Fórum >> Egyebek >> Forma-1

Atesz19872009-06-08 21:06:14 // 64772
PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff.......................

És te meg vagy elégedve a ferka tavalyi, meg tavaly előtti szereplésével? Mert szerintem párszor kurvára megégtünk olyan dolgok miatt, amik korábban elképzelhetetlenek voltak. Kifogy a nafta? A versenyző áll a box utca végén a tankoló csővel, és oda sem mennek? Sorozatosan elbaxott box taktikák... Áhhhh... Különben is hogyan lett meg a konstruktőri? Egyszer lenullázták a mekit, ráadásul Hami mellett Kovalainen versenyzett, aki sehol nem volt. Ne legyünk már megelégedve magunkkal...

Mondj egy dolgot, amit az elmúlt két évben nem baxtak el a Ferkánál!!!
mesa2009-06-08 21:05:01 // 64771
Ja,ha igazi demokrácia van, akkor a részvevők szavazzák meg, hogy ki legyen a világbajnok, ugye ? :)))))

ui: lehet felcsillan a remény Fisico előtt ? :))
mesa2009-06-08 21:02:55 // 64770
Ellenben a McLarennél idén váltotta Ron Dennist Martin Whitmarsh a csapatvezetői székben. Lehet ez zavart meg ? :))
szasza(SW)2009-06-08 20:59:39 // 64769
Mit nem értesz?Demokrácia van, adnak választási lehetőségeket:))
mesa2009-06-08 20:59:32 // 64768
Gondoltam, hogy nem értesz hozzá! :P
A Scuderia Ferrari F1 Team teljes egészében ugyanaz, mint a tavalyi világbajnok gárda.

2008:
Csapatfőnök: Stefano Domenicalli
Versenymérnök FM: Chris Dyer
Versenymérnök KR: Rob Smedley
Pilóta: Felipe Massa
Pilóta: Kimi Raikkönen
Tesztpilóta: Luca Badoer
Tesztpilóta: Marc Gene

2009:
Csapatfőnök: Stefano Domenicalli
Versenymérnök FM: Chris Dyer
Versenymérnök KR: Rob Smedley
Pilóta: Felipe Massa
Pilóta: Kimi Raikkönen
Tesztpilóta: Luca Badoer
Tesztpilóta: Marc Gene

Úgy látszik Csipkerózsika álmot álmodtál! :D

Jean Todt és Ross Brawn régóta nem tagjai a SF-nak. Brawn Schumacherrel együtt távozott, Todt még egy évet lehúzott és vezetésével lett Kimi világbajnok. De 2008-ban már Stefano Domenicalli volt a csapatfőnök ... és lett vele csapat világbajnok a SF.

Szóval, lehet váratlanul ér a hír, de el kell hogy mondjam: Michael Schumacher nem versenyez már a Ferrrainál! :P ;-)
Atesz19872009-06-08 20:50:19 // 64767
Todt, Brawn? Lehet magyarázkodni, hogy miért, de nincsenek ott. Azt meg ugye Te sem gondolod komolyan, hogy a jelenlegi Ferrari csapat akár köszönő viszonyban lehetne a korábbival?
mesa2009-06-08 20:50:11 // 64766
Mondd szépen: te magadban beszélgetsz ?! Mert én egész nap azt próbálom megmagyarázni, hogy ha mindenkire egyforma szabályok vonatkoznának, ma is ugyanaz az erősorrend lenne, mint tavaly!!!
Eddig minden kötelező volt. Ahogy az általában a szakágakban megszokott.

Nem értem azokat a hangokat, akik a top csapatokat szapulják: ők csak haladtak a rájuk kényszerített úton...
szasza(SW)2009-06-08 20:44:38 // 64765
Senkinek se kötelező.A Redbullnak nem is kéne,inni úgyis isznak verseny közben.A Redbull meg szárnyakat ad,innen a leszorító erő a gépeikben meg az erő:))
mesa2009-06-08 20:37:56 // 64764
Mondjuk ha a Red Bullnak is KÖTELEZŐ lett volna KERS-t fejelszteni, valószínű a 6-9. helyekért küzdenének idén is. Maradjunk ennyiben. :))
szasza(SW)2009-06-08 20:23:34 // 64763
Ok értem én,de ez mindig is egy meddő vita marad.Ha nem lenne a Brawn húzása akkor most a Redbullról lenne a vita, mert diffúzor nélkül lenne ennyivel a mezőny előtt:))
mesa2009-06-08 20:13:58 // 64762
Majd válaszolok, ha te már válaszoltál!
Addig légy szíves és sorold, kit küldtek el a világbajnok csapatból! :P
Atesz19872009-06-08 20:09:38 // 64761
Miért szerinted a mostani vezetésnek mi köze van a korábbi csapathoz?
mesa2009-06-08 20:04:20 // 64760
Te milyen padlólemezről beszélsz ? Dupla diffúzorra gondoltál, vajon ? :))

Egyébként a tavalyi autót egyáltalán nem lehetett továbbfejleszteni, mert teljesen más építést kívánt az új szabályzat! Az hogy tél elején a BMW a tavalyi kocsira szerelte a KERS-t, meg levették a légterelőket igazán nem oszt , nem szoroz. Csupán maguknak szolgáltatott adatot, hogy egyáltalán jó irányba fejlesztenek-e. (Legviccesebb, hogy a korai fejlesztés ellenére sincsenek sehol)
A tavalyi pálya karakterisztikával ugyan mit kezdtek volna egy slickes autóval, amiről még nem volt adatuk, egy KERS-es autóval, amiről nem volt még adatuk? Mindenki tiszta lappal indult! Csak van aki cinkelt lapokkal ...

Már idén kétszintű lett a bajnokság! Egyszerre akart az FIA költséget csökkenteni, ugyanakkor zöld technológiát behozni az autósportba. Kitalálták a KERS-t, aztán módosították, hogy de nem mindenkinek kötelező. A TOP csapatoknak már csak a presztizs miatt is rengeteg pénzt és mérnöki órát kellett áldozni az új technológia meghonosítására, miközben egyesek megkerülhették ezt a drága eszköz kifejlesztését.
Ketté oszlott a mezőny KERS-es és KERS-nélküli csapatokra.

Mindezt megpofozták még egy pontatlan szabályrendszerrel, aminek kapcsán 3 csapat másképp értelmezett dolgokat, mint a többi. Ez további részekre bontotta az istállók fejlettségi szintjét. Az eredetileg 3 istálló ráért az újabb fejlesztésekkel foglalkozni, míg a többiek -akik egyértelműen látták, hogy milyen sokat számít a duplafedeles diffúzor- kénytelenek voltak futni a pénzük után, és az eredetileg nem olyan hátsó résszel megtervezett autók alá betákolni egy duplafedeles diffúzort.

Alonso megmondta a második futam után, hogy senki sem fogja beérni a Bawnokat, végigverik az évben a mezőnyt, annak kapcsán, hogy tilalom alatt van a fejlesztés.



Nem a Ferrari, a McLaren a BMW vagy a Renault kúrta el, hanem aki kétértelmű szabályt alkotott kiskapukkal, s ugyanaz aki megtiltotta a tesztelést erre az évre, mintha látta volna előre, mi is fog történni...
GTPeti2009-06-08 17:53:44 // 64759
Nincs link... Amúgysem akarok ebből nagy ügyet csinálni. (Csak zárójelben jegyeztem meg.)
szasza(SW)2009-06-08 17:51:25 // 64758
Van link az óráról ?Elolvasnám ,ha nem nagy gond számodra:)
szasza(SW)2009-06-08 17:46:19 // 64757
Ehez csak azt tudom hozzá fűzni,nézd meg tavaly mekkora különbség volt a Ferrari és a Honda között.Lehet,hogy a Honda már 2009re fejlesztett,de óriási hátrányba volt,amit te elfelejtesz.A Ferrari is fejlesztett tavalyi autóján is nem keveset.A téli szünetben is biztos fejlesztett.Ők ha a tavalyit fejlesztették tovább amit elvileg versenyeken valamilyen szinten már alkalmaztak,tehát volt adat az autóról.Ha ezt vesszük akkor a Brawn új padlólemeze amit említesz,csak a pihenő alatt lett tesztelve és nincsenek+ adataik verseny közben róla.Lehet ezt forgatni így is úgy is.Ezt a csapatoknak kell megoldani meg a szerelőknek,mert ők se minimálbért kapnak ugye?:)))
GTPeti2009-06-08 17:40:20 // 64756
Kolléga, ha megkérlek ne minősítgess se engem se a véleményem!
Ugyanúgy jogom van leírni azt, mint neked. És hogy válaszoljak heves reakciódra: Ahhoz hogy véleményt mondjak egy negyvenmillás karóráról, nekem nincs szükségem utánaolvasásra... Már elnézést.
szasza(SW)2009-06-08 17:35:41 // 64755
Evvel teljesen egyetértek most amit írtál.A fejlesztésekkel kéne foglalkozni nem avval,hogy a másik,így meg úgy.Itt van a Renault mindenkivel gondja van mindenkire köpköd,mindenkit hibáztat és csúszik még mélyebbre.A helyet,hogy az autóval foglalkozna.Én biztos vagyok benne,hogy Alonso már jövőre nem lesz ott,és sereghajtók lesznek.Sumi idejében is voltak ilyen unalmas versenyek és még lesznek is.Igazi verseny meg sose lesz mert nem fognak egyforma autóba ülni ,mert az senkinek nem jó:)
GT Ɨ|ѯ2009-06-08 17:23:48 // 64754
végre 1 ízig-vérig olasz pilota!:-DDD
Kazes☻2009-06-08 17:20:08 // 64753
Na igen, én közben jót sütögettem grillen. :)))
szasza(SW)2009-06-08 17:14:46 // 64752
Hú de nagy elszállás!
Talán inkább irigység részedről.Néz már meg mennyit keres a többiekhez képest, mielőtt itt nyomod a marhaságot.Mellesleg ezer éve van szponzori szerződése egy bizonyos óragyárral, szerinted órát kell vennie?Legalább olvas utána ha bírálod,ez a minimum.
krisz332009-06-08 16:41:41 // 64751
aranyesö a családomra heej temeráv :)
krisz332009-06-08 16:37:47 // 64750
itt is nagy a sürgés forgás :)
krisz332009-06-08 16:31:11 // 64749
a srácot Luiginek hivják a 2010 évad nagy esélyese egyedileg fejlesztett ferkával indul majd :)
Satti2009-06-08 16:30:26 // 64748
Vennék én is olyan órát, ha egyszer beleférne, akkor miért ne? :-))
krisz332009-06-08 16:26:37 // 64747
ha jok az infoim jövöre szerzödtetik:)
GTPeti2009-06-08 16:00:25 // 64746
Maximálisan egyetértek... Kegyetlen unalmas volt...

Igazából a "verseny" alatt azon tanakodtam, hogy minek indítottak több, mint 2 autót. Az idő 95%-ában az első kettőt mutatták, hogyan mennek szépen egymás mögött. Engem pl. érdekelt volna, hogy mit csinálnak a Ferrarik, stb.
(Érdekesség: Button a múlt héten vett egy új karórát. 150e€-ért. Sz'al a srác is elszállt már egy csöppet.)
mesa2009-06-08 15:33:05 // 64745
pedig ott van csak igazi perverzió! Megy az adok-kapok mindkét irányba! :)))
Satti2009-06-08 14:43:03 // 64744
LOL!!!!!! :-))) Ez teccik!!!!!! :-))))))))
Erhard 242 (Pure Energy)2009-06-08 14:30:42 // 64743
lehet nem egy versenyt néztünk? ennél már csak a csigák szaporodása című műsor volt unalmasabb :DDD
krisz332009-06-08 13:51:22 // 64742
érdekes én leragadtam a q1 q2 q3 q4 q5 q6 q7 q8 q9 q10 q fa......ez mostmi is ? :)
Mike.2009-06-08 13:47:08 // 64741
Csak egy teória, de olyan érzésem van, hogy a két szenilis öreg fax izgalmasabbá akarták tenni a futamokat és gondolták felhozzák a Brawn és redbul csapatokat a vitatott difúzor szabállyal a ferrari és merci szintjére. Csak ők sem gondolták, hogy ez ilyen jól sikerül majd és nemhogy felhozzák de bőven le is hagyják őket. Mostanra a két élcsapatból és azok versengéséből lett egy top csapat a többiek meg nemhogy nem versenyeznek velük de még csak meg sem közelítik őket.
A mostani versenyt nézve, a rajtkor kialakult a sorrend és ez nem változott nagyon a boxutcás taktikával sem. Szóval aki megnézte a rajtot az látta ez egész versenyt is egyben.
Mike.2009-06-08 13:17:07 // 64740
Rajtad kívül eddig az itteniek többségétől azt hallottam, hogy elaludtak a mostani, unalmas versenyeken. Szóval van aki nem úgy látja mint te.
Bari törés-zúzásos akcióin kívül nem sok minden érdekes volt, ilyen meg a szabálymódosítás előtt is volt. Elég csak felemlíteni Culthard akcióit. :-)
GT Ɨ|ѯ2009-06-08 13:10:43 // 64739
unalmas,de nagyon!:-(
mesa2009-06-08 12:50:44 // 64738
"Leépítették a profi háttércsapatot"
Na mesélj, mit tudsz ?! :)))
Sorold már fel a tavalyi VB Ferrari csapatból kiket "építettek le" !!! :P
mesa2009-06-08 12:49:00 // 64737
Ezek olyan szubjektív érvek, amikkel nem tudok vitatkozni :DDD

Szerintem meg kvára unalmas az F1 jelenlegi felállásban! (E mellett ritka igazságtalan is) Tavaly/tavalyelőtt az utolsó fordulóban dőlt el a VB. Most meg a következő utánin már tudjuk, ki a VB.

Vajon a vasárnapi versenyen a jobb pilóta végzett a jobb helyen a dobogó két alsó fokán? Ezt te így látod? Mert szerintem a boxutcában döntöttek!
Atesz19872009-06-08 12:42:58 // 64736
Vettel oriásit nőt a szememben, mikor azt mondta, hogy tök mindegy, hogy hibázott az elején, mert Button így is úgy is meg tudta volna előzni a tempo külömbség miatt.
Atesz19872009-06-08 12:40:35 // 64735
Nekem jobban tetszik így a Forma 1. Végre tényleg látunk is valamit a pályán, nem csak köröznek egymás után, hogy aztán a boxban dőljön el ki nyer. Kurva unalmas volt a 2 ferka, és Hami harca. Talán egész évben 2-3 akcióba mérték csak össze az erejüket (rendszerint össze is törte valamelyik magát), azokon kívül csak a start sorrenden, meg a boxon múlt minden. Ez Ferka pálya, az meg meki pálya, ezt hallgattuk egész évben... Minden vasárnap elaludtunk a TV előtt (szó szerint). Az igaz, hogy Buttont egyelőre nem tudják megállítani, de legalább a többi helyezésért valóban izgalmas, és változatos harc folyik. Melyik évben volt utoljára ilyen színjátszós dobogó?

A ferrarival meg saját maga baszott ki, nem az új szabályok. Leépítették a profi háttércsapatot, és azóta csak a kínlódás megy. Azt hittek a piros szín, meg a két sztár pilóta elég a győzelemhez. Hát nem.
GT Ɨ|ѯ2009-06-08 12:20:08 // 64734
Silverstone-ban már 1-el kisebb sisakban indul:-DDDDDD
GT Ɨ|ѯ2009-06-08 12:19:39 // 64733
Biztos vagyok benne:-)
Satti2009-06-08 11:39:55 // 64732
Ez sajnos most nagyon igaz volt: "Chris Dyer, technikai vezető:
"Nagyon csalódottak vagyunk, mert azt reméltük, hogy jobb helyekért harcolhatunk. Gyorsan rá kell jöjjünk, miért veszítünk ekkora sebességet egyik napról a másikra. Nem voltunk versenyképesek, nem csak a Brawn GP-hez és a Red Bull-hoz, hanem még a Toyotához és a Williamshez képest sem."
Satti2009-06-08 10:38:16 // 64731
Most biztosan lejjebb ment Hamilton arca, ami tavaly már hatalmasra nőtt, bár mondjuk ezzel a mostani siralmas Mclarennel senki sem tudna csodát tenni, de vhogy nem tudom sajnálni.:-)
mesa2009-06-08 10:19:03 // 64730
Tévedni emberi dolog, na! :-))

Más.
Mi a helyzet a Hamilton fanokkal? Ők hogyan élik meg, hogy csak egy talált VB címe van, és végleg eltűnt a rengetegben ? :))
Olyan jó érzés látni "apucit" a boxban ... Emlékeztet Mika feleségére :))
Satti2009-06-08 09:54:19 // 64729
Rosszul emléxel, mert RB nem tartozik a kedvenceim közé, sőt.....:-)
SKrisz2009-06-08 09:41:53 // 64728
Ebben mind egyet is értek és valóban egy béna balfax, meg felakaszthaná már a bukót a szegre, de most tényleg az autó beállításinak elcsesésén múltott, hogy még Hamilton is körbeautózta :))
Tom122009-06-08 09:32:15 // 64727
Aztán a "faiskola" = esélyekkel...;-))
GT Ɨ|ѯ2009-06-08 09:30:02 // 64726
nembaj,lassan jön a gyomirtás!:-)
Tom122009-06-08 09:28:30 // 64725
Ezt említettem már régebben én is. Attól, hogy "Mózli" és csapata egy komoly erdőirtást végzett, semmi nem lett izgalmasabb, csak előbukkantak mindenféle "ismeretlen növények", amik rövidesen ugyanúgy "beárnyékolják" a F1-et, mint az "egykori fák"...
mesa2009-06-08 09:25:24 // 64724
Lehet, rosszul emlékszem, de talán Te is azon véleményen voltál még nem rég, hogy RB simán lehetett volna VB ha nem szorítják háttérbe "fuckin' german" MS mellett :P :))
Satti2009-06-08 09:17:02 // 64723
RB nem most először bénázott, de most folymatosan, már a rajtól kezdve. Amennyiben valóban igazán jó lenne, akkor ugyanazzal a verdával miért nem sikerült neki, még egyszer sem nyernie? Mert nem elég jó és nyugodtan visszavonulhatna már ennyi idő után.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak