Fórum >> Egyebek >> Retrovízió - A '70-es, '80-as, '90-es évek életképei!

tipoatti2009-01-01 14:58:54 // 3559
Valakinek ígértem a múltkor ( nem mostanában volt... :) ) képeket az Üllői úti oszlopokról:
kando.2009-01-01 14:57:40 // 3558
Na jó, azért kapunk mi is jó cuccokat, pl. Ausztriából. Beszélő nyomógomb, ami mondja a parasztnak, ha ,,ződ'' van, átkelhet az úttesten.
Aki egri, meg is nézheti, pár helyre tettünk ki. Persze ezek promóciós céllal jöttek nekünk is, mert árban annyira drága szinte, mint egy komplett forgalomirányító szekrény :)) De legalább szép, világít, bazinagy méretű is :)
Tommi2009-01-01 14:47:40 // 3557
Egyből gondoltam :)))))))))))
Tommi2009-01-01 14:45:38 // 3556
Ennél tovább még én sem :) :(

SKrisz2009-01-01 14:15:31 // 3555
Én sajnos ennél tovább nem jutottam még...

SKrisz2009-01-01 14:12:21 // 3554
Azt hiszem a 10-20 fős keresési listából egy nevet nyugodtan beírhatsz!!!! :)
Tommi2009-01-01 14:06:22 // 3553
Maranello egy szent hely :) Én 3x voltam már, Apám 4x és egyszer ő is volt bent a gyárban kamionnal, valami alkatrészeket vitt. Kellemes fuvar :))) Teljesen kész volt :) Mesélte, hogy még a takarítónő ruhája is piros meg a biciklik is, amivel mászkálnak a munkások a gyárban :) Nekem is tervbe van véve, a Váci úti szalonban az egyik értékesítő nagyon jó barátom (persze neki is Alfája van és tag itt :) ), régóta rágom a fülét és aszonta összehozzuk a gyárlátogatást :) Csak az a gond, hogy csapatot kell szerezni, mert 1-2 emberrel nem lehet "csoportban" menni, legalább 10-20 fő kéne. Meg mondjuk nem is olcsó... Van olyan, hogy 3 napos csomag: gyár és tesztpálya látogatás, szállás a gyárral szemben lévő sokcsillagos hotelben és egyéb programok, de a hétvége ára valami 400 euro. Ez azért durva :( De egyszer úúúúúgyis :)))
GT Ɨ|ѯ2009-01-01 13:44:04 // 3552
kesa2008-12-31 17:23:32 // 3551
Mi nem voltunk ilyen szerencsések, nem voltunk benne a programban.
Klassz lehetett :D!

Viszont egyszer, ha csak kutyafuttában is, de végig vittek a Ferrari gyáron. Szerintem a felét nem fogtam fel annak, amit láttam.
Zsolt1552008-12-31 17:21:48 // 3549
Horváth Edének hívták a főgórét.
Tommi2008-12-31 17:00:54 // 3548
Tavaly, amikor Budapesten járt a Ferrari Relay 60 Tour, mi is kint voltunk :) A szponzorok között jól látszik az Alcoa. Első nap megérkeztek Bp-re, felvonulás, mindenféle puccos sznob program, majd másnap lementek az Alcoa-ba és onnan a Relay 60 "váltórúd" (amit volt szerencsém a kezemben tartani :) ) ment tovább, szlovén ferrarisok vitték tovább.

csocsi2008-12-31 16:51:07 // 3547
Hát tudod, onnét egy fejlesztőmérnök került a céghez a látókörömbe. Nem csodálkozom semmin.
Tommi2008-12-31 16:50:07 // 3546
Akkor Horváth Ede :) Szegény biztos rengeteget csuklott, Apámék nagyon sokat emlegették szegényt, amikor lerobbantak vagy valami gond volt a kamionokkal :)))))))
Tommi2008-12-31 16:49:19 // 3545
Igen, az Alcoa-nál :)
Edyboy2008-12-31 16:47:56 // 3544
Horváth Ede :-)
kesa2008-12-31 16:41:35 // 3543
Az Alcao-nál?

A "széria" Ferrari-k és Maserati-k, és az Alfa 8C gyári kipuff rendszereinek legtöbb eleme is nálunk készül.
Meg ahogy hallottam, egy sor beszállítója van még a Ferrari-nak Magyarországon!
Tommi2008-12-31 16:07:12 // 3542
Így van :) És azt tudjátok miért hívták Edének? :))) A Rába főgóréja volt akkoriban valami Ede :)
Tommi2008-12-31 16:06:22 // 3541
Sőt... A Ferrariban mi magyarok is "benne vagyunk", az alumínium alkatrészeinek jó részét Székesfehérváron csinálják.
ystuc2008-12-31 15:37:48 // 3540
Meg az Audi A6 részben alu, a teteje nem az.
Zsolt1552008-12-31 15:35:15 // 3539
"Edék" is szinte teljesen eltüntek. :-(((
kesa2008-12-31 15:28:07 // 3538
Alu vázas és kasztnis autók:
Audi A2, A8 (talán R8 is)
Ferrari F430, F599 (talán Scaglietti is)
Hirtelen többet nem tudok, de még lehetnek. Hegesztett és ragasztott kötések is vannak a vázakon, a burkoló elemek többnyire csavarozottak.

Még a Ferrari 550 / 575 Maranello és a 456 GT rendelkezett alu-burkolattal, ami az acél vázra volt valami nagyon spéci eljárással hegesztve. Nem lehetett olcsó buli :D.
kesa2008-12-31 15:24:10 // 3537
Nekünk volt egy nagyon profi dán beszállítónk, krómozott kipufogó csővégeket gyártottak Mercedes-ekre. Méretpontos és gyönyörűen krómozott alkatrészek voltak azok, csak jöttek a túlképzett beszerzők, és kitalálták, hogy Kínából, meg hasonlóan minőségorientált országból beszerezve sokkal jobb (értsd: olcsóbb) lesz nekünk. Tényleg olcsóbb volt, papíron, de szállítással, lehetetlen kommunikációval és minőségi problémákkal, ezernyi szopással már nem... Ennyit a számok embereiről! :P
Ez nyírja ki a szaktudással és hagyományokkal rendelkező országokban az ipart: kitalálják, hogy olcsóbb országba viszik a gyártást. Ha már egyszer létrehozták az EU-t, nem is értem, miért engednek be BÁRMILYEN árut az Unión kívülről? Mindent tudnánk gyártani, és termelni, egyedül talán enegiából szorulnánk behozatalra. Na mindegy, ehhez már késő, meg az én szavam semmit nem ér.
Tommi2008-12-31 13:48:46 // 3536
Édesapám járt ilyenekkel a 80-as években a Hungarocamionnál :)
Taxi33™2008-12-31 13:01:07 // 3535
Hú! Itt a sok szép, és valaha szép volt Ikarus láttán jutott eszembe a RÁBA is.
Zsolt1552008-12-31 12:46:41 // 3534
Vagy az egyetlen emeletes 556-s a jelenlegi állapotából,



felújítanák.

Zsolt1552008-12-31 12:43:01 // 3533
Remélem a pótos Ik-620-as is hamarosan olyan szép lesz mint a társai. :-)))
Edyboy2008-12-31 12:34:27 // 3532
Addig is egy kis ízelítő :-)))))))))))))))))))

kando.2008-12-30 21:11:02 // 3531
Oké :)
Vagy lehetne veterán Alfa és autóbusz találkozó :D ;))
Tommi2008-12-30 20:43:12 // 3530
Legközelebb nem Alfa, hanem veteránbusz találkozót szervezünk Esztergomban, na? :)))
kando.2008-12-30 20:40:25 // 3529
Oda/ilyenre elmennék én is :)))
Tommi2008-12-30 20:33:09 // 3528
Van ilyen találkozó is? Húúúú, de megnézném egyszer... :)
kando.2008-12-30 20:27:16 // 3527
Gute Frage...

:(
Zsolt1552008-12-30 20:24:56 // 3526
Pontosan így járt a Ganz-Mávag is. :-(((
Zsolt1552008-12-30 20:24:00 // 3525
2007-ben Tatán megrendezett "Veterán és új busz találkozón", egy Németországból érkezett, és szépen felújított "Faroson" a következő kérdés volt kitéve:

Zsolt1552008-12-30 20:16:05 // 3524


Érdekességként a Csepel D-414 motor van benne. :-)))
Tommi2008-12-30 18:30:42 // 3523
Azok is papíron remekül értenek mindenhez :)))
kando.2008-12-30 18:26:34 // 3522
Ja, papíron én is értek mindenhez, mint a havas, de gyakorlatban már sokat felejtettem... :)

Mentem volna én is közgazdásznak vagy ügyvédnek :P :D
Tommi2008-12-30 18:17:27 // 3521
Elméleti mérnök? :)
kando.2008-12-30 18:14:48 // 3520
Tantárgyként nem, de volt a BME-ről egy fickó aki tartott két előadást erről anno.. Meg akkoriban vettem egy antikváriumban egy könyvet erről a témáról, de naprakész nem vagyok ebben (sem) sajna.
Az is rossz, hogy pont azt a sokat, amit tanultunk se nagyon tudjuk hol gyakorolni.. maradunk amolyan ,,alkalmazói'' mérnöknek..
kando.2008-12-30 18:13:12 // 3519
Lehet, hogy nem véletlen ez a fajta "rokonság" ? :)))
Tommi2008-12-30 18:08:00 // 3518
Részletkérdés :))))))))))))))))))))))))))))))))

Amúgy nagyon telibe talált, asszolútte tipikusak a klisék :)
GTPeti2008-12-30 17:58:11 // 3517
Na ja... Más a praktikák és más a külön tantárgy. Nektek mondtak egy szót is pl. az EMC-ről?? Illetve, mi a CE a gyakorlatban?
GTPeti2008-12-30 17:57:03 // 3516
Ezzel csak egy baj van, hogy a zászló el van forgatva... :)
kando.2008-12-30 17:56:37 // 3515
Tényleg vazz.. azt elfelejtettem, pedig még most is eljátszanék azzal :P :)))
Tommi2008-12-30 17:54:48 // 3514
Meg a mára klasszikussá vált LEGO - hogy kicsit a topic címéhez is visszakanyarodjak :)))