Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

BuBu.2007-10-01 18:02:04 // 17649
probáltad már bejáratni a munkahengert
szétszeded és ki be huzga:))))
Stee1462007-10-01 18:00:37 // 17648
Már két garnitúra új betét elégett kb. 20e km.alatt, a tárcsa a legutóbbi betétcserénél szabályozva lett. Szóval ezekkel én már nem akarok szarakodni.
Fékoljacsere, légtelenítés kb. 3-szor volt a cipergés óta. tehát ez is kilőve.

A dugattyú, na az lehet hogy szar, bekap, befog vagy mit csinál.
BuBu.2007-10-01 17:59:25 // 17647
mire gondolsz???
mien csavarokal játszak??
norbee2007-10-01 17:53:06 // 17646
33-asnak gyárilag nem állítható, a csavarokkal és a likakkal kell játszani.
BuBu.2007-10-01 17:49:47 // 17645
sziasztok lenne egy kérdésem az autom kapott egy ültetö szettet és a bal elsö kerekem de kicsit a jobb elsö is de az nem anyira azóta elörébb van mint kellene
rugó, golyaláb,toronyszilent,toronycsapágy lett cserélve egyben,
a rugó h&r a golyaláb meg boge márkáju
azota cserélgetek mindent benne rugo golyalább stb stb
már visszakerült az eredeti konstrukció is egyszer de azzal is rossz volt
elötte nem volt ijen.
az elsö futomüvön nem lehet álitani elöre hátra valahogy??
bármijen ötletre nyitot vagyok:)))))
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2007-10-01 16:54:00 // 17644
Persze.Nem ördöngös dolgok ezek csak némi logika kell hozzá,megjegyzem persze én sem az ujjambol rángattam elő,olyantól tudom aki ért hozzá,ellestem tanulgattam.
norbee2007-10-01 16:51:08 // 17643
Mindenkinek magas a CO-ja. Könyv szerint 155 CO 0,4, gép szerint 0,2-nek kéne lennie.
Ferke2007-10-01 16:50:33 // 17642
Igan, az is lehet. Lehe, hogy a tárcsa minimális válla miatt égett meg a széle. De azért simán lehet, hogy egy rakás xar a betét. Textar-ból és ferodo-ból is láttam már nagyon gagyit. Ha meg szorul vagy korábban szorult a munkahenger kicsit, akkor szintén nyikoroghat, mert akkor is megég. Ez mondjuk a tárcsán látszódik is.
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2007-10-01 16:46:42 // 17641
megoldás=kiveszed a pofákat körben mindegyiket köszörüvel szépen lecsapod 1x45-re,=nyikorgás megszünik.
Miért? amikor fékezel a pofák körben megégnek bekeményedik és nyikorog.
Ferke2007-10-01 16:36:53 // 17640
Semi baja a féknyeregnek, az tuti. Valszeg a betéted xar, és azért visít (esetleg rosszul kopott, vagy a tárcsa már vállas).
Vagy esetleg lehet, hogy a féked kicsit befog. Szét kéne szedni, kipucolni, teljes fékolajcsere,légtelenít, és próba megint.
De először ellenőrizd, hogy befog-e esetleg a fék.
Stee1462007-10-01 16:27:21 // 17639
Sziasztok!

Két problémára keresek megoldást, illetve sacc javítási árakat (nagyásgrendileg).
- magas a CO-m. Most voltam zöldkártyán, megkaptam ugyan, de állítólag magas volt a CO. :) Ezzel mit lehet kezdeni?
- Ciperegnek a hátsó fékeim, menet közben. Nem fékezéskor, hanem menet közben. A betétek, tárcsák rendben vannak. Egyéb dolgokkal lehet gáz. Pl. féknyereg?, hátsó fék dugattyú (vagy minek hívják). Ezek mennyibe jönnek ki. Bontottat ebből nem nagyon akarok, mert 2,5 éve szívok ezzel a cipergéssel, tehát nem ideiglenes megoldást akarok, hanem tuti-t. :)

Előre is köszi ha valaki tud segíteni, öteleket adni!
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2007-10-01 12:31:46 // 17638
ja-))) alfára jár az eszünk.
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2007-10-01 12:30:57 // 17637
nekem 5 rongy volt a tömités de megérte,mert azota sincs semmi baj vele,egy ideig én is paráztam az olaj miatt amit a gyergyánál találtam aztán rájöttem,hogy a simeringem szar és nyomja be oldalra azt a kis olajat.nem cserélem ki egyenlöre mert nem vészes,nincs kedvem a gyujtást állitgatni emiatt.
Poló2007-10-01 12:28:33 // 17636
Csöri csinálta, én csak ott álltam mellette :)
Vezérlést cserélt és akkor nézte, hogy van a gyertyáknál egy kevés olaj. Aztán mikor rakta össze, akkor megkente a tömítést és úgy tette vissza. Új tömítést nem volt lehetőségem abban a pillanatban venni.
Ferke2007-10-01 12:27:44 // 17635
Nah, ezt szinte egyszerre írtuk.:))
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2007-10-01 12:27:15 // 17634
nagyon fontos a szelepfedél tömitésnél,hogy jól le legyen tisztitva mikor cseréled,olajmentesen,féktisztitóval lefujtam,áttöröltem,fbs+tömités+fbs,és a fedél.legalább 3 órán át nem szabad inditani.
Ferke2007-10-01 12:26:14 // 17633
Jó ötlet a paszta, mert sajnos alfa/fiat betegség a szelepfedél lefogatási megoldás.
Azért nem árt lecserélni a tömítést, mert kb 1500ft, és jobb egy új tömtést pasztázni, mint egy retkesebbet-használtabbat takarítgatni és azt pasztázni+nem árt kitakarítani akkor már rendesen az egész szelepfedelet, főként a tömítés vájatában.
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2007-10-01 12:21:43 // 17630
a tubusnak?vagy a pasztanak?piros nem rémlik.
Poló2007-10-01 12:19:15 // 17629
Ha jól emlékszem, akkor piros színe volt.
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2007-10-01 12:18:14 // 17628
A valami paszta az fbs lehetett,legalább is én azt használom,tömitésre.)))
Poló2007-10-01 12:16:02 // 17627
Szia!

Nekem is volt a gyertyáknál egy pici olaj. Nem kell tömítést cserélni, nekem Csöri körbekente a szelepfedéltömítést valami pasztával és úgy tette vissza.
Adrián2007-10-01 12:15:58 // 17626
Nem az olaj betöltő nyiláshoz közelebbiek?A Ts motoroknál mivel elég mélyen vannk a gyertyák előferdülhet hogy olaj betölt. kor félre ment és az ott sokáig megmarad!Van rendszers olaj fogyásod?
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2007-10-01 12:13:52 // 17625
nem zaklatás mindenki ugy okosodik,hogy emgkérdezi ha nem tud valamit.szerintem valahol beverödik az olaj oda,kivülröl,máshogy nem kerülhet oda.
Ferke2007-10-01 12:04:22 // 17624
Nincs egy fotód róla? Nem emlékszem pontosan, de úgy rémlik, hogy oda nemigen mehet be az olaj a szelepfedél tömítés felől.
Ferke2007-10-01 12:03:07 // 17623
Bakker.:( Na ezért nem árt, ha hozzáértő csinálja, az alfa TS vezérlése elég spec.
Dévid2007-10-01 00:26:45 // 17622
Ma kiderült a szerelőmnél, hogy el volt cseszve a vezérlésem, és agyonkókányolták a légmennyiségmérőm... azért egy szeleptisztító-injektortisztító nem fog ártani :DDD
Bazsa722007-09-30 22:40:40 // 17621
Köszi:)
falcokc2007-09-30 22:32:43 // 17620
valószinű!
Bazsa722007-09-30 22:31:28 // 17619
Szép estét!
Remélem nem veszitek zaklatásnak, de feltenném mégegyzer a kérdésem, hát ha van valakinek egy jó ötlete:
Tegnap, mikor gyertyát akartam cserélni, mert egy kicsit furán járt (hidegen rángatott és néha durrogott). Mikor levettem a gyertyáról a csonkokat, ahogy szemben álsz a motorral, balról az első négyben ált az olaj? :(
Tudja valaki, hogy mitől került az oda????
Szelepfedél tömítés?
Ha valaki tudja, esetleg járt már így, segítsen.
Köszi előre is.
GEORGE2007-09-30 18:18:46 // 17618
Fiat 1,9 TD vez. tengely eladó!
160D1000 motorkódú motorból.
5000 Ft írjatok az oldalamra ha valakinek kell.
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2007-09-30 15:58:28 // 17617
Lehet hogy igazad van,de mig nem csináltam ezt addig folyamatosan beporosodott,és többször gondjaim voltak emiatt.Azóta semmi bajom.
Face2007-09-30 15:46:32 // 17616
A csatik és a relék havonta szét illetve ki huzogatásával csak azt éred el hogy előbb utóbb 100% h kontaktosak lesznek!.... Totál felesleges.
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2007-09-30 15:20:51 // 17615
Leirom én mit csinálok.Havonta átnézem a kábeleket,gyergyákat,kitisztitom kontaktsprayvel átfujogatom,szilikonnal átkenem,a reléket kiveszem ugyan csak átfujom mindet,ellenörzöm a féltengelyeket,silenteket,áthuzom az összes csavart amit elérek,leveszem a légtömegméröt,kipucolom a pillangoszelepet,brigécioval a rugot megtisztitom ami a pillangoszelepet mozgatja,a bowdent zsirsprayvel befujom,ajtozsanérokat átfujom,gumikat szilikonozom(hetente),igyekszem havonta aknára állni,alánézni átturni mindent,silenteket ugyancsak átfujkálom silikonnal.Röviden ennyi,megvan egy óra alatt.Otthon mosom,takaritom,mert senki sem törli ki az ajtogumikbol a piszkot+silikont bele.
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2007-09-30 15:11:08 // 17614
én injektor tisztitó folyadékot használok,kombinálva szeleptisztitóval,az egyik sárga a másik piros flaskonban,a nevét passzolom.
Dévid2007-09-30 14:58:09 // 17613
Amúgy elég erőtlen a motor szerelőm szerint, mint egy gyengébb 1.6os, pedíg 2.0 T.Spark van ráírva. Mivel tudnám kipucoltatni az injektorokat, szelepeket? Véleményem szerint nem tett jót a kocsinak, hogy 2 hengerrel jártak vele hosszú időn át, mivel 4 gyertya be volt halva.
Dévid2007-09-30 14:52:31 // 17612
Most vettem a kocsit, pár alkatrészt cserélnem kellett már. Olaj, vezérműszíjak alapból cserélendőek, plusz 140000nél még eredeti gyertyák voltak benn, kuplungtárcsám széttört az első utamon miután megvettem. 2 lengőkart is cserélni kellett. Most várom hogy hívjon a szerelő, mehetek a kocsiért.
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2007-09-30 14:46:08 // 17611
elfelejtettem.ne járj vele sokat,nekem utközben ment haza,mikor kiszedte a szerelö szét volt törve a tárcsa.
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2007-09-30 14:44:23 // 17610
igy mar nagyon valoszinü hogy a kuplung a bünös,ha hirtelen felpörög,akkor megszünik a kapcsolat,a motor és a futomü között,a kuplung kiold ugye és mivel felszabadul a terhelés,hirtelen felpörög a motor,nekem is csinálta mikor szétment a kuplungom.
MIFI2007-09-30 14:33:12 // 17609
A gázbovdent néztem az sértetlen! A kuplungot cserélni kell mert eléggé fent fog a kinyomócsapágynak is sistergő hangja van ha kinyomom a kuplongot. :( Lehet egyszerűen a kuplung csere az megoldaná a gonodot?
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2007-09-30 14:21:53 // 17608
nézd meg a gázbovdet nincs -e kiszörösödve és néha felakad,kupkung fog rendesen?ha a pillangoszelep rugoja beragad az csinalhat ilyesmit,de keveset irtál,ha kinyomod a kuplungot akkor mit csinál,stb.
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2007-09-30 14:19:20 // 17607
fejböl meg nem mondom neked a tipusat mert mindig egy hejen veszem es tudjak mit kell adni,amugy palotan lehet kapni a pozsony uton van egy alfa lancia alkatreszbolt.
MIFI2007-09-30 14:17:11 // 17606
jah ezt elfeletettem 2.0 ts motor
MIFI2007-09-30 14:14:04 // 17605
Üdv!
Nem tudna valaki tanácsot adni,hogy van amikor húz rendesen van amikor + majdnem csak pörög a motor? Mitől lehet ez??
Selmak2007-09-30 11:29:32 // 17604
Arab olajt? Az melyik?
Georgee2007-09-30 11:11:10 // 17603
Köszi,azt hittem nem kell m.szervízbe mennem.
Csöri2007-09-30 11:09:11 // 17602
Gyári kulcsot márkaszervízben tudsz rendelni. Utána a kodkártyán lévő számokkal lövik be a kulcsokat.
Georgee2007-09-30 11:05:08 // 17601
Hi Csöri,
Az lenne a kérdésem,hogy 147 hez gyári kulcsokat tudsz szerezni,mert az enyémek már kezdenek kontaktosak lenni,elemcsere ellenére is hol műkönek a gombok hol nem.
Csöri2007-09-30 10:44:44 // 17600
Ki lehet.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak