Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

mreni2012-12-03 07:21:09 // 41601
én is így gondolom
GTPeti2012-12-02 22:39:15 // 41600
Mivel lezárt kannában tároltad, szerintem felhasználhatod. (Most nem konkrétan a TD viszonylatban, hanem általában.) Főleg, hogy 1 év múlva úgyis lecseréled. Ha biztosra (? :) akarsz menni 50% friss olajjal is keverhetnéd. Ez az én véleményem.
WarbiRunner (Gyuri)2012-12-02 22:22:36 // 41599
Lehet meggyőztök még a WRD-ről is a végén, praktikus is lehet. Már az olajos topicban asszem kérdeztem ezt:
A jtd olajcseréikor mindíg marad pár deci. Már 2.5l olajom van így összegyűjtve, sajnáltam kidobni. Nyilván évek alatt gyűlt össze (3 év?) ez a mennyiség, kérdés lesz e baja az olajnak álltában? Fűtetlen melléképületben telelt már párat, de saját lezárt 5l-es flakonjában gyűjtöm. Tavasszal öntöttem össze egybe. Vagy ne rizikózzak? Ha kétes a dolog akkor veszek inkább 5l friss olajat (akkor nem wrd-t), viszont így csak 3l-t kéne vennem, és mindíg lenne utántölteni való olajam. Plusz a flakont se nézegetném tovább a garázsban :-)
krisz.v2012-12-02 21:39:08 // 41598
Egyetértek! Én is írtam meg linkeltemi is erről a témáról az olajos topikba. Szerintem semmi köze az olajfogyasztásnak a hideg oldali viszkozitáshoz! Nagyon jó az 5w vagy még jobb a 0w hidegoldali, az, hogy régen nem voltak ilyenek csak 10w az egy dolog, sokat fejlesztettek az olajakon azóta....Én sokféle olajat kipróbáltam már több olasz autóban, de ha tehetem csak 5w vagy 0w hidegoldali kerül mindegyikbe!
alfa147,Gt2012-12-02 21:26:47 // 41597
"Ezt a diagot ,gyújtáson végezted vagy járómotornál" Járó motornál kb 4 Km ut.
Más: Azt hogy lehet megoldani hogy látszodjon kinek válaszolok.Az EGR mivel lehet kiirni?
alfa147,Gt2012-12-02 21:16:23 // 41596
Akkor a jövö héten az ERG is sorra kerül
alfa147,Gt2012-12-02 21:08:36 // 41595
Köszi a válaszokat.A progi gyári(?) multiecuscan,a 147-en jo értékeket mutat.
Szatyi2012-12-02 19:33:41 // 41594
Az EXAMINER a gyári programmal elátott müszer.Az hogy kapcsolat van sajnos semmit nem jelent.
mreni2012-12-02 19:24:08 // 41593
2ezer/pár(postával),minőségről nem tudok nyilatkozni :D
DieselManiaco(NagyVad)2012-12-02 19:20:13 // 41592
az idővel nincs baj,csak kérdés hogy mennyibe fáj,meghogy milyen minőség...
mreni2012-12-02 19:13:34 // 41590
ha kell megrendelem neked,csak idő mire ideér
DieselManiaco(NagyVad)2012-12-02 19:11:29 // 41589
nem vagyok képben:D
mreni2012-12-02 19:07:17 // 41588
ebay nem játszik?
DieselManiaco(NagyVad)2012-12-02 19:02:52 // 41587
Urak! Valaki nem tud véletlen H1-es xenon izzót 3000K-s színhőmérsékletűt,jóárasítva vagy egyáltalán valamit hogy honnan szerezhető be?
mreni2012-12-02 16:05:59 // 41586
én 5w-40 et raknék bele,de 10w nél sürübbet semmiképp
mreni2012-12-02 16:04:29 // 41585
ez egy nagy hülyeség,nekem 0w40 van benne 260k fölött van a km és nem eszi az olajat,cserében hidegen is sokkal szebben jár ;)
gecsa2012-12-02 15:37:02 // 41584
eddig minden évben előfordult...szerintem nem ritka, inkább nem tartós...
WarbiRunner (Gyuri)2012-12-02 15:30:42 // 41583
Nem kritika, ez ilyen. Nagy ormótlan, de működik, ha elkezd tölteni érződik a nyomaték :-) Nekem nagyon bejön a TD is, szeretem vezetni :-D
WarbiRunner (Gyuri)2012-12-02 15:26:46 // 41582
Hogy miért épp turbost? Nem ez volt a fő szempont. Igazából az alkalom szülte a vételt. A Wartburg eladásával napirenden volt, hogy kell egy második autó ami nem csak nekem hétvégi játékszer, hanem Kingámnak közlekedési eszköz. Igazából mindent nézegettünk csak TD-t nem. Egy cartárs hozta be a TD-t, szép állapot, szervízkönyv, és 118e km-nél egy szíjszakadás. Az állapota csábított, illetve nem mellékes, hogy a jtd céges..tehát okos döntésnek tűnt a dízel :-) Lábraállítva átírva került hozzánk, nem bántam meg hogy emellett döntöttünk. Ha csak a tankolást nézem és azt hogy volt hozzá téli kerékgarnitúra a garázsban, már elég. Nomeg nem kellett vezérléscserével kezdeni, az ugye megvolt.
Ha még azt is nézem, hogy 16 évesen alul sem rohad, minden apró műanyag bizzentyű bennevan, olyan amiről nem is tudtam hogy létezik, alvázvédve is volt, a fékek, futóműalkatrészek egyben vannak, minden tökéletesen működik rajta. Fontos szempont hogy olyan autóra bízzam a családom ami egyben van.
.......................2012-12-02 15:10:35 // 41581
-15 fok magyaro on igen ritka
DieselManiaco(NagyVad)2012-12-02 15:10:29 // 41580
jahh most néztem az oldaladon:D azt mondja a turbo meg egy nagy orrmótlan valami:D hát istenem ha nem szabályzott,milyen legyen Gyuri bácsi?:D
.......................2012-12-02 15:09:16 // 41579
Én csak a gyàri ajànlàst tenném bele,ha 15 W40 akkor azt,mert a motor gyàri hézagai erre a vizkozitàsra vannak méretezve,
Kopott motor =nagyobb hézagok
Csak így fog a csapàgyakban a tisztàn folyadéksúrlódàs kialakulni,
A híg 0W40 es olaj nem a 10 éves kocsikba való,csak enni fogja
GTPeti2012-12-02 15:06:16 // 41578
Nem tényként írtam, hanem mint feltételezést. De Gyuri már felvilágosított, hogy nagyon különböznek. B)
DieselManiaco(NagyVad)2012-12-02 15:02:29 // 41577
a nagyon hasonló az nem biztos hogy fedi a valóságot:D de végülis diesel mind a kettő:D
DieselManiaco(NagyVad)2012-12-02 15:01:22 // 41576
Igazából ha rövid távokon használod sok indítással,akkor csak a hidegoldali viszkozitásnak van lényege,ha nem eszi most az olajat,mehet bele nyugodtan a 10-es,meg ha eszi akkor is. Az a fontos hogy minél előbb eljusson a kenési helyekre, mert olajnyomás nélkül állnak fennt a legnagyobb kopások,és mivel rövid távokon sokat indítgatod,ezért fontos hogy minél előbb fel álljon az olajnyomás. Mondjuk itt azért megkérdezném hogy ilyen célokra miért épp turbost? De ez nem az én dolgom...Szóval 10w40:)
WarbiRunner (Gyuri)2012-12-02 14:34:09 // 41575
Azt hogy hidegen később jut el az olaj úgyértem a 10W-hez képest. Az tiszta ügy hogy mennyire káros az a kicsi idő amíg nincs kenés. Amiről nincs elképzelésem, hogy a 10w és 15w közt van e lényeges eltérés ebből a szempontból. De a leírtak alapján asszem van :-)
Az 5w-t azért nem merném beletenni, mert eszegeti az olajat. Valószínűleg a turbonál tűnik el, a dízel szervízes szomszéd is ezt állapította meg amikor elvittem hozzá beállításra.
Én nem láttam a motort belülről, de egy cartárstól vettem, ő tete rá a hengerfejet, elhiszem neki hogy nem kopott a motor. A könnyű hidegindítás sem vall kopott motorra, a hangja meg pláne nem.
Azt nem tudom, hogy a turbonál mennyi az az olaj ami normális hogy elmegy főleg ilyen sok hidegindítás és hidegüzem mellett, illetve hogy ha a benne lévő alap 10w40-es olajat egy márkásabbra (Castrol Magnatec Diesel) cserélem, esélyes e hogy a turbo jobban fogja szeretni.
Wickey2012-12-02 14:22:13 // 41574
Na jó.
10W hígabb: hadd meséljem el, hogy a "hígabb" 10W olaj is egy nagyságrenddel sűrűbb hidegen, mint a rácsing, hőtűrő 10W60-as üzemmelegen. Az oka a 15W-s ajánlásnak az lehetett, hogy egész egyszerűen az volt a korszellemnek megfelelő. Nemhogy az elmúlt 20, de az elmúlt 10 évben is igen sokat fejlődtek az olajok.
15W hidegen később jut el: van-e jelentősége? Egy pici akad. Namost gondold el, hogy hosszú másodpercekig nem ér körbe az olaj a motorban, akkor most ez így hogy fog kenni?
Városban sok hidegüzem, évi egy csere? Nem tudom, neked hogy áll a motor olajfogyasztásilag, nekem a TD a 10W40 Selenia Turbo D-t nem eszi egy picit se. Meg fogom próbálni bele a WRD-t (ami ugye asszem 5W40). És mondom ezt úgy, hogy garázsban tárolom az autót éjjel és nappal is. Éjszaka a fűtött garázsban itthon, nappal meg ha tél van, le szoktam állni a mélygarázs legaljára, ott 12-15 fok körül van a mínusz 3-on. (Lift is van). :-) És mégis gondolkodom azon, hogy minél alacsonyabb legyen a hidegoldali viszkozitása. A 15W-s olajat nem nagyon erőltetném semmibe, ami nulla fok alatt beindításra kerül. :D
GTPeti2012-12-02 12:48:10 // 41573
SZVSZ eszedbe ne jusson 15W-s olajat tenni bele!
Mivel a JTD-be 5W-s az igazi (tél-kompatibilis) és a két motor valószínűleg nagyon hasonló, én még a WRD-n is komolyan elgondolkodnék.
WarbiRunner (Gyuri)2012-12-02 12:32:28 // 41572
Volna egy viszonylag alap kérdésem jól megbonyolítva :_)
A 146 TD-be milyen olajat érdemes tenni? Most jött el a csere ideje és szembesültem vele, hogy nem is 10W40 az előírása mint ahogy gondoltam, hanem Selénia TD 15W40 szintetikus. Eleve nem értem miért szintetikus egy 15w40 olaj?
De a lényeg, hogy az autó sokat megy hidegen, rövid távokat, vagyis télen nem sok esélye van rendesen bemelegedni.
Többen láttam hogy használnak 10W40 olajat, de egy hidegen sokat használt autónál nem tudom mia jobb. A 15W sűrűbb, a 10W hígabb, mindkettő mellet és ellen tudnék érveket.

10W: + hamarabb eljut a kenési helyekre, hideg állapotban hígabb
- esetleg annyival hígabb, hogy valahol nem látja el a feladatát hidegen, nem tölti ki az illesztési hézagokat. Csak azért feltételezem, mert biztos van oka a 15W40 ajánlásnak.

15W + ez a gyári ajánlás
- sűrűbb, hidegen később jut el mindenhova (van ennek egyáltalán jelentősége?)
- -15 fok a szivattyúzhatósági határhőmérséklete, vagyis extrém hidegben be se indítsam? Mondjuk ez se gond, legfeljebb a leghidegebb napokon csak a jtd megy.

Márkában valami optimális tipp van? Évente egy olajcsere, max 5000km, tehát nincs széthasználva az olaj, viszont sok hidegüzem, város. Hajtva csak ritkán van, amikor észreveszem hogy megint kezd kormolni..olyankor 20km katalizátor takarításra elviszem :-)
EvoGerry2012-12-02 11:52:26 // 41571
Hali!

Ezt a diagot ,gyújtáson végezted vagy járómotornál?
mizooo2012-12-02 11:47:59 // 41570
De a FES az gyári nem? Az Interface-el pedig elvileg nem lehet baj mert a kapcsolat élt. Érdekes...
Alfa GT-Csaba2012-12-02 10:27:46 // 41569
A szívósorra van felcsavarozva a a tűzfal felőli oldalon 4db csavarral és az aljából egy rozsdamentes bordás cső megy le a turbóhoz.!!
Szatyi2012-12-02 08:42:55 // 41568
Nem biztos hogy "beturtak az agyába".Egyszerüen,ha nem a megfelelö-gyári müszerrel diagnosztizálod,falss értékeket kapsz.Ráadásul még kárt is tudsz csinálni.
alfa147,Gt2012-12-02 00:00:25 // 41567
Sziasztok.
Ma rádugtam a FES-t a GT -re,(1.9 jtd) és érdekes dolgokkal szembesültem.A km állás nulla levegö hömérséklet turbo -272.5 mért turbónyomás min 1.000 max 69.000 egr nyitás 0.00 vizhöm. min -273.1 max 6280.4,motorford. és km össze-vissza mutatja.Ezek szerint rendesen beleturtak az agyába.Szívósor és MAP tisztitás is megvolt, hát ráfért, de hogy melyik az EGR arra csak tippelni mernék
TSiga ( I am the TSIG)2012-12-01 22:00:11 // 41566
Ripcánál találtam. Szerencsére nem a zégeres, hanem a nyomós csatlakozót kínálják.
[k i z z o]2012-12-01 21:54:38 // 41565
RS components - nél is van belőlük ház és érintkező is. Elég csak a szigetelőket megvenni + ha nagyon odavannak akkor új érintkezőket használni. A háznak nem szokott baja lenni, a régi érintkező kiszedhető és mehet be az új. Egy jó fogó kell csak + a régi eltávolításához egy kiszedőszerszám.

http://hu.rs-online.com/web/c/?sra=oss&r=t&searchTerm=superseal&x=0&y=0

http://hu.rs-online.com/web/c/?searchTerm=junior+timer&sra=oss&r=t
GTPeti2012-12-01 21:38:14 // 41563
Bontóban. :)
...és: Amúgy sokszor Superseal csatlakozók. A Ripca oldalán is körbenéznék.
TSiga ( I am the TSIG)2012-12-01 21:30:05 // 41562
Sziasztok!
Nem tudjátok véletlenül, hogy hol lehet kapni csatlakozókat a kábelkötegekre?
Injektor, LMM, stb.
Most volt a motorcserém és a szerelő szerint (is) eléggé gyalázatos állapotban vannak.
mreni2012-12-01 21:23:41 // 41561
egyébként könnyen diagnosztizálható műszer nélkül is,amikor meleg és nem indul az autó, nézz rá a fordulatszámmérőre,ha nem mozdul meg akkor jeladó lesz 100%
GTPeti2012-12-01 21:13:34 // 41560
Szó sincs vészüzemről. Egyszerűen megszűnik a fordulatszámjel, és a vez.egység úgy veszi, hogy leállt (lefulladt) a motor. Emiatt még hibakód sem (feltétlenül) lesz.
GTPeti2012-12-01 21:11:01 // 41559
Kérlekszépen nagy szerencséd van.

A főtengely jeladót kell cserélni. 10eFt-ból megúszod. A blokk hátába van bedugva és egy csavarral rögzítve. Lent és közel a váltóhoz. A blogomban asszem írtam erről.

Tipikus hiba, van akinél már előjött és van akinél csak fog...
DieselManiaco(NagyVad)2012-12-01 19:33:42 // 41558
szerintem zárt:)
gecsa2012-12-01 19:22:30 // 41557
valami miatt üzemi hőfoknál vészüzem+leállás...azért szűkíti a kört valamelyest...
mreni2012-12-01 18:35:33 // 41556
pl főtengely ford. jeladó
mreni2012-12-01 18:34:49 // 41555
gépre kéne dugni,van pár lehetőség ami miatt csinálhatja.
Tomsoe2012-12-01 18:32:23 // 41554
Sziasztok Cartársak!

A segítségeteket szeretném kérni a következő problémában. Egy 156-os 1.9 JTD-vel rendelkezem és a következőket produkálja. Amint eléri az üzemi hőmérsékletet ami közelítőleg 90C fok a motor leáll. Az üzemanyag ellátás megszűnik és addig be sem indul újra amíg a víz vissza nem hűl kb. 50C-ra. A computer szerint elmegy a nyomás.
Jelenleg kettő tipp van ezzel kapcsolatban az első a magasnyomású üzemanyagpumpa.
A második lehetőség az üzemanyag nyomás érzékelő szenzor.
A kérésem az lenne, hogy akinek volt már hasonló jellegű problémája az legyen szives ossza meg velem tapasztalatait. Amennyiben van bármilyen ötlet, észrevétel azokat is szívesen látom.

Segítségeteket Köszönöm!
gecsa2012-12-01 09:38:24 // 41553
az egr alaphelyzetben leállított motornál zárt, vagy nyitott helyzetben áll?
Kovi2012-11-30 22:29:55 // 41552
Holnap kitisztitom a MAP senzort mert az mióta nálam van még nem volt! :-(
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak