Eldölt!!! Maradok a Selénia-nál. Ezt használtam eddig is ez után is. Webes rendelés és már itt van. Ár postával: 13100ft.
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Milyen a jó olaj?
Azzurro2016-08-18 10:17:49 // 6104
Azzurro2016-08-17 21:16:50 // 6103
Évi egyszer cserélek. Mobil 1 árát autos boltba mobdták.
Liquid2016-08-17 20:37:09 // 6102
évente hányszor cserélsz olajat? Mert ha mondjuk max 2x, az még mindig csak 10e, vagyis nincs fél tank... ha érted mire célzok..
Erhard 242 (Pure Energy)2016-08-17 19:45:33 // 6101
nagyon olcsó mobil1-el azért vigyázz...bele lehet sétálni a szarba...a selenia gyári olaj a mobil1 nem ... ennyi erővel pl az agip sem rosszabb, mint a mobil és az még olcsóbb és mehetünk így lefelé a mannol-ig ami meg vicc áron van :)))
Ha évente 1x cserélsz olajat akkor maradjon a gyári sokat nem spórolsz az olcsóbb olajakkal...
persze mindenki azt tesz bele amit akar :P
Ha évente 1x cserélsz olajat akkor maradjon a gyári sokat nem spórolsz az olcsóbb olajakkal...
persze mindenki azt tesz bele amit akar :P
Azzurro2016-08-17 19:09:15 // 6100
Mobil 1 8700ft míg a Selénia 13000ft. De ha minőségben van olyan akkor azért az majd nem 5 guriga. És neked hiszek hogy van olyan. Csak akkor nem értem miért ilyen drága a Selénia ha egyszer a Mobil is van olyan jó?
Erhard 242 (Pure Energy)2016-08-17 09:58:53 // 6099
mobil 1 kb 10 rugó 3-mal olcsóbb, mint a Selenia minőségre kb ugyan az...kinek merre hajlik a pénztárcája ...
Azzurro2016-08-17 09:44:33 // 6098
De érdemes lehet Mobil 1-el felváltani a Seléniát?
Erhard 242 (Pure Energy)2016-08-16 10:20:26 // 6097
elméletileg, meg gyakorlatilag is 20e km a csereperiódusa, valaki 10-15e-ként cseréli valaki betartja a 20e-et
Liquid2016-08-16 09:41:36 // 6096
Sima autósboltban nem is nagyon tartanak, de Ofiék vagy Erhard elküldi csomagban, meg még sok más helyről is lehet rendelni...
Zozo852016-08-16 09:19:44 // 6095
Ezt az olajat én is néztem és jónak tűnik...c3 tehát dpf-es
Azzurro2016-08-11 12:12:42 // 6094
Most voltam olaj ügyben az autós boltban, nem volt Selénia csak rendelésre. Ezt ajánlották helyette: Mobil Super 3000 X1 5W-40, Lehet jó?
Kazes☻2016-08-07 15:23:52 // 6093
Egyik (cimbi) szomszédomnak segítettem PT Cruiser ügyben és eközben az egyik fórumukon találtam:
"Ezzel az olajtémával foglalkoztak már Érden BmS-ék is (injektor.hu) - ismerem őket személyesen is és ő szokta a téma előkerülésekor mindig felhozni az álláspontját, amivel én is egyet értek logikusan végiggondolva.
Talán a Fiat konszern volt valaha aki először kitalálta ezt a 20e km-es olajcsere periódust a Selenia 20K méregdrága "csodaolajjal". Aztán utána követte őket szinte minden európai és japán nyártó - sőt túl is szárnyalták őket akár 30e-s preiódust is előírva.
Ők viszont műszerrel szoktak nézegetni olajokat 15-20-30km után és a valóság az, hogy márkától függetlenül a mai "csoda"olajok alig jobbak a régebib társaiknál, 15e km-nél már ezek is elhasználtak valójában. A 20-30ezres csereperiódus inkább egy marketingfogás, hiszen az egyéni - de főleg a céges flottás - vásárlók számára jól hangzik, ha az olajcsere nem 5-10ezrenként jelent kiadást. A gyártók manapság jellemzően 200-250ezres futásteljesítményre tervezik a motorokat. Mivel ma már nem divat az örökkévalóságnak autót gyártani, ezért megengedhetik maguknak azt, hogy belőjék úgy az olajcserét, hogy a gyári tesztek során futtatott motorok kopásértékei még egy elfogadható szinten belül maradjanak a motor tervezett élettartamának végére.
Nyilván az első 100 ezer km során még 20-30ezres csereperiódusnál sem lesz vészes a motor kopottsága, de nekem az az elvem, hogy ha hosszú távra szánom az autót magamnak és több km van benne, akkor inkább cserélem 10e km-enként az olajat. Ezzel egyébként nem vagyok egyedül - rengeteg ismerősöm hasonlóan áll hozzá. Kb ez az a szint, amikor még nem szirupszerű koromfekete trutyi szokott kijönni belőle.
A Chrysler PT Cruiser benzineseire azért van 5-10e-s olajcsere periódus megadva, mert nem marketingesek írták a kezelésit - bár az 5ezret azért én kicsit is túlzásnak tartom extrém helyzetek kivételével. Ez meg is látszik mindkét 2000-es blokkomon - nagyon minimális a kopás rajtuk ás semmi vállasodás nincs a hengerfalon.
A CRD Cruiserekre pedig valószinűleg azért van ritkább periódus megadva, mert a Mercedes gyári ajánlásait vették át copy-paste módszerrel. Ettől még nem biztos, hogy csodamotor. Az autóvásárlás előtt kikértem az említett szervíz vezetőjének véleményét is és azt mondta, hogy ezek a régebbi 8V CR diesel merci motorok alapvetően nem rosszak, de nem is mondaná jobbnak az átlag gyártók CR dieseleinél a tapasztalataik alapján. Igaz, hogy nem Chryslerben- de Mercedesből rendszeresen fordulnak meg náluk ügyfelek zsebbenyúlós hibákkal ugyanilyen CRD motorral. Ez természetesen nem azt jelenti, hogy egy rossz konstrukció, de arra próbált célozni, hogy ne dőljek be annak, hogy ez "Mercedes" és épp ezért jó. Azt mondta amúgy, hogy a tapasztalataik alapján a fiatalabb 16V-s verzió már kiforrottabb és tényleg kevés is a gond vele. Én pont emiatt akartam eredetlieg kevés km-es CRD-t venni, mert jellemzően a Common Rail diesel motorok elektronikája 200e környékétől kezdi megadni magát a tapasztalataik szerint."
"Ezzel az olajtémával foglalkoztak már Érden BmS-ék is (injektor.hu) - ismerem őket személyesen is és ő szokta a téma előkerülésekor mindig felhozni az álláspontját, amivel én is egyet értek logikusan végiggondolva.
Talán a Fiat konszern volt valaha aki először kitalálta ezt a 20e km-es olajcsere periódust a Selenia 20K méregdrága "csodaolajjal". Aztán utána követte őket szinte minden európai és japán nyártó - sőt túl is szárnyalták őket akár 30e-s preiódust is előírva.
Ők viszont műszerrel szoktak nézegetni olajokat 15-20-30km után és a valóság az, hogy márkától függetlenül a mai "csoda"olajok alig jobbak a régebib társaiknál, 15e km-nél már ezek is elhasználtak valójában. A 20-30ezres csereperiódus inkább egy marketingfogás, hiszen az egyéni - de főleg a céges flottás - vásárlók számára jól hangzik, ha az olajcsere nem 5-10ezrenként jelent kiadást. A gyártók manapság jellemzően 200-250ezres futásteljesítményre tervezik a motorokat. Mivel ma már nem divat az örökkévalóságnak autót gyártani, ezért megengedhetik maguknak azt, hogy belőjék úgy az olajcserét, hogy a gyári tesztek során futtatott motorok kopásértékei még egy elfogadható szinten belül maradjanak a motor tervezett élettartamának végére.
Nyilván az első 100 ezer km során még 20-30ezres csereperiódusnál sem lesz vészes a motor kopottsága, de nekem az az elvem, hogy ha hosszú távra szánom az autót magamnak és több km van benne, akkor inkább cserélem 10e km-enként az olajat. Ezzel egyébként nem vagyok egyedül - rengeteg ismerősöm hasonlóan áll hozzá. Kb ez az a szint, amikor még nem szirupszerű koromfekete trutyi szokott kijönni belőle.
A Chrysler PT Cruiser benzineseire azért van 5-10e-s olajcsere periódus megadva, mert nem marketingesek írták a kezelésit - bár az 5ezret azért én kicsit is túlzásnak tartom extrém helyzetek kivételével. Ez meg is látszik mindkét 2000-es blokkomon - nagyon minimális a kopás rajtuk ás semmi vállasodás nincs a hengerfalon.
A CRD Cruiserekre pedig valószinűleg azért van ritkább periódus megadva, mert a Mercedes gyári ajánlásait vették át copy-paste módszerrel. Ettől még nem biztos, hogy csodamotor. Az autóvásárlás előtt kikértem az említett szervíz vezetőjének véleményét is és azt mondta, hogy ezek a régebbi 8V CR diesel merci motorok alapvetően nem rosszak, de nem is mondaná jobbnak az átlag gyártók CR dieseleinél a tapasztalataik alapján. Igaz, hogy nem Chryslerben- de Mercedesből rendszeresen fordulnak meg náluk ügyfelek zsebbenyúlós hibákkal ugyanilyen CRD motorral. Ez természetesen nem azt jelenti, hogy egy rossz konstrukció, de arra próbált célozni, hogy ne dőljek be annak, hogy ez "Mercedes" és épp ezért jó. Azt mondta amúgy, hogy a tapasztalataik alapján a fiatalabb 16V-s verzió már kiforrottabb és tényleg kevés is a gond vele. Én pont emiatt akartam eredetlieg kevés km-es CRD-t venni, mert jellemzően a Common Rail diesel motorok elektronikája 200e környékétől kezdi megadni magát a tapasztalataik szerint."
KisP2016-07-25 14:31:27 // 6092
Én 10.000 km-ként cserélem, amiben 90%-ban autópálya van és kb. fél év alatt összejön.Szintén Selenia 5w40 WRD és szintén 166 2.4JTD 10V.
Úgy gondolom, hogy ezen ne múljon, kb. 16ezerből kijön az olaj és szűrő.
Úgy gondolom, hogy ezen ne múljon, kb. 16ezerből kijön az olaj és szűrő.
Azzurro2016-07-12 20:35:14 // 6091
Akkor ez érvényes lehet a 166 Jtd 136Le is.
Piritu - 1.000.0002016-07-12 20:24:12 // 6090
Azzurro2016-07-12 19:44:04 // 6089
Mert az tudom hogy a Selénia 10w40 az 20km-re írják a cserét, de konkrétan a WR 5w40 nem olvastam ilyet.
Piritu - 1.000.0002016-07-12 19:10:41 // 6088
Szerintem és a tapasztalataim szerint igen. Bár én alapvetően nem városban közlekedem, napi 2x5 km-t járok melóba és ehhez jönnek a "hosszú" utak.
Bár hamarosan jönnek akik szerint felelőtlenség 10e felett menni két olajcsere közt.
Bár hamarosan jönnek akik szerint felelőtlenség 10e felett menni két olajcsere közt.
Azzurro2016-07-12 07:45:30 // 6087
Akkor 10e km érdemtelen pénz kidobás?
Piritu - 1.000.0002016-07-10 19:46:44 // 6086
Én mindig lementem vele a 20-at. Így is évente legalább 2x lett cserélve.
Azzurro2016-07-10 15:14:55 // 6085
Selénia WR 5w40 dízel olajat mennyi kilométer után érdemes cserélni? 10e vagy esetleg 20e km is ki bír?
RomeoOne2016-07-06 07:19:07 // 6084
Figyeljetek oda honnan veszitek :/
Lecsaptak az utóbbi évek legnagyobb olajbűnözőire
Lecsaptak az utóbbi évek legnagyobb olajbűnözőire
Hakuna2016-07-05 18:42:34 // 6083
90-es boxer váltóba szerintetek nélkülözhetetlen az API GL5 olaj, ha amúgy van 2 liter bontatlan GL4-esem és csak hozzá kellene pótolni? Gondolom polcon álló olajnál mindegy a lejárat, de ezt is kérdezem igazából.
GT Ɨ|ѯ2016-05-19 19:25:41 // 6082
Mr. Z2016-05-01 08:55:29 // 6081
én most ezt hazsnálom a V6-ba:
Kinematikus viszkozitás (100 °C-on, cSt)
19,8
Millers Oils Nanodrive CFS 10W50 NT
Teljesen szintetikus, tripla észter alapú, nanotechnológiájú rendkívül kis súrlódású összetétel.
26k 5 liter szóval nem olcsó, de az olasz V6 Alfa fórumok csak jót írtak róla.
Kinematikus viszkozitás (100 °C-on, cSt)
19,8
Millers Oils Nanodrive CFS 10W50 NT
Teljesen szintetikus, tripla észter alapú, nanotechnológiájú rendkívül kis súrlódású összetétel.
26k 5 liter szóval nem olcsó, de az olasz V6 Alfa fórumok csak jót írtak róla.
Kazes☻2016-04-28 14:00:39 // 6080
MiszöszFőnök2016-02-15 11:46:59 // 6079
Ja igaz a tartalék. Múltkor 8 litert vetettek velem az Offos ba. Már majdnem felháborodtam, hogy minek annyi bele, de aztán magam is rájöttem 7 liter kell bele + 1 jó ha van tartalékban.
gecsa2016-02-15 08:16:01 // 6077
A 3.0-ba is csak 6 liter kell.. 😀
MiszöszFőnök2016-02-14 21:28:38 // 6076
Ezt a kérdést passzolom. Castrolt láttam hirtelen a sok közül. Jó sok, tán' valami 3 ezres motor van a kocsidban? Vagy 2 autóba kell a 8 liter? ;)
VV62016-02-14 18:54:20 // 6075
Ez tök jó! Van nekik Selénia is? Kéne 8 liter.
MiszöszFőnök2016-02-14 18:11:16 // 6074
Tudom hol lehet motorolajat venni vasárnap. Az Ázsia Centerben van egy félig autósbolt :)
Bocsi, ez csak most eszembe jutott.
Bocsi, ez csak most eszembe jutott.
Piritu - 1.000.0002016-02-07 16:17:27 // 6073
"WR Pure Energy " - dpf-el szerelt autókba kell. A kocsihoz kapott használati mit ír?
Jin2016-02-04 06:32:29 // 6072
Üdv mindenkinek!
Nemrég vettem autót, 1.9 jtd 85kW motor van benne és szeretném lecserélni az olajat milyet vegyek bele?
Eddig 2 olajat találtam Selénia WR Pure Energy 5W-30, SELÉNIA WR DIESEL 5w40
Nemrég vettem autót, 1.9 jtd 85kW motor van benne és szeretném lecserélni az olajat milyet vegyek bele?
Eddig 2 olajat találtam Selénia WR Pure Energy 5W-30, SELÉNIA WR DIESEL 5w40
VV62015-12-21 17:52:25 // 6071
El is ment a kedvem az egész belsőégésű motortól...ilyen tökéletlen konstrukciót! Cccc...:)
Piritu - 1.000.0002015-12-21 17:48:07 // 6070
..és ez csak pár paraméterről beszél. Van még vagy több tucat, amit figyelembe kell(ene) venni :-DD
VV62015-12-21 17:17:49 // 6069
Még egy alapos cikk:
http://ske.hu/?page=cikk&rovat=techn&id=840
http://ske.hu/?page=cikk&rovat=techn&id=840
VV62015-12-21 16:37:51 // 6068
Saját magamat továbbképezve még annyit tudok hozzátenni, hogy mégse jó a 10w-60 100 fokon, mert a motorok optimális működéséhez egy bizonyos viszkozitásérték tartozik, ami kb. 10 mm2/s és a 60-as olaj 100 fokon ettől sokkal sűrűbb, vagyis képtelen lesz eljutni mindenhová. Persze jó ez az olaj, csak éppen 130 fokon vagy afölött, ahol a 40-es olaj már szinte vízzé válik.
Szóval egyszerű ez az olajkérdés, amikor a tavaszi szellőben 3000rpm mellett sétakocsikázunk, de amikor valami extrém dologgal foglalkozunk, bonyolódik a helyzet. Úgy látom, a legjobb megoldás első lépésben az olajhőmérséklet pontos mérése a különböző körülmények között, aztán aszerint választani olajat, majd újra méregetni...
Szóval egyszerű ez az olajkérdés, amikor a tavaszi szellőben 3000rpm mellett sétakocsikázunk, de amikor valami extrém dologgal foglalkozunk, bonyolódik a helyzet. Úgy látom, a legjobb megoldás első lépésben az olajhőmérséklet pontos mérése a különböző körülmények között, aztán aszerint választani olajat, majd újra méregetni...
VV62015-12-21 15:59:31 // 6067
Nem. Útközben többször is cserélned kell :D
Piritu - 1.000.0002015-12-21 15:21:37 // 6066
Ezek szerint, ha tengerpartrol nyaron felmegyek a hegyekbe egyet szerpentinezni, akkor olajat kell cserelnem mielott felerek?
VV62015-12-21 15:02:37 // 6065
Mindenki írja ezt az ajánlott meg előírt olajat...tegnap a kezemben volt egy Mitsubishi 3000GT gyári manual, ahol nemhogy az olaj márkáját, de még a viszkozitását sem határozzák meg, ehelyett felsorolnak 6-7 különböző lehetőséget a külső hőmérséklet függvényében. Pedig az sem egy Suzuki Swift...
Liquid2015-12-06 20:50:31 // 6064
kolegám vett egy bő 10 éves grand csirkét, 4.7V8 automata. Megkereste mi az ajánlott olaj a váltóba és Tutela :D
Piritu - 1.000.0002015-12-05 22:19:01 // 6063
pb_2015-11-15 12:43:37 // 6062
"A TS-motoroknál valószínűleg a "megégett" 10W40-es olaj okozta a gondot."
Felesleges úyabbnál úyabb teóriákat gyártogatni.)
Felesleges úyabbnál úyabb teóriákat gyártogatni.)
Mr. Z2015-11-14 20:41:29 // 6061
Észter bázisú olajokról van valakinek tapasztalata? Én most vettem 10W60 Gulf competition olajat, de még nem cseréltem le. majd talán holnap.
GTPeti2015-11-14 20:01:51 // 6060
Teljesen igazad van, avval kapcsolatban, amit a hidegindításról írsz.
Azt viszont ne felejtsük el, hogy a 10W40-es olajok specifikációja az összetételüknél fogva általában jóval gyengébb, mint pl. egy 10W60 (vagy 5W50, stb.) olajé. Gondolok itt a hőmérséklettűrésre és a HTHS-értékre. A TS-motoroknál valószínűleg a "megégett" 10W40-es olaj okozta a gondot. (Kieg.: Szerintem 10W60-as olajok terén vannak olyanok, amik mindennapi használatra kevéssé alkalmasak.)
Azt viszont ne felejtsük el, hogy a 10W40-es olajok specifikációja az összetételüknél fogva általában jóval gyengébb, mint pl. egy 10W60 (vagy 5W50, stb.) olajé. Gondolok itt a hőmérséklettűrésre és a HTHS-értékre. A TS-motoroknál valószínűleg a "megégett" 10W40-es olaj okozta a gondot. (Kieg.: Szerintem 10W60-as olajok terén vannak olyanok, amik mindennapi használatra kevéssé alkalmasak.)
Dévid2015-11-14 19:26:55 // 6059
A jó motorolajba nem kell adalék, szerintem.
Dévid2015-11-14 19:23:50 // 6058
Nem, az első motorhibánál Mol Performance 15W-40 volt benne, mert öreg autóba már vastagabb olaj kell az akkori szerelőm szerint. Meg ugye elég sokat kapott az autó az előző tulajnál, csak nem gondoskodásból. 4 működő gyertya, 3 hengerre leosztva, ki tudja milyen ritka olajcserék, ki tudja milyen olajjal...
Liquid2015-11-10 10:19:57 // 6057
najó, ezzel nem számoltam :)
VV62015-11-10 10:18:45 // 6056
Na és ha midikloriánok vannak az adalékban? Azok simán megjavítják az ellőtt motort is! :)
Liquid2015-11-10 09:50:09 // 6055
eddig nem válaszoltam, mert nem akartam ismét feszkót szítani:
- amennyiben nincs mechanikai problémád, akkor teljesen felesleges szórakozás/pénzkidobás, hiszen ha kellene bele olyan adalék akkor gyárilag beletennék
- ha meg problémád van azt ezzel úgyse lehet megoldani, max. elodázni hogy aztán még nagyobb legyen
- jó esetben nem ártasz vele
- ezek arra valók hogy mikor a Hummer H1-nek ellövik a fél motorját, akkor beletöltik és visszajut a bázisra ahol aztán motort cserélnek
Tapasztalat nincs, mert egyik autómat se akartam felesleges kockázatnak kitenni, nem hiszek bennük.
Ez az én véleményem :)
- amennyiben nincs mechanikai problémád, akkor teljesen felesleges szórakozás/pénzkidobás, hiszen ha kellene bele olyan adalék akkor gyárilag beletennék
- ha meg problémád van azt ezzel úgyse lehet megoldani, max. elodázni hogy aztán még nagyobb legyen
- jó esetben nem ártasz vele
- ezek arra valók hogy mikor a Hummer H1-nek ellövik a fél motorját, akkor beletöltik és visszajut a bázisra ahol aztán motort cserélnek
Tapasztalat nincs, mert egyik autómat se akartam felesleges kockázatnak kitenni, nem hiszek bennük.
Ez az én véleményem :)