sose...
Piritu - 1.000.0002010-01-20 22:43:41 // 14193
Ja a 147-nél stopperrel kocsikáztam rengeteget, hogy találjak különbséget. Nem jött össze...
Piritu - 1.000.0002010-01-20 22:41:48 // 14192
Anno a 147-el próbálgattam, gyakorlatilag semmi különbséget se találtam gyorsulásban, rugalmasságban, hosszútávú tartós fogyasztásban (értsd 130 tempomattal a teljes tankot kiürítettem). Innentől kezdve nem hit kérdése.
A fűtőolaj már egy kicsit más. Általában 2 normál nyálra tankolok egy "jobbat". No két éve takarékossági okok miatt 5e km-t mentem a normállal, gyakorlatilag 130 tempomattal végig. No utána nem ment a Vas 200 fölé, szervízben megnézettem és tanácstalanul vakargatták a fejüket. Majd egy tankolás a jobbikból és 100 km megtétele után ment :-)
A fűtőolaj már egy kicsit más. Általában 2 normál nyálra tankolok egy "jobbat". No két éve takarékossági okok miatt 5e km-t mentem a normállal, gyakorlatilag 130 tempomattal végig. No utána nem ment a Vas 200 fölé, szervízben megnézettem és tanácstalanul vakargatták a fejüket. Majd egy tankolás a jobbikból és 100 km megtétele után ment :-)
szasza(SW)2010-01-20 22:35:09 // 14191
Nem tudom,hogy a 95 és a 95Vpower közt van e szín különbség,de a tartálykocsi sofőrje csak tudja mit töltenek az autójába.Gondolom a csöveket ő köti össze vagy mégse?:)
Grando2010-01-20 22:31:55 // 14190
Nincs is ebben semmi csoda. Van aki a téligumiban sem hisz. Végülis mindegy. ;)))
Grando2010-01-20 22:26:35 // 14189
A 95 VPower-nek az adalékolása eltérő. Ez a színén is látszik / ez látszik a színén. Nem értem, hogy haverod mit várt? Vagy csak marhanagyot akart mondani? Elmehetne újságírónak, a fél-informálás már megy neki. :DDD
GabCsi2010-01-20 22:21:27 // 14188
A 145el nekem is volt 100 km-es elteres OMV es Shell benzin kozott.
4 eve csak OMV-n tankolok. Volt tobb kolegam is korabban kutas, ok is egyertelmuen mondtak, hogy csak OMV.
4 eve csak OMV-n tankolok. Volt tobb kolegam is korabban kutas, ok is egyertelmuen mondtak, hogy csak OMV.
Piritu - 1.000.0002010-01-20 22:20:13 // 14187
Ha tehetem én is mindig ugyan oda járok.
Piritu - 1.000.0002010-01-20 22:19:22 // 14186
A csodabenzinekben nem hiszek, nem is tankoltam talán sose.
Amúgy minden tankolásomat írom, nincs különbség hogy itthon tankolok és kimegyek, vagy németben takolok és hazajövök. A végsebesség is ugyan annyi. Fogyiban több van az ember lábában, hazafelé jobban nyomja :-))
Amúgy minden tankolásomat írom, nincs különbség hogy itthon tankolok és kimegyek, vagy németben takolok és hazajövök. A végsebesség is ugyan annyi. Fogyiban több van az ember lábában, hazafelé jobban nyomja :-))
szasza(SW)2010-01-20 22:18:41 // 14185
Az is számít sajnos .Kút és kút között is nagy különbség van.Én két kutat használok csak azokkal nem volt gondom.Nem tesztelgetem őket:))
Grando2010-01-20 22:16:13 // 14184
Vannak akik összehasonlítva a kintit és az itthonit panaszkodnak. Állítólag a fogyasztáson is észre lehet venni. Neked ezt tudnod kell jobban, hiszen sokat jársz külföldre. Persze lehet, hogy városi legenda... ;)))
A magam részéről viszont annyit biztosan ki merek jelenteni, hogy a mol 99-ese pl. egy nagy kalap hmmm... nulla a shell 100-asához képest. :))
A magam részéről viszont annyit biztosan ki merek jelenteni, hogy a mol 99-ese pl. egy nagy kalap hmmm... nulla a shell 100-asához képest. :))
Piritu - 1.000.0002010-01-20 22:15:49 // 14183
Nyállal megyünk, de az elmúlt 150e km-en sose volt gondom vele. Néha egy-egy molos tankolás is beugrik, de ott se éreztem különbséget. Nem írnám le a magyar anyagot. Szerintem sokkal inkább számít a személyzet, hogy mit manipulálnak.
szasza(SW)2010-01-20 22:12:58 // 14182
Munkatársam a Shell kúton melózott.A tartálykocsis mondta neki a Moltól hozták a 95öst és a 95 Vpowert ,egy tartályból töltötték a tartálykocsiba a kettőt:))Ennyit a Shell benzinről:)
DrB2010-01-20 22:08:46 // 14181
A legutóbbi tényleg reggeli, hideg indítás után pár perccel jelentkezett, aztán semmi gond. Az első viszont autópályán 600 km után...
Piritu - 1.000.0002010-01-20 22:06:06 // 14180
Részemről bármerre járok a kagylós kútnál tankolok, a franciáktól kedve a spanyolokon keresztül itthonig. Sose vettem észre különbséget. Ha itthon a moltól veszik akkor ez nem vet rossz fényt a magyar nyálra :-)
szasza(SW)2010-01-20 22:04:54 // 14179
Így van.disel nehezen melegszik.Ennyi időt szánok rá:)
DrB2010-01-20 22:02:39 // 14178
Szóval, beindítod a motort és álló helyzetben, alapjáraton járatod 5 percet, s csak utána indulsz?
DrB2010-01-20 22:00:39 // 14177
Pont emiatt tankolok én is az első ilyen tünet óta itthon csak OMV-nál.
szasza(SW)2010-01-20 21:58:18 // 14176
Én csak OMV.nél tankolok és semmi gondom nincs.Pöcre indul ,pedig csak 55ah akksim van.Hidegen nem indulok vele 5 percet járatom mindig.A 146ba is ott tankoltam benzint avval se volt gondom.
Grando2010-01-20 21:54:40 // 14175
Az OMV asszem kintről (Ausztriából) hozza az üzemanyagait, illetve a Shell a 100-ast Németo.-ból. A többi asszem hazai finomítás, azaz MOL-os cucc. Az meg állítólag xarabb, mint nyugatabbra. (Nagy meglepetésre...) :(((
DrB2010-01-20 21:25:28 // 14174
Másodszor játszotta el velem a vas, hogy kb. 1 másodpercre visszahőkölt, mintha nem kapna rendesen üzemanyagot. Indulás után, még hideg motorral. Ki is gyulladt a motor piktogram, meg a figyelmeztető szöveg, hogy vigyem ellenőriztessem a motort. Az első eset után, ami viszont jó 600 km autópályázás közben történt, ki is olvastattam a hibát, a befecskendezőt írta. Mondta a márkaszervíz, nem valós hiba, nem kell aggódni miatta. Azóta vagy 1000 km belement probléma nélkül. Pár napja megint eljátszotta, azóta mentem vele 200 km-ert, semmi gond. Érdekes, hogy mindkétszer azután jelentkezett, hogy itthon tankoltam. Egyszer vegyesen volt benne itthoni OMV alpesi diesel és MOL üzemanyag. Most csak OMV alpesi diesel. Szóval, mi a f@sz ez? Szar az itthon árult diesel? Szennyezett, vizezett??? Ki hol tankol? Adtok hozzá valami adalékot?
Átok79146TD2010-01-19 20:44:54 // 14173
naná..:9
otthon nem is kell főzni rám..:))))
mire jó a dejzel...:)))
otthon nem is kell főzni rám..:))))
mire jó a dejzel...:)))
Selmak2010-01-19 20:43:02 // 14172
Turbón sült szelet?
Átok79146TD2010-01-19 20:40:30 // 14171
:):):)
úgy szoktam hogy kisütöm a motoron, a tepertő az enyém a zsír a mocié...)))))
úgy szoktam hogy kisütöm a motoron, a tepertő az enyém a zsír a mocié...)))))
WarbiRunner (Gyuri)2010-01-19 20:39:22 // 14170
dobj be a tankba egy kocka desznyózsírt :-))
Átok79146TD2010-01-19 20:28:54 // 14169
értelek.
ehhez nem tudok hozzászólni mert nem tudom.
de a mecha adagolósoknál még volt kén a gázolajban...
ehhez nem tudok hozzászólni mert nem tudom.
de a mecha adagolósoknál még volt kén a gázolajban...
Selmak2010-01-19 20:26:19 // 14168
CR meg PD motorok miatt van olyan kenőanyag a gázolajban ami szvsz feleslegessé teszi hogy adagoló kenéséhez külön olajat adagolj hozzá.
Átok79146TD2010-01-19 20:24:50 // 14167
hát kenni az adagolót.
elég sok helyen olvastam már sőt van személyes ismerősöm aki használja is 100 lovas td bravoban.
elég sok helyen olvastam már sőt van személyes ismerősöm aki használja is 100 lovas td bravoban.
Selmak2010-01-19 20:23:34 // 14166
Nem értem hogy miért kellene 2T motorolaj a gázolajba?
Átok79146TD2010-01-19 20:21:54 // 14165
ööö mi az amit nem értesz?
azt szeretttem volna kérdezni hogy 2T olajat a gázolajba használt-e már valaki és ha igen akkor mik a tapasztalatok..
azt szeretttem volna kérdezni hogy 2T olajat a gázolajba használt-e már valaki és ha igen akkor mik a tapasztalatok..
Átok79146TD2010-01-19 20:16:16 // 14163
Átok79146TD2010-01-19 20:14:47 // 14162
thx..:))))
akkor keresni fogom...:)kék spuri...:)))
tilleg 2t-t használt már valaki??
akkor keresni fogom...:)kék spuri...:)))
tilleg 2t-t használt már valaki??
WarbiRunner (Gyuri)2010-01-19 20:12:55 // 14161
Akkor nem is vészesen drágább. 1000ft egy tankhoz. A pirosból most 800ft az én adagolásom szerint...
Selmak2010-01-19 20:12:50 // 14160
Benzinkutakon, autósboltokban érdemes keresni. Ára eléggé szór.
Átok79146TD2010-01-19 20:08:27 // 14159
mennyiért vesztegetik és hol vetted? ha lehet tudni??
én militecet vettem,határozottan halkabbnak tűnik a kocsi, nem csak az én fülem szerint..:))
én militecet vettem,határozottan halkabbnak tűnik a kocsi, nem csak az én fülem szerint..:))
Selmak2010-01-19 20:03:40 // 14158
Igen 50 literhez adtam 1dl, de eleve spuris gázolaj volt benne. 1450 Ft a Sárospataki AVIA kúton a 125 ml amiben most 150 ml van. :)
WarbiRunner (Gyuri)2010-01-19 19:44:12 // 14157
50l-hez? Csak azért, mert én a pirosat 50-55l-hez 1.5-2dl arányban nyomatom, így hallom halkabbnak. Egy flakon 3 tankolás. Mennyiért vetted amúgy? Kiszámolnám, hogy mennyivel lenne drágább per tankolás. Lehet nem is sokkal.
Selmak2010-01-19 19:39:28 // 14156
Tisztán kapott 1dl-t.
WarbiRunner (Gyuri)2010-01-19 19:38:18 // 14155
Vegyítetted a pirossal, vagy tisztán adtad neki? Mennyit öntöttél egy tank bűnös (büdös..)folyadékhoz?
Selmak2010-01-19 19:29:53 // 14154
Első tapasztalataim a JG-2 spurival. Finomabb motorjárás, fent később konyul, és érzésre jobban gyorsul.
WarbiRunner (Gyuri)2010-01-19 10:21:00 // 14153
Hát az pont nem volt itthon :-))) Igen, szeretnék már egy szkópot...