Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Erőforrás alternativák

2 db csevegős hozzászólás elrejtve
Liquid2024-04-18 14:55:36 // 4085
Egyetértünk :)
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Liquid2024-04-17 21:49:58 // 4083
Mindenki gyártott akkoriban elektromos gépet (autót, teherautót, taxit mindent is), csak akkor (se) volt működőképes alternatíva.
Selmak2024-04-11 11:39:39 // 4081
Kandó Kálmán ezalatt halkan felsír a kriptájában.
Kazes☻2024-04-10 11:08:54 // 4080
Persze, csak nem úgy pumpálják... 😏
Zsolt1552024-04-10 10:06:17 // 4079
Nem zsákutca, hanem ez is csak egy meghajtási mód. Bizonyos rész feladatokra jó.
tirex2024-04-10 07:11:41 // 4078
HVO dízel nagyon terjed Ausztriában, az autógyártók is nagyon támogatják, nem akarják
elengedni a belsőégésűt…
Kazes☻2024-01-30 15:35:56 // 4075

Ezekre? Simán...! :)
Zsolt1552024-01-30 10:52:04 // 4074


Akkor az oroszok vagy 70 évet rávertek a mai nyugatra.

:-DDD
tirex2024-01-30 06:06:40 // 4073
Ez egy vicc
2 db csevegős hozzászólás elrejtve
Zsolt1552024-01-20 10:30:36 // 4068
2 db csevegős hozzászólás elrejtve
WarbiRunner (Gyuri)2024-01-16 17:42:00 // 4063
A cégek így már elég jó csomagot kapnak.
Gondoljunk csak bele. Több gyártó ígérgeti a 10 milla alatti kis elektromos autóit idénre. Ha csak 40kWh-s, máris 7.2 egy új autó. Az a mai világban nagyon nagyon olcsó. Plusz cégautó adó mentesség. Ha meg véletlenül valaki piacra dob 10 milla környékén netán egy 42kWh-s akksicsomagos autót, az fog fogyni.
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Liquid2024-01-14 22:04:22 // 4059
Nagyon is energiaár függvénye. Hányan adnák el az ev-t, ha nem lenne a szaldós elszámolás, és akkor még nem beszéltünk a céges áram árról, ami ugye kissé magasabb mint a lakossági. És még mindig csak a kerterházasoknál tartunk, ionity? Jövedéki adó?
Mindenki szajkózza hogy milyen rohadt olcsó az üzemeltetése az ev-knek, ez részben igaz, de mivel a szakemberek képzése és a megfelelő infrastruktúra beszerzése nem olcsóbb, sőt... ezért ez sem feltétlenül igaz. Ha meg csattanás van akkor gtk szinte azonnal.
2., 3. 4. autónak (ahogy nálunk is van az I10) nagyon is jó lenne, de ahhoz még igen sokat kell olcsósodni.
A Mazda féle range extenderben látok fantáziát, ami megoldja a mindennapokat, és ha kell el lehet menni vele para nélkül akárhová.
5 db csevegős hozzászólás elrejtve
Kazes☻2023-12-27 10:58:47 // 4053
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
tirex2023-12-20 07:41:47 // 4051
15perc töltési idő? Én 30 másodperc alatt töltök 60 liter benyát szintén 500 km-re, úgyhogy még van mit behozni.😂
Csabo222023-11-11 17:06:49 // 4047
Hibridnek sokkal több értelme lenne, mert a megállót elhagyva el tudna indulni elektromotorral, nem füstölné össze a megállóban maradtakat. tudna belső égésű motor nélkül is araszolni. megállóba behajtáskor a fékezési energia nem a levegőben kötne ki, hanem az akksiban.
Szóval ésszerűen használva igenis kiváló az elektromos (hibrid) technilógia.
Vszeg pár ember jót szakitott ezeken a(z értelmetlen) tisztán elektromos buszokon. vagy vmi észlény kitalálta h ez márpedig jó.
Az utóbbi 4-500 évben mikor volt nekünk jó? mellesleg...
Liquid2023-11-10 22:25:17 // 4046
Céges áron a 100kwh fogyasztás milyen dízelnek fogyasztásnak felel meg?
Plusz jön a 6l a fűtésre.
Zsolt1552023-10-30 14:39:10 // 4042
Egy élelmes vállalkoźó elindított mobil töltő szolgáltatást. 🙂
Zsolt1552023-10-26 08:55:31 // 4041
Liquid2023-10-25 21:44:54 // 4040
"Persze egy használt autó lecserélése egy másik hasonló használt autóra más eset, de új autó vásárlása esetén benzinest vagy dízelt venni szerintem már kockázatos,"
miről beszél ez? :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak