köszi mindenkinek , aki foglalkozott a problémámmal , még ha ''csak'' elméletben is.Jó igy együtt gondolkodni , mert valami kialakul belőle.
Nem vagyok teljesen buta , mert műszaki beállitottságú vagyok( repülőgép-szerelő) , de ez ismeretlen terület egyenlőre.:(
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
téglaci2011-09-26 22:09:23 // 36042
téglaci2011-09-26 21:27:40 // 36041
ez hihető.Csak jó lenne egy ''tuti jó , kölcsön'' alapjárati motor , amivel az ember behatárolhatná , vagy kizárhatná az a.motor hibáját.És ha bebizonyosodik , akkor igen meg kell venni , de ha nem az , akkor nem vettem meg feleslegesen.
Piritu - 1.000.0002011-09-26 21:21:52 // 36040
Nekem anno a szervizesek azt mondták, hogy a segédberendezések miatt. pl kormányszervó, fékszervó
téglaci2011-09-26 21:20:53 // 36039
köszi , ha ez igy van , akkor igen , lehet alapjárati motor hiba , mert kap egy parancsot a fordulat emelésére , csak azt ''túlteljesiti''
csak azt tudnám , miért van erre szükség???ez megtalálható valami irodalomban?
csak azt tudnám , miért van erre szükség???ez megtalálható valami irodalomban?
Piritu - 1.000.0002011-09-26 21:16:32 // 36038
Nem annyi. Ha üresben gurulsz, a TS emelt alapjárattal jár. Ha lefékezel és megállsz, visszaáll az eredeti alapjáratra.
téglaci2011-09-26 21:13:15 // 36037
Ezt értem ,csak azt nem értem , hogy az alapjáratnak ugyan annyinak kellene lenni alló helyzetben is , mint gurulás közben üresben , mindent elengedve.Se kuplung , se gázpedál se semmi.A motornak mindegy , hogy áll , gurul , repül stb.
GTPeti2011-09-26 21:08:39 // 36036
Az ECU nem az ABS-től kapja a sebességinformációt?
Hari2011-09-26 21:06:38 // 36035
Igen! .... de nem az alapjárattal. Az ECU a kerekektől kap útjelet, a km órát az ECU vezérli.
téglaci2011-09-26 20:57:27 // 36034
A futómű valami jeladón keresztűl össze van akötve az alapjárattal?
Lewes2011-09-26 20:56:52 // 36033
Nagyon szépen köszönöm, boldogítom vele havert :D
téglaci2011-09-26 20:48:56 // 36032
Mi magyarázza azt , hogy ha nem mozog az autó , akkor jó az alapjárat?Hirtelen gázadás , gázelvétel stb .sem befolyásolja , tök jó egyhelyben állva.Pedig akkor is dolgozik az alapjárati motor.
Hari2011-09-26 20:45:16 // 36031
Igen! Az "alapjárati motor" = alapjárat állító.
Hari2011-09-26 20:42:50 // 36030
Méresd meg a CO-ját, és nézesd meg a szondát is!
Nekem is van FiatEcuScanom (is!) sajnos nem mindig látja helyesen a hibákat.
( Már jeleztem többször Janának - dolgozik rajta - ! )
Nekem is van FiatEcuScanom (is!) sajnos nem mindig látja helyesen a hibákat.
( Már jeleztem többször Janának - dolgozik rajta - ! )
téglaci2011-09-26 20:42:29 // 36029
Szia!
Mi az ami az alapjáratot állitja?Az alapjárati motorra gondoltál?
Mi az ami az alapjáratot állitja?Az alapjárati motorra gondoltál?
Hari2011-09-26 20:35:56 // 36028
Nagyon sokat küzdöttem a múltkor egy 156-ossal! Tetundra ua. volt a hibája! Többször is kipucoltam, átnéztem az egész rendszert. Nem sok javulással! Próbáltam többször újrailleszteni az alapjárati motort (alapjárat tanítás), de nem akarta az igazat!
Mérgemben tettem rá egy új alapjáratállítot. .... és azóta nincs vele baj! :-)
Mérgemben tettem rá egy új alapjáratállítot. .... és azóta nincs vele baj! :-)
Lewes2011-09-26 20:33:39 // 36027
Na akkor sorjában :)
1,9 JTS benzines a kis szajha.
Km 107.000 elvileg hivatalosan ennyi
A diag program Fiat Ecu Scan 3.2, törlés után rögtön visszadobta mind a hármat
A MoDiag progi szerint a lamda vmi elektronikája a minimum szint alatt van éppen.
Méressek CO-t? Nem vagyok szerelő csak kapizsgálok dolgokat.
Am köszönöm!
1,9 JTS benzines a kis szajha.
Km 107.000 elvileg hivatalosan ennyi
A diag program Fiat Ecu Scan 3.2, törlés után rögtön visszadobta mind a hármat
A MoDiag progi szerint a lamda vmi elektronikája a minimum szint alatt van éppen.
Méressek CO-t? Nem vagyok szerelő csak kapizsgálok dolgokat.
Am köszönöm!
Hari2011-09-26 20:24:36 // 36026
Szia!
Hirtelen nem értettem milyen autóról van szó! ( diesel v. benyás ) .... mi a ménkűvel olvastátok ezeket a hiba kódokat?! :O
Mennyi km van a gépben? Igen szokott kormolni a benyás is ha nagyon sokat kap! Ennek oka lehet rossz paraméterekkel dolgozó LMM, vagy hibás vízhőfok jeladó. ... esetleg pusztult lambdaszonda! Mind a 3 előfordul! A múlthéten volt egy hasonló problémás Alfi. Műszakra vittem. ... akkor mérjem meg a CO-t is! Majdnem hanyatt dobta magát a műszer!!! 14 % !!! volt - a CO. persze a szonda halott! (Lamda teszt - oscilloscope) Csere! Sokat javult a helyzet de még mindig magas. (1 - 1,3 % )
- és az ECU nem jelezte hibásnak. Az LMM látszólag jól működött - sem hibakód - azért gyanús volt mintha magas lett volna a motorba jutó levegő mennyisége! Új LMM - újabb mérés - a CO teljesen eltünt!!! (0, 000 %) Proba út - mintha megtáltosodott volna a kis huncut!
Eredmény - fülig érő vigyor!
(Meg egy kicsit szűkebb pénztálca!) :-)
Hirtelen nem értettem milyen autóról van szó! ( diesel v. benyás ) .... mi a ménkűvel olvastátok ezeket a hiba kódokat?! :O
Mennyi km van a gépben? Igen szokott kormolni a benyás is ha nagyon sokat kap! Ennek oka lehet rossz paraméterekkel dolgozó LMM, vagy hibás vízhőfok jeladó. ... esetleg pusztult lambdaszonda! Mind a 3 előfordul! A múlthéten volt egy hasonló problémás Alfi. Műszakra vittem. ... akkor mérjem meg a CO-t is! Majdnem hanyatt dobta magát a műszer!!! 14 % !!! volt - a CO. persze a szonda halott! (Lamda teszt - oscilloscope) Csere! Sokat javult a helyzet de még mindig magas. (1 - 1,3 % )
- és az ECU nem jelezte hibásnak. Az LMM látszólag jól működött - sem hibakód - azért gyanús volt mintha magas lett volna a motorba jutó levegő mennyisége! Új LMM - újabb mérés - a CO teljesen eltünt!!! (0, 000 %) Proba út - mintha megtáltosodott volna a kis huncut!
Eredmény - fülig érő vigyor!
(Meg egy kicsit szűkebb pénztálca!) :-)
Abarai2011-09-26 20:22:29 // 36025
Hogy hogyan, arról fogalmam sincs, de már nekem is fekete a vatta új kipufogóvégem belseje.
téglaci2011-09-26 19:24:52 // 36024
Sziasztok!
Adalék alapjárati problémához 156 2.0TS mocival.
Irtam már én is itt alapjárat problémáról.Megpucoltam mindend , amit találtam (LMM,alapjárati motor,pillangószelep ház), nem sziv falsot sem.Indulási gondok nincsenek , csak két váltás között leng 2000-500 között.
És most jön az érdekesség!!!
Ha áll az autó jó az alapjárat , akár órákon át.Ha GURUL 20-30 km/h , vagy több , elkezd lengeni , ha megfékezem és megállok , megáll a lengése az alapjáratnak is.
Ez nem csak optikai csalódás , többször kipróbált dolog.
Kérdés:Mi az összefüggés a haladási sebesség és az alapjárat között?????
Van valami jeladó , hogy motorfék üzemmód , vagy valami hasonló , csak nem érzékeli , hogy üresben van , nem sebiben?
hátha másnak is feltünik hasonló jelenség az alapjárati problémások között és hátha megfejtjük közösen.
üdv.
téglaci
Adalék alapjárati problémához 156 2.0TS mocival.
Irtam már én is itt alapjárat problémáról.Megpucoltam mindend , amit találtam (LMM,alapjárati motor,pillangószelep ház), nem sziv falsot sem.Indulási gondok nincsenek , csak két váltás között leng 2000-500 között.
És most jön az érdekesség!!!
Ha áll az autó jó az alapjárat , akár órákon át.Ha GURUL 20-30 km/h , vagy több , elkezd lengeni , ha megfékezem és megállok , megáll a lengése az alapjáratnak is.
Ez nem csak optikai csalódás , többször kipróbált dolog.
Kérdés:Mi az összefüggés a haladási sebesség és az alapjárat között?????
Van valami jeladó , hogy motorfék üzemmód , vagy valami hasonló , csak nem érzékeli , hogy üresben van , nem sebiben?
hátha másnak is feltünik hasonló jelenség az alapjárati problémások között és hátha megfejtjük közösen.
üdv.
téglaci
Lewes2011-09-26 18:15:07 // 36023
Voltam vele hosszabb távon is, két hete beleraktam 1,5 nap alatt 1000 km-t, tehát azt sem mondhatom h csak városban tötymörgés, de mindenképp kihajtom. Olajcsere periódus előtt jóval volt, kb 10-et futott benne a régi amikor vettem, lecseréltettem Castrol 5-40re ha jól hiszem azt tettek bele, ez volt kb 3 hónapja, a futott km 9000.
Imyx2011-09-26 18:09:34 // 36022
Bal oldalt, a kormány alatt,kb. kesztyűtartó magasságában. A burkolatot egy műanyag tartócsavar fogja.
Imyx2011-09-26 18:07:26 // 36021
Én első körben pályán jó meghajtanám, 2,3,4-et leforgatva. Légtömegmérőt talán nem ártana kitakarítani, ez csak tipp. Nincs olajfogyasztás - megfelelő olaj van benne?
Gabesz012011-09-26 18:04:05 // 36020
Sziasztok!
156-oson hol van a számítógép dugasz? :)
156-oson hol van a számítógép dugasz? :)
GabCsi2011-09-26 17:58:00 // 36019
Légtömegmérő lehet, vagy lambda.
Lewes2011-09-26 17:33:17 // 36017
1,9 JTS - benzines a kocsi.
Hideg motornál indítás után a fordulatszám kileng olyan 2000-2500 ig, dadogva jár a motor és kormot pöfög ki. Amikor beáll a fordulatszám olyan 1000-re a motor is halkabb lesz, a korom pöfögés megszűnik. Ha rásegítek 1 kis gázfröccsel akkor még hamarabb kiköhögi. Volt tipp szar üzemanyagra, de általában 20ból 19 szer ugyanott tankolok ahol korábban nem volt vele gondom, + kapja a Spurit. Folytószelep ki lett pucolva, a szerelőm is csak találgat, ezért fordultam hozzátok, hátha...
Hideg motornál indítás után a fordulatszám kileng olyan 2000-2500 ig, dadogva jár a motor és kormot pöfög ki. Amikor beáll a fordulatszám olyan 1000-re a motor is halkabb lesz, a korom pöfögés megszűnik. Ha rásegítek 1 kis gázfröccsel akkor még hamarabb kiköhögi. Volt tipp szar üzemanyagra, de általában 20ból 19 szer ugyanott tankolok ahol korábban nem volt vele gondom, + kapja a Spurit. Folytószelep ki lett pucolva, a szerelőm is csak találgat, ezért fordultam hozzátok, hátha...
Kareszka19842011-09-26 17:17:31 // 36016
szerintem JTD akart lenni, csak túl közel van egymáshoz a két billentyű :)
mizooo2011-09-26 17:16:07 // 36015
A JTS az hogy kormol?
üdv
üdv
Lewes2011-09-26 17:07:23 // 36014
Sziasztok Cartársak!
Alfa 159 1,9 JTS autómon a hétvégi diagnosztika eredményei a következők:
- P0704: kuplungkapcsoló bemeneti áramkör meghibásodás.
- P0235: turbó szuperfeltöltő töltőnyomás érzékelő 'A' áramkör
- P1555: pillangószelep töltőnyomás felső határ túllépése.
Utolsó kettő elvileg folytószelep probléma lehet? Ki lett pucolva kb 2000 km-el korábban, 1-1 reggeli induláskor alapjárati dadogás valamint kormolás előfordul a mai napig, ennek az ideje max 20 mp. Ja és a kocsim nem turbós.
Ha van esetleg ötlet a kódokra, vagy javaslat megköszönöm!
Üdv: Gábor
Alfa 159 1,9 JTS autómon a hétvégi diagnosztika eredményei a következők:
- P0704: kuplungkapcsoló bemeneti áramkör meghibásodás.
- P0235: turbó szuperfeltöltő töltőnyomás érzékelő 'A' áramkör
- P1555: pillangószelep töltőnyomás felső határ túllépése.
Utolsó kettő elvileg folytószelep probléma lehet? Ki lett pucolva kb 2000 km-el korábban, 1-1 reggeli induláskor alapjárati dadogás valamint kormolás előfordul a mai napig, ennek az ideje max 20 mp. Ja és a kocsim nem turbós.
Ha van esetleg ötlet a kódokra, vagy javaslat megköszönöm!
Üdv: Gábor
Rolee1562011-09-26 11:25:03 // 36013
Hali.
A kulcs miatt nem indult az autó! :D Nem tudtam, hogy figyelni kell kialszik-e a lámpája indítás előtt... :O
Így most a másik kulcsot fogom használni, amivel remélhetőleg nem lesz gond.
Egyben kiderült, hogy rossz a motor hőmérséklet jeladóm is... Így a légtömegmérővel együtt cseréltetem azt is.
A jeladó gyári BOSCH lesz... a légtömegmérőből pedig most vásárlok egy utángyártottat... 1 év garancia van rá, szóval ha már azt az egy évet kihúzza rendben van a dolog. Utána majd befektetek egy BOSCH-ba.
Ciao :)
A kulcs miatt nem indult az autó! :D Nem tudtam, hogy figyelni kell kialszik-e a lámpája indítás előtt... :O
Így most a másik kulcsot fogom használni, amivel remélhetőleg nem lesz gond.
Egyben kiderült, hogy rossz a motor hőmérséklet jeladóm is... Így a légtömegmérővel együtt cseréltetem azt is.
A jeladó gyári BOSCH lesz... a légtömegmérőből pedig most vásárlok egy utángyártottat... 1 év garancia van rá, szóval ha már azt az egy évet kihúzza rendben van a dolog. Utána majd befektetek egy BOSCH-ba.
Ciao :)
pb_2011-09-25 23:42:12 // 36012
Csak 1 kérdés volt.)
GTPeti2011-09-25 22:56:47 // 36011
Ezt passzolnám. :(
Liquid2011-09-25 22:09:18 // 36010
ajjaj, részvétem!
mi történt?
mi történt?
Csosznorbert2011-09-25 21:53:01 // 36009
Részvétem. :(
oroszone2011-09-25 17:06:34 // 36008
Üdv Alfások!
Péntek éjszaka,Szombat kora hajnal folyamán sajnálatos módon az Alfám össze tört.:(:(
Teljesen Totálkár.:/
Mivel megcsináltatni már nem érdemes ezért minden alkatrész eladó..vagy egyben is megegyezés szerint..a kaszniból nem sok ép van..a motor rész teljesen épnek tűnik nem sérült.,a jobb első tengely kiszakadt.
Helyileg Pécsen van az autó..
Ha valakit valami érdekel írjon az oldalamra..
Alfa Romeo 146 1.6 Twin Spark /1998
Üdv.Bálint
Péntek éjszaka,Szombat kora hajnal folyamán sajnálatos módon az Alfám össze tört.:(:(
Teljesen Totálkár.:/
Mivel megcsináltatni már nem érdemes ezért minden alkatrész eladó..vagy egyben is megegyezés szerint..a kaszniból nem sok ép van..a motor rész teljesen épnek tűnik nem sérült.,a jobb első tengely kiszakadt.
Helyileg Pécsen van az autó..
Ha valakit valami érdekel írjon az oldalamra..
Alfa Romeo 146 1.6 Twin Spark /1998
Üdv.Bálint
mizooo2011-09-25 16:36:22 // 36007
Peti még egy kérdésem lenne, MoDiag progi működhet alfánál, vagy ne is próbálkozzak?
Ha van ötleted vagy tapasztalatod köszi.
Ha van ötleted vagy tapasztalatod köszi.
GTPeti2011-09-25 15:31:09 // 36006
SZVSZ egy wax sosem fog annyit szűrni, mint egy fólia. Sokkal vékonyabb a réteg.
Csabo222011-09-25 14:30:55 // 36005
Polirozás után egy viztiszta UV védő fóliával le kell fóliázni. vagy talán vannak uv szűrős wax-ok is, az is jó lehet. tudtommal. persze lehet tévedek. de UV védelem hiányában a műanyag károsodik és akkor lényegesen kevesebb fényt enged át.
Rolee1562011-09-25 13:38:33 // 36004
Sziasztok!
Lementem a kocsihoz, hogy megnézzem indul-e, megmozgattam a csatlakozókat itt ott, hátha... Na elsőre nem indult... másodikra igen, de nem ment az összes henger...
Dadogott össze-vissza... A fordulatszámmérő mellett égve maradt az injektor lámpája (gondolom az az lehet)...
Most akkor mit művel a kocsi? Ugyanis a hűtőventilátor indítás után mindjárt bekapcsolt... nem értem minek...
Most minden megzavarodott?
Lementem a kocsihoz, hogy megnézzem indul-e, megmozgattam a csatlakozókat itt ott, hátha... Na elsőre nem indult... másodikra igen, de nem ment az összes henger...
Dadogott össze-vissza... A fordulatszámmérő mellett égve maradt az injektor lámpája (gondolom az az lehet)...
Most akkor mit művel a kocsi? Ugyanis a hűtőventilátor indítás után mindjárt bekapcsolt... nem értem minek...
Most minden megzavarodott?
Dzsozy2011-09-25 11:31:39 // 36003
Hát ha igaz, akkor az alapjárati mocin nincs mit pucolgatni nagyon,mert elég egyszerű szerkezet. apró villanymotor,végén csiga-csiga áttétel,egy fogaskerék.Van benne egy apró ellenállás mérő,ami burkolt állapotban van,csak roncsolásos módon lehet hozzáférni.Mikor elfordul a pillangószelep,a villanymoci ellenállásba ütközik,ezt méri ki a cucc. Én inkább a helyedbe elvinném egy alapjárat beállításra egy villanyászhoz!
szasza(SW)2011-09-25 09:32:13 // 36002
Nem az híd el.Drága és a szerelők sincsenek a topon.Balfék főnököm hozzájuk hordja a céges Dukátot.Kicserélték alatta a futóművet mert,hogy attól húzott jobbra.Utána is húzott.Kiderült,hogy csak a gumi volt szálszaladásos oldalt és ezért húzott félre.Akinek sok fölös pénze van az járjon hozzájuk:)Meg volt még pár szerviz aminél vissza kellett vinni még párszor, mert nem jött össze elsőre.Én biztos nem vinném oda.
Piritu - 1.000.0002011-09-25 09:17:22 // 36001
Gratula a k-hoz! :-)
Abarai2011-09-25 06:31:48 // 36000
A pécsi márkaszerviz korrektnek tűnt, amikor nyáron velük nézettem át az egyik kiszemeltemet.
Az autó mondjuk hulladék volt, de ez nem az ő bűnük. :)
Az autó mondjuk hulladék volt, de ez nem az ő bűnük. :)
GTPeti2011-09-25 04:39:11 // 35999
Mit értesz L alatt?
Légtömeget vagy lambdát?
(Nyugodtan leírhatod ám, ha más véleményed/tipped van. ...ha van.)
Légtömeget vagy lambdát?
(Nyugodtan leírhatod ám, ha más véleményed/tipped van. ...ha van.)
pb_2011-09-25 01:58:01 // 35998
Mi törpténik akkor, ha mondjuk a vezérlő nem használ L visszacsatolást?
Lacci2011-09-25 00:14:52 // 35997
Hát a gond az, hogy nem is nyúltam hozzá az alapjárati motorhoz...
A pillangó visszaáll rendesen, falsot elvileg nem kap.
Hol van az alapjárati motor? hogy esetleg kipucoljam??
Illetve lehet baj ha így járok? mert ma, (vasárnap) kéne mennem vagy 200-250 km-t.
A pillangó visszaáll rendesen, falsot elvileg nem kap.
Hol van az alapjárati motor? hogy esetleg kipucoljam??
Illetve lehet baj ha így járok? mert ma, (vasárnap) kéne mennem vagy 200-250 km-t.
Atek2011-09-24 23:45:09 // 35996
Jól raktad össze az alapjárati motort? Nálam is csinált ilyet de előzmény nélkül. A ilyen magas alapjárat csak akkor lehet szerintem ha nyitva van valamennyire a pillangószelep, vagy esetleg ha fals levegőt szív. Én a motortérbe megrángattam a gázbowdent hirtelen visszaengedéssel és megjavult.
Rolee1562011-09-24 22:33:53 // 35995
Meg is lépem hétfőn, ha holnap nem lesz lehetőségem...
Köszönöm a tanácsokat! ;-)
Köszönöm a tanácsokat! ;-)
Liquid2011-09-24 22:31:53 // 35994
comp kiolvasást bárhol megcsináltathatod, egy sima OBD olvasó a legtöbb autószerelőnél van. Arra mindenképp jó hogy legyen valami alapod
Rolee1562011-09-24 21:44:40 // 35993
Hát akkor kell kerítenem egy szakit itt Pécsett... jelenlegi szerelőm nem egy alfákra szakosodott emberke... így nem is tudja kiolvasni...
Szakszervizbe nem merem vinni... egy a szervizek híre miatt, kettő pedig az áraik miatt...
Szakszervizbe nem merem vinni... egy a szervizek híre miatt, kettő pedig az áraik miatt...
Online tag
1
Vendég1
545