Fórum >> Típusok >> Giulia

Shadin2024-08-29 12:45:06 // 36501
Nem tűnik számomra h extrán lógna.

YT
SD2024-08-29 12:37:15 // 36500
Most néztem egy videót egy BMW-n már mindent is kicseréltek mire kiderüt hogy a fék takaró lemez mögé esett be egy kő és az zörgött:D

A morgást szabályoztasd fel erre van megoldás:) Aki vereti az tartsa is karban:D

Én azt hiszem értelek, vettél valamit, igazából már vehetnél komolyabbat is, de szereted ezt csak emiatt nehezen viseled a hülyeségeit:D

Én az első futómű kattogással vagyo most így hogy azért ne már:)
SD2024-08-29 12:15:44 // 36499
Mégis arra gondolnék hogy először a kipufogót kéne ellenőrizni hogy csak a végén jön-e ki a gáz.

Mert tovább gondolva ha a dob előtt elereszti esetleg akkor tudnám elképzelni hogy a lökös alatt gyűlik a gáz és valahogy mégis bejut az utastérbe.

A másik hogy kell legyen tömítés hiba.

De igen ha megfüstölőzöd, és valahol jön ki akkor ott be is tud menni.
WarbiRunner (Gyuri)2024-08-29 12:13:48 // 36498
Ez hülyeség, folyamatosan megyek vele, és szeretem is vezetni, még városban is. Ilyen elméleti bajaim nincsenek vele, az a Zen volt ami fölöslegesen állt, mert azt nem szeretttem vezetni. Van egy újkora óta hallható zörgés, amit sehol, senki nem tudott beazonosítani eddig. Nekem kell beleállni, nyomozni, hogy ne szaladjak bele durva költségekbe. Egy röhej, hogy Budaörsön fel sem vették hivatalosan a panaszomat, nulla nyoma, hogy 1(!) évesen jeleztem. Kiszámlázták a vizsgálat óraadíját, és egy időszakos szervizről van papírom. Nekem kellett ezt is idén már kellemetlenül nyomatni, hogy egy rohadt papírom legyen róla, hogy ez a probléma fennáll. Ahányszor gurulok vele, bassza az agyam az a hang. Épp túl lehetne lépni rajta, ha valaki azt mondaná, hogy igen, ez és ez az alkatrész zörög, műszkailag nem befolyásolja az autó működését hosszútávon sem. Tessék írásba adom, használd, fogd be a füled. De nem ez a helyzet. És minden alkalommal amikor boldogan gurulok az autópályán, vagy nagyobb tempóról teszem be egy kanyarbejáratra, kurvára morog a fék. Ami nem kopott továbbra sem. . Én ezeket nem fogom félvállról venni. Nem azért dolgozok minden fillérért, hogy megvonjam a vállam, és kipakoljak milliókat az ablakon, mert amúgy dejó autó.
Liquid2024-08-29 12:10:32 // 36497
elolvastad? :)
Mindkettőt nehezen tudom elképzelni, ahogy írtam...
Ott valami más van...
WarbiRunner (Gyuri)2024-08-29 12:04:10 // 36496
A 3 teljeskörű is csak annyira az, hogy semennyire. A "gyártói garanciapolitika" a kulcsszó, amit beírnak az üzenetbe amiben a forgalmazó lepattint. Ha nem lenne az érdi szervíz, ahol tényleg próbálnak segíteni saját hatáskörükön belül, szerintem már fent lenne a ha.hu-n a gyönyörű autóm :-(
RomeoOne2024-08-29 12:03:17 // 36495
Szerintem tényleg többet kéne vele izgalmasabb utakon menned. Ha egy órát kell menni érte, akkor annyit, ha másfelet, akkor annyit. Majd elfelejteti veled, amikor már a kanyarokat veszi. Az előtető alatt állva nem hozza ugyanazt az élményt, hiába szép. Így viszont ráérsz túl sokat gonodlkozni rajta és marad a zsörtölődés, hogy morog a fék, meg valami kattan, ha 85-90 km/h között a kormányt 10°-kal balra fordítva fékezés közben nyomod meg az utasoldali lámpakapcsolót :D
WarbiRunner (Gyuri)2024-08-29 11:53:23 // 36494
Mellé? Minek? Nekem elég egy. Ha megtartom, ezt használom. Meglátjuk. Szeretem nagyon, nulla km óta azt érzem, hogy ez az én nagybetűs Autóm, aminél nem is igazán vágyok többre. Ettől még egy fenntartandó műszaki tárgy, és mint ilyen, nagyon távol áll tőlem szent szobrokra önteni a lóvét. Konkrétan zavar.
WarbiRunner (Gyuri)2024-08-29 11:43:14 // 36493
Vegyetek. Szerintem jó autó. Még valahol a régimódi és a modern között. Elég modern hogy kényelmes és összerakott érzést adjon, de ad kicsit a régimódi világból. A Multiair mindenképpen. Tud zajos, szagos, és kellően intenzív lenni, hogy érezd hogy élsz. Kellően buta is tud lenni, hogy küzdhess vele, lámpától gyorsulni necces mutatvány. Túl erős ahhoz amilyen könnyű. És túl faék a menetbiztonsági izéje, hála a jó égnek. Pörög a kerék, rángatja a kormányt, gépészkedsz mint az állat, hogy a csuklósbuszt legyorsuld XD Aztán betapad, nyilván elreccsented a kettest, nincs ember aki leköveti ezt a hajtási káoszt. Majd olyat megy, hogy még a sor elején is megfogod a béjemvést . Közben leforog 6500-ig, mintha ez ma tök normális dolog lenne, és befütyül a turbó, sípol mint a kismalac.
Aztán visszaveszel, ott a sor elején, és csak vigyorogsz.. nem azon, hogy bárkit legyorsultál, az tökmindegy... azon, hogy így meg tüsszög a kis hülye. Pici gáz, háromezer, harcos kis hang, tüssz. Húú megint. Még egy kicsit. Tüssz tüssz. Huhh, 11l lett a fogyi. Szarni bele, ez nagyon vicces kis autó.
RomeoOne2024-08-29 11:35:04 // 36492
Nem arról van szó, hogy az első ablakon jön be hátulról a gáz, hanem, hogy elvileg alacsonyabb nyomású közeget hoz létre az utastérben a lehúzott ablak, emiatt a tömítetlenségeken bejön hátulról.
Liquid2024-08-29 11:21:54 // 36491
Biztos hogy nincs valahol szivárgás a kipufogórendszerben?
Nehezen tudom elképzelni, hogy a csomagtéren keresztül jut oda bármi is, meg azt is hogy a lehúzott ablakon bejut valahogy hátulról.
mr_oven2024-08-29 11:04:34 // 36490
Kedves SD !
Mint említettem két kopoltyú van. Egy az aksi mellett láthatóan ellenőrizhetően rendben van.
A baloldal ugyanott nem csomagolható ki egyszerűen. Az egésznek az ellenőrzését füstgenerátosan tervezem hamarosan.
Elsősorban nem túlnyomás alatt jelentkezik a probléma. Illetve akkor lassabban. Gyorsabb, ha az ablak fenn van és nincs befúvás. Leggyorsabb befúvás nélkül és ablak lenn 5 cm-re. Ez utóbbi az én komfortos használati módom.
SD2024-08-29 10:58:57 // 36489
Minnyá rábeszélsz hogy asszonynak Giuliettát vegyünk:D
SD2024-08-29 10:58:28 // 36488
Opció vehetsz mellé kotlaszart, és akkor a jóság megvan még legalább:)

A féket bármilyen autót el lehet fékezni.. az hogy lekvárból van a tárcsa az nekem sem begyere.. de hát lehet rá tenni tuningot.. a napi közlekedésre valószínüleg elég lenne.

Nekem amúgy most a nyári túra alatt javult a tárcsa hangja szóval tényleg lehet benne valami hogy meg lett üvegelve:D

Mondjuk a mormogást max felszabályozással tudnád már helyretenni, ha van még elég anyag benne.
WarbiRunner (Gyuri)2024-08-29 10:52:08 // 36487
A Giulietta szegény egy jégesőn esett át, minden dokumentációja megvan. Csak a kötelezők voltak elvégezve, és erre utal eddig minden. És nálunk is csak a kötelezőket kellett eddig rajta elvégezni. Semmi, de semmi nyűgje annak az autónak. Nem zörög, nem remeg, nem rezeg. Egy motortartó cserét kellett csinálni, ami egyébként gyári upgrade. Ezen kívül eddig lekopogom tökéletes. Nyilván beleszaladhatunk bármibe is, de immár elhagytuk a 100e km-t és üzembiztosnak és tartósnak tűnik. Gyári fékeket vettünk ki alóla 90e-nél, 11 éves akksit kukáztam belőle tavaly. Vannak a típusnak típushibái, de már biztosan nem 100e km előtt köszönnek be.
Totál nem tartom normálisank, hogy 30e-nél a fékkel kell küzdenem. Gyűlölöm ahogy morog. Úgy vettem az autót, hogy nálam 5-6 évig biztos semmihez nem kell nyúlni, hiszen új. A fékekkel 60-70e km-re terveztem. Nem ölöm az autót, a gyári gumikon megyek a 3 éves autóval, és még bőven nem jártam le a mintát. Felemás egy szerkezet sajnos. Iszonyatosan magas műszaki színvonal egyik oldalról. Tényleg különleges megoldásokkal van tele. A másik oldalról meg ott vannak azok a dolgok amik hosszú távon fenntarthatatlanná teszik. De minimum kérdésessé, hogy akarok e vele foglalkozni. Nem akarok zsebből féket cserélni egy kvázi új autón. Elvből nem, és kész. És nem akarok turbót sem cserélni, még soha soha egy autómon sem ment tönkre a turbó. A huszonéves tényleg öreg dízel szerkezet is 9 évet ment városban turbóhiba nélkül. Ezeket meg tudom tenni egy 3 millás leszarommilyen autón, és beljebb vagyok. Nekem az autó nem akar kifelé mutatni semmit. Magamért vettem, és alapvetően végre nagyon betalált, hogy milyen autót szeretek vezetni. Kúúrvajó kocsi. De ha sok a macera, én úgy ülök át kb bármilyen olcsó kotla szarba mint a huzat. Aztán inkább költöm a gyerekeim boldogulására a különbözetet.
SD2024-08-29 10:48:59 // 36486
Ja akkor ezért kellett többször, hát én nagyon bíznélk benne hogy lejön lököst leszedés nélkül mert azt nem akarom..:D
Shadin2024-08-29 10:34:30 // 36485
Ja és igen, szétkaptam az autót mire rájöttem, h nem lesz az úgy jó :-)
Shadin2024-08-29 10:33:46 // 36484
Nem volt elég a lemez levétele, semmihez nem férsz hozzá rendesen és miután a gyári cső egyben van, így leakasztani és előrehúzni majd hátul leereszteni nem tűnt az autó alatt logikusnak.
Shadin2024-08-29 10:29:42 // 36483
A cső átmérője megegyezik, csak csalóka a képen, beljebb is van, nem is abból a szögből fotóztam és nem csapott, hanem egyenes a vége.
SD2024-08-29 10:23:58 // 36482
Opc. C. ha kispórolták a csappantyút az gáz lenne.

Opc. D. utálom ezt a kérdést, de nem volt törött, vagy javítva mert akkor meg bárhol lehet lukas, hiányos.

Opc. E. A kipu dob felfele nem lukas?
SD2024-08-29 10:21:49 // 36481
Miért vetted le a lököst, azt alapból nem kell, ki lehet úgy füzni nem?
Vagy pont mert a földön szerelted így lehetett jól hozzáférni?

Én csak az alsó lemezt tervezem leszedni.
Először egy stelvio cuccot szereztél?
RomeoOne2024-08-29 10:13:56 // 36480
Mármint egy olyan modellt figyelembe véve, ahol van egy állandó nyomású forrás egy cső egyik oldalán és van egy üres csöved. Ez annál egy picit bonyolultabb geometria, hogy ilyen egyszerű közelítés mellett biztonságosan feltételezhessük, hogy minden esetben a valóságot jól közelítő eredményt kapunk :)

Különben miért nagy gázon, nagyobb sebességnél érzed a legerősebben a gázt? Akkor épp nagy erővel fújja ki az anyagot, tehát könnyebben kéne eltávoznia az autótól.

De sztem már a problémát megfejtettük tegnap, valahol nincs jól tömítve a csomagtartó/utastér az autón.
SD2024-08-29 10:10:23 // 36479
Nekem, továbbra is az a kérdés hogy hogyan kerülhet kipufogó gáz a zárt túlnyomás altt lévő utastérbe.

Opció B. ha nincs túlnyomás akkor az akku tálca melletti csappantyú zárva kell hogy legyen.

Itt kéne szerintem körülnézni.
mr_oven2024-08-29 09:57:45 // 36478
Kedves Shadin !

Ne felejtsük el, hogy a cső átmérőjének csökkenésével meredeken, négyzetesen nő a kiáramló gáz sebessége. Szemre úgy látom, hogy az új kipufogó nem 76mm átm. hanem legalább 10 mm-rel kisebb, azaz 32%-kal fog gyorsabban kiáramlani a gáz és ezzel könnyebben leszakadni az autóról.
Shadin2024-08-29 09:55:34 // 36477
Sok csavar, de jól szerelhető.
A lökhárító felső sor patetntjei nem tolerálják ha sokszor le van szedve,
nekem egy fül ki is gyengült a 3. levétel után, kell majd egy popszegecselés vagy ha mázlim van akkor csak műanyagozás a fogadó részen.
Shadin2024-08-29 09:52:17 // 36476
Szemezgess :-D

link...
SD2024-08-29 09:13:52 // 36475
kell hozzá csápos vagy simán egy aknával vagy krokodillal alámegyek azt csere?
SD2024-08-29 09:11:43 // 36474
NA és mennyire macera lebontani hátul a műanyagot a kipu cseréhez? pont most tervezem.
RomeoOne2024-08-29 08:51:50 // 36473
Nekem anno azt mondták, hogy a 2-3 éves autó a legjobb, mert már javították a kezdeti hibáit, utána sokáig jó lesz. Lehet a zöld az majd ezután lesz jó, ha a kis hülyeségeket, amik gyárilag benne vannak megcsinálod. Valószínűleg a Giulietta is átesett ezen :D

A Bravo-nál sokszor én is úgy érzem, hogy stresszmentesebb, de aztán rájövök, hogy nem azért, mert semmi baja, hanem mert lesz.rom :DDD Nyikorog itt-ott kicsit? Zörög benne valami? Nem áll egyenesen a kormány? Giuliánál már megőrítene, ennél meg meg sem üti az ingerküszöböm :DDD
mr_oven2024-08-29 08:35:22 // 36472
Az első lapja úgy kezdődik a szerződésnek, hogy 5 év teljeskörü garancia, amit később részletez és korlátoz. Ez így átverés mer nem a korlátozott garanciát hívják teljeskörűnek.
WarbiRunner (Gyuri)2024-08-28 23:08:02 // 36471
Nekem is ugyanez a 3+2 van, eszerint is kezelik a dolgokat..A motorra hajtásra él a +2 ami azért ad egy biztonságot pár drága hiba esetére.
G-MANN🍀2024-08-28 22:41:29 // 36470
3+2 év / 100.000 km Maximum Care kiterjesztett garancia nálam is. 3 év teljeskörű és utána +2 év (pl. üléshuzat kopás nem, de multiair csere igen)
WarbiRunner (Gyuri)2024-08-28 22:22:22 // 36469
Köszi! Az összekötő nálam még okés, de egy videóban láttam hogy vízpumpa fogóval javítják. Össze kell finoman lapítani és kész. A wg tengely lógás kevésbé tetszik. Mindent is meg lehet tákolni, de nem pont ezért vettem ezt az autót. Ha nem lenne ilyen jó vezetni, szerintem eladtam volna már. Nem nagy nyűgök, csak pont hogy ne legyen nyugtom és azt érezzem, hogy a 13 éves Giuliettával baromira nulla nyűg van úgy, hogy napi járós. Ezt meg kímélem csak minek.
Shadin2024-08-28 21:15:05 // 36468
Holnap mekknézem.
FB-n egy srác az összekötőt reklámozza 150 USD-ért, mert hogy annak a lötyögése is "gyári hiba", gondoltam rá az én rángatásomnál :-(
RomeoOne2024-08-28 21:13:56 // 36467
Nekem úgy magyarázták, mikor átvettem, hogy 5 év teljeskörű, magánszemélyeknek 3 év összEU területén + 2 év csak Mo.-on. Míg cégeknek ez 2+3 év. Majd tényleg előkeresem már a papírjait és elolvasom mi van benne leírva. De nekem most a 3 éves szervizen cseréltek gariban xenon égőt. Azt nem hiszem, hogy a powertrain gari fedezte :)
mr_oven2024-08-28 21:08:06 // 36466
Nincs 5 év teljes körű gari a 2021-es autókra ! Ez le is van írva és az importőr is megerősítette.
Shadin2024-08-28 21:06:51 // 36465
Én most cseréltem dobot, a Remus csöve rövidebb vagy 5 cm-rel, a díszcsőbe kb. bele sem lóg. Ennek ellenére sem előtte, sem utána nem éreztem az utastérben szagot, pedig hiába GPF-es a jószág, amíg a Remus "be/kiégett", hát annak remek szaga volt. Akár lehúzott, akár felhúzott ablaknál is csak kb. a megállás után éreztem a szagát, vagy néha araszolva nyitott ablakokkal.

A gyári és ferde végű dob:


Ami ilyen hosszú:


A remus meg rüvidebb:

WarbiRunner (Gyuri)2024-08-28 21:06:48 // 36464
Ha már hibakeresés. 2.0 tulajok, megnéznétek, hogy a turbó wastegate karja nektek kottyan? Nem a kis összekötő fém lemez ami zörögni szokott, hanem maga a waste gate tengelye.
Like this
Erről van pontosan szó.
mr_oven2024-08-28 21:04:53 // 36463
Az akku mellett egy szellőzőt látok. Bal oldalt van még egy. Bal oldalon nem egyszerű lebontani a csomagtartó belső burkolatot. Nem mentem neki a szétszedésnek.
RomeoOne2024-08-28 20:58:12 // 36462
Akkor viszont kár garival vesződni, az csak arra vonatkozik, hogy a gyári állapotot helyreállítsa. Ha gyárilag olyan és a tömítés miatt nem jut be gáz, akkor nem fogják az ügyfél elképzelése szerint áttervezni a kipufogóvéget. Saját szakállra kell átalakítani.
mr_oven2024-08-28 20:54:25 // 36461
Abban egyre biztosabb vagyok, hogy ez a feltétel teljesül minden autón , hogy a kipufogó melletti résen vissza tud fordulni a gáz. Nem az az igazi megoldás, hogy tömíteni kell a csomagtartót. Az csak a hiba elfedése. Ha a szomszéd hetekig füstöl az udvarán nem az a megoldás, hogy tömítem a házam ablak réseit, hanem leállítom a szomszédot.
Kazes☻2024-08-28 20:52:50 // 36460
Ott van SD képein, a lökös mögött, kvázi a csomi (és a kocsi) szellőzője...:)
Shadin2024-08-28 20:52:43 // 36459
Na az nincs a 19-esben bakker, de azért jobb később mint soha rájöttek :-(
RomeoOne2024-08-28 20:50:56 // 36458
De most már jobban megfigyelem majd, de határozottan úgy emlékszem, hogy nappali módban is váltogatja.
RomeoOne2024-08-28 20:49:54 // 36457
De nekem állítgatja és nem az éjszakai-t meg a nappalit váltogatja. Onnan tudom, hogy a térkép nem vált át éjszakaira.
Shadin2024-08-28 20:48:18 // 36456
Ha a villany fel van kapcsolva akkor is állítgat a két mód között, ez volt retek idegesítő a hegyek között, az AA-t is átkapcsoltam már állandó nappalira, mert az meg pepiában váltgatott másodpercenként :-(
RomeoOne2024-08-28 20:48:05 // 36455
Látom '21-es autó, mint az enyém. Azokkal elvileg 5 év teljeskörű garit adtak, erre is kell, hogy vonatkozzon, sztem.
Shadin2024-08-28 20:46:44 // 36454
Az egy másik fényérzékelő szerintem ami a műszerfal tetején van, ráadásul az "sztereo". A világításé máshol kell legyen, talán a tükör előtt, ahol pl. az automata távfényé is van.
RomeoOne2024-08-28 20:45:25 // 36453
Valaki segítsen már ki, mi az a kopoltyú, amiről szó van, mert már hülyén érzem magam :DDD Ha valaki egy kocsival kapcsolatban kopoltyúról beszél, nekem az első kerekek mögött fék szellőztető jut eszembe. De olyan nincs a Giulia-kon, csak látszatra a Q-n, de az is csak kamu :D
mr_oven2024-08-28 20:45:10 // 36452
Két éves elmúlt, a kiterjesztett gari erre nem vonatkozik. De véleményem szerint nem meghibásodás a gyökérok. A lökhárító mögé való visszaáramlás szerintem minden Giuliánál megvalósulhat. A kérdés az , hogy ez be tud-e menni a csomagtartóba vagy nem, de semmi keresni valója nincs a gáznak a csomagtartó körül. Rontja a helyzetet a dupla kipufogó, mert fele sebességgel jön ki a gáz, azaz nehezebben tud elszakadni az autótól.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.