Sziasztok!
Tud valaki segíteni abban nekem a holnapi nap, hogy egy bikakábellel ráindítani a 156-os alfámra, mert nem indul és alig teker valamit.
Köszönöm!
Helyszín Bp 11ker. Bogyó u.7.- Bartok Béla sarok.
Péter
303364602
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
pmolnar2013-02-25 22:34:55 // 43142
Fairlane2013-02-25 17:09:37 // 43141
A "Dízelmánia" topikban olvasd át az utóbbi pár oldalt, épp ki lett tárgyalva....
;)
;)
alfa156geri2013-02-25 16:03:50 // 43140
sziasztok! 1.9 jtd motornál ha a kettős tömegű lendkerék a rossz akkor mi a hiba jelenség?? Ha vki találkozott ilyennel akkor a választ szívesen elfogadom!
andrej0312013-02-24 20:00:25 // 43139
sajnos ez így van nekem a fém végü csapágyam van ami jó de vettem azt is ötezerért másikatt de most valószinű hogy a kinyomó szerkezet miatt kel cserélnam az egészett és nemakarok már sokat költeni rá már töb mint egy millát raktam rá az elmult két évben és most még a kuplung a lengés csíllapítók és a hátsó fék kicsitt húzós árban de muszály
GTPeti2013-02-24 19:56:24 // 43138
Az a baj, hogy a tapasztalatok szerint a leggagyibbon kívül mindet a Valeo gyártja. És mostanában nem túl hosszúéletűek az aftermarket cuccaik. :(
Leginkább a kinyomócsapágy füle, ami bosszúságot okoz.
Leginkább a kinyomócsapágy füle, ami bosszúságot okoz.
andrej0312013-02-24 19:49:18 // 43137
ettőkl féltem én is a leg gagyibb készlet is 25 és utánna 35 ért van hát inkáb a 35 rugósat akarom megvenni mert félek a nagyon olcsótól
Kimis1112013-02-24 19:39:45 // 43136
A körmöknek ha húzod a csavarokat kifelé kéne jönni.
Az a szerkezet kuka
Az a szerkezet kuka
andrej0312013-02-24 19:31:37 // 43135
Üdv mindenkinek.
Nekem lenne egy olyan gondom hogy a minap reggel mikor leálítottam a kocsit és utánna elakartam indulni bentmaradt a kuplung pedál. Erre beraktam ketőbe majd indítottam és haza.
kicseréltem az összes tömítőelemet a kuplung szerkezetben de semmi ,gondoltam kinyomócsapágy vagy villa,de mindkettő jó állapotban volt majd fura volt hogy mintha igen bent lennénéek a kinyomótányér villái fogtam a kulcsot és elkezdtem leszedni ahogy lazítottam a csavarokat úgy jöttek kifele a körmök.
Vajon mi okozhatta ezt a jelenséget tudna e valaki valamit erre ?
a képen látható hogy hogy bevannak nyomva a körmök
Nekem lenne egy olyan gondom hogy a minap reggel mikor leálítottam a kocsit és utánna elakartam indulni bentmaradt a kuplung pedál. Erre beraktam ketőbe majd indítottam és haza.
kicseréltem az összes tömítőelemet a kuplung szerkezetben de semmi ,gondoltam kinyomócsapágy vagy villa,de mindkettő jó állapotban volt majd fura volt hogy mintha igen bent lennénéek a kinyomótányér villái fogtam a kulcsot és elkezdtem leszedni ahogy lazítottam a csavarokat úgy jöttek kifele a körmök.
Vajon mi okozhatta ezt a jelenséget tudna e valaki valamit erre ?
a képen látható hogy hogy bevannak nyomva a körmök
Ferke2013-02-24 19:24:11 // 43134
Ennél feleslegesebb alkatrész nincs alfában:) Én sose teszem vissza.
Szatyi2013-02-24 14:28:31 // 43133
Jól láttható a gyári" visszaszerelési"helye,ha mégis kiesek akkor annak megvan az oka.
Törött,kopott stb.
Törött,kopott stb.
hg6idn2013-02-23 11:35:24 // 43132
Bocs, az alábbi idézetben szerepelt a szerviz, ezért gondoltam ...
A pár napja kuplung pedál témához kapcsolódóan:
van a pedálnál egy rugó (de lehet, hogy kettő), ami teljesen feltolja a pedált, na az volt nekem eltörve. A szervizben betették, de 5 méter után kiesett a helyéről. Másodszorra kicsit később esett ki, úgy 15 km után.
Szóval a kérdés, hogy van-e valakinek valami képe, rajza arról, hogy hova és hogy kell feltenni, hogy ne essen ki?
A pár napja kuplung pedál témához kapcsolódóan:
van a pedálnál egy rugó (de lehet, hogy kettő), ami teljesen feltolja a pedált, na az volt nekem eltörve. A szervizben betették, de 5 méter után kiesett a helyéről. Másodszorra kicsit később esett ki, úgy 15 km után.
Szóval a kérdés, hogy van-e valakinek valami képe, rajza arról, hogy hova és hogy kell feltenni, hogy ne essen ki?
NGC2013-02-22 23:02:27 // 43131
Passz... azóta visszarakattam a "helyére", és meg is néztem, hogy hol van, de nem sokat "dolgozik". Így valószínű, hogy nem is a helyén van, mivel a rugó alig mozog.
Egyébként ezzel sosem vittem szervizbe, tehát nem is nagyon nyúlhattak bele, és maga az alkatrész is létezik hozzá, vagyis nem gányolás. De cáfoljon meg valaki nyugodtan, ha nem így van. :)
Egyébként ezzel sosem vittem szervizbe, tehát nem is nagyon nyúlhattak bele, és maga az alkatrész is létezik hozzá, vagyis nem gányolás. De cáfoljon meg valaki nyugodtan, ha nem így van. :)
andrej0312013-02-21 20:59:38 // 43130
köszi az a három kis henger megvan azok kicsit kissebbek ebből meg van kettő de nincs helye .A váltó érdekelne de most elég sokat kel a gépre költenem kuplung .lengés csillapitó és fékbetétek .talán legközeleb
Fairlane2013-02-21 18:36:21 // 43129
A sárga kapcsolóvilla mozgatja azt a kívül hornyolt, belül körmös izét. Pl azon belül van sugárirányban három ilyen fém tic-tac, rugóval feszítve.
(A képen 8V TS váltó van)
Nem akarsz "hosszú" ötödiket építeni? :)
Van egy szétszedett V6 váltóm, de nálam már nem került be az ötödik fogaskerékpárja...
Eladó.
(A képen 8V TS váltó van)
Nem akarsz "hosszú" ötödiket építeni? :)
Van egy szétszedett V6 váltóm, de nálam már nem került be az ötödik fogaskerékpárja...
Eladó.
szafi2013-02-21 18:02:25 // 43128
:D egyszer úgyis :D
gecsa2013-02-21 17:43:21 // 43127
és neked még hibát sem fog dobni..:D
szafi2013-02-21 17:06:20 // 43126
Hehe, én is erre gondoltam ;)
mreni2013-02-21 17:00:46 // 43124
le kell dugózni az a biztos,legalább tiszta levegőhöz jut a motor végre :)
szafi2013-02-21 16:54:47 // 43123
köszönöm, és az EGR-el mit lehet kezdeni, "ledugozas" segit? vagy inkabb kitakaritani es hatha meg nem hallt meg? :D
MIFI2013-02-21 16:26:06 // 43122
mreni2013-02-21 15:50:14 // 43121
inkább a fiat eper-t javawsolnám tanulmányozásra
hg6idn2013-02-21 15:21:21 // 43120
Bocsi, ha hülyeséget írok, Punto II -nél a felső munkahengerbe van a rugó ami a pedált vissza nyomja, nálam már 2x volt törve. A pedál félig jött vissza... Nem lehet, hogy a szerviz hackerkedése a külső rugó?
.......................2013-02-21 15:02:57 // 43119
a 2,4JTD ,az EGR beszorult és nem zár le
az 1,9 JTD pedig a rail csö végén a rail nyomás szabályzó koszos,
vagy a nagynyomásún lévö mennyiségszabályzó koszos
az 1,9 JTD pedig a rail csö végén a rail nyomás szabályzó koszos,
vagy a nagynyomásún lévö mennyiségszabályzó koszos
szafi2013-02-21 14:43:44 // 43118
Sziasztok, szeretnék érdeklődni nálatok! Van egy 2.4 JTD Marea a háznál, és olyan gondom volna, hogy állóhelyzetben szépen pörög a motor, egészen tiltásig is... de menet közben 3000-tol gyengul es utana nagyon nehezen porog, es olyan 3500nal szinte eg is all a fordulatszam... ez minden sebessegben ugyanigy jelentkezik, vegsebesseg is olyan 140-nel megall... Szamitogep hibakodot nem dobott, semmit, kiveve az EGR-t.. de az törlődött az idők folyamán... Semmilyen kis ikon nincs a muszerfalon... Mit érdemes megnézni, mivel lehet a gond?
Illetve van egy 1.9 jtd-s 146os alfam, ott a railnyomasra panaszkodik, allohelyzetben jobban razkodik a megszokottol, de fordulatban ezt abbahagyja, bar sokszor nem tudok 2es fordulat alatt jarni mivel annyira beraz a motor...? Az injekcio lampa felfel villan, de random modon..es olynkor erezheto ez leginkabb.. Szamitogep a railnyomasra panaszkodik...Vmi otlet?
Köszönöm segítségeteket előre is!!
Illetve van egy 1.9 jtd-s 146os alfam, ott a railnyomasra panaszkodik, allohelyzetben jobban razkodik a megszokottol, de fordulatban ezt abbahagyja, bar sokszor nem tudok 2es fordulat alatt jarni mivel annyira beraz a motor...? Az injekcio lampa felfel villan, de random modon..es olynkor erezheto ez leginkabb.. Szamitogep a railnyomasra panaszkodik...Vmi otlet?
Köszönöm segítségeteket előre is!!
andrej0312013-02-21 14:42:53 // 43117
a váltóházban volt vagy végy furat is ezért jólenne valami műszaki rajz vagy hasonló a pontos helyéről
Attika012013-02-21 14:31:40 // 43116
Nekem is így járt, be is akadt, majdnem karamboloztam végette. Én kihajítottam belőle,és visszahúzó rugó húzza most a helyére a pedált. Egyszerűen beakasztottam a műszerfal alá.........................
Kimis1112013-02-21 14:09:04 // 43115
Váltóházban ahol a tolórúd megy bele nincs egy csavar amit ki lehet venni??
ha széthúztad,akkor ki tudott ugrani. Azon a csavaron ha kivszed,vissza lehet tenni,egy furat van alatta,abban a rugó. a rugó ki,ez bele rugó vissza,csavar vissza.
ha széthúztad,akkor ki tudott ugrani. Azon a csavaron ha kivszed,vissza lehet tenni,egy furat van alatta,abban a rugó. a rugó ki,ez bele rugó vissza,csavar vissza.
Kareszka19842013-02-21 13:46:57 // 43114
pedig érdekes lehet, ha berázkódik 2 fogaskerék közé :D
mreni2013-02-21 13:20:33 // 43113
biztos lehetsz benne,hogy nem csak súlynak rakták bele :D
andrej0312013-02-21 12:59:54 // 43112
abból 3 is van és nemláttam helyet neki nemtom gondot okozna e ha nemraknám vissza
Kimis1112013-02-21 12:56:52 // 43111
Tolórúdnál....
Kimis1112013-02-21 12:45:48 // 43110
Szerintem az egy reteszelő...egy rugónak kéne nyomnia,olyan helyet keressahol egy tengelyen bemarások vannak,abba illeszkedik.
andrej0312013-02-21 10:25:28 // 43109
andrej0312013-02-21 10:21:27 // 43108
Jack2013-02-20 14:45:48 // 43107
Erhardnak diesel a vasa es 2.4-es, en a JTS kuplungrol erdeklodtem. Ha ugyan az a kuplungja akkor nem szoltam egy szot sem, de ennek kicsi az eselye:).
Garam2013-02-19 20:41:43 // 43106
hmm... hát ezt nem tudtam, de legalább tanultam valami újat :D
mreni2013-02-19 20:32:01 // 43105
annak csak annyi a szerepe,hogy azt a műanyag vackor fogja a pill szelep házhoz.
Az alapjáratot nem ő szabályozza,előttem leírta a cartárs,hogy hogyan is működik ez.
Ha nem jó az alapjáratod végig kell nézni a szívó oldalt,pill szelep alapjárati motor tisztítás stb
Esetleg FES-ben egy "önbeállító paraméterek nullázása" gombra való kattintással helyrehozható a dolog.
Az alapjáratot nem ő szabályozza,előttem leírta a cartárs,hogy hogyan is működik ez.
Ha nem jó az alapjáratod végig kell nézni a szívó oldalt,pill szelep alapjárati motor tisztítás stb
Esetleg FES-ben egy "önbeállító paraméterek nullázása" gombra való kattintással helyrehozható a dolog.
hg6idn2013-02-19 20:29:47 // 43104
Emlékeim szerint a modernebbeknél ( P.l: JTS) már a hátsó szonda is beleszól 2. körös keverékképzésbe. Csak hogy nyugodtabb legyen az emberfia. Nálam is még eldöntendő kérdés, hogy lambda vagy katalizátor miatt van katalizátor hibakódom. ( A mérleg kezd a katalizátor felé dőlni, de a szkópom elfüstölt a hétvégén, mérés előtt ...)
hg6idn2013-02-19 20:24:58 // 43103
Ezekhez azért nem szerencsés hozzá babrálni, ezt a feladatot az alapjárati léptetőmotor hivatott elvégezni az ECU-val karöltve.
A Mareámon volt E85 használatkor ugráló alapjárat, az alapjárati motorom vacakolt, ami az E85 hatására felerősödött. Csere lett a vége.
A Mareámon volt E85 használatkor ugráló alapjárat, az alapjárati motorom vacakolt, ami az E85 hatására felerősödött. Csere lett a vége.
Garam2013-02-19 20:20:06 // 43102
őszintén én nem tudom nekem faterom mondta, csinálta és jobb lett tőle, de kíváncsi vagyok a véleményedre hogy akkor annak mi akkor a szerepe?
mreni2013-02-19 20:17:43 // 43101
igen,csak az nem az alapjárat állítgatásra lett kitalálva.
Garam2013-02-19 20:14:28 // 43100
156 osnál a pillangószelepen van egy műanyag kerek fogalmam sincs minek nevezik de arra van rákötve ugye gázbowden és a műanyag alatt van egy imbuszos csavar és azzal tudod állítgatni
könnyen meglehet találni nincs eldugva
könnyen meglehet találni nincs eldugva
mreni2013-02-19 19:55:46 // 43099
mivel állítgattad az alapjáratot? :)
Garam2013-02-19 19:51:18 // 43098
hali
ilyen nekem is volt
mi kipucoltuk a pillangószelepet, meg állítgattuk az alapjáratot
én úgy vettem észre hogy alapjárat túl kicsi volt, ezért mikor nagyon lement a fordulat akkor elektronika nem hagyta lefulladni és adott neki egy fröccsöt és ilyenkor pörgött fel 1500 ra
ezt próbáld ki meg pucold ki a légtömegmérőt meg a pillangószelepet, de nem lepődnék meg ha alapjáratmotor szarakodna.....
ilyen nekem is volt
mi kipucoltuk a pillangószelepet, meg állítgattuk az alapjáratot
én úgy vettem észre hogy alapjárat túl kicsi volt, ezért mikor nagyon lement a fordulat akkor elektronika nem hagyta lefulladni és adott neki egy fröccsöt és ilyenkor pörgött fel 1500 ra
ezt próbáld ki meg pucold ki a légtömegmérőt meg a pillangószelepet, de nem lepődnék meg ha alapjáratmotor szarakodna.....
NGC2013-02-19 19:09:47 // 43097
Üdv!
A pár napja kuplung pedál témához kapcsolódóan:
van a pedálnál egy rugó (de lehet, hogy kettő), ami teljesen feltolja a pedált, na az volt nekem eltörve. A szervizben betették, de 5 méter után kiesett a helyéről. Másodszorra kicsit később esett ki, úgy 15 km után.
Szóval a kérdés, hogy van-e valakinek valami képe, rajza arról, hogy hova és hogy kell feltenni, hogy ne essen ki?
Kösz!
A pár napja kuplung pedál témához kapcsolódóan:
van a pedálnál egy rugó (de lehet, hogy kettő), ami teljesen feltolja a pedált, na az volt nekem eltörve. A szervizben betették, de 5 méter után kiesett a helyéről. Másodszorra kicsit később esett ki, úgy 15 km után.
Szóval a kérdés, hogy van-e valakinek valami képe, rajza arról, hogy hova és hogy kell feltenni, hogy ne essen ki?
Kösz!
mreni2013-02-19 18:38:57 // 43096
ha 2 szondás akkor így van.
quasimoto2013-02-19 18:37:18 // 43095
Az én gépemben ugye csak 1 db szonda van, 96 előtti...szóval itt a kat hiánya inkább csak áramlástanilag lehet rossz. Nem akartam elhinni, hogy ennyire bezavar a kifújás. Ráadásul a flexcsöveknél fúj ki, amit pedig a megfáradt motorartó bakok miatt brutálisan bemozduló motor zilált meg ( persze kívülről teljesen hibátlan, fáj a szívem, hogy szét kell cseszni és persze nem is vicces dolog ez a flexcső 30 - 40 rongy... ). Az hülyeség, hogy a flexcsövek csatlakozási pontjait betekerem vastagon szövetszalaggal? Pár percig tutira bírja, addig elvileg szépen kellene járnia. Arra jó, hogy makacs agyam megnyugodjon. Szerintetek?
Ha szépen jár le se állítom, viszem a kipufogóshoz...
Ha szépen jár le se állítom, viszem a kipufogóshoz...
GTPeti2013-02-19 18:32:01 // 43094
"kinyomócsapágyának a FÜLE szakadt le"
Mint az enyémnél. :(((
Mint az enyémnél. :(((
[k i z z o]2013-02-19 18:12:49 // 43093
Az első szondája megy, az felel a keverékért, a 2.csak diagnosztizál. A kiütött katalizátor csak lámpát gyújt, illetve annyi a környezetvédelemnek. Ha kifúj, akkor felborul minden.