Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

gecsa2012-12-19 13:14:49 // 41899
szerintem, ha van benne túlmelegedés elleni elektronika (ami ki-be kapcsolja) akkor kivitelezhető a dolog, ha nincs, akkor macerásabb..vagy a másik, hogy nem melegszik annyira..nem tudom, mennyire melegszenek ezek, de gondolom, max 40-50 C felé nem mennek..elég meredek lenne, ha tovább melegedne, néhány seggszőr odaolvadna a gatyába..:D:D:D:D
csomagoláson nem írnak semmit? esetleg típusszámra keresve neten valami infó?
volt már, aki ilyet bontott szét, és épített be ülésbe, blogban keresgélj..
több órás üzemeltetés esetén nem tudom mennyire rizikós a dolog..
sparco2012-12-19 13:00:16 // 41898
Nemigazán ideillő téma, de hátha tud valaki segíteni.
Az lenne a kérdésem, hogy vennék egy univerzális, 12 v-s ülésvédő/fűtőt...

A kérdésem az lenne, hogy kb. hány c' fokra képes az felmelegedni? Illetve nem tud túlforrósodni napi 10 órás használat esetén?

Megmondom miért kérdem, van egy terráriumom, ahhoz kellene egy fűtés, és arra gondoltam, hogy a fűthető huzatot szétkapnám és a fűtőszálait használnám fel, adnék neki 12v-t...így sokkal olcsóbban kijönne, amennyiben működne a dolog.

Szerintetek kivitelezhető lenne?
Nem szeretném a lakást felgyújtani! :)
süsnye2012-12-19 10:51:56 // 41897
megnéztem a törzskönyvet, azon már praktikusan így szerepel:

"Motorkód/motorszám" :))
Macky2012-12-19 05:52:43 // 41896
Szia! Igaz, azt nem írtam... Többször néztük de semmi hibát nem mutat. Feri
G-Burt2012-12-18 23:09:24 // 41895
hibakódot olvastatok vagy csak találomra cserélgeted az alkatrészeket?
Tom_Tom842012-12-18 23:05:01 // 41894
Sziasztok! Valaki tudna nekem abban segíteni hogy a lengőkarokat akarom kicserélni, és honnan tudnám megszerezni a meghúzási nyomatékokat a futóműhöz?

Köszi
Macky2012-12-18 21:13:11 // 41893
Szia! Köszönöm, ezt még nem cseréltem :)
krisz.v2012-12-18 21:02:25 // 41892
A tesóm jtd-jébe rossz volt a termosztát, cseréltük. De a teljesítményben ez nem jelentkezett, a rosszal is ugyan úgy ment! Lambdaszonda nem lehet?
Macky2012-12-18 20:55:52 // 41891
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni. Nem vagyok autószerelő de érdekel a dolog.156 1,9 JTDm (150LE) autóm továbbra is ,,megtorpan". Nem durván de észrevehetően , jellemzően 2000-es fordulat környékén gyorsításkor. Napi kb.200km-t megyek az autóval, a hibával már kb.5000km-t megtettem. Amiket kizárnék:
- üzemanyag minőség, - EGR (tisztítva), -MAP szenzor(tisztítva és egy tartalékkal is próbálva), -szívósor tisztítva, -turbócsövek rendben, -levegőszűrő,olaj,vezérlés cserélve. Most azt figyeltem meg, hogy amíg el nem éri az üzemi hőmérsékletet, addig nem tapasztalom ezt a ,,megtorpanást". Termosztátcserének lehet köze ehhez a jelenséghez? Ennek cseréje után éreztem először a hibát. Ötlet?
mreni2012-12-18 20:29:53 // 41890
ennyi :D
krisz.v2012-12-18 20:15:04 // 41889
Bár a benzint tölteni kell bele...de hagy igyon, ha ettől ilyen....:D
krisz.v2012-12-18 20:13:43 // 41888
:D Ruházz be rá (már v6-ra, nem az enyémre):)! Nem bánod meg!:D
krisz.v2012-12-18 20:03:14 // 41887
Ez más, de inkább ez is személyfüggő (bár szerintem inkább hülyék voltak): A behozatal utáni műszakin beírtam az autó színére, hogy sötétkék! A vizsga végén kijött egy emberke megkérdezte még egyszer: ez kék? Mondom az igen! Erre megkapom a papírokat ráírva: szín: fekete!
gecsa2012-12-18 20:01:27 // 41886
a te motorkódodnak én is...:D:D:D
krisz.v2012-12-18 19:56:58 // 41885
Elméletileg igen!:) De én úgy tudom, hogy nem kell, csak a motorkód, de mégis megkeresték a motorszámot. Érdekesen működnek nálunk a dolgok... Pedig örültem volna csak a motorkódnak.
mreni2012-12-18 19:55:54 // 41884
hát nem tudom,én is vizsgáztattam,de mi csak motorkódot írtunk aztán annyi,soha nem volt baj belőle.
gecsa2012-12-18 19:42:42 // 41883
elméletileg ezeknek jogszabályi alapon kellene működni, utána kellene nézni..
süsnye2012-12-18 18:57:21 // 41882
ezért mondom, h lehet, h vizsgáztatótól függ..
krisz.v2012-12-18 17:45:08 // 41881
Én tavaly hoztam be az enyémet, az eredeti német papírjaiban nem volt motorszám csak motorkód, viszont a műszakin megkeresték és beírták a forgalmiba a motorszámot!
mreni2012-12-18 16:16:53 // 41880
lehet hogy nem 2001-től van ez a dolog,hogy a behozott autók motorkódot kapnak,sőt biztos nem,talán az unios csatlakozáskor vezették be.
De 2001-ben szűnt meg az AF az tuti
süsnye2012-12-18 16:11:38 // 41879
az olvasottak alapján én is a 2000-es évek elejére becsülöm.. bár a 155-öt meg 2003-ban hozták be és annak meg benne van a motorszáma is a forgalmiba..
Lehet, h embertől függ.. :)
mreni2012-12-18 16:03:58 // 41878
2001.01.01-el szűnt meg,ha jól tudom.
süsnye2012-12-18 15:58:43 // 41877
hát, jó.. :)
keresgéltem neten, de nem találtam rá egyértelmű infót, hogy mikortól tértek át a "csak motorkód" jelölésre..
no, mind1, a lényeg, h eperrel stimmel.. :)
mreni2012-12-18 15:19:45 // 41876
akkor meg is van a megoldás :)
süsnye2012-12-18 15:18:28 // 41875
nem valószínű, hanem biztos.. :) 2011-ben hozták be..
gecsa2012-12-18 15:17:51 // 41874
az könnyen kiderül az első mo-i forgalombahelyezés dátumából..forgalmiban benne van..
az enyém is külföldi volt, 2008-ig..
mreni2012-12-18 15:15:06 // 41873
mert valószínű külföldről behozott az autó
Sasi2012-12-18 14:23:43 // 41872
Sziasztok!

Aranykezu villanyost keresek, aki mar latott 159-et es tudja, hogyan kell nekiallni lebontani a muszerfalat. Ha a pesti oldalon van, az kulon orom. Lenne valakinek bejaratott szakija?

Kösz
Sasi
süsnye2012-12-18 13:51:56 // 41871
a hiba:
- szabálytalan alapjárat
- gyenge motor
- MIL világít

miután félreálltam és hagytam "száradni"
+ alapjárat rendben
+ motor erő rendben
- MIL világít
- 4300 körüli megtorpanás

másnap, a hiba bekövetkezte utáni 3. indításnál
+ MIL nem világít
+/- 4300 körüli megtorpanást még nem tudtam kipróbálni

persze, hogy kell hibakód kiolvasás, csak még nem tudom mikor lesz időm elvinni és addig, gondoltam érdeklődöm
gecsa2012-12-18 13:30:32 // 41870
nekem csak tippem van, hogy a hiba folytán vészüzembe tette magát..mil kapcsolt, aztán kialudt..tippre esetleg hogy a lámpát levette, de a hibakód, és a vészüzem maradt? szerintem mindenképp kellene egy olvasás, ha nincs hiba, akkor meg élőadat...
írtad, hogy megoldódott a probléma, ezalatt azt értetted, hogy mil kikapcsolt, vagy hogy meglett a hiba forrása, és javítva lett?
süsnye2012-12-18 13:18:59 // 41869
hibakód olvasás és törlés még nem volt..
igen, MIL megjött, de a 3. indítás után eltűnt..
egyébként az eset, aminek kapcsán kérdezem itt olvasható..
gecsa2012-12-18 11:58:32 // 41868
hibakód törlésre került-e?MIL kapcsolt-e?
süsnye2012-12-18 11:50:02 // 41867
ez érdekes..
a 156omnál stimmel az eper által hozott motorszám, de a forgalmiba csak a motorkód van benne..
süsnye2012-12-18 11:44:27 // 41866
Egy eltárolt hibakód okozhat leszabályozást, lefolytást a motorvezérlésben, úgy, hogy a kiváltó esemény már nem áll fenn?
gecsa2012-12-18 11:26:40 // 41865
tudom..:)

mi a végrehajtás során csak azt szoktuk nézni, hogy af-es, vagy nem, mert az az értékét csökkenti...
G-Burt2012-12-18 11:24:52 // 41864
nem oltásnak szántam:)
gecsa2012-12-18 11:16:48 // 41863
mint lentebb is írtam, ebben a témában valóban nem voltam naprakész....
G-Burt2012-12-18 10:44:06 // 41862
Kevered a szezont a fazonnal. Az AF az alvázszámra vonatkozik, régen a motor is ilyen számot kapott, de már évek óta a motor gyári kódját írják a forgalmiba, semmit nem ütnek a tömbbe. Ha a motorszámod kirohad, akkor kódot kapsz (pl AR33201, ami az 1.6 boxer gyári kódja). Viszont ha idegen beavatkozás látszik a motorszámon (pl kopácsolás nyoma vagy csiszolás nyoma) akkor az már bűncselekmény, egyedi azonosító jel meghamisítása.
gecsa2012-12-18 09:35:20 // 41861
akkor lemaradtam egy kicsit....:D:D:D
mreni2012-12-18 09:27:05 // 41860
nem,nincs af ,megszűnt:)
gecsa2012-12-18 09:24:18 // 41859
de, ha kisavazod, akkor biza af-et kapsz..ha cserélsz, akkor kódot..
mreni2012-12-18 08:39:20 // 41858
AF helyett van a moorkód,nekem is ilyen az 56...
mreni2012-12-18 08:38:41 // 41857
egyrészt nincs AF,másrészt meg ez nem igaz motorszám esetében.(TS-eknek amúgy is szeret kirohadni a motorszáma)
gecsa2012-12-18 08:09:39 // 41856
az AF-es szám sosem jelent jót...csökkenti az autó értékét, és eladni is nehezebb...
G-Burt2012-12-17 22:08:34 // 41855
Ha motort cserélsz, akkor utána nem lesz benne a forgalmiban a teljes motorszám, csak motorkód. Innentől kezdve teljesen mindegy, hogy a motorba van-e valami beütve vagy nincs.
Regadós megoldás: a donor motorról kell egy számla, vagy adásvételi szerződés. Engedélyeztetni kell a dolgot, hiába volt ugyanilyen nagyobb motorral szerelt autó. Rengeteg papírozás, stb. Be kell fizetni a regadót, utána szemlékre járni, vizsgáztatni stb. Többe kerül a papírmunka, mint megvenni és berakatni a másik motort.
Másik legális út: ha elkorrodál a motorszám. Akkor műszaki vizsgán megállapítják, hogy nem olvasható a motorszám. Elküldenek az okmányirodába, kapsz egy motorkódot. Kb 30ezer forintból megvan.
Ismétlem, a végeredmény ugyanaz mindkét megoldásnál: motorkódos lesz az autód, a blokkban semmi nem kell legyen beütve.
moloch1562012-12-17 21:52:05 // 41854
És a regadós dolgok hogy mennek és kb. mennyibe fáj? ha minden rendes papiros.
Hari2012-12-17 21:46:54 // 41853
Igen! Nem is olyan régen! ... én spec. csak a motortömböt+ hf cseréltem a többi MINDEN maradt a régi 1,6-é! (önindító, generátor, ECU, kuplung, váltó, féltengelyek, szervósziv. stb :)
,,, és teljesen hibátlanul működik!
(A motor teljesítményt is ellenőriztük! - 137LE! - 0 tuning! Minden "gyári"!)
... de 2,5 V6 24v helyett is raktam már be 3,0 V6 24v motort amiben szintén maradt a régi!
Sőt! Van egy Spider amiben gyárilag 3,0 V6 12v motor volt - míg meg nem pusztult! - nem mondom, hogy kis meló volt, de már 3,0 V6 24v szív adja benne az ütemet!!! (Szintén a 12v-s ECU-val! És nagyon jól muzsikál!)
:)
mreni2012-12-17 21:39:24 // 41852
ha jól emlékszem azok maradhatnak
G-Burt2012-12-17 21:39:02 // 41851
Azok stimmelnek, de a működéshez szükséges többi nagyobb dolog nem. Csináld meg a mostanit.
moloch1562012-12-17 21:37:23 // 41850
És a hűtő csövei meg a klíma ?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak