Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Goodboy2011-09-29 20:50:00 // 36071
bal elsö ülés alatt kapcsolo ami kioldja a benzinpumpát.megnézted:?
Dzsozy2011-09-29 20:34:12 // 36070
Persze,így van a szívó oldalon a karterbevezetést ledugóztam, hisz akkor falsot kapna. Megbolondulna a lambda,mert rossz érték lenne a levegő benya keverék.
EngineCoffeeTables2011-09-29 19:41:07 // 36069
Lehúztam az aksiról a sarút és pár perc után visszatettem. Most már a code lámpa elalszik de még mindig nem indul, biztosítékokat lecsekkoltam de nem találtam hibát:(
téglaci2011-09-29 17:45:37 // 36068
Szia!
Köszi , első olvasásra megismertél , hogy nem nyugszom , amig meg nem oldom a problémát.Sokszor napokig szerelek , de ha kiszámolnám a ráforditott időt , sokkal többe kerülne , mint az alkatrész.(csak nem mindig tudom eladni magam az a baj.:(()

Elkezdek gyüjteni egy kis pénzt.
Köszi az infót
téglaci
VaG2011-09-29 09:16:02 // 36067
szerintem az immo a hibás, lehet, hogy valamelyik jeladója...
EngineCoffeeTables2011-09-29 09:00:52 // 36066
Sziasztok! Menet közben letiltott az immobiliser, és miután megálltam sem akar elindulni(benzinpumpa letíltva) De egyszer se alszik el a code lámpa. Ettől még lehet kontakthibás az immo vagy valami nagyobb gond van? Ha igen hogy lehet segíteni rajta?
Otto2011-09-29 08:16:08 // 36065
Köszi az infót!
Hari2011-09-29 07:27:02 // 36064
Hasonlóan kíváncsi természetű ember vagyok én is! :-) (.... de szerintem ne szedd szét! Felesleges! Megjavítani esélytelen!!! ) Azért mondom ezt mert évekkel ezelőtt szétszedtem apró darabokra egy ilyet. Napokig vizsgálgattam, méricskéltem. Aztán rájöttem, hogy tulajdonképpen a poti is KO, meg a kis fogaskerekek is mindenhol megvannak kopva. A prodnémát nem kimondottan a poti hibája okozza, hanem a fogaskerekek pontatlan működése! ( Az én esetemben az alapjárat állítónak már volt egy kis zajos működése.) ... igy aztán egy jó pár órát elpocsékolva megfogtam és kivágtam a kukába!
... de úgysem nyugodott volna a lelkem, ha nem szedem szét!!! :-)
Hari2011-09-29 07:15:38 // 36063
:-) NEM kell ki venni a műszerfalat!!! Onnan soha az életbe nem fogják kicserélni!
A motortérben az ablaktörlő alatt kell kipakolni. ( 3-4 óra) Elsőse kicsit nyűgös, de nem olyan vészes!
Otto2011-09-29 07:03:09 // 36062
Üdv!
166-on nagy meló fűtőradiátort cserélni?
Egy ismerős itt móron már az összes szerelőhöz bement, de senki nem vállalja.Azt mondták neki a sok vezeték láttán, hogy - Húúú, ki kell venni a műszerfalat...
Hogy is van ez?
téglaci2011-09-28 22:03:27 // 36061
nem az riaszt vissza , hogy hogy ragasszm össze , hanem az , hogy addig nem járóképes az Alfa.
Ha lenne egy rossz , amit lehet barkácsolni , addig is megy azzal ami benne van , az lenne a megoldás.( vagy ha veszek egy másikat , de ez most reménytelen dolog)

A kartergáz szűrőnél meg gondolom a szivócső felöli csonkok le lettek dugózva.
Dzsozy2011-09-28 21:44:35 // 36060
Szia!
A szétroncsolt képeket utólag tettem oda.Azt nem takarítottam ki, csak a csiga-csiga áttételről szedtem le azt a vaj szerű kenőanyagot fogkefével, amit gyárilag tettek oda.Használt! A roncsolást pár napja tettem meg, egy cartárs végett, ez volt a rossz! Ezt a részét sosem takarítottam, hisz nem tudtam volna visszamókerolni. Ezért nem ajánlanám ezt neked sem. Bár ha vissza tudod ragasztani vízhatlanul,akkor hajrá. Asszem 28 körül mozog a cucc. Meg kapott egy kis WD40-et.
téglaci2011-09-28 21:24:05 // 36059
szia!
Nagyon hasznos infók és képek.Köszi.
Amikor szétszedted a pótméter részét , használt a takaritás?Azt látom , hogy később cserélni kellett azt is és az LMM-et is , vagy maradt a hiba , csak jobb lett egy kicsit?
Dzsozy2011-09-28 19:42:09 // 36058
Simota kartergázszúrő, én is azt vettem, (blogba látszik) A potméter hibánál elkeserítelek, azt csak roncsolásos alapon tudod megskubizni. Hiába szeded szét az alapjárati mocit, az burkolatba van ágyazva. Max vasfúrészlappal tudod megbontani. :( Képek szintén vannak róla.
téglaci2011-09-28 19:05:07 // 36057
szia.
én valami szűrőt gondoltam oda .lehet hogy most aktuális lesz.valaki megerősitette a diagnózis alapján az alapjárati pótméter hibát.most nem tudom szétszedni , de a hétvégén talán.addig is figyelem a problémát.ha tudok okosat jelzem.
sziasztok
téglaci
Dzsozy2011-09-28 18:34:44 // 36056
Próbálok én is okoskodni,persze mint laikus, hátha van valami jeladó.De igazából csak Lmm jöhetne szóba.Főtengely jeladó,vez.műtengej jeladó üresben nem tudom mennyire dolgozik,de szerintem nem nagyon.De talán van valami ami nekem is lényeges változást hozott. De előtte egy érdekesség. 1.6 Fiat Stiló letilt,leáll motor ha elkoszolódik a pill.szelepház. Hiba üzit dob.Előzésnél pont jó,mikor visszapakolsz,gáz le,kuplung ki,váltás,moci megáll! Gyors újraindítás menet közben :gyújtás le,vissza,és minden ok,igaz a hibaüzi megmarad. Tapasztalat! Na most,nem csak ezen felbuzdulva,de én a kartergázt kivezettem.Nem kell pucolgatni a pill.szelepházat,és lényegesen jobb lett az alapjárat.Próbáld meg talán ledugózni a bemenetit,a szívóoldalon,a kimenetet meg hagyd szabadon.Ha beválik max dobsz rá egy kartergázszűrőt. (csak zárójelben jegyzem meg,hogy egy ismerősöm szerint ez nem jó ötlet,mert nyomáskülönbség lesz a szelepházba,mert a szívó hatás ott nem érvényesül,a kartergázt nem szívja ki a rendszer.)
mizooo2011-09-28 04:52:08 // 36055
Privi ment de pssszzt
téglaci2011-09-27 23:09:49 // 36054
Szia!
Mit javasolsz , mi tévő legyek?
[k i z z o]2011-09-27 23:02:25 // 36053
Szerintem sima ECUScan nem mutatja.
.......................2011-09-27 21:42:39 // 36052
Szevasztok

..szeretnék kérni valakitől egy nem free verziós Fiat ECUScan progit,hogy az olajcserét ki tudjam nullázni,
előre is köszi
téglaci2011-09-27 21:21:34 // 36051
Szia!
Az nem baj , hogy ''beszélünk'' róla , ha nem unja a csapat.Én személy szerint örülnék neki , ha az én hibám és esetleges megoldása kapcsán még az összes Alfa ilyen betegségen úrrá leszünk.

Tehát , a csavar megfestett állapotban a helyén.Kiszerelt házon szépen átlátni egy pici résen , és a csavaron ütközik a gázkar.
A bowden nem feszes , a hasitott alátéttel beállitva.

Az biztosnak látszik , hogy a mozgás és a probléma összefüggésben van.
Az álló helyzetben végzett durva gázadás , vagy finoman lassan stb. után is szépen beáll ELSŐRE az alapjárat.pedig gondolom akkor is dolgoznia kell az alapjárati motornak és dolgozik is , mert jó.
Csak azzal lehet a gond , hogy a mozgásban lévő autónál , ahogy irtátok is alapjáratot akar emelni és az nem sikerül rendesen valamiért.
Dzsozy2011-09-27 19:58:33 // 36050
Hát ez elég különös. Csak mert az alapjárati moci,az igazából nem is igen alapjárati moci. Van itthon egy sz@r,szétkaptam,de most teljesen. Írtam pár hozzászólással előbb, van benne egy potméter,villanymotor,csiga-csiga áttétel.Pörög a motor egyfolytában, és mikor a pillangószelep elfordul, akkor azt nézi a potméter,hogy mekkora ellenállásba ütközik a villanymoci.Tehát nem "ő" állítgatja a pillangószelepet,nyitja,vagy zárja. A pillangószelep gyári beállításom van? A torx csavar nem lett elforgatva. Gyárilag megfestették! Gázbovden nem szorul? Azt is lehet állítani, mennyire legyen feszes. Hát asszem egy-két napig ez még téma lesz, hisz nem egyedi esetről van szó, ez alfa betegség.
téglaci2011-09-27 19:30:04 // 36049
Szia!
Az a probléma , hogy a motorfék üzemmód nem múkodik , hiába mondom neki hogy mukodj!!!Inkább gyorsul az autó , hiszen gázt ad neki elöszőr.Nem is értettem , hogy miért gyorsul a szekér , amikor lassitani akarok.Aztán kezdtem figyelni ezeket az anomáliákat.
Nekem elég jelentős az emelkedés , mert 2000-2500 is akár az első gázfröccs.
Azzal meg nem fékez és lányos zavaromban , hogy beforduljak csak kinyomom a kuplungot és úgy fékezek.Ahogy lelassul a kocsi , azonnal beáll a 850 f/p alapjárat.
Dzsozy2011-09-27 18:05:31 // 36048
Ha új, ha bontott alapjárati léptetőmocit teszel a kocsiba, kell egy alapjárati beállítás, mert emelt alapjáratod lesz. Tapasztalat, cseréltem már! Márkaszervizben végezték a szoftverfrissítést. Az enyém teljesen megadta magát. Új Bosch Lmm, új alapjárati moci, mikor gurulok üresben,nekem is ugrál az alapjárat,igaz hál istennek nem nagyon. De nem gurulok üresben,mert felesleges benzinpazarlás,motorfék! Motorfék üzemmódban nincs befecskendezés,csak gyújtás,így nem fogy feleslegesen a benya,így nem is ugrál az alapjárat! :)
téglaci2011-09-27 07:01:33 // 36047
a szabályozási hurkot látni lehet diagnosztikán ? fiat ecuscan programon látszik?
vagy a motor csatin kellene mérni?persze ezt elég nehéz lenne menet közben.A diag.kábel + számitógép még menetközben megoldható.
téglaci2011-09-27 06:56:10 // 36046
igen , volt saru le kb.1 órát , utána alapjáraton vártam , hogy a viz felmelegedjen .Jónak is tünt , mint mindig , álló helyzetben.De indulás után megint jelentkezett a hiba.Igaz én nem mentem 205-el.( kb.140 az M0-án de már ez is ciki:))

hibakód az LMM volt , de az csak azért , mert lehúztam a csatit róla és akkor beirta.Törlés után nem jött vissza , illetve egy ideje most nem néztem.

Egy próba motorcsere( alapjárati motor ) választ adna .Gondoltam veszek bontóban , de az is bizonytalan , mert nem tudhatom , hogy milyen volt bontás előtt.Hibát keresni csak tutival lehet , mert a végén még beviszek egy-két hibát és akkor senki ki nem találja a frankót.
Lacci2011-09-27 02:06:04 // 36045
És ezúton köszönöm én is mindenkinek aki segített!!

Minden ötletet, felvetést!

Kösz mégegyszer srácok!
Lacci2011-09-27 02:04:51 // 36044
Ciao Cartárs!

Én is ezzel a problémával küzdöttem, biztos olvastad már itt, a pucolás után nekem elmúlt, viszont átesett a ló túloldalára és 1700-1900 közé került az alapjáratom...
Kipucoltam megint az LMM-et.
Aztán az Alfa156.net fórumán olvastam, hogy ECU reset kell, hogy a kocsi új paramétereket vegyen fel, mert a tiszta LMM máshogy mér!

azt írták, 45 percre saru le, aztán 15 perc alapjárat, 10 perc pihi, és utána meg kell hajtani.
Én felvittem a pályára, ott 1-2-3-4 tiltás, 205 km/h!!
utána megálltam, pihent.
Most hibátlannak tűnik, nincs a váltások között ingadozás, se lassuláskor ( fék+kuplung)!

Ezt tudom még hozzátenni az előttemszólókhoz, nekem bevált egyelőre, pár nap és pontosabbat tudok mondani.

de veszteni nem vesztesz vele sztem.
[k i z z o]2011-09-26 22:44:04 // 36043
Mindenképp próba motorral próbáld ki, mert alapjáratot gyújtással is emel ha kell, azaz, ha motorral nem bír akkor gyújtással helyre szokta rakni az alapjáratot, de jelen esetben mintha kilépne a szabályozási tartományból a rendszered, ha pedig betalál a tetején, akkor nagyon agresszívan szabályoz a hurok, és megint kint van. Lehet motor probléma is. Jó lenne látni, hogy a motort vezérli e amikor nem szabályoz.

Emelt alapjárat azért van gurulás közben, mert számít rá, hogy gyorsítasz, és nem mindegy neki, hogy mekkora terhelésváltozást kell egyenletesen áthidalnia (1100RPM -ről könnyebben pörög fel a motor még terhelve is, mint 800RPMről), azaz komfort, de ezen felül a környezetet is kevésbé károsítja egy ilyen állapotváltozás.

Lett új alapjárat tanítva neki tisztítás után?
téglaci2011-09-26 22:09:23 // 36042
köszi mindenkinek , aki foglalkozott a problémámmal , még ha ''csak'' elméletben is.Jó igy együtt gondolkodni , mert valami kialakul belőle.
Nem vagyok teljesen buta , mert műszaki beállitottságú vagyok( repülőgép-szerelő) , de ez ismeretlen terület egyenlőre.:(
téglaci2011-09-26 21:27:40 // 36041
ez hihető.Csak jó lenne egy ''tuti jó , kölcsön'' alapjárati motor , amivel az ember behatárolhatná , vagy kizárhatná az a.motor hibáját.És ha bebizonyosodik , akkor igen meg kell venni , de ha nem az , akkor nem vettem meg feleslegesen.
Piritu - 1.000.0002011-09-26 21:21:52 // 36040
Nekem anno a szervizesek azt mondták, hogy a segédberendezések miatt. pl kormányszervó, fékszervó
téglaci2011-09-26 21:20:53 // 36039
köszi , ha ez igy van , akkor igen , lehet alapjárati motor hiba , mert kap egy parancsot a fordulat emelésére , csak azt ''túlteljesiti''
csak azt tudnám , miért van erre szükség???ez megtalálható valami irodalomban?
Piritu - 1.000.0002011-09-26 21:16:32 // 36038
Nem annyi. Ha üresben gurulsz, a TS emelt alapjárattal jár. Ha lefékezel és megállsz, visszaáll az eredeti alapjáratra.
téglaci2011-09-26 21:13:15 // 36037
Ezt értem ,csak azt nem értem , hogy az alapjáratnak ugyan annyinak kellene lenni alló helyzetben is , mint gurulás közben üresben , mindent elengedve.Se kuplung , se gázpedál se semmi.A motornak mindegy , hogy áll , gurul , repül stb.
GTPeti2011-09-26 21:08:39 // 36036
Az ECU nem az ABS-től kapja a sebességinformációt?
Hari2011-09-26 21:06:38 // 36035
Igen! .... de nem az alapjárattal. Az ECU a kerekektől kap útjelet, a km órát az ECU vezérli.
téglaci2011-09-26 20:57:27 // 36034
A futómű valami jeladón keresztűl össze van akötve az alapjárattal?
Lewes2011-09-26 20:56:52 // 36033
Nagyon szépen köszönöm, boldogítom vele havert :D
téglaci2011-09-26 20:48:56 // 36032
Mi magyarázza azt , hogy ha nem mozog az autó , akkor jó az alapjárat?Hirtelen gázadás , gázelvétel stb .sem befolyásolja , tök jó egyhelyben állva.Pedig akkor is dolgozik az alapjárati motor.
Hari2011-09-26 20:45:16 // 36031
Igen! Az "alapjárati motor" = alapjárat állító.
Hari2011-09-26 20:42:50 // 36030
Méresd meg a CO-ját, és nézesd meg a szondát is!
Nekem is van FiatEcuScanom (is!) sajnos nem mindig látja helyesen a hibákat.
( Már jeleztem többször Janának - dolgozik rajta - ! )
téglaci2011-09-26 20:42:29 // 36029
Szia!
Mi az ami az alapjáratot állitja?Az alapjárati motorra gondoltál?
Hari2011-09-26 20:35:56 // 36028
Nagyon sokat küzdöttem a múltkor egy 156-ossal! Tetundra ua. volt a hibája! Többször is kipucoltam, átnéztem az egész rendszert. Nem sok javulással! Próbáltam többször újrailleszteni az alapjárati motort (alapjárat tanítás), de nem akarta az igazat!
Mérgemben tettem rá egy új alapjáratállítot. .... és azóta nincs vele baj! :-)
Lewes2011-09-26 20:33:39 // 36027
Na akkor sorjában :)

1,9 JTS benzines a kis szajha.
Km 107.000 elvileg hivatalosan ennyi
A diag program Fiat Ecu Scan 3.2, törlés után rögtön visszadobta mind a hármat
A MoDiag progi szerint a lamda vmi elektronikája a minimum szint alatt van éppen.
Méressek CO-t? Nem vagyok szerelő csak kapizsgálok dolgokat.
Am köszönöm!
Hari2011-09-26 20:24:36 // 36026
Szia!
Hirtelen nem értettem milyen autóról van szó! ( diesel v. benyás ) .... mi a ménkűvel olvastátok ezeket a hiba kódokat?! :O
Mennyi km van a gépben? Igen szokott kormolni a benyás is ha nagyon sokat kap! Ennek oka lehet rossz paraméterekkel dolgozó LMM, vagy hibás vízhőfok jeladó. ... esetleg pusztult lambdaszonda! Mind a 3 előfordul! A múlthéten volt egy hasonló problémás Alfi. Műszakra vittem. ... akkor mérjem meg a CO-t is! Majdnem hanyatt dobta magát a műszer!!! 14 % !!! volt - a CO. persze a szonda halott! (Lamda teszt - oscilloscope) Csere! Sokat javult a helyzet de még mindig magas. (1 - 1,3 % )
- és az ECU nem jelezte hibásnak. Az LMM látszólag jól működött - sem hibakód - azért gyanús volt mintha magas lett volna a motorba jutó levegő mennyisége! Új LMM - újabb mérés - a CO teljesen eltünt!!! (0, 000 %) Proba út - mintha megtáltosodott volna a kis huncut!
Eredmény - fülig érő vigyor!
(Meg egy kicsit szűkebb pénztálca!) :-)
Abarai2011-09-26 20:22:29 // 36025
Hogy hogyan, arról fogalmam sincs, de már nekem is fekete a vatta új kipufogóvégem belseje.
téglaci2011-09-26 19:24:52 // 36024
Sziasztok!
Adalék alapjárati problémához 156 2.0TS mocival.
Irtam már én is itt alapjárat problémáról.Megpucoltam mindend , amit találtam (LMM,alapjárati motor,pillangószelep ház), nem sziv falsot sem.Indulási gondok nincsenek , csak két váltás között leng 2000-500 között.

És most jön az érdekesség!!!
Ha áll az autó jó az alapjárat , akár órákon át.Ha GURUL 20-30 km/h , vagy több , elkezd lengeni , ha megfékezem és megállok , megáll a lengése az alapjáratnak is.

Ez nem csak optikai csalódás , többször kipróbált dolog.

Kérdés:Mi az összefüggés a haladási sebesség és az alapjárat között?????
Van valami jeladó , hogy motorfék üzemmód , vagy valami hasonló , csak nem érzékeli , hogy üresben van , nem sebiben?
hátha másnak is feltünik hasonló jelenség az alapjárati problémások között és hátha megfejtjük közösen.
üdv.
téglaci
Lewes2011-09-26 18:15:07 // 36023
Voltam vele hosszabb távon is, két hete beleraktam 1,5 nap alatt 1000 km-t, tehát azt sem mondhatom h csak városban tötymörgés, de mindenképp kihajtom. Olajcsere periódus előtt jóval volt, kb 10-et futott benne a régi amikor vettem, lecseréltettem Castrol 5-40re ha jól hiszem azt tettek bele, ez volt kb 3 hónapja, a futott km 9000.
Imyx2011-09-26 18:09:34 // 36022
Bal oldalt, a kormány alatt,kb. kesztyűtartó magasságában. A burkolatot egy műanyag tartócsavar fogja.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak