Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Erőforrás alternativák
Kazes☻2023-03-07 08:41:51 // 3976
WarbiRunner (Gyuri)2023-02-25 20:02:04 // 3975
A mi valóságunk a nyugatról idehordott még működő bármi lesz.. :-)
Liquid2023-02-25 19:24:15 // 3974
igen, ez is biztosan változni fog valamelyest, de a bérelt és a saját autó egyaránt igényel töltést. A carsharing működhet bizonyos belvárosi részeken, de pl. itt Győrben nagyon sok új lakópark épült a város peremén, ott semmi sincs. Tehát akarhatsz megosztós kocsival munkába menni, de az egész lakópart ugyanakkor akarja majd elvinni az autókat, és visszafele is igaz. Azonkívül nem feltétlenül kell hogy csóróbb legyen az aki belvárosi, vagy akármilyen lakásban él mint a családi házas.
WarbiRunner (Gyuri)2023-02-25 19:10:46 // 3973
A sokan fognak venni számomra igen kérdéses. Az egész elektromos autós koncepció nem működik úgy, hogy a magánemberek autókat vesznek. Néhányan, egyre kevesebben fognak elektromos autót venni. És egyre többen fognak bérelni, majd autómegosztani és szolgáltatásként igénybevenni az autót. Szerintem így lesz, mert így van benne ráció. Az elektromos autó nem bonyolult, nem igényel gyakori szervizt, folyadékcseréket, szűrőcseréket, ideális alany egy ilyen koncepcióhoz. Az autóipar átalakulása, a mostani válságosdi, áremelkedésesdi nekem ebbe az irányba mutat. Szerintem becsüljük meg hogy van saját autónk, amíg van és lehet...
Kazes☻2023-02-25 18:53:24 // 3972
Az már a következő lépés! :)
Én most erre gondoltam főleg, merthogy a csomitetővel oda is csípte a kábelt... még rosszakaró sem kell hozzá, hogy szerencsétlenül alakuljanak a dolgok... oszt lehet riasztani a tűzoltókat. :)
Én most erre gondoltam főleg, merthogy a csomitetővel oda is csípte a kábelt... még rosszakaró sem kell hozzá, hogy szerencsétlenül alakuljanak a dolgok... oszt lehet riasztani a tűzoltókat. :)
Liquid2023-02-25 18:12:48 // 3971
:)
probléma nem abból lesz hogy leég, hanem abból, hogy hivatalosan ez tilos, és valószínűleg az ev-k száma gyorsabban fog nőni mint a töltőké, és ha nem lehet mást kapni nyilván sokan fognak olyanok is venni akin nem kertes házban élnek, nincs garázsuk satöbbi.
probléma nem abból lesz hogy leég, hanem abból, hogy hivatalosan ez tilos, és valószínűleg az ev-k száma gyorsabban fog nőni mint a töltőké, és ha nem lehet mást kapni nyilván sokan fognak olyanok is venni akin nem kertes házban élnek, nincs garázsuk satöbbi.
Kazes☻2023-02-25 17:46:46 // 3970
Kazes☻2023-02-21 17:17:08 // 3969
Lesz... leginkább, ha kigyullad és leég... és akkor mi marad belőle... a nevéhez méltón...! 😉
😁
😁
Liquid2023-02-21 15:00:42 // 3967
Garázst intézni nagyságrendekkel nehezebb mint lakást vagy főleg autót venni :)
Lesz ebből még probléma...
Lesz ebből még probléma...
RomeoOne2023-02-21 13:04:26 // 3966
Neki nem azért lett Porsche-ja, mert szórja a pénzt, hanem mert tudja hol kell megfogni és így össze tudta rá gyűjteni :D
Kazes☻2023-02-20 22:11:38 // 3965
Kazes☻2023-02-14 15:53:28 // 3964
carver2023-02-10 17:25:33 // 3963
hát a rothadó kapitalista nyugaton pl közel 1.000.000 forintot kapnak átlagban az érintett VW járművek tulajdonosai...
Csabo222023-02-10 16:47:56 // 3962
Ezeknek a "botrány"oknak miféle eredménye van? Kézzelfoghatóra gondolok :)
Azt szoktam mondani, h attól lesz szebb a világ, h én teszek érte. ha más odaszarik a járda mellé, én meg nem, akkor már fél siker. én nem tudom őt rávenni, h ne kulázzon oda, de én megtehetem, h ne tegyem...
Itt az autógyártók felajánlják a lehetőséget, h autózz olcsóbban és tisztábban azzal, ha plug-int veszel és vezetsz. az már a te döntésed, h ezt mi célból teszed.
Egyébként elmondom, h nem csak városban, de országúton és pályán is kevesebbet eszik a plug-in, ha okosan vezeted. és nem feltétlen kell minden út előtt csurig tölteni az akksiját.
Azt szoktam mondani, h attól lesz szebb a világ, h én teszek érte. ha más odaszarik a járda mellé, én meg nem, akkor már fél siker. én nem tudom őt rávenni, h ne kulázzon oda, de én megtehetem, h ne tegyem...
Itt az autógyártók felajánlják a lehetőséget, h autózz olcsóbban és tisztábban azzal, ha plug-int veszel és vezetsz. az már a te döntésed, h ezt mi célból teszed.
Egyébként elmondom, h nem csak városban, de országúton és pályán is kevesebbet eszik a plug-in, ha okosan vezeted. és nem feltétlen kell minden út előtt csurig tölteni az akksiját.
Kazes☻2023-02-10 10:25:32 // 3961
Nyilván... bár engem lassan már nem érdekel mivel hajtjuk meg a verdát, csak menjen és én vezessem a sajátomat! :)
TtK2023-02-10 09:27:08 // 3960
Te is kifejtenéd ha a céged az utóbbi 20-30 évet és csilliárd dollárt (jent) erre a technológiára áldozott volna ;)
Kazes☻2023-02-09 22:04:08 // 3959
Az elnökük is kifejtette már... 3911. hsz. :)
Liquid2023-02-09 21:27:01 // 3958
igen, ez a fő gond hogy nem töltik, ha pedig nem töltik akkor elveszik az előny nagyobbik része. Városban még úgy is jobbak, de pl. autópályán már nem. Kollégám Rav4-e még sima hibrid volt, de 4-5l-t kért városban, pályán viszont 10-et. Ennyi.
Teljesen jó megoldások az autópályán kívül kb. mindenre, sok esetben jobb mint a tiszta villanyos (legalábbis jelen helyzetben), de most pont ez kerül veszélybe.
Teljesen jó megoldások az autópályán kívül kb. mindenre, sok esetben jobb mint a tiszta villanyos (legalábbis jelen helyzetben), de most pont ez kerül veszélybe.
carver2023-02-09 19:08:34 // 3957
azért a hibridek jelentős részét tényleg nem töltik a tulajdonosok, és a nehéz autó miatt még a benzineseknél is nagyobb fogyasztással járnak vele.... Emiatt bukik az amúgy szerintem (sok helyzetre) jó megoldás
carver2023-02-09 19:05:07 // 3956
Botrány ide - botrány oda - a Toyota szerint a hibrid a megoldás
carver2023-02-09 18:58:30 // 3955
Ez van akkor amikor az autó már nem egy mérnöki műremek, hanem egy hardver meg egy szoftver
Liquid2023-02-09 10:28:11 // 3954
Nem kell túl okosnak lenni ahhoz hogy nyilvánvaló legyen hogy egy plugin hibridnél erősen függ a fogyasztás a töltikézéstől, és a távoktól. Nyilván a mérésen mindig tele van az aksi, csak úgy tud a 2.5 tonnás suv 1.5l-t fogyasztani :) Az hogy ebből "botrányt" csinálnak nem más mint az érzékenyítés a villany felé.
Kazes☻2023-02-09 10:17:08 // 3953
RomeoOne2023-01-25 21:53:46 // 3952
Demecsab2023-01-25 11:56:06 // 3951
Debreceni lakossági fórum akkugyár körüli problémákról
Nem politizálunk, de nagyon(!) fontos kezdeményezés.
Nem politizálunk, de nagyon(!) fontos kezdeményezés.
Kazes☻2023-01-21 16:40:20 // 3950
RomeoOne2023-01-19 11:05:17 // 3949
Unverhoffter Exportanstieg: Kolumbianische Kohle für Berlin
Ezek a németek is úgy zöldek csak, mint a Giulia-m. Zöldre van festve, de az ökolábnyoma brutális :DDD
Ezek a németek is úgy zöldek csak, mint a Giulia-m. Zöldre van festve, de az ökolábnyoma brutális :DDD
RomeoOne2023-01-19 10:58:11 // 3948
Méghogy a lakótelepeken, a paneloknál nem oldható meg a villanyautó töltés... "Majd mindenki az ablakon lógatja ki a kábelt és úgy tölti a kocsit?"
Igen :DDDD
Békásmegyeren úgy töltöttek villanyautót az esőben, hogy a közteresek is csak pislogtak
Igen :DDDD
Békásmegyeren úgy töltöttek villanyautót az esőben, hogy a közteresek is csak pislogtak
Kazes☻2023-01-12 19:25:38 // 3947
Már meg is magyaráztad...
WarbiRunner (Gyuri)2023-01-12 13:55:03 // 3946
A város terjeszkedési irányának, helyszínének (és így ennek az általánosításnak) semmi köze ahhoz, hogy milyen minőségű és hatású projektek valósulnak ott meg és hogy azzal a környéken lakók mennyire értenek egyet. Hajrá Miskolc.. XD
Selmak2023-01-12 11:25:14 // 3945
Városok mindig a közvetlen környezetükben terjeszkednek. Miskolcon az Avas szőlő volt, Szolnokon Szandaszőlős szintén, Nyíregyháza is környező kukoricaföldek rovására terjeszkedett és terjeszkedik ma is.
WarbiRunner (Gyuri)2023-01-12 11:17:11 // 3944
A jó minőségű termőföldet elpazarolni, lebetonozni elképesztő butaság szerintem is. A kérdés mindig a mérték persze. A szomszédban a háború egyik oka a termőföld. Ami ott még van, jó minőségű és nincs végletesen elerodálva a hajszolt műtrágyázott ipari mezőgazdasággal. A nincs hol termelni az csúf realitás lesz hamarosan. 8 milliárd embert akarunk etetni, de ezt termőföldddel nem bírjuk. Sőt, termőfölddel már évtizedek óta nem bírnánk , legalábbis ezen a mai pazarló színvonalon. A műtrágya adott szabad utat a további eszetlen népesedésnek és pazarlásnak. Csakhogy a földek kimerülnek (tek?).. a műtrágya gyártás elképesztően energiaintenzív és..hmm., földgáz kell hozzá. És ez csak egy megközelítése annak ami tőlünk keletre történik. Mert ott ugye föld és földgáz is van még bőven.
Kazes☻2023-01-12 10:44:17 // 3943
Persze, persze... ok...
De...
Nyilván nulla, de azért a földhöz ért, ahogy látom/hallom... amúgy is ez az egyik vesszőparipám... természetesen mindeközben megy a jaaaaajjjj nincs már lassan hol termelni, mindmeghalunk... aaaz megy. : /
De...
Nyilván nulla, de azért a földhöz ért, ahogy látom/hallom... amúgy is ez az egyik vesszőparipám... természetesen mindeközben megy a jaaaaajjjj nincs már lassan hol termelni, mindmeghalunk... aaaz megy. : /
Selmak2023-01-12 10:22:06 // 3942
TVK vagy a Borsodchem nagyságrendekkel nagyobb pusztítást tudna végezni ha beüt a krach, mégsem hőbörögnek se Tiszaújvárosiak, se a Kazincbarcikaiak. Sötétzöldeknél divat lett lázítani a környéken lakókat. De ugyanezt megteszik a járművekkel is. Legutóbb a Levegő Munkacsoport. Tiltsuk ki a Nagyfalú belvárosából a belsőégésű motorral hajtott robogókat, mert milyen károsak. A hülyék a robogót a 2t segédmotorkerékpár szinonímájaként használja, holott az egy építési mód, a legtöbb rendszámos robogó már évtizedek óta 4t.
WarbiRunner (Gyuri)2023-01-12 09:46:15 // 3941
Persze, de ez nem a sötétzöldek által felbújtott hőzöngő csapat. Ezt mondom, itt alapvetően a bizalmatlanság hajtja ezt magától is. Persze elmegy ez is szélsőségbe, nyilván a bácsinak nulla rálátása van a dolgokra, ellenben fél, ezért hangos.
WarbiRunner (Gyuri)2023-01-12 09:42:24 // 3940
Nem, nem ólom akkut gyártanak, kicsit sem :-)
Zsolt1552023-01-12 09:14:22 // 3938
A gyár két tulajdonosát csalás és vagyonkimentés miatt örizetbe vették, majd háziőrizetbe tették a kínai hatóságok.
Selmak2023-01-11 12:06:29 // 3937
Yuasa Miskolcon ólomakkut gyárt, az ólom mint nehézfém ártalmai meg mintha a római kor óta ismertek lennének.
Kazes☻2023-01-11 12:03:35 // 3936
De azért van benne valami... 😐
WarbiRunner (Gyuri)2023-01-11 12:02:47 // 3935
Szerintem a debreceniek nagy többsége örülne neki ha nem itt épülne meg. Miskolc ha szeretettel várja, hát legyen ott :-)
WarbiRunner (Gyuri)2023-01-11 11:58:20 // 3934
Ha a GS Yuasa-ra gondolsz, akkor almát körtével szintúgy. Véletlenül ott is jártam mármint a Yuasa-ban, láttam a gépsort is. :-) Semmi köze ahhoz amit a CATL fog csinálni.
WarbiRunner (Gyuri)2023-01-11 11:56:13 // 3933
Jajj, kétszáz öreg bácsi ott ült hétfőn a nép meghallgatása című fórumon. XD
Selmak2023-01-11 11:49:50 // 3932
Remek ötlet, nyugodtan üldözzék csak el Debrecenből, Miskolc szívesen fogja fogadni, lévén hogy már van akkugyára.
Selmak2023-01-11 11:46:29 // 3931
Elve alma vs körte esete. Samshit NMC technológiát gyárt, a CATL meg LiFePO4-t.
WarbiRunner (Gyuri)2023-01-11 11:20:03 // 3929
Értem, csak semmi köze a jelenlegi szituációhoz. Itt Debrecenben nem tapasztalsz szítást meg utcára vonulást, senki nem hangoskodik habzó szájjal. Viszont az emberek olvasnak híreket a gödi akkumulátorgyárról és nem hozza meg a bizalmat. Őszintén, az enyémet sem. Jártam pár kínai üzemben már...XD
Selmak2023-01-11 11:02:17 // 3928
Ezt ne nekem mond, hanem pl.: a sötétzöld "villanyórásoknak " (a villanyautó vlog szerkesztősége) akik szerint már most olcsóbb akkuban tárolni a napelemmel termelt energiát, mint atomerőművet építeni.
Zsolt1552023-01-10 22:12:21 // 3927
"... A sötétzöld lobbi mindig valamelyik gazdasági csoport érdekében lobbizik. ..."
Amelyik éppen támogatja őket.
"... mert majd jól eltároljuk akkuban a nyáron megtermelt energiát. ..."
Ahhoz hatalmas akkumulátor telepket kell építeni, ahol ideális hőmérsékletet kell biztosítani, hogy a tárolókapacitás maximális legyen. (Közel azonos hőmérséklet, páratartalom, ...) Meg oda el is kell vezetni az áramot, amihez azt hálózatot is ki kell építeni.
Amelyik éppen támogatja őket.
"... mert majd jól eltároljuk akkuban a nyáron megtermelt energiát. ..."
Ahhoz hatalmas akkumulátor telepket kell építeni, ahol ideális hőmérsékletet kell biztosítani, hogy a tárolókapacitás maximális legyen. (Közel azonos hőmérséklet, páratartalom, ...) Meg oda el is kell vezetni az áramot, amihez azt hálózatot is ki kell építeni.