Fórum >> Típusok >> Giulia

SD2024-07-12 17:23:11 // 36099


Még csak garázsos kép, de íme GT műve:))))
2 éve tervezgettem ezt.

Aztán vettem csak ezét egy pár légbeömlőt:)
És most ott van:)
SD2024-07-12 17:19:50 // 36098
melyik oldalra teszed fel?:)))
RomeoOne2024-07-12 17:06:03 // 36097
Kicsi a világ. legalábbis az Alfásoknak :D Délelőtt Haleszbe futottam bele (bár Abarth-tal volt, nem Alfával :P ), délután meg a kápolnásnyéki felhajtónál egy gyanúsan első rendszám nélküli piros Veloce jött szembe :D
Shadin2024-07-12 17:00:05 // 36096
Rendeltem egy Juridot előre 24-ért, kiváncsi vagyok mi fog érkezni :-)
Shadin2024-07-12 16:58:32 // 36095
Nem mellesleg a Ferodo FDB4848 Eco Friction, azaz a Jurid is, így a gyári is.
Ebből következik, hogy előre veszek egy szett Jurid-ot :-)
WarbiRunner (Gyuri)2024-07-12 16:57:32 // 36094
Az amit az Aliexpressen is látsz. Ugyanazt a terméket egyvalaki gyártja, aztán mindenki azt ír rá amit akar XD
Itt Debrecenben a Fékcentrumba elmentem és szemrevételezték a fékemet. Kérdeztem az embert, hogy EBC-n érdemes e gondolkozni. Gondoltam majd jól rábeszél, hisz forgalmazók. Erre azt mondta, tud jobbat, ami nagyon komoly autókon is bevált. De nem mondta el, hogy mit XD Esetleg próbálkozz náluk.
Shadin2024-07-12 16:43:45 // 36093
Ha az első fékbetét gyári Alfa Romeo az Jurid, ami meg Ferodo akkor mi van?




A gyári 80k, a Jurid 24k, a Ferodó meg 35k
Shadin2024-07-12 16:04:19 // 36092
A Jurid, ami a gyárim volt, az meg 35e
Shadin2024-07-12 16:00:14 // 36091
Ahogy olvasom, az ATE ceramic nem egy sportbetét, hanem egy low friction keverék ami kevésbé kopik és ez az oka a kevesebb pornak ami ráadásul könnyebben eltávolítható a felniről. Mindezt kvázi OEM-mel egyező féktulajdonságokkal, de semmi kiemelkedő.

"The ATE Ceramic is not suitable for high performance or racing! The brake pad has been designed for use in normal road traffic and offers a longer service life, less noise and significantly reduced brake dust formation on the rims under normal driving conditions. ATE Ceramic brake pads should not be confused with brake pads for ceramic composite brake discs used in high-priced sports and luxury vehicles. In contrast to conventional brake pads, ATE Ceramic brake pads contain mild abrasives and no steel components. ATE Ceramic brake pads are designed for drivers who demand comfort. Under these driving conditions, the brake pad offers longer brake pad and disc life, less noise and significantly reduced brake dust on the vehicle rims."

forrás: ATE

Ezt tudja az EBC Ultimax2 (fekete) is és a színesek tudnak többet, nagyobb hőtrhelést, stb.
Sok EBC review-n írják, hogy ha nyomod neki mint süket a csengőt akkor semmivel sem porol kevésbé mint a "gyári".

Nem lettem okosabb :-(
94e a YellowStuff, amit max lefújnák mattfeketével :-)
Shadin2024-07-12 14:19:43 // 36090
Vagy esteleg valami beázás? Akkor szokott ilyen lenni amikor retek magas a beltér páratartalma. Nekem rossz klímával sem csinált ilyet soha.
Liquid2024-07-12 14:05:45 // 36089
Pollenszűrő?
Piritu - 1.000.0002024-07-12 12:37:07 // 36087
??? :-O
Full auto mód ban van még sose párásodott.
Competizione2024-07-12 11:52:03 // 36086
Sziasztok.Klímahasználatnál tud valaki valami megoldást az első ablak párásodása ellen?,,,,előre is köszönöm.
Shadin2024-07-12 10:39:35 // 36085
A sárga jól néz ki, de nekem piros kellene és az nincs a kisfékhez.
Én az Off-osban GreenStuffe-t használtam és negyon kevés volt a por a felniken.
A gyári elvileg Jurid, az kevésbé porolna mint a Yellow EBC?
RomeoOne2024-07-12 10:12:10 // 36084
Még nem próbáltam, de a Giuliának nem ilyen kicsúsztathatós a napellenzője? video
WarbiRunner (Gyuri)2024-07-11 23:11:13 // 36082
Köszi a tapasztalatot! A gyári se semmi ahogy porol, úgyhogy meggondolandó. Állandóan takarítom és már így is van a felnin folt ami nem akar lejönni.
SD2024-07-11 22:34:26 // 36081
Nekem két észrevételem van:
1. Klímával ala sonyabban tartja a vízhőfokot is dugóban
2. Klímával a fedélzeti rendszer is jobban hűl

De bármely egység túlmelegedhet nekem a telefon szokott a karfa alatt :P
Peti16V2024-07-11 22:12:55 // 36080
Ma óriási beruházást eszközöltem, de úgy érzem jó befektetés volt. Mindig is zavart, hogy hiába állítom oldalra a napellenzőt, annyira keveset takar, hogy csak ritkán ér valamit. De valószínűleg más autóknál is így van, mert a kínaiak ontják a különféle megoldásokat. Egy ilyet vettem, kemény 6 e ft volt szállítással, de ha valakinek van ideje megvárni (nekem most nem volt), akkor Kínából 1500ből megvan:


Nem tudom mennyire látszik, két gumipánttal kell rögzíteni a napellenzőre, és így lefelé és oldalra is ki lehet húzni belőle egy kis plusz műanyag lemezt, amit letakarja az érzékeny részeket. Ma teszteltem, nekem nagy előrelépés, hogy nem égeti szét a fejemet a nap. Egyetlen hiányossága, hogy amikor előre a szélvédő mögé van hajtva, olyankor balra nem lehet bővíteni, pedig ott is komoly lyuk van, amit le kéne takarni.
Sosem értettem, hogy ezt miért nem oldják meg normálisabban az autógyártők…
Peti16V2024-07-11 21:57:44 // 36079
Én is próbáltam leállítani, de nem engedte, mert nem volt P-ben, illetve ugy beteszi ő magától, ha leállítod, de most nem ment neki. Asszem akkor írta ki, hogy lépjek a fékre, és talán utána tért észhez.
Peti16V2024-07-11 21:56:15 // 36078
Szabim után elküldöm a Brembónak, csak majd emlékeztess rá! 😉
lieszko2024-07-11 21:51:57 // 36077

A Yellowstuff betét sárga része kitűnően beleolvad a gyári sárga féknyereg környezetébe.
De a hátulja, amit a nyereg nem takar amúgy itt is fekete.
Viszont sokkal jobban porol, mint a gyári.
WarbiRunner (Gyuri)2024-07-11 21:19:22 // 36076
A mosóban a víz lehűtötte 😄
Zselé2024-07-11 21:06:40 // 36075
Nekem ma az első parkszenzor vadult meg. Korábban 2-3 alkalommal kiírta, hogy Park Sensor unavailable, szóltam is, és az egyi szenzort azt hiszem cserélik gariban. Ma viszont a dugóban jó 5 méterre az előttem menőtől folyamatosan sípol… ezt játszotta, kikapcsoltam a gombbal. Erre visszakapcsolt! Majd kiírta, hogy clean the sensor. Elvittem mosóba, lemostam, azóta nem csinálta. De nem is volt koszos..
WarbiRunner (Gyuri)2024-07-11 21:04:03 // 36074
A gondom az, hogy senkit nem is érdekel hogy mi okozhatta. Az Alfa hivatalos oldalán az online chat ügyfélszolgálat is csak addig kommunikált velem amíg le nem írtam a panaszom. Válaszra sem méltatnak. 😔
WarbiRunner (Gyuri)2024-07-11 20:59:21 // 36073
Igen, egyszer csinált ilyet. A lányomat vittem versenyre Budapestre, és a parkoló sorompó előtt pont így jártam. Elsötétedett a választó kar, és nem csinált semmit. Windows módszerrel leállítottam, gyújtás le, gyújtás vissza, beindít, és megjavult. Ez kb 15e km-nél lehetett. Azóta semmi hasonló nem fordult elő.
Peti16V2024-07-11 20:11:05 // 36072
Tegnap nagyon furcsa dolgot produkált az autó, rendesen megállt bennem az ütő, mert holnap reggel indulunk nyaralni egy hosszabb útra: megálltam a házunk előtt az út közepén, hogy betolassak a kapu elé, majd raktam volna a hátramenetet, de a váltókar “elnémult”, nem világított egyik betű sem, tök sötét volt a kar teteje, és bármerre húztam, semmi nem történt. Olyan volt, mintha a fékpedál lenyomása nélkül akartam volna fokozatot választani, ki is írta, hogy press brake pedal, de álltam a pedálon…
Picit vártam, le majd visszaléptem a fékre, és egyszer csak megjelentek a fények és bevette a rükit. Rendesen rám hozta a frászt.
Ma sokat jöttem-mentem, de szerencsére semmi hasonlót nem tapasztaltam, uh remélem csak pillanatnyi hiszti volt! Arra gyanakszom, hogy a fedélzeti elektronika vagy az akku ki van a nagy melegtől, mert az utóbbi pár napban véletlenszerűen elnémította magától a rádiót is.

Járt már így innen valaki?
Peti16V2024-07-11 20:01:36 // 36071
Sosem volt dolgom EBC-vel, nem tudom megmondani, de azt tudom, hogy az Ate Ceramic-ot és a TRW Dtec-et nagyon sokan szeretik.
Peti16V2024-07-11 19:59:14 // 36070
Ma megnéztem, hogy az enyémen milyen, de sem a tárcsán nem látok semmi rendelleneset, sem a betét nincs még elkopva (59.900 km van most benne):


Nehéz megmondani, hogy nálad mi okozhatta ezt az elvaltozást.
SD2024-07-11 13:25:59 // 36069
nemááá:D
Piritu - 1.000.0002024-07-11 13:17:21 // 36067
Akkor ne áruld el neki hogy George Cloones is a Comoi tónál lakik :-)
Shadin2024-07-11 12:33:44 // 36066
OCD :-) Nekem a pirossal nem működik sem a zöld sem a sárga, nem bírnám nézni :-) A piros meg nincs asszem kicsiben.
Shadin2024-07-11 12:31:31 // 36065
Mi mnegállunk és megszállunk, reggel meg oda-vissza :-)
SD2024-07-11 11:28:06 // 36064
akkor nekem red stuff kell?:D
ez csemege annak aki tudja mi van a gép alatt:)))
mondjuk az én felnimnél mindegy...

de úgy megörülök miko meglátom a piros féknyereget néha:D
WarbiRunner (Gyuri)2024-07-11 11:08:09 // 36063
Az Ate Ceramic nekem szimpi. De nem is a betéttel lesz gond. Ha az Ate tárcsák gyári minőségűek, akkor szétégnek, majd ilyen szemcsés rozsdakupaccá alakulnak. 😅
WarbiRunner (Gyuri)2024-07-11 11:04:22 // 36062
Szerinted miért a yellowstuff betéttel szemezek? 🤔😂
De csak ha pont olyan sárga mint a nyereg..
SD2024-07-11 11:01:42 // 36061
Stelvio-n elgondolkoztam útközben lenne és +5 óra menetidőt jelent ami kb. egy nap veszteség. És több száz km-et kell menni alsóbb rendű utakon miatta.

Látványban über jó, de tényleg minden képen ott vannak a biciklisek, de most fullra pakolt autóval biciklisek közt egyensúlyozni, féket kivégezni, ez valahogy nem az a feeling amire vágyok.. ja és úgy hogy aznap már vezettem minima 500-1000 km-et:D

Talán visszafele de oda irányban én azthiszm kihagyom bár Asszony nyúz a Como lake meg ilyenek miatt.. szóval még képlékeny:D
Tocke2024-07-11 10:27:53 // 36060
Csak a zöld EBC-ről tudok véleményt mondani (a féknyereg nem piros), 159-esre vettem, kisfékes. A felni tisztítást azóta el lehet felejteni. Amúgy sem vagyok egy padlógáz-satufék mániás, de a fékpor a minimálisra csökkent. Viszont, sztem a fékem nem is harap annyira, mint a régi betétekkel. (sima ATE). Úgy vettem észre, hogy adott szituációknál keményebben kell a pedálra lépnem.
Shadin2024-07-11 09:57:28 // 36059
ATE ceramic-ról jókat olvastam, semmiképpen nem rosszabb a fékhatás meg stb. tulajdonságai, csak nem porol, cserébe másfélszer kétszer drágább mint egy jó AM betét, bár a gyári (Jurid) Alfa Romeo-s betét áránál még így is kevesebb.
Van még ugye az EBC, azzal nekem is jó tapasztalatom van, de az még rdágább mit az ATE ceramic. Mondjuk ez megint a majom/banán esete. EBC OEM 50e, Green 70e, Yellow 90e, ATE ceramic 74e a kisfékre. Mindegy lenne, csak hogy menjen az ember biztosra?
Aug. végén megyek a Stelvióra oda-vissza melyik betét bírná? A tárcsák ATE. A színes EBC-kkel az a bajom, (bocsi OCD) hogy a piros nyergek mökül kilógnak és faxul néznek ki :-) Milyen lehet a sima Fekete EBC mondjuk az ATE ceramic-hoz képest?
SD2024-07-11 09:03:34 // 36058
Nekem is ezzel a rozsdával próbáltak a márkaszervízben először...

garázsban áll az autó? mondom igan..
még útközben is ritkán éri eső:D

akkor áttértek a megégett a fék szövegre..:P


Szerintem azért nehéz mert két oldal közt nem nehéz megosztani a felelősséget...
- a gyártó valamit költségoptimalizál..
- az user állat mód vezet...

végeredmény megy a hárítás... mert ezt ember nincs aki megmondja...
és ki fog egy fék miatt anyavizsgálat meg mindent elindítani...

másrészről szerintem viszont:
a. a fék elkopott az user állat mód vezetett
b. a fék tönkrement elkopás előtt = szarból van

értem én hogy nem garis meg semmivel nem lesz jobb ha lecserélik de erre nincs valami megoldás, akkor szálljanak be az EBC fékbe egy szett gyári fék árával:D

ez tök életből ellesett megoldásnak tűnik, amikor a márka veszi a tuning alkatrészt:D:D:D

magyarul én jelenleg ennyit tudok, hogy ez ennyit és így bír..
fékhatás van, az anyag nem vész el csak átalakul:)
WarbiRunner (Gyuri)2024-07-10 23:05:04 // 36057
Körben ilyen. Nem napi autó, de hetente egyszer biztosan megyek vele. Hosszabb állása sosem volt.
Peti16V2024-07-10 22:57:37 // 36056
Körben, folytonosan ilyen, vagy csak egy-két részen?
Arra hasonlít, mint amikor vizes fékkel leállítod az autót, a kézifék behúz, es a következő menésig szépen kirágja a rozsda a lyukakat.
Peti16V2024-07-10 22:55:05 // 36055
Ez hasonló, mint a gumi: kompromisszumot kell kötni a különböző elönyök és hátrányok között. A jó betét jól fog, csendes, lassan kopik és nem porol, és nem extrém drága, de ezek közül el tudják vinni bármelyik irányba, hogy még jobb legyen, a többi paraméter kárára. Sok gyártónak van már csökkentett porképzésű betétje, de ezeket felárral adják vmi extra név alatt, ilyen az Ate Ceramic, a TRW Dtec, a Ferodo Eco-Friction, a Jurid választékát nem ismerem, de biztos nekik is van ilyen megoldásuk. De sok esetben ezek valami más tulajdonság kárára adják ezt a pluszt, ez lehet kisebb (de még az előírtnak épp megfelelő) fékhatás, nagyobb zaj, bármi, de ha szerencséd van, nem veszel ebből észre semmit.
WarbiRunner (Gyuri)2024-07-10 22:10:03 // 36054
A Giulietta onnan jött, kulturált, pivi Svéd rendszammal :-)
Jó pihenést, hűsölést! Ott tuti nem 40 fok van :-)
zgi5212024-07-10 21:19:34 // 36053
nem is rajuk celoztam😳
RomeoOne2024-07-10 20:41:02 // 36052
Olaszoknak is van ilyen kicsi...
zgi5212024-07-10 20:26:57 // 36051
erdekes a svedek megtudtak oldani az izleses rsz kerdeset. elteroen a standard merettol..

Warbi udv Malmöbôl💪🏻🚐🇸🇪
RomeoOne2024-07-10 20:12:57 // 36050
Ez zöld autóknak fenntartott hely, nem?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.