Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Fighter2011-10-16 16:56:54 // 36271
Sziasztok!
Az olajnyomás visszajelzőm indításnál teljesen jó /a mutató + a lámpa is/, viszont ha elkezdem huzatni /akár üresben pörgetem fel/, 4000es fordulaton az olajnyomás mutatója leesik 0 bár-ra, de a lámpa nem villan fel szerencsére. Ahogy visszaesik a fordulat az olajnyomás mutatója is visszaáll. Mitől csinálhatja ezt szerintetek?
GTPeti2011-10-16 13:52:10 // 36270
A relét nézd meg!
Szilvio2011-10-16 12:26:43 // 36269
Űdv.Érdeklődnék,hogy vkinek volt-e gondja a hátso ablakfűttésel (146 1,4 TS)?Visszajelző műkszik bizti nélkűl is,fűttőszálon szakadás nincs,bizti jó de az áram nem megy el a fűttőszálig.Hol lehet még keresni hibalehetőséget.
Előre is köszi.
Imyx2011-10-15 17:02:24 // 36268
Felvettem, de valahogy nem találom a FES mappájában. A grafikonon is egyértelmű volt, hogy a hátsók gyengén működnek, majdnem vízszintes vonalak.
GTPeti2011-10-15 16:50:01 // 36267
Igen, erre. Most már legalább tudjuk, hogy a bénán fordított jelek mit jelentenek...

Ami még jó lenne, ha járó motornál felvennéd mindkét szonda jelének grafikonját (egyszerre).

Abból ki fog derülni, hogy mennyire élnek még.
Imyx2011-10-15 16:43:54 // 36266
Szia, erre gondoltál? Járó motornál lőttem.
GTPeti2011-10-15 15:51:13 // 36265
Megtennéd, hogy átállítod angolra a nyelvet és csinálsz egy screenshot-ot?
Imyx2011-10-15 15:06:18 // 36264
Sziasztok,

Kíváncsi lennék a véleményetekre. A vas az elején a két hátsó lambda szondát írta be, + fojtószelepet. A fojtószelepre tippeltem, kicseréltem, ugyanúgy visszaírja. Ezzel egy időben ki lett tisztítva az LMM is, mert elsőre nem indult. Most indul. Ma viszont beírta a légtömegmérőt is. Elképzelhető, hogy a hibás légtömegmérő miatt írja be a lambdákat, illetve a fojtószelepet?? Kösz a helpet. Más: mennyi kell legyen a lambda feszültség?
A két hátsó elég kevés..

READ PARAMETERS:
1., elöl lévô lambda-feszültség: 2.051 V
2. lambda-fesz., elöl: 2.212 V
1., hátsó lambda-feszültség: 0.035 V
2., hátsó lambda fesz.: 0.030 V
Frank2011-10-14 19:45:02 // 36263
Helló, valaki már hallott olyanról, hogy a 1. fokozatból a váltót csak nagyon nehezen lehet kivenni? Sebességbe bármelyikbe nagyon könnyen rakható a sebességváltó, de kivenni 1.fokozatból az valami hihetetlen. Meg még az is hihetetlen, hogy semmilyen előzmény nem volt, se hang se semmi. Megálltam egy parkolóban és amikor elindultam már ez a tünete volt :(
Mi lehet a probléma???
pb_2011-10-13 20:00:46 // 36262
TeleSport is ugyanaz a játék, sőt az még jobban.
Ferke2011-10-13 19:24:24 // 36261
Túl sok már a problémás eset:)) Na igen, a boxinál az a jó, hogy van gyárilag nagyobb méret, ahová még lehet menekülni:)
Tentacle2011-10-13 16:49:35 // 36260
Bocs, TS storno, összekevertem a problémás eseteket :)
Tentacle2011-10-13 16:47:05 // 36259
Na ja, de ez 1.6TS és nem boxer, és még senki nem mérte meg mennyire hordós/ovális a hengerfal. Nem mondom, hogy szükségtelen a fúrás, de azt majd döntsék el akkor, mikor szét van szedve és látják milyen állapotban van, mert nem mindenkinek van olyan jó kedvezménye, mint neked ;) (és még úgy sem olcsó egy garnitúra dugattyú ...)
Ferke2011-10-13 13:53:05 // 36258
Szerintem mondhatni, hogy egyik sincs a toppon már, én nagyon rég láttam olyan boxit, aminek a hengerfala normális lett volna.
Ritka az, amelyiknél a gyűrű elfogy, a hengerfal meg makulátlan, és mivel fekvő elrendezésű, sokkal jobban előjön a kopás miatti összes tünet.
Persze lehet gyűrűzni, ha határeset, de én mostanában már alig látok határeseteket, inkább csak szélsőségeseket.
Mondjuk ha valakit érdekel az autójának az állapota, az berak egy olajnyomásmérő műszert párezerért, és látja, ha gond van.
Mivel nem ez történik, ezért lehetséges, hogy hetente 4-5 emberke keres komplett motorért:)
Sokan azt hiszik, hogy ha csapágyas lesz, akkor elég csapágyazni is...ugye a csapágy a kopás (elégtelen kenés) miatt jelentkezik...és oké, hogy a csapágy hal meg először, de a veztengelyeket meg a hengerfalakat sem kíméli ilyenkor a fizika:))
Elike2011-10-13 13:50:56 // 36257
Köszönöm.
Ferke2011-10-13 13:45:12 // 36256
100A-s
Selmak2011-10-13 12:46:39 // 36255
146 JTD re milyen generátor jó?
Tentacle2011-10-13 12:42:57 // 36254
Igen, valószínűleg a kuplung nem old rendesen. Több oka is lehet, a dolognak, lehet, hogy a csapágy megette a szerkezet közepét, és emiatt nem tudja rendesen kinyomni, vagy a hidraulika problémás, elmegy az olaj valamelyik karmantyú mellett, vagy nekem már olyan is volt, hogy a tárcsa rugója ért bele a szerkezetbe, és amiatt nem kapcsolt szét rendesen.
Elike2011-10-13 12:35:56 // 36253
Sziasztok! Kérlek, segítsetek!

A 146/1,6/TS-os, 2000-es Alfámban a váltóval két gondom van:
1. gyors váltásnál, illetve magas fordulaton recseg a kettes fokozat,
2. rendszeresen nem veszi be a hátmenetet és nagyon ritkán, de mostanában néha az egyest sem elsőre kapja be.

A szerelőm szerint a kuplunggal van baj, azt kell cserélni (a kettes recsegésére meg csak legyint, hogy ebben a korban ez ilyen). Én kíváncsi vagyok a (főleg típus-) cartársak tapasztalatára, akinek ilyen gondja volt, mit kellett cserélni?

(És rendesen nyomom ki a kuplungot!) :D

Köszönöm!
Tentacle2011-10-13 10:35:23 // 36252
Meséljen már nekem valaki nekem erről, hogy miért kell mindenképp fúrni is, mert az nem kis költség. Értem én, hogy az a tuti, de nem biztos, hogy szükséges, és az pláne nem biztos, hogy megéri. Mondani könnyű, hogy csináltasd meg rendesen, de szakmai/technikai indokok nem annyira hangzanak el, hogy pontosan mi is indokolja ezt, pláne látatlanban (méretlenben).
Ferke2011-10-13 10:28:05 // 36251
Neked ott van, mert nem belső fészliftes a Tied:) A belső fészliftnél az utastérből érhető el a pollenszűrő, ami teljesen másképp is néz ki, mivel a fészlift kétzónás digitklímás.
Ferke2011-10-13 10:25:30 // 36250
Kizárt, hogy elég lenne a hónolás, az még rosszabb, mintha semmit nem csinálnának vele.
Ferke2011-10-13 10:25:04 // 36249
Ez félmunka, meg kell csinálni tisztességesen.
admirális2011-10-13 09:52:14 // 36248
Ismeri valaki ezt a fajta fagyállót?

Ez alu hűtőhöz való? A TS szeretni fogja?
mizooo2011-10-12 21:19:29 // 36247
Vidd el valami jobb gépműhelybe, ott pontosan meg tudják neked mondani/csinálni amit kell vele. Lehet hónolás elég a hengernek, ha csak gyűrűzés kell, de az az alap.

üdv,
csimbók1462011-10-12 20:37:20 // 36246
Sziasztok! Tudna nekem valaki segíteni boxer motor (146-os 1.6 8v) felújításánál? Alig van kompresszióm, nagy gáznál koromfelhő a kipufogóból- gyűrűzésre gondoltam... Namármost, elegendő lenne csak gyűrűsort és szelepszár-szimmeringeket cserélni, vagy fúratni kellene a hengereket is? A menetdinamika amúgy nem rossz, még erő is van a motorban úgy-ahogy. Elég lehet egy új gyűrűsor csere is vagy fúrás-faragás is szükséges? Nálatok több a tapasztalat, ezért kérdezem elsősorban tőletek :-)
Dévid2011-10-12 02:55:55 // 36245
2001-ig ott volt a pollenszűrő, utána (belső facelift után)az utastérben a kesztyűtartó alatt van.
Gábor1562011-10-11 23:14:21 // 36244
akkor bocsi, hogy hülyeséget mondtad de akkor én milyen szűrőt találtam ott? :S
Tom145ts2011-10-11 16:39:52 // 36243
Sziasztok
Úgy néz ki hogy főtengelyre lenne szükségem!!! 99-es 1.6 ts-be....Valaki tud eladót?mien árban mozognak?Itt a városban találtam egy bontott 1.6 ts-t de csak egyben akarja eladni.Nekem csak magára a főtengelyre lenne szükségem.
Légyszives segitsetek ha tudtok.Ha van valakinek eladó vagy tudja hol keressem az legyenszives irjon!
Köszönöm!
Ferke2011-10-11 15:24:26 // 36242
Szét ne szedd az ablaktörlő alatt bakker, mert egyrészt nem ott van, másrészt nem fogod tudni úgy visszarakni a patentokat, ahogy gyárilag van!:)))

Igen, Neked az anyós oldalról, a középkonzol mögött van!
ITT egy blog róla!
Ferke2011-10-11 15:24:12 // 36241
Neeee szedesd szét vele kívül, mert csúnyán átkozni fogja a nevedet, sokáig!:)))
Gábor1562011-10-11 14:09:33 // 36240
kívülről, az anyósüllés előtti ablaktörlő műanyag alatt van (bordás műanyag, a szélvédő közepéig bemegy)
Jata2011-10-10 20:52:28 // 36239
Bandibááá! Majd cselexek nyugi! :) Ugyis hílak elötte.
Jata2011-10-10 20:51:52 // 36238
Az lesz sztem. Ha rossz és épp akkor adok gázt néha be bedurranik a kipuba.
András bácsi2011-10-10 20:48:40 // 36237
Ahelyett, hogy írogatsz, inkább cselekedj. :) Különben nem fogod tudni visszahozni a bigyókat. :)
mreni2011-10-10 20:36:20 // 36236
én a gyujtást nézném át tüzetesen...trafókat,pipákat,kábeleket
Jata2011-10-10 20:25:12 // 36235
Lehet. Van nálam egy bontott 1,6 majd átdobom belőle a jeladót. De nem hiszem h attól lenne.
G-Burt2011-10-10 20:19:14 // 36234
attól, h eddig nem csinálta, simán lehet még a jeladó miatt.
Jata2011-10-10 20:13:27 // 36233
Mióta megvettük szar a jeladó. Június óta halott és csak pár napja kezdett kihagyogatni...
GTPeti2011-10-10 20:11:56 // 36232
Kiolvastam és a vez.tengely jeladó kuka,de az miatt nem csinál iLYet
Az elektromosság szivatós dolog. Ha zárlatos a jeladó, akkor a remegéstől ÉS a hőtágulástól bizony okozhat furcsa dolgokat. Ha ez tényleg hibás, akkor csere és újrapróbál...
Jata2011-10-10 19:48:44 // 36231
Estét!

Segítsetek légyszi mert már az agyam eldobom. Szóval:
Beteg: 145 1.4TS '97 103LE
Jelenség: Ha bemelegszik de van amikor hidegen is ingadozik az alapjárat. Reggel hidegen semmi gond. Tartom a 90km-es tempót és egyszer csak mintha kihagyna vmejik henger. Mintha kihagyna valami a motortérben. Megállok lámpánál vagy akárhol mozog a ford.szám mutató le-fel. Van amikor meg abszolút semmi gond a kis vasal. Kiolvastam és a vez.tengely jeladó kuka,de az miatt nem csinál ijet. Alsó holtponti ok, lambdaszonda elvileg ok.Az alapjárati sztem jó lehet mert akkor állandóan csinálná. Mondjuk ez kérdéses. No meg esetleg LMM? Gyertyák ok. Viszont trafósor repedés? Lehet? Valamit jól enne ha írnátok mert mostanában nemigen van időm a kis gépre.
A kisvas a páromé ugy hogy megkéne szerelnem mááá! Tenx előre is!
Dzsozy2011-10-10 19:32:12 // 36230
Akarom mondani:" megfelelő nyomatékkal fel van téve a főtengelyre a hajókar."
Dzsozy2011-10-10 19:29:55 // 36229
Őszintén szólva én sokallom! Igaz pontos méretet én se tudok,csak a blogomba le van kapva egy komplett főtengely,hajtókarokkal együtt. Siklócsapággyal együtt eljár jobbra -ballra a főtengely 2.25-2.25 mm-t? Csak mert ha a csapágy passzentos,arra meg megfelelő nyomatékkal fel van téve a főtengely attól még lehet hézag a hajtókar és "sonkák" közt. De azért a fél centi az fél centi. :)
zalan2011-10-10 19:20:38 // 36228
Sziasztok 156 pollenszűrő az anyós előtti kárpit mögött van ? Vagy, hogy kell kicserélni ?
Tom145ts2011-10-10 16:33:02 // 36227
Sziasztok!
Egy fontos műszaki kérdés!!!!
A főtengelyen a hajtókarom oldalirányban 2.25-2.25 mm-t tud kitérni!!ez normális adat?
Tehát a hajtókar méretem a 22mm és a csaphézag a fötengelyen 26.5mm a külömbség 4.5mm Ez normális????
Mi a gyári adat?
Szétkapta a szerelő és már egyszer volt köszörülve azt mondja....de szerinte a oldalirányban is beleköszörültek amit nem lett volna szabad.Amikor oldalra kicsapódik a hajtókar a főtengelynek az adjA A FÉMES CSATTOGÓ HANGOT!!de maga a hk-csapágyak jok a dugó méret jó stb..minden be lett mérve minden oké csak mivel nem alfás szerelő nem biztos a méretekben és nem tudjuk hogy normális e az oldalankénti 2.25mm!szerinte nagyon sok!!!Légyszives irjatok méretet vagy rajzot vagy akármit (Alfa145 1.6 ts 99-es) jahh!!és ugye 2 fajta főtengely van??a régebbi és az erösitett???
Köszi!!!
Imyx2011-10-10 14:36:21 // 36226
Üdv mindenkinek,

a következő hiba mitől lehet?? 2.0 JTS

P0120 - Fojtószelep Potencióméter (érvénytelen jelzés) (tarolt)
P1121 – Fojtószelep 1. pálya (tarolt)
P1122 – Fojtószelep 2, pálya (tarolt)

Alapjárat ingadozás tapasztalható.

A fojtószelepet már cseréltem kompletten, egyszerűen nem értem. Esetleg köze lehet ennek az LMM-hez? Hidegen nem indult, LMM takarítás után ez megszűnt.
Más kérdés: a motor hőmérséklet jeladó benne van az LMM-ben JTS-nél?
Köszönöm!
Hari2011-10-10 11:29:59 // 36225
Ha lehúzod a csatit és nem változik, attól még lehet rossz! :-) ... sőt!
Az "ECU" tulajdonképpen a motor vezérlő elektronikát takarja. (Nagyon ritkán előfordul, hogy ez zakan meg! ... nekem már van 2db u.ilyen problémával!) ... és nincs benne rövidzár védelem! :(
Surcy2011-10-10 08:04:03 // 36224
Termosztátnál már lehúztam a csatit és nem csinált semmit az az ugyan úgy ment a két ventilátor:-{
Surcy2011-10-10 08:01:33 // 36223
És az a ECU .mit is takar?mit, hol merre, hány méter?:-}Meg lehet állapítani hogy valóban ő a hunyó?Szerintem villamossági szerelő lesz ebből:-}
EngineCoffeeTables2011-10-09 21:54:27 // 36222
Házzal van a termosztát, a cserét már rég csináltuk és csak figyeltem(úgy látszik nem eléggé) de nem emlékszem légtelenítésre csak hogy figyeltük a kiegyenlítőt és utántöltöttük ha kellett. Majd szakember elmondja pontosan. Arra emlékszem hogy a V6-ba sajnos 1x elnyalodott a menet a motorban:( Ott csere lett 6-osról 8as csavarra. Szóval szerintem óvatosan és ha nem vagy benne biztos akkor inkább csináltasd szakemberrel.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak