Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Erőforrás alternativák

carver2025-03-01 13:15:51 // 4123
ez amúgy visszafelé is elsülhet, sok cég ment a levesbe a történelemben azzal hogy nem fejlesztett csak utolsó pillanatig megpróbált minél több bőrt lehúzni az amúgy életciklusa végéhez közeledő technológiáról...

Ha várnak 15 évet és közben szépen mindenki megépíti otthon a kis napelemét (ugye jobb helyeken a lakótelepi erkélyre is rakhatsz napelemet)... akkor egyszerre azzal is szembesülhetnek, hogy nemhogy a zöld energiájukra nem lesz szüksége senkinek de semmilyenre sem.

Az akkuk tekintetében biztosra veszem hogy 10 éven belül a tárolása a legtöbb igényre megfizethetővé válik, az elektromos autó pedig nem fog többe kerülni mint a belsőégésű, hiszen már ebben az évben is kerül piacra olyan katód, akksi stb ami ez eddigiek árának a fele. És nagyüzemi tárolásra is egyre több technológi válik piacképessé.

Látom hogy nagy az ellenállás az elektromossággal szemben, de elég kicsit olvasgatni a történelemben, minden technológiának törvényszerű az életciklusa és a kőlaj már a "naplemente" szakaszban van magától is, ott már nem lesznek forradalmi újítások, csak reszelgetés (ami leginkább a hatékonyság miatt termel több profitot nem az eladások növekedése miatt). Igaz hogy az EU megpóbálta siettetni a kifutását, ezáltal lehet hogy pár évvel hamarabb történik meg az átállás, cserébe bezsebeltek egy jókora adag fursztrációt az istenadata népnél, pedig szerintem ez magától is bekövetkezett volna, csak valószínűleg egy évtizeddel később
Zsolt1552025-02-27 08:54:32 // 4122
Az EU végtelen bölcsességében kiszervezte harmadik országba - jellemzően Kínába - az iparát.
Aztán rájöttek, hogy ha csökken az ipari termelés, akkor nem kellenek már az áram termeléséhez a nagy erőművek sem, és ha azok sincsennek, akkor miért is ne lehetne jobb a levegő minősége. Erra jöttek a "zöld(?)" korlátozások. Most meg vakaróznak, mert hanyatlik gazdaság.

Az autógyárak részben elmentek, vagy csak alig működnek. A hadiipari termelést szeretnék növelni, de már ahhoz sincsenek megfelelő kapacitású gyárak. Ha ezeket fel szeretnék futattni, ahhoz nem kevés és stabilan biztosított energia kell.

A németek meg öngólt rugtak maguknak az atomerőművek bezárásával. Lassan elkezdhetik építeni az erőműveket és fejleszteni a - még megmaradt - gyárakat. Nem kevés idő és pénz lesz. Majd fel lehet venni rá jó kis hiteleket.
Zsolt1552025-02-26 08:02:18 // 4121
Ott is komoly gondok vannak, akik "megváltóként" gondoltak a zöldenergiára és nem beilleszetni próbálták a meglévő rendszereikbe. :-))
Zsolt1552025-02-24 20:00:18 // 4119
Azok várnak az autóipartól megváltást, akik azt hiszik, hogy "csettintésre" lesz minden. Miközben egy technológia mire kiforrja magát, az akár egy- vagy több - évtized is lehet. :-//
WarbiRunner (Gyuri)2024-11-04 22:23:00 // 4117
Aha, értem 🤣
Kazes☻2024-11-03 13:40:20 // 4116
Kazes☻2024-10-02 11:31:35 // 4115

1917. UK.
Kazes☻2024-09-08 20:02:32 // 4112
Jegelte villanyautós terveit a Volvo is
Visszanyalt a fagyi! Napról napra egyre több gyártó jelenti be, hogy elhamarkodott kijelentéseket tettek, és mégsem válnak elektromosautó-gyártóvá. Ehhez a sohoz most a Volvo is csatlakozik.
Kazes☻2024-08-28 20:42:30 // 4111
Ősi motortechnológiát hozna vissza a BMW
Akkor mégsem kell azonnal temetni a mocikat?! :)
Kazes☻2024-08-17 19:38:49 // 4110
Alig fogynak a villanyautók, vissza is fogták a gyártást
Akkor a Junior (Milano)- ból sem az fog legjobban fogyni... valószínűleg.
Liquid2024-07-15 13:16:06 // 4108
Alsöörs sörfesztivál, semmi extra, színpad, kb. 12 sörös faház, meg persze kaja, fagyi stb. Átkapcsolták dízel generátorra, mert nem bírja a hálózat. Pedig csak egy, nem működő ev töltő van az egész faluban.
Ugyanezt láttam tegnap Badacsonyban, ott borbuli van éppen, dízelgenerátorral.
Ennyit az álmokról..
Zsolt1552024-07-12 09:00:38 // 4107
Selmak2024-06-24 22:02:16 // 4106
Energia igénye biztos nem alacsony.
WarbiRunner (Gyuri)2024-06-24 20:48:18 // 4105
99% hogy ez az eljárás nem éri meg, de majd kiderül. Működni működhet.
Zsolt1552024-06-12 12:21:38 // 4102
Kócosw2024-05-17 21:12:44 // 4099
meg kivagunk némi erdőt es oda telepitjuk a helyére őket...
Kócosw2024-05-17 21:09:47 // 4098
Németországban az egyik varos nem varta meg ezt leallitotta a villanyos busz beszerzeseket es ujra kiirja a tendert dizel buszokra.
köszönjük Emese...
Selmak2024-05-16 14:52:00 // 4097
Németországban jelenleg drágább tölteni mint tankolni. szöveg...
Kazes☻2024-05-07 14:39:31 // 4095
Csak nehogy olvassák a városháziak, mert még lemásolják az egészet... balhéstól! : /
Liquid2024-05-07 14:16:18 // 4094
biztos valami romkocsma--értelmiségi intézte :)
Piritu - 1.000.0002024-05-07 08:12:46 // 4093
Nem tudta senki hogy fűtéssel kevesebbet megy? Nálunk egy szem villanyautó van a cégnél, egy eGolf. Aki csak megy vele TUDJA hogy ha bekapcsolja a fűtést (vagy a klímát) akkor sokkal kevesebbet tud vele menni.
Kazes☻2024-04-18 15:00:21 // 4086
„Nos, semmi új nincs a nap alatt, csak valamiért mégiscsak fontosabb volt a belsőégésű motorokra bízni a világ haladását…” - meg aztán készültek a további háború(k)ra... vellannyal az nemigen ment volna. : /
Liquid2024-04-18 14:55:36 // 4085
Egyetértünk :)
WarbiRunner (Gyuri)2024-04-18 14:11:04 // 4084
Bizonyos célokra volt működőképes. Mint ahogy ma is, csak a mai hype közepedte ezt hajlamosak vagyunk elfelejteni. A postának helyi viszonylatban teljesen jó volt, és szerintem sokan emlékeznek a pályudvarokon rohangáló sárga elektromos csomagszállítókra is. Sokat fejlődött, főleg az akkumulátor technológia, de a bizonyos céloket még mindig jó volna szemelőtt tartani. Ez a mai technológiai kizárólagosság nagyon nagyon beteg.
Liquid2024-04-17 21:49:58 // 4083
Mindenki gyártott akkoriban elektromos gépet (autót, teherautót, taxit mindent is), csak akkor (se) volt működőképes alternatíva.
Selmak2024-04-11 11:39:39 // 4081
Kandó Kálmán ezalatt halkan felsír a kriptájában.
Kazes☻2024-04-10 11:08:54 // 4080
Persze, csak nem úgy pumpálják... 😏
Zsolt1552024-04-10 10:06:17 // 4079
Nem zsákutca, hanem ez is csak egy meghajtási mód. Bizonyos rész feladatokra jó.
tirex2024-04-10 07:11:41 // 4078
HVO dízel nagyon terjed Ausztriában, az autógyártók is nagyon támogatják, nem akarják
elengedni a belsőégésűt…
Kazes☻2024-01-30 15:35:56 // 4075

Ezekre? Simán...! :)
Zsolt1552024-01-30 10:52:04 // 4074


Akkor az oroszok vagy 70 évet rávertek a mai nyugatra.

:-DDD
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak