Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
mizooo2011-09-20 21:35:08 // 35942
Illetve: Nekem is azt mondták, hogy a henger jó állapotban van, de azért hónolták. kop kop Szuper lett a motor :) de ugye ehez gépműhely kellett.
Hari2011-09-20 21:29:23 // 35941
Szia! (Nem egyszer találkoztam már hasonló problémával.) A leírásod alapján 2 dolog az ami szóba jöhet!
1. - A vízszivattyú lapátja elfogyott - ezáltal nem forgatja megfelelően a vizet. (...esetleg dugulás valamelyik fő csőben.)
2. - A vízhűtő nem tudja ellátni a feladatát - vízkövesedés, berakódás! (Egy 166-os hűtővel jártam úgy, hogy melegedett. Elvittem kitisztították, nem sok javulás! - Raktam bele újat, és jó lett!
:-)
1. - A vízszivattyú lapátja elfogyott - ezáltal nem forgatja megfelelően a vizet. (...esetleg dugulás valamelyik fő csőben.)
2. - A vízhűtő nem tudja ellátni a feladatát - vízkövesedés, berakódás! (Egy 166-os hűtővel jártam úgy, hogy melegedett. Elvittem kitisztították, nem sok javulás! - Raktam bele újat, és jó lett!
:-)
Csöri2011-09-20 21:16:34 // 35940
Vízpumpát néztétek. Gyakran megreped a műanyag lapát és el tud fordulni a tengelyen.
Csöri2011-09-20 21:14:26 // 35939
Ok, legyen szerencséd.:-)
guarding2011-09-20 20:53:45 // 35938
Sziasztok! Egy probléma megoldásában kérem a segítségeteket. Van egy alfa 166 V6TB autó, ami nem kicsit melegszik. Úgy kezdődött a dolog,hogy először csak akkor melegedett túl ha ment a klíma, késöbb már klíma nélkül is melegedett, de ha bekapcsoltam a fűtést visszahült. Mostanra melegszik, bekapcsolom a fűtést és nem melegszik tovább. Ezt kb két hónap alatt sikerült elérnem vele. Ekkor kicseréltem a thermosztátot, gyári olaszra, a hiba ugyan az maradt. Ekkor kiszereltük a hűtőt és kimosattam szakszervízben, ahol azt mondták, hogy kimosták, de nem ez volt a hiba! Most ott tartunk, hogy semmi javulás, a tartályba a visszafolyón folyik a víz, és forr benne, a hűtő tetején lévő csőben forró a víz, a középső visszatérő (alsó) csőben csak langyos a víz és a hűtő is hasonló hőmérsékletű. A tartályba nem látszik, hogy beledolgozna a motor, az olaj nem vizes, és nem fogy a víz menet közben! Hosszú országúti menet alkalmával nem jelentkezett a hiba, de ahogy beértem a városba rögtön melegedni kezdett. A ventillátorok természetesen úgy működnek ahogy kell! Kérlem ha valakinek volt már ilyen hibája, vagy szerelő és van ötlete akkor szívesen venném ha segítene. Előre is köszönöm!
Piritu - 1.000.0002011-09-20 20:51:15 // 35937
Felni ET-je jó? Az oldaladon lévő képen nem gyári felni van.
Martin2011-09-20 20:37:31 // 35936
Mivel már szét van kapva a hengerfej nem akarom ezt újra kifizetni. Teljes tömítés csere lesz a szimeringeket valamint az egyik hajtókart is cserélik. A síkoltatást is elvégzik rajta. Már nem volt erő a kocsiban.Pénteken kiderül, hogy megérte-e a befektetés.
GTPeti2011-09-20 20:32:41 // 35935
Az 1. ponthoz: Hmm. Lehet, hogy nálam is elfáradtak picit...
Wickey2011-09-20 20:29:41 // 35934
1. Hátsórugó csere. Nekem a 2002-es is el volt már fáradva. Esetleg gátlócsere is.
2. A gumi mérete stimmel, gyárilag is ezzel adták a 16"osokat
3. A hátsó futómű is állítható. Lehet elmászott, ezért kopik rendellenesen. Nézessétek meg valakivel, aki nem hülyébb egy hatosalátétnél (Alu lengőkarok nem deformáltak? Futómű beállítás stimmel? Szilentek OK?)
2. A gumi mérete stimmel, gyárilag is ezzel adták a 16"osokat
3. A hátsó futómű is állítható. Lehet elmászott, ezért kopik rendellenesen. Nézessétek meg valakivel, aki nem hülyébb egy hatosalátétnél (Alu lengőkarok nem deformáltak? Futómű beállítás stimmel? Szilentek OK?)
Gabesz012011-09-20 20:27:09 // 35933
Köszi neked is, a gyertyakábelek,...azok jók, a pillangószelepet nem néztem, lehet,h lesz mit takarítani rajta...
Gabesz012011-09-20 20:25:49 // 35932
köszi, megnézem...hogy néz ki, ha rossz?
Zoleeka2011-09-20 20:20:30 // 35931
Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni, remélem, hogy megoldódik a problémám.
Mivel főként apu használja az autót, nagyon panaszkodik a hátsó traktusra. Miszerint a problémája a következő:
4 személy esetén, ha fogunk egy kisebb úthibát, vagy "huplit" a hátsó kerekek beleérnek a sárvédőbe és nagyon kopik a gumi belső része. Ez azért érdekes, mert 16"-os 205/55-ös gumik vannak rajta. Szerintem ez nem eszelősen nagy méret. Mióta nálunk van, ültetve, buherálva nem volt a futómű. Ezt csak kisebb méretű kerekek/gumik felhelyezésével lehetne orvosolni? Vagy lehetséges más megoldás is?
Köszönöm a segítségeteket!
Segítségeteket szeretném kérni, remélem, hogy megoldódik a problémám.
Mivel főként apu használja az autót, nagyon panaszkodik a hátsó traktusra. Miszerint a problémája a következő:
4 személy esetén, ha fogunk egy kisebb úthibát, vagy "huplit" a hátsó kerekek beleérnek a sárvédőbe és nagyon kopik a gumi belső része. Ez azért érdekes, mert 16"-os 205/55-ös gumik vannak rajta. Szerintem ez nem eszelősen nagy méret. Mióta nálunk van, ültetve, buherálva nem volt a futómű. Ezt csak kisebb méretű kerekek/gumik felhelyezésével lehetne orvosolni? Vagy lehetséges más megoldás is?
Köszönöm a segítségeteket!
EvoGerry2011-09-20 20:18:14 // 35930
üdv!
Ha nem füstöl nagyon,és olajat se zabálja akkor én tolnám tovább.De ha mégis gyűrűzés lesz akkor ez a "gyűrűzés" nem olcsó mulatság....mérnék kompressziót a hengerekben stb.mert gyűrűszett magában ~20e,de ilyen műveletnél sok minden más is érdemes kicserélni és kell is..pl főtengelyszimm. hf-tömítés, főtengely,hajtókarcsap már csak azért is mert kopott a motor.. +olaj.. meg amit kihagytam és ez csak anyag ár...
Ha nem füstöl nagyon,és olajat se zabálja akkor én tolnám tovább.De ha mégis gyűrűzés lesz akkor ez a "gyűrűzés" nem olcsó mulatság....mérnék kompressziót a hengerekben stb.mert gyűrűszett magában ~20e,de ilyen műveletnél sok minden más is érdemes kicserélni és kell is..pl főtengelyszimm. hf-tömítés, főtengely,hajtókarcsap már csak azért is mert kopott a motor.. +olaj.. meg amit kihagytam és ez csak anyag ár...
Rolee1562011-09-20 20:07:15 // 35929
Értem. Köszönöm a gyors választ!
Üdv.!
Üdv.!
Martin2011-09-20 19:58:12 // 35928
A szerelő megnézte és szerinte a gyűrűzés elég lesz. Egy lengőkart is ki fog cserélni. Persze lesz síkoltatás tömítés csere stb.
Csöri2011-09-20 19:52:30 // 35927
Ha a henger fala megkopott a gyűrűzés kevés lesz, kidobott pénz az ablakon.
Csöri2011-09-20 19:51:24 // 35926
Utángyártott ebből nincs.
Az új 35-45 közt szór.
Az új 35-45 közt szór.
Rolee1562011-09-20 19:44:25 // 35925
Szervusztok!
Most már elég erőteljes diesel hangja van a gépnek, szóval el kell kezdenem vezérlés módosító után nézni...
Mennyibe kerül egy gyári? Az utángyártott gondolom "itt is" szar... vagy mégsem?
Szívesen kikérném a véleményeteket ebben.
Előre is köszönöm!
Üdv.!
Most már elég erőteljes diesel hangja van a gépnek, szóval el kell kezdenem vezérlés módosító után nézni...
Mennyibe kerül egy gyári? Az utángyártott gondolom "itt is" szar... vagy mégsem?
Szívesen kikérném a véleményeteket ebben.
Előre is köszönöm!
Üdv.!
mizooo2011-09-20 19:29:20 // 35924
A gyűrűkészlet 20K körül van.
Martin2011-09-20 18:29:50 // 35923
Hali.
Érdeklődni szeretnék, hogy kb. mennyibe kerül egy gyűrűzés? Alkatrész illetve munkadíj érdekel. Szét lett kapva a hengerfej és kiderült, hogy kicsit meg van kopva a motor. Lehet, hogy ez is az egyik ok volt amiért nagy fordulaton tolta a füstöt.
Érdeklődni szeretnék, hogy kb. mennyibe kerül egy gyűrűzés? Alkatrész illetve munkadíj érdekel. Szét lett kapva a hengerfej és kiderült, hogy kicsit meg van kopva a motor. Lehet, hogy ez is az egyik ok volt amiért nagy fordulaton tolta a füstöt.
téglaci2011-09-19 17:50:55 // 35922
a pillangószelep házon hol van mágnes szelep?
Kareszka19842011-09-19 12:52:14 // 35921
okés, utánnanézek kinek van ilyesmije a környezetemben...köszönöm szépen
TDI752011-09-19 12:48:59 // 35920
Multiméterrel ne mérj lambdát. Ezek az értékek lehetnek jók is és rosszak is. A legjobb megoldás az lenne, ha keresnél valami elektroszakit akinek van oszcilloszkópja. Azzal kéne megmérni hogy mit mutat. Gyakorlatilag egy ciklikusan változó görbét kéne mutatnia ami a motorfordulattal arányosan változik.
EngineCoffeeTables2011-09-19 11:56:47 // 35919
Gyertyapipákat kábeleket nézd át mert ha esetleg repedtek akkor áthúzhat rajtuk a szikra. a pillangószelepen található mágnesszelepet is érdemes kitisztítani.
zee2011-09-19 11:38:36 // 35918
OK,nagyon szépen köszi! üdv
András bácsi2011-09-19 09:17:03 // 35917
A féltengelyt ki kell venned: Kp-i anya, féltg hat csavarja, felső lengőkar gömbfeje, lengéscsillapító alsó bekötés, és az alsó lengőkar hosszú átmenőcsavarja.
zee2011-09-19 09:09:40 // 35916
Sziasztok
Megadta magát a baloldali belső féltengely gumiharang. Mit kell bontani a cseréjéhez? köszi
Megadta magát a baloldali belső féltengely gumiharang. Mit kell bontani a cseréjéhez? köszi
dfg (Tanárúr)2011-09-19 08:56:03 // 35915
sziasztok. van valakinek egy rajza a vezérműtengely jeladójáról? le akarom tesztelni a bontottat, mielőtt beteszem. köszi
Atek2011-09-18 22:59:31 // 35914
Lambda szondát nézesd meg előtte. Lehet még nem szar, nem hozza az olvasó a hibát, de nem a megfelelő mV értéket adja ki akkor csinál ilyet.
Piritu - 1.000.0002011-09-18 22:44:04 // 35913
pl ez is a baj nettel, hogy mindig vannak "szakemberek", akik terjesztik az igét. Amúgy ezt az alkohol dolgot itt olvastam az Amore-n. A féktisztító túl gyorsan szárad, sokat kell várni vele a tisztítás után. Ha hamar beüzemeled, a gyors párolgás megbonthatja a platina réteget.
Gabesz012011-09-18 22:33:58 // 35912
Sziasztok!
156 2.0 Ts-em van. Alapjáratom elkezdett ismét ingadozni. 3éve vettem bele új légtömegmérőt, egész eddig jó volt. Kb 3 hete ismét elkezdte leejteni a fordulatot,majd vissza. Lehet,h ismét bekreppant a légtömegmérő? ( Bosch a cucc )
156 2.0 Ts-em van. Alapjáratom elkezdett ismét ingadozni. 3éve vettem bele új légtömegmérőt, egész eddig jó volt. Kb 3 hete ismét elkezdte leejteni a fordulatot,majd vissza. Lehet,h ismét bekreppant a légtömegmérő? ( Bosch a cucc )
Gomez2011-09-18 20:54:16 // 35911
köszönöm a hasznos infókat. próbálom
mizooo2011-09-18 20:48:25 // 35910
Jókor mondod :) egy csomót olvasgattam a netem mielőtt nekiálltam anno és mindenki Féktisztítóval takarította. Közben meglestem mi is van a féktisztítóban - Petróleum, egyenlőre nem romlott el.
Piritu - 1.000.0002011-09-18 20:38:06 // 35909
"Az LMM-et szoktuk féktisztítóval letakarítani első körben." - és általában ettől is halálozik el. Alkohollal kell tisztítani :-(
Piritu - 1.000.0002011-09-18 20:36:48 // 35908
Megtaláltad az egyik gyenge pontját a 159-nek. Csere.
mizooo2011-09-18 20:36:44 // 35907
A Jobb oldali sárvédő alá menő kék színű ~8mm átmérőjű csövek, az egyik a szívócsonkhoz (injektorok felletti rész alja) csatlakozik be. Az LMM a légmennyiség mérő, a levegőszűrő feletti szívócső részben helyezkedik el és a beszívott levegő mennyiségét "mondja el" a motorvezérlőnek. Az LMM-et szoktuk féktisztítóval letakarítani első körben.
üdv,
üdv,
Erhard 242 (Pure Energy)2011-09-18 20:35:22 // 35906
bontott vagy új...
Romeo1562011-09-18 20:33:11 // 35905
Sziasztok!
Gyors segítséget szeretnénk kérni! 159-es Alfánk van. Szivárog a kormánymű. Javítható e vagy bontottat kell beszerezni... Bármilyen ötlet, segítség jól jönne!! Előre is köszönjük. Elérhetőségeink:
Zoli : 06 20 983 58 74
Domy : 06 20 580 85 83
Gyors segítséget szeretnénk kérni! 159-es Alfánk van. Szivárog a kormánymű. Javítható e vagy bontottat kell beszerezni... Bármilyen ötlet, segítség jól jönne!! Előre is köszönjük. Elérhetőségeink:
Zoli : 06 20 983 58 74
Domy : 06 20 580 85 83
Gomez2011-09-18 20:19:09 // 35904
Üdv.Azt még nem néztük de köszi.Melyik szívócsőről beszélsz?és mi az az LMM?
Morzsi1452011-09-18 20:08:29 // 35903
én Veszprémbe viszem a fricihez állitólag ért hozzá.
mizooo2011-09-18 20:08:25 // 35902
Nekem is volt hasonló szitu, tankszellőzés csöveket próbaképpen szétkötöttem. Ami a szívócsőröl jön azt jól ledugoztam. Azóta OK. Nekem kb 8+ órás állás után dadogva indult, és ha hosszan hagytam alapjáraton pl. nem tudtam vele elindulni egyszerűen. LMM csere is volt, de a rosszul indulást a Tankszellőzés " módosítása " :) oldotta meg.
Gomez2011-09-18 18:58:08 // 35901
Sziasztok!
Én még új vagyok itt és szeretném a segítségeteket kérni. Tud vki jó szerelőt Győr-Moson -Sopron megyében? Jelenleg fogalma sincs senkinek arról mi a baja a jószágnak, pedig van...hidegen "dödögve" indul, vagy van hogy el sem indul. Ilyenkor gyújtás újra vár ismét, indít...aztán álló helyzetben gázfröccsöt adok, amikor is okádja hátul a kipufogó a füstöt, ami nem kicsit büdös, közben az erő meg nemigen jön meg:dödög...ez női nyelven van, nézzétek el nekem, nem tudom értelmesebben elmagyarázni. :)
Szóval minden egyes indulásnál mikor sokáig állok, utána ezt játszuk, ami alapjában véve egy kb. 3 perces folyamat, de rohadtul idegesítő...főleg hogy már rárakták gépre ami semmi hibát nem mutatott és raktak bele (direkt benzinesbe való) visszacsapó szelepet...jelenleg X-akta...
Én még új vagyok itt és szeretném a segítségeteket kérni. Tud vki jó szerelőt Győr-Moson -Sopron megyében? Jelenleg fogalma sincs senkinek arról mi a baja a jószágnak, pedig van...hidegen "dödögve" indul, vagy van hogy el sem indul. Ilyenkor gyújtás újra vár ismét, indít...aztán álló helyzetben gázfröccsöt adok, amikor is okádja hátul a kipufogó a füstöt, ami nem kicsit büdös, közben az erő meg nemigen jön meg:dödög...ez női nyelven van, nézzétek el nekem, nem tudom értelmesebben elmagyarázni. :)
Szóval minden egyes indulásnál mikor sokáig állok, utána ezt játszuk, ami alapjában véve egy kb. 3 perces folyamat, de rohadtul idegesítő...főleg hogy már rárakták gépre ami semmi hibát nem mutatott és raktak bele (direkt benzinesbe való) visszacsapó szelepet...jelenleg X-akta...
Atek2011-09-18 01:42:57 // 35900
Egyet értek az előttem szólóval. Alap hogy töltésmérés. Lehet átégett a díódahídad és motorként próbálja az aksi forgatni, az se perc leszívja az aksit. Mert alapból csak kifele jöhet a villany, viszont rossz egyenirányító diódákkal visszafele is. Nem meleg a generátorod?
Ferke2011-09-17 22:52:57 // 35899
Nem értem, hogy az ott hogyan tud rohadni, vízkáros autóknál szokott ilyen előfordulni. Tényleg olcsón megúsztad, ha nem is 200, de akár feleannyi körül mozog egy immo triumvirátus:)
Ferke2011-09-17 22:38:48 // 35898
Milyen autóvillanyoshoz vitted, aki nem mérte ki a töltést????:)) Szerintem el kéne vinni egy rendes szerelőhöz, így látatlanban mindenki csak ötletelni tud...
Tom145ts2011-09-17 16:03:02 // 35897
Sziasztok!
Már hetek óta kinlodok a kocsival..menet közben elkezd rángatózni kihagy a motor és kivillan a töltés ikon lemerül az akksi!valami leszivja!most voltam autovillszerelönél átnézték ujra kábelezték a hangcuccot meg kivetettem a riasztót de nem ezek voltak a bajok mert megint csinálta még aznap ahogy kihoztam a szerelötöl. a generátora gyanakszom, hogy tönkre ment!!Már csak azért is mert az elöbb vettem észre mikor raktam bele az akksit a kocsiba hogy ahogy rátettem a sarukat elkezdett a generátort irányából egy folyamatos bugó hang hallatszódni!De ugy hogy semmi nincs bekapcsolva kulcs sincs benne se gyujtás se semmii!!áll a kocsi és minden ki van kapcsolva!Mi és miért bughat? a generátor csinálhat ilyet ha elromlik?Vagy mi bughat folyamatosan abbol az irányból?
Már hetek óta kinlodok a kocsival..menet közben elkezd rángatózni kihagy a motor és kivillan a töltés ikon lemerül az akksi!valami leszivja!most voltam autovillszerelönél átnézték ujra kábelezték a hangcuccot meg kivetettem a riasztót de nem ezek voltak a bajok mert megint csinálta még aznap ahogy kihoztam a szerelötöl. a generátora gyanakszom, hogy tönkre ment!!Már csak azért is mert az elöbb vettem észre mikor raktam bele az akksit a kocsiba hogy ahogy rátettem a sarukat elkezdett a generátort irányából egy folyamatos bugó hang hallatszódni!De ugy hogy semmi nincs bekapcsolva kulcs sincs benne se gyujtás se semmii!!áll a kocsi és minden ki van kapcsolva!Mi és miért bughat? a generátor csinálhat ilyet ha elromlik?Vagy mi bughat folyamatosan abbol az irányból?
spick2011-09-16 21:10:05 // 35896
Üdv mindenkinek!
A probléma szerencsére megoldódott egy nagyon jó szerelő ismerősömnek köszönhetően :)
Leírom mi volt a hiba, hátha valakinek még jól jön az info:
A B1029 hiba: a hamutartóban lévő izzó kiégett (ez csak mellékes) :)
Az U1600: Immobiliser olvasótekercs hibáját jelenti, többen jelezték, hogy kontakt hiba is lehet. Elkezdtük azzal, hogy belepróbáltunk egy jó tekercset, de ez nem segített. Továbbhaladva eljutottunk a BSI-hez (kaszti vezérlő), szétkaptuk és hamar kiderült, hogy itt a hiba. A panel elkezdett "rohadni" 4-5 helyen, le lett mosva, tisztogatva és újra lett lakkozva az egész. Most úgy néz ki mintha új lenne, szerencsére nem votl nagyon előrehaladott a korrozió. Amikor visszakerült és pöccre indult a motor minden hiba nélkül, nagyon fellélegeztem, mivel ez a kütyü kb. 200000-be tuti belekerült volna.
Egy szakszervízbe nem hiszem, hogy megpróbálták volna ezt megmenteni :P
A probléma szerencsére megoldódott egy nagyon jó szerelő ismerősömnek köszönhetően :)
Leírom mi volt a hiba, hátha valakinek még jól jön az info:
A B1029 hiba: a hamutartóban lévő izzó kiégett (ez csak mellékes) :)
Az U1600: Immobiliser olvasótekercs hibáját jelenti, többen jelezték, hogy kontakt hiba is lehet. Elkezdtük azzal, hogy belepróbáltunk egy jó tekercset, de ez nem segített. Továbbhaladva eljutottunk a BSI-hez (kaszti vezérlő), szétkaptuk és hamar kiderült, hogy itt a hiba. A panel elkezdett "rohadni" 4-5 helyen, le lett mosva, tisztogatva és újra lett lakkozva az egész. Most úgy néz ki mintha új lenne, szerencsére nem votl nagyon előrehaladott a korrozió. Amikor visszakerült és pöccre indult a motor minden hiba nélkül, nagyon fellélegeztem, mivel ez a kütyü kb. 200000-be tuti belekerült volna.
Egy szakszervízbe nem hiszem, hogy megpróbálták volna ezt megmenteni :P
Kareszka19842011-09-16 20:36:14 // 35895
ez a katalizátor előtti szonda jele (csak egy van), az utánnalevővel (szintén 1) nem is foglalkoztam, mert az tutira kuka, mivel kiszakadtak a fűtőszálai :-/ ...de szereztem másikat, csak még nincs beépitve :)
bega19862011-09-16 18:36:32 // 35894
Ez valószínűleg jó, bár így multiméterrel ezt nehéz megállapítani 100%-ra.
0,1-0,8 V között kell ugrálnia a lambdajelnek üzemmeleg állapotban(hacsak nem szélessávú lambdaszonda van benne, de ez nem úgy néz ki mintha az lenne)
0,1-0,8 V között kell ugrálnia a lambdajelnek üzemmeleg állapotban(hacsak nem szélessávú lambdaszonda van benne, de ez nem úgy néz ki mintha az lenne)
Kareszka19842011-09-16 17:52:44 // 35893
sikerült utánnakérdeznem, felengedett állapotban kapcsol...nade most van más kérdésem O:-)
Tegnap rádugtam amultimétert a felső lambdám jelkábeljaira és az alábbi értékeket muattta:
klikk
A motor úgy 70 fokos volt az óracsoport szerint...
Ez most jó működés,vagy kuka a lambda? :-/
Tegnap rádugtam amultimétert a felső lambdám jelkábeljaira és az alábbi értékeket muattta:
klikk
A motor úgy 70 fokos volt az óracsoport szerint...
Ez most jó működés,vagy kuka a lambda? :-/