Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Alfa GT-Csaba2011-10-19 20:06:49 // 36307
köszi!Az lesz ,már beszéltünk is egy másikkal aki megvizsgálja a beteget.
Ferke2011-10-19 17:48:39 // 36306
Csekkoltasd le masik szerelo el is,az a tuti.nem tart semeddig...
Forsberg2011-10-19 17:36:24 // 36305
Sziasztok!
Budapesten tudtok egy jó, megbízható autóvillamossági szerelőt, aki orvosolná az ülésfűtés problémámat? Sajnos nem működik, és ebben az időben reggel jéghideg a bőr. Előre is köszönöm!
11hh2011-10-19 17:18:33 // 36304
Sikerült megcsinálnom a 146-os kocsimon a hátsóablak fűtést, nem volt benne relé, vettem bele 500forintért és már jó is. =)
Dévid2011-10-19 16:31:32 // 36303
Azt eddig is tudtam, hogy nem mindig a gyári beszállítótól származó alkatrész a legdrágább a végére.
satya2011-10-19 16:04:28 // 36302
mreni2011-10-19 14:48:46 // 36301
jóra gyanakszol...
Alfa GT-Csaba2011-10-19 14:39:26 // 36300
Sziasztok.Tegnap apám 156-án vezérlést cserélt a szerelő.Azóta olyan probléma van a géppel hogy erőtlen nem akar gázadásra hirtelen pörögni és gázelvételkor majdnem leáll.Én arra gyanakszom hogy el lett rakva 1 foggal a vezérlés,de a szerelő állítja hogy ő biztos nem hibázott.Szerintetek mi lehet a probléma?Köszi a válaszokat!
Alfa GT-Csaba2011-10-19 14:33:42 // 36299
60 ezrenként ,de nem csak szíjat hanem a görgőket
és a vízpumpát is!
Csoki1162011-10-18 19:21:35 // 36298
Sziasztok. Milyen időközönként (km-enként) kell vezérműszíjjat cserélni? Köszönöm előre is.
Ferke2011-10-18 10:06:52 // 36297
Na igen, kell hozzá szerszámozottság. Asszem 5,5-ös vagy 6-os kulcs kell hozzá.
Szilvio2011-10-18 09:32:24 // 36296
Elvileg a bal oldali legalso relé az(ezt a tippet kaptam,még nem néztem meg)
szece2011-10-18 08:56:58 // 36295
Majd azért közzé teszem jövő héten, hogy mi volt a gond, hátha másnak is előjön.
szece2011-10-18 08:53:35 // 36294
Az a gond, hogy hűteni sem akart, azért nem vagyok nyugodt. Ma jöttem vele ~16 km-t, a víz meleg (nem teljesen de olyan 80 fokos kb.). Közben beszéltem a szerelővel, vasárnap megnézi.
Nem kell azért fázni a gyerekeknek, mert van szerencsére egy másik kocsi is, amivel a nejem jár. Régi is, fapados is, de a fűtése jó :-)
téglaci2011-10-17 19:24:37 // 36293
ha a vized kevés , simán lehet hogy nem kering a radiátorban a viz.Csak az is kérdés , hogy hova lett a viz?
Nem a radiátort kell megfogni , hanem az oda menő csöveket.Az a motortérben a termosztát mögött alatt , két kb.30 mm átm.-ű cső, ami az utastér felé megy.

Ha feltöltötted , akkor járatni kell egy kicsit nagyobb fordulaton .Amikor kinyit a termosztát , még lehet hogy kell utána tőlteni.

Reméljük , hogy csak a viz hiánya volt a gond , nehogy megfázzanak a kicsik.:)))))))
(nekem is van egy pár gyerek -4- , de már csak a két kicsi jár velünk , a nagyobbak csak ritkábban.)
szece2011-10-17 17:43:23 // 36292
Hűtővizet felvett vagy egy litert, jócskán a minimum alatt volt. A radiátort nem tudom, hogy hol van...
Már hívtam egyébként a szerelőmet, csak még nem vette fel. Rendes fickó, ha csak ilyen baja van, hogy "hopp, nézd csak, itt szétcsúszott" akkor nem is fogad el pénzt.
zalan2011-10-17 17:40:57 // 36291
de jó h ilyen kis miniatűrök a csavarok pef nincs mivel kihajtanom őket :D
téglaci2011-10-17 15:50:46 // 36290
Még a pollenszűrőt nézd meg , mert ha nem tud bejönni a ''szél'' akkor sem lesz meleg.

A hőérzékelőhöz belátsz , ha kinyitod a hamutartót , és alulról benézel.Ha mechanikai baja van azt látod , ha elektromos azt persze nem.

A fűtőradiátorodhoz elmenő és visszajövő csöved milyen hőmérsékletű?
Azt ha benyulsz megtudod ''nézni'' a kezeddel.
szece2011-10-17 15:07:04 // 36289
Szia!

Köszi, meglesem, bár manuális módban sem működik, hiába tekerem fel teljes hőfokra, akkor sem fúj melegebbet. Termosztát miatt tavalyelőtt télen fagyoskodtam, a vizem meleg. Nem olyan régen töltöttem is a rendszert, de azért azt megnézem. Bosszantó, mert nemsokára megyünk Győr-Pécs viszonylatban, és két pici gyerekkel nem buli így.
Kár, hogy ilyen hideg van, mert így nincs nagyon kedvem nyomozni.... :-(
téglaci2011-10-17 14:33:08 // 36288
Szia!
nekem 98' -as 156-osom van benzines.A hőmérséklet kiválasztó gomb alatt van egy pici rácsos lyuk , ami mögött van egy pici ventilátor és egy hőmérséklet érzékelő.

Ez a ventilátor , ami azért van , hogy átszellőztetett levegő hőmérsékletet mérjen az érzékelő (gondolom) , az tud zörögni , ha beleér valamibe.
Ha pl. a gyerek a résen keresztül , ami nem túl nagy , de mégis bepiszkált , lehet hogy letörte az érzékelőt és beleér a ventillátorba.Lehet!!!!!!

Mert ez a cucc szabályozza az autómata üzemmódban a hőmérsékletet , elzárja a meleget , ha a beállitott hőmérsékletet elérted és forditva.

És akkor lehet a szokásos termosztát kérdés , ami nálam most volt pont.De akkor hosszabb út alatt azért bemelegedett Bp.-i forgalomban és akkor jött is a meleg.

Nem tudom , nálad mennyi a viz stb.stb.

jó keresgélést
üdv.
téglaci
Trifoglio2011-10-17 12:00:54 // 36287
Hari és Zsoltyr köszi a tippet. :) remélem nem lesz nagy gubanc. :(
Diesel2011-10-17 11:45:25 // 36286
Bocs az OFF-ért , de Budapeten keresek, Autószerelő/Autóvillamosági szerelői állást, gyakorlat leginkább Alfa Romeokon, de persze a többi tipussal is megbírkozom, motorvezérlőkben, chipelésben, diagnoztikában is jártas vagyok, más munka is érdekel, de ez elősorban.
Előre is köszi, ha valaki tud valamit.
szece2011-10-17 11:29:21 // 36285
Sziasztok!

Fűtési/hűtési gondom van a 156-osomnál. Kánikulában (úgy 10 nappal ezelőtt... :-)) vettem észre, hogy megy a klíma (idén kapott egy töltést), de mégis meleget fúj. Nem kinti meleget, hanem annál melegebbet, kimondottan fűtött. Most, hogy megjött a tél, viszont egyáltalán nem akar fűteni, vagyis csak egy nagyon minimálisat. Kb annyit tesz rá a kinti levegőre, mint nyáron, de akkor az elég volt, hogy megfőjünk, de most, mint a sóhaj... Olyan, mintha a hőmérséklet szabályzó valahogy fennakadt volna valamilyen majdnem semleges állásban, és egy nagyon keveset fűt, de szinte semmit. Egy ideje viszont észrevettem, hogy valamilyen halk zaj jön az anyósülés előtt a műszerfalból. Kattogás, vagy berregés, nem is tudom már, egy ideje talán nem is hallom. Még egy adalék a dologhoz: 3 éves kislányom dugdosott már ezt-azt a szellőzőnyílásba hátul. Lehet, hogy elöl is?? :-)
Lehet ezek között összefüggés? Van tippetek, hogy hol nézzem meg, vagy inkább vigyem szerelőhöz? (nem sok affinitásom van az autószereléshez, kb az akkucsere kimeríti a tudományomat...)
Zsoltyr2011-10-17 08:52:43 // 36283
Kuplung felső munkahenger. Nekem is volt hasonló jelenség.
Fighter2011-10-17 08:12:31 // 36282
Köszi
Barni1472011-10-17 05:39:19 // 36281
Először is bekacsolt hablakfűtésnél meg kell nézni el jut e az áram az üveg két oldalán lévő sarukig. Le kell húzni a fűtőszálról ha megy . Az egyiken a 12 V jön a másik a test. Mind a kettőt ellenőrizni a kasztni testeléséhez viszonyítva is.
Ha van ganaj és test is, akkor végigkövete a madzagokat a FUSEBOX ig. Vagy kikeresed a service manual-ból melyik kamrába megy.
Nekem konkrétan a + kábel volt megviselt a Boxban. Műszerrel még tudtam feszkót mérni , de ha ráment a terhelés azt már nem tudta átvezetni. Szétcincáltam , megforasztottam , azóta műxik.
zalan2011-10-16 23:03:01 // 36280
Sziasztok valaki segítnei abban h hogy tudom lecsereélni a pollenszerűt faceliftes 156ban, ha jól tudom az anyósnál kell baszkódnom :)
11hh2011-10-16 22:26:38 // 36279
Nekem is hátsó szélvédő fűtés problémám van mint Szilvio-nak (146 1,4 TS) én sem tudom milyen relét, vagy mit kéne rajta megnézni.
Nekem német nyelvű könyvem van, és a webfordító minden hülyeséget ír, így az nekem semmit nem segít.
Segítséget előre is köszönjük. :) (Én meg Szilvio)
Hari2011-10-16 20:17:56 // 36278
Nagy valószínűséggel az olajnyomás jeladó ment tönkre!
... ajánlatos lenne mechanikus nyomásmérővel megmérni!
Hari2011-10-16 20:02:44 // 36277
Két okból lehet ilyen! (... legalább is én 2 féle hibával találkoztam ui. esetben.)
- 1. a kinyomó csapágy - hidraulikus egység akad. (... a váltó-kuplungharagon belül.)
- 2. a kuplung hidraulika összekötő gumicsövében egy kis gumidarabka részlegesen eldugítja.

... és még 1 - ... a kuplung működtető főhenger is lehet bűnös, - ha kicsit átereszt a dugattyú tömítése - de ez elég ritkán jelentkezik! (Leginkább akkor, ha nincs cserélve a fékfolyadék előírásnak megfelelően! + mossák a motorteret!) :-)
GTPeti2011-10-16 19:56:22 // 36276
Lásd. szervízmanuál. Sőt talán az autód kézikönyvében is benne van ez.

Gondolom a hátsóablak-fűtés reléjére semmi más nincs kötve, csak a h.a.-fűtés. :)
Szilvio2011-10-16 19:52:39 // 36275
De melyik az .Még mi tartozhat ahoz a reléhez,mert ha reléhiba akkor ami még rá van kötve az sem műkszik.Ilyet még nem észleltem.
GTPeti2011-10-16 18:39:39 // 36274
Szerintem a műszerfal alatt a biztosítéktáblában van, de csak tipp!

(Mindenesetre szerezz be az autódhoz egy szervízdokumentációt. Az mindig jól jön! Hála Dockynak, itt egyből akad is megfelelő.)
Szilvio2011-10-16 17:35:05 // 36273
Kösz a gyors választ.Azt meg hol keressem (hogyan találom meg).
Trifoglio2011-10-16 17:27:21 // 36272
Sziasztok.147 1.6 TS gépem van. Ha gyorsan váltok és 4000fordulat felett akkor a kuplung kb. 20ból egyszer kicsit beragad, de azonnal vissza is jön. Volt több szerelőnél többször is megnézték de nem találtak semmit. Mitől lehet a gond? Használhatom így tovább? Köszi.Üdv.
Fighter2011-10-16 16:56:54 // 36271
Sziasztok!
Az olajnyomás visszajelzőm indításnál teljesen jó /a mutató + a lámpa is/, viszont ha elkezdem huzatni /akár üresben pörgetem fel/, 4000es fordulaton az olajnyomás mutatója leesik 0 bár-ra, de a lámpa nem villan fel szerencsére. Ahogy visszaesik a fordulat az olajnyomás mutatója is visszaáll. Mitől csinálhatja ezt szerintetek?
GTPeti2011-10-16 13:52:10 // 36270
A relét nézd meg!
Szilvio2011-10-16 12:26:43 // 36269
Űdv.Érdeklődnék,hogy vkinek volt-e gondja a hátso ablakfűttésel (146 1,4 TS)?Visszajelző műkszik bizti nélkűl is,fűttőszálon szakadás nincs,bizti jó de az áram nem megy el a fűttőszálig.Hol lehet még keresni hibalehetőséget.
Előre is köszi.
Imyx2011-10-15 17:02:24 // 36268
Felvettem, de valahogy nem találom a FES mappájában. A grafikonon is egyértelmű volt, hogy a hátsók gyengén működnek, majdnem vízszintes vonalak.
GTPeti2011-10-15 16:50:01 // 36267
Igen, erre. Most már legalább tudjuk, hogy a bénán fordított jelek mit jelentenek...

Ami még jó lenne, ha járó motornál felvennéd mindkét szonda jelének grafikonját (egyszerre).

Abból ki fog derülni, hogy mennyire élnek még.
Imyx2011-10-15 16:43:54 // 36266
Szia, erre gondoltál? Járó motornál lőttem.
GTPeti2011-10-15 15:51:13 // 36265
Megtennéd, hogy átállítod angolra a nyelvet és csinálsz egy screenshot-ot?
Imyx2011-10-15 15:06:18 // 36264
Sziasztok,

Kíváncsi lennék a véleményetekre. A vas az elején a két hátsó lambda szondát írta be, + fojtószelepet. A fojtószelepre tippeltem, kicseréltem, ugyanúgy visszaírja. Ezzel egy időben ki lett tisztítva az LMM is, mert elsőre nem indult. Most indul. Ma viszont beírta a légtömegmérőt is. Elképzelhető, hogy a hibás légtömegmérő miatt írja be a lambdákat, illetve a fojtószelepet?? Kösz a helpet. Más: mennyi kell legyen a lambda feszültség?
A két hátsó elég kevés..

READ PARAMETERS:
1., elöl lévô lambda-feszültség: 2.051 V
2. lambda-fesz., elöl: 2.212 V
1., hátsó lambda-feszültség: 0.035 V
2., hátsó lambda fesz.: 0.030 V
Frank2011-10-14 19:45:02 // 36263
Helló, valaki már hallott olyanról, hogy a 1. fokozatból a váltót csak nagyon nehezen lehet kivenni? Sebességbe bármelyikbe nagyon könnyen rakható a sebességváltó, de kivenni 1.fokozatból az valami hihetetlen. Meg még az is hihetetlen, hogy semmilyen előzmény nem volt, se hang se semmi. Megálltam egy parkolóban és amikor elindultam már ez a tünete volt :(
Mi lehet a probléma???
pb_2011-10-13 20:00:46 // 36262
TeleSport is ugyanaz a játék, sőt az még jobban.
Ferke2011-10-13 19:24:24 // 36261
Túl sok már a problémás eset:)) Na igen, a boxinál az a jó, hogy van gyárilag nagyobb méret, ahová még lehet menekülni:)
Tentacle2011-10-13 16:49:35 // 36260
Bocs, TS storno, összekevertem a problémás eseteket :)
Tentacle2011-10-13 16:47:05 // 36259
Na ja, de ez 1.6TS és nem boxer, és még senki nem mérte meg mennyire hordós/ovális a hengerfal. Nem mondom, hogy szükségtelen a fúrás, de azt majd döntsék el akkor, mikor szét van szedve és látják milyen állapotban van, mert nem mindenkinek van olyan jó kedvezménye, mint neked ;) (és még úgy sem olcsó egy garnitúra dugattyú ...)
Ferke2011-10-13 13:53:05 // 36258
Szerintem mondhatni, hogy egyik sincs a toppon már, én nagyon rég láttam olyan boxit, aminek a hengerfala normális lett volna.
Ritka az, amelyiknél a gyűrű elfogy, a hengerfal meg makulátlan, és mivel fekvő elrendezésű, sokkal jobban előjön a kopás miatti összes tünet.
Persze lehet gyűrűzni, ha határeset, de én mostanában már alig látok határeseteket, inkább csak szélsőségeseket.
Mondjuk ha valakit érdekel az autójának az állapota, az berak egy olajnyomásmérő műszert párezerért, és látja, ha gond van.
Mivel nem ez történik, ezért lehetséges, hogy hetente 4-5 emberke keres komplett motorért:)
Sokan azt hiszik, hogy ha csapágyas lesz, akkor elég csapágyazni is...ugye a csapágy a kopás (elégtelen kenés) miatt jelentkezik...és oké, hogy a csapágy hal meg először, de a veztengelyeket meg a hengerfalakat sem kíméli ilyenkor a fizika:))
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak