Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Milyen a jó olaj?

VV62016-10-17 11:47:37 // 6204
Azért, mert sokkal nagyobb literteljesítményű motorokhoz sem ajánlanak a gyártók 60-as olajat, akkor ehhez miért? Azért, mert 100 fokon a 60-as olajat a szivattyú nem képes mindenhová eljuttatni, egyszerűen, mert ezen a hőfokon ez az olaj nem elég folyékony. Az lehet, hogy az olajnyomásunk nagy lesz - mint általában a hideg olajnál - de attól még nem biztos, hogy van kenés. De mivel nem tartom hülyének a gyárat, ezért próbálok valami érvet találni a 60-as olaj mellett, mint pl. hogy ez a motor jobban melegszik vagy valami. De azért alapvetően a belső felépítésben ez a motor sem különbözhet olyan nagyon a többitől, igaz?
Piritu - 1.000.0002016-10-17 11:01:18 // 6203
Komolyan nem értem, hogy miért nem tudod elhinni, hogy a 2,0TS és a JTS-be 10W60való. Az a gyári előírás, ráadásul a gyár a korábbi negatív tapasztalatok alapján módosította erre az előírást. Arról nem is beszélve, hogy jók a gyakorlati tapasztalatok is.
VV62016-10-17 10:52:27 // 6202
Á, csak szerencséd van. Kivétel, mely erősíti a szabályt, amit majd utólag fogalmazunk meg :)
VV62016-10-17 10:51:27 // 6201
Ez az, köszi; ez már egy információ! Van-e valakinek ilyen megfigyelése másfajta olajjal? Arra gondolok, hogy mondjuk egy 10w-40 magasabb hőmérsékletet érne el, vagy éppen nem...?
Piritu - 1.000.0002016-10-16 21:35:54 // 6200
Ehhez képest 300e felett megy vele a TS :-)
Lehet, hogy a fizika nem tudja amit te? :-DD
Forró2016-10-16 21:19:23 // 6199
155 2.0 16V 1. kép: Pest belváros. Amennyiben hihetünk a tájékoztató jellegű műszereknek akkor ennyi, menetszélnél kinti hőmérséklet 35 °C.
2. kép az pedig sima országút, szintén hasonló külső hőmérsékletnél. Mindkét esetben 10W60 Selénia Racing olaj.
VV62016-10-16 18:50:19 // 6198
Nem volt még 155-ösöm...
Tehát akkor még 100 fokos sem lehet az olaj. Ezen a hőfokon a 60-as olaj nem elég folyékony, hogy betölthesse a kenési feladatot. Olyan, mintha mindig hideg motorral járnánk.
VKG231!!! (156+75)2016-10-15 11:54:48 // 6197
(kivéve az ECO TS-eket, azokban nincs hőcserélő sem)
VKG231!!! (156+75)2016-10-15 11:54:17 // 6196
Szerintem minden 155 tulaj tudja, hány fokos az olaj :)
Egyébként ugye olaj-víz hőcserélő van a 16V TS-ekben, tehát a víznél (üzemmelegen) nem lehet hidegebb az olaj. A termosztátnak meg 88 fokon kell(ene) nyitnia.
VV62016-10-14 08:31:55 // 6195
Arra lennék kíváncsi, mért-e már valaki olajhőmérsékleteket TS-motoros autókon használat közben? Lancián van olajhőmérőm, de az még a 100 fokot se éri el soha, igaz, nem is rallizok vele. Amelyiknek kinyomom a szemét, az se sokkal megy 100 fok fölé, 110 még sosem volt.
Ha a TS olajhőmérők rendszeresen 120 fokot mutatnának, akkor megérteném, miért ajánlanak hozzá 10w-60-at. És igen, értem, hogy az kell bele a gyár szerint, csak szeretném tudni, mi az oka?
Gery832016-10-14 07:09:34 // 6194
Köszi a felajánlásokat, majd mindenkit időben értesítek! :D:D:D:D
Gery832016-10-14 07:06:31 // 6193
Igaz, írok neki. :)
Köszi!
farki2016-10-13 23:24:36 // 6192
Belinkeltem a legilletékesebb szakit bakker!😁😁😁😁
VV62016-10-13 22:09:20 // 6191
Én még fizetek is érte!
indi692016-10-13 20:48:30 // 6190
Szia. Ha kidobod viszem a kukát amibe teheted:) Full szintetik, semmi baja. Ad nekem ha neked nem kell. Szia
Gery832016-10-13 20:15:16 // 6189
Köszi a hozzászólásokat, így a bizonytalanságom még mitsem változott. :D
Nincs köztünk olajügyi szakember? :D

dev1662016-10-13 18:46:17 // 6188
A Racing 10W-60 egy modern teljesen szintetikus olaj, tehát az alapolaj minősége használat nélkül nem romlik (ez nem igaz az ásványi és részszintetikus olajokra, pl 10W-40). Az adalékok között lehet, amelyik sérül ennyi idő után, de sztem ez sem jelentős. Én semmiképpen sem dobnám ki.
Kazes☻2016-10-13 18:38:56 // 6187
Lánckenő olajnak még jó lehet...! ;)
GT Ɨ|ѯ2016-10-13 18:04:51 // 6186
Csatlakozom:-)


Kár érte.....
farki2016-10-13 00:46:19 // 6185
Szerintem ne dobd ki!
Veszélyes hulladék, inkább szelektálj.
De Ofi megmondja a tutit! 😉
Gery832016-10-12 22:21:27 // 6184
Sziastok!
Lenne egy kicsit ide kapcsolódó kérdésem az urakhoz, bár kissé költői. Azonban a szívem szakad meg, ha a kidobására gondolok, ugyanis találtam 7liter Selenia Racinget a garázsban, ami kb 6 éve áll. Ti beletöltenétek a kocsiba, vagy kidobnátok? Állítólag az olaj álltában is megrottyan. :) Köszi!
gecsa2016-10-11 14:09:25 // 6183
az a későbbi tervekben van, jelenleg a szívóoldalt babrálom.
satya2016-10-11 13:45:03 // 6182
tegyél bele nagyobb olajhűtőt...
gecsa2016-10-11 13:05:15 // 6181
Kb addig tartja a max szintet, majd onnan bekér rá egy litert a 10ezres intervallumig. Így is kb 3 havonta cserélek olajat, lejjebb nem akarom vinni az intervallumot. Jelenleg Liqui moly-t használok. Nem feltétlenül kell 10w60 legyen.
Dante2016-10-11 11:54:53 // 6180
Ha 10w-60 akkor próbáld ki a Mobil 1 10w-60as olaját. Eddig Extended Life volt a neve, most azthiszem Motorsport Formula-ra változtatták.
Hasonló olajok közt rendkívül magas TBN számmal (teljes bázis szám) rendelkezik, ami pontosan az elnyíródásnál számít.
Egyébként honnan veszed észre hogy elnyíródik az olajad 7.000 km alatt?
VV62016-10-11 11:49:55 // 6179
Az Integraléban 10w-40 és 10w-60 Castrol olaj egyformán kibírt 10E km-t....de egyszerű a megoldás: cseréld gyakrabban.
gecsa2016-10-11 10:02:17 // 6178
Ki milyen olajat használ v6turboba? Egyszerűen nem sikerült még olyat találnom, ami ne nyíródna el 7000km alatt...
VV62016-09-18 20:45:29 // 6177
Meg ezt:

http://ske.hu/?page=cikk&rovat=techn&id=840
VV62016-09-15 11:37:50 // 6176
Olvasd el ezt:

http://www.premiumolaj.hu/motorolaj_minositesek_abc_je_21
laci882016-09-15 10:15:08 // 6175
Köszi a segítséget, végül az újabb csere mellett döntöttem, biztos, ami biztos alapon.
Jani552016-09-14 18:26:00 // 6174
5W40 - 5W30 az gyakorlatilag (a mi éghajlatunkon) mindegy, az olaj TELJESÍTMÉNYSZINTJE a fontos adat és az számít! (elektromos példával, ha szabad, nagy vonalakban: E27, 230V, hogy a foglalatba betekerheted, felkapcsolhatod, de a hány W-os részt, a nagyon fontosat nem határoltuk be)
Tehát, egyáltalán nem lehetsz nyugodt, tessék utólag ellenőrizni, hogy a gyári specifikációknak megfelel-e a beöntött olaj!
A gépkocsi(motor)gyártók szigorúan együttműködve fejlesztenek, korszerűsítenek a motorolajgyártókkal, tessék összenézni a motorgyártók megkívánta minimális teljesítményszintű olaj alkalmazhatóságát, a legalább egyezőségét. A szükségesnél nagyobb teljesítményszintű olaj alkalmazása teljesen felesleges, műszakilag indokolatlan és drága.
Az alfánál gépkönyv, egyéb, a motortérben elhelyezett címke, a motorolajnál az eredeti, gyárilag lezárt, bontatlan flakonon, hordón a pontos ajánlások, hogy pl.: megfelel és/vagy felülmúlja a/z XXX autógyártók támasztotta igényeknek.

Tessék utólag ellenőrizni, utólag dokumentálni a szervizzel, mert probléma esetén senki nem fog emlékezni semmire, sőt, még azt is letagadják, hogy a kocsid valaha is ott volt...

Bármilyen kétség esetén, ismételt olajcsere, a saját érdekedben...
Erhard 242 (Pure Energy)2016-09-14 15:18:00 // 6173
persze, menni kell a szagszervizbe ott eredeti olaj van occsó pénzé csak néha elfelejtik kicserélni :)))))))
droberto2016-09-14 13:52:11 // 6172
Vicc ez az egész. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2016-09-14 13:40:12 // 6171
a múltkor még csak minden 10. autós...na még pár hét és minden autós hamis olajat vesz :))))))))))))
droberto2016-09-14 13:29:57 // 6170
Bruhaha - Méghogy a fogyasztó a felelős?!? Sokan azt se tudják, hogy többféle specifikációjú motorolaj létezik. A másik meg a hologram. Honnan kéne tudnom, hogy ha van is rajta, az olyan amilyennek lennie kell? Nincs mihez hasonlítani.... Én is tudatlan vásárló vagyok... :)
Süsse meg az origo is a cikkét. Meg a Hent-nek is köszönjük az informatív tájékoztatást.
laci882016-09-06 15:53:32 // 6168
Sziasztok,

Próbált már valaki 159/Brera 3.2 V6-ba a gyári ajánlott 5w-40 helyett 5w-30-at tenni? Most a szervíz nekem 5w-30-ra cserélt véletlenül és nem tudom eldönteni, hogy ez okozhat-e kárt vagy inkább cseréljek újra 5w-40-re.
MiszöszFőnök2016-08-31 13:14:12 // 6167
Feltételezett 15.000 km-t futott, - de még 1.000 km t elmentünk vele, a mintavételkor már 18.000 km t vallottunk be - állítólag Motul bla bla típusú olajat bevizsgáltattak, mert egy cetlire az volt írva ami. Csillagok amúgy mifaszt jelentenek azon a "laborleleten" vajon.
Piritu - 1.000.0002016-08-31 07:03:35 // 6166
Elemezték a Rulettkerék-Audi olaját. Érdekes az eredmény....
Piritu - 1.000.0002016-08-26 16:18:41 // 6165
A legfrissebb Égéstér adás az olajokkal foglalkozik. Ma meghallgattam, nem sok érdemi dolgot mondanak a szakik, mert a Winkler állandóan belepofázik :-(
Xixo2016-08-21 23:15:30 // 6164
Nem ezt mondtam, de mindegy... ha nem akarod megérteni...
De ha számodra egy szuzuki is hozza azt, amit egy alfa és mégis alfázol, akkor azért is sznob vagy. :P
Piritu - 1.000.0002016-08-21 22:03:42 // 6163
Bár - cáfolandó legendát - a 300e felett futott TS-em már műanyag fedeles volt...
Piritu - 1.000.0002016-08-21 22:02:35 // 6162
Többek közt ezért is kerestem anno alufedeles Spidert.
Tartalék motor vásárlásáról már lebeszéltek:-)
Liquid2016-08-21 20:43:36 // 6161
ez szép volt gyúrós Barátom :)
Liquid2016-08-21 20:42:51 // 6160
Az adalékok se mindegy milyenek, azonkívül (sajna) olajos körökből tudom, hogy a Petronas olajai alapvetően a drágábbak közül valók, mármint a nyersolaj.
Ez nem fanatizmus, bár semmi nem tiltja hogy annak nevezzed. Csupán annyi, hogy megadom neki ami kell, mint ahogy sörből se a leggagyibbat iszom, pedig az is lehet hogy 4,5%-os és elvben nagyjából ugyanazokból az összetevőkből készül, mégis rosszabb az íze....
VKG231!!! (156+75)2016-08-21 20:37:47 // 6159
Aszondják az alu szelepfedelesek még jobban bírták...
Erhard 242 (Pure Energy)2016-08-21 18:32:20 // 6158
és mi alapján tesztelték? Hány km-en keresztül, hány hidegindítással stb, stb, stb....
számomra az ügyfelek vissza jelzése a legjobb mérvadó, ha egy adott blokk elmegy közel 1 millió km-et olajsarasodás, hiba nélkül az egy jó olaj pl...
Selenia A20k-ból egy 97-es 56-os tartja a rekordot nálam, gyári olaj, bontatlan blokk 500e km feletti futás és még mindig megy....
Piritu - 1.000.0002016-08-21 17:42:56 // 6157
Nagyon marketing szaga van a dolognak. Nehezen hihető, hogy egy gyártó/forgalmazó objektív adatokat tenne közzé. Főleg egy magyar oldalon angolul, dél koreaiként(?) blogolva...
A teszt körülményeiről sem sok leírás van, pontosabban semmi. (De lehet, hogy csak én nem találom)
Elég csak egy kicsit jobban megmelegíteni a konkurenciát és máris más lesz az eredmény.
Szóval marad a marketingíz...
Joci1452016-08-21 17:29:34 // 6156
Nem utolsó sorban az olajsárképződésről
Piritu - 1.000.0002016-08-21 17:28:43 // 6155
...ja,hogy nem a kenés miatt veszünk olajat :-DD
Meg gondolom az se véletlen, hogy a saját olajukat a legjobbak között van a teszt során :-D
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak