Sok mindenben egyet lehet vele érteni, pl hogy már nem ez kell az embereknek, meg hogy már akkor is későn jött ki, amikor megjelent, tényleg nem az igazi a fedélzeti rendszere... ...mondjuk mutassatok már jót bármilyen autóban, mintha nem mindenki addig használná a fedélzeti rendszert, amíg tükrözi vele a telefonját... (ja, ahol nincsenek fizikai gombok, ott kell másra is, hát az már pont ezért szomorú...)
Tényleg nem fogy jól, ez egy jogos kritika. De hány évig elemezték ezt, hogy mi az oka? Az, hogy mindenki guruló telefont akar venni, és csak a SUV a menő manapság...
De hogy a váltóját szidni? Amit több százszor programoztak újra, dobtak vissza, hogy tökéletes legyen? Mozognak a műanyagok a gomboknál? Hát melyik új autóban nem? Egy könnyű, hátsókerekes (összkerekes) platform, jó motorokkal, amit mindenki imádott eddig...
Én értem, hogy elment a Giulia mellett az idő, és már rég 4 motoros elektromosnak kellene lennie, akkor talán autószámba vennék...
De azért baszki szemétdombnak nevezni? Egy olyan autót, amit a világ legnevesebb autós újságírói egy igazi driver's carnak tartanak?
Hát én nem értem ezeket, tényleg mi a bajuk...
Halesz2024-11-01 12:57:52 // 37640
zgi5212024-11-01 12:56:51 // 37639
like💪🏻😀
WarbiRunner (Gyuri)2024-11-01 12:54:02 // 37638
Ezek kik? XD Egyetlen megszólalásból lejön a dilettantizmus. "Ennyi pénzért vezetést eladni?" Ennél lényegesen több pénzért is adnak el "vezetést"... Valószínűleg az emberünk addig se jutott el, hogy D-be áttegye. A zörgés csörgést meg simán nem hiszem el, süt szegénynek a fejéről a butaság és az ellenszenv egyszerre. Tényleg nem tudom kik ezek a harmadvonalbeli okoskodók, de nekem Csik véleménye továbbra is referencia, és a sajátom is nagyon távol áll ettől a rosszindulatú nyálaskodástól. De tudom, ők kellenek, mert ők fogják a következő generációt lenevelni a benzinről, és átnevelni az elektromos guruló infotainmentekre.
A Giulia szegény meg legyen csak ilyan szar továbbra is. Most szálltam ki belőle. Ilyen szar autóm sose volt, tényleg. Nagyon hirtelen indul, túl gyorsan kormányoz, aztán keresztbe akar állni, a fék kirepít az ablakon, hót szar. Közben nem tudok telefonozni, meg képernyőt simogatni, mert a kurva autóra kell figyelni, meg a forgalomra, mert ez a szar nem csipog, és nem kormányoz vissza, ha épp mással vagyok elfoglalva, és lemennék az útról. Milyen már? Keresem a kedvenc zenémet, aztán már a járdán vagyok? És eskü, bal kanyarban jobbra kell kormányozni? Szerintem tök veszélyes megoldás. XDDD
A Giulia szegény meg legyen csak ilyan szar továbbra is. Most szálltam ki belőle. Ilyen szar autóm sose volt, tényleg. Nagyon hirtelen indul, túl gyorsan kormányoz, aztán keresztbe akar állni, a fék kirepít az ablakon, hót szar. Közben nem tudok telefonozni, meg képernyőt simogatni, mert a kurva autóra kell figyelni, meg a forgalomra, mert ez a szar nem csipog, és nem kormányoz vissza, ha épp mással vagyok elfoglalva, és lemennék az útról. Milyen már? Keresem a kedvenc zenémet, aztán már a járdán vagyok? És eskü, bal kanyarban jobbra kell kormányozni? Szerintem tök veszélyes megoldás. XDDD
zgi5212024-11-01 12:00:54 // 37637
Egester : “Ez az auto egy szar, a valto egy szemetdomb”
itt
33.50 től!
nekem nem ez jott le az elmult lassan 7 evben.
Csíra😀
itt
33.50 től!
nekem nem ez jott le az elmult lassan 7 evben.
Csíra😀
Zselé2024-10-31 13:49:05 // 37636
Kell valakinek téli gumi, 18-as egyszéles? Van még valami minta is rajta, de ingyen adnám... Bp. IX. kerületből el lehetne vinni. Ha jól emlékszem, Bridgestone, 4db van
Azért tartottam meg, hogy legyen pótkeréknek való.. de rájöttem, hogy azzal az erővel egy nyárit is feltehetek :D Most meg kerülgetni kell..
Azért tartottam meg, hogy legyen pótkeréknek való.. de rájöttem, hogy azzal az erővel egy nyárit is feltehetek :D Most meg kerülgetni kell..
Peti16V2024-10-29 18:59:55 // 37635
SD2024-10-27 13:06:48 // 37634
És most már az enyém is elviselhető belülről is:D
SD2024-10-27 13:05:38 // 37632
Nem tudom hogy mér a kütyü mert ugye az nem dB, vagyis nem max hann gondolom a mic-nek van valami maximum amit még tud és viszonyítja? Érzésre olyan 80-nál nem lehet több inkább hogy a parkolóházban vosszaverődik:D
G-MANN🍀2024-10-27 09:19:36 // 37631
Kívülről ÁLOM!😉
leopop32024-10-26 21:41:32 // 37630
Akkor én nem merem mondani mennyi a Brerának 🫢😅
Shadin2024-10-26 14:20:56 // 37629
Én hidegen pont ennyit mértem az utastérben lehúzott ablakokkal.
SD2024-10-26 09:14:34 // 37628
íme a cold start:D:D:D
viszonyítás képp belül a -25dB volt már zavaróan hangos, ez itt -15dB:D:D:D
parkolóházban
viszonyítás képp belül a -25dB volt már zavaróan hangos, ez itt -15dB:D:D:D
parkolóházban
SD2024-10-26 08:43:38 // 37627
Zokogjanak csak:D Majd ha öreg leszek és már nem kell gyerekszék visszatérek a kérdésre, addig meg szerintem joez:)))
SD2024-10-26 08:25:48 // 37626
Következő nem köztörvényes:D
Kezdem megszokni a hangját néha már halknak érzem:D:D:D
Van hangja kifele:)
A végén a jard nem állított meg, de ha úgyveszem ezt a kanyart ahogy szoktem lehet felteszi a villogót:D Mondomén:D Itt rend van:D
Kezdem megszokni a hangját néha már halknak érzem:D:D:D
Van hangja kifele:)
A végén a jard nem állított meg, de ha úgyveszem ezt a kanyart ahogy szoktem lehet felteszi a villogót:D Mondomén:D Itt rend van:D
G-MANN🍀2024-10-26 08:05:27 // 37624
Nem mertem ilyet írni, mégis csak egy megkímélt autó 😅😅
zsoltee832024-10-25 20:43:48 // 37623
Hűű, ez igen részletes volt, köszönöm szépen. így már értem, lényegében a Vtec, Vanos, Alfa TS vezérlésmódosító 2024. Remek. Akkor ezért tud olyan dízeles nyomatéka lenni már 2000-es fordulaton. Na meg hangja is, de mindegy. :D Az enyémben 8ekm-rel ezelőtt cserélték gariban, keveset megyek egy évben, egy darabig remélem jó lesz. :)
RomeoOne2024-10-25 19:49:29 // 37622
Swapping My Giulia Quadrifoglio For The GTAm!
Üres tankkal átadott autó, majd a végén kihulló kerék.... Luigi!!!! Túltoltad a digót! :DDD
Üres tankkal átadott autó, majd a végén kihulló kerék.... Luigi!!!! Túltoltad a digót! :DDD
RomeoOne2024-10-25 19:26:34 // 37621
Még jó, hogy nem olvassák ezt a topikot Ferrari tulajok, mert most biztos zokognának a kocsijukban, hogy miért voltak ilyen hülyék, hogy nem egy Giulia Supert vettek :DDD
SD2024-10-25 12:12:58 // 37620
Vagy elereszteni és egy alfa és egy racionális, ami még nem lélekölő és ennyi:))) Aztán ha öregkoromra 3 lány elindítása mellett még mindig marad valami aprópénz és még bele bírok ülni akkor jó legyen:D De akkor is minek, ott az alfa jó kész:)
SD2024-10-25 12:11:38 // 37619
Ja esetleg akkor egy ferrari élvezkedni, egy porsche keményen veretni, és még minden napra egy másik autó:D esetleg:D
SD2024-10-25 12:10:05 // 37618
Ja de ha 911 akkor valami combosabb, az meg ferrari árban van.. akkor meg miért porsche?:D
Vagy ha meg ferrari akkor az meg megmint már mennyi pénz:D:D:D
És mire jó? Kiírod magadra hogy mindent megveszek 5x áron:D
Az alfa ebből a szempontból főleg a Super kegyelmesebb:D
Aki igazán ismeri az tudja milyen és elismeri:))))
Aki felületesen az legyint hogy á ez nem QV:P
Aki nem ismeri az fél tőle hogy ez lehet az 500 lóerős?:D
Aki meg hülye na azoknak úgy is mindegy.....
De a prosche, ferrari mindenkiből egyöntetűen a gyűlöletet hozza ki.. 10% ból 1% aki csettint, vagy akinek szintén van:D
Az Alfa jó, az Alfa szép, vigyázni kell rá mert nem egy igénytelen öszvér ennyi:)))
De még azt is bírja:)
Vagy ha meg ferrari akkor az meg megmint már mennyi pénz:D:D:D
És mire jó? Kiírod magadra hogy mindent megveszek 5x áron:D
Az alfa ebből a szempontból főleg a Super kegyelmesebb:D
Aki igazán ismeri az tudja milyen és elismeri:))))
Aki felületesen az legyint hogy á ez nem QV:P
Aki nem ismeri az fél tőle hogy ez lehet az 500 lóerős?:D
Aki meg hülye na azoknak úgy is mindegy.....
De a prosche, ferrari mindenkiből egyöntetűen a gyűlöletet hozza ki.. 10% ból 1% aki csettint, vagy akinek szintén van:D
Az Alfa jó, az Alfa szép, vigyázni kell rá mert nem egy igénytelen öszvér ennyi:)))
De még azt is bírja:)
WarbiRunner (Gyuri)2024-10-25 12:04:23 // 37617
Nem elitista az, hanem jó :-) Ami jó, az drága. Ami drága, azt mindig lesz aki divatból veszi. Ez ennyi :-)
Hogy lesz e nekem? Több okból sem hinném. Földön kúszó autó egyszer elég volt. A másik szintén a költségek. Sosem éreztem értelmes pénköltésnek egy funkcionálisan értelmetlen autó fenntartását. Szóval sosem lesz az én sportom a Porsche, és valószínűleg semmiféle hobbi vas. Ettől még egy 911-es az akkor is álomautó. Egy Cayman GTS is (ami újra szívó 6 henger), sőt még talán inkább az kéne. . De tudom, hogy őrületbe kergetne a funkciótlansága, kompromisszumossága. Úgyhogy álom autók ezek, és egyelőre azok is maradnak :-)
A Giulia nálam is betalált abba a sweet spot-ba, hogy sosem érzem kevésnek, soknak, fölöslegesnek, kompromisszumnak. Az első naptól megvan az a feeling, hogy ez az én autóm, amit pont az én ízlésemre építettek. Álmodozni meg lehet, sőt így könnyű is álmodozni, hogy semmiféle belső kényszerem nincs ezek felé az álmok felé egy lépést is tenni. Ettől függetlenül eszméletlen hangja van annak a 911-esnek XD
Hogy lesz e nekem? Több okból sem hinném. Földön kúszó autó egyszer elég volt. A másik szintén a költségek. Sosem éreztem értelmes pénköltésnek egy funkcionálisan értelmetlen autó fenntartását. Szóval sosem lesz az én sportom a Porsche, és valószínűleg semmiféle hobbi vas. Ettől még egy 911-es az akkor is álomautó. Egy Cayman GTS is (ami újra szívó 6 henger), sőt még talán inkább az kéne. . De tudom, hogy őrületbe kergetne a funkciótlansága, kompromisszumossága. Úgyhogy álom autók ezek, és egyelőre azok is maradnak :-)
A Giulia nálam is betalált abba a sweet spot-ba, hogy sosem érzem kevésnek, soknak, fölöslegesnek, kompromisszumnak. Az első naptól megvan az a feeling, hogy ez az én autóm, amit pont az én ízlésemre építettek. Álmodozni meg lehet, sőt így könnyű is álmodozni, hogy semmiféle belső kényszerem nincs ezek felé az álmok felé egy lépést is tenni. Ettől függetlenül eszméletlen hangja van annak a 911-esnek XD
SD2024-10-25 10:00:25 // 37616
És pedig a Giuliával van hogy megütöm ezt a szintet nem egyszer egy évben de ha kicsit karcol is, nem fáj:D Mert imádom:)))
SD2024-10-25 09:59:09 // 37615
Nekem az vette el a prosche-től a kedvem, hogy olyan elitista autónak van beállítva, és ráadásul kicsit tőlönk nyugatabbra azok a managerek vesznek porsche-t akiknek nincs ötltetük vagy tökük venni egy bármi mást:D Mint itthon a toyotások:D
Szóval azt meg tudom érteni ha valakinek kell egy ultimate track tool, de hogy utcán porsche-vel:))) ahhot még öregednem kell, és én teljesen jól vagyok a Giuliával, meg amúgy is leginkább biciklizek:D
Ami jó prosche az bitang drága ami szar az meg mitől jó?:D
A kajmán amúgy jó lehet, a panamerákat meg a kajánt is néztem még Giu előtt, de mindig elborzasztott hogy havi 300-at kötlsek autóra:D:D:D
Szóval azt meg tudom érteni ha valakinek kell egy ultimate track tool, de hogy utcán porsche-vel:))) ahhot még öregednem kell, és én teljesen jól vagyok a Giuliával, meg amúgy is leginkább biciklizek:D
Ami jó prosche az bitang drága ami szar az meg mitől jó?:D
A kajmán amúgy jó lehet, a panamerákat meg a kajánt is néztem még Giu előtt, de mindig elborzasztott hogy havi 300-at kötlsek autóra:D:D:D
WarbiRunner (Gyuri)2024-10-24 21:08:22 // 37614
Nem kell non plus ultra, egy Caymannis jó lesz 😄
Amúgy meg a Giulia is tökéletes nekem, de a hangot nem erőltetem, mert fölösleges.
Amúgy meg a Giulia is tökéletes nekem, de a hangot nem erőltetem, mert fölösleges.
SD2024-10-24 20:35:28 // 37613
jó hát non pluss ultrában akkor elvagyok én egy lakossági california is megfelel ha más nincs.. de hogy 25 liter meg a gyerekülés?:D
nyilván mint élesfegyver egy hegyezett porsche az mindig is:) de pont erre meg hogy ott van a Giuliában is az a bugi és mégis na :)
nyilván mint élesfegyver egy hegyezett porsche az mindig is:) de pont erre meg hogy ott van a Giuliában is az a bugi és mégis na :)
WarbiRunner (Gyuri)2024-10-24 20:26:41 // 37612
Amúgy sajna hang ügyileg bevitte a ko-t az a múltkori 991-es flat six. 50th anniversary edition, Akrapovic rendszerrel. Tökéletes volt a hangja. Válogatta a módok között, a tökéletesen kultúrálttól a hangosan röfögőig (volt egy köztes) . Mindenhogy meggyőző. Hallod a finoman dolgozó mechanika hangokat, a hengerek számát, elrendezését, egy kis épp jól kimért durrogást, felismered a márkát, és nem tudsz belekötni. Annyira kéne...😄
WarbiRunner (Gyuri)2024-10-24 20:20:14 // 37611
Fentebb, fentebb, forgasd amíg hagyja 😄😉
SD2024-10-24 19:23:21 // 37610
itt van nem köztörvényes videó, 11 fok volt csúszott a kerék nagy volt a forgalom, nem mondom jól röfög:D de még tanulom:)))
SD2024-10-24 19:07:49 // 37609
itt ezzel az első cső elemmel lehet a differencia, alasó fordulaton sokkal több gáz elférne ott érezhetően, 3000 föltött halkul el, addig olyan kamazos:D
G-MANN🍀2024-10-24 17:26:09 // 37608
5-5300 elváltod és álom a hangja ss-el (Veloce)😊😉
2-3000-nél munkagép?😅😅 mit raktál fel az autóra?
2-3000-nél munkagép?😅😅 mit raktál fel az autóra?
WarbiRunner (Gyuri)2024-10-24 12:16:38 // 37607
Szép hangja akkor kezd lenni, ha rendesen forgatva van. Főleg kézi módban, ha fent tartod a fordulatot, az alap trombitálás mellé bejön egy vékony éneklős hang. Na olyankor érzi jól magát a motor. Meg én is XD Az rendes hegyesmotor hang a motorból. Nem 4000-ren.. ;-)
SD2024-10-24 11:14:50 // 37606
Próbáltam felvételeket csinálni, de bxus vagy kikapcsolta a fényképezőt a fejtámla, vagy face cam-ra volt állítva a mobil.. és már meguntam:D
kéne vennem valami akció kamerát:D .. vagy egy rendes telefon tartót:D Lehetőleg 18-21 között:D
kéne vennem valami akció kamerát:D .. vagy egy rendes telefon tartót:D Lehetőleg 18-21 között:D
SD2024-10-24 11:09:34 // 37605
Az ss kipuval nekem 2000-3000-ig munkagép hangja van, 3000 felett valami más mód lehet mert ott elhalkul és zenél..
Így a 8 fokazattal 3000-4000 között szépen lehet búgatni:)))
Belenyalva a magasabb tartományba, vagy épp alulról kihuzatni egyszer egyszer:)
Így a 8 fokazattal 3000-4000 között szépen lehet búgatni:)))
Belenyalva a magasabb tartományba, vagy épp alulról kihuzatni egyszer egyszer:)
SD2024-10-24 11:08:24 // 37604
Legalább nem kopik le a veztengely csúcsa:D
B: így viszont tényleg van olyan üzemállapot amikor pont úgy ver rá a selenoid a rendszerre hogy tényleg szétveri azt, és aki pont úgy használja annak hanarabb fekszik el.
Én szerintem itt is az alacsony fordulaton szelevezérlés a bűnös mert ott fog akár ciklusonként kétszer is beleszabályozni a selenoid...
de ez csak tipp. és ez a kv daráló hang..
B: így viszont tényleg van olyan üzemállapot amikor pont úgy ver rá a selenoid a rendszerre hogy tényleg szétveri azt, és aki pont úgy használja annak hanarabb fekszik el.
Én szerintem itt is az alacsony fordulaton szelevezérlés a bűnös mert ott fog akár ciklusonként kétszer is beleszabályozni a selenoid...
de ez csak tipp. és ez a kv daráló hang..
WarbiRunner (Gyuri)2024-10-24 10:49:56 // 37603
A Vanos is csak egy vezérműtengely fokoló szerkezet. Vagyis a vezéműtengelyt alap helyzetből elfordítja nagy fordulaton a későbbi szvószelep nyitás/zárás felé. A két "vanosos" a kipufogó oldali tengelyt is fokolja. A koraiak két állásúak voltak, igazából a TS vezeérlésmódosítónak feleltek meg. A modernebbek fokozatmentesen, programozottan tekergetik a vezérműtengelyeket. De még mindig csak ennyi amit tudnak.
A Multiair egy lépéssel ezen tovább megy. A szívó szelepeket egyenként vezérelhető hidraulikán keresztül emelgeti. A Multiair motorok egy vezérműtengelyesek, és a szívószelep bütykök a Multiair egység munkahengereit mozgatják. Az olajnyomást a munkahengerekbe szolenoid szelepek vagy beengedik, vagy nem.
Ha beengedik, akkor a vezérműtengely bütyök a munkahengeren keresztül megemeli a szelepet. Nyitott szolenoidnál a vezérműtengely profilját leköveti a szelep. Ha viszont elzárjuk az olajnyomást teljesen, a szelep zárva marad, a vezérműtengely bütyök nyomkodja az üres munkahengert. Kb ez a két végállapota.
A dolog lényege, hogy a szolenoid nagyon preciz vezérlésével lényegében szabadon tologatható a szelep nyitás/zárás a vezérműtengely által meghatározott profilon belül. Vagyis a vez.tengely megad egy legkorábbi nyitást, és legkésőbbi zárást. Emiatt a multiair vez.tengelyek elég "tompa" tengelyek. Ezen belül a szolenoid kivezérlésével bármilyen vez.tengelyt programozhatunk az autónak.
Pl. a Multiair képes részlegesen bezárni majd kinyitni egy nyitási fázison belül.
Egyben helyettesíti a fojtószelepet és az egr-t is.
A Multiair egy lépéssel ezen tovább megy. A szívó szelepeket egyenként vezérelhető hidraulikán keresztül emelgeti. A Multiair motorok egy vezérműtengelyesek, és a szívószelep bütykök a Multiair egység munkahengereit mozgatják. Az olajnyomást a munkahengerekbe szolenoid szelepek vagy beengedik, vagy nem.
Ha beengedik, akkor a vezérműtengely bütyök a munkahengeren keresztül megemeli a szelepet. Nyitott szolenoidnál a vezérműtengely profilját leköveti a szelep. Ha viszont elzárjuk az olajnyomást teljesen, a szelep zárva marad, a vezérműtengely bütyök nyomkodja az üres munkahengert. Kb ez a két végállapota.
A dolog lényege, hogy a szolenoid nagyon preciz vezérlésével lényegében szabadon tologatható a szelep nyitás/zárás a vezérműtengely által meghatározott profilon belül. Vagyis a vez.tengely megad egy legkorábbi nyitást, és legkésőbbi zárást. Emiatt a multiair vez.tengelyek elég "tompa" tengelyek. Ezen belül a szolenoid kivezérlésével bármilyen vez.tengelyt programozhatunk az autónak.
Pl. a Multiair képes részlegesen bezárni majd kinyitni egy nyitási fázison belül.
Egyben helyettesíti a fojtószelepet és az egr-t is.
SD2024-10-24 07:57:22 // 37602
Vízbű vonja ki aaa. zoxigént :)
Valójában: a belső égésű motorral egy idős probléma hogy mikor és mennyi ideig, milyen mélyen nyisson a szelep. A motor különböző üzemállapotaihoz más és más szelepnyitás lenne ideális.
Pl: alacson fodulaton, kisebb levegő beszívás sebességnél, nagyobb szelepnyitás jobb gázcserét biztosít, ezáltal jobb égés, nyomatékosabb motor az eredmény.
Magasabb fordulaton, viszont már intenzív és nagy segességű légcsere, az alkatrészek kevesebb energiát őrölnek fel ha mindél kevesebbet mozognak, tehát nagyob beszívott levegő áramlási sebességnél egy kisebb rövidebb szelepnyitás is ellátja ugyan azt a légcsere funkciót.
Na és most akkor mit akarunk egy nagy nyomatékú röfögő munkagépet, vagy egy forgós versenymotort? Ha versenymotor akkor a városban fulladozik, ha nyomatékos akkor nem fog 3000 fölé forogni..
És itt jön a képbe a vezérlésmódosító, amit sok formában meoldottak már.
Van a vezérmű tengely elfokolás, ami egy fix geometria áthangolása.
Versen vezérmű tengely ami máshova hangolja a motor optimális működését.
És a változtatható vezérlés ami képes több funkciót kiszolgálni.
Itt van olyan verzió ami két módot tud, mint a régi TS motorok, van egy nyomatékos városi beállítás és egy forgós nyerítős.
A MultiAir modul hasonlóan működik mint a BMW vanos rendszere, olajnyomással állítja elő a szelepemelést, tehát nem a vezérműtengely nyomkodja direktben a szelepet, hanem egy kis "hidraulika netom" van beépítve és itt jön a következő trükk.
Egy elektromágnes kapcsolóval bármely időpillanatban nyitni és zárni tudja az olaj áramlásának útját. Ezáltal meg tudja oldani hogy egyáltalán ne nyisson a szelep és meg tudja oldani azt is hogy hosszan és mélyen nyisson, elektromosan szabályozva.
És mint minden a mérnöki asztalaon zsenialitás.
Utána jön a cégvezetés és a pénzügy, mennyi alkudjunk a feliből..
Meg menedzselik szétoptimalizálják anyagilag...
És végül az egészet a kezébe adják egy zsák aprómajomnak, hogy csavarozd rá..
Mi meg fizetjük a számlát.
A megoldás zseniális, és zseniálisan is működik, -10% özemanyag megtakarításnál tud plusz erőt, rugalmas és sok rétű felhasználást.
Utálja ha nincs rendesen cserélve az olaj.
Utálja ha odakozmál az olaj.
Utálja ha hideg, ha túl meleg..
Utálja azokat a kertén porgramosorokat amit az EU normák miatt tettek bele a fejleszők...
De szereti:
- a féktelen száguldást
- a olajnyomást
- a boldog nyerítést
- és végül a cserét:D
Kb. ennyi... átlagosan 100k-körül lehet rá számítani, van amelyik elmegy 200-at is, van amelyik 30-at... összeszerelés, használat és szerencse függő...
De fogunk látni 300-400-at futottakat is sztem csak idő kérdése, és ha elérünk egy átlagos 200k futást akkor már nyugodtak lehetünk hogy mint bármely autónál bármi, előbb utóbb cserés lehet..
Valójában: a belső égésű motorral egy idős probléma hogy mikor és mennyi ideig, milyen mélyen nyisson a szelep. A motor különböző üzemállapotaihoz más és más szelepnyitás lenne ideális.
Pl: alacson fodulaton, kisebb levegő beszívás sebességnél, nagyobb szelepnyitás jobb gázcserét biztosít, ezáltal jobb égés, nyomatékosabb motor az eredmény.
Magasabb fordulaton, viszont már intenzív és nagy segességű légcsere, az alkatrészek kevesebb energiát őrölnek fel ha mindél kevesebbet mozognak, tehát nagyob beszívott levegő áramlási sebességnél egy kisebb rövidebb szelepnyitás is ellátja ugyan azt a légcsere funkciót.
Na és most akkor mit akarunk egy nagy nyomatékú röfögő munkagépet, vagy egy forgós versenymotort? Ha versenymotor akkor a városban fulladozik, ha nyomatékos akkor nem fog 3000 fölé forogni..
És itt jön a képbe a vezérlésmódosító, amit sok formában meoldottak már.
Van a vezérmű tengely elfokolás, ami egy fix geometria áthangolása.
Versen vezérmű tengely ami máshova hangolja a motor optimális működését.
És a változtatható vezérlés ami képes több funkciót kiszolgálni.
Itt van olyan verzió ami két módot tud, mint a régi TS motorok, van egy nyomatékos városi beállítás és egy forgós nyerítős.
A MultiAir modul hasonlóan működik mint a BMW vanos rendszere, olajnyomással állítja elő a szelepemelést, tehát nem a vezérműtengely nyomkodja direktben a szelepet, hanem egy kis "hidraulika netom" van beépítve és itt jön a következő trükk.
Egy elektromágnes kapcsolóval bármely időpillanatban nyitni és zárni tudja az olaj áramlásának útját. Ezáltal meg tudja oldani hogy egyáltalán ne nyisson a szelep és meg tudja oldani azt is hogy hosszan és mélyen nyisson, elektromosan szabályozva.
És mint minden a mérnöki asztalaon zsenialitás.
Utána jön a cégvezetés és a pénzügy, mennyi alkudjunk a feliből..
Meg menedzselik szétoptimalizálják anyagilag...
És végül az egészet a kezébe adják egy zsák aprómajomnak, hogy csavarozd rá..
Mi meg fizetjük a számlát.
A megoldás zseniális, és zseniálisan is működik, -10% özemanyag megtakarításnál tud plusz erőt, rugalmas és sok rétű felhasználást.
Utálja ha nincs rendesen cserélve az olaj.
Utálja ha odakozmál az olaj.
Utálja ha hideg, ha túl meleg..
Utálja azokat a kertén porgramosorokat amit az EU normák miatt tettek bele a fejleszők...
De szereti:
- a féktelen száguldást
- a olajnyomást
- a boldog nyerítést
- és végül a cserét:D
Kb. ennyi... átlagosan 100k-körül lehet rá számítani, van amelyik elmegy 200-at is, van amelyik 30-at... összeszerelés, használat és szerencse függő...
De fogunk látni 300-400-at futottakat is sztem csak idő kérdése, és ha elérünk egy átlagos 200k futást akkor már nyugodtak lehetünk hogy mint bármely autónál bármi, előbb utóbb cserés lehet..
zsoltee832024-10-23 20:49:45 // 37601
Nekem ujdonság volt, köszönöm szépen! Az én autószerelő barátom is ilyen, mint a videón a Mester. :) Pár éve az újonnan vett és már pont nem garis Suzuki Vitarám egyszercsak megállt. Hamar megállapítptta, hogy nincs üzemanyag, de a pumpa dolgozik. Kiszedte a szivattyút, közben telefonálgatott. Utángyártott nincs, csak gyári 150k és mondták neki, hogy nem lehet szétszedni, mindenképp csere. Azt mondta oké, akkor vesztenivalónk nincs, ő bizony szétszedni. Abban is egy O gyűrű ment szét... rakott be egy újat, összerakta, amit elvileg szét sem lehetett szedni és kész. :D
Egyébként valaki össze tudná nekem foglalni, vagy tud esetleg linket adni erről a Multiair technikáról? Miért kellett, mit csinál, stb. Még az előző tulajnál cserélték gariban az én autómon is. 2.0 benzin.
Egyébként valaki össze tudná nekem foglalni, vagy tud esetleg linket adni erről a Multiair technikáról? Miért kellett, mit csinál, stb. Még az előző tulajnál cserélték gariban az én autómon is. 2.0 benzin.
Shadin2024-10-23 19:47:09 // 37600
Hát akkor it nem "O" gyűrű hiba volt
zgi5212024-10-23 17:32:05 // 37599
**kipufogo szelep
zgi5212024-10-23 17:31:29 // 37598
WarbiRunner (Gyuri)2024-10-23 16:05:53 // 37597
Még nem láttam, nagyon is hasznos, köszi! :-) O gyűrű hiba. Vicc kategória, hogy egy drága alkatrész egy 2 filléres tömítésen hasal el.
TtK2024-10-23 14:54:40 // 37596
Az öregúr "queen's english"-e gyönyörű, élvezet hallgatni. Fel is iratkoztam a csatornájára.
Shadin2024-10-23 11:23:31 // 37595
Ha baj lesz vele én biztosan szét fogom kapni :-) nem a videó miatt, hanem egyébként is.
Én javítottam már szétszedhetetlen vezérlésmódosítót is :-)
Én javítottam már szétszedhetetlen vezérlésmódosítót is :-)
carver2024-10-23 00:19:56 // 37594
WarbiRunner (Gyuri)2024-10-22 19:47:32 // 37593
A kanyarkövető hibával jó felé tapogatózhatok, létezik ilyen termék. Gondolom okkal árulnak ilyet.
WarbiRunner (Gyuri)2024-10-22 15:01:01 // 37592
Az a vicc, hogy nem. Az első etaptól füstölt picit, akkor jelezte, hogy kész a bejáratás (addigra 1000km lehetett benne). Aztán még párszor felmentem, vagy 15-20 kört mentem összesen. Nem tudom pontosan mennyit. A féken meg sem látszik. A síkköszörű nyoma látszik csak, minden patika :-) Ez a fék nem fog csak úgy elégni, mert hőálló zsírral raktam össze a csúszkát, a gyári megoldástól eltérően XDDD
SD2024-10-22 14:13:32 // 37591
Az normális hogy ennek a videónak az elkészítése után remegő kézzel szálltam ki az autóból?:D
Pedig ez a lendkerekes feeling full gáz, de akkor is maga az autó az ássz:)
Pedig ez a lendkerekes feeling full gáz, de akkor is maga az autó az ássz:)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.