Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Erőforrás alternativák

bb182005-07-10 17:44:09 // 67
olvass egy kicsit utána a dolognak! a gáz biztonságosabb mint a benzin ez nemzetközi tapasztalat. pl: ha sérül a tartály akkor olyan erövel trud kijönni a gáz ami az embert még nem bántja de a lángot elfujja és nem gyyullad be. láttam a hm-nél bemutato filmet egy olasz gázos buszról, összetörték rálöttek, még kézigránátot is dobtak rá mire nagy kegyesen begyulladt.
bb182005-07-10 17:40:17 // 66
nekem momentán nincs, de az ismerettségben több is. főleg böszmetegek 4-5ezer ccm-el.
Tom122005-07-10 16:57:51 // 65
Erre már én is gondoltam, csak nem számoltam utána...
kando.2005-07-10 16:17:40 // 64
Ipari méretekben okés (erőmű, aggregát stb.) De talán autóban kicsit gáz a gáz.. :-)
Viktor852005-07-10 15:42:44 // 63
Hát én is rosszul vok a gázolaj-szagtól, de inkább dízel, mint gáz:) Egyébként is az Alfa gyárt fasza dízel motrot, gázzal + nem véletlenül nem foglalkoznak:)
kando.2005-07-10 14:01:44 // 62
Ez elég sűrűnek hangzik... Tekintve, hogy az én gázmotorjaimba 1000 óránként kell(ene) gyertyát cserélni, amelyek meg álladó 1500-öt forognak, éjjel-nappal. Ez így kb 42 nap... :-)
Stee1462005-07-10 13:40:07 // 61
10e kilométerenként gyertyacsere? Ezek szerint a 100e km-es méregdrága TS gyertyát is 10e ként cserélni kellene?
Saughassy2005-07-10 13:10:49 // 59
Mar most forgok a leendo siromban hogy ilyet mondok, de bizony en is inkabb a dieselre szavaznek. :)
joe752005-07-10 12:43:05 // 58
A Tisztább üzem igaz, az hogy a költségeid milyenek lesznek, azért arra ne vegyél mérget hogy hú de hamar megtérül. Vegyed csak alapul a bekerülési költséget, a sűrübb és főleg drágább olajcsere periódust, mert gondolom azt tudod hogy egész más minőségű olajat kell használni ha azt akarod hogy a motorod ne menjen tönkre nagyon hamar. Arról nem is beszélve hogy minden beépített plusz kütyű növeli a meghibásodás esélyét. Az autógáz akkor lehet olcsó buli, ha Veszel PB palackot és átfejted. De ezt nem javasolnám senkinek házi barkács megoldásokkal, másképp pedig otthon nem megy. Ha autógáz kútra jársz tankolni sok tízezer km kell hozzá hogy legalább egálba legyél a költségekkel.
joe752005-07-10 12:34:04 // 57
Elgázosítjátok az Alfát???? Sosem tenném. Perdix Te is most chippeltetted az autódat. Gázüzemben készülj fel hogy még úgy se fog menni mint egy 1.6-os. A csomagtered jelentős része elveszik a tartály miatt. Némi spórolást el lehet érni, bár készülj fel hogy a gázból többet fog zabálni a vas. Én elvből bele se ülök PB-s autóba, bár ez nálam biztos szakmai átralom, de láttam más sok csúnya dolgot amit a gáz művelt. A Balesetek topicba beírt ismerősöm is a gázra trafált rá. Ha nincs az a kurva gáz a kocsiban akkor nem gyullad ki , nem robban fel, és ha meg is sérült volna de még ma is élne. Csak arra gondolj nincs az a szakszerű szerelés, ami egy balesetben ne sérülne, és akkor már mindegy. Ha spórolni akartok, emellett haladni is, és biztonságban utazni akkor vegyetek dieselt! A Gázt meg hagyjátok meg a kazánoknak!
perdix1552005-07-09 20:04:21 // 56
Jólvan, megnyugodtam, hogy más is megerősíti, a te véleményedre meg főleg adok, hisz benne vagy a szakmában. Neked most van gázos szekered?
bb182005-07-09 19:47:43 // 55
csatlakozom! - a 10ezres cserét én is irtam, mert kell a gyertyának - ha leereszted az olajat 10-15 ezer után akkor meglátod milyen tiszta az égés ( az olajat akár vissza is önthetnéd a flakonba aztán ki a polcra :-))) ) -semmi gondom nem volt a gázzal, pedig hihetetlen, de fél évet jártam a T2-vel ugy, hogy a karbit a motorháztető szoritotta oda a motorra, mert elszakadt a gumitányér és nem akartam ujat venni. amugy kb 2-3 honap után vettem észre mert ki sem nyitottam a mototeret, és akkor is ugy hogy rátenyereltem és odébbgördült a karbi. :-)) szal semmi hátrány. és ha elfogadsz 20% tulfogyit akkor a teljesitménynek sem kell csökkennie.
perdix1552005-07-09 16:13:39 // 54
Most beszéltem forródróton Magyarország Etalonjával, aki 20 éve szerel be profi rendzsereket: Ő mondja: A szakbarbár sufniberakás, ill. a hivatalos berakók, akik lenyulják a fontos alkatrészeket, és helyette nem odavaló rendszer alkatrészeket tesznek be: na ez az ami káros. Egyéb esetekben még tisztább üzem, mint a benzin, ha szétbontod a motort, csupa tiszta az égéstér,,, Egyre kell fifyelni, 10e-ként gyertyacsere, de én most is kikapom 10ezrenként, úgy mint a Seleniat.....szal nekem mindegy, de évi félmillió a zsebben az viszont nem mindegy. Sparky 60000km után semmi gázra nem panaszkodik...a gázra....Szóval hajrá fiúk GÁZRA fül!!!!!!!!!
perdix1552005-07-09 16:13:11 // 53
Ezt nem én mondom, csak bemásoltam. HEHEHE
perdix1552005-07-09 16:12:26 // 52
Valami olyasmit hallottam én is, hogy hosszú távon nem használ a motornak, de ki tudja...? előzmény: Messiah // 2005-07-09 11:49:26 (1339) » Messiah 2005-07-09 11:49:26 // 1339 Na mááár, azonnal tessék berakni őket hadd töltsük le :-)))))) Wadarrt valami olyasmivel beszélték le erről a dologról, hogy elrontja a motort vagy ilyesmit, nem emléxem pontosan, mármint az elgázosításról. előzmény: perdix155 // 2005-07-09 11:25:43 (1338)
perdix1552005-07-09 16:08:42 // 51
Ja és most jönne a következő kérdés, hogy mit kell még venni a megsporolando zsetonból: 1. 4 gummát, mert kukássak 2. 16 Colos felnit, mert kukásak 3, fényeztetni krisz33-mal ,mert meghúzták 1 kitsit a vasat, stb, stb.......na pl erre is jo lesz a gáz.
perdix1552005-07-09 16:04:43 // 50
Mesi, Attie: Figyusztok koponykáim, fiatskáim, Alfistáim... 1.: 141 ló, az 141 ló ez megfog maradni nekem, slussz-passz! 2. A benzin-gáz üzem nemcsak röhelyesen olcsó lesz, hanem még tisztább üzemű is lesz a dolog, ergo ha 1-2 dolgot, amit már leírtam betartasz, akkor semmi gáz, akarom mondani semmi gubanc nem lesz. Gáz az lesz, hiszen azt fog enni a vas, ha azt adok neki, ha jó öreg 95-öst adok neki, akkor azt fal.... 3.: Azért kellett mindkettő, mert ha rádobom a gázt, akkor 100 helyett 115 lovam lesz, tehát még az izmosabb Astmákat is visszkézből ölöm, deha ez nem elég , akkor jön a benya a 140lóval, és akkor mindenkit megeszek, termlészetesen a józan megfontolás határain belül. Összesítés: Nem változik semmi, de uakkor minden: Vezetési Élmény lesz, Alfázás lesz, 2szer ennyi Alfázás/hoppá ez a lényeg!!!!!/ , Röhelyes fogyasztás, benyával alázás, és a megtakarított pénzből azt építek még be amit nem szégyellek..... Szal hipp-hipp hurrá!!! Ennyi.
wwwSentinelwww2005-07-09 15:32:20 // 49
No igen egy kicsit ambivalens Mr. Perdix,
Attie2005-07-09 13:26:49 // 48
Perdix! Ez hogy van? Berakattad a chipet plusz pénzért, hogy több LE-d legyen (ergo a fogyasztásod is nőni fog). Most meg még több pénzért berakatnál gázt, hogy kevesebbet fogyasszon, és kevesebb LE-d legyen? :))
perdix1552005-07-09 12:39:31 // 47
Loooooooooooool
Tom122005-07-09 12:31:23 // 46
...ha sok ideje lesz aludni.:)) Nálam sincs sok ideje szunyókálni, a garázst nem is gyakran látja belülről...
perdix1552005-07-09 12:25:29 // 45
hál Istennek, ha minden úgy alakul szept-től a kitsike saját garázsában fog aludni, és az nem mélygarázs.)))))
Nemesis2005-07-09 12:05:04 // 44
Ha ugrott a mélygarázs akkor mi lesz??? Utcán elég para parkírozni!
Wickey2005-07-09 10:47:20 // 43
kocsinak semmi köze hozzá. Majd ha az autó eteti saját magát, akkor ugasson. Amúgy részemről a garázs sarkában áll a szervízmotor (egy komplett 2.5V6), ha megfekszik, drag and drop jelleggel csere. De nem fekszik meg. Csak rendes gyertya, rendszeresen cserélve, és jó beállítás kérdése. 10% többletfogyasztás, fele üzemanyag ár, de ugranak a parkolóházak. Engem csak ez az utóbbi aggaszt, tekintettel arra, hogy társasházban tipikusan mélygarázsok vannak. Én meg olyasmibe költözök nemsoká.
Nemesis2005-07-09 10:44:26 // 42
A ráció győzelme az emóció fölött. Van ilyen... Tényleg, a kocsit már megkérdezed mit szól hozzá??? :))
Nemesis2005-07-09 10:42:16 // 41
Vagy pacalt friss fehérkenyér nélkül... :))))-
perdix1552005-07-09 10:39:03 // 40
Szia! A S mergásra én is ferdén nézek. Nekem viszont nagyon kell, jó rendszert teszek bele, egy részét állja is a cég, tehát nekem nagyon megéri. 3 hónap után már röhejes pénzből fogok Alfázni. És ha hiányzik a 140 ló, akkor átkaptsolok benzinre, és tolom neki.....
Jogerős2005-07-09 10:38:09 // 39
Értem én hogy a pénz nagy úr, de valahogy nekem olyan ez mint marhapörköltet kaporszósszal enni. Nem kerek a kép.
Nemesis2005-07-09 10:35:53 // 38
Én olaszban láttam a nivákon a tetőn gáztartályt. Az már nálunk is létezik? Ja, amúgy az S mergás emberre most virtuálisan hülyén nézek! :))) Hagyd meg az autót ahogy van, és vegyél egy szaladgálósalfát! Vagy ez már így túl dúrva??? :)
perdix1552005-07-09 10:31:29 // 37
Ja, az a lista 6 évvel ezelőtt készült....... Egyébként most gázosítottak 1 S Merdzsót is....... A pénz nagy úr, főleg ha a hasznot másra is költheted... És küzben Alfázhacc is.
Nemesis2005-07-09 10:24:09 // 36
A www.autogaz.hu-n ilyen autókat találtam első körben: "Audi 80,90,100 ; Dacia ; Daewoo Racer, Nexia ; Opel Record, Omega Ford Orion, Sierra ; Gazella ; Lada ; Mazda 626 ; Nissan Sunny ; Renault 19 ; Skoda 105-130; Skoda Favorit, Forman ; Toyota Carina ; UAZ ; Golf 1-2, Jetta, Santana, Scirocco; Wartburg" Abszolúte nem racionálisan, de valahogy nem szeretnék a fenti listába tartozni mint Alfás. Persze racionálisan lehet gondolkodni, de mi nagyképű alfások akik lenézzük a többi szart elég hiú népség vagyunk nem??? :))))))))))) Még anno benzinkutas koromban basztam le az egyik gyökeret aki a Lotus Omegába berakta a gázt. Mondtam neki, ha vesze egy ezermillió lóerős autót akkor fizesse a benzint is vagy vegyen egy puzukit. Bár puzukiban is láttam már gázosat (1.0-ás motorral!!!), érdekesek az emberek. A másik, hogy pl. ha valaki rákérdez egy ferka vagy egy názáreti vásárlás elött hogy mennyit fogyaszt, szerintem kivágják mint macskát szarni. :) Ettől függetlenül racionális elvek alapján lehet dönteni és tudom hogy a pénz nagy úr.
perdix1552005-07-09 09:50:25 // 35
www.autogaz.hu Gyöngyösiek, elég korrekteknek tűnnek, állandó akciók, és felhívják a figyelmet a óccsó, szakszerűtlen beszerelésre. Hengerenkénti obd nélküli rendszereknél 139000Ft Áfával, beszereléssel, engedélyekkel..... Egy bibi van: Alfát nem hozza egyáltalán.......
bb182005-07-08 19:45:52 // 34
nnna. van sok kérdés és ugy érzem néhány félreértés. amennyiben nincs igazam vmiben várom a helyreigazitásokat ( de nem olvasom el :-))) ) két autom volt gázos : ford scorpio 2.8 v6i vw t2 2000 karb tartosan vezettem : ford f 150 6000 v8 pickup schevy van 7.5i v8 be akartam szereltetni : nissan patrol 2.8 ( elvette volna az amugy is kicsi csomagteret ) gyakorlatilag mindegyikbe bevált. ugy tudom, ill. észrevételek : -gázzal sem kell hogy rosszabbul menjen, ez beállitás kérdése. ami persze a fogyasztásban is mutatkozik -évente felülvizsgálat és szürö csere -lehetöleg gázoshoz is javasolt olajjal jártam -10000-km enként gyertya csere mert a gáz eszi -lovato rendszerrel mentek nem volt bajom velük -benzinnel volt hogy évekig nem is jártam, rögtön gázzal indultam ( külön gáz-szivato gomb ) -egy helyre hordtam ( gyömröi ut, volt prometheus telep ) -elvileg csak gázosra is szakosodott szervizbe lehet javittatni, vagy el kell végezni javitás elött néhány dolgot ami a biztonságot szolgálja. -sajnos itthon nem engednek olyan beszerelést ahol a bekötö csö a tartálytol flexibilis ( külföldön létezik, igy amikor pl a kombiban lahajtum az ülést, a tartályt elörébb lehetne tolni egy rögzitett sinen ) -gyakorlatilag semmi az üzemeltetéssel kapcsolatos negativumrol nem tudok beszámolni, ha elfogadom hogy van ahol a beltérböl veszi el a helyet.
farki2005-07-08 19:45:26 // 33
Én is kb. egy éve csak a finomabbikból tankolok. És láss csodát, egy littyóval kevesebbet fogyaszt! :-)) Mindenk sír, hogy 270Ft lesz a benya. MUHAHA! Már hetek óta 277,9. :-)) ill. :-((
Scott2005-07-08 19:33:01 // 32
Érdekes . Valaki a gázon töri a fejét a mai világban, én meg ezek a benzin árak ellenére tértem át a 98-as benyára :))
tom1642005-07-08 19:27:13 // 31
Egy nap sem kell hozzá, néhány újsággal felszerelkezve megvár6ó. Bár én otthagytam, franc se várakozik annyit.... Ja, az alfetta régebben volt, 1-2 OFF gép még becsúszott :-(
perdix1552005-07-08 19:24:35 // 30
Gáz+ benzin, ha akarom csak benzin. Nem kötelező a gázt használni, de piszkos sokat kereshecc, ha avva mész.
Scott2005-07-08 19:21:36 // 29
Na, ott a pont . Gázt rakjon az ember a wareszba ne pedig egy Alfába...LOL
perdix1552005-07-08 19:16:07 // 28
Hát igen, max 200 ezer, de jobb, ha kevesebb:)))) Vhogy elkellene érnem, hogy a cég is adjon bele nekem, elvégre az ő érdekük is......
perdix1552005-07-08 19:15:01 // 27
Jujj, már megijedtem ,hogy aTD Alfettába raktad be.....Az oldaladon az a vas van a 164 elött. És mennyi idő a beszerelés? Ott kell hagyni a vasat? vagy megvan 1 nap alatt?
tom1642005-07-08 19:02:29 // 26
Attó függ az ár, mennyire komoly a gép! Én '99-ben rakattam az akkori 1.3 wareszba 75ezerért. Dob az áron, ha a gép befecskendezös, még többet dob, ha hengerenkénti (a mieink azok) és még többet, ha szab.kat. Szóval 200e alatt nem hiszem hogy lesz, ha igen engem is érdekel!
tom1642005-07-08 18:58:51 // 25
Az elöző gépem gázos volt, amikor megvettem a 164-et első utam ehhez a Lovatos figurához vezetett. Azt mondta 200ezer lenne az átépítés, szóval azóta is benzin :-(
perdix1552005-07-08 18:58:05 // 24
Előre is köszi!
Zséke2005-07-08 18:56:54 // 23
Ok. Ha dolgoznak szombaton akkor holnap már okosabb leszek!
perdix1552005-07-08 18:54:30 // 22
Nagyon jó, okvetlenül kérdezd meg mennyibe fájna ez a Lovato rendszer, ez nekem szimpi, meg a 80k is, habár sztem több lesz, hisz 2005-öt írunk. Várom válaszod Üdv: Perdix155
Zséke2005-07-08 18:51:31 // 21
Szfváron a Procar autószalon mellet van a srác műhelye ő a hivatalos Lovató service meg minden.Nála szokott zöldkártyázni is a gép. Akkor fizetett érte fater 80.000.- cakk-pakk Hogy most mennyi aztat nem tudom, de minden nap ott jövök el előtte ha gondolod egy előzetest megkérdezek tőle.
perdix1552005-07-08 18:42:10 // 20
Hol tette be a papád? És mennyiért? Igazad van, ez az átkapcsolós fajta ez jön be nekem is, az, hogy ő kapcsolgasson, amikor akar, megha meleg a motor ő átkapcsol az nem jó, ah én szaggatni akarok, akkor megtiltja a benzint? Ő vezérli? Mert az nem OK.)))
perdix1552005-07-08 18:37:35 // 19
Akkor megnyugodtam, hogy megérted a helyzetet. Autópályán..khm lehet vmi gyengélkedés, de ezért nyomtam bele a csipi-csókát, hogy ne sírjak, hogy scak 100 lovam marad... Az má kevés lett volna....
Halesz2005-07-08 18:30:10 // 18
Mondom, a gazdasági megfontolások miatt megértem ezeket az érveket. De pl egy autópályás utazásnál mennyivel csökken a rugalmassága az autónak? Négyesben, ötösben? Ezt érinti a dolog?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak