Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Ferri2009-08-21 22:26:37 // 26692
Oda én is be tudnék rakni egyet. Csak nem hiszem, hogy elég hatásos, de jóval olcsóbb. Most az összes szíjkereket, egy tartókonzolt, és a műanyag burkolatokat kell cserélnem, egy igen bölcs módosítás miatt.
Azzurro2009-08-21 22:26:29 // 26691
Nem tudhatod egy használt autónál, hogy előtte ki hogy használta.Ez csak egy újonnan vásároltnál Alfánál lehet végig vezetni, természetesen ha te vagy a gazdija.
Dévid2009-08-21 22:15:05 // 26690
Mikor megvettem, az én kocsimban nem volt balanszszíj. (azaz benn volt a pótkerékben)
Dzsozy2009-08-21 22:13:32 // 26689
Hát akkor majd kiderül a vallatásnál, mikor beleteszem az újjat és kerülök vele, meg elviszem kiolvastatni,töröltetni a hibát. Azért köszi a pontos leírást! :)
Ferri2009-08-21 22:12:10 // 26688
Megvolt a próbafutam balansz nélkül. Ha figyelek, eléggé érződik a vbráció, a fordulatszám növekedésével egyre jobban. Még a hangján is hallani vélek valami morgást. A működesi kultúrája lecsökkent egy sokkal egyszerűbb autó szintjére. Kicsit versenyesebb fílingje van, de szerintem érdemesebb beszerelni.
admirális2009-08-21 22:09:54 // 26687
Talán a kis rugó nem nyomja vissza a szelepet zárt állapotba. Vagy eltömődött az ehhez szükséges járat... Én is csak találgatok laikusként.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-08-21 22:08:32 // 26686
abba is kell cserélni :P
vale 462009-08-21 22:00:40 // 26685
Ja meg ez a vezérlésmódosító! Más autókba pl Lancia kappa miért nem kell cserélni??Miért nem lehet az Alfákba is olyan vezérlésmódósítót tenni??
vale 462009-08-21 21:58:29 // 26684
Lehet,hogy azt mondták akkor de most már egyre több helyen olvasom,hogy nem elég strapabírók!A ts motorok is sokkal gyengébb minőségüek (nem olyan erős anyag minőségűek) mint a boxer motorok!Annak idején volt egy gyönyörű 33 1.5 boxerom első alfám! Előtte Wartburg tourist 1,0! Hát a paraszt megszokta,hogy nuku olaj ellenőrzés és hát a picivel úgy jártam fél évig,hogy 3deci olaj volt benne! Hallottam,hogy egy picit kopog de nem volt abszolut rossz hangja csak egy igen kicsit kopogott! Főtengelyes lett! De mond meg melyik ts motor menne fél évig 3deci olajjal??Szerintem egyik se!
Dzsozy2009-08-21 21:58:03 // 26683
Köszönöm szépen! Már kapisgálom! :) Cserés az enyém,jön is jövő héten,de felettéb érdekes jelenség, hogy van olyan, hogy alapjáraton kopog,nyit-zár-nyit-zár a mágnesszelep.Valószínű ez nem normális dolog, de az sem, hogy 4000-4500 fordulat felett erőtlennek érzem a vasat,ha odalépek. (amúgy compra tették és ezt a hibát dobta ki). De mivel a leírásod ok-okozati összzefüggést takar,ha jól értelmezem, akkor alapjáraton nekem minek kopog,mert azt megértem,hogy magas fordulaton nem nyit vagy zár. Asszem csere,padlózás és autóvill. service.
admirális2009-08-21 21:46:01 // 26682
Az idézőjeles rész utolsó mondata véletlenül maradt benne, azt át akartam javítani, mert először félreértettem a dolgot, és azt fordítottam le. Úgyhogy még1x:
"Amikor zárt állapotra (FC) van szükség (alapjáraton és a legerősebb zónában) a mágnestekercs energetizálatlan, így a csúszószelep benyomja a visszahúzórugót.
Amikor nyitott stádiumra van szükség (közepes fordulatszám nagy nyomatékkal), a mágnestekercs energetizálódik és a visszahúzórugót lenyomja, így bejut az olaj a módosítóba a csőből a szelep járatain keresztül a módosítóba. 25 fokot tud módosítani a szívó tengely állásán. Hála a rugónak, energetizálatlan állapotban a módosítot megkerülve áramlik az olaj. "
A kis rugóról van szó, nem a nagyról, ami a módosítóban van, és a javítókészletnek a tésze.
"Amikor zárt állapotra (FC) van szükség (alapjáraton és a legerősebb zónában) a mágnestekercs energetizálatlan, így a csúszószelep benyomja a visszahúzórugót.
Amikor nyitott stádiumra van szükség (közepes fordulatszám nagy nyomatékkal), a mágnestekercs energetizálódik és a visszahúzórugót lenyomja, így bejut az olaj a módosítóba a csőből a szelep járatain keresztül a módosítóba. 25 fokot tud módosítani a szívó tengely állásán. Hála a rugónak, energetizálatlan állapotban a módosítot megkerülve áramlik az olaj. "
A kis rugóról van szó, nem a nagyról, ami a módosítóban van, és a javítókészletnek a tésze.
admirális2009-08-21 21:42:15 // 26681
"Amikor zárt állapotra (FC) van szükség (alapjáraton és a legerősebb zónában) a mágnestekercs energetizálatlan, így a csúszószelep benyomja a visszahúzórugót.
Amikor nyitott stádiumra van szükség (közepes fordulatszám nagy nyomatékkal), a mágnestekercs energetizálódik és a visszahúzórugót lenyomja, így bejut az olaj a módosítóba a csőből a szelep járatain keresztül a módosítóba. 25 fokot tud módosítani a szívó tengely állásán. Hála a rugónak, a de energetizált állapotban nem engedi elfolyni az olajat a módosító. "
Az utolsó mondatról annyit, hogy ennek a rugónak az elfáradása az oka annak, hogy tönkre megy a módosító.
Amikor nyitott stádiumra van szükség (közepes fordulatszám nagy nyomatékkal), a mágnestekercs energetizálódik és a visszahúzórugót lenyomja, így bejut az olaj a módosítóba a csőből a szelep járatain keresztül a módosítóba. 25 fokot tud módosítani a szívó tengely állásán. Hála a rugónak, a de energetizált állapotban nem engedi elfolyni az olajat a módosító. "
Az utolsó mondatról annyit, hogy ennek a rugónak az elfáradása az oka annak, hogy tönkre megy a módosító.
Azzurro2009-08-21 21:34:22 // 26680
Én úgy tudom amikor ki jöttek a JTS motorok, akkoriban az egyik legjobb benzines motorok voltak.Eleve ha bele gondolsz, nincs annyira túl bonyolítva, mint a sima TS motor.
Dzsozy2009-08-21 21:32:35 // 26679
A mágnesszepelnek a végén van egy "pöcök" ami ha feszkót kap, "kidugja az orrát", és egyrugón lévő "tányért" lenyom és elzárja az olaj útját, ill. leszükíti.Miért, minek,mikor kap feszkót a mágnesszelep,mi a lényege,mi alényege annak, ha elzárja, ill.szűkiti az olaj útját. Én is találtam egy leírást, de sajnos a webfordító mivel szószerint fordít, egész katyvasz az egész.Cserélnem kell ezt a sz@rt, de ha már cserélem, szeretném érteni a dolgát. :)
vale 462009-08-21 21:28:13 // 26678
Fel lehet újjítani mert nekem is felújjították de melegen olyan volt a hangja mintha kalapáccsal ütnék ritmusra a blokk oldalát!! Nem egy jo motor ez a tspark!! De állítolag ezek a jts ek mégszarabbak!!
Azzurro2009-08-21 21:20:13 // 26677
Egy ilyen motornak, akkor is többet kéne kibírnia ha már sokkal drágább, mint egy Fiat.Ha már az olasz márkánál maradunk.
És amit nem nagyon tudok elfogadni, az pedig hogy egy ilyen motort nem lehet felújítani.
Csak használt bazárral?
Ez igazából nem értem!
Még egy Zsigulit is fel lehet generálozni, anélkül, hogy ki kellene dobni a régi motort.:-(((
És amit nem nagyon tudok elfogadni, az pedig hogy egy ilyen motort nem lehet felújítani.
Csak használt bazárral?
Ez igazából nem értem!
Még egy Zsigulit is fel lehet generálozni, anélkül, hogy ki kellene dobni a régi motort.:-(((
admirális2009-08-21 21:12:08 // 26676
Erről egy külföldi oldalon olvastam. A fordulatszám változásával 1000-től 7000-ig többször módosít, amit úgy figyeltek meg a külföldiek, hogy ledet kötöttek be a vezetékre, és annak a világításából látták, mikor kapja a módosító a jelet, amire meg kell változtatnia a szívó oldali vezérlést.
Poló2009-08-21 21:08:54 // 26675
Bg. 250.000 km körül adta el az ő SW-ét, később a használtautón 120.000-rel árulták.
2.0 TS-ről van sző, most már talán van benne 300.000 km.
2.0 TS-ről van sző, most már talán van benne 300.000 km.
vale 462009-08-21 21:06:32 // 26674
Azért az egész autót ne dobd ki! De kitudja pontosan lehet,hogy volt már benne 300000 mikor megvetted csak 30000 mutatott!!!
Erhard 242 (Pure Energy)2009-08-21 21:06:08 // 26673
ez is kibír 300e km-et normális kezekben, normális szervizeléssel...
Dzsozy2009-08-21 21:02:56 // 26672
Szép estét Mkinek. Volna olyan szíves valaki és elmgyarázná nekem TS mocikban működő vezmódosítónál lévő mágnesszelep működési elvét. (adok-veszben karikázva)? Van e köze fordulathoz,feszülséghez,sebességhez, stb. A vezetékei az alapjárati léptetőmotorba és a pillangószelepházba futnak be. Csak érdekelne eléggé, és nem tok angolul, csak egy pohár sört kérni. Előre is köszönve!
Azzurro2009-08-21 21:00:57 // 26671
Ezzel a véleménnyel az írtad, hogy akkor ki kell dobni az egész autót?
Akkor ennyire megbízható egy TS motor?Igazából ezt nem akarom elhíni, hogy csak ennyit bírjon ki egy ilyen motor.
De nagyon úgy tűnik. :-(((((((
Egy FIAT motor, ha kell 3- 400.000Km is ki bír anélkül, hogy hajtókar csapágyas legyen.
Akkor ennyire megbízható egy TS motor?Igazából ezt nem akarom elhíni, hogy csak ennyit bírjon ki egy ilyen motor.
De nagyon úgy tűnik. :-(((((((
Egy FIAT motor, ha kell 3- 400.000Km is ki bír anélkül, hogy hajtókar csapágyas legyen.
Dévid2009-08-21 20:45:34 // 26670
Huhh, el kell adnom a Gallardot? Mindegy, majd veszek akkor egy másik bevásárlóautót a Miura mellé, hétvégére meg ott a 156 is. :D
Poló2009-08-21 20:41:04 // 26669
Gallardo-t se vegyél, meg VW-t se :D
Erhard 242 (Pure Energy)2009-08-21 20:38:59 // 26668
az az audi :)
Dévid2009-08-21 20:38:09 // 26667
Most beszéltél le a V8-V10-es Audi vásárlásáról. Pedig már nagyon közel álltam hozzá. :DDDDD
Poló2009-08-21 20:36:58 // 26666
Hát nem tudom, nálunk az audiban szerintem magát az egészet edzik és nem vonják be őket semmivel, de majd rákérdezek.
3 évig szinte csak főtengelyt építettem be a V8-asokba és V10-esekbe, amit azok a tengelyek kaptak, 90%-át úgy dobtam bele a motorba :D
Volt rajta kis karc, időigényes meg macerás a zárolása, finom csiszolópapírral megcsiszoltuk, jó lesz az :)
3 évig szinte csak főtengelyt építettem be a V8-asokba és V10-esekbe, amit azok a tengelyek kaptak, 90%-át úgy dobtam bele a motorba :D
Volt rajta kis karc, időigényes meg macerás a zárolása, finom csiszolópapírral megcsiszoltuk, jó lesz az :)
Dévid2009-08-21 20:35:25 // 26665
Azt mondta a srác, a főnökének felvázolta a problémát, max. 110.000 lenne, csináltak már 3at, és nincs gond velük, de azért inkább keressünk valami alternatívát, ha nem akarom sürgősen eladni. Így aztán inkább vittem pár alkatrészt, azzal lett összerakva, most úgy tűnik még jó, pedig már 200 km-t mentem vele.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-08-21 20:33:52 // 26664
mesélték okos szerelők...valami nitrites? anyag ...szerinted a gyári felújítottat miért nem köszörülik?
vale 462009-08-21 20:32:30 // 26663
Hát ha csak az a baja! De elég mocerás csak főtengelyt meg csapágyakat venni! Akkor már érdemes az egész motort megvenni, amiből kivennék a cuccost! Legalább is amikor nekem volt hajtókarcsapágyas a gépem lehetetlen volt beszereznem és inkább felújjítottam ,de nem lett az igazi! Egy biztos ts motort sohasem újjítanék fel !
Poló2009-08-21 20:31:47 // 26662
Miből gondolod, hogy speckó edzett anyaggal van bevonva a főtengely? Maga az egész edzve van.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-08-21 20:28:05 // 26661
nekem eddig 4 ismerősömnek köszörültek főtengelyt mindegyiknek kukás lett pár 10e km után ez kicsit vadas na meg speckó edzett anyaggal van bevonva a főtengely aki azt leköszörüli az a vadas :P
Ferke2009-08-21 20:05:17 // 26660
Mondjuk ha csak a főtengely +csapágy a baja, akkor egy kicsit vad dolog a komplett motort cserélni:)))
vale 462009-08-21 16:29:06 // 26659
Szerintem is erHard véleménye a megfelelő! Nekem is volt hajtókaros a gépem és nem is lett jó a motorfelújítás után(el is adtam) lehet,hogy rosz helyre vittem,de én is inkább egy bontott motort tennék bele! Amúgy egy főtengely köszörülés ára max 20-25 ezer! NEM TÖBB! A szerelő le akar húzni!!!
José2009-08-21 16:10:30 // 26658
Szép napot mindenkinek.
Lenne egy kérdésem: 145 Qv-nál hogyan lehet a váltó felőli oldalon főtengelyszimmeringet cserélni.Mármint hogy a legegyszerűbb?
A motort fel lehet e valahogy lógatni ha levesszük a váltót vagy támasszuk alá, bár a kartert is le kell szedni ugyebár ugyhogy kérném a kedves autószerelő kartársak szíves segítségét ebben.Előre is köszönöm.
Lenne egy kérdésem: 145 Qv-nál hogyan lehet a váltó felőli oldalon főtengelyszimmeringet cserélni.Mármint hogy a legegyszerűbb?
A motort fel lehet e valahogy lógatni ha levesszük a váltót vagy támasszuk alá, bár a kartert is le kell szedni ugyebár ugyhogy kérném a kedves autószerelő kartársak szíves segítségét ebben.Előre is köszönöm.
Skodra2009-08-21 13:02:04 // 26657
Hali!156-os Alfa. Valakinek van valami rajz,robbantott ábra a kézifékkar ,bovden bekötésről,mert valami elszakadt,széttört! nem feszíti a bovdent,alulról semmisem látszik szakadtnak!
Köszönöm
Köszönöm
Gonosztevő2009-08-21 12:24:30 // 26656
Köszönet! Továbbítva!:)
Dzsozy2009-08-21 11:23:55 // 26655
Annó a 155 nekem is volt ilyen, vagy hasonló problémám. Durrogott, prüszkölt, nem ment, nehezen indult, majd pont az autóvill.szerelő előtt beadta a kulcsot. Valamilyen gyújtó trafót cserélt benne. Megtudnám mutatni, csak hát arról nincs képem. Két kártyapakli nagyságú "doboz" egymás mellett,merőlegesen a motorblokkra.
Gonosztevő2009-08-21 08:58:44 // 26654
Üdv!
Pár ötlet jól jönne,egyik barátomnak!
155-ös 1.8 as,motorcserés volt! kapott egy 2.0TS mocit!
Olyan tüneteket produkál,hogy inditás után oriásit durran,vagy szét nyom valami levegő csövet,pl.a LMM utáni kockás harmónika csö ki is repedt!
Kicserélték!
Kis fordulaton alig megy,elmondása szerint,60-al 5ödikbe nem is megy!
Pár ötlet jól jönne,egyik barátomnak!
155-ös 1.8 as,motorcserés volt! kapott egy 2.0TS mocit!
Olyan tüneteket produkál,hogy inditás után oriásit durran,vagy szét nyom valami levegő csövet,pl.a LMM utáni kockás harmónika csö ki is repedt!
Kicserélték!
Kis fordulaton alig megy,elmondása szerint,60-al 5ödikbe nem is megy!
pb_2009-08-20 23:50:18 // 26653
Ezt neked kell tudnod, hogy meddig ér a takaród(türelmed/energiás).)
Dévid2009-08-20 23:44:26 // 26652
Az a célom, hogy legyen egy használható kocsim.
Kérdés, hogy lenyelem-e a békát, és elpasszolom 7-800.000 pénzért ezt a példányt, nem törődve hogy ugye nekem jóval többe fájt, és veszek valami öreg szoci roncsot pár tízezerért, hogy azért ne maradjak kocsi nélkül, vagy továbbra is foltozom ahogy bírom, és használom míg megy.
Kérdés, hogy lenyelem-e a békát, és elpasszolom 7-800.000 pénzért ezt a példányt, nem törődve hogy ugye nekem jóval többe fájt, és veszek valami öreg szoci roncsot pár tízezerért, hogy azért ne maradjak kocsi nélkül, vagy továbbra is foltozom ahogy bírom, és használom míg megy.
pb_2009-08-20 23:42:50 // 26651
Nem került sokba, de tulképp teljesen felesleges volt.) Remélem a házad teteje stabil.))))
pb_2009-08-20 23:40:12 // 26650
Nem vagy 1edül ezzel, sokan vannak, akiknek már sikerült ez, vagy már + is haladták. Bár gondolom, ez nem nagyon vígasztal.
Dévid2009-08-20 23:38:28 // 26649
Ha az első törésem után eladom, akkor talán csak fél milliót bukom a dolgon, és így utólag akkor meg is kellett volna lépni, és venni valami normálisabb autót. Múltkor úgy tűnt végre összeállt, szinte mindent kicseréltem rajta amit akartam, erre beállt az olajpumpa, eltört egy hajtókar, stb.
Persze még mindig oda vagyok az Alfákért, de biztos hogy mégegyszer nem vennék meg egy ilyen autót.
Persze még mindig oda vagyok az Alfákért, de biztos hogy mégegyszer nem vennék meg egy ilyen autót.
András bácsi2009-08-20 23:34:44 // 26648
Nem feltétlen. A főtengely nem mindig kopik meg, gyakran alapméret környéki, amikor a csapágy már döglött. Ha jó az olaj, és csak normálisan tettek bele sok métert. Ilyenkor gyárihoz közeli a gyári csapágy-köszörületlen tengely. Köszörülni meg úgy tudom, hogy nem olyan lépcsőben köszörülnek, mint a gyári lépcsők, hanem 25 ezredenként, amihez csak az utángyártott csapágyak jók. És ha felületi edzett a tengely, akkor nem olyan jó a köszörülés. Illetve rizikós lehet.
Ferke2009-08-20 23:33:53 // 26647
Erre nem sok pozitívat lehet írni...talán csak annyit, hogy igazán kitartó/türelmes vagy:))
Ferke2009-08-20 23:32:15 // 26646
Azért összességében nem került sokba, ezt nem mondhatod!:) Pláne, ha azt is figyelembe vesszük, hogy a Tiednél is jobb 16v-s boxi lett belőle, végképp megérte...:))))))
Dévid2009-08-20 23:31:19 // 26645
A vételárán kívül most tartok olyan 1.2-1.3 milliónál amit belefeccöltem, szóval mégegyszer a vételárát beleöltem már, és még mindig nem tökéletes.
pb_2009-08-20 23:29:15 // 26644
Persze, persze, más vót', én is ezt mondanám.))))
Ferke2009-08-20 23:26:03 // 26643
Az más projekt volt:))) És be is bizonyosodott, hogy mennyi mindenre felesleges volt költeni!:) A szinterezéseket meg ebbe ne számold bele, mert az a fakultatív rész:)))