Srácok, nem tudja valaki véletlenül, hogy a 156 kormányművéhez mekkora rézalátétek kellenek?
Köszi előre is!
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
GTPeti2014-04-15 11:50:47 // 48242
Buddha2014-04-14 19:11:12 // 48241
hozo5792014-04-14 18:54:02 // 48240
Szép estét mindenkinek!
145-ös kis kéken vásárlást követően, múlt héten vezérlést, vezérlés módosítót is cseréltünk. Indítás utáni traktorhang megszünt, de a motor különösen hidegindításkor szinte lefullad, kicsit, 5-6 másodpercet küzd, majd eléri a hidegindítási fordulatot és úgy működik, ahogy kell, melegszik és szépen lassan beáll az alapjárati fordulatszámra. Menetben sincsen vele semmi gond. Valaki tapasztalt hasonlót, mit cseréljek? Kérem segítségeteket. Hozo579
145-ös kis kéken vásárlást követően, múlt héten vezérlést, vezérlés módosítót is cseréltünk. Indítás utáni traktorhang megszünt, de a motor különösen hidegindításkor szinte lefullad, kicsit, 5-6 másodpercet küzd, majd eléri a hidegindítási fordulatot és úgy működik, ahogy kell, melegszik és szépen lassan beáll az alapjárati fordulatszámra. Menetben sincsen vele semmi gond. Valaki tapasztalt hasonlót, mit cseréljek? Kérem segítségeteket. Hozo579
R.Krisztián2014-04-14 18:51:00 // 48239
Sziasztok
A kormányművemnél (159) elcsöpög az olaj, tudtok ajánlani valakit, hova vigyem felújíttatni?
A kormányművemnél (159) elcsöpög az olaj, tudtok ajánlani valakit, hova vigyem felújíttatni?
.......................2014-04-14 15:36:39 // 48238
Keresek Györ környékén megbízható,szépen dolgozó autóPOLIROZÒ mestert
tud valaki ilyet?
tud valaki ilyet?
Attika012014-04-13 17:00:42 // 48237
A munkahengereim jók voltak, mégsem jött vissza a pedál mikor eltört az a műanyag valami. Akasztottam neki rugót, azóta visszajön, és hibátlan. De igazad van. :))
Ferke2014-04-13 14:52:16 // 48236
Ha minden stimmel a munkahengerekkel, akkor az a rogós xar totál észrevehetetlen, ha nincs benne (a fél alfás autóparkban nincs benne már rég). Kollega azt írja, hogy nem jön vissza a pedál...
Hardy2014-04-13 14:19:48 // 48235
Bomi2014-04-13 13:55:17 // 48234
...Alfa156 1,9 jtd-ről van szó, (1999)
Köszi:)
Köszi:)
Bomi2014-04-13 13:46:56 // 48233
osee_selespeed2014-04-13 12:21:22 // 48232
Tévedtem, Federal Mogul. Viszont én a legolcsóbb TRW-t rendeltem és Wagner jött. Azért gondoltam, hogy ők gyártják.
osee_selespeed2014-04-13 12:17:20 // 48231
Ha jól tudom TRW gyártja. Olyat tettem öregem nexiájába és ennyire jól még nem fogott. Igaz eddig nem is járattam be, ahogy most.
Attika012014-04-13 12:14:45 // 48230
A pedál mögött lévő rugós (sz@r) eltört, vagy szétesett, azért nemnyom vissza.
Ferke2014-04-13 11:56:05 // 48229
Mer valoszinuleg elkoszofelben van valamelyik kuplung munkahengered...
attika2014-04-13 11:18:08 // 48228
Sziasztok kellene egykhis segítség mit lehet kezdeni a kilötyögő kuplung pedállal mér annyira rossz hogy nem engedi fel a kuplungot .
cZ2014-04-12 19:36:07 // 48227
...még valami csak akkor ismeri fel a kábelt a program (Scan for Interfaces) ha már rácsatlakoztattam a Vadra. Illetve TEST-et is csak akkor tudok futtatni.
cZ2014-04-12 19:29:08 // 48226
Köszönöm mindenkinek a javaslatokat, hozzászólást, és a segítőkészséget!
Igen, próbáltam a TEST funkciót, felismeri a Motort, ABS, Klima, XENON, Muszerfalat (gondolom ICS, amiből ISO hiba miatt ki is lép.) csak a légzsákot nem :((((( kapcsoltam már minden állásba és TESTet futtattam de semmi :/
Igen, próbáltam a TEST funkciót, felismeri a Motort, ABS, Klima, XENON, Muszerfalat (gondolom ICS, amiből ISO hiba miatt ki is lép.) csak a légzsákot nem :((((( kapcsoltam már minden állásba és TESTet futtattam de semmi :/
Csabo222014-04-12 19:13:33 // 48225
Megéri, ebben igazad van. annak, aki autószerelő, vagy diagnosztikával foglalkozik, és ezekből profitot termel. én is gondolkoztam, h megveszem (pedig 1ik foglalkozást sem űzöm), de most kb a legutolsó az, h rendbe tegyem a szerviz intervallumot.
GTPeti2014-04-12 16:35:57 // 48224
(50 euró a teljes program. Ennyit megér szerintem egy fullos segédeszköz.)
GTPeti2014-04-12 16:35:11 // 48223
A hibaüzenet a mérvadó. Valószínűleg az oldalon rossz helyen van a pipa.
Csabo222014-04-12 16:15:30 // 48222
Viszont nekem is lenne 1 kérdésem diaggal kapcsolatban:
Vettem egy kinai ELM kábelt, amit sikeresen módositottunk. Igy már olvasni tudom a service inteval reset menüt, de módositani nem tudok benne. Free version restriction hibaüzenettel utasitja el. A MES oldalán viszont nem pirossal van szedve a modul, tehát elég lenne a free verzió is (elvileg).
MES 1.9-et használok (1.8-cal is próbáltam, sikertelenül) és egy 2001es Alfa 147-en próbáltam állitgatni a dolgokat.
Van vkinek ezzel kapcsolatban tapasztalata? Ha itt kapok kielégitő választ, akkor nem zargatom Yaniékat.
Köszi
Vettem egy kinai ELM kábelt, amit sikeresen módositottunk. Igy már olvasni tudom a service inteval reset menüt, de módositani nem tudok benne. Free version restriction hibaüzenettel utasitja el. A MES oldalán viszont nem pirossal van szedve a modul, tehát elég lenne a free verzió is (elvileg).
MES 1.9-et használok (1.8-cal is próbáltam, sikertelenül) és egy 2001es Alfa 147-en próbáltam állitgatni a dolgokat.
Van vkinek ezzel kapcsolatban tapasztalata? Ha itt kapok kielégitő választ, akkor nem zargatom Yaniékat.
Köszi
Csabo222014-04-12 16:08:22 // 48221
Ciao
Más egységekkel tud a kábel kapcsolatot létesiteni?
Én pl úgy szoktam egy diagot inditani (MES-ben), hogy ellenőrzöm a kocsi tipusát, majd a settings menü interfaces fülén ellenőrzöm a kábelt. sőt, nyomok is rá 1 test-et. Ha ott megfelelő eredményt kapok, csak azután kezdek bármihez is kapcsolódni.
A vagcom kábel 3. poziciója nem feltétlen jelenti azt, hogy a K-line és a pin3 van összekötve. Az enyémben pl a 2-es kapcsoló kell a légzsákra (arra van a kapcsolat a k-3 között), igaz az házi gyártású cucc.
Ezek mind csak tippek, jótanácsok, lehet ezeken már túlvagy...
Ja. A scan F11 (modules) még jó kiindulópont a tesztre. A múltkor elfelejtettem melyik kapcsoló mire is jó, igy egyesével végigteszteltem.
Más egységekkel tud a kábel kapcsolatot létesiteni?
Én pl úgy szoktam egy diagot inditani (MES-ben), hogy ellenőrzöm a kocsi tipusát, majd a settings menü interfaces fülén ellenőrzöm a kábelt. sőt, nyomok is rá 1 test-et. Ha ott megfelelő eredményt kapok, csak azután kezdek bármihez is kapcsolódni.
A vagcom kábel 3. poziciója nem feltétlen jelenti azt, hogy a K-line és a pin3 van összekötve. Az enyémben pl a 2-es kapcsoló kell a légzsákra (arra van a kapcsolat a k-3 között), igaz az házi gyártású cucc.
Ezek mind csak tippek, jótanácsok, lehet ezeken már túlvagy...
Ja. A scan F11 (modules) még jó kiindulópont a tesztre. A múltkor elfelejtettem melyik kapcsoló mire is jó, igy egyesével végigteszteltem.
.......................2014-04-12 15:13:01 // 48219
Próbáld a színes kábelekkel Elm el
cZ2014-04-12 14:26:13 // 48218
Üdv Cartársak.
Segítségetek szeretném kérni, adott a 166-os 2.4JTD Alfám amiből a fránya AIRBAG kódot szeretném törölni, hogy ne világítson már, de valahogy nem tudom kommunikációra bírni a légzsák elektronikáját (sem FiatEcuScan, sem Multiecuscan nem kommunukált vele és hiába kapcsoltam a VAG kábelt a 3. pozicióba), olvasgattam tapasztalatokat hogy víz érte a vezérlőegységet, kiment a biztosíték, megnéztem nem vizes, sőt jó poros volt. biztosíték rendben. Valakinek van ötlete mi lehet?
Segítségetek szeretném kérni, adott a 166-os 2.4JTD Alfám amiből a fránya AIRBAG kódot szeretném törölni, hogy ne világítson már, de valahogy nem tudom kommunikációra bírni a légzsák elektronikáját (sem FiatEcuScan, sem Multiecuscan nem kommunukált vele és hiába kapcsoltam a VAG kábelt a 3. pozicióba), olvasgattam tapasztalatokat hogy víz érte a vezérlőegységet, kiment a biztosíték, megnéztem nem vizes, sőt jó poros volt. biztosíték rendben. Valakinek van ötlete mi lehet?
GTPeti2014-04-12 12:47:54 // 48217
Dobj egy linket légyszi...
BadAzz2014-04-12 09:40:11 // 48216
Használt már vki wagner fékbetétet? Kíváncsi lennék a tapasztalatra...
Dévid2014-04-12 00:46:43 // 48215
JTS-em nem volt, és úgy tűnik már nem is lesz.
GTPeti2014-04-11 23:17:14 // 48214
A JTS viszont ezzel szemben nagyon nem az. B)
Dévid2014-04-11 22:57:29 // 48213
A TS egy benzintemető volt nálam is.
Cs.Alfa2014-04-11 22:49:59 // 48212
Akkor tudod a fogyasztását...:D
Liquid2014-04-11 22:46:14 // 48211
ismerem nekem is volt :)
Cs.Alfa2014-04-11 22:39:28 // 48210
2000 ccm moci.....nem kell kergetni,megy nagyon,dolgozik a 156 LE....
Ricsi 1472014-04-11 20:56:21 // 48209
Udvozletem! A Spidere-s topicban is feltettem mar a kerdest. Adott egy 1988-as Spider, sajnos rossz szerelohoz kerult az auto, es rosszul raktak ossze a vezermulancot, most atkerult az en szerelomhoz az auto, viszont nincs pontos leirasa neki sem, ugyhogy nem mer hozzanyulni igy. Ezert ha valakinek lenne egy pontos leirasa, hogy hogyan kell osszerakni akkor azt megkoszonnem, nem ADATA-s kell mert olyanja neki is van...!
pb_2014-04-10 22:22:40 // 48208
Nézőpötty kérdése.))
Liquid2014-04-10 20:52:38 // 48204
ha kergeted vagy komolyabban városozol akkor ennyi, de ha megnyugtat a Pandám (1.2) is bekajál még ennél többet is télen :)
Liquid2014-04-10 20:51:12 // 48203
remélem nem komolyan kérdezted :)
Tomi1452014-04-10 20:19:01 // 48202
Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem egy offos autoval kapcsolatban.
Tesomnak van egy 1.6 os sporline cordobája és olyat produkál hogy gáz adáskor befullad az auto majd utánna kezd el fel pörögni nagy nehezen. erőtlen és a motor hangja is olyan lett mint ha direkt szűrő lenne rajta (öblös,mély hang). nagyon gyorsan fel megy a víz 90fokra. alapjáraton egy darabig jó utána ott is be-be fullad majd le áll. Mi lehet a baj?
Az ac-t néztük az jó, a lambdát is néztük az is jó,pillangó szelepet is megnéztük.
sima 1.6 8 szelepes.
Egy kis segítségre lenne szükségem egy offos autoval kapcsolatban.
Tesomnak van egy 1.6 os sporline cordobája és olyat produkál hogy gáz adáskor befullad az auto majd utánna kezd el fel pörögni nagy nehezen. erőtlen és a motor hangja is olyan lett mint ha direkt szűrő lenne rajta (öblös,mély hang). nagyon gyorsan fel megy a víz 90fokra. alapjáraton egy darabig jó utána ott is be-be fullad majd le áll. Mi lehet a baj?
Az ac-t néztük az jó, a lambdát is néztük az is jó,pillangó szelepet is megnéztük.
sima 1.6 8 szelepes.
Piritu - 1.000.0002014-04-10 19:51:39 // 48201
Itt meg egy újabb...
osee_selespeed2014-04-10 19:13:46 // 48200
Aki nem ma jött le a falvédőről. (Bocs.)
Az autó mozgássá alakítja az energiát. Nem a villamos rendszer "tökéletesítésével" fog a belsőégésű motor kevesebbet üzemanyagot égetni. Súrlódások halmaza veszi fel az energiát, azokat kell csökkenteni, ha spórolni akarunk.
Az autó mozgássá alakítja az energiát. Nem a villamos rendszer "tökéletesítésével" fog a belsőégésű motor kevesebbet üzemanyagot égetni. Súrlódások halmaza veszi fel az energiát, azokat kell csökkenteni, ha spórolni akarunk.
Cs.Alfa2014-04-10 19:09:58 // 48199
Kb.ezt gondoltam én is..:D
Cs.Alfa2014-04-10 19:07:41 // 48198
Érdekelne,mert 11 l/ 100 km-nél kit ne érdekelne???
Grando2014-04-10 18:56:11 // 48197
Egyébként itt van róla egy cikk. Ha netán...
Grando2014-04-10 18:53:12 // 48196
Ez téged komolyan érdekel? :)
Cs.Alfa2014-04-10 18:48:35 // 48195
Ismeri ezt valaki,vagy nagy kamu az egész?
Fuel Sharp Saver
Fuel Sharp Saver
angelno12014-04-10 16:35:46 // 48194
Van egy Alfa Romeo 147 Twin Spark személyautóm . Egy pár napja nem indul elsőre a kocsim.Várok vele 10-20 percet és utána indul. Tankoltam egy kúton ,és azóta csinálja csak ezt a hibát.Én erre gyanakszom .Hogy ez miatt lehet.Kérem szépen adjatok tanácsot mi lehet a baj?!!! Előre is köszönöm szépen a válaszokat.
Piritu - 1.000.0002014-04-09 18:49:56 // 48193
Nekem is volt ilyen üzenetem anno.
Az FRA/TRA paraméter egy öntanuló érték. Ezekkel korrigálja a motor az érzékelők jeleit (LMM, lambda, stb.), hogy optimális legyen az üzemelés. Ha "kiakad" akkor valami olyan üzemállapotba került, amit nem tud értelmezni. Vagy valamelyik szonda kezd elhalálozni, és nem talál korrelációt az értékek közt, vagy - mint nálam - a felesben használt E85-el nem tudott mit kezdeni a régi elektronika.
Az FRA/TRA paraméter egy öntanuló érték. Ezekkel korrigálja a motor az érzékelők jeleit (LMM, lambda, stb.), hogy optimális legyen az üzemelés. Ha "kiakad" akkor valami olyan üzemállapotba került, amit nem tud értelmezni. Vagy valamelyik szonda kezd elhalálozni, és nem talál korrelációt az értékek közt, vagy - mint nálam - a felesben használt E85-el nem tudott mit kezdeni a régi elektronika.