Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
.......................2012-12-05 08:03:53 // 41642
Az akku feszt nézted?
gecsa2012-12-05 07:49:12 // 41641
biztos megoldható, és akkor legalább egy csavarhúzóval is el tudod indítani...:)
Hakesh2012-12-05 01:36:32 // 41640
Urak, Hölgyek! :)
Sajnálatos módon rendszertelen időközönként (hetek, hónapok) visszatérő problémám, hogy nem mindig alszik el elsőre a kulcs CODE kontroll lámpám...(156-osról beszélünk '98). Nem tudom, mennyire általános ez a helyzet, de van pár sorstársam. A legtöbben azt javasolták, hogy cseréljem a "transponder-tekercses" vezetéket, ami a kulcstól a fék fölötti dobozba megy, némelyeknek ez megoldotta a problémát...
Viszont a minap azt tanácsolta valaki, hogy köttessem rá az immo-t a riasztóra, így a távirányítóval egyszerre tudom ki-be kapcsolni a riasztót az immoval együtt.
Életképes ez a dolog? Praktikusnak tűnik első hallásra, de gondoltam itt kérdezek először, aztán a szerelőnél. :)
Előre is köszi!
Sajnálatos módon rendszertelen időközönként (hetek, hónapok) visszatérő problémám, hogy nem mindig alszik el elsőre a kulcs CODE kontroll lámpám...(156-osról beszélünk '98). Nem tudom, mennyire általános ez a helyzet, de van pár sorstársam. A legtöbben azt javasolták, hogy cseréljem a "transponder-tekercses" vezetéket, ami a kulcstól a fék fölötti dobozba megy, némelyeknek ez megoldotta a problémát...
Viszont a minap azt tanácsolta valaki, hogy köttessem rá az immo-t a riasztóra, így a távirányítóval egyszerre tudom ki-be kapcsolni a riasztót az immoval együtt.
Életképes ez a dolog? Praktikusnak tűnik első hallásra, de gondoltam itt kérdezek először, aztán a szerelőnél. :)
Előre is köszi!
gecsa2012-12-04 15:30:08 // 41637
1-2 eft. vízcső néven fut. bárdi/unix keresőben rá tudsz keresni...
Kareszka19842012-12-04 14:55:30 // 41636
helo. mennyibe fájna nekem 1.6TS, 105 lovas 147-hez egy cső, ami a hűtőtől megy ablok felé (az elsó, nem ami a termosztától szállítsa alöttyöt a hűtő felé). mi ennek a csőnek a rendes neve, ami alapján keresni tudnék neten?
gecsa2012-12-04 08:06:53 // 41635
nekem most 10w van bent sajnos...ez van, ha az ember nem maga csinálja a dolgait...
Marek2012-12-03 22:17:44 // 41634
Igen, és kell a régi csúcs is hozzá, mert be kel ütni a számát! :)
alfa147,Gt2012-12-03 22:06:23 // 41633
Köszi a segitséget(Milyen figyelmetlen vagyok)
mreni2012-12-03 21:45:15 // 41632
eddigi tapasztalatok pozítívak a 0W-vel kapcsolatban,de a Te döntésed
gecsa2012-12-03 21:22:49 // 41631
lehet, hogy "öreg", de szinte nullkilóméteres...
WarbiRunner (Gyuri)2012-12-03 21:19:00 // 41630
0w-s ilyen öreg szerkezetbe már nem biztos hogy való. Van aki azt mondja hidegoldalon túl híg olaj nincs, én azért ezt fenntartásokkal kezelném. Hidegen másak a hézagok egy motorban mint melegen. Szóval 5w alá nem mennék egy ilyen régi konstrukciónál. Előbb utóbb csak kitalálom mi legyen, de mindenesetre köszi mindenkinek a tippeket!
Tentacle2012-12-03 21:09:57 // 41629
Ezt mondom én is :) Mondjuk 10w-s olaj eleve nem lehet prémium manapság.
mreni2012-12-03 21:02:52 // 41628
nem is mondta senki,hogy prémium,de a magnatec-től még mindig klasszisokkal jobb
krisz.v2012-12-03 20:57:48 // 41627
A Mobil1 nagyon jó olaj, nem fogsz csalódni benne, én legalábbis még nem csalódtam! Ha a hidegindítás a "legnagyobb gond" és csak rövid utakon használod akkor vegyél bele 0w olajat szerintem!
Tentacle2012-12-03 20:56:32 // 41626
A 10w-s olyan mint az ára, nem szar, de nem is egy prémium (a nevével ellentétben).
mreni2012-12-03 20:48:33 // 41625
5w-40et raktam párszor dízelbe,semmi gond nincs vele,szerintem.
10w-t csak benyásba
10w-t csak benyásba
GTPeti2012-12-03 20:41:24 // 41624
Erről olvastam a múltkor. Mostanában már csak a matricában más egy dízel olaj. Egyszerűen "egy termék van", ami minden követelménynek megfelel. (A Mobil 1 kapcsán olvastam amúgy.)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-12-03 20:40:23 // 41623
én láttam már dejzelben eneost szerintem szar bele...benyásokba viszik meg hibridbe de inkább csak japánokba
mreni2012-12-03 20:32:00 // 41622
miért,akár ennek s mezei 10w-40nek is meg van a megfelelő minősítése (API SL/CF, ACEA: A3/B3/B4 ,
VW 500.00/505.00, MB 229.1, Porsche, BMW Special Oil )
VW 500.00/505.00, MB 229.1, Porsche, BMW Special Oil )
GTPeti2012-12-03 20:27:50 // 41621
Erhard 242 (Pure Energy)2012-12-03 20:21:18 // 41620
melyik? dejzel autóba nincs jó eneos pl
Tentacle2012-12-03 20:12:56 // 41619
A nagyker is onnan veszi, ahol olcsóbb ... de azt nem tudjuk a nagyonnagyker vagy "importőr" honnan szerzi be.
Amúgy én Eneost használok minden autómban. :)
Amúgy én Eneost használok minden autómban. :)
Ferke2012-12-03 19:46:56 // 41617
Látod, ezért használom a comma-t, fémdoboz, olajoshal-fémzárral.:) Oda nem túr bele senki, kiváló minőség, normális áron:)
mreni2012-12-03 19:44:52 // 41616
a castroltol mindenképp jobb az Eneos :))
GTPeti2012-12-03 19:42:38 // 41615
"Ennyi futás mellett fölöslegesnek tartom 15e-t olajra költeni."
Ez sajnos nem így működik. Az, hogy egy olaj hidegen mennyit véd, azt nem függ attól, hogy mennyit mész az autóval. Mivel ti sokáig tervezitek megtartani az autót, igenis számít, hogy mit töltesz bele. Hangsúlyozom: A Liqui Moly táján is körbenéznék. (Értsd.: Toptec 4200).
Ez sajnos nem így működik. Az, hogy egy olaj hidegen mennyit véd, azt nem függ attól, hogy mennyit mész az autóval. Mivel ti sokáig tervezitek megtartani az autót, igenis számít, hogy mit töltesz bele. Hangsúlyozom: A Liqui Moly táján is körbenéznék. (Értsd.: Toptec 4200).
GTPeti2012-12-03 19:40:49 // 41614
Milyen infó?? Egy hamis olaj hatása nem a köv. olajcserénél derül ki, hanem csak évekkel később. Márpedig ha már vmit hamisítanak, akkor tökmindegy, hogy "kicsit rosszat" vagy "nagyon rosszat" tesznek a kannába. Az online olajshop (Mo-n) megint egy másik kategória. Valóban rizikófaktor. Ja, hogy az eredeti kérdésre is válaszoljak: Pénzért. Ami miatt általában átvernek. :((
WarbiRunner (Gyuri)2012-12-03 19:39:38 // 41613
A Mobil1 nekem is szimpatikus, az Eneos tippet meg köszi :-)
Ennyi futás mellett fölöslegesnek tartom 15e-t olajra költeni. A hidegindítás a legnagyobb feladat amit az olajnak teljesíteni kell, ezen kívül se nyomatékkal nincs igazán terhelve, se sokat nem fut.
Ennyi futás mellett fölöslegesnek tartom 15e-t olajra költeni. A hidegindítás a legnagyobb feladat amit az olajnak teljesíteni kell, ezen kívül se nyomatékkal nincs igazán terhelve, se sokat nem fut.
WarbiRunner (Gyuri)2012-12-03 19:35:24 // 41612
Miért és honnan venné a nagyker a hamisat nagy tételben? A márkaszervízekről és az online olajshopokról hamarabb feltételezném hogy hamis olajat forgalmaz. De végülis kitudja. Azért az az infó egy autósboltba visszajut ha egy olajjal valami nem okés.
GTPeti2012-12-03 19:26:15 // 41611
"de ismerős boltból veszem ha veszem, nem netről." Ezekszerint te nagyon megbízol a magyar nagykerekben. Én nem. 2012-ben már nem. :((
gecsa2012-12-03 18:29:23 // 41610
eneost sokan dícsérik...
mreni2012-12-03 18:26:49 // 41609
8e az 5 liter Mobil1,szerintem az nem vészes,egyébként mostanában offosokban Eneos-t vagy Mobil1-et használok(ha az ár a szempont) és eddig mindenkinek bevált.
Eneos:a literes 1700,a 4 lityis 5500
Eneos:a literes 1700,a 4 lityis 5500
WarbiRunner (Gyuri)2012-12-03 18:18:09 // 41608
Olcsó megoldásként Castrol Magnatec Diesel, egy nevesnek tűnő olaj normális árban. Bár tudom sokan mondják hogy hamisítják, de ismerős boltból veszem ha veszem, nem netről. Ha drágább felé megyek el, akkor Mobil Super 2000, vagy valami Liqi Moly olaj, ezeket még nem néztem. A Unixnál (épp útbaesett ma) mondtak egy 4400Ft/l-t a wrd-re, majdnem dobtam egy hátast az összegtől. Nooormális?
5000km/évre lehet bőven megtenné a Castrol is. Majd alszok még rá, annyira nem sürgős, szerintem nem lesz semmi baja ha nem napra pontosan egy évet fut az olaj.
5000km/évre lehet bőven megtenné a Castrol is. Majd alszok még rá, annyira nem sürgős, szerintem nem lesz semmi baja ha nem napra pontosan egy évet fut az olaj.
Piritu - 1.000.0002012-12-03 16:25:02 // 41607
illetve a növelt fényerejű izzókról.
Piritu - 1.000.0002012-12-03 16:24:05 // 41606
Kis olvasni való pótxenon témában.
Kovi2012-12-03 15:54:55 // 41605
Úgy fest a probléma nálam a porlasztócsúcs meghibásodása volt.
Csak azt nem értem miért nem jelezte a kompi a hibát.
Persze amikor a motor pörgött nem is rángatott csak alapjáraton.
De most olyan alapjáratom van hogy szerintem élére állithatok egy 20ast!
Kell ilyenkor tanitani a computert ha másik csúcsot kapott?
Csak azt nem értem miért nem jelezte a kompi a hibát.
Persze amikor a motor pörgött nem is rángatott csak alapjáraton.
De most olyan alapjáratom van hogy szerintem élére állithatok egy 20ast!
Kell ilyenkor tanitani a computert ha másik csúcsot kapott?
gecsa2012-12-03 14:43:57 // 41604
ha jól tudom, van szavatossági idejük...
Ferke2012-12-03 12:57:56 // 41603
Az illető hozzászólása alatt, jobb oldalon van egy kis zászlócska, meg egy felhő. A felhőre kattintva neki válaszolsz, a zászló meg könyvjelzőt helyez ehhez a hozzászóláshoz.:)
gecsa2012-12-03 07:52:46 // 41602
ha nem wrd, akkor miben gondolkozol?
mreni2012-12-03 07:21:09 // 41601
én is így gondolom
GTPeti2012-12-02 22:39:15 // 41600
Mivel lezárt kannában tároltad, szerintem felhasználhatod. (Most nem konkrétan a TD viszonylatban, hanem általában.) Főleg, hogy 1 év múlva úgyis lecseréled. Ha biztosra (? :) akarsz menni 50% friss olajjal is keverhetnéd. Ez az én véleményem.
WarbiRunner (Gyuri)2012-12-02 22:22:36 // 41599
Lehet meggyőztök még a WRD-ről is a végén, praktikus is lehet. Már az olajos topicban asszem kérdeztem ezt:
A jtd olajcseréikor mindíg marad pár deci. Már 2.5l olajom van így összegyűjtve, sajnáltam kidobni. Nyilván évek alatt gyűlt össze (3 év?) ez a mennyiség, kérdés lesz e baja az olajnak álltában? Fűtetlen melléképületben telelt már párat, de saját lezárt 5l-es flakonjában gyűjtöm. Tavasszal öntöttem össze egybe. Vagy ne rizikózzak? Ha kétes a dolog akkor veszek inkább 5l friss olajat (akkor nem wrd-t), viszont így csak 3l-t kéne vennem, és mindíg lenne utántölteni való olajam. Plusz a flakont se nézegetném tovább a garázsban :-)
A jtd olajcseréikor mindíg marad pár deci. Már 2.5l olajom van így összegyűjtve, sajnáltam kidobni. Nyilván évek alatt gyűlt össze (3 év?) ez a mennyiség, kérdés lesz e baja az olajnak álltában? Fűtetlen melléképületben telelt már párat, de saját lezárt 5l-es flakonjában gyűjtöm. Tavasszal öntöttem össze egybe. Vagy ne rizikózzak? Ha kétes a dolog akkor veszek inkább 5l friss olajat (akkor nem wrd-t), viszont így csak 3l-t kéne vennem, és mindíg lenne utántölteni való olajam. Plusz a flakont se nézegetném tovább a garázsban :-)
krisz.v2012-12-02 21:39:08 // 41598
Egyetértek! Én is írtam meg linkeltemi is erről a témáról az olajos topikba. Szerintem semmi köze az olajfogyasztásnak a hideg oldali viszkozitáshoz! Nagyon jó az 5w vagy még jobb a 0w hidegoldali, az, hogy régen nem voltak ilyenek csak 10w az egy dolog, sokat fejlesztettek az olajakon azóta....Én sokféle olajat kipróbáltam már több olasz autóban, de ha tehetem csak 5w vagy 0w hidegoldali kerül mindegyikbe!
alfa147,Gt2012-12-02 21:26:47 // 41597
"Ezt a diagot ,gyújtáson végezted vagy járómotornál" Járó motornál kb 4 Km ut.
Más: Azt hogy lehet megoldani hogy látszodjon kinek válaszolok.Az EGR mivel lehet kiirni?
Más: Azt hogy lehet megoldani hogy látszodjon kinek válaszolok.Az EGR mivel lehet kiirni?
alfa147,Gt2012-12-02 21:16:23 // 41596
Akkor a jövö héten az ERG is sorra kerül
alfa147,Gt2012-12-02 21:08:36 // 41595
Köszi a válaszokat.A progi gyári(?) multiecuscan,a 147-en jo értékeket mutat.
Szatyi2012-12-02 19:33:41 // 41594
Az EXAMINER a gyári programmal elátott müszer.Az hogy kapcsolat van sajnos semmit nem jelent.
mreni2012-12-02 19:24:08 // 41593
2ezer/pár(postával),minőségről nem tudok nyilatkozni :D