Fórum >> Egyebek >> KRESZ

Erhard 242 (Pure Energy)2011-01-02 20:47:58 // 910
várjál csak fent van a megosztón majd valaki jól felnyom :D
mreni2011-01-02 20:47:55 // 909
én is szoktam ilyet csinálni,de szerintem ő sem veszélyeztetett senkit:)
kresz szerint egyértelmű a helyzet...
ystuc2011-01-02 20:47:34 // 908
Hehe! George-nak van igaza, meg neked is részben. Autómata, olajkályha, és V10. :-)
Piritu - 1.000.0002011-01-02 20:47:08 // 907
Jah, tudom, vannak egyenlőbbek :-))
Piritu - 1.000.0002011-01-02 20:46:18 // 906
Annak azért örülök, hoogy a Te lekiismereted emiatt nyugodt...
Erhard 242 (Pure Energy)2011-01-02 20:46:15 // 905
akkor még szarabb a szitu :)
Poló2011-01-02 20:44:57 // 904
Nem lehetett 90-nel menni, csak 80-nal meg 70-nel.
Wickey2011-01-02 20:44:28 // 903
Azért az automata benzines vényócat meg az öthengeres olajkályhát illene tudni hangról megkülönböztetni... az első öt másodpercben :-PPPP
Erhard 242 (Pure Energy)2011-01-02 20:44:02 // 902
jó persze csak ha azt írta volna a kartárs hogy pl úgy megyek 200-zal hogy a leállósávból előzöm a sort akkor az már veszélyeztetés lenne...önmagában a 200-zal nincs semmi gond szerintem ha az időjárási viszonyok megfelelnek....csak egy érdekesség nem rég a teherautókkal 90-nel lehetett menni 3,5t-ig, most már 130...akkor az elmélete szerint addig veszélyeztetés volt most meg már tuti? :DDD
Piritu - 1.000.0002011-01-02 20:43:48 // 901
"Az utakat ellenőrzik..." - ha így lenne nem olyanok lennének, amilynek. De Te írod, hogy miért :-((
"felelősségre lehet vonni" - "engedélyét is bevonják" - "jön az apeh" - viszont nem tudok mondani, akinél ez megtörtént.
Minden szabály annyit ér, amennyit betartatnak belőle :-(((
GEORGE2011-01-02 20:43:14 // 900
Nem az Alfával volt szerintem, és a másik autóban pár dolgot "megtehet" ha érted mire gondolok :-)
ystuc2011-01-02 20:41:50 // 899
A mozgásuk gyorsaságából arra sem számítottak, hogy a lámpa zöldre vált. :-)
imi1562011-01-02 20:40:49 // 898
Minden túlzás nélkül állíthatom,hogy már engem is nem egyszer-kétszer sodortak életveszélyes helyzetbe az általad is említett kamionosok:-((.
ystuc2011-01-02 20:40:09 // 897
Milyen jó, hogy nem vagy rendőr, így megmarad a jogsim. :-D
Erhard 242 (Pure Energy)2011-01-02 20:40:00 // 896
na de ez már veszélyeztetés mivel balról nem számítanak előzésre a kanyarodó sávból :P
Piritu - 1.000.0002011-01-02 20:39:21 // 895
Ott ahol lehet menni úgy is vanak megépítva az út vonal vezetése :-)
ystuc2011-01-02 20:38:17 // 894
Igen, pont ezt írtam az áldozatosba. :-)
Amúgy meg tudom, csak leszarom... :-D
imi1562011-01-02 20:37:55 // 893
Az utakat ellenőrzik (tömörséget mérnek,és meg is fúrják őket mkor elkészülnek és nézik,hogy megfelelő vastagságúak az egyes rétegek),csak éppen senkit nem vonnak felelősségre,ha nem megfelelőek az eredmények.Gondolom a kivitelező "megveszi" a vizsgáló szervet:-((!
Igen,mindenkinek érdeke,de ha az út szélén megmérik a tgk-t és sok van rajta,az üzemet is felelősségre lehet vonni a túlsúlyért.
No meg a büntetési tételeket is úgy megemelték mostanában,hogy senkinek se nagyon legyen kedve kockáztani.Többszörös visszaesőknek a fuvarozási engedélyét is bevonják.Meg persze jön az apeh is,stb,stb.....
Egyébként a széttaposott utakért sokkal inkább felelős az iszonyatos nemzetközi tranzitforgalom,mint a belföldi.
Piritu - 1.000.0002011-01-02 20:37:55 // 892
Azért a balra kanyarodó sávból egyenesen tovább miatt elvettem volna a jogsidat...
Piritu - 1.000.0002011-01-02 20:36:27 // 891
Nem barátom, aki profi (mert levizsgázott, megfelelt) az végezze a dolgát tisztességesen. Az, hogy betartod-e a szabályokat nem függ össze a futott km-el.
"De hidd el hogy a legtöbb bizony jobban vezet mint te vagy mint itt sokan közülünk." - elhiszem, csak nap mint nap nem ezt tapasztallom. Erőszakosak, szabályszegők, gyorshajtók és rendesen visszaélnek a "nagyobb" autó adta lehetőségekkel. Aztán meg várhatok fél órát, ha a fizika miatt fekve maradnak, mert mégse jött be...
Próbáltál az győri gyárban a szabályoktól eltérően gyártani? Másnap már nem kellene bemenned. - ez a profizmus
Ha otthon a garázsban nem tartod be a gyári javítási technológiát az az amatőrizmus. Nem ez utóbbinak kellene a példának lennie az előző számára.
Ennyi :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2011-01-02 20:35:15 // 890
eleget jártam, járok kint ...mondjuk a pályák 80-90%-án nincs kint korlátozó tábla....
Erhard 242 (Pure Energy)2011-01-02 20:32:55 // 889
már elindultak szóval előzés volt :P KRESZ vizsgán próbáld meg eljátszani :DDD Tudod párhuzamos közlekedésnél előzés céljából nem szabad cikázni :P
vm2011-01-02 20:30:57 // 888
Amennyire tudom, a pályák egy részén van csak szabad sprint, közel sem az egészén.
Egy csomó fejlődő országban meg nincs is KRESZ, de ettől az ember fiziológiája még nem változik meg.
ystuc2011-01-02 20:30:01 // 887
Á, volt ott még szaggatott vonal. Amúgy nem előztem, csak kikerültem... :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2011-01-02 20:26:56 // 886
aham a németeknél meg nem? :)
Erhard 242 (Pure Energy)2011-01-02 20:25:41 // 885
azért a kanyarodó sávból előzni nem ildomos :P
Piritu - 1.000.0002011-01-02 20:25:26 // 884
"miért van az,hogy az olyan utak is nyomvályúsak amikről ki vannak tiltva a teherautók?" - mert szarul van megcsinálva, nem ellenérzi senki :-((
"... a legtöbb betonüzemből,kavicsbányából,aszfaltkeverő telepről ki sem engedik őket túlsúllyal." - lehet, hogy tudsz példát re, de nem errefelé. Mindenkinek érdeke a túlterhelt autó, a feladó telephelynek, a sofőrnek, a kocsi tulajának, csak az utaknak nem :-((
vm2011-01-02 20:22:39 // 883
Azért valami oka van annak, hogy a legtöbb u.n. fejlett országban nagyjából hasonló sebességhatárokat szabnak meg. 200 körül az átlagjúzer reakcióideje és a belátott útszakasz hossza (meg gondolom még pár paraméter) egészségkárosító arányban áll. Ezen nem érdemes túl sokat vitázni ;-)
Erhard 242 (Pure Energy)2011-01-02 20:16:41 // 882
szintén zenész :) a veszélyeztetés nem kimondottan a sebesség függvénye ...
ystuc2011-01-02 20:13:37 // 881
Az utca áldozatai topicba tettem fel egy ma készült videót, ha gondoljatok, nézzétek meg. Néha mentem gyorsan, de senkit nem veszélyeztettem. :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2011-01-02 20:09:31 // 880
Azokat megelőzöm ...engem jobban zavarnak a kamionosok akik 3km keresztül előznek a pályán..
Szerintem nem vagy tisztában a veszélyeztetés fogalmával :)
Poló2011-01-02 20:03:43 // 879
Engem valahogy jobban akadályoznak a birkák, akik 60-nal mennek lakott területen kívül.
A veszélyeztetésről meg annyit, hogy elég gyakran irkálod, hogy 200-zal mászkálsz.
Erhard 242 (Pure Energy)2011-01-02 19:59:49 // 878
ez mind igaz de gondolom Te sem ahogy anno én sem akadályoztam vagy veszélyeztettem a forgalmat ....mondjuk most sem :P
Poló2011-01-02 19:41:30 // 877
Kamionosok között is van kezdő, hisz nem úgy kerül oda egyik sem, hogy van már a háta mögött fél millió km.
Akik bénák erre a hivatásra, azok hamar be is fejezik pályafutásukat. De hidd el hogy a legtöbb bizony jobban vezet mint te vagy mint itt sokan közülünk.
Ha meg te magad sem tartod be 100%-osan a kreszt, akkor ne mondogasd, hogy nekik be kellene.
imi1562011-01-02 19:36:07 // 876
Persze a túlterhelt tgk-k miatt is szar az út,de miért van az,hogy az olyan utak is nyomvályúsak amikről ki vannak tiltva a teherautók?
Sőt ,tovább megyek:még az újan épített bicikliutak is gyalázatosan tudnak kinézni egy hideg tél után:-((!
Egyszerűen nem tudnak normálisan utat építeni Mo.-on:S!Szinte minden út töltését vöröskavicsból csinálják,ami tiszta agyag és képtelenség rendesen megtömöríteni.
Egyébként még a túlterhelt teherautókról annyit,hogy most már a legtöbb betonüzemből,kavicsbányából,aszfaltkeverő telepről ki sem engedik őket túlsúllyal.
Piritu - 1.000.0002011-01-02 19:23:06 // 875
Jó kérdés, látom érintett vagy :-)
Amúgy lehet, hogy az elmúlt 800e km-en párszor túlléptem.
A KRESZ jelenlegi változása ellenben nem az amatőrökről szól, hanem a vérprofikról, akik ebből élnek és tudásukkal, közlekedési magatartásukkal példát mutatnak nékünk, sajnálatra méltó, rutintalan amatőröknek.
Poló2011-01-02 19:06:57 // 874
Te mindig betartod a 130-at és a 90-et?
Piritu - 1.000.0002011-01-02 18:49:27 // 873
Felénk is mérnek pár helyen, de még sose láttam, hogy kővel megrakott autót mértek volna :-((
mreni2011-01-02 18:47:55 // 872
egyetértünk;):)
Piritu - 1.000.0002011-01-02 18:47:04 // 871
Tény, hogy a tőlünk nyugatabbra lévő országokban valamit tudnak az útépítésről, amit nálunk nem. Az építőket se ellenőrzi senki...
M1
Viszont amink van, arra nem ártana vigyázni.
mreni2011-01-02 18:45:32 // 870
Nálunk vannak érdekességek,a polgári elkerülőn szoktak ellenőrizni a KPM-esek,tengelyterhelést mérni...
ha kint vannak ez már akkor látszik mikor tiszaújból elindulok,mert tele vannak a benzinkutak és a parkolók teherautókkal:)) meg egy-kettő áll az útszélén is:)
Piritu - 1.000.0002011-01-02 18:43:46 // 869
Nem óhajtom beleélni magamat a "profi" sofőrök életébe, ez a munkájuk. Őket se izgatja, hogy másnak milyen problémája van a munkahelyén.
Sokkal inkább a személyautósokéba élem bele magam, akik szívnak miattuk.
mreni2011-01-02 18:43:28 // 868
A túlterhelt autókat büntetném nagyon keményen...
az aszfalt minőségét ne feszegessük inkább:) nem erre van méretezve az tény,de itthon még normális bicikliutat se nagyon tudnak csinálni...
Piritu - 1.000.0002011-01-02 18:39:49 // 867
A 84-esen meg lehet mondani, hogy hol járnak a nyergesek full tempóval. (A kanyarokban nem nyomvályús, mert ott nem bír hajtani.)
Abban is igazad van, hogy túl is vannak terhelve, mert azt is meg lehet mondani, hogy merre mennek rakottan és merre üresen. A túlterhelést is lehet(ne) ellenőrizni nyugodtan. :-((
Az aszfalt nem erre van méretezve.
mreni2011-01-02 18:36:01 // 866
és ha valaki 60al megy előtted pályán és nem előzheted meg pedig sietnél(mehetnél 80-al) akkor gondolom te is tök nyugodt lennél...:)

Lesz még ebből a törvényből(is) balhé/baleset... nem kevés
mreni2011-01-02 18:31:17 // 865
nem a 90-100al menő nyergesektől lesz nyomvályús az út,sokkal inkább a nem kicsit túlterhelt teherautóktól és a szar magyar aszfalttól...
Piritu - 1.000.0002011-01-02 18:28:20 // 864
"(E járművek legnagyobb megengedett sebessége az autópályákon és az autóutakon 80 kilométer óránként.)"

Be kellene tartani és akkor nem kell előzni. Főleg nem hazavágni az összes utat az állandó gyorshajtással. (A nyomvályú nem a 70-el menő IFÁ-tól lesz, hanem a leszabályozási sebességgel menő nyergesektől. )
Minden szabály annyit ér, amennyit betartatnak belőle.
Eddig is azt csináltak az utakon, amit akartak, ezután se lesz másként :-((
Ellenőrizni kellene őket.
RB2011-01-02 18:09:34 // 863
Kamionok: csak arra nem gondoltak a kedves törvényhozók hogy van olyan tranzitútvonal Magyarországon ahol nem vezet végig autópálya határtól határig.Tehát mondjuk Ausztria felől belép X mennyiségű kamion, akik a magyar keleti határig robognának, egy olyan határátkelőhöz ahova történetesen nem vezet autópálya (nahát van ilyen ebben az országban?).Ilyen például a gyulai határátkelő.Tehát vonatoznak az osztrák határtól Kecskemétig ahová valószínűleg már összejön min. 10-15 kamion!Kecskemétnél letérnek a "méltán híres és remek" 44-es főútra, ahol elkezdődik az ami az autópályán nem volt nekik lehetséges azaz az előzés!No most a jóval rosszabb minőségű keskenyebb szutyok két számjegyű főúton kezdenek el egymással versenyezni az mennyivel lesz kevésbé balesetveszélyesebb?Ráadásul oda már kicsit sem nyugodt sofőrök érkeznek az egymás utáni vonatozás miatt!!
Gerion2011-01-02 16:46:07 // 862
"a mentó nem akarta abba a korházba vinni, ahol eddig foglalkoztak vele, és ahol az orvosa van."

Ez is érdekes... Felétek is valami lakcím szerinti szigorú körzetesítés van, és csak oda visz be a mentő, ahová tartozol?
Piritu - 1.000.0002011-01-02 16:05:36 // 861
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak