Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Szabi62011-06-26 11:46:57 // 34971
Sajnos megint ide kell irnom :-S. Következő a probléma tárgya. A turbóm olaj visszafolyó csöve (a turbó aljából megy a blokkba egy flexibilis fém cső) ereszti az olajat az egyik hurka között. Nem folyik csak szépen csöpörészik. Valakinek valami tipp ennek a csőnek a beszerzése javítására (szerintem alumínium cső). S.O.S.
Gabesz012011-06-25 14:46:25 // 34970
Nekem volt egy vezmódom, szétszedtem de az istenért nem raktam össze....na mindegy, nem erőltettem, ezért bízom azt a részét szakira. Be is szart a vezmódom kb 15 km után. Az előző 145-be volt 2x is cserélve, tény,h nem bírja addig, de hibátlan volt mindig. És az ismerősömnek is,aki eddig cserélt javító készlettel,kb 1.5 évig ment kerregés nélkül.

Na a lényeg,h egy vadi új van benne, és piszok jó.
Coyote2011-06-24 19:34:44 // 34969
Az injektor lámpa nem világít. A daqdogás csak addig van amig be nem melegszik utánna rendesen indul ha meleg. Nem csattognak a hidrotőkék azt biztosan kiszurnám. Azért elviszem majd megnézetni,de az ultrahangos tisztítással még várnék. Esetleg még LMM-re tippelnék, de a szaki majd megmondja. Ha eljutok egyszer oda(1 sarokra lakik :-)

Köszönöm a tanácsokat és az ötleteket urak.
Cs.Alfa2011-06-24 15:04:28 // 34968
Az injektor lámpa nem világít ilyenkor?
Ferke2011-06-24 11:33:40 // 34967
A dadogósdi lehet a levegőhőm.jeladó, és az hülyíti az alapjáratot is...a dízeles hang viszont nem normális...nem a hidrotőkék csattognak??
Mert az megintcsak nem jó, de nincs köze az 1. parához, a hidegen járáshoz viszont igen.
Dzsozy2011-06-24 09:24:22 // 34966
Nem tudom, hogy a boxinak mekkora ford, az alapjárata, de 1200 nem túl sok? Nekem is volt ilyen problémám, hogy hidegindításnál össze vissza ment a moci, mintha egy henger nem ment volna. Alapjárati léptetőt én kilőném, ha csak nem elektromos a gáz. Szerintem az csak egy potméter, ami a pill.szelep állását méri. Az enyémben így van legalább is. De ami az én problémámat megoldotta, az egy ultrahangos befecskendező tisztítás oldotta meg. Azóta pöc-röf, és egyenletes az alapjárat hidegindításnál is! Van bennük valami mágnesszelep, ami lezár, hogy ha leállítja az ember a kocsit, ne csepegjen feleslegesen a maradék benya a hengerbe, ez volt teljesen elkoszolódva. Legalább is ezt magyarázta a szaki!
mc2011-06-24 08:52:24 // 34965
Üdv. Tudna valaki tanácsot adni?Vettem egy alfa 145-öst . Mólt héten a nagy esőben vettem észre reggel hogy beázik. Az anyós ülésnél a műszerfal alól szivárog a víz be.Nem az az ajtó felől hanem a műszerfal közepe felől éreztem. Hol lehet itt olyan rész ahol beázhat? Nem szeretném az egész műszerfalat lebontani! A másik gond Tegnap elkezdem slagcsővel locsolni hátha megtalálom. Elég intenzíven nyomattam,de aztán jól megszívtam a dolgot!!!! Gyujtást rátettem ,de utána semmi nem indul. Olyan mintha lemerült volna az akkumulátor. Tippp ? Beázott az elektronika? Az aksi száraz!
Ferke2011-06-23 21:42:28 // 34964
Azért így magunk közt, a vezmód diagnosztizálása már a fiamnak is megy, szóval nem nagy kunszt, viszont ha a szerviz felújító szettel próbálkozott, az egyrészt nagyon gány meló, másrészt nem is lesz jó, vagy azonnal xar, vagy kis idő múlva...erre van 1-2 ellenpélda, ezek a kivételek, akik erősítik a szabályt:))
Viszont egyetlen jóérzésű szerelő sem dolgozik már a javítószettel....
Coyote2011-06-23 21:37:49 // 34963
Üdv indenki.
Mostanság vettem észre a következő jelenséget:
reggel beülök az autóba indítok beindul, majd elég dadogosan már már dizeles hangot hallat az autó. fordulat szám 1100-1200 körül van szépen jár csak a hangja idegesít.
Olyan mint, ha le akarna fulladni, néha felpörög. Ezt leszámítva azért egyenletes a járása. Meleg motornál, ha indítok már nincs ez a hang.
Mi lehet a baj? Én alapjárati motorra tippelnék, esetleg a kipuffogoval lehetne baj? Valakinek más ötlete?

Köszönettel.
szasza(SW)2011-06-23 20:09:19 // 34962
Szerintem le kell venni.Nekem kétszer is cserélték a 2.0Ts-be.Nekem előzés közbe hörgőt le.Utána vészüzemmel ment,nem lehetett pörgetni.Elég durva volt:(
pepel2011-06-23 16:19:55 // 34961
és akkor mi lehet?
RoliQ42011-06-23 15:48:51 // 34960
Tudtommal nem kell levenni...! És szerintem könnyen lehet az a hibás...!
Peti V6 TB2011-06-23 15:44:46 // 34959
Sziasztok!

Hát egy rejtélyes problémám van. 2001-es 1.4-es T.spark Alfa rángat, de annyira, hogy menet közben meg megáll a motor, nem olyan mint amikor trafó gond, vagy pillangószelep gond van, hanem nagyon durván "lebök" a kocsi. Kiolvastuk ma a hibakódokat. Volt benne legalább 8 db. Ebből a legfontosabbak: - vezérműtengely 1 H sor jeladó; - alapjáratszabályzó; - fázisváltó; - levegőmennyiségmérő hiba. Szóval ebből így elég ködös nekem, hogy valójában mi lehet a gond. Egyöntetűen a vezérműtengely jeladóra gondolunk, de ahhoz ugyebár le kell venni a vezérmű kereket? Jellemző, hogy az elromlik, mert már sokféle alfával volt dolgom, de ilyen jeladó gond soha nem volt még?

Segítsetek, mert megőrülök ettől, néha megy rendesen, néha használhatatlan.

Köszönöm!
Gabesz012011-06-23 15:24:01 // 34958
Hidd el,h ez lesz a baja , nekem 20km-t bírt. A 145-be volt cserélve 2x,soha nem volt ilyen problémám. Az tény,h nem bírja addig,mint egy zsír új, de ,....ha jól össze van rakva,nem lehet gond. Nekem se villant semmi lámpa,nem melegedett a motor...
Gabesz012011-06-23 15:22:08 // 34957
sajna tényleg ő rakta el....
TDI752011-06-23 15:05:24 // 34956
Jaja. Amit nem hallasz csattanást, az a mágneskuplung a kompresszoron.
innen tudsz letölteni manuálokat. Megvan a 145-146-osé is.
zee2011-06-23 14:46:21 // 34955
Akkor mi a jobb ha hibát ír vagy ha nincs ledigózva?
pepel2011-06-23 13:35:20 // 34954
Helló mindenki,kérdésem lenne,hogy tud-e nekem segíteni valaki autóklíma ügyben,esetleg valami kapcsolási rajz?145 klíma.
A probléma az,hogy bekapcsolom,és nem indúl el,elmarad az a "csattanás"ami szokott lenni klíma induláskor,gondolom valami mágneskapcsoló,gondolom!
zee2011-06-23 12:52:27 // 34953
Csaba volt a tettes?!
Cs.Alfa2011-06-23 09:02:37 // 34952
Ugyanúgy jártam mint Gabesz01...csak engem trailer hozott haza 30K-ért.A sárga angyal + 1600 és semmit nem csinált. Szerelőtől hoztam el és 120 km után lehörgött...semmi előjel,lámpák nem gyulladtak ki,víz sem forrt fel. Kíváncsi vagyok,ugyanaz lesz-e a baja...A szerelő azt mondta,örök garit nem vállal,nade 120 km örök gari????????
Dzsozy2011-06-23 08:48:54 // 34951
Mindannyian Örülünk, hogy rendbe a vas! Beigazolódott talán az is, hogy vez.mód felújító sz@rt se ér? Csak mert a készletben lévő rugónál egy pax toll rugója is erősebb?! Lehet, hogy ez volt a baj, nem a mester kókányolása?! Már bocs,hogy számomra ismeretlen szakit védem,de a vez.módot egy zégergyűrű tartja össze. Ha azt kiveszed,magától, a benne lévő rugó miatt szétugrik. A gyári rugó olyan erős, hogy mikor én is szétkaptam, majdnem pofán vágott. A felújító készletben lévő rugót a másfél éves lányom összenyomja. Leegyszerűsítve három részből áll:rugó,ház,tengely. Bocs négy zégergyűrű.
Ha viszont ezt a szaki szarul rakta össze, akkor tényleg jobb, ha visszaadja a bizonyítványát! :)
GTPeti2011-06-23 00:47:41 // 34950
Aszondják ki lehet.... Bár megjavítani vszínüleg sokkal egyszerűbb lenne.
Selmak2011-06-22 22:39:28 // 34949
A szíj önmagában elenyésző tétel, a görgők + vízpumpa csere már húzósabb.
t2011-06-22 22:00:40 // 34948
Hali Társak! 156 1.9 JéTáDé ból azt a fránya immot nem lehet kib..ni? Már nagyon idegesít! Néha letilt, néha nem. Inkább letilt. Kérlek segítsetek...............
Pat2011-06-22 21:37:17 // 34947
csak úgy oldalra ki... lángnyelvekkel... :P
Pat2011-06-22 21:35:51 // 34946
Nagggyon jóóóó "most mék mék..." :)))
Wickey2011-06-22 21:32:36 // 34945
ha meg leveszed a leömlőtől hátrafelé a komplett rendszer még annál is kisebb. :-P
Pat2011-06-22 21:29:58 // 34944
ha nincs katalizátor kisebb a fojtás a kipuff rsz-ben... vágod...
Gabesz012011-06-22 21:23:22 // 34943
Sziasztok!

Kész az alfám. Nos a hiba,ami annyi ember fejtörését okozta pofon egyszerű. Nincs hiba :)
Egyszerűen a szemétláda márkaszerviz balfaszul rakta össze a vezmódom. Édesapám is autószerelő, plusz 2 haverja is. És már mindent kipróbáltunk átnéztünk, nem maradt más,csak a vezmód.
Ma megjött a vadi új. Beraktuk mi a megfelelő szerszámmal, nem gányolás!!! Érdekes, hibátlan, csendes, megy mint állat, kutya baja.
A tulok márkaszervíz direkt ratyin rakta össze a vezmódot, hogy vigyem oda a kocsit, hogy jól lehúzzanak. Pont az az ember rakta össze,aki a pöpec az alfákban,aki betanítja a melósokat.... vicc!
Tehát aki nem akarja,h lehúzzák,az kerülje a pécsi NS autóházat, inkább mennyen a Pistihez. Ő is egyből rávágta,h a vezmód rotty.
Hát ennyi a történet :)
Piritu - 1.000.0002011-06-22 20:44:37 // 34942
Olvasni való vezérműszíj témában. Érdekes. klatty
rémGtv .2011-06-22 13:28:21 // 34941
Ha nincs katalizátor akkor többet fogyaszt az autó ? Választ előre is köszi !
NaTo2011-06-20 16:54:42 // 34940
Ha Mesterrel összekerülünk, mindig okoskodunk :)
Ferke2011-06-20 16:40:11 // 34939
Ez jóó!:)) "Ha nincs üzemanyag, nem megy, az nem jó.."
Ferke2011-06-20 16:39:25 // 34938
Jaja!:)
EngineCoffeeTables2011-06-20 12:16:00 // 34937
Zsír kis "kókányolás", de a Giulietta mindent visz a 24V-el.
NaTo2011-06-20 11:24:31 // 34936
Kicsit szerelgettünk, csináltunk videót is róla, és nagyon nagy okosságok hallhatók közben, megosztanám veletek. :)
szerelés
Gabesz012011-06-19 21:37:38 // 34935
Köszi Dzsozy, feltétlen megírom, mert tényleg, már röhögök rajta :) Pöpecül jár a motor, halk,mindenféle kerregés csattogás nélkül.....aztán eláll a vezérlés és a vezmód részen, a másik fix a főtengellyel... :) nah,majd megírom.
Dzsozy2011-06-19 21:31:06 // 34934
Őszintén szólva, tényleg kíváncsi vagyok rá, hogy mi bacakodik! Ha kész a vas, dobj pár sort ide,vagy a blogodba! Kitartás, minden jó, ha vége jó, és élményautózás lesz a vége!!!
Gabesz012011-06-19 21:25:41 // 34933
El nem tudom képzelni. Nem mondom,h átfordul, mármint,h átugrik a szíj, de egyszerűen elállítódik 15-20km alatt.. Nem lett megszakítva a menet tutkó, mi raktuk be,....óvatosan..nem volt tényleg semmi ratyi dolog. Szíjba 16ezer km. Szasza ajánlott egy profit itt Pécsen, vele lezsírozok egy napot. Aztán,amikor kész lesz,megírom,h mi a pics is volt, mert ez számomra rejtély. Apum is autószerelő, 2 haver is .... és mindenki a haját tépi :) Szóval, megírom,h mi lett, mi szívatott meg. :)
Dzsozy2011-06-19 21:10:04 // 34932
Értem én, de miért? A vez mód, bele van hajtva a vez.tengelybe. Nem akarom az ördögöt a falra festeni,de miért fordul át? Csak remélni lehet, hogy nem szakították meg a menetet akár a vez tengelyen,mikor a módosítót belecsavarták,esetleg a tárcsán. Aztán lehet, hogy egyszerűen a szíj nyúlt meg. Keress egy jó szerelőt, mielőtt a "szelepek belevernek a dugóba".
Gabesz012011-06-19 20:36:57 // 34931
profira gondoltam :)
Gabesz012011-06-19 20:35:49 // 34930
Tényleg prodi a Pisti? Gyárvároson merrefelé van?
Gabesz012011-06-19 20:35:16 // 34929
oks, köszi
szasza(SW)2011-06-19 20:33:21 // 34928
oldaladra megy!:)
Gabesz012011-06-19 20:32:24 // 34927
Igen, kérném a számát, add meg légy szíves.
Gyárvároson van épp az alfám a garázsban...
szasza(SW)2011-06-19 20:29:51 // 34926
Gyárváros.Ha kell a száma szólj.Nem dolgozik drágán és tényleg ért hozzájuk.Az Ábelből a selespedeket mindig hozzá irányították,holott márkaszervizek:)
Gabesz012011-06-19 20:26:06 // 34925
Merrefelé van a Pisti műhelye? Én a Sóki Csabára gondoltam az NS autóházba... ő rakta össze a vezérlésmódosítót..
Gabesz012011-06-19 20:24:47 // 34924
köszi, megnézem még azt.
Iagzából indításkor volt eddig dízeles, azért lett javítókészlettel megcsinálva. Most abszolút nem kerreg, de pfff.... Feszítők jók, működnek. Kraft azért megy el,mert elállítódik a vezérlés....
szasza(SW)2011-06-19 20:19:24 // 34923
Lehet neked akármid otthon a vezérlést én akkor is szakembere bíznám.Ha sokat fogyaszt ,szakad,vagy bármi utána akkor garancia nincs,csak zsebe nyúlás és szakember.Pisti Baranyában a legjobb, én már láttam párszor dolgozni.Csukot szemel is megy neki:)
Dzsozy2011-06-19 20:16:30 // 34922
Szerintem, ha a vez mód lenne a ludas, akkor max dizeles hangja lenne, de nem menne el a kraft. Arra tippelünk sokan, hogy max a feszítő görgők nem jók,nem feszül a vezérműszíj, és így átfordul a "fogaskerék" , elállítódik a vezérlés. Amúgy meg tapasztalat, hogy nem ér semmit az 1900 ft-os vez.mód felújító készlet. Amennyiért lehet kapni, vagy szereztetni, annyiba kerül a szervizben újra szétszedni, és összerakatni a vasat. Nézd meg mikor elmegy az erő a kocsiban, hogy mennyire feszes a szíj, esetleg összerakás után fesd meg a tárcsát meg a szíjat,tegyél rá jelöléseket. Nézd meg a vez.módosító szabályzó mágnesszelepet, hogy működik e,ha nem akkor a vez.módosító sem fog.Nem tolja el a vez.tengelyt! Ennek a kütyünek a biztije a pollenszűrőnél van.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak