Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Dévid2011-05-25 10:38:02 // 34802
Nem lesz ott sem a húga sem én. Tudod, NŐ és ALFA nélkül mit sem ér egy Alfa találkozó. Pedig idén olyan nőket készítettem be, akik közel olyan jók mint Kócos tesó húga. :D
Erhard 242 (Pure Energy)2011-05-25 10:35:16 // 34801
ez nem vicces de remélem azért eljössz Kócos kollégával vigyázni a kishúgára :P
Dévid2011-05-25 10:33:26 // 34800
Úgy érzed, ez vicces? Emiatt az "apró" hiba miatt most NEM verlek meg Komáromban. Pedig terveztem. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2011-05-25 10:28:02 // 34799
aki kerozint használ etanollal :P
Dévid2011-05-25 10:11:04 // 34798
Szervusztok!

Mitől lehet az a hibajelenség, hogy egy TS blokkon szétdurran a szívósor. Már másodszor csinálta az utóbbi 1 évben.
Rodoman2011-05-24 22:28:10 // 34797
Halihó mindenki!
Gondban vagyok, kellene egy kis segítség!
Azért írok ide mert hátha valamelyik Cartársnak is produkált hasonló tünetet az autója. És talán megosztaná velem azt, hogy ő hogy gyógyította meg a vasat. De ha vannak egyéb jól használható őtletek azoknak is örülnék.
A szerelő is csk fejcsóválást produkált. Illetve kiakart cserélni úgy 4-5-6 alkatrészt, hátha benne lenne a rossz is. Azt én anyagilag nem díjaznám, főleg ha netán nem is javulna meg tőle. Brrrr.
A tünetek a következők:
Szóval van egy AR 156 1.9 JTD ótóm, és kb 8-10 napja azt teszi, hogy mikor kedve van leáll a motor és nem hajlandó utána be indulni. Csak tekeri, tekeri, tekeri de semmi több. Majd úgy 15-20 perc után beindul, és valamikor megint csak úgy leáll. Van úgy hogy 20-30 km is megyek, de van úgy hogy csak pár száz méterig bírja. Ezt rendszeresen teszi, és mindig el kell telnie kb. 15 percnek hogy újra beinduljon!
Üzemanyagszűrőt már cseréltem, az üzemanyag szivattyúm rendben van, az üzemanyagtartályt és a szűrőjét is kitakarítottuk.
Valakinek volt már dolga hasonlóval?
Ferry2011-05-24 21:35:22 // 34796
Sziasztok!
Ma ismét két évre megkaptam a műszakit :) Minden oké volt, de nem sokáig tartott az öröm. Újabban csak 4-5 indításra indula el a kocsi, pontosabban elindul, de lefullad, miután beindult és járt egy kicsit, utána pöccre indul. Nemrég kicserélték a főmunkahengert és véletlenül kihúzták az benzinpumpa vezetékét, majd megjegyezte a szerelő, hogy elvan oxidálódva, de nem tisztította meg. Mitől lehet? Elképzelhető, hogy az oxidáció miatt? (A gyertyák három hónapja lettek cserélve.)
Alfa GT-Csaba2011-05-23 21:19:55 // 34795
Nincs részecske szűrőm.Megtaláltam a hibát,a szűrőházon van 1 ketyere amiről 2db vékony merev műanyag cső megy el,abból az egyik elvolt törve.
'''''2011-05-23 20:32:17 // 34794
A részecskeszűrőd nincs eldugulva?A többi gondot is okozhatja ez.
Alfa GT-Csaba2011-05-23 19:25:15 // 34793
Köszi.Nálam tisztitás után is jelez,pedig mozog benne a rugó.A turbóm sem dolgozik úgy ahogy szokott."éve cseréltettem EGR-t.
'''''2011-05-23 19:22:37 // 34792
Nálam bejelzett amikor elromlott.Csere vagy tisztítás után nem jelez,de a comp tárolja a hibaüzenetet.Legalábbis 159-nél így volt.
Alfa GT-Csaba2011-05-23 18:52:53 // 34791
Sziasztok.Egy olyan kérdésem lenne,hogy ha az EGR eldugul akkor bejelez a motor kontrol lámpa?Tisztítás után magától kéne hogy törlődjön,vagy ki kell üttetni? Amíg a hibajel nem törlődik addig a kocsit is tiltja?A válaszokat előre is köszönöm!
Coyote2011-05-23 17:49:10 // 34790
Üdv uraim.

Kis segítség kéne. Mostanába vettem észre, hogy elinduláskor illetve fékezésnél megállás után kotyogo hangot hallok. Mi lehet az?

Köszönöm.
TSiga ( I am the TSIG)2011-05-22 18:11:05 // 34789
Hali! A 155 benzinszűrője a jobb hátsó kerék előtti kis műanyag burkolat alatt leledzik. Asszem 3 csavar fogja a műanyagot. Onnantól már lejön. Nekem az egyik csavar kifele jövet eltört, úgyhogy csak finoman. :-)
hl742011-05-22 18:05:56 // 34788
Sziasztok,
bocs, hogy a Selespeed topik mellett ide is beírom, de eléggé beijedtem. :)

Szóval, 147 2.0 Selespeed.
"Selespeed system failure" hibát ír ki, mindig akkor, amikor kanyarhoz érve lassítok és automatikusan visszavált. Ezzel egyidejűleg előfordult az is, mintha a kormány szervó elszállt volna, kb. 1 másodpercig. Kb. mintha levettem volna a gyújtást, vagy a kormányzár bekapcsolt volna. Mondanom sem kell, nem volt kellemes jelenség a kanyar közepén...

Ezt 2x csinálta, aztán még 2x írt ki hibát, de akkor már nem volt gond a kormánnyal. Viszont szintén írt egy motorolaj nyomás túl alacsony hibát, holott volt olaj bőven.

Nem nagyon szeretnék így tovább közlekedni, ha van tippetek, mi lehet ez, tényleg Selespeed vagy inkább valami más elektromos / elektronikai hiba, azt megköszönöm!
GT Ɨ|ѯ2011-05-22 12:41:08 // 34787
vagy autót..:-)
bega19862011-05-22 12:32:04 // 34786
Általában kontakthiba, de ki kellene olvastatni a hibakódot így nehéz megmondani.
Buddha2011-05-22 12:22:04 // 34785
Hengerfej le, teljes átvizsgálás és felújítás.
Ez így nem olcsó mutatvány, sok a szelep és a vezető! :-( Egy hengerfejest kellene megkérdezni, hogy mennyi lenne kompletten.
...vagy egy bontott, bevizsgált hf., de ugye az is lutri...:-/
(Persze feltételezzük, hogy a henger, dugó, gyűrűk állapota jó és nincs törés, extrém kopás.)
Az olajfogyasztásod rendkívül magas, itt valami konkrét hibának kell lennie!
rémGtv .2011-05-22 12:05:23 // 34784
Értem :( És ez ellen mit lehet csinálni ?
Buddha2011-05-22 11:49:58 // 34783
Akkor nem lenne kompresszió és erő sem...;-)
Az lehet még, hogy a szelepnek nagy a lógása a vezetőben, ilyenkor hiába raknak új sz.sz.szimeringet, nem tudja megfogni az olajat! Ráadásul veszélyes mert ha táncol a szelep a fészekben egy idő után félreverődik és leszakad(hat) a tányér...
rémGtv .2011-05-22 10:20:53 // 34782
És az nem lehet hogy a szelepek vannak szétmenve ? Mert nagyon szuszogós hangja van . De a szelepszárszimeringek akkor is cserélve lettek .
rémGtv .2011-05-22 10:19:16 // 34781
És ez mennyibe fájt ? :D
[k i z z o]2011-05-22 08:28:36 // 34780
Egy új gyűrű soha nem kopik be a régi kopott motorba, nem valószínű, hogy más jellegű tömítetlenség lenne, hacsak nem szelepszár vezető és szimmering nélkül rakta össze valaki :)

Én azon a véleményen vagyok, hogy az új gyűrű minden esetben kidobott pénz egy kopott motorba. De hát szét kell szedetni a motort és kiderül.
[k i z z o]2011-05-22 08:24:40 // 34779
Ha nagyon mocskos, akkor csak akkor oldasd le a mocskot, ha a motor szét van szedve. Motoröblítő adalékok csak akkor jók, ha folyamatosan vannak használva, ne zúdíts szerintem egy adag oldott iszapot a rendszerbe. Ha így fogyaszt, úgyis meg kell bontani.
19kicsike822011-05-22 03:02:49 // 34778
Sziasztok!Olyan problémám van,hogy a légzsák visszajelző lámpám ég.Mi lehet az oka?Előre is köszi
Piritu - 1.000.0002011-05-21 20:35:20 // 34776
én vettem egy bontott váltót, ami nem ereszti az olajat és csere
Gabesz2011-05-21 20:30:43 // 34775
Sziasztok! Hasonló a téma, csak nekem nem füstöl, hanem nagyon fogyasztja az olajat. Selénia van benne kb 4000Km óta. A múlt héten 600km alatt megevett 1 litert... olajcsere után mondta a szerelő, h nagyon koszos belülről a motor, csupa olajlerakódás. Le akarom cserélni most castrolra, kipróbálom... Mit ajánlotok, hogy tisztitsuk ki a motort kicsit? Vannak ilyen blokkmosók, de azt hallottam, néha több kért okozhat, mint hasznot. Vagy először járassam át olcsó teszkós olajjal, aztán cseréljük ki a castrolra? Esetleg valamilyen adalékot is tennék bele. Ja, 1,6 tsről van szó.
Kareszka19842011-05-20 11:46:26 // 34774
azon a logikán, hogy ha a kompresszió jó, akkor szimmering, ha szar, akkor gyűrű, lehet egy támpont :)
Ferke2011-05-20 10:35:21 // 34773
Hát a szimmeringek állapotába azért nem, de a lentebb lévő dolgokról ad némi infot:)
rémGtv .2011-05-20 09:28:56 // 34772
Az én autómnál biztos hogy cserélve lett amit megemlítettem mert a régi alkatrészeket is mutatta hogy mennyire szét volt kopva :( Ja és még oda is adta az emberke a régi cuccokat ami lent van a garázsba egy jó nagy dobozban :D De az tény hogy manapság nem lehet találni megbízható szerelőt és sosem számíthat az ember rájuk ...
Kareszka19842011-05-20 08:19:57 // 34771
esetleg egy kompressziómérés valamennyire betekintést enged a gyűrűk/szomeringek állapotába, meg nem is kerül annyiba, mint egy újboli megbontás
Kareszka19842011-05-20 08:19:15 // 34770
hát igen, amit nem látunk, arrol nem is tudunk sajnos, rengeteg a félrevezető mester (tisztelet a kivételnek)...
fordunkal fordult elő 1x, hogy kerékcsapágy cserére vittük, mester "belerakta az újat", hazahoztuk, minden stimmelt, másnap indultam volna útra és 1 centi kilengése volt a keréknek. Egyből telefon a mesternek, 10 percen belül már ott is volt, elvitte és másnapra hozta vissza a kocsit. Természetesen most ingyen megcsinálta. Ergo szerintem kisem cserélte, csak meghúzta, vagy nemtudom, de persze kifizettette az új csapágy árát. Azóta kerülöm a zürgét, de most rávoltam szorulva, nála rendeltem az új gyertyaszettet, de nem ő rakja be! :)
Ferke2011-05-20 08:09:42 // 34769
Ne vezessük félre a kollegát!:) A gyűrű cserélve lett,ráadásul egy csomó más dolog lehet. Összeforgatott gyűrűk,hordós hengerfal.ezek komp.méréssel kiszürhetőek.de lehet xar szelepvezető,félreütött sz.sz.szimmering is.Az is kérdés ma már,h a szerelö tényleg cserélte-e azt,amit mond...
Kareszka19842011-05-20 07:52:51 // 34768
garanciálisan nem orvosolható? én tutira visszavinném egy hasonló szituációban egy halom "hallod?!" kíséretében
[k i z z o]2011-05-20 00:16:50 // 34767
Gyűrű :(
rémGtv .2011-05-19 23:00:50 // 34766
Hát nem tudom de már rohadtul elegem van az egészből hogy erre mindig csak költeni költeni kell . Kb vagy 400 ezerbe van a szervizelés és még mindig nem jó egy csomó dolog . Azon gondolkozom hogy érdemesebb lenne inkább egy másik ugyanilyen motort venni kompletten ami nincs széthajtva ... Belefáradtam ebbe a mostani blokkba .
Kareszka19842011-05-19 20:41:20 // 34765
ha kék, akkor az tudomásom szerint olaj lesz :-/ deha az említet dolgok cserélve lettek, akkor passz hol kerülhet be olaj...talán a kartergáz húz magával vissza a szívócsövekhez annyi olajat, hogy okozhat füstölést??? ezt majd egy jobban hozzáértő megmondja :)
Ferry2011-05-19 18:35:43 // 34764
Sziasztok!
Tudnátok segíteni? 155-nek szeretném kicserélni a benzinszűrőjét, de sajna nem találom :) Gondoltam, hogy nem ott van mint egy suzukin, de hátha.........
Valaki tudja?
rémGtv .2011-05-19 16:41:17 // 34763
Ja és alul a váltónál nagyon ereszti az olajat !
rémGtv .2011-05-19 16:37:36 // 34762
Sziasztok ! Ma azt vettem észre a Gtv-n hogy a kipufogóból kék füst jött ! Hozzáteszem hogy nem volt hideg a motor és kb 10 ezer kilométer ezelőtt volt cserélve a szelepszálszimeringek , gyűrük meg hajtókarcsapágyak :( Mi lehet a probléma ? Valaki segítsen gyorsba !!! Előre is köszi mindenkinek .
Kareszka19842011-05-18 20:43:51 // 34761
okok na :D végre bíztató választ kaptam :) köszi szépen
GTPeti2011-05-18 20:24:58 // 34760
Régebbi modelleknél kell egy kis beavatkozás a kábel belsejébe. (Kapcsoló a K-Line-okhoz.) A tied már tuti CAN-buszos, tehát vszínüleg módosítás nélkül is működni fog, tekintve, hogy a CAN vezetékei ott vannak, ahol a kábel csatlakozójában is.
Piritu - 1.000.0002011-05-18 20:19:36 // 34759
Én ilyetvettem, ez műxik :-)
[k i z z o]2011-05-18 20:17:08 // 34758
Csak sárga lámpa, nincs safety run. De ECU / ECM nem CPU :)
Avion2011-05-18 20:12:25 // 34757
Hali,

Ez a kábel működhet az alfával?
link...

Köszi a választ!
Piritu - 1.000.0002011-05-18 11:45:30 // 34756
Kösz az infót.
Kareszka19842011-05-18 09:57:11 // 34755
s ha a katalizátor előtti szonda jó, az utánna lévő meg "sz*r", akkor a cpu feltétlenül vészüzembe vált? vagy csak a műszerfalon jelzi (chenck engine), hogy a katalizátor a végét járja??
[k i z z o]2011-05-17 22:17:53 // 34754
Sem keskeny sem szélessávú szondánál nincs fűtőáram mérés, a szélessávúnál is a nermst cella ellenállására van írva a lambda heater PID szabályozás, és nem a fűtőáramra. Diagnosztika van a fűtésre, az open heater short to GND / BATT hibákat egyes vezérlők lekezelik, de config függő.
[k i z z o]2011-05-17 22:06:15 // 34753
Ha rádugod a csatit, milyen jelek vannak a csatin - gyújtás ráadásakor? Multiméterrel végig tudod mérni.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak