Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Trombozis2011-06-27 22:58:06 // 34992
Ezt az oldalt se láttam még. Tök jó.
Trombozis2011-06-27 22:53:37 // 34991
...na de miért nem? :-)
Dévid2011-06-27 22:49:08 // 34990
De azért tettem be a linket, hogy ott utána lehessen nézni. Bocsánat ha félrevezettelek.
Dévid2011-06-27 22:48:17 // 34989
De a Tied nem is 2001-es. :)
Trombozis2011-06-27 22:45:01 // 34988
Az én egyhatomba nem ez kell. :-)
Dévid2011-06-27 22:30:52 // 34987
LMM-ből az 1.6-ba a 0 281 002 309 Bosch számú kell, ahogy látom, a 2.0 TS-é meg 0 280 218 019 Bosch számú. Szóval szerintem nem lesz jó, de itt utána lehet nézni.
Dzsozy2011-06-27 20:14:43 // 34986
Hát a légzsákhibára én is azt mondanám, hogy elsőre nézd át a csatikat, ülés alatt, kormányban, ahol van. Ha lehetőség van rá, forraszd össze. alapból nagyon kicsi fesz megy benne, és ha van valami oxid réteg, akkor kaphatsz hibaüzit. A motortérben lévő vezérlő elektronika is lehet a hiba oka, ha van bontott ami nem kapott ütést, abból jó az is.
A légtömegmérőre azt mondanám, hogy denszesszel próbáld megpucolni, csak ne indítás után, mert forrófilmes,jó pár szász fokra felhevül egy pillanatra, és ha odabaszol neki denszeszt, aehetsz ebből is bontottat, de csak gyárit, valakinek bevált ez is. De csak úgy hozd el, ha előtte megengedik, hogy kipróbáld. Ki és beszereléssel együtt 5-10 perc. A légszűrőház után van közvetlenül, el se lehet nézni. Hogy jó e bele a 2.0-é? Van a Boschnak egy oldala ahol ezt meg lehet nézni,de sajna pontosan nem tudom.Valaki jó rég belinkelte. Amúgy ilyen-olyan után gyártottal LMM-nél (se) próbálkozz,mert max két hónap és megveszed a gyárit,és téped a hajad az ablakba rakott pénz miatt.
A légtömegmérőre azt mondanám, hogy denszesszel próbáld megpucolni, csak ne indítás után, mert forrófilmes,jó pár szász fokra felhevül egy pillanatra, és ha odabaszol neki denszeszt, aehetsz ebből is bontottat, de csak gyárit, valakinek bevált ez is. De csak úgy hozd el, ha előtte megengedik, hogy kipróbáld. Ki és beszereléssel együtt 5-10 perc. A légszűrőház után van közvetlenül, el se lehet nézni. Hogy jó e bele a 2.0-é? Van a Boschnak egy oldala ahol ezt meg lehet nézni,de sajna pontosan nem tudom.Valaki jó rég belinkelte. Amúgy ilyen-olyan után gyártottal LMM-nél (se) próbálkozz,mert max két hónap és megveszed a gyárit,és téped a hajad az ablakba rakott pénz miatt.
Cs.Alfa2011-06-27 20:11:41 // 34985
Nekem az indítás után az első gázadáskor kigyullad az injektor lámpám....tipp???
Szabi62011-06-27 18:09:24 // 34984
Letisztítottam féktisztítóval és mikor bepöccentem a motort az első hurka alatt elkezd gyűlni az olajcsepp. Szóval tuti ott van megtörve. Most letisztítottam megcsiszkáztam és Epoxy Fémragasztóval körbekentem (eltömítettem) az első hurkát. Jobban szemügyrevéve (aknából) inkább valami saválló mint alu. Remélem jó lesz. Ha nem akkor forrasztás/hegesztés vagy csere, csak egyszerűen sehol nem találok ilyet :(.
Dévid2011-06-27 17:12:47 // 34982
A bontott nekem felejtős, ezt is az idő ölte meg. :D A következő tulaj meg mejd jön fél év múlva reklamálni, hogy szétfolyt... Legalább a levegőcső ne folyjon szét, ha már minden más megteszi. Amúgy ahogy néztem valami gumi volt már ráhúzva, hogy ne szívjon falsot. A többi csőből vettem újat, de ezt most vettem észre a bontásnál. Nekem nem sürgős, márciusban megy csak műszakira, meg most úgyis épp motorhibás a vas. :D
Buksi2011-06-27 17:08:02 // 34981
Esetleg bontóból? :-))
Dévid2011-06-27 17:03:59 // 34980
Talán majd a tapasztaltabb felhasználók tudnak valami okosat mondani. :)
mizooo2011-06-27 17:00:14 // 34979
Az nekem is kellene :D
Dévid2011-06-27 16:37:29 // 34978
Később teszek fel képeket is róla. :)
Dévid2011-06-27 16:15:49 // 34977
Ferke2011-06-27 15:30:52 // 34976
Jah, így már vágási:) Biztos, hogy az ott meg van törve? Ezek nemigen szoktak csak úgy megrepedni, eléggé rugalmasak...Az. hogy ott jobban meg van rogyva, még nem jelent semmit...vagy látni, hogy onnan szivárog?
Szabi62011-06-27 15:28:27 // 34975
Ferke2011-06-27 08:57:45 // 34974
Az nem alucső, az egy flexi acélhálós gumicső.:)
Czetka2011-06-27 06:58:49 // 34973
Sziszatok!
A köv. probléma akadt:
(156 1.6TS 200e km gy.év 2001) autópályán elment a töltésem, sorba villantak fel a hibaüzenetek (töltés,légzsák, abs.. leállt a km óra, ford. számmérő majd leállt a motor is) amíg volt fesz az akkisan addig ment a vas... hogy haza tudjak menni kaptam egy feltöltött akksit, amivel pöc-röf idult a gép.
Otthon generátor fesz.szab csere, oké minden újra, kivéve a a légzsák hibaüzenet! Voltam kiüttetni sokért:-( az modták tönkre ment a vezérlő elektronika! Ki is gyuladt újra a LED mikor eljöttem a szervizből. Még az ülés alatti csatik ell. hátra van, de mivel eddi nem volt ilyen gondom nem hinném h kontakt hiba... vagy?
ötlet?
A másik gondom a légtömegmérő. a sárga motor ikon is már jó ideje világít. kiütéskor a LMM.-t írja. ez hol van? nagy meló a csere? bontott cucc?
van a közelben egy '98-as 2.0TS bontott 156.
Ennek a légzsák vez elektronikája (és ezt hol találom?) + LMM jó lehet az enyémbe?
Thx előre is a válaszokért! Sürgős lenne mert műszakira viszem a vasat!
A köv. probléma akadt:
(156 1.6TS 200e km gy.év 2001) autópályán elment a töltésem, sorba villantak fel a hibaüzenetek (töltés,légzsák, abs.. leállt a km óra, ford. számmérő majd leállt a motor is) amíg volt fesz az akkisan addig ment a vas... hogy haza tudjak menni kaptam egy feltöltött akksit, amivel pöc-röf idult a gép.
Otthon generátor fesz.szab csere, oké minden újra, kivéve a a légzsák hibaüzenet! Voltam kiüttetni sokért:-( az modták tönkre ment a vezérlő elektronika! Ki is gyuladt újra a LED mikor eljöttem a szervizből. Még az ülés alatti csatik ell. hátra van, de mivel eddi nem volt ilyen gondom nem hinném h kontakt hiba... vagy?
ötlet?
A másik gondom a légtömegmérő. a sárga motor ikon is már jó ideje világít. kiütéskor a LMM.-t írja. ez hol van? nagy meló a csere? bontott cucc?
van a közelben egy '98-as 2.0TS bontott 156.
Ennek a légzsák vez elektronikája (és ezt hol találom?) + LMM jó lehet az enyémbe?
Thx előre is a válaszokért! Sürgős lenne mert műszakira viszem a vasat!
Cs.Alfa2011-06-26 18:46:27 // 34972
Nekem az indítás után az első gázadáskor kigyullad az injektor lámpám....tipp???
Szabi62011-06-26 11:46:57 // 34971
Sajnos megint ide kell irnom :-S. Következő a probléma tárgya. A turbóm olaj visszafolyó csöve (a turbó aljából megy a blokkba egy flexibilis fém cső) ereszti az olajat az egyik hurka között. Nem folyik csak szépen csöpörészik. Valakinek valami tipp ennek a csőnek a beszerzése javítására (szerintem alumínium cső). S.O.S.
Gabesz012011-06-25 14:46:25 // 34970
Nekem volt egy vezmódom, szétszedtem de az istenért nem raktam össze....na mindegy, nem erőltettem, ezért bízom azt a részét szakira. Be is szart a vezmódom kb 15 km után. Az előző 145-be volt 2x is cserélve, tény,h nem bírja addig, de hibátlan volt mindig. És az ismerősömnek is,aki eddig cserélt javító készlettel,kb 1.5 évig ment kerregés nélkül.
Na a lényeg,h egy vadi új van benne, és piszok jó.
Na a lényeg,h egy vadi új van benne, és piszok jó.
Coyote2011-06-24 19:34:44 // 34969
Az injektor lámpa nem világít. A daqdogás csak addig van amig be nem melegszik utánna rendesen indul ha meleg. Nem csattognak a hidrotőkék azt biztosan kiszurnám. Azért elviszem majd megnézetni,de az ultrahangos tisztítással még várnék. Esetleg még LMM-re tippelnék, de a szaki majd megmondja. Ha eljutok egyszer oda(1 sarokra lakik :-)
Köszönöm a tanácsokat és az ötleteket urak.
Köszönöm a tanácsokat és az ötleteket urak.
Cs.Alfa2011-06-24 15:04:28 // 34968
Az injektor lámpa nem világít ilyenkor?
Ferke2011-06-24 11:33:40 // 34967
A dadogósdi lehet a levegőhőm.jeladó, és az hülyíti az alapjáratot is...a dízeles hang viszont nem normális...nem a hidrotőkék csattognak??
Mert az megintcsak nem jó, de nincs köze az 1. parához, a hidegen járáshoz viszont igen.
Mert az megintcsak nem jó, de nincs köze az 1. parához, a hidegen járáshoz viszont igen.
Dzsozy2011-06-24 09:24:22 // 34966
Nem tudom, hogy a boxinak mekkora ford, az alapjárata, de 1200 nem túl sok? Nekem is volt ilyen problémám, hogy hidegindításnál össze vissza ment a moci, mintha egy henger nem ment volna. Alapjárati léptetőt én kilőném, ha csak nem elektromos a gáz. Szerintem az csak egy potméter, ami a pill.szelep állását méri. Az enyémben így van legalább is. De ami az én problémámat megoldotta, az egy ultrahangos befecskendező tisztítás oldotta meg. Azóta pöc-röf, és egyenletes az alapjárat hidegindításnál is! Van bennük valami mágnesszelep, ami lezár, hogy ha leállítja az ember a kocsit, ne csepegjen feleslegesen a maradék benya a hengerbe, ez volt teljesen elkoszolódva. Legalább is ezt magyarázta a szaki!
mc2011-06-24 08:52:24 // 34965
Üdv. Tudna valaki tanácsot adni?Vettem egy alfa 145-öst . Mólt héten a nagy esőben vettem észre reggel hogy beázik. Az anyós ülésnél a műszerfal alól szivárog a víz be.Nem az az ajtó felől hanem a műszerfal közepe felől éreztem. Hol lehet itt olyan rész ahol beázhat? Nem szeretném az egész műszerfalat lebontani! A másik gond Tegnap elkezdem slagcsővel locsolni hátha megtalálom. Elég intenzíven nyomattam,de aztán jól megszívtam a dolgot!!!! Gyujtást rátettem ,de utána semmi nem indul. Olyan mintha lemerült volna az akkumulátor. Tippp ? Beázott az elektronika? Az aksi száraz!
Ferke2011-06-23 21:42:28 // 34964
Azért így magunk közt, a vezmód diagnosztizálása már a fiamnak is megy, szóval nem nagy kunszt, viszont ha a szerviz felújító szettel próbálkozott, az egyrészt nagyon gány meló, másrészt nem is lesz jó, vagy azonnal xar, vagy kis idő múlva...erre van 1-2 ellenpélda, ezek a kivételek, akik erősítik a szabályt:))
Viszont egyetlen jóérzésű szerelő sem dolgozik már a javítószettel....
Viszont egyetlen jóérzésű szerelő sem dolgozik már a javítószettel....
Coyote2011-06-23 21:37:49 // 34963
Üdv indenki.
Mostanság vettem észre a következő jelenséget:
reggel beülök az autóba indítok beindul, majd elég dadogosan már már dizeles hangot hallat az autó. fordulat szám 1100-1200 körül van szépen jár csak a hangja idegesít.
Olyan mint, ha le akarna fulladni, néha felpörög. Ezt leszámítva azért egyenletes a járása. Meleg motornál, ha indítok már nincs ez a hang.
Mi lehet a baj? Én alapjárati motorra tippelnék, esetleg a kipuffogoval lehetne baj? Valakinek más ötlete?
Köszönettel.
Mostanság vettem észre a következő jelenséget:
reggel beülök az autóba indítok beindul, majd elég dadogosan már már dizeles hangot hallat az autó. fordulat szám 1100-1200 körül van szépen jár csak a hangja idegesít.
Olyan mint, ha le akarna fulladni, néha felpörög. Ezt leszámítva azért egyenletes a járása. Meleg motornál, ha indítok már nincs ez a hang.
Mi lehet a baj? Én alapjárati motorra tippelnék, esetleg a kipuffogoval lehetne baj? Valakinek más ötlete?
Köszönettel.
szasza(SW)2011-06-23 20:09:19 // 34962
Szerintem le kell venni.Nekem kétszer is cserélték a 2.0Ts-be.Nekem előzés közbe hörgőt le.Utána vészüzemmel ment,nem lehetett pörgetni.Elég durva volt:(
RoliQ42011-06-23 15:48:51 // 34960
Tudtommal nem kell levenni...! És szerintem könnyen lehet az a hibás...!
Peti V6 TB2011-06-23 15:44:46 // 34959
Sziasztok!
Hát egy rejtélyes problémám van. 2001-es 1.4-es T.spark Alfa rángat, de annyira, hogy menet közben meg megáll a motor, nem olyan mint amikor trafó gond, vagy pillangószelep gond van, hanem nagyon durván "lebök" a kocsi. Kiolvastuk ma a hibakódokat. Volt benne legalább 8 db. Ebből a legfontosabbak: - vezérműtengely 1 H sor jeladó; - alapjáratszabályzó; - fázisváltó; - levegőmennyiségmérő hiba. Szóval ebből így elég ködös nekem, hogy valójában mi lehet a gond. Egyöntetűen a vezérműtengely jeladóra gondolunk, de ahhoz ugyebár le kell venni a vezérmű kereket? Jellemző, hogy az elromlik, mert már sokféle alfával volt dolgom, de ilyen jeladó gond soha nem volt még?
Segítsetek, mert megőrülök ettől, néha megy rendesen, néha használhatatlan.
Köszönöm!
Hát egy rejtélyes problémám van. 2001-es 1.4-es T.spark Alfa rángat, de annyira, hogy menet közben meg megáll a motor, nem olyan mint amikor trafó gond, vagy pillangószelep gond van, hanem nagyon durván "lebök" a kocsi. Kiolvastuk ma a hibakódokat. Volt benne legalább 8 db. Ebből a legfontosabbak: - vezérműtengely 1 H sor jeladó; - alapjáratszabályzó; - fázisváltó; - levegőmennyiségmérő hiba. Szóval ebből így elég ködös nekem, hogy valójában mi lehet a gond. Egyöntetűen a vezérműtengely jeladóra gondolunk, de ahhoz ugyebár le kell venni a vezérmű kereket? Jellemző, hogy az elromlik, mert már sokféle alfával volt dolgom, de ilyen jeladó gond soha nem volt még?
Segítsetek, mert megőrülök ettől, néha megy rendesen, néha használhatatlan.
Köszönöm!
Gabesz012011-06-23 15:24:01 // 34958
Hidd el,h ez lesz a baja , nekem 20km-t bírt. A 145-be volt cserélve 2x,soha nem volt ilyen problémám. Az tény,h nem bírja addig,mint egy zsír új, de ,....ha jól össze van rakva,nem lehet gond. Nekem se villant semmi lámpa,nem melegedett a motor...
Gabesz012011-06-23 15:22:08 // 34957
sajna tényleg ő rakta el....
TDI752011-06-23 15:05:24 // 34956
Jaja. Amit nem hallasz csattanást, az a mágneskuplung a kompresszoron.
innen tudsz letölteni manuálokat. Megvan a 145-146-osé is.
innen tudsz letölteni manuálokat. Megvan a 145-146-osé is.
zee2011-06-23 14:46:21 // 34955
Akkor mi a jobb ha hibát ír vagy ha nincs ledigózva?
pepel2011-06-23 13:35:20 // 34954
Helló mindenki,kérdésem lenne,hogy tud-e nekem segíteni valaki autóklíma ügyben,esetleg valami kapcsolási rajz?145 klíma.
A probléma az,hogy bekapcsolom,és nem indúl el,elmarad az a "csattanás"ami szokott lenni klíma induláskor,gondolom valami mágneskapcsoló,gondolom!
A probléma az,hogy bekapcsolom,és nem indúl el,elmarad az a "csattanás"ami szokott lenni klíma induláskor,gondolom valami mágneskapcsoló,gondolom!
zee2011-06-23 12:52:27 // 34953
Csaba volt a tettes?!
Cs.Alfa2011-06-23 09:02:37 // 34952
Ugyanúgy jártam mint Gabesz01...csak engem trailer hozott haza 30K-ért.A sárga angyal + 1600 és semmit nem csinált. Szerelőtől hoztam el és 120 km után lehörgött...semmi előjel,lámpák nem gyulladtak ki,víz sem forrt fel. Kíváncsi vagyok,ugyanaz lesz-e a baja...A szerelő azt mondta,örök garit nem vállal,nade 120 km örök gari????????
Dzsozy2011-06-23 08:48:54 // 34951
Mindannyian Örülünk, hogy rendbe a vas! Beigazolódott talán az is, hogy vez.mód felújító sz@rt se ér? Csak mert a készletben lévő rugónál egy pax toll rugója is erősebb?! Lehet, hogy ez volt a baj, nem a mester kókányolása?! Már bocs,hogy számomra ismeretlen szakit védem,de a vez.módot egy zégergyűrű tartja össze. Ha azt kiveszed,magától, a benne lévő rugó miatt szétugrik. A gyári rugó olyan erős, hogy mikor én is szétkaptam, majdnem pofán vágott. A felújító készletben lévő rugót a másfél éves lányom összenyomja. Leegyszerűsítve három részből áll:rugó,ház,tengely. Bocs négy zégergyűrű.
Ha viszont ezt a szaki szarul rakta össze, akkor tényleg jobb, ha visszaadja a bizonyítványát! :)
Ha viszont ezt a szaki szarul rakta össze, akkor tényleg jobb, ha visszaadja a bizonyítványát! :)
GTPeti2011-06-23 00:47:41 // 34950
Aszondják ki lehet.... Bár megjavítani vszínüleg sokkal egyszerűbb lenne.
Selmak2011-06-22 22:39:28 // 34949
A szíj önmagában elenyésző tétel, a görgők + vízpumpa csere már húzósabb.
t2011-06-22 22:00:40 // 34948
Hali Társak! 156 1.9 JéTáDé ból azt a fránya immot nem lehet kib..ni? Már nagyon idegesít! Néha letilt, néha nem. Inkább letilt. Kérlek segítsetek...............
Pat2011-06-22 21:37:17 // 34947
csak úgy oldalra ki... lángnyelvekkel... :P
Pat2011-06-22 21:35:51 // 34946
Nagggyon jóóóó "most mék mék..." :)))
Wickey2011-06-22 21:32:36 // 34945
ha meg leveszed a leömlőtől hátrafelé a komplett rendszer még annál is kisebb. :-P
Pat2011-06-22 21:29:58 // 34944
ha nincs katalizátor kisebb a fojtás a kipuff rsz-ben... vágod...
Gabesz012011-06-22 21:23:22 // 34943
Sziasztok!
Kész az alfám. Nos a hiba,ami annyi ember fejtörését okozta pofon egyszerű. Nincs hiba :)
Egyszerűen a szemétláda márkaszerviz balfaszul rakta össze a vezmódom. Édesapám is autószerelő, plusz 2 haverja is. És már mindent kipróbáltunk átnéztünk, nem maradt más,csak a vezmód.
Ma megjött a vadi új. Beraktuk mi a megfelelő szerszámmal, nem gányolás!!! Érdekes, hibátlan, csendes, megy mint állat, kutya baja.
A tulok márkaszervíz direkt ratyin rakta össze a vezmódot, hogy vigyem oda a kocsit, hogy jól lehúzzanak. Pont az az ember rakta össze,aki a pöpec az alfákban,aki betanítja a melósokat.... vicc!
Tehát aki nem akarja,h lehúzzák,az kerülje a pécsi NS autóházat, inkább mennyen a Pistihez. Ő is egyből rávágta,h a vezmód rotty.
Hát ennyi a történet :)
Kész az alfám. Nos a hiba,ami annyi ember fejtörését okozta pofon egyszerű. Nincs hiba :)
Egyszerűen a szemétláda márkaszerviz balfaszul rakta össze a vezmódom. Édesapám is autószerelő, plusz 2 haverja is. És már mindent kipróbáltunk átnéztünk, nem maradt más,csak a vezmód.
Ma megjött a vadi új. Beraktuk mi a megfelelő szerszámmal, nem gányolás!!! Érdekes, hibátlan, csendes, megy mint állat, kutya baja.
A tulok márkaszervíz direkt ratyin rakta össze a vezmódot, hogy vigyem oda a kocsit, hogy jól lehúzzanak. Pont az az ember rakta össze,aki a pöpec az alfákban,aki betanítja a melósokat.... vicc!
Tehát aki nem akarja,h lehúzzák,az kerülje a pécsi NS autóházat, inkább mennyen a Pistihez. Ő is egyből rávágta,h a vezmód rotty.
Hát ennyi a történet :)