Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Gabb1822008-08-25 13:32:43 // 21692
Kössz a segítséget, majd keresek valami szervízt akkor ahol talán értenek is hozzá, aztán átnézetem. Azért sztem nevetséges, hogy elviszem egy alfa márkaszervízbe és a hibakódra csak találgatnak...
András bácsi2008-08-25 13:23:20 // 21691
Előfordul.
Gabb1822008-08-25 13:20:20 // 21690
Kb 1 éve csináltattam a 60 ezres nagyszervízt, akkor cseréltek vezérműszíjat, vízpumpát, balanceszíjat, vezérműtengely szimeringeket, vezérlésmódosítót, létezik hogy ott raktak össze valamit rosszul?
András bácsi2008-08-25 13:12:40 // 21689
Szerintem szimplán rosszul rakták össze a vezérlést, és nem tehetetlen a vezérlője. Állítana, de akkor még rosszabb lesz.
Gabb1822008-08-25 13:09:55 // 21688
Akkor ez a hibakód valami szinkronizációs hibát jelez? És ezzel mit lehet csinálni?
András bácsi2008-08-25 13:07:21 // 21687
A kód egyértelmű azt hiszem. :)
Gabb1822008-08-25 13:00:48 // 21686
Hát a gyertyák biztosan jók, a légtömegmérőt meg nemtudom...Találnom kellene valakit aki kiméri normálisan, mert az nem olcsó. Mondjuk a hibakód csak elárul valamit. Voltam vele alfa márkaszervízben, de csak találgattak, felsoroltak csomó dolgot mitől lehet és kész. De lehet szted hogy a rossz légtömegmérő így hat az autóra, hogy magas fordulaton ennyire visszaesik a teljesítmény?
András bácsi2008-08-25 12:57:45 // 21685
Szinkronizációs hiba. Alapesetben rosszul van összerakva a vezérlés, de lehet helyzetjeladó hiba is, bár akkor azt írná.
Liquid2008-08-25 12:47:49 // 21684
hááát nem túl jó, az biztos.
LMM, gyertyák, rendben?
LMM, gyertyák, rendben?
Gabb1822008-08-25 12:33:13 // 21683
Sziasztok!
Az lenne a problémám, hogy megmérettem a gtv-m teljesítményét, és valami borzasztó rossz lett a teljesítménygörbe, meg a nyomatékgörbe is. Éreztem már egy ideje, hogy gyengébb az autó mint kéne, na de ennyire....78 LE és 143 Nm egy 2.0 TS mocitól az nagyon rossz. Világít már jó ideje a kontroll lámpa, de eddig nem tudták megmondani, hogy mitől, csak ki tudták törölni, de pár nap múlva visszajön. Hibakód: P1177.
A teljesítménymérésen azt mondták, szerintük nem kap elég benzint...Átnézett a szerelőm mindent, ami az üzemanyagellátással kapcsolatos, és minden tökéletes, kompressziót is kimérte, az is jó. Meg igazából a kocsi normálisan megy, nem fulladozik meg semmi rendellenest nem csinál, egyszerűen csak nem úgy gyorsul ahogy kéne, magasabb fordulaton, 4 ezer környékétől nem megy valami jól, de ez látszik a diagramon is. Én már kifogytam az ötletekből, lehet, hogy valamitől a cumputer visszaveszi a teljesítményt, vészprogramon van vagy vmi ilyesmi?
Az lenne a problémám, hogy megmérettem a gtv-m teljesítményét, és valami borzasztó rossz lett a teljesítménygörbe, meg a nyomatékgörbe is. Éreztem már egy ideje, hogy gyengébb az autó mint kéne, na de ennyire....78 LE és 143 Nm egy 2.0 TS mocitól az nagyon rossz. Világít már jó ideje a kontroll lámpa, de eddig nem tudták megmondani, hogy mitől, csak ki tudták törölni, de pár nap múlva visszajön. Hibakód: P1177.
A teljesítménymérésen azt mondták, szerintük nem kap elég benzint...Átnézett a szerelőm mindent, ami az üzemanyagellátással kapcsolatos, és minden tökéletes, kompressziót is kimérte, az is jó. Meg igazából a kocsi normálisan megy, nem fulladozik meg semmi rendellenest nem csinál, egyszerűen csak nem úgy gyorsul ahogy kéne, magasabb fordulaton, 4 ezer környékétől nem megy valami jól, de ez látszik a diagramon is. Én már kifogytam az ötletekből, lehet, hogy valamitől a cumputer visszaveszi a teljesítményt, vészprogramon van vagy vmi ilyesmi?
András bácsi2008-08-25 10:55:37 // 21682
Igen, megy a helyén. Kell hozzá néhány spec. szerszám, de megoldható.
eddie1552008-08-25 10:54:33 // 21681
Sziasztok!
Segítsen valaki legyen oly jó. Egy Írországi ismerősöm érdeklődne, hogy a 156 2.4 jtd vezérlését ki tudja-e cserélni a motor kivétele nélkül, vagy sem? Sajnos én nem tudtam megmondani neki (Bár szerintem igen) Esetleg pár tanács jól jönne, ha valaki már csinált hasonlót... Előre is köszi!
Segítsen valaki legyen oly jó. Egy Írországi ismerősöm érdeklődne, hogy a 156 2.4 jtd vezérlését ki tudja-e cserélni a motor kivétele nélkül, vagy sem? Sajnos én nem tudtam megmondani neki (Bár szerintem igen) Esetleg pár tanács jól jönne, ha valaki már csinált hasonlót... Előre is köszi!
András bácsi2008-08-25 07:34:07 // 21680
Igen, a tengelyek azonosak.
pb_2008-08-25 00:15:14 // 21679
Csak nyugalom, csak nyugalom!)) Ok, én pedig már tényleg fényképezek.
roli1562008-08-25 00:07:35 // 21678
Végeztem a tisztítással, valamit csináltam mert egyáltalán nem ingadozik a fordulat de még mindig magasabb az alapjárat. Holnap reggel melóba menet kiderül.
Köszönöm a segítséget, Királyok vagytok !!!
Köszönöm a segítséget, Királyok vagytok !!!
ÁdidiGaga (il hempescattore)2008-08-24 23:56:59 // 21677
üdv!
nem tudom,de lassan elvesztem a józan ítélőképességem, tényleg ott tartok,hogy bármi lehet :-(
Holnap írok egy mailt az összerakásról,hátha találsz benne hibát!
jó éjt!
nem tudom,de lassan elvesztem a józan ítélőképességem, tényleg ott tartok,hogy bármi lehet :-(
Holnap írok egy mailt az összerakásról,hátha találsz benne hibát!
jó éjt!
pb_2008-08-24 23:46:26 // 21676
Nálam 1ik oldalon sincs ilyen bevonat, és még nem tapasztaltam ilyen hibát. Eddig 2 különböző gátló is volt benne, ls a jobbosnál még a toronycsapágy is össze volt rohadva, de semmi pattaogás, és ilyesmi. Aztán néhány 7e a 1/2 rugóstagokat felújítottam, +int bevonat nélkül mentek vissza a rugók, ráadásul 1 új tányérra, és nem lép fel ilyen jellegű hiba. De ettől még szereznék én is ilyen bevonatot.
Nem lehet, hogy az összerakásnál van probléma? Mondjuk befeszül a csapágy, és nem forog?
Nem lehet, hogy az összerakásnál van probléma? Mondjuk befeszül a csapágy, és nem forog?
GTVili2008-08-24 23:11:41 // 21675
Az oké....de maga a folytószelep....a GTV-é (2001-es 2,0TS ugyanúgy 63mm mint a szívócsonk belső átmérője....de az 1,8TS folytószelep háza belül le van szűkítve,és a szelep maga kb 55mm).....?
roli1562008-08-24 22:41:45 // 21674
Köszi srácok!! Megyek szerelni ;-))). Azért még jöhetnek az ötletek!!
ÁdidiGaga (il hempescattore)2008-08-24 22:35:00 // 21673
Üdv Urak!
A rugók (futómű) végein lévő műanyagszerű bevonat külön szerezhető és/vagy miféle anyag az tkp????
szitu: A balos gólyaláb (33) lassan az őrületbe kerget :-(
anno a jobbosnál gátlót cseréltem, meg más cuccokat, többek közt a rugót is egy szépen lefestett bontósra, aztán hülye hangok miatt végül visszatettem az eredetit, még a gyári bevonattal,azóta semmi baj vele. Asszem alkatrészbeszerzési porblémák miatt 2 v. 3 szétszedés volt odáig, gondoltam ezzel a rutinnal felújítom a balos tagot, pedig az semmi hibát nem jelzett.
szépen nekiálltam , a toronycsapágy helyett egy marék golyó esett ki belőle, ( gondoltam is, milyen jó hogy szétszedtem) betettem egy újat, új szilent,stb...
A rugóval annyi volt, hogy ezalatt a bevonat alatt látványosan rohadt itt-ott, levágtam róla és úgy festettem le.
Azóta bármit csinálok, az eredmény ugyanaz:
összerakás után (szétszedve ellenőrzöm: minden alkatrész hibátlan mindíg,semmi gyanús) verda leenged , kormányzásnál a kerék könnyen fordul, egyszerűen tökéletes - kb. fél napig...
...utána kezdi:először finom pattogás-ropogás élesebb alászedésnél, aztán gödörnél vagy felhajtónál egyszer egy nagyobb roppanás,ami utána hasonló szituban megint előidézhető. Felülről nyomkodva az autót semmi hang, kormányzással a halkabb,de folyamatos ropogás előidézhető ,oka: az alsó tányér tekerné a rugót is, az valamennyit enged de utána visszaugrik a helyére :-(
Toronycsapágy és szilent gyak új, minden szaxerűen összerakva és mégis... :-(
Biztos hogy a rugó "helyezkedésével" van baj , konkrétan csak arra tudok gondolni, hogy ennek a bizonyos bevonatnak a hiányában ahol nem kéne, ott öszetapadnak a dolgok, ahová meg rögzülnie kéne a rugóvégnek gondolom, onnan meg kiugrál feszt...
Logikázva csak ez a bevonat maradt bűnbaknak, eddig minden rugó,amiről hiányzott (vagy pl. a felújítottnál zsugorcsővel pótoltam) hasonló galibát csinált ,ellenben a jobbos gyári rugót mióta mocskosan, félrozsdásan, de gyári bevonattal visszatettem, azóta semmi baj azzal az oldallal...)
Amúgy nem nagy hiba, nem lóg a futó, többezret ment a kocsi már így, legutóbb már 1,5 óra alatt megcsináltam a rugóstag ki-be, szét-össze melót, csak finoman szólva bosszant a dolog...
Köszi előre is mindenkinek!
A rugók (futómű) végein lévő műanyagszerű bevonat külön szerezhető és/vagy miféle anyag az tkp????
szitu: A balos gólyaláb (33) lassan az őrületbe kerget :-(
anno a jobbosnál gátlót cseréltem, meg más cuccokat, többek közt a rugót is egy szépen lefestett bontósra, aztán hülye hangok miatt végül visszatettem az eredetit, még a gyári bevonattal,azóta semmi baj vele. Asszem alkatrészbeszerzési porblémák miatt 2 v. 3 szétszedés volt odáig, gondoltam ezzel a rutinnal felújítom a balos tagot, pedig az semmi hibát nem jelzett.
szépen nekiálltam , a toronycsapágy helyett egy marék golyó esett ki belőle, ( gondoltam is, milyen jó hogy szétszedtem) betettem egy újat, új szilent,stb...
A rugóval annyi volt, hogy ezalatt a bevonat alatt látványosan rohadt itt-ott, levágtam róla és úgy festettem le.
Azóta bármit csinálok, az eredmény ugyanaz:
összerakás után (szétszedve ellenőrzöm: minden alkatrész hibátlan mindíg,semmi gyanús) verda leenged , kormányzásnál a kerék könnyen fordul, egyszerűen tökéletes - kb. fél napig...
...utána kezdi:először finom pattogás-ropogás élesebb alászedésnél, aztán gödörnél vagy felhajtónál egyszer egy nagyobb roppanás,ami utána hasonló szituban megint előidézhető. Felülről nyomkodva az autót semmi hang, kormányzással a halkabb,de folyamatos ropogás előidézhető ,oka: az alsó tányér tekerné a rugót is, az valamennyit enged de utána visszaugrik a helyére :-(
Toronycsapágy és szilent gyak új, minden szaxerűen összerakva és mégis... :-(
Biztos hogy a rugó "helyezkedésével" van baj , konkrétan csak arra tudok gondolni, hogy ennek a bizonyos bevonatnak a hiányában ahol nem kéne, ott öszetapadnak a dolgok, ahová meg rögzülnie kéne a rugóvégnek gondolom, onnan meg kiugrál feszt...
Logikázva csak ez a bevonat maradt bűnbaknak, eddig minden rugó,amiről hiányzott (vagy pl. a felújítottnál zsugorcsővel pótoltam) hasonló galibát csinált ,ellenben a jobbos gyári rugót mióta mocskosan, félrozsdásan, de gyári bevonattal visszatettem, azóta semmi baj azzal az oldallal...)
Amúgy nem nagy hiba, nem lóg a futó, többezret ment a kocsi már így, legutóbb már 1,5 óra alatt megcsináltam a rugóstag ki-be, szét-össze melót, csak finoman szólva bosszant a dolog...
Köszi előre is mindenkinek!
Erhard 242 (Pure Energy)2008-08-24 22:23:48 // 21672
ugyan az a fojtószelepszabályzó az 1.6-2.0TS-nek..
EngineCoffeeTables2008-08-24 22:23:44 // 21671
vagy a vákumszelep a pillangóházon. Egyszerüen el van kormolodva:) ugyanez volt nekem is. 4 imbuszcsavar fogja egyszerü levenni. kicsit meg kell tisztitani, hogy a házban lévő szelep mozogjon. ha nem is ez a probléma egy probát megér mert 10 perc és ingyen van:)
GTVili2008-08-24 22:19:58 // 21670
A 2,0 és az 1,8 TS motor sok alkatrésze megegyezik.....vajon a vezérműtengely is ugyanaz mindkettőben?
Másik kérdés....vajon a régebbi,még bovdenes folytószelep mekkora,egy 2,0 TS-nél?
A torokátmérő az egy forma (63mm) de az 1,8-nál van egy kis szűkítés...és egy picit kisebb maga a folytószelep.....kb 55mm.....
Másik kérdés....vajon a régebbi,még bovdenes folytószelep mekkora,egy 2,0 TS-nél?
A torokátmérő az egy forma (63mm) de az 1,8-nál van egy kis szűkítés...és egy picit kisebb maga a folytószelep.....kb 55mm.....
Youri2008-08-24 22:16:37 // 21669
Vagy alapjárati motor...
roli1562008-08-24 22:00:29 // 21667
Sziasztok!!
Háát nagy gáz van. Nagyon megköszönném ha segítene valaki!
Ma reggel indításnál a gépen alig volt alapjárat 500 körül, kb. 50 km futás után változott a helyzet, azóta 2000 körül ingadozik!! Kész.
Már eddig sem volt stabil az alapjáratom eddig néha 500 és 1500 körött ingadozott, de csak néha volt amikor teljesen jó volt.
Minél előbb elviszem kiméretni, de addig is érdekelne ti mit mondtok??? Alapjárati motor lehet?? Marhára idegesít. Segítsetek Guruk!!!! Köszi.
Ja 156 1.6 TS ről van szó.
Háát nagy gáz van. Nagyon megköszönném ha segítene valaki!
Ma reggel indításnál a gépen alig volt alapjárat 500 körül, kb. 50 km futás után változott a helyzet, azóta 2000 körül ingadozik!! Kész.
Már eddig sem volt stabil az alapjáratom eddig néha 500 és 1500 körött ingadozott, de csak néha volt amikor teljesen jó volt.
Minél előbb elviszem kiméretni, de addig is érdekelne ti mit mondtok??? Alapjárati motor lehet?? Marhára idegesít. Segítsetek Guruk!!!! Köszi.
Ja 156 1.6 TS ről van szó.
tomcsi1462008-08-24 19:52:58 // 21665
A menete itt van a kezemben.... Holott az autóban kéne lennie!
Youri2008-08-24 19:52:09 // 21664
Mondjuk ebben az esetben nem lehet óvatosnak lenni.Azért csak bele kell tekerni azt a k@rva gyertyát...Na mind1,hagyjuk is az egészet!!!!
Erhard 242 (Pure Energy)2008-08-24 19:51:38 // 21663
semmi baj a garanciával csak kell egy hivatalos szerviz szakvéleménye aki a beszerelést csinálta ... ennyi, mindenek meg van a menete.
András bácsi2008-08-24 19:51:13 // 21662
Ilyenre szerintem nem lehet garit érvényesíteni sehol. Azt mondják, hogy szimplán túlhúzta a delikvens.
Youri2008-08-24 19:50:49 // 21661
Eza legnagyobb para:-((((
Nem lehet semmiben sem megbízni...
Nem lehet semmiben sem megbízni...
András bácsi2008-08-24 19:47:21 // 21660
De nem ez az első, amiről keringenek a hírek. Hihetetlen ingadozó gyártási minőség van még az új, gyári cuccok között is.
tomcsi1462008-08-24 19:47:04 // 21659
Vonjuk le amit le lehet, legközelebb ott vásárolunk ahol van gari és a be- kiszerelésnél extra óvatosak leszünk. Mégsem röntgenezhetünk meg minden egyes gyertyát beszerelés előt!!!
Youri2008-08-24 19:42:51 // 21658
Vszínű h vmi anyaghibás cuccot fogtunk ki.
Youri2008-08-24 19:42:18 // 21657
Azóta én is,hidd el...Mert ha az ember állat mód csinálná akkor OK.De én tudom h nem így volt...
Youri2008-08-24 19:41:12 // 21656
Az már lehet h HF-le,stb játék..
Nekem az volt az első gondolatom...
Nekem az volt az első gondolatom...
András bácsi2008-08-24 19:41:11 // 21655
Természetesen. :) És csak úgy elment a fékhatás, vagy mi volt az előzmény?
András bácsi2008-08-24 19:40:19 // 21654
Én jó 15 éve paráztam gyertyánál utoljára, amikor nem akart kijönni. De mot már visszafelé is fogok. :(
tomcsi1462008-08-24 19:38:30 // 21653
Az a jobbik eset, mert akkor még nincs meghúzva, De gondold meg, ha beszorítod normálisan és menet közben.... Se szerszám, se semmi, ráadásul akkor már egy feszes menetet kell kioperálni...
Jata2008-08-24 19:35:38 // 21652
Ácsi ácsi! Majd rákukk azt utána jelzek ha kölll! :)))
Youri2008-08-24 19:34:34 // 21651
Hmmmm...Ha legközelebb ki kell szedni a gyertyákat,szvsz parázni fogok...
Mármint a visszarakásnál...
Mármint a visszarakásnál...
tomcsi1462008-08-24 19:32:22 // 21650
Nem is az a gáz, hanem most hogy bízzon abban az ember, hogy mondjuk nem egy 200 km-es úton menet közben törik ki, mondjuk 130-nál.......Szétüti a műanyag deklit, pipának kakukk, stb, stb.... Akkor hogy jössz onnan haza?
András bácsi2008-08-24 19:30:53 // 21649
Van hozzá első nyergem...
pepel2008-08-24 19:26:01 // 21648
helló mindenki nemtudom,hogy jó helyre írok-e,hétvégén voltam bibionében,és megverte a jég a kocsit,mit lehet vele csinálni?hallottam valami vákumos cuccról valaki tud erről valamit?
Youri2008-08-24 19:14:00 // 21647
Ez naon jól hangzik.Főleg ilyen áraknál...
tomcsi1462008-08-24 19:13:08 // 21646
A szerelő haver aki ideadta a menetfúrót mesélte, hogy ők már két foscht törtek így meg, ráadásul az egyik menet közben repült szét - ergo sz@r anyagminőség. Nagyon el van könnyítve a nyaknál a fém...
Youri2008-08-24 19:00:28 // 21645
Vazz.Én ugyanígy jártam,nem is olyan régen a kissebbik NGK(gyáriii)-kal...Sem erőltetve,se semmi nem történt vele.3 ujjal húztam pont bele(kb 0.9 Nm),mikor ugyanígy beleszakadt...
Szerencsémre tört-csavar kiszedővel kijött...
HIHETETLEN!!!!
Szerencsémre tört-csavar kiszedővel kijött...
HIHETETLEN!!!!
tomcsi1462008-08-24 18:52:13 // 21644
Nos kollégák, tegnapi szívásom tárgya, mikor éreztem, hogy a nyomatékkulcs lazán elfordul, felrémlett előttem egy "hengerfej le, irány a gépműhely" vízió...:
Vadi gyári gyertyák (a'la NGK), hiába, már a japókban sem lehet bízni! Szóval aki gyertyacserét akar mostanában végezni, sürgősen szerezzen be egy6-os balmenetes menetfúrót! -:((((((((((((((((((((((((((((((
Vadi gyári gyertyák (a'la NGK), hiába, már a japókban sem lehet bízni! Szóval aki gyertyacserét akar mostanában végezni, sürgősen szerezzen be egy6-os balmenetes menetfúrót! -:((((((((((((((((((((((((((((((
Jata2008-08-24 10:20:19 // 21643
Nemtudom mert nemnéztem még rá.Majd a héten vmikor.Az lesz az elsö dolog,remélem más nem lesz vele.