Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Kareszka19842011-09-22 08:47:12 // 35957
ez a videó egy etalon a 147 tulajok között :D
Gomez2011-09-21 22:52:55 // 35956
Helló mindenki.Bocsi a hülye kérdésért de mi az az inspektion? mert ezt mutatja az autó indulás elött néha.És az olaj csere után ,hogy kell lenullázni a kompjutert a szervíz miatt.Elörre is köszi
dév2011-09-21 20:11:02 // 35955
sziasztok! valaki megtudná mondani 156os (98)as alfának a hátsó kerék összetatrásának mennyinek kell lenni (mm)-ben?
Szabi62011-09-21 19:21:58 // 35954
FÚÚ köszike. Ez pöpec.
Csabo222011-09-21 19:11:28 // 35953
hi
igy
de a topicban előbb adnak teljesen pontos leirást. már többen cserélték
Szabi62011-09-21 18:29:31 // 35952
Sziasztok. Kiégett az egyik izzóm a hőfok állító tekerentyűm megvilágítója, hogy tudom kicserélni alatta az izzót ? 147-es.

Előre is kösz.
süsnye2011-09-21 11:32:51 // 35951
Egy elektronyos gonddal kapcsolatban kérnék segítséget. 155 8V
A jelenség, h az óra egység háttérvilágítás intenzitása változik:
- amikor indexelek (a villogás ütemében, villanáskor halványul)
- szellőztető motor forulatszámánák növekedésekor folyamatosan halványul
- rüki lámpa kapcsoláskor a kapcsolás pillanatában elhalványul
- e-ablak használatakor
Amikor halványul, akkor a töltés kontrollámpa meg erősödik. Gondolom ez a kontrollámpa a háttérvilágítás betápja alapján "dolgozik", azért változik.
Megnéztem a manualban, ugyanazon biztositékhoz (services) tartozik az óraegység , rüki lámpa, e-tükör meg talán az e-ablak (az indexek nem).
Az óraegység csatiján mérve a feszt, számszerűleg is látható a változás, indexelésnél 0,5-1V -otingadozik a fesz. Szellőztető motornál szintén folyamatosan csökken. Szóval az óraegység elvileg jó.
Mértem az akksin is a feszt ilyenkor, ott elhanyagolható az ingadozás (1-2 század V).
Ami furcsa, h ha kiveszem az ominózus biztosítékot és feszt mérek a biztosíték foglalaton, akkor az egyik "sarun" alapból van 0,5V (test az egyik kormány alatti csavar). Itt mérve a feszt (test a csavar), az ingadozás kb. itt is olyan, mint az óraegység csatijánál.
Ha a bizti nincs bent, akkor persze nincs háttérvilágítás ill. nincsenek kontrollámpák, kivéve a tompítottét és az indexét. Ilyenkor a tompított kontrollámpán semmilyen ingadozás nem látszik indexelésnél, sem a szellőztető motor használata során.
Tehát sztem azt megállapíthatjuk, h a services biztosítékos körben van vmi gebasz.


Csak az a kérdés, hogy mi? Test probléma?
Csabo222011-09-21 10:55:15 // 35950
Sziasztok

A segítségeteket szeretném kérni a következőben:

Adott egy gyári alkatrész (mondjuk vezérmű szíij), ami rendelkezik egy gyári cikkszámmal. Ha ezt az alkatrészt több gyártó is készíti, akkor a különböző gyártók ugyanazzal a cikkszámmal látják el a terméket, mint a gyári? Vagy mindannyian a saját cikkszámukat használják?

Köszönöm
Ferke2011-09-21 10:29:45 // 35949
Még szép, hogy nyomtékkulcsot használ, de ez így tényleg kevés, ez egy negyedgenerálra is kevés:)
Ferke2011-09-21 10:28:34 // 35948
Hehe:) Pont ezt leírtam a másik topicban, nem láttam, hogy megelőztél:))
Martin2011-09-21 10:15:58 // 35947
Szerencsére eddig még nem volt gond a munkájával. A hengerfejet nyomatékkulccsal szereli ezért is szólt, hogy a csavarokat is cseréli.
Föckös2011-09-21 09:29:24 // 35946
te figyi én nem beleugatni akarok, de milyen kontár az, aki gyűrűket cserél, de már nem hónoltat, és még hajtókart is kell cserélni?
szted Csöri viccből írta?
a "sok szerencsét" kb azt fogja jelenteni, h olcsó húsnak híg a leve, tényleg kidobod a pénzt.
de ha hiszel a szerelődnek, akkor uccu.
ne lepődj meg , ha a hengerfejet is légkulccsal húzza majd le....
guarding2011-09-21 09:11:56 // 35945
Köszönöm a tanácsokat, megpróbáljuk akkor a vízpumpa felöl megközelíteni a dolgot!
Üdv mindenkinek
Martin2011-09-20 22:04:14 // 35944
Az is cserélve lesz de persze a hajtókart akartam írni:))
Föckös2011-09-20 21:48:58 // 35943
a lengőkarnak mi köze ehhez?
mizooo2011-09-20 21:35:08 // 35942
Illetve: Nekem is azt mondták, hogy a henger jó állapotban van, de azért hónolták. kop kop Szuper lett a motor :) de ugye ehez gépműhely kellett.
Hari2011-09-20 21:29:23 // 35941
Szia! (Nem egyszer találkoztam már hasonló problémával.) A leírásod alapján 2 dolog az ami szóba jöhet!
1. - A vízszivattyú lapátja elfogyott - ezáltal nem forgatja megfelelően a vizet. (...esetleg dugulás valamelyik fő csőben.)
2. - A vízhűtő nem tudja ellátni a feladatát - vízkövesedés, berakódás! (Egy 166-os hűtővel jártam úgy, hogy melegedett. Elvittem kitisztították, nem sok javulás! - Raktam bele újat, és jó lett!

:-)
Csöri2011-09-20 21:16:34 // 35940
Vízpumpát néztétek. Gyakran megreped a műanyag lapát és el tud fordulni a tengelyen.
Csöri2011-09-20 21:14:26 // 35939
Ok, legyen szerencséd.:-)
guarding2011-09-20 20:53:45 // 35938
Sziasztok! Egy probléma megoldásában kérem a segítségeteket. Van egy alfa 166 V6TB autó, ami nem kicsit melegszik. Úgy kezdődött a dolog,hogy először csak akkor melegedett túl ha ment a klíma, késöbb már klíma nélkül is melegedett, de ha bekapcsoltam a fűtést visszahült. Mostanra melegszik, bekapcsolom a fűtést és nem melegszik tovább. Ezt kb két hónap alatt sikerült elérnem vele. Ekkor kicseréltem a thermosztátot, gyári olaszra, a hiba ugyan az maradt. Ekkor kiszereltük a hűtőt és kimosattam szakszervízben, ahol azt mondták, hogy kimosták, de nem ez volt a hiba! Most ott tartunk, hogy semmi javulás, a tartályba a visszafolyón folyik a víz, és forr benne, a hűtő tetején lévő csőben forró a víz, a középső visszatérő (alsó) csőben csak langyos a víz és a hűtő is hasonló hőmérsékletű. A tartályba nem látszik, hogy beledolgozna a motor, az olaj nem vizes, és nem fogy a víz menet közben! Hosszú országúti menet alkalmával nem jelentkezett a hiba, de ahogy beértem a városba rögtön melegedni kezdett. A ventillátorok természetesen úgy működnek ahogy kell! Kérlem ha valakinek volt már ilyen hibája, vagy szerelő és van ötlete akkor szívesen venném ha segítene. Előre is köszönöm!
Piritu - 1.000.0002011-09-20 20:51:15 // 35937
Felni ET-je jó? Az oldaladon lévő képen nem gyári felni van.
Martin2011-09-20 20:37:31 // 35936
Mivel már szét van kapva a hengerfej nem akarom ezt újra kifizetni. Teljes tömítés csere lesz a szimeringeket valamint az egyik hajtókart is cserélik. A síkoltatást is elvégzik rajta. Már nem volt erő a kocsiban.Pénteken kiderül, hogy megérte-e a befektetés.
GTPeti2011-09-20 20:32:41 // 35935
Az 1. ponthoz: Hmm. Lehet, hogy nálam is elfáradtak picit...
Wickey2011-09-20 20:29:41 // 35934
1. Hátsórugó csere. Nekem a 2002-es is el volt már fáradva. Esetleg gátlócsere is.
2. A gumi mérete stimmel, gyárilag is ezzel adták a 16"osokat
3. A hátsó futómű is állítható. Lehet elmászott, ezért kopik rendellenesen. Nézessétek meg valakivel, aki nem hülyébb egy hatosalátétnél (Alu lengőkarok nem deformáltak? Futómű beállítás stimmel? Szilentek OK?)
Gabesz012011-09-20 20:27:09 // 35933
Köszi neked is, a gyertyakábelek,...azok jók, a pillangószelepet nem néztem, lehet,h lesz mit takarítani rajta...
Gabesz012011-09-20 20:25:49 // 35932
köszi, megnézem...hogy néz ki, ha rossz?
Zoleeka2011-09-20 20:20:30 // 35931
Sziasztok!

Segítségeteket szeretném kérni, remélem, hogy megoldódik a problémám.
Mivel főként apu használja az autót, nagyon panaszkodik a hátsó traktusra. Miszerint a problémája a következő:
4 személy esetén, ha fogunk egy kisebb úthibát, vagy "huplit" a hátsó kerekek beleérnek a sárvédőbe és nagyon kopik a gumi belső része. Ez azért érdekes, mert 16"-os 205/55-ös gumik vannak rajta. Szerintem ez nem eszelősen nagy méret. Mióta nálunk van, ültetve, buherálva nem volt a futómű. Ezt csak kisebb méretű kerekek/gumik felhelyezésével lehetne orvosolni? Vagy lehetséges más megoldás is?
Köszönöm a segítségeteket!
EvoGerry2011-09-20 20:18:14 // 35930
üdv!
Ha nem füstöl nagyon,és olajat se zabálja akkor én tolnám tovább.De ha mégis gyűrűzés lesz akkor ez a "gyűrűzés" nem olcsó mulatság....mérnék kompressziót a hengerekben stb.mert gyűrűszett magában ~20e,de ilyen műveletnél sok minden más is érdemes kicserélni és kell is..pl főtengelyszimm. hf-tömítés, főtengely,hajtókarcsap már csak azért is mert kopott a motor.. +olaj.. meg amit kihagytam és ez csak anyag ár...
Rolee1562011-09-20 20:07:15 // 35929
Értem. Köszönöm a gyors választ!
Üdv.!
Martin2011-09-20 19:58:12 // 35928
A szerelő megnézte és szerinte a gyűrűzés elég lesz. Egy lengőkart is ki fog cserélni. Persze lesz síkoltatás tömítés csere stb.
Csöri2011-09-20 19:52:30 // 35927
Ha a henger fala megkopott a gyűrűzés kevés lesz, kidobott pénz az ablakon.
Csöri2011-09-20 19:51:24 // 35926
Utángyártott ebből nincs.
Az új 35-45 közt szór.
Rolee1562011-09-20 19:44:25 // 35925
Szervusztok!
Most már elég erőteljes diesel hangja van a gépnek, szóval el kell kezdenem vezérlés módosító után nézni...
Mennyibe kerül egy gyári? Az utángyártott gondolom "itt is" szar... vagy mégsem?
Szívesen kikérném a véleményeteket ebben.
Előre is köszönöm!
Üdv.!
mizooo2011-09-20 19:29:20 // 35924
A gyűrűkészlet 20K körül van.
Martin2011-09-20 18:29:50 // 35923
Hali.
Érdeklődni szeretnék, hogy kb. mennyibe kerül egy gyűrűzés? Alkatrész illetve munkadíj érdekel. Szét lett kapva a hengerfej és kiderült, hogy kicsit meg van kopva a motor. Lehet, hogy ez is az egyik ok volt amiért nagy fordulaton tolta a füstöt.
téglaci2011-09-19 17:50:55 // 35922
a pillangószelep házon hol van mágnes szelep?
Kareszka19842011-09-19 12:52:14 // 35921
okés, utánnanézek kinek van ilyesmije a környezetemben...köszönöm szépen
TDI752011-09-19 12:48:59 // 35920
Multiméterrel ne mérj lambdát. Ezek az értékek lehetnek jók is és rosszak is. A legjobb megoldás az lenne, ha keresnél valami elektroszakit akinek van oszcilloszkópja. Azzal kéne megmérni hogy mit mutat. Gyakorlatilag egy ciklikusan változó görbét kéne mutatnia ami a motorfordulattal arányosan változik.
EngineCoffeeTables2011-09-19 11:56:47 // 35919
Gyertyapipákat kábeleket nézd át mert ha esetleg repedtek akkor áthúzhat rajtuk a szikra. a pillangószelepen található mágnesszelepet is érdemes kitisztítani.
zee2011-09-19 11:38:36 // 35918
OK,nagyon szépen köszi! üdv
András bácsi2011-09-19 09:17:03 // 35917
A féltengelyt ki kell venned: Kp-i anya, féltg hat csavarja, felső lengőkar gömbfeje, lengéscsillapító alsó bekötés, és az alsó lengőkar hosszú átmenőcsavarja.
zee2011-09-19 09:09:40 // 35916
Sziasztok

Megadta magát a baloldali belső féltengely gumiharang. Mit kell bontani a cseréjéhez? köszi
dfg (Tanárúr)2011-09-19 08:56:03 // 35915
sziasztok. van valakinek egy rajza a vezérműtengely jeladójáról? le akarom tesztelni a bontottat, mielőtt beteszem. köszi
Atek2011-09-18 22:59:31 // 35914
Lambda szondát nézesd meg előtte. Lehet még nem szar, nem hozza az olvasó a hibát, de nem a megfelelő mV értéket adja ki akkor csinál ilyet.
Piritu - 1.000.0002011-09-18 22:44:04 // 35913
pl ez is a baj nettel, hogy mindig vannak "szakemberek", akik terjesztik az igét. Amúgy ezt az alkohol dolgot itt olvastam az Amore-n. A féktisztító túl gyorsan szárad, sokat kell várni vele a tisztítás után. Ha hamar beüzemeled, a gyors párolgás megbonthatja a platina réteget.
Gabesz012011-09-18 22:33:58 // 35912
Sziasztok!

156 2.0 Ts-em van. Alapjáratom elkezdett ismét ingadozni. 3éve vettem bele új légtömegmérőt, egész eddig jó volt. Kb 3 hete ismét elkezdte leejteni a fordulatot,majd vissza. Lehet,h ismét bekreppant a légtömegmérő? ( Bosch a cucc )
Gomez2011-09-18 20:54:16 // 35911
köszönöm a hasznos infókat. próbálom
mizooo2011-09-18 20:48:25 // 35910
Jókor mondod :) egy csomót olvasgattam a netem mielőtt nekiálltam anno és mindenki Féktisztítóval takarította. Közben meglestem mi is van a féktisztítóban - Petróleum, egyenlőre nem romlott el.
Piritu - 1.000.0002011-09-18 20:38:06 // 35909
"Az LMM-et szoktuk féktisztítóval letakarítani első körben." - és általában ettől is halálozik el. Alkohollal kell tisztítani :-(
Piritu - 1.000.0002011-09-18 20:36:48 // 35908
Megtaláltad az egyik gyenge pontját a 159-nek. Csere.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak