Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Abarai2011-10-06 18:18:57 // 36207
A V6 csövei vastagabbak, nem lesz egyszerű összekendácsolni a TS-ével.
Ferke2011-10-06 10:09:28 // 36206
Szerintem nem feltétlen kell átmosni...ráadásul nem is fogod tudni rendesen átmosni, mert a hengerfejben, járatokban mindenképp marad az előzőből de szerintem ennek nincs is semmi jelentősége, mehet bele az up!
Ruszi2011-10-06 09:44:57 // 36205
Sziasztok érdeklődnék,hogy a 2.0 ts hátsó kipufogó dobot le lehet-e cserélni a 2.5 v6-os kipufogójára,különösebb átalakítások nélkül.
Csosznorbert2011-10-05 23:37:17 // 36204
Elkezdtem törni a fejem valamin... Logikusan próbálok gondolkodni.

A 159-nél az 1.9 JTDm 16v és a 2.4 JTDm 20v motorján miben különbözik a két turbó egymástól???
Mert ha esetleg ugyanaz... akkor van okom egy kis happy-re. :)
GTPeti2011-10-05 23:29:25 // 36203
Ha váltasz, előtte mindenképpen mosd át a rendszert!
Rolcho2011-10-05 22:30:58 // 36202
Két gyors számomra nem egyértelmű kérdés:
Az autóban 156 1.6 TS 2003 facelift jelenleg zöldes hűtőfolyadék van. Az autón a kenőanyag matricára Paraflu 11 van írva, de a kenőanyag ajánlóban mindenhol az UP szerepel. Ha le akarom cserélni, Paraflu 11 vagy UP menjen bele? Ezek cserélhetőek teljes rendszer átmosás nélkül?
Wickey2011-10-05 22:19:12 // 36200
tényleg. Nekem meg elfüstölt a kábelem úgy néz ki, se kép se hang, pedig szerettem mert a 156-on mindent ki lehetett vele pengetni, ECU, ABS, légzsákok... csak már nem emlékszem hol vettem, pedig egy ugyanilyen kéne. :-)
WarbiRunner (Gyuri)2011-10-05 22:17:13 // 36199
A lendkerék is felmenne? Mármint a 2.4 10v 156-é.
Erhard 242 (Pure Energy)2011-10-05 21:51:08 // 36198
a 2.4 56-nak ugyan az a kuplungja a 66-é más de azt nem is tudod belerakni...
szivagyerek2011-10-05 21:32:44 // 36197
nekem csak egyszerűn elhasználódott,és cserélnem kellene,és egy JtdM-ét kaptam.... néztem már máshol is,a cikk szám ott is passzolt,de szerelő nem merte rá mondani,és feleslegesen nem szeretném szét szedni azt hittem valaki tudja rá a választ... :)
WarbiRunner (Gyuri)2011-10-05 21:20:21 // 36196
Külön cikkszámon van, úgyhogy nekem ez azt jelenti, hogy ebből nem derül ki :-)
Erhard szerintem tudja. A kuplungra nekem azt mondta, hogy a 150 lovas 1.9-é is ugyanaz mint a 105 lovasé, a lendkerék viszont nem teljesen ugyanaz. Egyszer már feszegettük valahol a témát, és talán mások a rugóerők. Engem is érdekelne pontosabban a dolog, mert mikor legközelebb kuplungcsere jön, akkor a 2.4 jtd 8v cuccait szeretném belerakni. Az gyárilag annyi ló és Nm mint az enyém papíron chip után, tehát annak ki kell bírnia sokáig.
GTPeti2011-10-05 21:08:35 // 36195
Info:

A blogom diag. posztjához hozzáfűztem egy fontos megjegyzést. Ide is beírom:

A módosított kábellel lehetőség van a légzsák hibakódok lekérdezésére és törlésére. Ugyanakkor SOHA meg ne próbáljátok az Actuator Test, Self Test és hasonló funkciókat!! Ekkor ugyanis kinyílnak a légzsákok. (Nem kinyílhatnak, hanem kinyílnak!!!)

Hallottam már olyan művészről, aki sikeresen felfújta egy Land Rover lufijait...
szivagyerek2011-10-05 21:04:10 // 36194
ez akkor azt jelenti hogy igen???? :)
szivagyerek2011-10-05 20:47:37 // 36191
Hali! Valaki segítség... 1.9JtdM kuplung szettje ill., kettős tömeg kereke passzolhat az 1.9jtd-be (85kw)???
Gábor1562011-10-05 20:39:35 // 36190
Sziasztok
olyan problémám/kérdésem lenne, hogy a hűtővíz nem akar nagyon felmenni optimálisra. 50 és a 90 fok között van de inkább az 50 felé álln ez orvosolható? vagy nem is probléma?
melkvizo2011-10-05 20:27:34 // 36189
Sziasztok!

Egy kis segítségre lenne szükségem. 145-ösömnél már egy ideje probléma, hogy hidegen nem akar menni. Ahogy melegszik a motor (1,4 TS), úgy javul a helyzet, 60° környékén már semmi gond. Próbálkoztam légtömegmérő tisztítással, vezérlésmódosító cserével, vezérlés beállítással, eddig semmi. A vezérlés beállítás óta javult a dolog, de nem oldódott meg.

Segítségeteket előre is köszönöm.
quasimoto2011-10-05 19:48:30 // 36188
Nem tud valaki JÓ és megbízható állapotú 3.0 12V blokkot 164 - be?

Vagy tippet, hogy hol keressem.
HoZee2011-10-05 13:51:49 // 36187
Úgy lesz, köszönöm!! :)
Ferke2011-10-05 13:33:29 // 36186
Addig jó, míg nem válaszolunk, mert az azt jelenti, hogy meló van!:DD
Ferke2011-10-05 13:32:44 // 36185
hf=hengerfej.
Ritkán adják aiz immo szettet a motorral, én a helyedben ragaszkodnék hozzá, hogy az is meglegyen:)
Ferke2011-10-05 13:30:36 // 36184
Naigen, ahogy atesz is írja, ha terhelésre kezd el ropogni (tehát nem kopog, hanem ropog) akkor az féltengely csukló inkább.
HoZee2011-10-05 13:24:55 // 36183
Eddig nem nagyon... :) Nagyon köszi az infókat!! :)

Akkor jöhet az ECU is, bár nem tudom mi az a hf., de inkább biztosra megyek. :) ECU, imo és kulcsok ugye együtt járnak a motorral? Vagy csak jobb esetben?!? :) Na, akkor majd erre figyelek, hogy mind legyen.
Most kicsit megnyugodtam, hogy megcsinálható.

Még két utolsó kérdés, ha minden megvan a beépítéshez (motor minden cuccal, új vezérlés és szűrők) maga a csere mennyibe fájna? Csak mert hallottam 50 ezertől 150 ezerig több tarifát is, melyik áll közelebb a valósághoz? :)
Hari2011-10-05 12:56:48 // 36182
Senki nem válaszol?! :-)

Nem semmi gond! A 147-esbe (105LE) bármelyik (1,6; 1,8; 2,0; -TS) motort bele hehet rakni! ...és semmit nem kell faragni. ( Azért mondom mert a "kis olajfogyasztós" 1,6 helyére tettem már 1,8-ast is meg 2,0-es is!)
Még az ECU-t kell cserélned, mivel a 105 LE nincs vezmód és a saját ECU-ban így nincs is benne a vezérlése! ( ... ami egyébként ECU + Imo + kulcsok is cserések!)
Habár kb. 1 hónapja raktam egy 147-be 1,8 fűzött motort az 1,6 105LE - vezmód nélküli - hf.-al és így is nagyon szépen muzsikál!
( ... de 2,0 TS hez is van vezmód nélküli hf.! ... így még az ECU- t sem kell cserélni!)
csoki1592011-10-05 11:42:10 // 36181
Hú mennyi segitség! Köszönöm! És ahhoz köze van , hogy már kissebb kanyroknál is kivillan a ASR ikonja a kijelzőn??
Kareszka19842011-10-05 11:38:15 // 36180
csak egy tipp volt, azért is raktam "?"-et a mondandóm végére :)
atesssz2011-10-05 11:31:43 // 36179
Külső féltengelyed a végét járja.
Ferke2011-10-05 11:28:39 // 36178
Miből gondolod, hogy felső?:))
Ferke2011-10-05 11:28:25 // 36177
Ez a legritkább esetben felső lengőkar. Inkább alsó, vagy stabilizátor.
HoZee2011-10-05 11:04:21 // 36176
Köszi a tanácsokat, ezeket majd mindenképp megfogadom! :)


Még egy utolsó kísérletet teszek, tudja valaki, hogy technikailag megvalósítható-e a motorcserém 1.6-ról 1.8-ra (felfogatási pontokkal lehet-e gond?) vagy 2.0-ra (leömlőkkel, váltóval lehet-e gondom)?
csoki1592011-10-05 10:20:10 // 36175
És az kb. mennyit kóstál? :/
Kareszka19842011-10-05 10:06:57 // 36174
lengőkar...éspedig felső....?! :)
csoki1592011-10-05 10:02:02 // 36173
Sziasztok!

A segítségetekre vagy ötleteitekre lenne szükségem.
Pár napja olyan probléma lépett fel Alfinál, hogy az első JOBB kerék ill. a futómű felől
kopogó hangot hallok, de csak erős BALRA kanyarodáskor, illetve van mikor egyenesben gázadáskor is.
(Álló helyzetben megmozgattam a kocsit, de akkor semmi hangja nem volt.)

Ha valakinek lenne tippje v agy találkozott már hasonlóval, akkor megköszönném ha megosztaná velem!

Üdv!
pb_2011-10-05 09:22:00 // 36172
"vagy ha nem, akkor szétszedném és rendbe tenném, amit kell."
Mondjuk fúrás, új dugószett, köszörültetés, stb?)
Alien42011-10-05 09:17:39 // 36171
infózzatok le legyetek szivesek

vezmódnak hangja van... mivel olyan 50 ropis tétel, esetleg egy felújító szettre érdemes benevezni? vagy sz.rnak a pofon?

ha döglődik az mit tesz a motorral?
mik a hátrányai?

másik,
ha nyár elején cseréltem a balos fényszóró izzóját és most megint fél szemem van, akkor vagy beázik, vagy valami elektromos hiba van?!
gondolkoztam azon h a biztosítékot is cserélem valamint a hozzá tartozó relét is
hátha megoldja...tételnek nem nagy tétel
mert ugye nem egészséges úgy indítani a motort h ég a lámpa... persze biztos bele csúsztam ebbe a hibába párszor...de akkor sem érzem úgy, hogy ki kellene égnie...
tippeket infókat meg tanácsokat adjatok pls
köszönöm!
pb_2011-10-05 09:17:02 // 36170
Anoo sok mesét olvas6tál.)))
Ferke2011-10-05 08:42:41 // 36169
A diagnosztika pont nem mondja meg, hogy milyen a motorod belülről, csak olyan infot kapsz, aminek semmi köze ahhoz, amit pont szeretnél:)
Persze, meg lehet nézni a motort, ha hagyja az eladó, hogy lebontsd alul-felül.
Én csak olyat raknék be, ami vagy kipróbálható volt előtte, de rendesen, vagy ha nem, akkor szétszedném és rendbe tenném, amit kell.
HoZee2011-10-05 00:38:02 // 36168
Nem a 40 ló a lényeg, hanem, hogy ne zabálja az olajat, és legyen egy kis plusz nyomaték ha már költök rá. Megpróbáltam vásárláskor a legjobb autót megvenni, amihez volt vezetett szervizkönyv is, egyedül a motor az ami vissza van, hogy teljesen felújított autóm legyen.
Akkor most mit csináljak? Phon 150-200-ért már tudna jó állapotú, keveset futott motort, állítólag 100-asból be lehet építeni szűrőkkel és vezérlés cserével. 300 ezer Ft-om még lenne rá, fél millióm már nem. Neten sokat keresgéltem, állítólag 1.8 megoldható, 2.0 meg főleg. Oké, hogy a használt lutri, de mi az, hogy nem működik ha megveszem? Valahogy csak meg lehet vizsgálni (akár diagnosztikai gépre rákötni) mielőtt megveszem. Tőlünk nyugatabbra meg garanciát adnak a bontott alkatrészekre, ha nem működik vagy a pénz vissza, vagy csere. Ennyire nem lehet ez szar ország, hogy a fost eladják...

Ezért kérdeztem, hogy mivel jár, és megvalósítható-e, mert sokan sok félét mondanak, akkor mi az igazság?
Haro2011-10-05 00:25:55 // 36167
Találtam egy jó 2.0 TS motort 1300 €-ért!
Bontott motor nagy lutri és ott aztán mondhatod neki,hogy nem működik rendesen miután beraktátok.....

Nem ér annyit az a 40 ló....
HoZee2011-10-05 00:21:56 // 36166
:):) Tavaszig még eldöntöm, jó lenne. :) Igaz bontott motor lesz, de keveset futottat szeretnék, és mindenképp jó állapotút, lesz is ára, de ha nem működik akkor az eladó szépen perkálja is vissza pénzt. :)
Haro2011-10-05 00:19:02 // 36165
Inkább többet:)
pb_2011-10-05 00:11:24 // 36164
Ne szarozz 2.0át bele.)) Amúgy + a bontott motor lutri, és adott Setben nem a különbözetet, hanem 1/2 autód árát fogod költeni a projektre, vagy többet.
HoZee2011-10-04 23:59:56 // 36163
Ez alatt mit értesz? :D Legyen inkább 2.0? :) Jó lenne, de elég az 1.8 is, a különbözetet meg inkább felújításra (vezérlés, szűrők cseréje) költeném. :)

1.8 beépítése lehetséges egyáltalán? Csak mert több angol oldalon is olvastam 1.8-as 147-esekről, vagy azzal már mást is csinálhattak? :)
pb_2011-10-04 23:56:55 // 36162
Ha már lúd, legyen molett.)
HoZee2011-10-04 23:17:39 // 36161
Sziasztok!
Régóta foglalkoztat az ötlet, tavasszal viszont előreláthatólag végre bele is vágnék a motorcserébe. Most egyenlőre az érdekelne, hogy egyáltalán megvalósítható-e a mostani 1.6-osom helyére egy 1.8-as beépítése? 147-esben gyárilag ugye ilyen nincs, viszont nincs szükségem kétezres motorra, elég lenne nekem ez is a 105 paci után. Technikailag megvalósítható?
Gondolom nem egy egyszerű művelet, de ha a motor megvan (kábelköteggel), egyszerűen egy szakival kivetetem a mostanit, és mehet be helyére a másik, vagy kell mással is számolnom? Gondolok itt első sorban a leömlőkre, de akár a váltóra is, bár ha jól tudom az ha eltérő lenne sem lenne nagy gond, legfeljebb rövidebbek lennének az áttétek, emiatt kisebb végsebesség, de jobb gyorsulás.
Az elmúlt hetekben ezt a "tudást" sikerült összeszednem, kérlek segítsen valaki, hogy mennyire járok jó úton, illetve kell-e még valamivel számolnom, mert akkor úgy tervezem a költségvetést. :)
Hálás köszönet előre is!
GTPeti2011-10-04 21:31:43 // 36160
Csak ez meg valahol Pécsnél van térképészetileg belegravírozva. :)
Zselé2011-10-04 21:29:24 // 36159
Ha már valaki megjelölte nekünk, akkor nem ilyet, hanem konkrétan EZT kell telepíteni! :D

Na, részemről is OFF vége :)
GTPeti2011-10-04 21:19:30 // 36158
OFF

Javasolhatnám még egy ilyen installálását is a Bfoki útra, bár okozna egy enyhe kis torlódást:



A képet igazából csak az Amore reklámozása végett akartam betenni.



(Ezt amúgy ki követte el?)

ON
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak