Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Wickey2011-09-24 08:39:39 // 35971
Persze. Bármelyik értelmesebb fényező felpolírozza neked. :-)
admirális2011-09-24 02:07:26 // 35970
Hát a lakk szokott lejönni róla, nem? Felpolírozzák, aztán újra lakkozzák, de lehet hogy máshogy hívják az eljárást, nem az a lényeg. Ismersz valakit aki ért ehhez gyakorlatban?
Wickey2011-09-24 01:55:41 // 35969
fényszórót lakkozni? :-)
vm2011-09-23 23:36:03 // 35968
Vittorio-nak

admirális2011-09-23 22:12:25 // 35967
Fényszóró polírozását és lakkozását vállaló szakembert keresek Budapesten. Aki ismer ilyet, kérem, szóljon.
Abarai2011-09-23 08:51:36 // 35966
Küldtem.
Gomez2011-09-23 08:41:19 // 35965
Gyerekek vki s.o.s.ben a varpalotai csori szamat at tudja kuldeni smsben?dolgozok,de sajna nagY a baj. Szamom 30/259 0274 koszi
Kócosw2011-09-22 22:38:06 // 35964
inspektion az a szervizintervallum jelzese. Idöszakos szerviz esedekes az autonal.
Sümi Z2011-09-22 22:20:21 // 35963
Sziasztok!
Tudnátok mondani vmit, hogy mi lehet a baj?
Mentem a kocsival (145 1.6TS 198,3ekm) 2esben egyszer csak lefulladt vagy csak magától megállt a motor, ráadásul épp gyorsítás közben. A km óra napi számlálója lenullázódott, valamint azóta nem működik a fordulatszám mérő. Az autó rendesen megy, nem érzek különösebb bajt. Mondjuk csinált már korábban is olyat, hogy lenullázódott a napi számláló, de a fordulatszám mérővel nem voll baj. Lehet, hogy vmi kábel van megtörve vagy valami ilyesmi? Volt már valakinek ilyen problémája? Villamossági szerelőhöz vigyem? Esetleg a motor fordulatszám jeladó ment tönkre? Ha igen akkor abból is a bosch a jó mint a lambda szondából?
Remélem nem lett sok kérdés ez így egyszerre, válaszotokat előre is köszönöm.
Sümi
Piritu - 1.000.0002011-09-22 19:45:55 // 35962
Ki kell olvastatni a hibatárolót.
A túlolajozott sportlégszűrőről leváló olaj pikk-pakk hazavághatja az LMM-et. Az olaj jót tesz a felhevített platinarétegnek :-(
Tompi2011-09-22 19:40:28 // 35961
Sziasztok, olyan problémám van, hogy a héten 2x kaptam a következő üzenetet (eddig nem volt): MOTOR CONTROL FAILURE. Leállítom a kocsit, utána semmi. Mindkét alkalommal előzéskor, 3000-es fordulat körül jött a hiba. Ma nem állítottam le azonnal, mert nem tudtam ott megállni, a kocsi kb. 3000-ig pörgött, majd 3000-nél egyszerűen megállt a fordulatszám. Leállítottam, újra, ismét nincs hiba.
Mi lehet a gond, lambda szonda vagy egyéb?
Mennyire merjek vele holnap elmenni dolgozni? Délután mindenképp megpróbálom elvinni szervízbe, hátha tudnak mondani valamit. Ja, annyi történt 2 hete, hogy nem gyári légszűrőt kapott, hanem K&N sportlégszűrő lett belerakva. Összefügghet a dolog, lehet, hogy valami rosszul lett visszatéve esetleg?
Előre is köszönöm a segítséget!
skot2011-09-22 15:43:56 // 35960
sziasztok segítség kéne a turbó nem kap olajat, de az olajszivattyú jó, nyomás van rendesen de a turbóig nem jut el az olaj tud valaki segíteni hol keressem a problémát?
Kareszka19842011-09-22 09:50:17 // 35959
megtudja nekem mondani valaki 105 lovas, 1,6TS, 147-es felső (katalizátor előtti) lambdájának a számát (bosch)?
Kareszka19842011-09-22 08:48:03 // 35958
amúgy nem egy leányálom kikapni a klímapanelt :-/ legnagyobb izzadást a pohártartós egység okozta nekem...csak óvatosan :)
Kareszka19842011-09-22 08:47:12 // 35957
ez a videó egy etalon a 147 tulajok között :D
Gomez2011-09-21 22:52:55 // 35956
Helló mindenki.Bocsi a hülye kérdésért de mi az az inspektion? mert ezt mutatja az autó indulás elött néha.És az olaj csere után ,hogy kell lenullázni a kompjutert a szervíz miatt.Elörre is köszi
dév2011-09-21 20:11:02 // 35955
sziasztok! valaki megtudná mondani 156os (98)as alfának a hátsó kerék összetatrásának mennyinek kell lenni (mm)-ben?
Szabi62011-09-21 19:21:58 // 35954
FÚÚ köszike. Ez pöpec.
Csabo222011-09-21 19:11:28 // 35953
hi
igy
de a topicban előbb adnak teljesen pontos leirást. már többen cserélték
Szabi62011-09-21 18:29:31 // 35952
Sziasztok. Kiégett az egyik izzóm a hőfok állító tekerentyűm megvilágítója, hogy tudom kicserélni alatta az izzót ? 147-es.

Előre is kösz.
süsnye2011-09-21 11:32:51 // 35951
Egy elektronyos gonddal kapcsolatban kérnék segítséget. 155 8V
A jelenség, h az óra egység háttérvilágítás intenzitása változik:
- amikor indexelek (a villogás ütemében, villanáskor halványul)
- szellőztető motor forulatszámánák növekedésekor folyamatosan halványul
- rüki lámpa kapcsoláskor a kapcsolás pillanatában elhalványul
- e-ablak használatakor
Amikor halványul, akkor a töltés kontrollámpa meg erősödik. Gondolom ez a kontrollámpa a háttérvilágítás betápja alapján "dolgozik", azért változik.
Megnéztem a manualban, ugyanazon biztositékhoz (services) tartozik az óraegység , rüki lámpa, e-tükör meg talán az e-ablak (az indexek nem).
Az óraegység csatiján mérve a feszt, számszerűleg is látható a változás, indexelésnél 0,5-1V -otingadozik a fesz. Szellőztető motornál szintén folyamatosan csökken. Szóval az óraegység elvileg jó.
Mértem az akksin is a feszt ilyenkor, ott elhanyagolható az ingadozás (1-2 század V).
Ami furcsa, h ha kiveszem az ominózus biztosítékot és feszt mérek a biztosíték foglalaton, akkor az egyik "sarun" alapból van 0,5V (test az egyik kormány alatti csavar). Itt mérve a feszt (test a csavar), az ingadozás kb. itt is olyan, mint az óraegység csatijánál.
Ha a bizti nincs bent, akkor persze nincs háttérvilágítás ill. nincsenek kontrollámpák, kivéve a tompítottét és az indexét. Ilyenkor a tompított kontrollámpán semmilyen ingadozás nem látszik indexelésnél, sem a szellőztető motor használata során.
Tehát sztem azt megállapíthatjuk, h a services biztosítékos körben van vmi gebasz.


Csak az a kérdés, hogy mi? Test probléma?
Csabo222011-09-21 10:55:15 // 35950
Sziasztok

A segítségeteket szeretném kérni a következőben:

Adott egy gyári alkatrész (mondjuk vezérmű szíij), ami rendelkezik egy gyári cikkszámmal. Ha ezt az alkatrészt több gyártó is készíti, akkor a különböző gyártók ugyanazzal a cikkszámmal látják el a terméket, mint a gyári? Vagy mindannyian a saját cikkszámukat használják?

Köszönöm
Ferke2011-09-21 10:29:45 // 35949
Még szép, hogy nyomtékkulcsot használ, de ez így tényleg kevés, ez egy negyedgenerálra is kevés:)
Ferke2011-09-21 10:28:34 // 35948
Hehe:) Pont ezt leírtam a másik topicban, nem láttam, hogy megelőztél:))
Martin2011-09-21 10:15:58 // 35947
Szerencsére eddig még nem volt gond a munkájával. A hengerfejet nyomatékkulccsal szereli ezért is szólt, hogy a csavarokat is cseréli.
Föckös2011-09-21 09:29:24 // 35946
te figyi én nem beleugatni akarok, de milyen kontár az, aki gyűrűket cserél, de már nem hónoltat, és még hajtókart is kell cserélni?
szted Csöri viccből írta?
a "sok szerencsét" kb azt fogja jelenteni, h olcsó húsnak híg a leve, tényleg kidobod a pénzt.
de ha hiszel a szerelődnek, akkor uccu.
ne lepődj meg , ha a hengerfejet is légkulccsal húzza majd le....
guarding2011-09-21 09:11:56 // 35945
Köszönöm a tanácsokat, megpróbáljuk akkor a vízpumpa felöl megközelíteni a dolgot!
Üdv mindenkinek
Martin2011-09-20 22:04:14 // 35944
Az is cserélve lesz de persze a hajtókart akartam írni:))
Föckös2011-09-20 21:48:58 // 35943
a lengőkarnak mi köze ehhez?
mizooo2011-09-20 21:35:08 // 35942
Illetve: Nekem is azt mondták, hogy a henger jó állapotban van, de azért hónolták. kop kop Szuper lett a motor :) de ugye ehez gépműhely kellett.
Hari2011-09-20 21:29:23 // 35941
Szia! (Nem egyszer találkoztam már hasonló problémával.) A leírásod alapján 2 dolog az ami szóba jöhet!
1. - A vízszivattyú lapátja elfogyott - ezáltal nem forgatja megfelelően a vizet. (...esetleg dugulás valamelyik fő csőben.)
2. - A vízhűtő nem tudja ellátni a feladatát - vízkövesedés, berakódás! (Egy 166-os hűtővel jártam úgy, hogy melegedett. Elvittem kitisztították, nem sok javulás! - Raktam bele újat, és jó lett!

:-)
Csöri2011-09-20 21:16:34 // 35940
Vízpumpát néztétek. Gyakran megreped a műanyag lapát és el tud fordulni a tengelyen.
Csöri2011-09-20 21:14:26 // 35939
Ok, legyen szerencséd.:-)
guarding2011-09-20 20:53:45 // 35938
Sziasztok! Egy probléma megoldásában kérem a segítségeteket. Van egy alfa 166 V6TB autó, ami nem kicsit melegszik. Úgy kezdődött a dolog,hogy először csak akkor melegedett túl ha ment a klíma, késöbb már klíma nélkül is melegedett, de ha bekapcsoltam a fűtést visszahült. Mostanra melegszik, bekapcsolom a fűtést és nem melegszik tovább. Ezt kb két hónap alatt sikerült elérnem vele. Ekkor kicseréltem a thermosztátot, gyári olaszra, a hiba ugyan az maradt. Ekkor kiszereltük a hűtőt és kimosattam szakszervízben, ahol azt mondták, hogy kimosták, de nem ez volt a hiba! Most ott tartunk, hogy semmi javulás, a tartályba a visszafolyón folyik a víz, és forr benne, a hűtő tetején lévő csőben forró a víz, a középső visszatérő (alsó) csőben csak langyos a víz és a hűtő is hasonló hőmérsékletű. A tartályba nem látszik, hogy beledolgozna a motor, az olaj nem vizes, és nem fogy a víz menet közben! Hosszú országúti menet alkalmával nem jelentkezett a hiba, de ahogy beértem a városba rögtön melegedni kezdett. A ventillátorok természetesen úgy működnek ahogy kell! Kérlem ha valakinek volt már ilyen hibája, vagy szerelő és van ötlete akkor szívesen venném ha segítene. Előre is köszönöm!
Piritu - 1.000.0002011-09-20 20:51:15 // 35937
Felni ET-je jó? Az oldaladon lévő képen nem gyári felni van.
Martin2011-09-20 20:37:31 // 35936
Mivel már szét van kapva a hengerfej nem akarom ezt újra kifizetni. Teljes tömítés csere lesz a szimeringeket valamint az egyik hajtókart is cserélik. A síkoltatást is elvégzik rajta. Már nem volt erő a kocsiban.Pénteken kiderül, hogy megérte-e a befektetés.
GTPeti2011-09-20 20:32:41 // 35935
Az 1. ponthoz: Hmm. Lehet, hogy nálam is elfáradtak picit...
Wickey2011-09-20 20:29:41 // 35934
1. Hátsórugó csere. Nekem a 2002-es is el volt már fáradva. Esetleg gátlócsere is.
2. A gumi mérete stimmel, gyárilag is ezzel adták a 16"osokat
3. A hátsó futómű is állítható. Lehet elmászott, ezért kopik rendellenesen. Nézessétek meg valakivel, aki nem hülyébb egy hatosalátétnél (Alu lengőkarok nem deformáltak? Futómű beállítás stimmel? Szilentek OK?)
Gabesz012011-09-20 20:27:09 // 35933
Köszi neked is, a gyertyakábelek,...azok jók, a pillangószelepet nem néztem, lehet,h lesz mit takarítani rajta...
Gabesz012011-09-20 20:25:49 // 35932
köszi, megnézem...hogy néz ki, ha rossz?
Zoleeka2011-09-20 20:20:30 // 35931
Sziasztok!

Segítségeteket szeretném kérni, remélem, hogy megoldódik a problémám.
Mivel főként apu használja az autót, nagyon panaszkodik a hátsó traktusra. Miszerint a problémája a következő:
4 személy esetén, ha fogunk egy kisebb úthibát, vagy "huplit" a hátsó kerekek beleérnek a sárvédőbe és nagyon kopik a gumi belső része. Ez azért érdekes, mert 16"-os 205/55-ös gumik vannak rajta. Szerintem ez nem eszelősen nagy méret. Mióta nálunk van, ültetve, buherálva nem volt a futómű. Ezt csak kisebb méretű kerekek/gumik felhelyezésével lehetne orvosolni? Vagy lehetséges más megoldás is?
Köszönöm a segítségeteket!
EvoGerry2011-09-20 20:18:14 // 35930
üdv!
Ha nem füstöl nagyon,és olajat se zabálja akkor én tolnám tovább.De ha mégis gyűrűzés lesz akkor ez a "gyűrűzés" nem olcsó mulatság....mérnék kompressziót a hengerekben stb.mert gyűrűszett magában ~20e,de ilyen műveletnél sok minden más is érdemes kicserélni és kell is..pl főtengelyszimm. hf-tömítés, főtengely,hajtókarcsap már csak azért is mert kopott a motor.. +olaj.. meg amit kihagytam és ez csak anyag ár...
Rolee1562011-09-20 20:07:15 // 35929
Értem. Köszönöm a gyors választ!
Üdv.!
Martin2011-09-20 19:58:12 // 35928
A szerelő megnézte és szerinte a gyűrűzés elég lesz. Egy lengőkart is ki fog cserélni. Persze lesz síkoltatás tömítés csere stb.
Csöri2011-09-20 19:52:30 // 35927
Ha a henger fala megkopott a gyűrűzés kevés lesz, kidobott pénz az ablakon.
Csöri2011-09-20 19:51:24 // 35926
Utángyártott ebből nincs.
Az új 35-45 közt szór.
Rolee1562011-09-20 19:44:25 // 35925
Szervusztok!
Most már elég erőteljes diesel hangja van a gépnek, szóval el kell kezdenem vezérlés módosító után nézni...
Mennyibe kerül egy gyári? Az utángyártott gondolom "itt is" szar... vagy mégsem?
Szívesen kikérném a véleményeteket ebben.
Előre is köszönöm!
Üdv.!
mizooo2011-09-20 19:29:20 // 35924
A gyűrűkészlet 20K körül van.
Martin2011-09-20 18:29:50 // 35923
Hali.
Érdeklődni szeretnék, hogy kb. mennyibe kerül egy gyűrűzés? Alkatrész illetve munkadíj érdekel. Szét lett kapva a hengerfej és kiderült, hogy kicsit meg van kopva a motor. Lehet, hogy ez is az egyik ok volt amiért nagy fordulaton tolta a füstöt.
téglaci2011-09-19 17:50:55 // 35922
a pillangószelep házon hol van mágnes szelep?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak