Piritu - 1.000.0002012-01-05 22:05:12 // 1584
Tudtommal a fedélzetiben lévő km-t nem igazán lehet manipulálni, tekergetéskor 0-ra vált és onnantól 0-t mutat.
Piritu - 1.000.0002012-01-05 21:32:32 // 1583
Fordítva számol :-)
Nem igazán jól van fordítva magyarra, az olaj 84%-os, 16-ot romlott.
Nem igazán jól van fordítva magyarra, az olaj 84%-os, 16-ot romlott.
Piritu - 1.000.0002012-01-05 21:13:31 // 1582
Mindent lehet, csak kérdés, hogy mibe kerül. Kiolvastam a Párducból pár adatot, van itt pár adat, amiből lehet következtetni, hogy pl a szervizkönyv igaz-e:
READ PARAMETERS:
Kilométer számláló: 38485,3 km
Km-óra utolsó íráskor: 0,0 km
Olajcserék száma: 2
Olaj elhasználódás foka: 83,99 %
Utolsó olajcsere km-száml.: 32684,0 km
READ PARAMETERS:
Kilométer számláló: 38485,3 km
Km-óra utolsó íráskor: 0,0 km
Olajcserék száma: 2
Olaj elhasználódás foka: 83,99 %
Utolsó olajcsere km-száml.: 32684,0 km
Piritu - 1.000.0002012-01-05 19:39:00 // 1581
A kiolvasott adat ha nagyjából egyezik az órával, akkor való. Ha manipulálva van a kiolvasott érték 0, azaz nulla.
Piritu - 1.000.0002012-01-05 19:37:58 // 1580
"megesküdött rá, hogy cserélte 60k-nál a vezérműszíjat" - ez nem esküdözés kérdése. Számlát kell mutatni, vagy a szervizből igazolást .-)
Piritu - 1.000.0002012-01-05 19:36:00 // 1579
Nem tűnt el, ott van alul a két ** mellett, hogy amikor a kocsi kér a cserét :-)
Piritu - 1.000.0002012-01-04 22:04:41 // 1578
Nem egészen ugyan az a motor. Itt nem játszik az 1,9 és 2,4 kormos, viszont egy teljesen más 2,0 igen. A régiben TiBi sincs.
Az olajcserét kiírja a motor, az független a karbantartási ciklustól.
Az olajcserét kiírja a motor, az független a karbantartási ciklustól.
Piritu - 1.000.0002012-01-04 21:59:16 // 1577
Látod, így lehet megspórolni a görgő árát. Ha sűrűbben cserélsz mindent, többe kerül. :-P
A gyár csak a TS-eknél felezte a ciklust, kormosnál nem.
A gyár csak a TS-eknél felezte a ciklust, kormosnál nem.
Piritu - 1.000.0002012-01-04 21:55:21 // 1576
Szerintem csak annyi a különbség, hogy a "régi" 30ezres ciklust ad meg, ez meg 35 ezrenkéntit.
Piritu - 1.000.0002012-01-04 21:48:47 // 1575
Nem úr, aki nem herdál :-P
A 156-nál és a Spidernél azt is cseréltem.
A 156-nál és a Spidernél azt is cseréltem.
Piritu - 1.000.0002012-01-04 21:43:53 // 1574
Akár összeget is írhatnál :-)
Piritu - 1.000.0002012-01-04 21:42:52 // 1573
A használatiban le van írva. Az enyémben a 225/226. oldalon, bár ez 2,0-é.
Számíthatsz az összes szíj, feszítőgörgő, vízpumpa, motorolaj/szűrő, levegőszűrő, pollenszűrő, fékolaj cseréjére.
de majd a 2,4 tulajok pontosítanak.
Számíthatsz az összes szíj, feszítőgörgő, vízpumpa, motorolaj/szűrő, levegőszűrő, pollenszűrő, fékolaj cseréjére.
de majd a 2,4 tulajok pontosítanak.
Piritu - 1.000.0002012-01-04 12:08:11 // 1572
Nem a doboz vs csipp a kérdés, hanem az, hogy jelenleg CSAK a Novitec dobozkát merném berakni a vasba.
Háttér. Biztos létezik, de nekem eddig csak 2-10 fős "komoly" kiscégekkel volt dolgom, akik egy ilyen-olyan épületben és 2-5 számítógéppel dolgoznak hatalmas internetes portállal, reklámmal. Vagy elküldik valahová a progit, vagy helyileg mókolnak egyet rajta. (Pár csippelésen túl vagyok én is) Novitec szintű, nemzetközi névről Alfa ügyben nem tudok, de ez lehet, hogy az én tájékozatlanságom.
A motorok szórása közti finomhangolást a motorvezérlő végzi. Most volt épp téma diesel topikban. Még a 14 éves TS-em vezérlője is csinál "finomhangolást". Anno, mikor gondom volt vele senki sem tudott hozzászólni a témához.
Háttér. Biztos létezik, de nekem eddig csak 2-10 fős "komoly" kiscégekkel volt dolgom, akik egy ilyen-olyan épületben és 2-5 számítógéppel dolgoznak hatalmas internetes portállal, reklámmal. Vagy elküldik valahová a progit, vagy helyileg mókolnak egyet rajta. (Pár csippelésen túl vagyok én is) Novitec szintű, nemzetközi névről Alfa ügyben nem tudok, de ez lehet, hogy az én tájékozatlanságom.
A motorok szórása közti finomhangolást a motorvezérlő végzi. Most volt épp téma diesel topikban. Még a 14 éves TS-em vezérlője is csinál "finomhangolást". Anno, mikor gondom volt vele senki sem tudott hozzászólni a témához.
Piritu - 1.000.0002012-01-04 07:30:05 // 1571
Ezzel vitába szállnék. A Novitec egy komoly cég. Sokéves tapasztalatát, fejlesztését adja garanciával és számlával. Ráadásul nagyon sok példány fut belőle az utakon, rengeteg tapasztalattal. Ha gondod van, van hová menni.
Egy itt-ott csináltatott csippelés - szerintem - messze nem tudja ezt a hátteret. Egy esetleges gubancnál hogyan kérsz kártérítést a garázsodban/parkolóban tuningoló "szakembertől" - aki mondjuk számlát se ad? Hosszú távon lehet az olcsóbb a drágább.
Egy itt-ott csináltatott csippelés - szerintem - messze nem tudja ezt a hátteret. Egy esetleges gubancnál hogyan kérsz kártérítést a garázsodban/parkolóban tuningoló "szakembertől" - aki mondjuk számlát se ad? Hosszú távon lehet az olcsóbb a drágább.
Piritu - 1.000.0002012-01-04 07:23:02 // 1570
Nekem is azt mondta (jó ismerős) hogy nagyon nem szívesen dolgozik vele. - Bár ennek ellenére azt mondta, hogy a Spiderhez a mankó helyett tegyem be nyugodtan a defektjavítót
Piritu - 1.000.0002012-01-04 07:20:53 // 1569
Mikor volt utoljára defekted? Nekem mióta Alfám van tuti, hogy nem volt. Ez pedig lassan 13 évet és 600e km-t jelent. (Ellenben dobtam ki kátyú miatt gumit, de azzal is haza tudtam menni.) Ez a tény a könnyebb, kisebb defektjavító mellet szól. Ellene meg az, hogy pl kátyú okozta száltörésre/szakadásra/becsípődésre semmit se ér. Úgyhogy maradt a pótkerék. (Annak ellenére, hogy a Spider csomagterének harmadát foglalja a mankókerék.)
Piritu - 1.000.0002012-01-03 20:51:32 // 1567
Ha jól látom a helyzetjelző helyére van.
A jelzést nem tudom, ezért kérdeztem. Ha a teljesítményfelvétel nem jó, a akkor kiabálni fog.
A jelzést nem tudom, ezért kérdeztem. Ha a teljesítményfelvétel nem jó, a akkor kiabálni fog.
Piritu - 1.000.0002012-01-02 19:10:58 // 1566
Mellé. A kerék lökhárító felőli oldalán van hely bőven. Nekem minden ott van.
Piritu - 1.000.0002012-01-02 15:32:00 // 1565
A legolcsóbb műanyag dobozos és a pótkerék mellé van betéve.
Kisebbet szerintem nem fogsz találni, mert szabványos a méret.
Kisebbet szerintem nem fogsz találni, mert szabványos a méret.
Piritu - 1.000.0002012-01-01 19:27:13 // 1564
Ha az "idén" volt akkor igen :-DD
Piritu - 1.000.0002012-01-01 18:35:32 // 1563
Ki mennyit ment már az idén?
Mi 259 km-t :-))
Mi 259 km-t :-))
Piritu - 1.000.0002011-12-28 21:42:10 // 1562
Ma teszteltem a Párducot. Veszprémtől hazáig kényelmesen, zenét hallgatva 90 tempomattal jöttem. 5,2-et hozott ki a comp és 74km/órás átlagot.
Nem rossz, csak ritka, hogy ilyet enged a forgalom.
Nem rossz, csak ritka, hogy ilyet enged a forgalom.
Piritu - 1.000.0002011-12-28 21:27:46 // 1561
Az tetszik, hogy a FES megmondja, hogy milyen színű kell éppen belőle :-)
Piritu - 1.000.0002011-12-28 21:16:16 // 1560
Nem rossz, már anno is néztem az oldalt. Rajtam még nem tört ki a LED-láz. (A Spiderrel foglalatoskodom éppen)
Piritu - 1.000.0002011-12-28 20:50:53 // 1559
4 db? :-O
Nem rossz, a fedélzeti nem kiabál, hogy kiégett az izzó?
A másik kettőt hová tetted?
Nem rossz, a fedélzeti nem kiabál, hogy kiégett az izzó?
A másik kettőt hová tetted?
Piritu - 1.000.0002011-12-24 13:48:07 // 1558
Még nem indultál el haza? :-O
Piritu - 1.000.0002011-12-24 13:47:17 // 1557
Mert mint említettem, nagyon nehéz festeni a szilikonos felületet.
Idézet a linkről:"A legnagyobb ellenség a szilikon. Hiába a szilikonmentesítő kendő vagy a festékbe kevert szilikonstop adalék, a túlzott gondossággal ápolt elemek gyakran annyira magukba szívják, hogy lehetetlenné válik a fényezés, mert a festék megszalad, szétugrik a szilikonos felületen."
A cégnél (persze ipari méretekben) neves német cégek vegyészei sem tudták megoldani a szilikonmentesítést.
A viaszt le lehet mosni egyszerűen, a szilikon "beleeszi" magát az anyagba.
Idézet a linkről:"A legnagyobb ellenség a szilikon. Hiába a szilikonmentesítő kendő vagy a festékbe kevert szilikonstop adalék, a túlzott gondossággal ápolt elemek gyakran annyira magukba szívják, hogy lehetetlenné válik a fényezés, mert a festék megszalad, szétugrik a szilikonos felületen."
A cégnél (persze ipari méretekben) neves német cégek vegyészei sem tudták megoldani a szilikonmentesítést.
A viaszt le lehet mosni egyszerűen, a szilikon "beleeszi" magát az anyagba.
Piritu - 1.000.0002011-12-23 19:15:38 // 1556
A viaszos miért lenne? :-O
Piritu - 1.000.0002011-12-23 10:53:19 // 1555
itt is többször említik a szilikont, nem éppen jó értelemben :-(
Piritu - 1.000.0002011-12-23 10:37:36 // 1554
Mondjuk arra tényleg kíváncsi lennék, hogy polírozásnál milyen hatása van.
Piritu - 1.000.0002011-12-23 10:35:35 // 1553
Azokat a felületeket, amit szilikon ért soha többé nem lehet festeni, fényezni. Nem marad rajta meg a festék. Gyanúm, hogy a WD40-ben is van, mert amúgy jó kenőanyag. Kenni bármit, csak a kasznira, a fényezett részre ne kerüljön.
Piritu - 1.000.0002011-12-23 08:45:54 // 1552
A festékek ellensége a szilikon. Amire rákerül festhetetlen lesz később.
Piritu - 1.000.0002011-12-22 21:34:41 // 1551
Nálam az se mindegy, hogy oda vagy vissza megyek. Odafelé jobb, mert a két falu közti szakasszal kezdődik, a városi részre már melegebb motorral megyek.
Piritu - 1.000.0002011-12-22 21:29:23 // 1550
itt van :-)
Piritu - 1.000.0002011-12-22 21:27:58 // 1549
A múltkor próbáltam, ha még megyek 1-2 km-t, akkor simán lemegy 7 alá is. A bemelegedési időszak viszi fel a fogyit. Arra melegszik be, mire odaérek .
Piritu - 1.000.0002011-12-22 21:26:23 // 1548
Nálam a falon :-)
A naptárak topikban van valahol egy link is.
A naptárak topikban van valahol egy link is.
Piritu - 1.000.0002011-12-22 21:18:50 // 1547
Reggelente 7-8 km-t megyek a gyárig. Általában 8 körülre jön ki, mire odaérek. Persze nagyon lájtosan megyek, mert még hideg is a motor. Hajtva akár még jónak is nevezhetjük a 10,5-öt. Nekem Bp-en simán 10 felett volt az átlag.
Piritu - 1.000.0002011-12-22 21:13:13 // 1546
Simán lehet. A fedélzeti mit mond? Nem nulláztad?
Piritu - 1.000.0002011-12-22 21:07:24 // 1545
Szerintem az egész azért van, hogy ne maradjon túl kevés nyál a tankban.
Valahol anno azt hallottam, hogy a CR rendszer nem nagyon bírja, ha megmelegszik a nyál. Márpedig amikor megnyomja a nagynyomású igenis felmelegszik. Ennek egy része visszamegy a tankba (A 156-on 3x tette meg a visszafolyó ágban az utat a tankig a nyál), hogy lehűljön. Ha már kevés van a tankba nem tud visszahűlni és egyre melegebbet szív...
Valahol anno azt hallottam, hogy a CR rendszer nem nagyon bírja, ha megmelegszik a nyál. Márpedig amikor megnyomja a nagynyomású igenis felmelegszik. Ennek egy része visszamegy a tankba (A 156-on 3x tette meg a visszafolyó ágban az utat a tankig a nyál), hogy lehűljön. Ha már kevés van a tankba nem tud visszahűlni és egyre melegebbet szív...
Piritu - 1.000.0002011-12-22 20:57:38 // 1544
Nekem anno 66,62 ment bele elsőre, akkor még (emlékeim szerint) nem volt nullán a mutató.
Piritu - 1.000.0002011-12-22 20:55:46 // 1543
Nem para, csak ha már ilyen szép nagy tankot tettek alá miért nem lehet teljesen használni?
Piritu - 1.000.0002011-12-22 20:48:05 // 1542
Elvileg, de nem nagyon hiszek benne.
A narancs lámpa elvileg 7 liternél jelzi a takarékot, ehhez képest kb. 150 km még megtehető távot ad meg a comp (ami ugye 7 lityinél kb 10 liter). Ráadásul 55-57 liter megy bele a tankba, ami 70 literes tank esetén egy harmadik értéket ad ki :-((
A narancs lámpa elvileg 7 liternél jelzi a takarékot, ehhez képest kb. 150 km még megtehető távot ad meg a comp (ami ugye 7 lityinél kb 10 liter). Ráadásul 55-57 liter megy bele a tankba, ami 70 literes tank esetén egy harmadik értéket ad ki :-((
Piritu - 1.000.0002011-12-22 20:26:25 // 1541
Elvileg annyi, ami már nem elég 50 km-re, az elmúlt szakasz fogyasztását figyelembe véve.
Piritu - 1.000.0002011-12-22 19:04:15 // 1540
Most nézem, hogy rendelni rendeltél, csak az árát nem utaltad még el. Valószínűleg ezért késik :-)
Piritu - 1.000.0002011-12-22 19:02:33 // 1539
Nem mondod, hogy küldtél képet és nem rendeltél? :-O
(szeptembernél van a Vasad)
(szeptembernél van a Vasad)
Piritu - 1.000.0002011-12-22 12:24:42 // 1538
Ma meghozta a postás a naptárat :-)
Piritu - 1.000.0002011-12-22 12:16:42 // 1537
Azt lehet megnézni, hogy mikor volt utoljára resetelve az olajcsere, szerintem azon már nem tudsz változtatni :-(
Piritu - 1.000.0002011-12-20 21:19:38 // 1536
...ebben a közösségben sose leszel egyedül a problémáddal :-D
Piritu - 1.000.0002011-12-20 21:04:28 // 1535
Nem egy könnyű eset a nyitás, azt meg kell hagyni. Ráadásul nyitáskor olyan a hanga, mintha tényleg törne valami :-(
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.