Igen. A V6TB-nél meg az 1l/1000km! De attól még ez nem a természetes.
Gondolj bele: attól hogy TS még ugyanolyan elven működik, mint a többi motor. Természetes bizonyos elhasználódás, különösen fordulaton, de azért ne mondja senki, hogy eleve úgy tervezik, hogy megegye az olajat.
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
András bácsi2008-07-22 20:16:35 // 21342
András bácsi2008-07-22 20:14:22 // 21341
Nem típushiba, hanem valamilyen hibajelenség figyelmen kívül hagyása, és rossz/vagy öreg olaj. Viszont valóban gyakori. A csapágyat csak megbontással lehet csekkolni.
Van néhány cuccom, de jelenleg kifogyóban vagyok. A tengelyt pl. 10/db-ért adtam volna.
Van néhány cuccom, de jelenleg kifogyóban vagyok. A tengelyt pl. 10/db-ért adtam volna.
Erhard 242 (Pure Energy)2008-07-22 20:10:56 // 21340
apropó olajzabálás Szamosi bácsi azt mondta hogy amelyik TS nem eszi az olajat olyan nincs :) az 1L/10000km megengedett.....
ystuc2008-07-22 20:09:55 // 21338
Elhiheted, hogy nekem sem tecc. :-)
ystuc2008-07-22 20:09:13 // 21337
Szelepszárszimmering, szelepvezetők, teljes vezérlés, vízpumpa. Blogomban benne van minden, ha van kedved, olvasgasd. :-)
roli1562008-07-22 20:09:12 // 21336
Üdv András bácsi !
A bontóban azt mondták ennél a motornál típushiba az 1 db elkopott vezérlő bütyök, szerintem is valószínűleg a hidrotőke okozta a bajt.
A csapágy ellenőrzésére mit ajánlasz "házilag"?
Már szereztem Veztg-t., köszi. Más cuccod is van?
A bontóban azt mondták ennél a motornál típushiba az 1 db elkopott vezérlő bütyök, szerintem is valószínűleg a hidrotőke okozta a bajt.
A csapágy ellenőrzésére mit ajánlasz "házilag"?
Már szereztem Veztg-t., köszi. Más cuccod is van?
András bácsi2008-07-22 19:59:58 // 21335
Ez az olajzabálás nekem nagyon nem tecc. Amit hosszabb távon (értsd több tízezer km) használtam 16 szelepes TS-t, az mind alig evett olajat. Seléniából. Pályán 10e km alatt egy fél liter körül.
András bácsi2008-07-22 19:58:14 // 21334
A kipufogótengely kopása szinte biztos, hogy a rossz hidrotőkétől lett. Esteleg a nem jó olajnyomástól. Viszont akkor alul is meg kéne nézni a csapágyakat. Ha a bütykök koptk, az önmagában is ok az alapjárat ingadozására. Először tegyétek rendbe gépészetileg, és csak utána az elektronika. Szerintem.
Veztg nem kell?
Veztg nem kell?
roli1562008-07-22 19:51:43 // 21333
Mi az a sok minden? Szelepszárszimering lett cserélve?
ystuc2008-07-22 19:28:05 // 21332
Sajnos hasonló az enyém is. Nekem lett cserélve sok minden, de az olajfogyás megmaradt. Mobil 1 volt benne, azt zabálta. Most Valvoline van, ezt nem eszi annyira, sőt, majdnem hogy csak minimálisan ahhoz képest, amennyit eddig zabált. Nekem többen is gyűrűzést ígértek be eddig, de még nem akarom... Valamikor muszáj lesz pedig. Húzom, halasztom.
roli1562008-07-22 19:25:34 // 21331
Hi.
Hát... van miért. Olajfogyasztás 1000/liter, kipufogó vez. tengely egyik bütyke elkopott + hidrotőke és a többi sem valami fénynyes. Az alapjárat ingadozik, először megpróbálok takarítani a folytószelep környékén, ez is egyszerűbb ha szét van szedve.
Voltam a kocsivak Németh Misinél dunakeszin,Ő azt mondta hogy ezeknél az autóknál "alúlról" nem szokott probléma lenni, elég a hengerfejet rendbe tenni.
Viszont telefonon beszéltem Szamosi Mesterrel aki azt mondta, hogy mindenképpen ajánlott volna gyűrűzni is. Igaz Ő nem látta az autót.
Kinek higgyek, mi a tapasztalat?????????
Hát... van miért. Olajfogyasztás 1000/liter, kipufogó vez. tengely egyik bütyke elkopott + hidrotőke és a többi sem valami fénynyes. Az alapjárat ingadozik, először megpróbálok takarítani a folytószelep környékén, ez is egyszerűbb ha szét van szedve.
Voltam a kocsivak Németh Misinél dunakeszin,Ő azt mondta hogy ezeknél az autóknál "alúlról" nem szokott probléma lenni, elég a hengerfejet rendbe tenni.
Viszont telefonon beszéltem Szamosi Mesterrel aki azt mondta, hogy mindenképpen ajánlott volna gyűrűzni is. Igaz Ő nem látta az autót.
Kinek higgyek, mi a tapasztalat?????????
roli1562008-07-22 18:56:54 // 21330
Nagyon köszönöm Whiteskull !
Istenkirály vagy!!
Igazából nem is gondoltam, hogy valaki válaszolni fog, ez aztán a kellemes meglepetés. TUTI a közösség!!!!!!!!
Istenkirály vagy!!
Igazából nem is gondoltam, hogy valaki válaszolni fog, ez aztán a kellemes meglepetés. TUTI a közösség!!!!!!!!
BMW forever!!!!!!!!2008-07-22 11:17:56 // 21329
hát,én nem vittem diagnosztikára,hanem egy szerelő nézett rajta ezt azt és mondja hogy ez a baj.A szonda 12Ezer.DE CSAK MAGNETTI MARELLI-T!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!munkadíjjal együtt 20E-volt.Azóta nincs ilyen gondom.
PiKE2008-07-22 11:16:06 // 21328
Köszi a gyors választ. Autódiagnosztika kimutatja a szonda hibáját? Ha az lesz a hiba, forintban mire számítsak kb?
András bácsi2008-07-22 11:13:42 // 21327
Ezt passzolom.
GTPeti2008-07-22 11:11:32 // 21326
"Hol érdemes ezt beszerezni és mennyibe kerül?"
BMW forever!!!!!!!!2008-07-22 11:10:35 // 21325
Üdv!Nekem akkor csinálta amikor behalt a szondám,sőt,még le is fulladt.kicsit túráztatnom kellett,hogy ne fulladjon le,ja.....és 1-be induláskor ua.csak nagygázzal tudtam indulni,mert fulladt.
András bácsi2008-07-22 11:09:05 // 21324
Válaszoltam, csak átsiklottál. :)
GTPeti2008-07-22 11:06:18 // 21323
Akkor légyszi válaszolj a lentebbi kérdésekre is. Danke! :)
András bácsi2008-07-22 11:05:01 // 21322
Otthon. Van eszterga. Egy sör volt a faternek. :)
Szerintem a 200e úgy reális egy kopásra.
Szerintem a 200e úgy reális egy kopásra.
Ferke2008-07-22 11:03:02 // 21321
Nekem a felülről szereléstől fáj a hátam. Alul legalább lehet feküdni és pihenni.:) Bár lehet, az a baj, hogy nem vagyok elég magas...:)
GTPeti2008-07-22 11:02:47 // 21320
És Te hol szabályoztattad fel?
Mennyibe került?
Mennyi km-nél érdemes hozzáfogni a művelethez? (Saját tapasztalat a Fiatomnál. 200e-t nem bírtak ki a kefék.)
Mennyibe került?
Mennyi km-nél érdemes hozzáfogni a művelethez? (Saját tapasztalat a Fiatomnál. 200e-t nem bírtak ki a kefék.)
András bácsi2008-07-22 10:59:30 // 21319
Igaz.
A szabályozáshoz vagy leforrasztod az egész hidat, vagy kell egy állvány, vagy befogó, amivel hozzáférsz. Illetve eszterga válogatja. Rossz esetben meg nagyon vékony lehet szabályozás után a csúszógyűrű.
A szabályozáshoz vagy leforrasztod az egész hidat, vagy kell egy állvány, vagy befogó, amivel hozzáférsz. Illetve eszterga válogatja. Rossz esetben meg nagyon vékony lehet szabályozás után a csúszógyűrű.
András bácsi2008-07-22 10:57:23 // 21318
Jaja: András bácsinak fáj a háta, a keze az alulról szerelésnél. :)
A JTD-nél meg egyértelmű, hogy felfelé. Szerintem nem is fér ki máshol.
A JTD-nél meg egyértelmű, hogy felfelé. Szerintem nem is fér ki máshol.
GTPeti2008-07-22 10:55:47 // 21317
Igazából a kiszerelés utáni része izgat...
A kérdéseim:
A szervízCD szerint a fesszabályozó egyben van a kefékkel. Igaz ez?
Hol érdemes ezt beszerezni és mennyibe kerül?
Igaz-e, hogy kefecserét önmagában nem érdemes csinálni, mert a forgórészt is fel kell újítani? (Ellenkező pl. esetben pattognak a kefék->szikrázik->tönkremegy a feszszab.)
A kérdéseim:
A szervízCD szerint a fesszabályozó egyben van a kefékkel. Igaz ez?
Hol érdemes ezt beszerezni és mennyibe kerül?
Igaz-e, hogy kefecserét önmagában nem érdemes csinálni, mert a forgórészt is fel kell újítani? (Ellenkező pl. esetben pattognak a kefék->szikrázik->tönkremegy a feszszab.)
Otto2008-07-22 10:52:09 // 21316
Mint látod, András bácsi felülről szedi ki a generátort, mondjuk,ha könnyebb, akkor én is ott fogom.Már szedtem alulról, fekve alatta, akkor azt hittem megszülök.:)
De akkor még szét kell szedni a generátort, műanyag burok le, le kell forrasztani a drótokat és lejön a teteje.
Igazából ilyen egyszerű.:D
De akkor még szét kell szedni a generátort, műanyag burok le, le kell forrasztani a drótokat és lejön a teteje.
Igazából ilyen egyszerű.:D
GTPeti2008-07-22 10:46:05 // 21314
Sziasztok!
Cserélt már vki keféket a generátorban? (156)
Cserélt már vki keféket a generátorban? (156)
PiKE2008-07-22 10:28:29 // 21313
Hi!
146 (1.8ts) kocsimmal lenne olyan gondom, hogy alacsony fordulaton (1000-2500) gázadásra fullad, horkol a gép. Teszi ezt üresben, álló helyben is. Füstölni nem füstöl, legalább is amennyire meg tudom állapítani az utasfülkéből. Néha "elmúlik" a gond, és érezhetően megnő a nyomtaték kis fordulaton is. Találkozott valaki ilyen problémával? Előre is köszi.
146 (1.8ts) kocsimmal lenne olyan gondom, hogy alacsony fordulaton (1000-2500) gázadásra fullad, horkol a gép. Teszi ezt üresben, álló helyben is. Füstölni nem füstöl, legalább is amennyire meg tudom állapítani az utasfülkéből. Néha "elmúlik" a gond, és érezhetően megnő a nyomtaték kis fordulaton is. Találkozott valaki ilyen problémával? Előre is köszi.
András bácsi2008-07-22 07:58:35 // 21312
Szerintem felülről. Legalábbis én úgy "szeretem". :)
Lali752008-07-22 04:17:41 // 21311
nem a gyertya a legnagyobb gond,hanemhogy fustol a motor
Otto2008-07-22 01:22:17 // 21310
Sziasztok!
TS 16V- nél alulról, vagy felülről könnyebb a generátor kiszedése?
.
TS 16V- nél alulról, vagy felülről könnyebb a generátor kiszedése?
.
[k i z z o]2008-07-22 00:57:23 // 21309
Hi,
szedd ki, pucold ki őket. Igy ne járj a katalizátort is agyonveri.
szedd ki, pucold ki őket. Igy ne járj a katalizátort is agyonveri.
Lali752008-07-21 21:44:51 // 21308
Hali!
Köszi az észrevételt,lehet benne valami,Brisk gyártmányú
gyertyák vannak benne,egyszer már úsztak benzinben,
selejtezendők,de nincsenek anyagiak az újakhoz...
:-(
Köszi az észrevételt,lehet benne valami,Brisk gyártmányú
gyertyák vannak benne,egyszer már úsztak benzinben,
selejtezendők,de nincsenek anyagiak az újakhoz...
:-(
alfa kutya2008-07-21 19:17:55 // 21307
Sziasztok szerintetek mi lehet a probléma hogy ha hideg motornál rosszul indul az auto hengereknek furcsa hangja van?1.4 boxer
kertecs2008-07-21 12:17:56 // 21306
Mi a konkrét problem, ami miatt szétborítod?
Whiteskull2008-07-21 11:13:49 // 21305
roli1562008-07-21 11:01:04 // 21304
Köszi kertecs Cartárs!!
Átnézem azt a CD-t újra, tudom, hogy spec. dolog, de beleállok ;-), Csináltam már ilyet más OFF-os típusokon. A szervízben olyan összeget mondtak a műveletre, hogy leültem. Inkább a gépre és szerszámra költöm azt amit a szervízben hagynák.
JA, Most jelzem hogy a célszerszámokat Cartársaknak nagyon szívesen kölcsönadom ( majd jelzek, hogy mi van )!! Ha már meglesz legalább használjuk.
Csao.
Átnézem azt a CD-t újra, tudom, hogy spec. dolog, de beleállok ;-), Csináltam már ilyet más OFF-os típusokon. A szervízben olyan összeget mondtak a műveletre, hogy leültem. Inkább a gépre és szerszámra költöm azt amit a szervízben hagynák.
JA, Most jelzem hogy a célszerszámokat Cartársaknak nagyon szívesen kölcsönadom ( majd jelzek, hogy mi van )!! Ha már meglesz legalább használjuk.
Csao.
kertecs2008-07-21 08:34:23 // 21303
[k i z z o]2008-07-20 21:28:17 // 21302
Hi, miert a szivotengelyt piszkáltátok? Sokat kap / amit kap azt nem tudja elégetni. Gyujtást nézegesd át. Az elégetlen anyag durrog vissza a szivocsövedbe.
Minden henger megy? Szivótengelyt elég el kell ahhoz rakni, hogy ilyet csináljon.
kizzo
Minden henger megy? Szivótengelyt elég el kell ahhoz rakni, hogy ilyet csináljon.
kizzo
alfa kutya2008-07-20 13:38:07 // 21301
Köszi!
Erhard 242 (Pure Energy)2008-07-20 13:35:41 // 21300
hogy hogy menyinek kéne? ki mennyiért adja...a hivatalos ára 46e...amúgy 30 környéke..
alfa kutya2008-07-20 13:33:35 // 21299
Még egy kérdésem lenne mennyinek kell lennie az alapjáratnak
alfa kutya2008-07-20 13:28:17 // 21298
Köszönöm szépen
Erhard 242 (Pure Energy)2008-07-20 13:19:41 // 21297
lényegében ua..
Erhard 242 (Pure Energy)2008-07-20 13:19:16 // 21296
üresjárati szabályzó van benne :)
alfa kutya2008-07-20 13:15:47 // 21295
Esetleg nem tudja valaki hogy1.4 boxerben van alapjárati motor
Poló2008-07-20 12:57:03 // 21294
Szerintem lesz olyan cartárs, aki tudja a nyomatékot (pl András bácsi, Csöri).
roli1562008-07-20 12:49:19 // 21293
Általában igen, de sajnos nem mindíg. De azért köszi!!