Erhard 242 (Pure Energy)2021-10-08 17:32:53 // 22496
és telefonról az autóban tökéletes 25-ös hangerőn, alap hang cucc, hátul egy aktív ládika 8 percnél áhhhh ... menni kéne valamerre :DDDD
Zselé2021-10-08 17:03:38 // 22495
Köszi a véleményeket! Nyílván azért nem tudtam dönteni, mert nem volt még napfénytetős autóm, de összegezve mindent, hallgatok a szívemre, és lesz! Végülis az egész autó egy emocionális döntés, akkor meg…
GiuliaVeloce210AT8Q42021-10-08 16:56:02 // 22494
Kelet-Pest nagyon kitett magáért!
Szépen feltették a frissítést, pár újraindítás és kész. Kb 1.5 óra volt mindenestől. (SW letöltése, autóra feltöltése, update, reboot, etc)
Az új szoftver hoz néhány nagyon apró design változást is, pl. megjelentek a köztes osztások a 0..5..10..15 skálán.
Reméljük így marad!
Szépen feltették a frissítést, pár újraindítás és kész. Kb 1.5 óra volt mindenestől. (SW letöltése, autóra feltöltése, update, reboot, etc)
Az új szoftver hoz néhány nagyon apró design változást is, pl. megjelentek a köztes osztások a 0..5..10..15 skálán.
Reméljük így marad!
Liquid2021-10-08 16:18:00 // 22493
wow, ez egy jó feature
Fornitore2021-10-08 15:53:00 // 22492
Az Offos szervízben van ezért a feleségem befogta mindennaposnak a hugit.Mikre nem jönnek rá a női felhasználók.Tudtátok?Amikor bezárt állapotban csak a csomagtartót nyitod ki és a kulcs a táskádban amit oda be is raksz akkor hiába akarod lecsukni a csomagtartó ajtaját folyamatosan visszanyitja, hogy hölgyem ez így nem frankó kérem a kulcsot ne hadja a táskájába😂.5x lecsukta mire kiderült mi a gond.
DrB2021-10-08 15:36:51 // 22491
A Giuliát nem ismerem, de a Stelvióban semmi ilyesmit nem tapasztaltam. Ha épp zavaró a bejovö fény, akkor ott a roló.
Piritu - 1.000.0002021-10-08 15:18:04 // 22490
- stroboszkóphatás éjjel a lámpák alatt elhaladva,
- a tetőn besütő nagy visszatükröződése a műszerfalon a legváratlanabb pillanatban képes elvakítani az embert
- a tetőn besütő nagy visszatükröződése a műszerfalon a legváratlanabb pillanatban képes elvakítani az embert
Erhard 242 (Pure Energy)2021-10-08 13:32:24 // 22489
minden jó megszűnt létezni kezdődött a Home-mal aztán a jó kis RiseFM és sorolhatnánk tovább...
denil12021-10-08 13:14:35 // 22488
Jó kis régi Justmusic.
Imádtam azt a korszakot, jó néhény évig "A" kategóriás Dj-k jártak oda be nemzetközi színtérről is. Minőségi volt a koncepció és minőségi amit ott adtak a művészek.
Volt szerencsém az egyik legpatinásabb műsorban többször fellépni, megtiszteltetés volt ott játszani. Később amikor már nem volt akkora fénye, saját műsorunk is volt de az már nem az volt mint anno.
Börcsök Imi volt az egyik alapítója ez egésznek, még a Rádio1-ből vitorlázott át kitalálni az egész Justmusic koncepciót. Nagyon jó volt bejárkálni oda és együtt lenni a többiekkel. Miután megszűnt a rádió, utána Imi is kiment Londonba és azóta is ott van.
Imádtam azt a korszakot, jó néhény évig "A" kategóriás Dj-k jártak oda be nemzetközi színtérről is. Minőségi volt a koncepció és minőségi amit ott adtak a művészek.
Volt szerencsém az egyik legpatinásabb műsorban többször fellépni, megtiszteltetés volt ott játszani. Később amikor már nem volt akkora fénye, saját műsorunk is volt de az már nem az volt mint anno.
Börcsök Imi volt az egyik alapítója ez egésznek, még a Rádio1-ből vitorlázott át kitalálni az egész Justmusic koncepciót. Nagyon jó volt bejárkálni oda és együtt lenni a többiekkel. Miután megszűnt a rádió, utána Imi is kiment Londonba és azóta is ott van.
denil12021-10-08 13:12:13 // 22487
A napfénytető nekem is elsődleges szempont volt, nagyon jó érzés, hogy elöl és hátul is besüt nap, plusz nagyon jól néz ki az autó ezzel a feature-rel, mégis mostanában rá kellett jönnöm, hogy ennek a megoldásnak sajnos az a hátránya, hogy nagyon hamar nagyon zajos lesz. Mindegy mennyire és hogyan van nyitva.
A 159-ben a tetőbe betolós verzió sokkal kevésbé volt zajos még nagyobb tempónál is, itt sajnos 50-70 között már be kell csuknom. Nem bántam meg, nagyon is tetszik és használom, de ha lehetne változtatni akkor lehet jobb lett volna egy tetőbe betolós verziónál maradni.
A 159-ben a tetőbe betolós verzió sokkal kevésbé volt zajos még nagyobb tempónál is, itt sajnos 50-70 között már be kell csuknom. Nem bántam meg, nagyon is tetszik és használom, de ha lehetne változtatni akkor lehet jobb lett volna egy tetőbe betolós verziónál maradni.
denil12021-10-08 13:09:22 // 22486
Nincs szükség megvédeni a 159-et, ha nem kellett volna belőle a pénz én simán elrakom a következő 30 évre magamnak. Szerettem, nagyon is és a futóműve valóban jó volt.
De ahogy írtam, határhelyzetben nagyon is orrtolós volt, nehéz volt mint a sár és a tömegelosztása is jórészt az orrában volt. Ezek tények és olyan paraméterek amiben a Giulia egyértelműen jobb.
A közűt valóban nem játék, de lehet úgy játszani, hogy abban mást ne veszélyeztess, tehát ebben csak korlátozottan értek egyet. Én azért vettem Giut ( és szerintem mindenki aki itt van ) mert a vezetés élménye elsődleges és a legfontosabb tulajdonsága egy autónak, ebben pedig a 159-et magasan veri. Ettől nem lesz rosszabb a 159, hiszen ahogy mondtad, a 159 eleve egy utazóautó volt, arra termett, hogy pályán beülj és ki se szállj belőle Németországig. Ebben valóban jó volt és valóban remek futóműve volt, de a Giu teljesen máshogy kezeli ezt a részét a vezetésének.
Ezt a fajta szintetikusságot amiről beszélsz én nem érzem, de ez szubjektív dolog, tehát elfogadom, hogy neked ez visszalépés vagy esetleg kevésbé jó mint a 159-nek, én mégis szeretem néha meghajtani az autót, szeretem érezni ahogy határhelyzetben mozog és ez egyértelműen a 159 fölé helyezi magát a saját csoportjában.
Ahogy már többször is leírtam - és ez megint szubjektív dolog - bármennyire tetszik a Giu és imádom a formáját ( nekem pl. a tankpsaka körüli rész a hátsó szegmensben ahogy az íveket megrajzolták egy egészen nagy csoda ) mégis a 159 maszkulinabb és megkockáztatom, hogy hasonló orrot nem igazán fognak már rajzolni. De a műszaki része összerakottabb a Giunak még akkor is ha a 2 autó tervezése között van bő 10 év ami nyilván emeli a műszaki színvonalat.
A Giuban azt érzem, hogy nemcsak egy sportos szedánt akartak csinálni, hanem a futóműve, kormányzása, gyors és direkt reakciói tényleg a saját csoportjában egy sportautóvá emeli. A 159 sosem akart ilyen babérokra törni, innen nézve talán - megkövetve magam - nem is feltétlenül illik összehasonlítani a kettőt, de nekem ez a 2 olaszom volt így csak erről tudok beszélni illetve az Alfa sem gyártott komoly autót a 159 után.
De ahogy írtam, határhelyzetben nagyon is orrtolós volt, nehéz volt mint a sár és a tömegelosztása is jórészt az orrában volt. Ezek tények és olyan paraméterek amiben a Giulia egyértelműen jobb.
A közűt valóban nem játék, de lehet úgy játszani, hogy abban mást ne veszélyeztess, tehát ebben csak korlátozottan értek egyet. Én azért vettem Giut ( és szerintem mindenki aki itt van ) mert a vezetés élménye elsődleges és a legfontosabb tulajdonsága egy autónak, ebben pedig a 159-et magasan veri. Ettől nem lesz rosszabb a 159, hiszen ahogy mondtad, a 159 eleve egy utazóautó volt, arra termett, hogy pályán beülj és ki se szállj belőle Németországig. Ebben valóban jó volt és valóban remek futóműve volt, de a Giu teljesen máshogy kezeli ezt a részét a vezetésének.
Ezt a fajta szintetikusságot amiről beszélsz én nem érzem, de ez szubjektív dolog, tehát elfogadom, hogy neked ez visszalépés vagy esetleg kevésbé jó mint a 159-nek, én mégis szeretem néha meghajtani az autót, szeretem érezni ahogy határhelyzetben mozog és ez egyértelműen a 159 fölé helyezi magát a saját csoportjában.
Ahogy már többször is leírtam - és ez megint szubjektív dolog - bármennyire tetszik a Giu és imádom a formáját ( nekem pl. a tankpsaka körüli rész a hátsó szegmensben ahogy az íveket megrajzolták egy egészen nagy csoda ) mégis a 159 maszkulinabb és megkockáztatom, hogy hasonló orrot nem igazán fognak már rajzolni. De a műszaki része összerakottabb a Giunak még akkor is ha a 2 autó tervezése között van bő 10 év ami nyilván emeli a műszaki színvonalat.
A Giuban azt érzem, hogy nemcsak egy sportos szedánt akartak csinálni, hanem a futóműve, kormányzása, gyors és direkt reakciói tényleg a saját csoportjában egy sportautóvá emeli. A 159 sosem akart ilyen babérokra törni, innen nézve talán - megkövetve magam - nem is feltétlenül illik összehasonlítani a kettőt, de nekem ez a 2 olaszom volt így csak erről tudok beszélni illetve az Alfa sem gyártott komoly autót a 159 után.
DrB2021-10-08 12:59:57 // 22485
Még egy szavazat a napfénytetöre. Nálunk a fehér Stelvión.
Tetszik, mint designelem.
Szeretjük gyerekestöl, hogy világosabb van bent, hogy növeli a térérzetet becsukva is.
Szeretjük a plusz levegöt, amit beenged, akár bukón, akár teljesen elhúzva.
Ha tüz odakint a nap, behúzzuk az alatta lévö rolót, ennyi. Nem lehet felülröl belátni.
Mi nagyon nem bántuk meg, söt! :)
Tetszik, mint designelem.
Szeretjük gyerekestöl, hogy világosabb van bent, hogy növeli a térérzetet becsukva is.
Szeretjük a plusz levegöt, amit beenged, akár bukón, akár teljesen elhúzva.
Ha tüz odakint a nap, behúzzuk az alatta lévö rolót, ennyi. Nem lehet felülröl belátni.
Mi nagyon nem bántuk meg, söt! :)
Erhard 242 (Pure Energy)2021-10-08 11:30:57 // 22484
akarná nem kérdezte volna meg, a többivel egyet értek... :D
RomeoOne2021-10-08 10:47:22 // 22483
Ha napfénytetőt akarsz, akkor rendelj napfénytetőt. Te autód lesz, neked kell, hogy tökéletes legyen. Én is mennyit hallgattam, hogy miért ilyen, miért olyan... Azért, mert én fizetem ki és olyan lesz, amilyennek ÉN akarom.
Zselé2021-10-08 10:16:02 // 22482
Köszi, ez a kép, így főleg egymás mellett megint csak ütős dolog az én ízlésemnek :D
Erhard 242 (Pure Energy)2021-10-08 10:09:46 // 22481
múltkor kérdezte valaki mi nincs fent a spoti-n... hát pl ez a Magyar Úriember :DDD Nagy kedvenc...
Snake
Snake
forrasr2021-10-08 10:07:40 // 22480
Sziasztok, Az üvegtető témában tapasztalataimat igaz giuliettával szereztem, de a kialakítás azonos a nagytesókban is.
Az enyém idén lesz 10 éves, csillaggarázsos és nem ázik be, a tömítésekre jelentősen ráfed az üveg felülről, így beázás akkor várható ha szakadt a kédergumi körben vagy sérül a mechanika, nyitáskor kiemelkedik az üveg, szóval hasonlóan válnak el mint mondjuk az ajtónál, ennyi erővel azon is aggódhatunk mikor fog beázni. Nem olyan kényes mint a "klasszik" tetőbe elbújós napfénytetők amelyek hamar beengedték a vizet ha körben nem volt 100%-os a tömítésük.
Én a tömítéseket évente kétszer letisztítom és gumiápolóval kezelem, valamint a csúszkákat is megkenem (hátsót is), eddig ez a kezelés bevált, és nem tapasztaltam hátrányát.
Első sorban a fehér autón engem is az esztétika vezérelt(világos színűeken jól mutat), de nem bántam meg.
(A képet nem én készítettem-de a témába vág :) )
Az enyém idén lesz 10 éves, csillaggarázsos és nem ázik be, a tömítésekre jelentősen ráfed az üveg felülről, így beázás akkor várható ha szakadt a kédergumi körben vagy sérül a mechanika, nyitáskor kiemelkedik az üveg, szóval hasonlóan válnak el mint mondjuk az ajtónál, ennyi erővel azon is aggódhatunk mikor fog beázni. Nem olyan kényes mint a "klasszik" tetőbe elbújós napfénytetők amelyek hamar beengedték a vizet ha körben nem volt 100%-os a tömítésük.
Én a tömítéseket évente kétszer letisztítom és gumiápolóval kezelem, valamint a csúszkákat is megkenem (hátsót is), eddig ez a kezelés bevált, és nem tapasztaltam hátrányát.
Első sorban a fehér autón engem is az esztétika vezérelt(világos színűeken jól mutat), de nem bántam meg.
(A képet nem én készítettem-de a témába vág :) )
RomeoOne2021-10-08 10:03:24 // 22479
Nem pro vagy kontra, csak így szembejött velem ez a vidi és jót röhögtem :DDD
Zselé2021-10-08 09:47:25 // 22478
Ez az üvegtető kérdés pro-contra nálam:
+ jól néz ki (ha pl. fehéret választok, nagyon tetszene a fekete tető, és mégsem fólia azért...)
+ tetszene a gyerekeknek is
+ néha lehet, hogy elhúznám :D
Sokat vezettem korábban egy 3-as BMW-t, ott úgy volt, hogy kárpit volt az üvegtető alatt, és elhúzhattad, ha glóriát szerettél volna magadra. Jól érzed magad tőle, mikor pl. télen süt a nap. Meg természetesen ki is lehetett nyitni. De a negatívumok:
- a felár (bár nem olyan sok, mint hittem, azért jó sok csoki...)
- tönkre mehet, beázhat pár év múlva
- plusz súly (az mennyi is?) a tetőn
- hőszigetelés
Amivel nem vagyok tisztában: ebbe felülről belátni, ha üvegtetős? Vagy tök sötét fólia van rajta? Illetve a leírt BMW-s példa szerint "el lehet tüntetni" elé húzható kárpittal, vagy ez mindig üveg?
+ jól néz ki (ha pl. fehéret választok, nagyon tetszene a fekete tető, és mégsem fólia azért...)
+ tetszene a gyerekeknek is
+ néha lehet, hogy elhúznám :D
Sokat vezettem korábban egy 3-as BMW-t, ott úgy volt, hogy kárpit volt az üvegtető alatt, és elhúzhattad, ha glóriát szerettél volna magadra. Jól érzed magad tőle, mikor pl. télen süt a nap. Meg természetesen ki is lehetett nyitni. De a negatívumok:
- a felár (bár nem olyan sok, mint hittem, azért jó sok csoki...)
- tönkre mehet, beázhat pár év múlva
- plusz súly (az mennyi is?) a tetőn
- hőszigetelés
Amivel nem vagyok tisztában: ebbe felülről belátni, ha üvegtetős? Vagy tök sötét fólia van rajta? Illetve a leírt BMW-s példa szerint "el lehet tüntetni" elé húzható kárpittal, vagy ez mindig üveg?
leopop32021-10-08 08:56:41 // 22477
Úgy látszik Halesz ez csak a kettőnk becsípődése az üvegtető ;)
leopop32021-10-08 08:53:47 // 22476
Ezt nagyon jól összefoglaltad Emil!
leopop32021-10-08 08:51:41 // 22475
Igen tudom ezért írtam.
Erhard 242 (Pure Energy)2021-10-08 08:44:18 // 22474
volt pár autómban de nekem nem hiányzik... sajnos olyan szar az időjárás itthon, hogy vagy rohadt meleg van és tűz a nap vagy hideg ... lásd a héten kedden 27-28 fok, szerda 12... nincs átmenet mondjuk egy tartós 20-24 fok amikor kihasználnám ...
megjelenés... én kb annyit nézem az autó tetejét, mint az alját ...
szóval az a plusz x százezer inkább ment másra a konfignál...
megjelenés... én kb annyit nézem az autó tetejét, mint az alját ...
szóval az a plusz x százezer inkább ment másra a konfignál...
Halesz2021-10-08 08:01:48 // 22473
Szerintem azt plusz súlyt senki nem fogja megérezni egy minimum 200 lóerős kocsiban :)
Nálam amint lehet, kinyitom, minimum bukóra, szerintem többet van nyitva, mint csukva. A kabrió Miniben van olyan funkció, hogy hány órát töltesz nyitott tetővel, ez nálam is érdekes statisztika lenne :)
Szerintem amúgy a Giuliának is jobban áll a panorámatető, komolyabbá teszi a megjelenését. Főleg amikor benne ülsz, tök jó, hogy elöl és hátul is üveg van feletted.
Mondjuk azt sosem értettem, hogy ha a Stelvióban meg tudták oldani, hogy az egész roló motoros legyen, akkor a Giuliában hátul miért csak kézzel húzható.
Persze megértem, ha valaki nem szereti, sőt, azt is elismerem, hogy hangosabb tőle az autó. De én max egy Giuliát vennék napfénytető nélkül. A Quadrifogliót :)))
Nálam amint lehet, kinyitom, minimum bukóra, szerintem többet van nyitva, mint csukva. A kabrió Miniben van olyan funkció, hogy hány órát töltesz nyitott tetővel, ez nálam is érdekes statisztika lenne :)
Szerintem amúgy a Giuliának is jobban áll a panorámatető, komolyabbá teszi a megjelenését. Főleg amikor benne ülsz, tök jó, hogy elöl és hátul is üveg van feletted.
Mondjuk azt sosem értettem, hogy ha a Stelvióban meg tudták oldani, hogy az egész roló motoros legyen, akkor a Giuliában hátul miért csak kézzel húzható.
Persze megértem, ha valaki nem szereti, sőt, azt is elismerem, hogy hangosabb tőle az autó. De én max egy Giuliát vennék napfénytető nélkül. A Quadrifogliót :)))
WarbiRunner (Gyuri)2021-10-07 23:34:04 // 22472
Ebben az általánositásban csak a lényeg vész el. :-) Hatalmas különbségk vannak fwd és fwd autó között, és nagy szerepe van a súlyeloszlásnak abban, hogy hogyan fog viselkedni. Jó nagy súly az első tengely előtt és kész az elhajitott kő feeling. Könnyű gépészet, amennyire lehet a tengelyhez húzva, és igazán faláb kell ahhoz, hogy elmenjen az eleje. Nyilván köridőben is felfogható a különbség, de amit Emil is mond, nem ez a lényeg. Hanem ha baj van megfogod, vagy nem. Nem az ökörmód gáztaposás eredménye az igazi kérdés, hanem hogy mi történik amikor leszállsz a gázról. Én továbbra is kedvelem a fronthajtást, ha az jó. Sper nélkül is, nem másodpercekre vadászok, csak élvezem a súlypont áthelyezés érzetét. Van ami alkalmas erre és van ami korlátozottan.
A rwd hamarabb veszti a tapadást, még ha jobbnak is gondoljuk azt az érzetet, amikor a fara megy kifelé. De a helyzet ugynez. Ha jó a súlyeloszlás, akkor boldogság van, ha rossz, akkor kinlódás.
A rwd hamarabb veszti a tapadást, még ha jobbnak is gondoljuk azt az érzetet, amikor a fara megy kifelé. De a helyzet ugynez. Ha jó a súlyeloszlás, akkor boldogság van, ha rossz, akkor kinlódás.
Liquid2021-10-07 22:53:20 // 22471
tisztában vagyok vele :)
Giuntini2021-10-07 22:29:18 // 22470
Igen, a 2,4 már ehhez az extrém körülményhez túl erős! A másik ok az 1700 kiló! A Croma 116 nyihájával egyáltalán nem tűnt gyengének, igaz a nagy autó csak 1300 kiló volt! Ellenben nem produkált 5 csillagos töréstesztet, jó esetben mai mai mértékkel egyet...
Erhard 242 (Pure Energy)2021-10-07 22:28:13 // 22469
Ezért volt jobb a Tibor az nem tolta annyira az orrát, páran tudják itt milyen a teszt S kanyar Pákozd felé a szar úton vele 🤣🤣🤣
Na de a két autó teljesen más egy lapon nem említendő ...
Na de a két autó teljesen más egy lapon nem említendő ...
Zselé2021-10-07 22:23:49 // 22468
Az megvan, hogy nyáron Spider tali, tavasszal-ősszel Giulia meeting, télen mehet megint a Spider - kucsmában, ahogy beszéltük :D
Zselé2021-10-07 22:15:09 // 22467
Na, most elgondolkodtam…
WarbiRunner (Gyuri)2021-10-07 22:14:40 // 22466
Vezetési stílus függő is. Sajnos a 2.4 télen a legrosszabb, nem ad teret korrekcióra. Ha elmegy az eleje, egyszerűen nem reagál a gázelvételre, csak csúszik tovább. Nagyon nehéz menteni ha váratlanul megcsúszik. Amúgy általában egy fwd-t könnyebb megfogni ha baj van, télen én is jobban pártolom.
Piritu - 1.000.0002021-10-07 22:12:04 // 22465
Nekem a Giuliettán volt, végig bántam hogy beikszeltem a listán.
Azt hittem hogy egy kicsit majd hoz a Spider érzésből, de nem. Nagy csalódás volt, szinte sose nyitottam ki...
Azt hittem hogy egy kicsit majd hoz a Spider érzésből, de nem. Nagy csalódás volt, szinte sose nyitottam ki...
Fornitore2021-10-07 21:58:38 // 22464
Ez szép volt Emil!😉
Giuntini2021-10-07 21:47:43 // 22463
Bocs, hogy én ezt írom, de a közlekedés nem játék! Én elismerem a Giulia kvalitásait, vezettem is, de nálam nem volt az a katartikus élmény! Egy négyajtós szedán elsősorban nem játszóautó, hanem minden helyzetben egy biztonságos autónak kell lennie! Az "orrtolós" 159 szerintem tökéletes kompromisszum! Persze, egy hátul hajtó autó tökéletes viszonyok között élvezetesebb, de ez nem egy Ferrari, ennek az autónak téli viszonyok között is meg kell felelnie! Nekem volt igazán "orrtolós" Fiat Croma 2.5D és TD, lehet hogy nem voltak versenyautók, de főleg a az utóbbi igazi utazóautó volt. Télen, mikor leesett a friss hó, olasz barátunk BMW 528i-je meg sem bírt mozdulni, míg én a Cromámmal lapát nélkül lazán elindultam a 20 centi friss hóban. Összkerékhajtású autókat szégyenítettem meg vele!
A 159 annak idején megszégyenítette a hátsókerékhajtású autókat a német tesztekben, szlalompályán és mindenhol. Tudom hogy eltelt 10 év a két típus között, és ez egyértelműen látszik a két műszaki tartalomban. De nekem a Giulia kormányzása amellett hogy precíz, eszméletlenül direkt, de érzem a szintetikusságot, amit az összes elektromos szervó nem tud letagadni.
Szerintem egy autót nem kell magasztalni egyértelműen amiatt mert hátul hajt, mert amennyi előnyt hordoz magában, ugyanannyi hátrányt, ha ezt objektíven nézzük. Persze, száraz pályán, vagy versenypályán egyértelmű előny, de a mindennapi közlekedésben nem feltétlenül, hóban, városban nem köridőket akarunk döntögetni.
Annak idején a 164, a 155 egyértelműen felmagasztalt autók voltak elődjeikhez viszonyítva, mert jobban használhatóak voltak. Minden helyzetben, és nem csak bizonyos helyzetekben éreztették előnyüket. Azért lett a 75 klasszikus, mert ma már csak behatárolt helyzetekben használják.
Ha pedig a 159 összkerékhajtását hasonlítjuk a Giulia összkerékhajtásához, el kell ismernünk, hogy az előbbi megoldása a drágább és igényesebb!
Én ezt azért írtam le, mert egyértelműen elismerem a Giulia kvalitásait, mai kor szellemiségét, de azért tisztában kell lennünk a határaival is. 20 évvel ezelőtt egy elsőkerékhajtású nagy dízellel az év 12 hónapját át lehetett élni városban, autópályán és téli hegyi havas utakon. Ma viszont senki nem rója fel hibának ha például téli körülmények között használhatatlan egy autó, hiszen ott van a SUV. Csak nem mindenki milliomos!
A 159 annak idején megszégyenítette a hátsókerékhajtású autókat a német tesztekben, szlalompályán és mindenhol. Tudom hogy eltelt 10 év a két típus között, és ez egyértelműen látszik a két műszaki tartalomban. De nekem a Giulia kormányzása amellett hogy precíz, eszméletlenül direkt, de érzem a szintetikusságot, amit az összes elektromos szervó nem tud letagadni.
Szerintem egy autót nem kell magasztalni egyértelműen amiatt mert hátul hajt, mert amennyi előnyt hordoz magában, ugyanannyi hátrányt, ha ezt objektíven nézzük. Persze, száraz pályán, vagy versenypályán egyértelmű előny, de a mindennapi közlekedésben nem feltétlenül, hóban, városban nem köridőket akarunk döntögetni.
Annak idején a 164, a 155 egyértelműen felmagasztalt autók voltak elődjeikhez viszonyítva, mert jobban használhatóak voltak. Minden helyzetben, és nem csak bizonyos helyzetekben éreztették előnyüket. Azért lett a 75 klasszikus, mert ma már csak behatárolt helyzetekben használják.
Ha pedig a 159 összkerékhajtását hasonlítjuk a Giulia összkerékhajtásához, el kell ismernünk, hogy az előbbi megoldása a drágább és igényesebb!
Én ezt azért írtam le, mert egyértelműen elismerem a Giulia kvalitásait, mai kor szellemiségét, de azért tisztában kell lennünk a határaival is. 20 évvel ezelőtt egy elsőkerékhajtású nagy dízellel az év 12 hónapját át lehetett élni városban, autópályán és téli hegyi havas utakon. Ma viszont senki nem rója fel hibának ha például téli körülmények között használhatatlan egy autó, hiszen ott van a SUV. Csak nem mindenki milliomos!
RomeoOne2021-10-07 21:37:00 // 22462
_minden_ elsőkerekes orrtolós, ha nincs benne sperr. Ha nyomod neki, akkor úgyis elveszti a tapadást -> sperr nélkül nem tud nyomatékot leadni, ha csúszik -> orrtolás.
Fornitore2021-10-07 21:28:06 // 22461
Üvegtető?Gondold meg szerintem🤔.Szépnek szép de ha nem 2-3 évre veszed a kocsit akkor lehetnek problémák vele és plussz súly.
Piritu - 1.000.0002021-10-07 21:27:58 // 22460
Újabb ember lesz aki a Spider mellé Giuliát is tart. Elég jól terjed a vírus :-)
Januárban már egyszer megtaláltam, a prospektuskép valahol itt készült.
Januárban már egyszer megtaláltam, a prospektuskép valahol itt készült.
Liquid2021-10-07 21:02:53 // 22458
Q4-gyel nem orrtolós :) Amúgy a TBI is tudja tolni az orrát, meg is lepet vele...
Zselé2021-10-07 21:00:32 // 22457
Alap fehér - fekete belső- fekete alap 18-as felni - piros nyergek - üvegtető :P
zümi1662021-10-07 20:27:17 // 22456
No és mik az elképzelések, szín, belső, kerekek? Mi anno a szalonos emberemmel sokat matekoztunk, hogy a vágyak beleférjenek a keretbe, hála Neki összejött :-)
A tesztkörön hasonlót éltem át mint Te, totál odavoltam érte!
A tesztkörön hasonlót éltem át mint Te, totál odavoltam érte!
WarbiRunner (Gyuri)2021-10-07 17:36:39 // 22455
Végre valaki..ugye! XD
A Giulia egy lapon sem említhető vele, de számomra még a Giulietta is sokkal kezesebb.
A Giulia egy lapon sem említhető vele, de számomra még a Giulietta is sokkal kezesebb.
WarbiRunner (Gyuri)2021-10-07 17:21:07 // 22454
El hiszem, sok videót megnéztem, láttam mire képes. El is dilemmáztam rajta egy kicsit, de mindig oda jutottam , hogy csodás a tudása, műszaki parádé az az osztómű, de inkább nem kell :-) Ne hitesse el velem még egy plusz ECU, hogy tudok vezetni :-) Inkább tolja a képembe őszintén a nyers technika, hogy béna vagyok hozzá XD
Amúgy pont azt határoztam el, hogy először az esp határain belül full kitapasztalom, hogy valóban tudjak gyorsan menni vele a driftelés határán. A többit meg meglátjuk, szerintem ahhoz képest hogy Ladás ökörködésen, és néhány Pontiacon kívül nem sok rwd-t vezettem, jól haladunk. ;-)
Amúgy pont azt határoztam el, hogy először az esp határain belül full kitapasztalom, hogy valóban tudjak gyorsan menni vele a driftelés határán. A többit meg meglátjuk, szerintem ahhoz képest hogy Ladás ökörködésen, és néhány Pontiacon kívül nem sok rwd-t vezettem, jól haladunk. ;-)
denil12021-10-07 17:16:51 // 22453
2.4-es volt és nagyon is orrtolós volt, már egy sima M0 felhajtón is lehetett érezni.
Imádtam azt a kocsit, nekem a küseje egy picit jobban tetszik mint a Giué, mert különlegesebb, egyedibb, de az útfekvése határhelyzetekben nem volt jó.
A Giu viszont óriási élmény amikor játszani "kell" vele.
Imádtam azt a kocsit, nekem a küseje egy picit jobban tetszik mint a Giué, mert különlegesebb, egyedibb, de az útfekvése határhelyzetekben nem volt jó.
A Giu viszont óriási élmény amikor játszani "kell" vele.
denil12021-10-07 17:15:51 // 22452
Volt aki tetetett fel hátsó karbon légterelőt az autójára?
Gondolkodom rajta, mert ha meglátok egyet akkor tetszik, de az a fura eset állt elő, hogy mióta nálam van az autó szinte mindenről lemondtam amit eddig sziklaszilárdan mondtam, hogy egészen biztosan ki fogom cserélni az autón.
Ilyen volt, hogy teljesen be fogom bőröztetni mint a Ti-ben, lecserélem a kerekeket a Classicora vagy hogy veszek hátsó légterelőt illetve teljes karbon csomagot a belsejébe.
Most meg csak megyek vele, nézem reggel, nézem este, nézem a parkolóban és úgy tetszik ahogy van. Mestermű ez az autó. Leszámítva azt a nyamvadt rendszámot :DD
Gondolkodom rajta, mert ha meglátok egyet akkor tetszik, de az a fura eset állt elő, hogy mióta nálam van az autó szinte mindenről lemondtam amit eddig sziklaszilárdan mondtam, hogy egészen biztosan ki fogom cserélni az autón.
Ilyen volt, hogy teljesen be fogom bőröztetni mint a Ti-ben, lecserélem a kerekeket a Classicora vagy hogy veszek hátsó légterelőt illetve teljes karbon csomagot a belsejébe.
Most meg csak megyek vele, nézem reggel, nézem este, nézem a parkolóban és úgy tetszik ahogy van. Mestermű ez az autó. Leszámítva azt a nyamvadt rendszámot :DD
Erhard 242 (Pure Energy)2021-10-07 16:39:38 // 22451
jaja nagyon későn kapcsol be az első hajtás...
leopop32021-10-07 16:39:19 // 22450
Nem biztos hogy elszálltál volna a 159 el, orrtolos de főleg a 3.2 jts és a 2.4 jtd miatt is, mert azok a legnehezebb motorok.
1750 Tbi és 2.2 jts a két legkönnyebb motor volt szerencsém mindegyikhez messze ezeken érződik a legkevésbé.
1750 Tbi és 2.2 jts a két legkönnyebb motor volt szerencsém mindegyikhez messze ezeken érződik a legkevésbé.
leopop32021-10-07 16:35:01 // 22449
Sajna nem az csak a kövi lesz. Egy sokkal fontosabb dolgot orvosolok ami minden közvetlen befecskendezéses benzines autót érint.
Csinálok róla majd videót ahogy megvan a kocsi abban majd mindent részletesen bemutatok 😁
Csinálok róla majd videót ahogy megvan a kocsi abban majd mindent részletesen bemutatok 😁
denil12021-10-07 16:06:07 // 22448
Nekem az volt érdekes érézés. hogy amikor bedobtam egy S kanyarba és az S második végénél voltam éles kanyarra, akkor előbb olyan érzés volt mintha már elkezdené túrni az orrát de aztán abban a pillanatban indult a segge is. Így végül stabil maradt az autó.
159-cel már elszálltam volna a krumpliágyásba az orrtolása miatt :D
159-cel már elszálltam volna a krumpliágyásba az orrtolása miatt :D
G-MANN🍀2021-10-07 15:42:01 // 22447
Ez a Q4 arra jó, hogy jobban kidobja a fenekét, ha úgy van kedved, hidd el a sima hátsó sokkal többet beavatkozik és nem hagyja, ezzel meg szinte deriftelni lehet d-ben, ha akarja az ember 😉
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.