Fórum >> Típusok >> Giulia

pettinke2019-08-01 12:26:43 // 10166
a kocka germán gondolkodás szerint a fizikailag 1995 ccm diesel pl. hol 1.6, hol 1.8, hol 2.0, hol meg 2.5 :-D
Piritu - 1.000.0002019-08-01 12:06:10 // 10165
Csak a kocka germán gondolkodás szerint. A szabadon szárnyaló olasz fantázia megengedi :-)
tirex2019-08-01 11:50:35 // 10164
Az NSS-409-es qv tesztautót is megvette valaki Üllőről. Megnéztem és mondta a kereskedő hogy kuplungcsere volt rajta és 2x komplett fékgenerál. Motorja szépen duruzsolt kérdés mit kapott az is. 15 milla környékén árulták.
RomeoOne2019-08-01 10:51:06 // 10163
Nem, de ennek kapcsán felmerült bennem, hogy miért hívják ezt a motort 2.2D-nek. 2143 cm3 az barátok között is 2.1
:D
WarbiRunner (Gyuri)2019-08-01 10:51:01 // 10162
Hallás érzékenység
Nyilván egyénileg eltér, de felfelé kell tolni a frekit.
A 3dB eléggé hallható különbség, nem véletlenül kritikus a hangváltóknál, hangszóróknál a - 3dB pont. Mély és közép tartományban is kihallja a fül zenében is, akár egy - 3dB beszakadást a frekvencia átvitelben. Szóval szerintem nem kicsi csökkenésről van szó, hangnyomásban nagyságrend különbség.
Én nagyon nem bánom, lehet halkan is szép egy hang. Hangosan szépnek meg valami régi karbis szörny kell :-)
'''''2019-08-01 10:44:06 // 10161
Ismeritek ezt a vasat? Fater gondolkodik rajta.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-08-01 09:28:01 // 10160
nálunk sosem lesz ebből semmi, lehet Németeknél vagy Svájcban db mérővel szaladgálnak vagy a műszakin nézik de itt ....
RomeoOne2019-08-01 09:24:38 // 10159
Szerintem is. Mély, öblös, nyilván egy átlagautóhoz viszonyítva nagy hangja van, de nem bántóan hangos, szép hangja van. Max a durrogás, aminek tényleg nagy hangja van. Át kéne jobban túrni hozzá a jogszabályt, hogy kiderüljön, hogy az is szabályozva van-e. De szerintem nincs.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-08-01 09:18:58 // 10158
A QV kipuffja egyáltalán nem zavaróan hangos egy chopper vagy gyorsasági módosított kipuffja sokkal zavaróbb
RomeoOne2019-08-01 08:34:43 // 10157
A hangerőt a légnyomáson keresztül számszerűsítik. De az ember nem egy egyszerű nyomásmérő, a hangerősség-érzet nem csak ettől függ. Így 2x-es hangnyomásszint aránynál is ezerféle lehet az, hogy mennyivel tűnik egymáshoz képest erősebbnek/gyengébbnek két hang.
A Weber-Fechner "törvény" egyenesen azt mondja, hogy a hangosság érzet és a hangintenzitás között logaritmikus az összefüggés, ami azt jelenti ,hogy a hangosság egyenesen arányos a dB-el. Persze ez sok mindentől függ.
Pl. a Phon görbék mutatják meg, hogy egy adott intenzitású hang a frekvenciától függően mennyire tűnik hangosnak. Ez alapján a mélyebbek hangosabbnak tűnnek. Szóval ha csökkenteni is kell a dB értéken, kicsit eltolják mélyebb irányba a frekvenciát, lehet, hogy ugyanolyan hangosság hatást el tudnak érni.
Meg lehet ezt okosan csinálni, ha akarják, szerintem.
Piritu - 1.000.0002019-08-01 06:44:33 // 10156
3 dB felel meg a 2-es szorzonak. -3dB fél hangerőt jelent.
VKG699!!! (4x156+75)2019-08-01 06:20:40 // 10155
Azért a decibel skála ismeretében nem annyira kevés az a csökkentés.

Az ugyanis nem 2%-ot jelent, hanem ha jól tudom kb a hangerő felét...
RomeoOne2019-08-01 00:37:18 // 10154
Közben nem hagyott nyugodni a dolog, hogy vajon tényleg fullba nyomják a kretént azt EU-s törvényhozók, és megpróbáltam utánajárni a dolognak. Úgy tűnik, hogy ettől a cikktől indult a dolog:

Mercedes-AMG warns next-generation sports cars will be quieter

Az AMG terméktervezés(?) vezetője, Bastian Bogenschutz nyilatkozott, hogy a mostani szabályozás mellett milyen nehéz az autók hangját a klasszikus módon megcsinálni (egy sportautónál jó hangosra). Ők így mindenféle módszerekhez nyúlnak, hanggenerátor (persze kerüli a szót, szépen körülírja), meg az utastérbe vezetik a motorhangot, meg egyéb ilyen dolgok.
Ez alapján a Jalopnik próbálta kicsit jobban körbejárni a témát:

European Noise Regulations Are Forcing Sports Car Makers to Resort to More Fake Engine Sounds

Itt kikeresték, hogy melyik szabályozásról is lehet szó. Arra jutottak, hogy a valószínűleg a 540/2014/EU RENDELET lesz az (magyarul is elérhető). Ebben le van írva egy csomó minden, én 2 dologra hívnám fel a figyelmet. Ez egy 2014-es rendelet, ami 2016 júliusától írja elő az új autókra a zajszint megszorítást. Ez azt jelenti, hogy a Giulia és a Stelvio már rég ez alapján lett megtervezve.
A Jalopnik-os és a TC cikkben is azt emelik ki, hogy most már a leghangosabb kipufogó üzemmódban kell a hangot mérni és ez okozza a bajt, ezért lesznek halkabbak a sportautók (IX. melléklet, 5.1.3.2. pontja a rendeletben). Csakhogy szerintem ezt csak a cikkíró értette félre (az original cikkben ez nem is ezzel a megfogalmazással szerepel, bár félre lehet érteni). Számomra ugyanis semmi nem utal arra, hogy ez valami új pont lenne a törvényben. Szerintem ez benne volt a kezdetek óta. Ezt már eddig is így kellett csinálniuk a gyártóknak.
A III. MELLÉKLET-ben vannak egyébként a zajszint meghatározások Látszik, hogy a msotani az 2016 júliusa óta érvényes, a következő lépcső pedig 2020 júliusától lép életbe. A Giulia talán a 3. vagy a 4. M1-el jelölt sorhoz tartozik. Látszik, hogy jövő nyártól 75 dB-ről 74-re vagy 73-re kell csökkentenie a zajkibocsátását. Ezt a ma divatos mondással úgy jegyezhetnénk: Nem jó, de nem is tragikus. Mindenesetre ez nem jelent drasztikus lehalkítást.
Szóval visszatérve a kiindulópontra, nem vagyok EU-s jogász, lehet, hogy tévedek, de ezek alapján azt gondolom, hogy itt kicsit félre lettek értve a dolgok. Egyelőre szó sincs arról, hogy valami nagy kigyilkolása lesz jövő évtől a nagy motoros, nagy hangú autóknak. Az irány nem jó, de a lépés még nem lesz drasztikus. A QV-val 2 turbón keresztül is megoldották a kipufogóból érkező csodás hangot az AMG meg láthatóan balfasz, innen indult a sztori. Aztán bízzunk benne, hogy igazam van és nem én értettem félre :)
Erhard 242 (Pure Energy)2019-07-31 13:14:26 // 10153
Pár hét és megy... 280 vagy 310 lesz...
Szabolcs 1592019-07-31 12:42:05 // 10152
Kell neki a motor tuning és - 1 liter
RomeoOne2019-07-31 09:06:59 // 10151
Elhalkulnak a sportos Mercedesek

A legújabb kompakt AMG modellek bemutatása kapcsán esett szó az EU-ban életbe léptetett zajkorlátozásokról, amelyek miatt a sportosabb modellek sem lehetnek majd olyan hangosak, mint eddig.

Ez a QV-re is hatással lesz?
Erhard 242 (Pure Energy)2019-07-31 08:53:28 // 10150
Stelvio hosszú távú fogyi 140-150 fullra pakolva klíma 10l 700km-en, aztán 2 óra határ szop@s klímával + 550km 150-200 az uccsó 30km arasz 10.4l...1240km 14 óra ebből 3 óra a 2 határ... Balkán :)))
R33Z2019-07-30 22:36:01 // 10149
Motor 7M, valto 2M, diffi majd 1M...
Az ar megfelel egy EUs 3 eves leharcolt 15Ms peldanynak (odaat 15%kal olcsobb ujonnan is)

Kockazat nelkul nincs uzlet, de hogy egy ilyen tesztauto motor/valto/diff nem fog elmenni 100k+ pluszt, azt boritekolom.
Nalam is volt teszt peldany. A hosszabb tavu altlagfogyasztasa 6 literrel volt tobb, mint a sajatom jelenlegi trip B-je. Asszem ez mindent elmond mennyire tisztelik ezeket az autokat. A legtobb tesztelonek az eletben nem lesz ilyen autoja, most vagy soha alapon gyilkoljak esz nelkul, akar hidegen is. Nalam legalabb volt ket jo napja... en is meghajtottam, de nem szettapostam, mint a legtobb falabu. Biztos velem van a baj, de en nem tudok pusztan gepkent tekinteni egy ilyen kulonleges jarmure🍀
Piritu - 1.000.0002019-07-30 21:50:03 // 10148
Nem.
...és nem a szervizben töltött idő miatt, hanem azért amit ez a szegény autó kaphatott a "tesztidőszakban".
Nézegettem korábban ezt a tesztautót. Aztán láttam Zánkán hogy a nagyérdemű mit művelt vele és letettem róla....
Haddel2019-07-30 20:50:13 // 10147
VeloceTB2019-07-30 19:11:29 // 10146
Sajnos ismerős érzés!

Nem akarom ecsetelni, hogy én miként enyhítettem a fájdalmam!

Annyit mondok, hogy nem festéssel!

Tibi
Lev2019-07-30 18:27:32 // 10145
Majdnem eltaláltam...Olvastam a blogodat, ezért tippeltem a dieselre
Piritu - 1.000.0002019-07-30 18:22:08 // 10144
2,0 Super...
Lev2019-07-30 18:19:59 // 10143
Készülőben egy 2.2 Veloce? :)
Szabolcs 1592019-07-30 17:27:36 // 10142
nekem ez vannak beirva
Piritu - 1.000.0002019-07-30 17:24:35 // 10141
A 159 felnije felmegy a Giuliára?
RomeoOne2019-07-29 15:38:55 // 10140
Ez lett volna a második tippem. Gondolom 200 felett már elmaradt :D
R33Z2019-07-29 14:44:19 // 10139
RS6 560hp, nagy böszme kombi
PBali2019-07-29 14:18:00 // 10138
Ha tippelős, akkor én Octavia RS-re :-)
RomeoOne2019-07-29 13:56:24 // 10137
Audi RS3-ra tippelnék
WarbiRunner (Gyuri)2019-07-29 13:44:20 // 10136
Azért nem mindegy, RS is sokféle van. TT RS, Fabia RS, 130 RS, Megane RS, GT3 RS kékRS... :-DD
R33Z2019-07-29 12:57:26 // 10135
Jah, kevés sikerrel :)
RomeoOne2019-07-29 08:58:08 // 10134
Már 6 ezer? :O Azért pörögnek a kilométerek ott is :D
Mi volt az RS-ekkel? Próbálkoztak? :D
R33Z2019-07-28 23:46:22 // 10133

A legboldogabb 6000 evör :) nemtom mi volt ma, de 2 RS is bezavart a vasarnapi kozlekedesembe. Az Alfanal ezekszerint mashogy merik a lovakat :)
'''''2019-07-28 09:05:42 // 10132
Mindkettő egy gombnyomással kikapcsolható.Szerencsére nem kell a menüben matatni.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-07-27 17:58:02 // 10131
A sávelhagyó alap esetben nincs bekapcsolva, az s/s-t meg ki lehet kapcsolni
Piritu - 1.000.0002019-07-27 17:39:44 // 10130
A Giuliában ki lehet kapcsolni a sávelhagyás figyelőt?
Start/stop-ot?
WarbiRunner (Gyuri)2019-07-27 14:36:16 // 10129
Ideges? Én? :-DD Lehet hogy jó, ki kéne próbálni.
A 159 megtanított, hogy a vezetési élmény minden áron hajszolása helyett próbáljak meg hátradőlni és élvezni a színházat. :-P
esvé2019-07-27 10:08:44 // 10128
ugye nem leszel nagyon ideges, ha azt mondom, hogy a Giulia dynamicban gázfröccsöt ad visszaváltásnál? :D
baromi jóóó...
G-MANN🍀2019-07-26 19:34:34 // 10127
Tényleg para, hogy ne kapja el az ember a felni szélét, de azért eddig a 19-el is sikerült megúszni, korábban a Giuliettán 18-al még alacsonyabb volt a gumi, mint ezzel. Ez a 19-el sokkal kényelmesebb és használhatóbb, P Zero AR peremvédő egy álom. Cinturato gáz volt.
tdemeter2019-07-26 18:10:54 // 10126
Csak egy egyszerű rosszindulatú feltételezés volt:-):-):-)
WarbiRunner (Gyuri)2019-07-26 17:51:58 // 10125
Ezt nem tudom miből gondod :-)
R33Z2019-07-26 17:21:05 // 10124
2.0 / 2.2 ZF850HP 500Nm

QV ZF875HP 750Nm
zgi5212019-07-26 16:55:23 // 10123
az a baj, hogy sok emberke, aki ebben a szegmensben mozog/na csak sznob módon az emblémát nézi az autón. (audi, merci, bimmer)

engem 2x a bimmer pl. nem vezet meg. :)

2 évtized alatt az olaszokkal volt a legkevesebb gondom. de komolyan!!

a Giulia meg kuriózum lesz, lehet sosem adom el :P
tdemeter2019-07-26 16:54:03 // 10122
Enyém is perem védős, kb semmit sem ér
zgi5212019-07-26 16:49:39 // 10121
pedig peremvédős a GY F1, háát kb. ennyit ér :(
zgi5212019-07-26 16:48:22 // 10120
mondjuk ez a fekete azért nem nagy truváj házilag sem javítani..

itt az enyém -kétszínű..:(
zgi5212019-07-26 16:41:55 // 10119
kivárnak a népek a hibridre.. :(
zgi5212019-07-26 16:39:43 // 10118
úgyis tucatfelni ez már, veszel másikat :)

viccet félretéve,. én is mélygarázs kanyarokban csaptam oda hátul, ahol egy kombi octaviaval siman elférek.

tudomásul kell vennünk. hogy nagy a tengelytáv és széles a hátsó futómű.

állj be az autó elé és nézz bele párhuzamosan a kasztniba, mennyire kilóg a hátsó kerék..

ezután 2x jobban vigyázol.

ennél nagyobb baj sose legyen. (asszony elviszi sem tudod mi történik :P)
tdemeter2019-07-26 16:22:39 // 10117
Valami jó hír még mára?
27000 db az iszonyú kevés. Ha jól emlékszem valami évi 400e volt a cél
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.