Fórum >> Típusok >> Giulia

Piritu - 1.000.0002019-08-23 21:29:51 // 10598
Azt tuja valaki hogy miért került a bal oldalra a tanksapka? Giovanni nem jött rá hogy a jobb oldalon közlekedünk? (Náluk elég sok olyan kút van ahol az út szélén állva lehet tankolni.)
Piritu - 1.000.0002019-08-23 20:44:06 // 10597
Mondjuk a Giuliánál se nagyon érezem a turbólyukat.
Piritu - 1.000.0002019-08-23 20:42:48 // 10596
Lehet hogy a te teóriád a jó.
VKG699!!! (4x156+75)2019-08-23 20:08:14 // 10595
(Nekem is van autóm amiben nimcs dízeles turbólyuk :DDDD)
WarbiRunner (Gyuri)2019-08-23 19:37:59 // 10594
Szerintem annyi idő kell, míg a hajtást hidraulikusan átadja. .Aztán ha a fordulat kiegyenlítődött a 2000-ren forgó motor és az eredetileg álló másik turbina lapát között, akkor a turbina beállításával játszik, vagy összekapcsol a lock-up, onnantól érzed, hogy átmegy rendesen a nyomaték. Gondolom én :-)
A 159-nél eléggé érződik, ahogy játszik ezzel. Nagy volna a turbólyuk, úgyhogy egyszerűen kikerüli. Hagyja, hogy a motor gyorsabban forogjon fel, mintha direktben hajtaná az autót. Ilyenkor fura kuplungcsúszás szerű érzés van, de lényegében ilyenkor varázsol nyomatékot oda, ahol amúgy nincs :-D Azáltal, hogy gyorsabban hagyja a motort felpörögni, az hamarabb ér nyomatékos fordulatra, közben pedig mintha lenne egy lassító áttétel, a kimenő nyomatékot növeli. Így van az, hogy cserében a fura csúszó kuplung érzésért soha nincs dízeles turbólyuk. Sehol, semekkora. Abban a pillanatban, ha a gázpedállal lekért nyomatékot nem tudja így elővarázsolni, már vissza is kapcsolt. Szerintem ügyes dolog :-D
Piritu - 1.000.0002019-08-23 19:17:34 // 10593
A fék felengedése után valami történik, mert elég nagy késése van az indulásnak. Még az is belefér hogy a féken állva üresben van és ha elengedem akkor teszi 1-be.
Piritu - 1.000.0002019-08-23 19:15:38 // 10592
Fel van készítve gumifüstölésre :-)
WarbiRunner (Gyuri)2019-08-23 18:12:21 // 10591
Szerintem fel van erre készítve :-) Ha nyomod a féket és D-ben van, a "citrom" (wandler, ami egy turbina) hajt csak,a direkt hajtás/lock up kuplungja nincs zárva. Ahogy engeded a féket, a a citrom két turbina kereke közt áramló folyadék viszi át a hajtást, tehát direkt mechanikai kapcsolat nincs.
Ha ugyanígy álló helyzetben gázt nyomsz, forgatod a citrom egyik turbinakerekét. A féket nyomva a váltón keresztül a másik turbinakereket állásra kényszeríted. Mechanikai sérülést ez önmagában nem okoz, viszont biztosan szépen melegszik tőle a váltó"olaj". Ami egy hidraulika folyadék.
Nyilván ki lehetne nyírni, ha állnál a féken és közben 6000-ren forogna a motor. De ez ahogy Piritu is írja, nem tud megtörténni. A gázpedál villanyos már minden autóban, hiába van lenyomva a pedál, szimplán le is tilthatná az ECU. Ha nem ez történik, hanem hagyja valameddig forgatni, akkor bízzunk a tervezőkben, hogy okkal engedik 2000-ig felforogni. Nem csodálkoznék, ha jópár másodperc 2000-ren forgás után letiltaná a gázt.
'''''2019-08-23 17:25:02 // 10590
QV-nél ha nyomom a gázt és állok a féken akkor is eltekeri a kereket.Nem tartja alacsonyabb fix fordulaton.
Szabolcs 1592019-08-23 17:24:56 // 10589
ma délután ez fogadott elem csere és kész kocsi nyitott állapotban
Erhard 242 (Pure Energy)2019-08-23 12:38:59 // 10587
elbír a váltó sokkal több lovat is nem itt van a probléma...
Piritu - 1.000.0002019-08-23 12:28:49 // 10586
A Veloce-ban 40%-al nagyobb teljesítménnyel is tuja ugyanezt, akkor élete során két próbát csak kibír...
Erhard 242 (Pure Energy)2019-08-23 12:25:10 // 10585
és ezzel lehet a legjobban kinyírni a váltót :DDD
Piritu - 1.000.0002019-08-23 12:21:31 // 10584
Nem változott semmi :-DDD
Piritu - 1.000.0002019-08-23 12:20:51 // 10583
Várj csak! Ott is volt ugyan ez a kiegészítő duma:
"Nem poros területek: maximális javasolt futásteljesítmény 120 000 km. A futásteljesítménytől függetlenül a vezérműszíjat 6 évente ki kell cserélni.
Poros területek és/vagy a jármű nehéz üzemi körülmények közötti használata (hideg éghajlat, városi közlekedés, gyakori alapjárat): maximális javasolt
futásteljesítmény 60 000 km. A futásteljesítménytől függetlenül a vezérműszíjat 4 évente ki kell cserélni."
ez meg a Giuliájé:
"maximális futásteljesítmény 120 000 km. A futásteljesítménytől függetlenül a vezérműszíjat 5 évente ki kell cserélni. A gépkocsi nehéz körülmények közötti
használata esetén (poros területek, rendkívül nehéz klimatikus körülmények, nagyon alacsony, vagy nagyon magas hőmérséklet hosszantartó időszakokon keresztül,
városi használat, hosszas alapjáraton tartás), a legnagyobb kilométer futás 60 000 km, és a kilométer futástól függetlenül minden 4 évben ki kell cserélni a szíjat."
Piritu - 1.000.0002019-08-23 12:18:30 // 10582
No hogy pontot tudjunk tenni a rajtelektronikára kipróbálta.
"D"-ben a féken állva ha nyomok egy padlógázt szépen tartja a nyomatékcsúcson 2 ezer körül a fordulatot. A fékről lelépve indul a móka, másodjára sikerült némi guminyomot is hagyni az aszfalton.
A km órát videóra vettem azon mérve a 0-100-at 6,5 körüli értéket mértem. Szóval hozza a gyári értéket.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-08-23 12:13:54 // 10581
ezek az érdekes dolgok :DDD
Piritu - 1.000.0002019-08-23 12:13:29 // 10580
120 volt a könyv szerint.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-08-23 11:29:00 // 10579
jah nagyon nehéz, a Giuliettaban mennyi volt az intervallum? 130e?
Piritu - 1.000.0002019-08-23 11:19:04 // 10578
Így van. A város a “nehéz körülmények” kategóriába esik :-P
VKG699!!! (4x156+75)2019-08-23 10:30:27 // 10577
Akkor ez is ontopik maradt :D

VKG699!!! (4x156+75)2019-08-23 10:29:40 // 10576
Hát... ahogy gondolod :) Egy idő után rájön az ember, hogy nincs messze Várpalota.
G-MANN🍀2019-08-23 09:58:21 // 10575
Ohh, megelőztél a kérdéssel :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2019-08-23 09:52:52 // 10574
a delej giuban meg 60e-nél kellene cserélni vezérlést a sok város miatt? jól kihúzták nem mondom... bár ahogy elnézem megint a bevált kályhától indultak el szinte ugyan az a vezérlés, mint az első 1.9 JTDM-nél kis kiegészítéssel...
Erhard 242 (Pure Energy)2019-08-23 09:49:56 // 10573
jah csak ha van valami garis kérdés a szakszerviz szerintem úgy elküld a búbánatba... nálam biztos nem játszik semmilyen magánszerviz amíg garis az autó és mint látszik sajnos van probléma... olajcsere meg szerencsére nem egy nagy történet bár szívesebben próbálnék ki valami mást a gyári olaj helyett....
Bazsi2019-08-23 09:05:25 // 10572
Mit jelent az, hogy "hivatalosak" lettek? Ez melyik szerviz? Melyik Zoli?
vzsiros2019-08-23 08:18:34 // 10571
Én Zoliékhoz járok, ide Soroksárra, és szerintem jól csinálják amit csinálnak. Eddig még mindent megoldottak.
Néhs kicsit feledékeny, meg nehéz felhívni, de amennyi melójuk van, nem hibáztatom érte.
+ Már hivatalosak lettek, pecsételhetnek szervízkönyvbe is!
Piritu - 1.000.0002019-08-23 08:11:25 // 10570
A Giulietta rajt programja is csak annyit csinált hogy amíg a féken álltál és padlógázt nyomták a max nyomatékos tartotta a fordulatszámot, nem hagyta szét forogni a motort.
Kócosw2019-08-23 06:54:16 // 10569
Anno mikor Thesisem volt egy elektromos jellegű hibaval bejelentkeztem, meg se neztek, meg protekcioval is csak annyit tudtak mondani hogy tudnak ajanlani egy jó szerelőt aki vállal ilyet. Igy egy privát szerelő oldotta meg a problémát.
G-MANN🍀2019-08-22 23:33:27 // 10567
Egyik bemutató autón rosszul volt beállítva, gumi teljesen lent, zár is rosszul, ezért alig nyitotta ki, egyszerre kellet húzni a kart és nyomni a motorháztetőt, úgy nyílt csak ki....... Két emberes volt. Sima wd40 zár problémát még senkitől nem hallottam
sas-1592019-08-22 22:40:54 // 10566
Rajtelektronika nincs a Veloceban sem, de Karotta Totalcar-os tesztjében 0-100-as gyorsulásnál féken állva padlógázt nyom, majd leugrik a fékről.

Az alábbi videón 5:25 körül.

Az autó álló helyzetben lenyomja a seggét, megfeszíti izmait majd elrugaszkodik.

Nagyon látványos!!!

https://www.youtube.com/watch?v=qj4-QfDCVZk

"Apropó, van a Giuliában rajtelektronika? A Giuliettában volt."
tdemeter2019-08-22 21:26:20 // 10564
Ez gyors volt! nekem ilyen gondom sosem volt még... Remélem nem is lesz
VKG699!!! (4x156+75)2019-08-22 19:59:09 // 10563
Kurva szomorú, hogy tényleg Csöri az egyetlen szerelő :( Mármint neki nem, csak hihetetlen, hogy mindenhonnan máshonnan a lehúzás jön meg a gagyizás. Mindegy, +10000 Csörire, le a kalappal az ottani színvonalhoz!
Giuntini2019-08-22 19:17:11 // 10562
Borzalmas állapotok vannak Alfa szinten. Ezt tapasztalatból tudom! Itt nem.a garanciálus mókolásról van szó, hanem valódi javításról. Márkaszervizben vannak a legfelkészületlenebb szerelők. Nálam ez tapasztalat egy-két kivételtől eltekintve. A régi szerelőm nem volt hajlandó a 159-el foglalkozni, pedig Fiat szerelő. De legalább becsületesen megmondta. Alfás elismert szerelő nekem nem mondta meg, hogy a hengerfejet nem lehet felújítani. Triplán fizettem ki a javítást. Milliókat fizettettek ki velem, míg Csörihez eljutottam, aki gatyába rázta az autómat. Aztán a generátor cserénél egy másik szerviz (Alfa) a világba elengedte a klimagázomat, míg azt ki lehetett volna cserélni enélkül. Óriási lehúzás megy! Csöri normálisan áll a dolgokhoz. Nem a garanciális cserék a probléma, hanem utána. Itt valóban milliók bánják, ha olyan helyre viszed, ahol nem úgy állnak hozzá... Nekem gyönyörű fekete listám van már.
Jönnek az okostojások, hogy 1 millió kettőért ezt meg ezt a 159-et látták. Vedd meg jóbarát, aztán bekerülsz a hintába. Én nem hulladékot vettem, mégis egy eltitkolt, ideiglenesen "megcsinált" hiba miatt milliók mentek rá. Ja, vegyél egy bontott motort háromszázért. Aha. Aztán jó esetben Velencéig jutsz el vele, és ott gondolát csinálnak belőle.
Nem az a szerelő, aki azt mondja, "haj ezt megcsináljuk". Hanem az, aki megkeresi a legjobb megoldást. Egész Alfás történetemben Csöri volt az egyetlen ilyen.
R33Z2019-08-22 18:40:23 // 10561
Velocenel siman elkepzelheto, hogy van kulonbseg.

2.0 200hp dyno:
https://www.alfaowner.com/#/topics/1055601?page=1
Jani72122019-08-22 17:12:27 // 10560
nekem is történt ilyen, mintha elszakadt volna a nyitóbowden, én ráállítottam a támasztógumikra. azóta jónak tűnik
AlfaWatch2019-08-22 17:10:17 // 10559
Zelei ur "miatt" jartam en is oda, mindig odafigyelt,hogy rendben legyen az autom. Most a Kelet pesthez vittem, az eves szervizre, mivel kozel vannak. Korrektek es ugyesek!
Piritu - 1.000.0002019-08-22 16:47:02 // 10558
Nem az volt a baj hogy kiugrik-e. Nem nyitotta ki a zár nyelvét...
G-MANN🍀2019-08-22 15:32:19 // 10557
Szerviznél maximalista vagyok, arra értettem, hogy ismernek :-)
G-MANN🍀2019-08-22 15:31:28 // 10556
Valóban nem jó, ha rosszak a tapasztalatok, szerintem szóljatok ott a szerviznél, remélem segít majd :-)
G-MANN🍀2019-08-22 15:29:22 // 10555
Szerintem beállítás kérdése lehet, érdemes jobban leállítani a motorháztetőn a rögzítőket, és a gumi feszítőket meg ki a zárhidon, akkor nem lesz ilyen, ahogy nyitod, kiugrik szépen, és 200 fölött sem mozog majd a a motorháztető (186 cm vagyok, ráláttam, amikor mozgatta a menetszél :-))
zgi5212019-08-22 13:32:23 // 10554
sztem egyrészt nem ettől kellene függjön, másrészt több autónkkal járunk oda (előtte Nero M5) egy szerelő stb.. Zelei L. hiányát nagyon érzem :(
Piritu - 1.000.0002019-08-22 13:20:19 // 10553
Zárak át = zárakat
Piritu - 1.000.0002019-08-22 13:19:39 // 10552
Megvolt az első meghibásodás :-P
Reggel tölteni akartam az ablakmosóba, de nem nyílott ki a motorház fedél. Sebaj, a Giulietta miatt úgyis mennem kellett Rieglerékhez. Szóltam hogy szerintem kiakadt a bovden, de mondták hogy más lesz. Bevitték a szervizbe, mire odaértem már meg is volt oldva a probléma.
A zárak át kellett befújni wd40-el mert akadtak. Azóta helyreállt a világegyetem rendje...

Szóval nem az enyém lehetett az első. Aki még nem tette olajozzák be a zárakat, mind a hármat.
G-MANN🍀2019-08-22 13:01:21 // 10551
Hát gyerekek, én N ben akár hogy taposom, nagyságrendekkel lassabbnak érzem, D ben mint egy vadállat ez a Veloce! Ég és föld a két beállítás :-)
G-MANN🍀2019-08-22 12:58:34 // 10550
Velem nagyon korrektek, ismernek :-)
tdemeter2019-08-22 11:19:06 // 10549
Gratulálok a vashoz ! Lassan Dunakeszi giulia nagyhatalom lesz 😄😁😁
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.