Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Erőforrás alternativák
WarbiRunner (Gyuri)2022-09-14 10:30:48 // 3868
A hibridnél a villany elinduláskor, gyorsításkor működik főleg. Nyilván így többnek adódik fogyasztása.
Csabo222022-09-13 23:06:31 // 3867
Mégis kevesebbet eszik
Jóval
Jóval
Selmak2022-09-12 10:43:09 // 3866
Nehezebb az E-niro 1682 - 1739 kg, felszereltségtől függően, a legnehezebb PHEV változat 1610 kg.
TtK2022-09-12 09:14:06 // 3865
Több, mint száz kilóval nehezebb a full villany. :)
Csabo222022-09-11 20:17:29 // 3864
Nincs kedvem kikeresni a tömeg adatokat, de szinte biztos vagyok benne, h amiről én beszélek plug-in az nehezebb, mint a tisztán EV kivitel. Kia Niro-ról van szó.
A plug-inben 9 kwh akksi van amivel 41-42 km megtételére képes kb. 50 fölé reálisan nem lehet tornázni. Azt megközeliteni is kb csak országúti haladással lehet ahol nem kell annyit megállni majd felgyorsitani. tehát közel 20 kwh/100 km az átlagfogyija.
Ugyanez a kocsi tisztán EV kivitelben eljár 15 kwh/100 km átlaggal.
Azért eszik többet a plug-in mert cipelnie kell a motor és hajtás tömegét. amit a tisztán EV-nek nem. vagyis jóval kevesebbet. a nagyobb akksi pedig ami a tisztán EV-ben van nem lényegesen nehezebb a plug-in kivitelnél...
A plug-inben 9 kwh akksi van amivel 41-42 km megtételére képes kb. 50 fölé reálisan nem lehet tornázni. Azt megközeliteni is kb csak országúti haladással lehet ahol nem kell annyit megállni majd felgyorsitani. tehát közel 20 kwh/100 km az átlagfogyija.
Ugyanez a kocsi tisztán EV kivitelben eljár 15 kwh/100 km átlaggal.
Azért eszik többet a plug-in mert cipelnie kell a motor és hajtás tömegét. amit a tisztán EV-nek nem. vagyis jóval kevesebbet. a nagyobb akksi pedig ami a tisztán EV-ben van nem lényegesen nehezebb a plug-in kivitelnél...
Erhard 242 (Pure Energy)2022-09-03 12:39:11 // 3863
Szerintem tuti nem ez 1.95T annyira nem nehéz egy ekkora elektofos 2.3T
Selmak2022-09-03 12:20:38 // 3862
Tisztán EV nem lesz könnyebb mint a plug in, plugin a benzines üzzemódban érzi meg igazán az elektromos hajtás stömegét nem pedig fordítva.
Csabo222022-09-03 10:20:57 // 3861
Sajna a plug-innek az az egyetlen hátránya h nagyobb tömeget kell EV módban mozgatnia mintha pusztán elektromos meghajtású lenne.
Ja, meg az ára 😀
Ja, meg az ára 😀
Erhard 242 (Pure Energy)2022-09-01 16:14:39 // 3860
ez gecc sokat eszik városban áramból a dugóban 22-24kw/h...az I3 meg 9-11 között :D
Csabo222022-09-01 15:37:14 // 3859
Arra tökéletes
Fékezési energia így legalább nem a levegőbe távozik
De amikor nekem autópályán elkezd villannyal hajtani a hajam kiegyenesedik.
Igaz csak 2 vezetési módot tud a buta Koreai fostalicska.
Fékezési energia így legalább nem a levegőbe távozik
De amikor nekem autópályán elkezd villannyal hajtani a hajam kiegyenesedik.
Igaz csak 2 vezetési módot tud a buta Koreai fostalicska.
Erhard 242 (Pure Energy)2022-09-01 09:02:11 // 3858
no szeptember 1 itt van, újra itt :D reggeli tilitoli a közel 20km-et 45 perc alatt abszolváltam és igen itt nagyon jó dolog az 50-km-es hatótáv nincs 10-12L-es fogyi ....természetesen az adott feltételek mellett igaz ez ...
Kazes☻2022-08-30 18:26:22 // 3857
Erhard 242 (Pure Energy)2022-08-26 14:34:56 // 3856
Ma megint kellett pályázni most direkt lemerítettem bár csak 3/4ig lehet kivi voltam a városban mit csinál...5 rublika van ami már vésztartalék 2 alá nem engedi akkor benzin hajtás plusz akku töltés, így is 5.5l városban...
WarbiRunner (Gyuri)2022-08-26 09:51:22 // 3855
Ha hozzászámolom a villany kWh-t is, ez 4l-s fogyasztásnak felel meg, ami tök jó. Ez az autó erre való, amire használod.
Erhard 242 (Pure Energy)2022-08-26 09:42:09 // 3854
Kazes☻2022-08-22 21:42:48 // 3853
Nem reklámozzák a nagy magyar kőolajtalálatot, pedig harminc éve nem fedeztek fel ekkora mezőt
Ugyan nem mai, de érdekes.
Ugyan nem mai, de érdekes.
Erhard 242 (Pure Energy)2022-08-22 10:35:53 // 3852
no kis I3-nál döglődik az akku... no nem a nagy, ha nem van egy picike AGM-es a műszerfalnak ... de minek? :DDD
Nézek valami videót a cseréről aztán azt hiszem regisztrálni is kell ...
Nézek valami videót a cseréről aztán azt hiszem regisztrálni is kell ...
Erhard 242 (Pure Energy)2022-08-20 16:09:43 // 3851
130nál pörög 1750en...
Selmak2022-08-20 13:54:53 // 3850
Az akkunak nem csak ciklus élettartama van, hanem életidejű is, mert a spontán belső korrózió a gyártás napjától megindult és emészti az elektródákat. NMC 8-10 év LFP 10-15 a várható élettartam. Természetesen nem azt jelenti hogy azonnal bedöglik, hanem nő az önkisülés, nő a öngyulladási hajlam, csökken a kapacitás, terhelhetőség. Az akkupack celláinak állapota egyre nagyobb szórás kezdenek mutatni ami önerősítő folyamatként a gyengébb cellák amortizációja fokozódik. Ezt egy darabig kompenzálja az akku felügyelő elektronika, de amikor kifut a tartalékból akkor nagyon gyorsan elkezd öregedni az akku.
Erhard 242 (Pure Energy)2022-08-19 21:03:42 // 3849
Hát az a vicc, hogy kb annyi 2.5 évesen, mint egy Stelvio Veloce 3-4 évesen...
Erhard 242 (Pure Energy)2022-08-19 15:35:05 // 3848
50en a max amit tud...de azt fűtéssel, hűtéssel igen kiadja
WarbiRunner (Gyuri)2022-08-19 14:14:33 // 3847
Azt a 40km-t nagyjából tudja is villanyból, nem? Szóval ha töltögeted szorgalmasan naponta, akkor jól kiadja.
tirex2022-08-19 12:53:46 // 3846
Két tonnás autóval nagyon fajin… gondolom árban is…meg voltam győződve hogy 10liter alsóhangon…meglepett
Erhard 242 (Pure Energy)2022-08-19 09:16:11 // 3845
azért tegyük hozzá, hogy ez adott távra igaz amit én járok... a napi munkába járás az 40km kb hétköznap max még 1x vissza megyek a városba valamiért és igen ott a napelem, ezzel a kombóval jó ...mondjuk a Stelvio ugyan ezen távon nyáron 9.5L volt
tirex2022-08-19 09:13:03 // 3844
Hihetetlen…napelemes töltéssel ráadásul, ezt azért nehéz überelni.
Erhard 242 (Pure Energy)2022-08-19 08:24:20 // 3843
csak 2.3-at :DDD de komoly... látod... ennek nagy része város, autópályán forszírozott tempóban meg 5.4-et :DDD
tirex2022-08-19 07:10:09 // 3842
Ez most komoly hogy 2.5 litert eszik 100km-en?!
Erhard 242 (Pure Energy)2022-08-18 10:39:41 // 3841
dehogy lehet leszokni, az kell, az csal mosolyt az arcodra
WarbiRunner (Gyuri)2022-08-18 10:26:28 // 3840
A játékosságról hamar le lehet szokni. Egy kis színház, erő és kényelem, és minden kereknek tűnik...
Erhard 242 (Pure Energy)2022-08-17 22:16:23 // 3839
Na ebben nincs semmi játékosság...igazi precíz, német tank és ennyi...mondjuk egy dolog nagyon tetszik benne rohadt csendes na nem a motor az valahogy jobban van hangolva, mint a 2.0 tbi, úgy ánplag...
WarbiRunner (Gyuri)2022-08-17 20:42:33 // 3838
Az enyém is csalt ma. 9.4 volt comp szerint, de hiába kattogtattam a kútfejet, nem fért bele annyi, 9 lett a valós. Nem épp 2.3, de szólj ha szőrén csere megy a hibrid csillagosra XD
Mondjuk úgysem adnám a kis benzinpusztítót .550km alatt annyi örömet adott, hogy legszívesebben indulnék is tovább vele valahova :-)
Kényelmesen is mentünk, gyorsan is, keresztben is, minden volt XD
Mondjuk úgysem adnám a kis benzinpusztítót .550km alatt annyi örömet adott, hogy legszívesebben indulnék is tovább vele valahova :-)
Kényelmesen is mentünk, gyorsan is, keresztben is, minden volt XD
Erhard 242 (Pure Energy)2022-08-17 18:44:05 // 3837
No megtankoltam az autót hát ha megyünk valamerre és riogatnak nem lesz benya, kemény 15let kért 655km-re, tehát a komputer hazudik ez nem 2.5 ha nem csak 2.3l/100km 🤣🤣🤣
Erhard 242 (Pure Energy)2022-08-16 08:11:32 // 3836
én is így gondolom, az I3-ban lassan 60e lakik az akku 98.5%-os nem nálunk fog tönkre menni :DDD :
Csabo222022-08-16 00:53:40 // 3835
Az előző előtti Zoémban kb 120e km volt, és februárban mért akksi SOH vhol 87% körül volt ami sw frissitésekkel +5%-ot tudott vna.
PHEV-nél ami nem toyota (lexus) inkább a motorok közé iktatott rendszerekkel lesz a baj, mintsem az akksival.
Mentem 340e-t futott Amperával ami még mindig tudta a 40+ km-t. és egyetlen hang sem jött ki az utastérből amit pl egy priusnál már 80e km alatt szétvert a rossz út...
PHEV-nél ami nem toyota (lexus) inkább a motorok közé iktatott rendszerekkel lesz a baj, mintsem az akksival.
Mentem 340e-t futott Amperával ami még mindig tudta a 40+ km-t. és egyetlen hang sem jött ki az utastérből amit pl egy priusnál már 80e km alatt szétvert a rossz út...
carver2022-08-15 20:02:30 // 3834
persze hogy jó a PHEV (spórolásra), csak ugye a legtöbben vásárlás után többé nem töltik fel, úgy meg ugye sokkal többet fogyaszt mint egy sima benzines...
btw az a benyomásom hogy itt többen utaztok napelemekben, 4 lakásosba (egyéni rendszerek lesznek) tudtok ajánlani valakit aki Budapesten még az évtized vége előtt vállal kivitelezést és még jól is dolgozik?
btw az a benyomásom hogy itt többen utaztok napelemekben, 4 lakásosba (egyéni rendszerek lesznek) tudtok ajánlani valakit aki Budapesten még az évtized vége előtt vállal kivitelezést és még jól is dolgozik?
Erhard 242 (Pure Energy)2022-08-15 12:11:32 // 3831
na meg hűtött-fűtött akkor még jobb... Amperából még mindig sok mászkál a legtöbb 10-12 éves...
Selmak2022-08-15 12:10:05 // 3830
Kb. 8-10 év az akku várható élettartama ha NMC kémiával készült, az LFP 10-15 év.
Erhard 242 (Pure Energy)2022-08-14 23:44:29 // 3829
Attól függ mi megy tönkre és mennyi idő alatt...egy sima szerviz pl olajcsere nem drágább, mint egy Giulianal ...itt az akku élettartam a kérdéses meg a hozzá fűzött technika bár ez már a második generációs, a benyás motorja már 10 éve fut ott is van tapasztalat ... érdekes megoldások vannak benne pl az elektromos motor a váltóban lakik, a motor fűtéséhez van egy plusz elektromos vízpumpa kb 1.5 km alatt üzemmeleg, a hűtés fűtés hőszivattyú szolgáltatja... érdekes dolgok sok hiba lehetőséggel
WarbiRunner (Gyuri)2022-08-14 21:53:13 // 3828
Ettől függetlenül a technológia ügyes.
WarbiRunner (Gyuri)2022-08-14 21:52:23 // 3827
Az ilyen spórolásnak ára van. Az első tulaj a kasszánál, a többi majd a szervizben bőven kifizeti amit megspórol benzinben. XD
Erhard 242 (Pure Energy)2022-08-14 18:32:03 // 3826
Egyébként most már tudom miért mondják az 59re, hogy német feeling, ez a merga full olyan vezetésre, a kormányzás pont olyan nehéz, tank feeling a futóműve persze himbilimbi hozzá képest, viszont a 740nm az bitang, jót gyorsul
Erhard 242 (Pure Energy)2022-08-14 18:28:59 // 3825
Na igen a delej kemény 3let kér...Alfa is összekaphatná már magát, rég kellett volna már Stelvioból is ilyen
Trombozis2022-08-14 16:08:19 // 3824
Ah azt gondoltam. Jól néz ki a kur.a anyját! 😶🙂
Erhard 242 (Pure Energy)2022-08-14 15:14:44 // 3823
Sajnos nem Alfa 😭
Ez egy E300e
Ez egy E300e
Trombozis2022-08-14 14:16:40 // 3822
Ez mi ez? Milyen gép?
Erhard 242 (Pure Energy)2022-08-14 13:16:47 // 3821
Erhard 242 (Pure Energy)2022-08-14 13:15:46 // 3820
Még hogy nem jó egy plugin hibrid...ma végre autópályás teszt is megvolt, otthonról teljes feltöltéssel indultunk naviba azért érdemes beadni hova megy az ember, mert akkor az alapján osztja el az elektromos hajtást, odafelé 145 tempomat, vissza felé 150-160nal kínáltam meg, az akkut nem engedi teljesen lemeríteni gondolom tartalékolja az előzéshez amikor már nullát ír akkor is használja belterületén ...a mai etap 5.4l egy 2 tonnás dögtől és ebből van dízel változat is 🤣 A használat óta eddig majd 600km-re is vicces a fogyasztás...meg 3/4ig van a tank ami 50l...
RomeoOne2022-08-10 16:49:51 // 3819
Hogy legyen víz a Dunában és lehessen hajózni, jól szabályozható villamosenergia termelés, a műtárgy hídként is funkcionál és az erőműnek hűtővíz ellátási gondjai is megszűnnének, plusz a Duna áradásai is kezelhetőbbek lennének. 5 legyet egy csapásra :)
A SZET meg a legértelmesebb nagyléptékű villamosenergia tárolási mód, sokat lendítene az időjárásfüggő megújulók rendszerbe integrálásán is.
A SZET meg a legértelmesebb nagyléptékű villamosenergia tárolási mód, sokat lendítene az időjárásfüggő megújulók rendszerbe integrálásán is.