Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Erőforrás alternativák

BFMSE2005-07-11 11:11:39 // 137
Azert vicces, hogy a chip tuningrol mindenki csak jokat ir , a gazrol meg rosszat, mert nem gyari... A chip tuningnal egy turbos autonal sokkal nagyobb terhelesnek van kiteve minden, pl a turbo 200 helyett forog 230 e ford/perc, de az nem baj, mert attol jol megy az auto. A gaz az baj, mert tonkremegy minden... Szoval eleg furcsa a hozzaallas. Persze akinek sok negativ tapasztalata van attol ertheto, de aki meg kozelrol nem latott gazos autot, nem tudom miert ellenkezik ilyen vadul. Azert mert nem gyari?? A chip tuning gyari? A computerbe belenyulni nem ugyanolyan felelotlenseg? Es mondjuk szivo motornal sztm semmi ertelme de mind1 :) Eleg sok gyarto gyari gaz-benzin uzemu autot is arusit, igaz alfaba meg nem lattam, de pl volvoban igen, es azert a volvo nem egy gagyi kommersz auto, azt el kell ismerni. Gazrol annyit, hogy ha teljesitmenyt akarsz, es kis fogyasztast, akkor jo megoldas. Ha csak kedvezo fogyasztas erdekel, akkor dizelt kell venni. (kiveve ha van minimum 4-5 milliod egy jo dizel kocsira, ami jol megy es keveset fogyaszt!) Gazrol meg egy ket dolog: Tenyleg tobbet fogyaszt, de nem veszesen. A 10 % realis adat, es a teljesitmeny is csokken egy kicsit, nem forog ki olyan intenziven az auto motorja, de mindennapi hasznalatra teljesen jo. Bar en 1,8-as motort nem gazositanek, inkabb 3.0 v6, mert ott mar tenyleg olyan a fogyasztas, aminel erdemesebb) A gazrendszereknek is tobb fajtaja van: Karbis autohoz mas kell, es injektoroshoz is mas kell. Injektorosnal van hengerenkenti gaz, de az eleg draga (4-500 e ft) ott nincs telj. csokkenes. Egyebkent lehet azt is csinalni, hogy gazra optimalizalni a kocsit, es akkor gazzal fog jol menni. Kb 200 e ft egy normal gaz szett injektoros kocsiba, de az olyan mint egy kozponti injektoros auto. Ez a legelterjedtebb. A lada es egyeb kocsikban levo gaz szettnek koze nincs egy ma kaphato injektoros autoba beepitett gaz szetthez. Osszegezve, sztm a gaz lehet egy alternativa, ha valaki sokat megy, es benzines autoja van, nincs penze draga dizel kocsira, es nem akar egy "elavult" dizellel menni, ami jol fogyaszt de nem megy. Persze a benzinesnel en hangsulyozom, hogy minimum 2,5 l re gondolok, mert ott van akkora teljesitmeny ami elbirja a -10% ot, ugy hogy az elvezet megmaradjon.
FRC2005-07-11 11:11:32 // 136
A gázüzemanyagok magas oktánszámuk miatt nem tartalmaznak kopogásgátló adalékanyagokat. A gáz halmazállapotú hajtóanyag tökéletesen elkeverhető a motorba jutó levegővel. A legjelentősebb előny, hogy az autógázok egyszerű szénhidrogén vegyületeket tartalmaznak, nem úgy mint a hagyományos üzemanyagok. A cseppfolyósgáz két alkotóeleme a propán (C3H8) és a bután (C4H10). A sűrített földgáz döntő része metán, (CH4) amely a legegyszerűbb szénhidrogén vegyület. A felsorolt tulajdonságok miatt az autógáz tökéletesebben ég el, mint a hagyományos üzemanyag. A kipufogógáz kevesebb rákkeltő hatású, policiklikus aromás vegyületet tartalmaz. A nitrogénoxid (NOX) kibocsátás 20-40%-kal, a szénmonoxid (CO) 60-90%-kal, a szénhidrogén (CH) 40-60%-kal kevesebb mint benzinüzemben. A tökéletesebb égés következtében szilárd részecskék (PM) a gázüzemű autók kipufogógázában nem találhatók. A benzin üzemhez képest a légkörbe jutó károsanyag mennyisége, különösen a régebbi típusú karburátoros autók esetében csökken jelentősen. A gáz levegő jobb keveredési tulajdonságainak köszönhetően az olajfogyasztás lecsökken, az olajcsere periódusa megduplázódik, ennek következtében kevesebb fáradt olaj keletkezik. A gázüzemanyagoknak környezetvédelmi szempontból előnyös tulajdonságai még szabályozott keverékképzésű katalizátoros járműveknél is igazolhatók. Különösen előnyös az autógázok viszonylag magas hidrogén tartalma. A nagy energiatartalmú hidrogén az igazi környezetkímélő üzemanyag, mert égése során víz keletkezik, ugyanakkor a nagyobb hidrogén tartalom következtében a légkörbe jutó széndioxid (CO2) mennyisége kisebb, ami az üvegházhatás csökkentéséhez járul hozzá.
ghosty92005-07-11 11:08:47 // 135
En ezt ugy ertelmezem, hogy azonos teljesitmeny mellett +20-25% fogyasztasnovekedes, tehat ha 10%-os telj.csokkenes lesz, akkor kb. 10-15% fogyasztasnovekedesre lehet szamitani. Nemmellesleg mindenhol ezt is lehet hallani... :-)
FRC2005-07-11 11:08:36 // 134
Az autógázok tulajdonságait a hagyományos üzemanyagokkal szemben az alábbi táblázat mutatja be.

Sparky2005-07-11 11:08:05 // 133
Ebben teljesen igazad van, Joe. De még igy is olcsóbb, mint a 270 körüli benzin.
joe752005-07-11 11:03:32 // 132
Jó mert Te szabadkán hozzájutsz 88 ft-ért . itthon meg 160 Ft körül van literje az autógáznak ha jól tudom. Az azért elég jelentős különbség.
FRC2005-07-11 11:02:13 // 131
ez az! sőt nállam merem állítani, hogy nem érződik a gáz szag se menet közben se leállás után... ált. olyan autókon érződik ahol rossza a kipuf rendszer, esetleg nincs katalizátor!
Sparky2005-07-11 10:56:06 // 130
Sziasztok CarTárSak! Én is végigolvastam, de nem birom szó nélkül. Mindegyikőtök irásában van igazság. Ezzel a gázos témával annyi a gond, hogy Mo-on nincs nagy történelme. Mert kb. 5-6 éve (javiTSatok, ha tévedek) kezdték szerelgetni az autókba, a mindenféle mutyis rendszereket, melyeknél tényleg sok esély volt arra, hogy tönkretegyen valamit az autóban. Nekem kb. két éve van benn a gáz. Lovato. Mindenben ugyanaz, mint Vutráé, ezért nem irom le megint. Tapasztalataim. Én is szoktam érezni azt a kellemetlen szagot, a gázét. De csak addig, amig a kutas alámászik a kocsinak, és ráteszi, ill. leveszi a pisztolyt. Utána nem érdekel, hogy a mögöttem levők mit éreznek. Igaz, ha én is gázos kocsi mögé érek, igyexem minél előbb elkerülni. Ezeket az új rendszereket be lehet úgy állítani, hogy a teljesítmény nem vesszen el. Tehát a 155-ös tudhat 150-155 lovat, vagy amennyit akar! De a gázt elsősorban gazdaságossági okokból szereltetik be. Nekem úgy van beállítva, hogy kb. 130 lovat tud. Így eszik 10-12 litert, használattól függően. Nagymegyeren tankolok, 19,2 korona, 125,- huf. Lehet kapni a Seléniánál olyan olajat, ami benzin-gázos autókhoz való. Nem csökkent a szervizintervallum, maradt 20e km-enként, gyertyacsere sem változott. Persze, ha menni is akarok vele, akkor visszakapcsolom benzinre, és felébred a ménes és irány az off-os verdák nyomába......
FRC2005-07-11 10:52:22 // 129
Nem védékezésként mondom, de az akinek nincs tapasztalata az nem mondjon hülyeségeket!!!! Pl Én 50lit gázzal azaz 4300ft ból autózok 420-470km-t..... aki akarja az számoljon utánna mennyit spórolok rajta!!!!!
perdix1552005-07-11 10:05:33 // 128
ok Doni, várom a további infokat.
Doni2005-07-11 09:58:57 // 127
Sziasztok! Egyrészt megértelek perdix, másrészt viszont nem. Elolvastam a topikban írtakat elejétől a végéig. Igaz nem sok tapasztalatom van a gázos autok terén, de szerintem joenak igaz van. A kocsit eredetileg benzinnal való közlekedésre találták ki, ha ezt nem nagyon változtatod, akkor el tudsz vele közlekedni x km. Ha beleszereled a nitrot, stb teljesítmény fokozót, akkor csökken, szerintem a gáz sem standard úgyhogy biztosan csökken az élettartama emiatt is. A kerbantartási kölcségek nem elhanyagolandó dolgok, meg a sok kényelmetlenség sem az. Ha összeszámolod a felmerülő költségeket, akkor elég hosszú távon térül meg a dolog. Én sem akarlak lebeszélni, csak sajnos manapság kezd az autoval való közlekedés luxusnak számítani a benya ára, a jó magyar utak miatt felmerülő költségek, stb miatt. Ezt vagy elfogadod vagy nem. Ha már egyszer megtungingoltattad a verdát akkor hagyd had menjen. (Megpróbálok infot gyüjteni neked, mert pár ismerősöm a szakmából, majd írok ha tudok valamit.)
FRC2005-07-11 09:58:31 // 126
nekem a magyar árakhoz képest olcsón jött ki (szabadkán)... 420euro... itt a gáz ára 27din azaz 88ft....
joe752005-07-11 09:57:26 // 125
mivel a benzinnek kb. 1,24-szer magasabb az energiatartalma, mint a PB-gáznak, ezért elméletileg 20-25% fogyasztásnövekedéssel kellene számolni, A PB-gáz égési tulajdonságaiból adódóan elméletileg kb. 10%-ot veszít a gépkocsi a teljesíményéből, de ezt igazán csak intenzívebb gyorsításkor, illetve a végsebesség közelében érezni. Szemelvények az autogaz.hu-ról. Magyarul 20-25 %-nyi többletből elérünk -10% nyi teljesítményt! Bravo. :)))
perdix1552005-07-11 09:47:29 // 124
Akkor neked a legmodernebb rendszer van, az amelyik saját magától vált meleg motornál gázra. Ezt hívjuk modern gázbefecskendező rendszernek. Amelyiket te váltogatod az a eggyel régebbi rendszer. Én is Lovatot akarok!!!! Hol szerelték be? És mennyibe fájt?
GEORGE2005-07-11 09:26:17 // 123
Szeva Robi! Sajna nekem nem voltak jó tapasztalataim a gázűzemmel! :-( A gyárilag gázos autók kívállóak mert ott a motorvezérlő egység fel van készítve a gázűzemre, nem úgy mint az utólagosan beépítetteké....
FRC2005-07-11 09:20:09 // 122
Saját tapasztalat! Novemberben építettem be a gázt az autóba, hosszas gondolkodás után... 2 hónapig úgy vezettem az autót, hogy köpködtem mint a állat és mondtam hogy sportkocsi nem erre való... De aztán lassan rájöttem, hogy nem azoknak van igazuk akik lefikázzák a gázt. Ezt ált. olyanok teszik akiknek semmi tapasztalatuk sincs e téren! Lovato = olasz így rossz nem lehet! És ha picit utánna jártok sok olaszoknál - holandiában eladott autót gyárilag beszerelt gázzal lehet rendelni. 1. gáz 103oktános 2. csendessebb motor járás 3. hosszabb élettartam (gáz tisztább mivel nem tudják higgítani pl. vízzel) 4. +10-20% fogasztás de ezt elnézem neki 5. bisztonságossabb ( vastag 6mm lemezből készített tartály, +több biztonsági szelep) Na most nállam Lovato rendszer lett beépítve. müködési elve a köv. (összes injektoros így kell, hogy működjön) 1. Minden indítás benzinen történik. 2. 2000fordulatnál vagy amikor a víz eléri a 40C°automatikussan átvált gázra. 3. autó használat után ismét automaitkussan visszakapcsol benzinre. van hozzá egy kis kapcsoló (érintő gonbos) amivel át tudom kapcsolni, egy pillanat alatt, hogy gázal szeretnék spórolni vagy benzinell fogyasztani.
perdix1552005-07-11 07:31:19 // 121
Igen a 156 visszagyengítésével tisztában voltam, de akkor vmit összekevertem a 155-tel kaptsolatban. Köszi.
joe752005-07-11 07:28:36 // 120
155-ből nem volt 155 Lovas 2.0 TS. A 156-ban is csak az elején, aztán 2001-től az is 150 lovas lett. Visszaminősült, bár nem hiném hogy ez érezhető különbség lenne.
perdix1552005-07-11 07:25:22 // 119
Én úgy tudtam, hogy az utolsó példányokba már a 155 lovas verziokat tették 1997-ben, ezt a motort kapta a 156 is. Vagy rosszul tudom?
joe752005-07-11 07:21:53 // 118
bb. Ezen nincs mit átgondolni. A képlet egyszerű. Megváltoztatod az üzemanyagot. A motort egy adott üzemanyagra tervezték, amely üzemanyag nemzetközi szigorú szabványok szerint készül az egész világon. Nevezzük ezt E95-ös benzinnek. Ez a benzin adalékolva van, különbféle kopásgátló ( régen ólom, ma nem tudom mi van benne helyette ) korrózíó gátló inhibitorok, stb. anyagokkal. Nem vagyok finomítós pontosan nem tudom miket kell még tartalmaznia. A motorok élettartamát erre az üzemanyagra tervezik. Ehhez előírnak hozzá olajcsere periódust, egyfajta gyertya tipust, amivel az autó optimálisan üzemelhet. Ehhez képest ha Te belerakatsz gázt, akkor pont a motor szempontjából legfontosabb összetevőt változtatod meg. A motor teljesítménye, hatásfoka ugye nagy mértékben függ az üzemanyagtól. Gázból pont azért fogyaszt többet a motor, mert lecsökken a hatásfoka, mivel az üzemanyag fizikai kémiai jellemzői elmaradnak a benzintől. Lobbanáspontja magasabb, fűtőértéke alacsonyabb. Ezért is tapasztalható teljesítmény csökkenés, és fogyasztás növekedés. Elmegy vele a motor, de erős kompromisszumok árán. Talán nem véletlen, hogy az autógáz nem terjedt el. Hiszen gondoljunk csak bele, ma az úton közlekedő benzines autók igen csekély százaléka gázüzemű. Talán 50 autóból 1 ha gázos. Miért? Mert az emberek utálnak olcsón autózni? Nem hinném. Csupán a legtöbben nem dölnek be a marketing maszlagnak. Régebben volt egy taxis szomszédunk. Egy 1.6-os Fiat Temprával taxizott. Belerakatta a gázt, mert hogy neki megéri. Ő mondta hogy a beszerelő cég csak úgy vállalt garanciát a munkájára, ha az olajcsere periódust levitték 7500 km-re, csak és kizárólag az álltalluk előírt méregdrága Agip olajat tették bele, a gyertyákat 10e km-ként cserélnie kellett, és csak ott szervízelhette az autót náluk. Nem egész egy év után úgy hajítatta ki a gázt a kocsiból hogy öröm volt nézni. A Benzines temprát lecserélte egy dieselre, és utána azzal taxizott. Én tudom hogy az autógáz .hu-n minden rózsaszin minden szép, meg szabadság elvtársak, de azért gondolom nem nagy baj, ha nem dőlünk be minden marketing maszlagnak.
Cacho2005-07-10 22:51:12 // 117
Ok, majd kigondolod.
GEORGE2005-07-10 22:48:57 // 116
Meglátom még! Lehet hogy a Piriék pont arra a napra tervezik a sűtűnk-eszűnk-iszunk napot de eddig még nem szoltak!
Cacho2005-07-10 22:39:58 // 115
16-17-én van a Rábaringen egy kétnapos gyorsulás. És második nap, azaz vasárnap csak autós nap lesz! Nagyon komoly szokott lenni a mezőny, mert osztrákból is rengeteg versenyző átjár.
GEORGE2005-07-10 22:35:48 // 114
Micsoda!!!! Bövebben ha lehet!!!!
Cacho2005-07-10 22:34:57 // 113
Szeva! Lehet, hogy 6000, nem vagyok benne biztos. Sopron után másnap Rábaring?
GEORGE2005-07-10 22:20:29 // 112
Csövi Cacho!!!! Én ugytudom 6000 fölött de ezt már nem mertem beirni így is azt hiszi a kolléga, hogy le akarom beszélni pedig csak a tapasztalatomat irtam csak!:-) Üdv mester! :-)
Cacho2005-07-10 22:19:28 // 111
Ja és 155-ben nem volt 155 lovas 2,0 TS 16v, csak a 150 lóerős.
Cacho2005-07-10 22:17:46 // 110
A klímakompresszor 5000 fölött automatikusan kikapcsol.
perdix1552005-07-10 22:12:33 // 109
Igen ebben igazad van.... George kitart amellett, hogy fosul megy majd a szekér. De ha így van, akkor nézzétek meg Sparky 155 2.0 16v 155 pacis vasát, az oldalán van 1 kép ahol 226-tal repeszt klímával és gázról kapcsolt át benzinre. ha sz@rabbul menne akkor 210 fölé nem menne a mutató nem?
Bg.2005-07-10 22:06:31 // 108
Ha mindenki elfgadná helyből a nagy igazságokat, nem is járna Alfával, az itteni emberek, mindig szerettek más utakon járni. De ezt mindenki másképp éli meg:) Egyébként azért nyitottad a fórumot, hogy vitázzunk - hát most itt van.
Viktor852005-07-10 22:03:51 // 107
Olyan szaga van mint a gázos targoncáknak.
GEORGE2005-07-10 22:03:01 // 106
Tuti, hogy 2 lónál többet vesztesz vele!! Kb a 2/3-a marad meg a szivócső eredeti átmérőjéből mert egyrészt be is kell folytani másrészt abban van kialakítva a gázbeömlés hasonlóan mint egy gázégőfej csak ennek belül vannak a kiömlési furatai Ne hogy azt gondold, hogy le akarlak beszélni róla ám!!!!!! Csak a tapasztalatomat és véleményem irtam le! Több ismerösem vett ,illetve alakítatott át gázosra autót. Eddig a többség aztmondta, hogy a következőt nem csináltatja meg.
perdix1552005-07-10 21:59:35 // 105
Hy Bg! Na látod milyen rémiszgetés megy itt? Minden körműkkel ilyesztgetnek, hogy ez a baj, az a baj. Beraktam a chipet, az a baj, ha berakom a gázt az a baj, szívócsőszűkítés az a baj, de lovat veszítek az a baj........Kicsit gonolkodunk, és újabb infokat szerzek be. Az az érzésem, hogy akiknek szakszerűtlenül szerelték be, azok sírnak.... de nem tudom, majd meglátjuk. Bg: Még nem lett lemérve, de megvan a 140 ló. Küldök mélbe egy chipes videjót a 155-ről.....
GEORGE2005-07-10 21:57:40 // 104
Igen figi 75 a háttér, jól éreztél rá!! A szervízbe nem lehet beállni a gázos kocsikkal, csak az arra engedélyel bíró szervizekbe!!!! egy csomó mindent ki kell illetve át kell alakítani ahoz, hogy a gázos üzemű autókat is fogadhassák! nekem se fogadták a Boldizsárnál az autót!!!! Mondtam a hibajelenségeket és rögtön kérdezte is a szererlő gáz van-e????mert ha kidobtam jöjjek vissza és rendbe teszik!! A parkolóházakba se engedik be a gázos autókat! Ezek apró bosszuságok amikre most legyintünk.....
perdix1552005-07-10 21:54:43 // 103
És ez a szűkítgetés, ahogy írod, mennyi Le-t vesz el? 1-2-öt? Vagy többet? Mer az nem oké....ha többet.
Bg.2005-07-10 21:53:45 // 102
Jöttem hozzászólni: - nincs különösebb kockázat, elvileg benzinben megmaradnak a lovaid. Pár "nyűgöt" be kell vállalni, nem is olcsó az átalakítás. Akiket ismertem, és használták nem volt gondjuk vele. ui.: Én nem tenném, de ez nem az auó márkája miatt van, csak a "nyűgöket" nem vállalom be. A 141 lóról még mesélhetnél -ez fékpadon lett
GEORGE2005-07-10 21:49:38 // 101
1.: Nem engeded???? akkor szerinted hol vezetik be a gázt a szivócsöbe???????? A szükitő egyben a gáznak a szivócsöbe való bevezetése is!!!!!!!egy ugynevezett gyürű amiben belül körkörösen folyik be a gáz!!!! 2.: Nem értelek! Ha egyszer csináltattál chippet, akkor minek is a gáz bele??????? Elöször felemeled a teljesítményt utána gázzal meg letöröd???? Hiába kapcsolsz majd át gázról benzinre sose lesz már olyan mint elötte!!!!! Ez pedig tény! vagy elhiszed vagy majd megtapasztalod saját gépeden, én szóltam...:-) 3.: A gáz üzemhez jóval kevesebb levegő kell!!!!! hidd el nem fogják megkérdezni töled, hogy beszükithetik-e ha egyszer ugy kell csinálni!!!!
perdix1552005-07-10 21:42:13 // 100
Amig jó volt a benzinszivatyú és átkapcsoltam gázról benzinre, sosem ment úgy benzinnel mint elötte, mert ugye a gázüzemhez leszűkitik majd a felére a szívócső átméröjét!!!!! George: Hogy mitsináltak neked? Én meg nem engedem hogy a szívócsövet szűkítsék???? Akkor minek tettem bele a chippet??? Hogy elhagyjam a lovaimat???? Szóval azt nem engedjük.....
Tom122005-07-10 21:42:03 // 99
Csak jót akarunk.:) Na, jó akkor Te leszel a kísérleti példány...:))) Vagy "úttörő", ahogy tetszik.:)
kando.2005-07-10 21:36:14 // 98
Az biztos, hogy a gyújtás-vezérlésre és a gyertyákra oda kell figyelni... Nekem idén januárban ,,felrobbant'' 3 gázmotorom is, vagyis a légszűrőt használták kipufogónak... Iszonyat egy hangjuk volt... Még a katalizátort is kilőtték a kipuf csövükből, a légszűrőből meg jött a szösz, mint a pernye. Az osztrákok meg nem győztek kapkodni, meg szoftvert vissza-frissíteni a gyújtásvezérlőben... ;-))
perdix1552005-07-10 21:34:46 // 97
Ma 1 CD író 5 ezer forint. Szóval nem gáz, akarom mondani gáz van, mindenáron rémiszgetni akartok, rossz kutyák!!!! Nem akarjátok, hogy Perdix báci jól járjon mi??? Rossz kutyák vagytok, az biztos.
Gábor(figi75)2005-07-10 21:34:41 // 96
Azmég okés,hogy a szekér olcsóbb lessz,de a háttér?????? Töltő állomások telepítése,szervizelés,alkatrész ellátás,és mire minden adott lesz,akkora drága lessz a hidrogén is!!!! majd meglátod..... Honatyáink tesznek róla,hogy tenejárj jól......nekedmeg marad a környezet védelem,ha eztvesszük alapul már ezis valami..........
Tom122005-07-10 21:25:53 // 95
Most még sokba, mert kevés van, de ha azt vesszük, hogy pl. egy CD-író 5 éve még 300e - be került és most mennyi, akkor pár év és annyi, vagy kevesebb lesz, mint a mostaniak...
Gábor(figi75)2005-07-10 21:21:14 // 94
Azt tudtad,hogy teljesen tiszta vitet pufog ki? szinte azonnal meglehet inni..... Csak ezzel meg az a baj,piszok sokba kerül az előállitása! mármint a kocsinak.
ystuc2005-07-10 21:20:57 // 93
Vagyis borzalmas!!! Ezek után gondolja meg mindenki, hogy akar-e gázt! Én biztosan nem!!!!!
GEORGE2005-07-10 21:20:20 // 92
Figyú predix155! Nekem a Tipo 16v gázos volt, 2 évet autóztam vele és hiába gazdaságosabb, mégegyszer nem tenném bele!!!!!!! Sok gond volt vele, annak ellenére, hogy az a beszerelő mühely többéve építette át az autókat! Kétszer robantotta darabokra a légszürőházat, és 1 komplett légszürőház akkor 15'000Ft volt! A végére meggajdult a motorvezérlő egység is!! ami 300'000Ft kostált akkor!!!!!!! Az a baj, hogy a számítógép folyamatosan hibát észlel!! mert ugye van fordulat, van gyújtás, üzemmeleg motor stb, stb, de állnak, azaz zárva vannak a befecskendezők!!!! Nekem az üza.szivatyúm is leégett mert kifogyott a benzin és a szerencsétlen szivatyút nem blokkolták a befecskendezökkel együtt, az meg csinálta volna a nyomást, de volt miből és ezálltal kenése, hütése sem így leégett!!!! ennek az árát már megsem kérdeztem úgy adtam el, hogy mondtam nem jó a benzinszivattyú! Amig jó volt a benzinszivatyú és átkapcsoltam gázról benzinre, sosem ment úgy benzinnel mint elötte, mert ugye a gázüzemhez leszűkitik majd a felére a szívócső átméröjét!!!!! Egyszóval nem igazán jók az utólagosan beszerelt gáz szettek!!! Aláirom, hogy olcsobb az üzemeltetés gázzal mint benzinnel, de ez csak az adott utra érvényes mert 1-2 pukkanásból adodó dolgok pótlása is lové, és ha a te vezérlő egységed is megadja magát, akkor meg uszott is minden megtakarítás!!! Szóval nem akarom én osztani az észt, de én soha többet nem rakok gázt az autóba mert nincsenek meg a beszereröknél a megfelelő műszaki háttér!!!!! Betudják rakni a tartályt meg a csöveket, de a motorvezérlőt nem tudják megóvni, illetve nem raknak be elé egy olyan egységet, ami a gázüzemből fakadó üzemelési hibajeleket kiszűrné a vezérlőtől........... Tudom a "Jóska" és a "Pista" gázos autója hibátlanul müködik, és ellent mondanak az én üzemeltetési tapasztalataimnak, de ök "ketten" hidd el kivételek! Nagyon gondold meg a dolgot mégegyszer!! Üdv.:GEORGE u.i.: amúgy egy Off-os verdába elmegy a gázüzem, de egy Alfába szerintem kicsit "gázos" mert Alfa birtoklása feltételezi, hogy a fentartásával sincs gondja a gazdályának. Amit irtam személyes véleményem, illetve tapasztalatom!!!!!! Senkit nem volt szándékomba lenézni, vagy megbántani!! Üdv: :GEORGE
kando.2005-07-10 21:19:27 // 91
Hát vmennyire érezni, az biztos.. Más, mint a ,,dízelfüst'', az biztos... Én sem szeretem már, de hát én meg ilyen helyen dolgozom...
Gábor(figi75)2005-07-10 21:17:25 // 90
Tényleg lehet érezni! savanykás gáz szagot.....olyan mikor tökéletlenül ég el a gáz! Gondolj arra mikor meg gyújtod a rezsót,és hirtelen belobban!!! na pont olyan........
Tom122005-07-10 21:15:40 // 89
Azért van különbség "szagban" is. Ahogy mennek ki az autók egy benzinkúttól, ahol van ez is , az is, érezni, hogy melyik benzin, melyik gáz...
Tom122005-07-10 21:12:47 // 88
Vétel:)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak