Hardy2010-10-18 07:44:39 // 725
	A jelzonek is van ertelme. Lakott teruleten belul ha bemernek gyorsan elmesz egy mellekutcaba,ha van ilyen. Ha nem autopalyan vagy meg ha kello a tavolsages nem tudjak a rendszamot levenni akkor megalsz es visszafordulsz
	
mizooo2010-10-18 03:58:54 // 724
	Pont arra kellene, hogy tudjam bemértek e :D... Pl.: Van egy egyenes szakas 2 km én a megengedett sebességgel kezdem meg, de jelez a detektor, hogy mérnek figyelek, és ne lépjem túl a határt. Kb. ennyire kellene. Értem én, hogy ha jelez és gyorsan megyek akkor már mindegy. Kb 20-25 e lehet kapni egyet már csak poénból is veszek egyet, amúgy 1 jelzés időben és megvan az ára már annak is. Aztán ha sok pénzem lesz blocker de 100e alatt nincs. üdv
	
Speed2010-10-18 03:49:28 // 723
	Érdekes hogy nálunk az autópálya felhajttón már 110-es tábla van, az elejétől. 30-as csak ott van ahol tényleg kell. Iskola, sok gyalogos, stb. Itt sokszor mérnek is. Ami rossz hogy autópályán is csak 120. Na ezt a 70% nem tartja be. Ergo nem s tudják betartatni nagyon. Nem is mérnek.  Autópályán Malmö és Trelleborg közöt, az utóbbi 100 balesetből 90 kamionos miatt volt.  Hétvégén ha arra kell mennem, akkor álltalában  200 körűl megyek. Kevés a forgalom, és nem szoktak kivágni elém. A másik irányba, Sturup felé már cinkessebb. Ha jól számoltam 20 Km alatt legalább 8 kamera van. Előfordúlt már hogy megállítottak és ejnyebejnyéztek hogy talán egy picit nem kéne sietni ennyire, de még sosem büntettek. De aki bunkó, vagy leáll vitatkozni, annak inge-gatyája rámegy. Akkor 1 km +ért már 60-70 forintnak megfelelő a bünti.  Itt is gond hogy sok dolgot nem figyelnek. Pl a lámpás kereszteződéseket. Sokszor látom hogy átrongyolnak a piroson. Irányjelző az valami feláras kiegészítő lehet, mert sokszor látom hogy nem használják. Akinek meg van, az akkor is amikor nem kéne, annyira örül neki. Balra nagy ívben, jobbra kis ívben fogalát nem ismerik. De leszámítva az én esetemet, a gyalogosra figyelnek zebránál.  Ha csak közelít felé már meg kell, és meg is állnak. Bár ez nagyobb városokra egyre kevésbé jellemző. Sok a déli balkáni és hasonló "kúltúrájú" bevándorló. Engem is egy ilyen állatfajta ütött el. Összeségében nem rossz, de a németek szintjét nem érik el.  Berlin-
Travemünde 1 óra 40 perc, úgy hogy egyszer nem kellett lassítanom, mert valaki elémjött vagy feltartott volna. (istenem, el kellett érni a hajót.:) ) És reggel 6-kor jött meg a pénz a számlámra, a hajó meg 8-kor indúlt. Még tankolni is kellett. Cseheknél lehúzták a kártyámat egy benzinkúton. Mellettünk van egy 2x2 sávos útszakasz, ahol a kutya sem jár éjjel. Sokszor hallom hogy páran ott versenyezgetnek. A rendőr is hallja, de leszarja, mert olyankor csak magukat törik össze. Elég toleránsak a rend őrei.
	
Travemünde 1 óra 40 perc, úgy hogy egyszer nem kellett lassítanom, mert valaki elémjött vagy feltartott volna. (istenem, el kellett érni a hajót.:) ) És reggel 6-kor jött meg a pénz a számlámra, a hajó meg 8-kor indúlt. Még tankolni is kellett. Cseheknél lehúzták a kártyámat egy benzinkúton. Mellettünk van egy 2x2 sávos útszakasz, ahol a kutya sem jár éjjel. Sokszor hallom hogy páran ott versenyezgetnek. A rendőr is hallja, de leszarja, mert olyankor csak magukat törik össze. Elég toleránsak a rend őrei.
Lacci332010-10-18 00:26:49 // 722
	egy kicsit helyesbítek... a gps használata már meg van engedve, vagyis hogy nem ártogathat a kilátásban... ami a többit illeti, az sajnos igaz... tehát ha lejárt autópálya matricád van a szélvédőn megbüntetnek, ha nincs pénzed büntetésre elveszik a jogsidat és 15 napod van rá hogy kifizesd... ha nem fizetsz, megtartsák maguknak... hát igen... ez szlovákia... vagy mint ahogy a szlovákok mondják néha, hogy banánország.
	
Grando2010-10-18 00:19:22 // 721
	Na ezeknek se kell hulyesegert a szomszedba menni... Pedig talalnanak boven itt is. :DDD
	
Grando2010-10-18 00:13:55 // 720
	Jaj, latom, hogy mar nem most irtad ezt a hsz-t, de talan meg nem keso... Ilyen szimpla detektor ketyeret teljesen felesleges venned, mert max arra jo, hogy tudod, eppen mikor mertek meg. Csak adsz a xarnak egy pofont.
A blokkolo mar mas teszta, bar atomtamadas ellen az sem ved. Ugyhogy detektorra ne is szord a penzedet, ha segithetek egy iyen jotanaccsal. ;)))
	
A blokkolo mar mas teszta, bar atomtamadas ellen az sem ved. Ugyhogy detektorra ne is szord a penzedet, ha segithetek egy iyen jotanaccsal. ;)))
Poló2010-10-17 22:43:46 // 719
	Ezt úgy olvastam valahol:
Szlovákiában az idén februárban érvénybe lépett új KRESZ november 13-i
módosításai.
Amire a legjobban felhívnám a figyelmeteket az az hogy:
- tilos a GPS a sofőr látószögében, vagyis a szélvédőn és az első ajtók
ablaküvegein
A törvény nem részletezi a jármű típusát. Ide tartozik az is hogy minden már
nem érvényes matrica mint pl. a tavalyi autópálya matrica is büntetendő ha
még ott van a szélvédőn vagy pl. bármilyen matrica
- kötelező a téli gumi ha az útburkolatot hó réteg fedi és az eddig
érvényben lévő 1,6 mm mélység helyett már 3 mm a kötelező a téligumin
- ha nincs helyben pénz a bírságra, a rendőr a helyszínen bevonhatja a
jogosítványt és ez alól a külföldi látogató sem kivétel, tehát nem tudod
helyben kifizetni a bírságot, akkor a rendőr bevonja a jogosítványodat,
amiről kapsz helyben egy igazolást, ez egy meghatározott időre érvényes, de
csak Szlovákiában. Példaképpen: nem fizetsz, kapsz igazolást hogy bevonták a
jogsit, te ezzel elmehetsz egy bankautomatához, kivehedd a pénzt amit postán
feladhatsz a feltüntetett címre, számlára, de a jogsit csak akkor kapod
vissza ha ez a pénz meg is érkezett. Ez praxban azt jelenti hogy vagy
megreszkírozod és hazamész jogsi nélkül, vagy addig bolyongsz Szlovákiában
míg megérkezik a pénz, majd utána hivatalosan kérvényezhedd a jogosítványod
visszaadását.
- tilos az antiradar, vigyázat, nem csak használata hanem már a jelenléte is
az autóban
	
Szlovákiában az idén februárban érvénybe lépett új KRESZ november 13-i
módosításai.
Amire a legjobban felhívnám a figyelmeteket az az hogy:
- tilos a GPS a sofőr látószögében, vagyis a szélvédőn és az első ajtók
ablaküvegein
A törvény nem részletezi a jármű típusát. Ide tartozik az is hogy minden már
nem érvényes matrica mint pl. a tavalyi autópálya matrica is büntetendő ha
még ott van a szélvédőn vagy pl. bármilyen matrica
- kötelező a téli gumi ha az útburkolatot hó réteg fedi és az eddig
érvényben lévő 1,6 mm mélység helyett már 3 mm a kötelező a téligumin
- ha nincs helyben pénz a bírságra, a rendőr a helyszínen bevonhatja a
jogosítványt és ez alól a külföldi látogató sem kivétel, tehát nem tudod
helyben kifizetni a bírságot, akkor a rendőr bevonja a jogosítványodat,
amiről kapsz helyben egy igazolást, ez egy meghatározott időre érvényes, de
csak Szlovákiában. Példaképpen: nem fizetsz, kapsz igazolást hogy bevonták a
jogsit, te ezzel elmehetsz egy bankautomatához, kivehedd a pénzt amit postán
feladhatsz a feltüntetett címre, számlára, de a jogsit csak akkor kapod
vissza ha ez a pénz meg is érkezett. Ez praxban azt jelenti hogy vagy
megreszkírozod és hazamész jogsi nélkül, vagy addig bolyongsz Szlovákiában
míg megérkezik a pénz, majd utána hivatalosan kérvényezhedd a jogosítványod
visszaadását.
- tilos az antiradar, vigyázat, nem csak használata hanem már a jelenléte is
az autóban
Kócosw2010-09-29 21:09:21 // 718
	tartosberlet is van ? :)
	
Erhard 242 (Pure Energy)2010-09-29 20:53:16 // 717
	nah ez jó ötlet mégis :)
	
mizooo2010-09-29 20:49:11 // 716
	http://bolthely.hu/wellimpex/id/00624_Kiyo_E-255_traffipax_radar_es_lezer_detektor_SCS-103_
ki is néztem egy ilyen készüléket odafigyelve használva megkímélhet egy két bosszúságtól. Nem blokkoló de ha egy kanyar után amit a sebbességhatárt betartva jelez akkor nem gyorsítok :D...
Úgy látom számomra most elérhető áron ez a leg okosabb készülék.
A "Pénzbeszedő"-k nek meg fityiszt!!!!
Üdv :D
	
ki is néztem egy ilyen készüléket odafigyelve használva megkímélhet egy két bosszúságtól. Nem blokkoló de ha egy kanyar után amit a sebbességhatárt betartva jelez akkor nem gyorsítok :D...
Úgy látom számomra most elérhető áron ez a leg okosabb készülék.
A "Pénzbeszedő"-k nek meg fityiszt!!!!
Üdv :D
Piritu - 1.000.0002010-09-29 20:06:03 // 715
	ez is érdekes cikk a kresz hatóságok általi értelmezéséről :-((
	
Andy2010-09-29 18:03:52 // 714
	Nem tiltott dolog. Talán kérdezd meg George kollégát. Kimerítően keni a témát! :))
	
mizooo2010-09-29 17:58:07 // 713
	Sziasztok, radar/lézerdetektort tervezek venni, legális ez Magyarországon? üdv Esetleg ha visszaolvasok valamelyik topicban volt róla szó?
Üdv
	
Üdv
WarbiRunner (Gyuri)2010-09-29 17:38:49 // 712
	Stimmel a cikkel :-)
"közlekedésbiztonság szempontjából kritikus helyeken", vagyis balesetveszélyes helyeken mérnek....vagy nem így gondolták? :-D
	
"közlekedésbiztonság szempontjából kritikus helyeken", vagyis balesetveszélyes helyeken mérnek....vagy nem így gondolták? :-D
atish2010-09-29 17:21:39 // 711
	
	
Erhard 242 (Pure Energy)2010-09-29 08:30:50 // 710
	Nem is tudom kivel beszéltem erről a pénzbehajtásról de ha már ennyire erre megy ki a játék miért nem találnak ki olyat hogy aki pl befizet 100e ft-ot/év annak nem küldenek ki csekket és lehet gyorsan menni mindenhol 30%-kal?
	
Blade2010-09-29 08:13:50 // 709
	Na ebben sok igazságot érzek. Egyetértek minden szavával. Inkább nem írom le a káromkodást amit akartam:)
	
GTPeti2010-08-22 06:03:24 // 708
	Ezenkívül: Eleve menetiránnyal szemben ráhajtani az autópályára büntetendő cselekedet...
	
GTPeti2010-08-22 06:02:02 // 707
	És ha valaki beléjükrombol? Akkor elnézést kér a rendőrség a hozzátartozóktól, hogy bocs, de pont ott  fontos mérnivalónk volt, hídról és palánk mögül meg már annyit mértünk, hogy meguntuk? Baromi IQbetyárok ezek is... Még jó, hogy a fényújságon rendszeresen kiírják, hogy leállósávban állni balesetveszélyes...
	
Erhard 242 (Pure Energy)2010-07-30 21:16:41 // 706
	múltkor szombat este 11 és éjfél között Siófoknál az M7-en arra lettem figyelmes hogy a leálló sávban szembe a forgalommal ég egy autó helyzet jelzője mikor elmentem mellette egy rendőr autó volt és persze lézerrel mértek...kicsit sem baleset veszélyes :(
	
Kazes☻2010-07-12 13:01:14 // 705
	- "Hogyan viselkedik egy rendőr, ha megállít?
- Barátságos gesztus volt, amikor Balatonról hazafele jövet egy rendőr konstatálta, hogy két hete lejárt az orvosim, amiről én megfeledkeztem. Barátságtalan az, amikor megállít, miközben be akarok kanyarodni a kertkapun, és elkéri a papírokat. Majd megkérdi, hogy fogyasztottam-e alkoholt. Mondom nem állt módomban. Kérdi, hogy megfújom-e a szondát? Mondom: szívesen, de miből gondolja, hogy fogyasztottam? Erre a válasz, hogy megfújja, vagy előállítjuk. Akkor visszakérdeztem, hogy minek tette fel a kérdést, hogy fogyasztottam-e, ha úgyis meg akarja fújatni? Ilyenkor rossz érzésem van, mert azt érzem, hogy alkudozás lehetőségét látja nálam, ezt pedig nem szeretem." - Réz András
	
- Barátságos gesztus volt, amikor Balatonról hazafele jövet egy rendőr konstatálta, hogy két hete lejárt az orvosim, amiről én megfeledkeztem. Barátságtalan az, amikor megállít, miközben be akarok kanyarodni a kertkapun, és elkéri a papírokat. Majd megkérdi, hogy fogyasztottam-e alkoholt. Mondom nem állt módomban. Kérdi, hogy megfújom-e a szondát? Mondom: szívesen, de miből gondolja, hogy fogyasztottam? Erre a válasz, hogy megfújja, vagy előállítjuk. Akkor visszakérdeztem, hogy minek tette fel a kérdést, hogy fogyasztottam-e, ha úgyis meg akarja fújatni? Ilyenkor rossz érzésem van, mert azt érzem, hogy alkudozás lehetőségét látja nálam, ezt pedig nem szeretem." - Réz András
GEORGE2010-07-12 11:38:17 // 704
	Az esetetek valóban felháborító.
Hasonló történt velem is parkolás kapcsán, amit szintén én nyertem meg, illetve törölték az ügyet.
Aki rendőr, az előröl hátulról ismerje a KRESZ szabályokat, hogy tudja ki mikor vét ellene.
Ha meg tévesen feljelent, mondjuk a második eset után ( mert mindenki tévedhet ) akkor ki kell rúgni az állásból.
Ilyen rendőrt nem kívánok fizetni az adómból, aki nem tudja a munkáját és evvel meghurcol egy olyan embert akit nem kellett volna.
Az külön felháborító, még el sem akarja-ák ismerni a bíróságon a hibájukat és körömszakadtáig próbálják bizonygatni a valótlant!
Tényleg szükség van erre a szánalmas, gyomorforgató viselkedésre?
Rendőrséget kérdem, tényleg ennyire kell a pénz, hogy már a bíróságon is hazugságot próbál valósnak beállítani, persze sikertelenül?
Az ilyen esetek után az ügyben szereplő rendőr-ök kapnak valamilyen büntetést?
Mit nem lehet azon felfogni, hogy azt lehet csak büntetni ami szabálytalan?
Én úgy érzem,hogy a rendőrség felfogása az, hogy: "megpróbáljuk, aztán ha bejön, akkor leszedtünk róla is egy kis lovét "
Ezek után milyen hitele van-lesz a rendőrségnek?
( nálam már most sincs hitelük, de ugye ezt rajtam kívül nem érdekel mást )
Nos ideje lenne rendet tenni itt is.......
	
Hasonló történt velem is parkolás kapcsán, amit szintén én nyertem meg, illetve törölték az ügyet.
Aki rendőr, az előröl hátulról ismerje a KRESZ szabályokat, hogy tudja ki mikor vét ellene.
Ha meg tévesen feljelent, mondjuk a második eset után ( mert mindenki tévedhet ) akkor ki kell rúgni az állásból.
Ilyen rendőrt nem kívánok fizetni az adómból, aki nem tudja a munkáját és evvel meghurcol egy olyan embert akit nem kellett volna.
Az külön felháborító, még el sem akarja-ák ismerni a bíróságon a hibájukat és körömszakadtáig próbálják bizonygatni a valótlant!
Tényleg szükség van erre a szánalmas, gyomorforgató viselkedésre?
Rendőrséget kérdem, tényleg ennyire kell a pénz, hogy már a bíróságon is hazugságot próbál valósnak beállítani, persze sikertelenül?
Az ilyen esetek után az ügyben szereplő rendőr-ök kapnak valamilyen büntetést?
Mit nem lehet azon felfogni, hogy azt lehet csak büntetni ami szabálytalan?
Én úgy érzem,hogy a rendőrség felfogása az, hogy: "megpróbáljuk, aztán ha bejön, akkor leszedtünk róla is egy kis lovét "
Ezek után milyen hitele van-lesz a rendőrségnek?
( nálam már most sincs hitelük, de ugye ezt rajtam kívül nem érdekel mást )
Nos ideje lenne rendet tenni itt is.......
GEORGE2010-07-12 11:26:02 // 703
	Ez irritál engem is, de nagyon!!!
ideje lenne már változtatni, de szerintem a következő 20évben sem lesz itt változás....és még másokról mondjuk, hogy balkániak.....
	
ideje lenne már változtatni, de szerintem a következő 20évben sem lesz itt változás....és még másokról mondjuk, hogy balkániak.....
szasza(SW)2010-07-12 11:05:53 // 702
	29.Pont Érdekes:) Van közte pár elfogadható megoldás:)
	
ystuc2010-06-30 10:56:24 // 701
	Ja, hát mindig van sok ígéret... De ebbe most ne menjünk bele... :-)
	
Erhard 242 (Pure Energy)2010-06-30 10:54:14 // 700
	nem az a baj hogy mérnek csak egy közlekedési rendőr ismerje a kreszt ha már ez a szakmája.....
	
Erhard 242 (Pure Energy)2010-06-30 10:53:13 // 699
	pedig itt az ígéretek földje ismét :P majd lesz koppanás...azaz van is ha a forintot nézzük
	
ystuc2010-06-30 09:25:42 // 698
	Amíg a bírságokból beszedett pénzből adják a fizetést, addig ez lesz. Semmire nincs pénz, nem tudom ez meddig mehet így...
	
Blade2010-06-30 09:23:13 // 697
	Hihetetlen...Ezek a pénzért, pontosabban a "bevételért" mi mindent meg nem tesznek...igazi erőszakszervezet...
	
Erhard 242 (Pure Energy)2010-06-30 09:20:58 // 696
	no véget ért ampám pere a rendőrséggel 2 év után...a szitu az volt hogy harmincas táblánál 44-el ment de közben volt egy kereszteződés ami ugye feloldja a sebesség korlátot....az útjavítóktól vagy közút kezelőktől ki kellet kérnie a tábla kihelyezésének dokuját minden mellette szólt de pékek kötötték az ebet a karóhoz...a tárgyalásra hoztak egy éjszakai felvételt amin semmi sem látszott, ment a hümmögés, nyammogás aztán persze nem tudták/akarták az eredeti felvételt megmutatni így pert vesztettek....vicc
	
ystuc2010-06-30 08:54:16 // 695
	Körforgalmas cikk a TotalCar-on. Ajánlom mindenki figyelmébe!
	
Zsolt1552010-04-21 06:25:03 // 694
	"... 54. §
(11) Ha az út mellett, annak vonalvezetését követve kerékpárutat vagy gyalog- és kerékpárutat jelöltek ki a kétkerekű kerékpároknak, a kerékpárúton vagy a gyalog- és kerékpárúton kell közlekedni. Ha a lakott területen a nem főútvonalként megjelölt út mellett annak vonalvezetését követve kerékpárutat vagy gyalog- és kerékpárutat jelöltek ki, és az úton kerékpárnyomot is kijelöltek – ha a közúti jelzésekből más nem következik – a kétkerekű kerékpárok az úttesten is közlekedhetnek. ...”
- Jól értelmezem, hogy a főútvonalon továbbra is a kerékpárúton kell(-ene) a kerékpárosoknak közlekedni?
	
(11) Ha az út mellett, annak vonalvezetését követve kerékpárutat vagy gyalog- és kerékpárutat jelöltek ki a kétkerekű kerékpároknak, a kerékpárúton vagy a gyalog- és kerékpárúton kell közlekedni. Ha a lakott területen a nem főútvonalként megjelölt út mellett annak vonalvezetését követve kerékpárutat vagy gyalog- és kerékpárutat jelöltek ki, és az úton kerékpárnyomot is kijelöltek – ha a közúti jelzésekből más nem következik – a kétkerekű kerékpárok az úttesten is közlekedhetnek. ...”
- Jól értelmezem, hogy a főútvonalon továbbra is a kerékpárúton kell(-ene) a kerékpárosoknak közlekedni?
Zsolt1552010-04-21 06:00:19 // 693
	"... arra mentem, ahol "kerékpárút építés" című közpénzlopó projekt ürügyén azt csinálták, hogy a korábbi, az átlagostól jóval szélesebb járdát kipótolták vagy 20-30 cm-rel, az egészet kettéosztották egy sárga csíkkal gyalogos/kerékpáros sávra oszt kész... ..."
Mondjuk azok sem szerették öszintén a kerékpárosokat, akik olyan kerékpárutat építettek amelyeket macskakőből építettek.
	
Mondjuk azok sem szerették öszintén a kerékpárosokat, akik olyan kerékpárutat építettek amelyeket macskakőből építettek.
ÁdidiGaga (il hempescattore)2010-04-20 21:59:13 // 692
	"Nekem az a tapasztalatom, hogy a bringások sokkal agresszívebben közlekednek a gyalogosok között, mint ahogyan szerintük az autósok viselkednek velük szemben."
Nagyjából egyetértek...
Pár éve kezdtem hosszas kihagyás után újra rendszeresen bringázni és megmondom őszintén, az időközben jócskán eldurvult autóforgalom miatt kevésbé az úttestre, inkább a járdákra-parkokba szoktam vissza.
Most decembertől tömegközlekedem meg ugye gyalogolok. Pár napja kezdődött a bringás szezon, de máris halálra idegesítenek a járdán meg úgy általában a gyalogosok között
lavírozó bicajosok, el is szégyenlettem magam...
Úgyhogy úgy döntöttem, hogy a jelszó: vissza az útra és ha kell önérzetesen élek az új Kresz-szerinti jogaimmal is! :-)
ma meg is lett az "eredménye", az első konfrontáció:
arra mentem, ahol "kerékpárút építés" című közpénzlopó projekt ürügyén azt csinálták, hogy a korábbi, az átlagostól jóval szélesebb járdát kipótolták vagy 20-30 cm-rel, az egészet kettéosztották egy sárga csíkkal gyalogos/kerékpáros sávra oszt kész...
Totál életveszély mindenkinek,2 (!) kórház előtt is elmegy, gondolhatjátok....
Az egyik buszmegállóban olyan attrakció is van, hogy a két sáv közül a biciklist vezették el a buszöböl széle és a fedett várakozó között (!), a gyalogost meg a megállóépítmény és a mögötte lévő kerítés közötti senkiföldjén :-p
Na, szó-szó, rühellem és örülök, hogy a legutóbbi változtatása óta a KRESZ nem kényszerít arra, hogy végigmenjek rajta.
Mai történés: tekerek a rendes úton, pickup-os maki vállakozó persze nem bírta ki dudálás nélkül, "ijedtemben" el is engedtem a kormányt és ha már így alakult, a felszabaduló kezem középső ujját is felmutattam neki...
Pár sarokkal odébb neki egy udvaron volt dolga, ki is ugatott a kerítés előtti járdára, hogy "ott kell menni!"
Én csak annyit vetettem oda elhaladtamban , hogy "január óta nem kötelező, tanuld meg a KRESZT, f..szfej.... pics..ba! :-))))
	
Nagyjából egyetértek...
Pár éve kezdtem hosszas kihagyás után újra rendszeresen bringázni és megmondom őszintén, az időközben jócskán eldurvult autóforgalom miatt kevésbé az úttestre, inkább a járdákra-parkokba szoktam vissza.
Most decembertől tömegközlekedem meg ugye gyalogolok. Pár napja kezdődött a bringás szezon, de máris halálra idegesítenek a járdán meg úgy általában a gyalogosok között
lavírozó bicajosok, el is szégyenlettem magam...
Úgyhogy úgy döntöttem, hogy a jelszó: vissza az útra és ha kell önérzetesen élek az új Kresz-szerinti jogaimmal is! :-)
ma meg is lett az "eredménye", az első konfrontáció:
arra mentem, ahol "kerékpárút építés" című közpénzlopó projekt ürügyén azt csinálták, hogy a korábbi, az átlagostól jóval szélesebb járdát kipótolták vagy 20-30 cm-rel, az egészet kettéosztották egy sárga csíkkal gyalogos/kerékpáros sávra oszt kész...
Totál életveszély mindenkinek,2 (!) kórház előtt is elmegy, gondolhatjátok....
Az egyik buszmegállóban olyan attrakció is van, hogy a két sáv közül a biciklist vezették el a buszöböl széle és a fedett várakozó között (!), a gyalogost meg a megállóépítmény és a mögötte lévő kerítés közötti senkiföldjén :-p
Na, szó-szó, rühellem és örülök, hogy a legutóbbi változtatása óta a KRESZ nem kényszerít arra, hogy végigmenjek rajta.
Mai történés: tekerek a rendes úton, pickup-os maki vállakozó persze nem bírta ki dudálás nélkül, "ijedtemben" el is engedtem a kormányt és ha már így alakult, a felszabaduló kezem középső ujját is felmutattam neki...
Pár sarokkal odébb neki egy udvaron volt dolga, ki is ugatott a kerítés előtti járdára, hogy "ott kell menni!"
Én csak annyit vetettem oda elhaladtamban , hogy "január óta nem kötelező, tanuld meg a KRESZT, f..szfej.... pics..ba! :-))))
Átok79146TD2010-01-18 21:09:44 // 691
	akkor talán megúsztam..:))
köszi az infót..:)
	
köszi az infót..:)
Átok79146TD2010-01-18 20:53:26 // 689
	54 valós vagy óra?:)))
köcce..:)
	
köcce..:)
ZOI2010-01-18 20:42:18 // 687
	Nagyon szépen köszönöm! :)
	
Hardy2010-01-18 19:44:39 // 686
	Már nem villan a vaku :))
Már 54-től mérhetnek és 68-ig kaphatsz sima bírságot, amit le lehet tagadni ha megkeresnek, mert közeli hozzátartozó....
69-től van közig bírság.
	
Már 54-től mérhetnek és 68-ig kaphatsz sima bírságot, amit le lehet tagadni ha megkeresnek, mert közeli hozzátartozó....
69-től van közig bírság.
Hardy2010-01-18 19:41:19 // 685
	Segédmotoros kerékpár: a külön jogszabályban L1e járműkategóriába sorolt kétkerekű, L2e járműkategóriába sorolt háromkerekű jármű, továbbá az L6e járműkategóriába sorolt quad és mopedautó.
Mopedautó: a külön jogszabályban L6e járműkategóriába sorolt könnyű négykerekű segédmotoros kerékpár, amely zárt utasterű, több személy szállítására kialakított, kormánykerékkel és a gépkocsikban szokásos kezelőszervekkel van felszerelve.
L6e: könnyű négykerekű járművek, amelyek saját tömege legfeljebb 350 kg (elektromos járművek esetén nem számítva az akkumulátorok tömegét), sebességük max. 45. km/óra, és:
1. amelyek motorjának hengerűrtartalma max. 50 cm3 szikragyújtású (Otto) motoroknál, vagy
2. legnagyobb teljesítménye legfeljebb 4 KW egyéb belső égésű motor, vagy elektromos motor esetében,
Az R. 54. §-a a következő (9)-(11) bekezdéssel egészül ki:
„(9) A három- vagy négykerekű segédmotoros kerékpárral személyt szállítani akkor szabad, ha a jármű vezetője a 17. életévét betöltötte.
Jogsi szerintem egyértelmű, Smkp-tól felfele minden. Műszaki kell.
Ha a fent leírtaknak megfelel akkor kicsi smkp rendszámot fog kapni. Ha nagyobb és átesne az L7e kategóriába akkor motorkerékpár.
L7e: egyéb, az L6e kategóriákban fel nem soroltakon kívüli négykerekű járművek, amelyek saját tömege legfeljebb 400 kg (550 kg a teherszállításra kialakított járműveknél) –elektromos járművek esetében nem számítva az akkumulátorok tömegét- és amelyek legnagyobb hasznos motorteljesítménye legfeljebb 15 KW.
Azt hiszem nagyjából összefoglaltam neked.
	
Mopedautó: a külön jogszabályban L6e járműkategóriába sorolt könnyű négykerekű segédmotoros kerékpár, amely zárt utasterű, több személy szállítására kialakított, kormánykerékkel és a gépkocsikban szokásos kezelőszervekkel van felszerelve.
L6e: könnyű négykerekű járművek, amelyek saját tömege legfeljebb 350 kg (elektromos járművek esetén nem számítva az akkumulátorok tömegét), sebességük max. 45. km/óra, és:
1. amelyek motorjának hengerűrtartalma max. 50 cm3 szikragyújtású (Otto) motoroknál, vagy
2. legnagyobb teljesítménye legfeljebb 4 KW egyéb belső égésű motor, vagy elektromos motor esetében,
Az R. 54. §-a a következő (9)-(11) bekezdéssel egészül ki:
„(9) A három- vagy négykerekű segédmotoros kerékpárral személyt szállítani akkor szabad, ha a jármű vezetője a 17. életévét betöltötte.
Jogsi szerintem egyértelmű, Smkp-tól felfele minden. Műszaki kell.
Ha a fent leírtaknak megfelel akkor kicsi smkp rendszámot fog kapni. Ha nagyobb és átesne az L7e kategóriába akkor motorkerékpár.
L7e: egyéb, az L6e kategóriákban fel nem soroltakon kívüli négykerekű járművek, amelyek saját tömege legfeljebb 400 kg (550 kg a teherszállításra kialakított járműveknél) –elektromos járművek esetében nem számítva az akkumulátorok tömegét- és amelyek legnagyobb hasznos motorteljesítménye legfeljebb 15 KW.
Azt hiszem nagyjából összefoglaltam neked.
Átok79146TD2010-01-18 19:14:51 // 684
	érdeklődnék a hozzáértőktől,lakott területen kb hány km/h-nál villan a vaku??:)))
köszi..:)
	
köszi..:)
sty2010-01-18 18:45:32 // 683
	Az egyik haverom faterjának is az van segédmotorkrékpárnak minösül
	
ZOI2010-01-18 18:39:33 // 682
	Üdv urak! 
Nem tudja valaki, hogy jelenleg hogyan lehet szabályosan mopedautót vezetni? Milyen jogsival, műszaki kell e, rendszámmal vagy a nélkül?
Köszi!
	
Nem tudja valaki, hogy jelenleg hogyan lehet szabályosan mopedautót vezetni? Milyen jogsival, műszaki kell e, rendszámmal vagy a nélkül?
Köszi!
Atesz19872010-01-12 20:06:34 // 681
	Csak nem tanultál valamit a határérték számításról? :D Egyébként jogos. :)
	
Hardy2010-01-12 19:53:06 // 680
	Azért annyira ne örülj, mert az hogy egy nap múlva hatályát veszti azért van, mert módosítja a KRESZ adott paragrafusait, ami onnantól így módosítva, megváltoztatva érvényes. A módosító rendeletben írtak lesznek az ezen dátum után készült KRESZ könyvekben. Azért helyezik hatályon kívül, mert így a következő módosításnál elég megint a KRESZ adott paragrafusaira hivatkozni, mert egy idő után a módosítás módosításának a módosításának a ........ kéne hivatkozni :))
	
Xixo2010-01-06 01:41:23 // 679
	De tudom, mert én legalább a riportot megnéztem. Egymás mellett volt a bicikliút és a járda, köztük sövény.
A 40 métert meg a gyalogos mondta, más nem tudhatja. Így meg annyira nem objektív a forrás...
	
A 40 métert meg a gyalogos mondta, más nem tudhatja. Így meg annyira nem objektív a forrás...
koz2010-01-05 11:04:39 // 678
	Igen, most meg is nyugodtam valamelyest. :))
	
kando.2010-01-05 11:00:40 // 677
	NA, ennyivel is kevesebb gondod lesz :)))
	
Online tag
1
		Vendég1
383