Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Milyen a jó olaj?
VV62016-10-17 11:47:37 // 6204
Azért, mert sokkal nagyobb literteljesítményű motorokhoz sem ajánlanak a gyártók 60-as olajat, akkor ehhez miért? Azért, mert 100 fokon a 60-as olajat a szivattyú nem képes mindenhová eljuttatni, egyszerűen, mert ezen a hőfokon ez az olaj nem elég folyékony. Az lehet, hogy az olajnyomásunk nagy lesz - mint általában a hideg olajnál - de attól még nem biztos, hogy van kenés. De mivel nem tartom hülyének a gyárat, ezért próbálok valami érvet találni a 60-as olaj mellett, mint pl. hogy ez a motor jobban melegszik vagy valami. De azért alapvetően a belső felépítésben ez a motor sem különbözhet olyan nagyon a többitől, igaz?
Piritu - 1.000.0002016-10-17 11:01:18 // 6203
Komolyan nem értem, hogy miért nem tudod elhinni, hogy a 2,0TS és a JTS-be 10W60való. Az a gyári előírás, ráadásul a gyár a korábbi negatív tapasztalatok alapján módosította erre az előírást. Arról nem is beszélve, hogy jók a gyakorlati tapasztalatok is.
VV62016-10-17 10:52:27 // 6202
Á, csak szerencséd van. Kivétel, mely erősíti a szabályt, amit majd utólag fogalmazunk meg :)
VV62016-10-17 10:51:27 // 6201
Ez az, köszi; ez már egy információ! Van-e valakinek ilyen megfigyelése másfajta olajjal? Arra gondolok, hogy mondjuk egy 10w-40 magasabb hőmérsékletet érne el, vagy éppen nem...?
Piritu - 1.000.0002016-10-16 21:35:54 // 6200
Ehhez képest 300e felett megy vele a TS :-)
Lehet, hogy a fizika nem tudja amit te? :-DD
Lehet, hogy a fizika nem tudja amit te? :-DD
Forró2016-10-16 21:19:23 // 6199
VV62016-10-16 18:50:19 // 6198
Nem volt még 155-ösöm...
Tehát akkor még 100 fokos sem lehet az olaj. Ezen a hőfokon a 60-as olaj nem elég folyékony, hogy betölthesse a kenési feladatot. Olyan, mintha mindig hideg motorral járnánk.
Tehát akkor még 100 fokos sem lehet az olaj. Ezen a hőfokon a 60-as olaj nem elég folyékony, hogy betölthesse a kenési feladatot. Olyan, mintha mindig hideg motorral járnánk.
VKG231!!! (156+75)2016-10-15 11:54:48 // 6197
(kivéve az ECO TS-eket, azokban nincs hőcserélő sem)
VKG231!!! (156+75)2016-10-15 11:54:17 // 6196
Szerintem minden 155 tulaj tudja, hány fokos az olaj :)
Egyébként ugye olaj-víz hőcserélő van a 16V TS-ekben, tehát a víznél (üzemmelegen) nem lehet hidegebb az olaj. A termosztátnak meg 88 fokon kell(ene) nyitnia.
Egyébként ugye olaj-víz hőcserélő van a 16V TS-ekben, tehát a víznél (üzemmelegen) nem lehet hidegebb az olaj. A termosztátnak meg 88 fokon kell(ene) nyitnia.
VV62016-10-14 08:31:55 // 6195
Arra lennék kíváncsi, mért-e már valaki olajhőmérsékleteket TS-motoros autókon használat közben? Lancián van olajhőmérőm, de az még a 100 fokot se éri el soha, igaz, nem is rallizok vele. Amelyiknek kinyomom a szemét, az se sokkal megy 100 fok fölé, 110 még sosem volt.
Ha a TS olajhőmérők rendszeresen 120 fokot mutatnának, akkor megérteném, miért ajánlanak hozzá 10w-60-at. És igen, értem, hogy az kell bele a gyár szerint, csak szeretném tudni, mi az oka?
Ha a TS olajhőmérők rendszeresen 120 fokot mutatnának, akkor megérteném, miért ajánlanak hozzá 10w-60-at. És igen, értem, hogy az kell bele a gyár szerint, csak szeretném tudni, mi az oka?
Gery832016-10-14 07:09:34 // 6194
Köszi a felajánlásokat, majd mindenkit időben értesítek! :D:D:D:D
Gery832016-10-14 07:06:31 // 6193
Igaz, írok neki. :)
Köszi!
Köszi!
farki2016-10-13 23:24:36 // 6192
Belinkeltem a legilletékesebb szakit bakker!😁😁😁😁
VV62016-10-13 22:09:20 // 6191
Én még fizetek is érte!
indi692016-10-13 20:48:30 // 6190
Szia. Ha kidobod viszem a kukát amibe teheted:) Full szintetik, semmi baja. Ad nekem ha neked nem kell. Szia
Gery832016-10-13 20:15:16 // 6189
dev1662016-10-13 18:46:17 // 6188
A Racing 10W-60 egy modern teljesen szintetikus olaj, tehát az alapolaj minősége használat nélkül nem romlik (ez nem igaz az ásványi és részszintetikus olajokra, pl 10W-40). Az adalékok között lehet, amelyik sérül ennyi idő után, de sztem ez sem jelentős. Én semmiképpen sem dobnám ki.
Kazes☻2016-10-13 18:38:56 // 6187
Lánckenő olajnak még jó lehet...! ;)
GT Ɨ|ѯ2016-10-13 18:04:51 // 6186
Csatlakozom:-)
Kár érte.....
Kár érte.....
farki2016-10-13 00:46:19 // 6185
Gery832016-10-12 22:21:27 // 6184
Sziastok!
Lenne egy kicsit ide kapcsolódó kérdésem az urakhoz, bár kissé költői. Azonban a szívem szakad meg, ha a kidobására gondolok, ugyanis találtam 7liter Selenia Racinget a garázsban, ami kb 6 éve áll. Ti beletöltenétek a kocsiba, vagy kidobnátok? Állítólag az olaj álltában is megrottyan. :) Köszi!
Lenne egy kicsit ide kapcsolódó kérdésem az urakhoz, bár kissé költői. Azonban a szívem szakad meg, ha a kidobására gondolok, ugyanis találtam 7liter Selenia Racinget a garázsban, ami kb 6 éve áll. Ti beletöltenétek a kocsiba, vagy kidobnátok? Állítólag az olaj álltában is megrottyan. :) Köszi!
gecsa2016-10-11 14:09:25 // 6183
az a későbbi tervekben van, jelenleg a szívóoldalt babrálom.
satya2016-10-11 13:45:03 // 6182
tegyél bele nagyobb olajhűtőt...
gecsa2016-10-11 13:05:15 // 6181
Kb addig tartja a max szintet, majd onnan bekér rá egy litert a 10ezres intervallumig. Így is kb 3 havonta cserélek olajat, lejjebb nem akarom vinni az intervallumot. Jelenleg Liqui moly-t használok. Nem feltétlenül kell 10w60 legyen.
Dante2016-10-11 11:54:53 // 6180
Ha 10w-60 akkor próbáld ki a Mobil 1 10w-60as olaját. Eddig Extended Life volt a neve, most azthiszem Motorsport Formula-ra változtatták.
Hasonló olajok közt rendkívül magas TBN számmal (teljes bázis szám) rendelkezik, ami pontosan az elnyíródásnál számít.
Egyébként honnan veszed észre hogy elnyíródik az olajad 7.000 km alatt?
Hasonló olajok közt rendkívül magas TBN számmal (teljes bázis szám) rendelkezik, ami pontosan az elnyíródásnál számít.
Egyébként honnan veszed észre hogy elnyíródik az olajad 7.000 km alatt?
VV62016-10-11 11:49:55 // 6179
Az Integraléban 10w-40 és 10w-60 Castrol olaj egyformán kibírt 10E km-t....de egyszerű a megoldás: cseréld gyakrabban.
gecsa2016-10-11 10:02:17 // 6178
Ki milyen olajat használ v6turboba? Egyszerűen nem sikerült még olyat találnom, ami ne nyíródna el 7000km alatt...
VV62016-09-18 20:45:29 // 6177
Meg ezt:
http://ske.hu/?page=cikk&rovat=techn&id=840
http://ske.hu/?page=cikk&rovat=techn&id=840
VV62016-09-15 11:37:50 // 6176
Olvasd el ezt:
http://www.premiumolaj.hu/motorolaj_minositesek_abc_je_21
http://www.premiumolaj.hu/motorolaj_minositesek_abc_je_21
laci882016-09-15 10:15:08 // 6175
Köszi a segítséget, végül az újabb csere mellett döntöttem, biztos, ami biztos alapon.
Jani552016-09-14 18:26:00 // 6174
5W40 - 5W30 az gyakorlatilag (a mi éghajlatunkon) mindegy, az olaj TELJESÍTMÉNYSZINTJE a fontos adat és az számít! (elektromos példával, ha szabad, nagy vonalakban: E27, 230V, hogy a foglalatba betekerheted, felkapcsolhatod, de a hány W-os részt, a nagyon fontosat nem határoltuk be)
Tehát, egyáltalán nem lehetsz nyugodt, tessék utólag ellenőrizni, hogy a gyári specifikációknak megfelel-e a beöntött olaj!
A gépkocsi(motor)gyártók szigorúan együttműködve fejlesztenek, korszerűsítenek a motorolajgyártókkal, tessék összenézni a motorgyártók megkívánta minimális teljesítményszintű olaj alkalmazhatóságát, a legalább egyezőségét. A szükségesnél nagyobb teljesítményszintű olaj alkalmazása teljesen felesleges, műszakilag indokolatlan és drága.
Az alfánál gépkönyv, egyéb, a motortérben elhelyezett címke, a motorolajnál az eredeti, gyárilag lezárt, bontatlan flakonon, hordón a pontos ajánlások, hogy pl.: megfelel és/vagy felülmúlja a/z XXX autógyártók támasztotta igényeknek.
Tessék utólag ellenőrizni, utólag dokumentálni a szervizzel, mert probléma esetén senki nem fog emlékezni semmire, sőt, még azt is letagadják, hogy a kocsid valaha is ott volt...
Bármilyen kétség esetén, ismételt olajcsere, a saját érdekedben...
Tehát, egyáltalán nem lehetsz nyugodt, tessék utólag ellenőrizni, hogy a gyári specifikációknak megfelel-e a beöntött olaj!
A gépkocsi(motor)gyártók szigorúan együttműködve fejlesztenek, korszerűsítenek a motorolajgyártókkal, tessék összenézni a motorgyártók megkívánta minimális teljesítményszintű olaj alkalmazhatóságát, a legalább egyezőségét. A szükségesnél nagyobb teljesítményszintű olaj alkalmazása teljesen felesleges, műszakilag indokolatlan és drága.
Az alfánál gépkönyv, egyéb, a motortérben elhelyezett címke, a motorolajnál az eredeti, gyárilag lezárt, bontatlan flakonon, hordón a pontos ajánlások, hogy pl.: megfelel és/vagy felülmúlja a/z XXX autógyártók támasztotta igényeknek.
Tessék utólag ellenőrizni, utólag dokumentálni a szervizzel, mert probléma esetén senki nem fog emlékezni semmire, sőt, még azt is letagadják, hogy a kocsid valaha is ott volt...
Bármilyen kétség esetén, ismételt olajcsere, a saját érdekedben...
Erhard 242 (Pure Energy)2016-09-14 15:18:00 // 6173
persze, menni kell a szagszervizbe ott eredeti olaj van occsó pénzé csak néha elfelejtik kicserélni :)))))))
droberto2016-09-14 13:52:11 // 6172
Vicc ez az egész. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2016-09-14 13:40:12 // 6171
a múltkor még csak minden 10. autós...na még pár hét és minden autós hamis olajat vesz :))))))))))))
droberto2016-09-14 13:29:57 // 6170
Bruhaha - Méghogy a fogyasztó a felelős?!? Sokan azt se tudják, hogy többféle specifikációjú motorolaj létezik. A másik meg a hologram. Honnan kéne tudnom, hogy ha van is rajta, az olyan amilyennek lennie kell? Nincs mihez hasonlítani.... Én is tudatlan vásárló vagyok... :)
Süsse meg az origo is a cikkét. Meg a Hent-nek is köszönjük az informatív tájékoztatást.
Süsse meg az origo is a cikkét. Meg a Hent-nek is köszönjük az informatív tájékoztatást.
droberto2016-09-14 13:22:48 // 6169
laci882016-09-06 15:53:32 // 6168
Sziasztok,
Próbált már valaki 159/Brera 3.2 V6-ba a gyári ajánlott 5w-40 helyett 5w-30-at tenni? Most a szervíz nekem 5w-30-ra cserélt véletlenül és nem tudom eldönteni, hogy ez okozhat-e kárt vagy inkább cseréljek újra 5w-40-re.
Próbált már valaki 159/Brera 3.2 V6-ba a gyári ajánlott 5w-40 helyett 5w-30-at tenni? Most a szervíz nekem 5w-30-ra cserélt véletlenül és nem tudom eldönteni, hogy ez okozhat-e kárt vagy inkább cseréljek újra 5w-40-re.
MiszöszFőnök2016-08-31 13:14:12 // 6167
Feltételezett 15.000 km-t futott, - de még 1.000 km t elmentünk vele, a mintavételkor már 18.000 km t vallottunk be - állítólag Motul bla bla típusú olajat bevizsgáltattak, mert egy cetlire az volt írva ami. Csillagok amúgy mifaszt jelentenek azon a "laborleleten" vajon.
Piritu - 1.000.0002016-08-31 07:03:35 // 6166
Elemezték a Rulettkerék-Audi olaját. Érdekes az eredmény....
Piritu - 1.000.0002016-08-26 16:18:41 // 6165
A legfrissebb Égéstér adás az olajokkal foglalkozik. Ma meghallgattam, nem sok érdemi dolgot mondanak a szakik, mert a Winkler állandóan belepofázik :-(
Xixo2016-08-21 23:15:30 // 6164
Nem ezt mondtam, de mindegy... ha nem akarod megérteni...
De ha számodra egy szuzuki is hozza azt, amit egy alfa és mégis alfázol, akkor azért is sznob vagy. :P
De ha számodra egy szuzuki is hozza azt, amit egy alfa és mégis alfázol, akkor azért is sznob vagy. :P
Piritu - 1.000.0002016-08-21 22:03:42 // 6163
Bár - cáfolandó legendát - a 300e felett futott TS-em már műanyag fedeles volt...
Piritu - 1.000.0002016-08-21 22:02:35 // 6162
Többek közt ezért is kerestem anno alufedeles Spidert.
Tartalék motor vásárlásáról már lebeszéltek:-)
Tartalék motor vásárlásáról már lebeszéltek:-)
Liquid2016-08-21 20:43:36 // 6161
ez szép volt gyúrós Barátom :)
Liquid2016-08-21 20:42:51 // 6160
Az adalékok se mindegy milyenek, azonkívül (sajna) olajos körökből tudom, hogy a Petronas olajai alapvetően a drágábbak közül valók, mármint a nyersolaj.
Ez nem fanatizmus, bár semmi nem tiltja hogy annak nevezzed. Csupán annyi, hogy megadom neki ami kell, mint ahogy sörből se a leggagyibbat iszom, pedig az is lehet hogy 4,5%-os és elvben nagyjából ugyanazokból az összetevőkből készül, mégis rosszabb az íze....
Ez nem fanatizmus, bár semmi nem tiltja hogy annak nevezzed. Csupán annyi, hogy megadom neki ami kell, mint ahogy sörből se a leggagyibbat iszom, pedig az is lehet hogy 4,5%-os és elvben nagyjából ugyanazokból az összetevőkből készül, mégis rosszabb az íze....
VKG231!!! (156+75)2016-08-21 20:37:47 // 6159
Aszondják az alu szelepfedelesek még jobban bírták...
Erhard 242 (Pure Energy)2016-08-21 18:32:20 // 6158
és mi alapján tesztelték? Hány km-en keresztül, hány hidegindítással stb, stb, stb....
számomra az ügyfelek vissza jelzése a legjobb mérvadó, ha egy adott blokk elmegy közel 1 millió km-et olajsarasodás, hiba nélkül az egy jó olaj pl...
Selenia A20k-ból egy 97-es 56-os tartja a rekordot nálam, gyári olaj, bontatlan blokk 500e km feletti futás és még mindig megy....
számomra az ügyfelek vissza jelzése a legjobb mérvadó, ha egy adott blokk elmegy közel 1 millió km-et olajsarasodás, hiba nélkül az egy jó olaj pl...
Selenia A20k-ból egy 97-es 56-os tartja a rekordot nálam, gyári olaj, bontatlan blokk 500e km feletti futás és még mindig megy....
Piritu - 1.000.0002016-08-21 17:42:56 // 6157
Nagyon marketing szaga van a dolognak. Nehezen hihető, hogy egy gyártó/forgalmazó objektív adatokat tenne közzé. Főleg egy magyar oldalon angolul, dél koreaiként(?) blogolva...
A teszt körülményeiről sem sok leírás van, pontosabban semmi. (De lehet, hogy csak én nem találom)
Elég csak egy kicsit jobban megmelegíteni a konkurenciát és máris más lesz az eredmény.
Szóval marad a marketingíz...
A teszt körülményeiről sem sok leírás van, pontosabban semmi. (De lehet, hogy csak én nem találom)
Elég csak egy kicsit jobban megmelegíteni a konkurenciát és máris más lesz az eredmény.
Szóval marad a marketingíz...
Joci1452016-08-21 17:29:34 // 6156
Nem utolsó sorban az olajsárképződésről
Piritu - 1.000.0002016-08-21 17:28:43 // 6155
...ja,hogy nem a kenés miatt veszünk olajat :-DD
Meg gondolom az se véletlen, hogy a saját olajukat a legjobbak között van a teszt során :-D
Meg gondolom az se véletlen, hogy a saját olajukat a legjobbak között van a teszt során :-D