Piritu - 1.000.0002012-02-06 06:59:06 // 1684
Szerencsére nálunk sem :-)
Piritu - 1.000.0002012-02-05 19:48:06 // 1683
Huhhh, kalandos út lehetett :-(
Reméljük, gond nélkül megúszta a Vas.
Reméljük, gond nélkül megúszta a Vas.
Piritu - 1.000.0002012-02-05 08:01:58 // 1682
Felénk még mindig nincs hó, úgyhogy továbbra sem kell kidugnom az orromat a házból :-)
Piritu - 1.000.0002012-02-05 08:00:53 // 1681
Mi történt? Mesélj! :-(
Piritu - 1.000.0002012-02-04 21:14:14 // 1680
A 156-om belseje is vaj Alfatex kárpit volt. Sose volt tisztítva, csak porszívózva a 183e alatt, mégis szépen néz ki. egyáltalán nem kényes.
Piritu - 1.000.0002012-02-04 18:09:37 // 1679
Nálunk OFF Fiesta, de ma az sem volt ki a garázsból.
Piritu - 1.000.0002012-02-04 18:06:29 // 1678
"Valaki próbált már vagy az ismeretségi körbe próbált már valaki ledes izzót?Nem helyzetjelzőt hanem a H7-es vagy a H1-es izzót." - Megtaláltam, sztane próbálta már
Piritu - 1.000.0002012-02-01 21:15:32 // 1677
gratula! :-)
Piritu - 1.000.0002012-01-31 17:29:58 // 1676
Mindent tagadok! .-DD
Piritu - 1.000.0002012-01-31 17:22:04 // 1675
...el ne árulj példaként ! :-DD
Piritu - 1.000.0002012-01-31 17:21:21 // 1674
Anno OFF-al jártam így a Fekete Erdőben, csak a hókupac pislogásából találtam rá. Majd két órámba tellett kijárni, mert 25 méterre kellett elhordani a havat :-((
Piritu - 1.000.0002012-01-31 17:19:53 // 1673
Ha netán felénk esne szólok, hogy jöhetsz havat lapátolni! :-P

Egy órával korábban kelni, köbméterszám ellapátolni a havat, térdig érő csúszós valamiben botorkálni, kocsiról letakarítani, ablakot levakarni, majd megfagyni, melegíteni a kocsit. Utána az olvadt hólevet kitakarítani a lakásból, a kocsiból. Mit lehet ebben szeretni? :-O

Egy órával korábban kelni, köbméterszám ellapátolni a havat, térdig érő csúszós valamiben botorkálni, kocsiról letakarítani, ablakot levakarni, majd megfagyni, melegíteni a kocsit. Utána az olvadt hólevet kitakarítani a lakásból, a kocsiból. Mit lehet ebben szeretni? :-O
Piritu - 1.000.0002012-01-30 17:52:38 // 1672
Úgy gördültem a kúthoz, hogy az üzemanyag mutató 0-án állt, a comp már nem is írt ki még megtehető távolságot (előtte 70-90 tempomattal volt). Mondom, most megtudom hány literes a tank.
A kocsit színültig töltve (már látni lehetett a nyálat, és többször megmozgattam a kocsit, hogy a levegő kijöjjön) 60,5 liter fért bele.
Tehát, ha nullát mutat még van benne vagy 10 liter. Hmmm.
Fizettem, beültem, ekkor jött a következő meglepi. A mutató szerint a tank nincs tele! :-OO
Azt hiszem cseréltetni kellene a szintmérőt....
A kocsit színültig töltve (már látni lehetett a nyálat, és többször megmozgattam a kocsit, hogy a levegő kijöjjön) 60,5 liter fért bele.
Tehát, ha nullát mutat még van benne vagy 10 liter. Hmmm.
Fizettem, beültem, ekkor jött a következő meglepi. A mutató szerint a tank nincs tele! :-OO
Azt hiszem cseréltetni kellene a szintmérőt....
Piritu - 1.000.0002012-01-29 22:30:30 // 1671
A melegítésnél kell vigyázni. Nekem már halt meg túróm :-(
Piritu - 1.000.0002012-01-29 22:26:38 // 1670
Bevallom férfiasan én is bevalottam...
...amikor az Ő autóját csippeltettem meg :-DD
...amikor az Ő autóját csippeltettem meg :-DD
Piritu - 1.000.0002012-01-29 22:21:39 // 1669
Pénteken együtt indultunk és mentünk egy német kollégámmal. Neki ugyan ilyen van, mint az enyém, csak az övé SW. Ő ment elöl, de nagyon lájtosan. Figyelgettem a hőmérőm, amikor elérte a 90-et mondom feltolom az emelkedőn. Erre ő is elindult, mint aki itt akar hagyni...
Az övé is pont akkor melegedett be. :-))
Az övé is pont akkor melegedett be. :-))
Piritu - 1.000.0002012-01-29 22:18:54 // 1668
Az enyém hamarabb észreveszi a dolgokat :-(
Piritu - 1.000.0002012-01-29 22:18:27 // 1667
-10 körül már indítottam, de csörgést nem hallottam belőle. Olyan jó ízű dieseles kerepelést annál inkább. Hála a fűtőpatronnak elég hamar (10 km) be is melegszik. Nem tudom a 8V-ben van-e ilyen.
Piritu - 1.000.0002012-01-29 22:00:15 // 1666
A hosszú évek rutinja :-DD
Piritu - 1.000.0002012-01-29 21:58:21 // 1665
Piritu - 1.000.0002012-01-29 21:56:49 // 1664
...ez viszont már más téma, semmi köze a xenonhoz.
Piritu - 1.000.0002012-01-29 21:55:58 // 1663
Emlékeim szerint a refire is van a búrán utalás, elvileg oda is csak azt teheted, ami rá van írva.
Piritu - 1.000.0002012-01-29 21:54:35 // 1662
Ja kérem, nem úr az , aki nem herdál :-DD
Piritu - 1.000.0002012-01-29 21:48:17 // 1661
Sose mondtam, hogy jobb. Mindössze az eddig megtett vagy 800.000 km alatt sose hiányzott :-P
Inkább csak egy jó lehetőségnek látom, amin lehet puffogni, hogy "ezt se lehet megtenni ebben az országban".
Aki tényleg akarja, az meg tudja oldani.
Inkább csak egy jó lehetőségnek látom, amin lehet puffogni, hogy "ezt se lehet megtenni ebben az országban".
Aki tényleg akarja, az meg tudja oldani.
Piritu - 1.000.0002012-01-29 21:46:01 // 1660
"Utólagosan beépített alatt szakszerűen, szabványoknak megfelelő beépítésre gondoltam én is." - ennek semmi akadálya. Veszel egy xenon lámpát, egy mosót, egy szintezőt. Berakod és kész, engedély se kell, mert van ilyen kivitel gyáriban. Van rá példa itt az Amoren, aki megcsinálta.
Piritu - 1.000.0002012-01-29 21:43:51 // 1659
Direkt NEM olyat vettem :-PP
Piritu - 1.000.0002012-01-29 21:42:06 // 1658
"Arra, hogy miért nem lehet, nem tudom elfogadni a CSAK választ"
Jelenleg tiltva van a buherálás, mégis teszik és a sünöket szidják ha lebuknak. Mindennapos a szemet kifolyató pótxenon. Mint írtam, a múltkor megszámoltam, 100-ból 23 kocsi lámpája volt szar. A németeknél nem nagyon látok rossz lámpájú autót. Először a saját műszaki kultúránkat kellene rendbe tenni.
Képzeld el mi lenne, ha köztudatban az lenne, hogy szabad.
Jelenleg tiltva van a buherálás, mégis teszik és a sünöket szidják ha lebuknak. Mindennapos a szemet kifolyató pótxenon. Mint írtam, a múltkor megszámoltam, 100-ból 23 kocsi lámpája volt szar. A németeknél nem nagyon látok rossz lámpájú autót. Először a saját műszaki kultúránkat kellene rendbe tenni.
Képzeld el mi lenne, ha köztudatban az lenne, hogy szabad.
Piritu - 1.000.0002012-01-29 21:29:00 // 1657
Sokkal egyszerűbb megoldás is van. Veszel gyári lámpát, mosót, szintezőt. Beteszed és mész gond nélkül :-P
Piritu - 1.000.0002012-01-29 21:27:38 // 1656
Nem tudom, még NEM láttam odakint rossz lámpás autót.
Olyat se, amelyik mögöttem jön és a plafonomat világítja. Fél szeműt se. Itthon 100-ból 23-at számoltam rossz lámpával a múltkor.
Olyat se, amelyik mögöttem jön és a plafonomat világítja. Fél szeműt se. Itthon 100-ból 23-at számoltam rossz lámpával a múltkor.
Piritu - 1.000.0002012-01-29 21:23:36 // 1655
A lámpa üvege és az egész kialakítása. Nem véletlenül jelölik meg a lámpákat, hogy mi való bele. Ha csak izzót cserélsz más a vetített kép.
Messze nem az üzletről szól, hanem többi közlekedő vakításának elkerüléséről.
Messze nem az üzletről szól, hanem többi közlekedő vakításának elkerüléséről.
Piritu - 1.000.0002012-01-29 21:21:19 // 1654
"Bevallom én nem szoktam..." - Ott azt kell mondani, hogy induláskor még jó volt :-P
Most komolyan egy ilyenen minek vitázni? Jelentsen fel. A kiküldött levélre viszem a fél utcát, hogy induláskor megnéztem.
Most komolyan egy ilyenen minek vitázni? Jelentsen fel. A kiküldött levélre viszem a fél utcát, hogy induláskor megnéztem.
Piritu - 1.000.0002012-01-29 21:09:10 // 1653
"A járművek közlekedésben való részvételének a feltételei
5. § (1) A közlekedésben olyan járművel szabad részt venni,
...
(2) A jármű vezetője, mielőtt a járművel a telephelyről (így különösen a garázsból) elindul, köteles a kormányberendezés, a fékberendezés, a gumiabroncsok, valamint a kötelezően előírt világító- és fényjelző berendezések állapotát (működését), továbbá a hatósági jelzés(ek) [rendszámtábla(ák)] meglétét, állapotát - az adott körülmények között indokolt módon - ellenőrizni."
Kihangsúlyoznám:
"mielőtt a járművel a telephelyről (így különösen a garázsból) elindul" - no ezt kellene bebizonyítani, hogy NEM így volt :-))
5. § (1) A közlekedésben olyan járművel szabad részt venni,
...
(2) A jármű vezetője, mielőtt a járművel a telephelyről (így különösen a garázsból) elindul, köteles a kormányberendezés, a fékberendezés, a gumiabroncsok, valamint a kötelezően előírt világító- és fényjelző berendezések állapotát (működését), továbbá a hatósági jelzés(ek) [rendszámtábla(ák)] meglétét, állapotát - az adott körülmények között indokolt módon - ellenőrizni."
Kihangsúlyoznám:
"mielőtt a járművel a telephelyről (így különösen a garázsból) elindul" - no ezt kellene bebizonyítani, hogy NEM így volt :-))
Piritu - 1.000.0002012-01-29 21:06:32 // 1652
Ha be tudja bizonyítani, hogy induláskor sem volt jó a lámpa, akkor fizetek.
A sofőrnek induláskor kell meggyőződnie, hogy jó-e a lámpa. Ha megállít, hogy nem jó, megköszönöm az információt és kicserélem. Már volt rá példa, szirénával jöttek utánam, mert az OFF mindkét hátsó helyzetjelzője kiégett Bécsből hazafelé.
A sofőrnek induláskor kell meggyőződnie, hogy jó-e a lámpa. Ha megállít, hogy nem jó, megköszönöm az információt és kicserélem. Már volt rá példa, szirénával jöttek utánam, mert az OFF mindkét hátsó helyzetjelzője kiégett Bécsből hazafelé.
Piritu - 1.000.0002012-01-29 20:55:48 // 1651
több lámpa azon se volt :-P
Piritu - 1.000.0002012-01-29 20:55:14 // 1650
Mész este, felkapcsolod a köd/tompított/távfényt. Sötét marad. Nem elég jelzés, hogy kiégett az izzó? :-)
A rendszámtábláét kicsit nehezebb észrevenni...
A rendszámtábláét kicsit nehezebb észrevenni...
Piritu - 1.000.0002012-01-29 20:52:52 // 1649
Tibcsi166 Cartárs hsz-éből idéznék, ő megmérte a 159-nél:
"Visszatérve a LED-es izzó áramfelvételére: megmértem rögtön amikor megjött és az eredmény: 165mA 14V-on az ellenállással együtt. Ami ugye a hagyományos 5W-os izzónál 357mA....A computer pedig...100mA-nál már jelez."
"Visszatérve a LED-es izzó áramfelvételére: megmértem rögtön amikor megjött és az eredmény: 165mA 14V-on az ellenállással együtt. Ami ugye a hagyományos 5W-os izzónál 357mA....A computer pedig...100mA-nál már jelez."
Piritu - 1.000.0002012-01-29 20:47:40 // 1648
174. oldal a könyvből:
"A figyelmeztető lámpa (egyes változatoknál) kigyulladása (egyes változatoknál a kijelzőn megjelenő üzenet) jelzi, hogy az alábbi világítóberendezések közül egy vagy több meghibásodott:
– helyzetjelzők
– irányjelzők
– hátsó ködlámpák
– rendszámtábla világítás.
A világításra vonatkozó üzemzavar oka lehet: egy vagy több izzó kiégése, biztosíték kiolvadása vagy áramköri szakadás."
"A figyelmeztető lámpa (egyes változatoknál) kigyulladása (egyes változatoknál a kijelzőn megjelenő üzenet) jelzi, hogy az alábbi világítóberendezések közül egy vagy több meghibásodott:
– helyzetjelzők
– irányjelzők
– hátsó ködlámpák
– rendszámtábla világítás.
A világításra vonatkozó üzemzavar oka lehet: egy vagy több izzó kiégése, biztosíték kiolvadása vagy áramköri szakadás."
Piritu - 1.000.0002012-01-29 20:33:47 // 1647
A rendszer NEM figyeli a tompított/táv/ködlámpa kombót. Tehát nem is jelzi, ha kiég!
A múltkor valamelyik topikban valaki próbálkozott vele, de nem jött be, mert nem pontszerű a fényforrás, így nem tud a fókuszpontban lenni.
A múltkor valamelyik topikban valaki próbálkozott vele, de nem jött be, mert nem pontszerű a fényforrás, így nem tud a fókuszpontban lenni.
Piritu - 1.000.0002012-01-25 14:00:34 // 1646
"Igen körbeszigeteltem a csomagtartót" - erre kíváncsi lennék. Utána hogyan szellőztetted az utasteret? Nyitottál valahol szellőzőnyílást? A 166-ot nem ismerem, de az eddigi vasaimban a csomagtartón át távozott a levegő az utastérből.(A kalaptartón, az üléseken stb-n keresztül megy hátra és a lökhárító alatt lévő nyílásokon át távozik.)
Piritu - 1.000.0002012-01-25 13:49:59 // 1645
Vagy úgy, ennyire alacsonyra van állítva az áramhatár, ezt nem tudtam :-(
Piritu - 1.000.0002012-01-25 06:35:38 // 1644
Műszakilag ez egy "Free Air" megoldás, nem méretezett láda.
Egy időben én is kísérleteztem hasonlóval (pl 2db 380mm-es hangszóróval), de letettem róla, mert nehezen tartható kézben a viselkedése. A végén mindig a zárt ládához jutottam...
Egy időben én is kísérleteztem hasonlóval (pl 2db 380mm-es hangszóróval), de letettem róla, mert nehezen tartható kézben a viselkedése. A végén mindig a zárt ládához jutottam...
Piritu - 1.000.0002012-01-25 06:03:50 // 1643
"A kisseb teljesítmény miatt kisebb az áram is azaz nem nagyon lesz kontakthiba sem. És mivel van rajta +ellenállás ezért a computer sem jelez hibát."
Mivel van ellenállás. ezért ugyan annyi az áramfelvétel, különben kiabálna az áramfelvételt figyelő comp. Ez az előny ugrott :-((
Mivel van ellenállás. ezért ugyan annyi az áramfelvétel, különben kiabálna az áramfelvételt figyelő comp. Ez az előny ugrott :-((
Piritu - 1.000.0002012-01-24 20:16:09 // 1642
Mindig meglep a német adók hangja (pl. SWR3, Bajor3) még akkor is szívesen hallgatom, ha nem az ízlésemnek megfelelő a sugárzott zene :-)
(A Juventus engem is meglepett Pesten.)
(A Juventus engem is meglepett Pesten.)
Piritu - 1.000.0002012-01-24 19:24:55 // 1641
Nagyon érdekes, hogy nem úgy van "vége" a kocsinak, hogy bizonytalan, hangos, vagy erőlködős lenne. Egyszerűen eléri a 4000-es fordulatot a motor és kész. Totál hiányzik a "végsebesség" érzés, az hogy "ennyit tud" Vas.
Piritu - 1.000.0002012-01-24 19:21:47 // 1640
Mit értesz az alatt, hogy "nem használom"? Kikötötted az erősítőt és kicserélted a hangszóróit?
Egy jó rendszer nem azt jelenti, hogy hangosan kell szólnia. Pont az ellenkezője, normál hangerő mellett is minden a helyén van. A Hifonics erősítőmön a hangerő még sose volt feltekerve, szerintem felét-kétharmadát adja le most teljes hangerőn annak, amit tud.
rádió...hm. A magyar adás (már amit vidéken lehet fogni) kissé lehangoló, mondjuk az O3 vagy a német adásokhoz képest, de még Petőfin is hallani a különbséget egy jó és egy kevésbé jó rendszer között.
Egy jó rendszer nem azt jelenti, hogy hangosan kell szólnia. Pont az ellenkezője, normál hangerő mellett is minden a helyén van. A Hifonics erősítőmön a hangerő még sose volt feltekerve, szerintem felét-kétharmadát adja le most teljes hangerőn annak, amit tud.
rádió...hm. A magyar adás (már amit vidéken lehet fogni) kissé lehangoló, mondjuk az O3 vagy a német adásokhoz képest, de még Petőfin is hallani a különbséget egy jó és egy kevésbé jó rendszer között.
Piritu - 1.000.0002012-01-24 19:16:15 // 1639
Akkor még számold hozzá, hogy a 159 még két (vagy több) lépéssel a 156 futóműve előtt van :-)
Piritu - 1.000.0002012-01-24 19:08:41 // 1638
Érdekes a csalás, amit a hangképpel műveltek. Ugyan vadak a mélyek, DE nem mennek mélyre. Valahol 100 Hz környékén van az alja egy hatalmas emeléssel.
Amikor betettem a Focal-t meglepődtem, hogy mennyivel mélyebbre megy, pl. blues zenén hatalmas a különbség.
Amikor betettem a Focal-t meglepődtem, hogy mennyivel mélyebbre megy, pl. blues zenén hatalmas a különbség.
Piritu - 1.000.0002012-01-24 18:36:12 // 1637
Piritu - 1.000.0002012-01-24 18:32:35 // 1636
Szerintem egész jó hangzást lehetne csinálni egy normális fejjel és két rendes hangszóróval az első ajtókban. Ráadásul ez nem is kerülne sokba. Aztán ha van még zsé, lehet erősítőt venni, kábelezni, mélynyomót berakni.
Nagyon jó az akusztikája a 159-nek :-)
Nagyon jó az akusztikája a 159-nek :-)
Piritu - 1.000.0002012-01-24 18:29:27 // 1635
Remélem, valamelyik talin összefutunk egy hallgatás erejéig. Eddig még egy gyári cucc se tudott meggyőzni, jó lenne ha meggyőzne már végre valami az ellenkezőjéről.
(Rokon OFF nagypözsójába JBL-t vett nagy pénzért, egészen addig dicsekedett vele, míg be nem ültettem a 156-ba és meg nem hallgatta a feleannyiba se kerülő cuccot. Pedig akkor még a régi mélyem volt.)
(Rokon OFF nagypözsójába JBL-t vett nagy pénzért, egészen addig dicsekedett vele, míg be nem ültettem a 156-ba és meg nem hallgatta a feleannyiba se kerülő cuccot. Pedig akkor még a régi mélyem volt.)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.