Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2007-09-30 10:38:05 // 17599
A 10w40 tökéletes,ajánlott a selénia,de én személy szerint arab olajat használok a szeléniával megegyezö paraméterei vannak.
Dévid2007-09-30 10:27:56 // 17598
Üdvözletem a hölgyeknek és az uraknak!
Lenne egy fontos kérdésem, milyen típusú olajat ajánlotok egy 2.0 TS motorba? A gyári ajánlás 10W-40.
Lenne egy fontos kérdésem, milyen típusú olajat ajánlotok egy 2.0 TS motorba? A gyári ajánlás 10W-40.
Bazsa722007-09-28 23:05:48 // 17597
Szép estét!
Ma gyertyát akartam cserélni, mert egy kicsit furán járt (hidegen rángatott és néha durrogott). Mikor levettem a gyertyáról a csonkokat, ahogy szemben álsz a motorral, balról az első négyben ált az olaj? :(
Tudja valaki, hogy mitől került az oda????
Szelepfedél tömítés?
Ha valaki tudja, esetleg járt már így, segítsen.
Köszi előre is.
Ma gyertyát akartam cserélni, mert egy kicsit furán járt (hidegen rángatott és néha durrogott). Mikor levettem a gyertyáról a csonkokat, ahogy szemben álsz a motorral, balról az első négyben ált az olaj? :(
Tudja valaki, hogy mitől került az oda????
Szelepfedél tömítés?
Ha valaki tudja, esetleg járt már így, segítsen.
Köszi előre is.
GTV_GAB2007-09-28 10:46:58 // 17595
üdv mindenkinek!
ki lehet mérni a lambda szondát h jó-e vagy sem?
elment az erő a vasból és meg-megtorpan 3000-5000rmp között
ki lehet mérni a lambda szondát h jó-e vagy sem?
elment az erő a vasból és meg-megtorpan 3000-5000rmp között
Mogyoró2007-09-28 09:43:57 // 17594
Szevasztok Cartársak!
Miután senkinek nem volt ötlete a városi forgalomban állandóan kigyulladó UDC hibakódra ezért nekiláttam a tesztelgetéseknek. Levettem a kerekeket mert mindíg kanyarban adta be a hibakódot. Az egyik hátsó keréknél megtaláltam a kipörgésgátló kidörzsölődött vezetékét ahol néha letestelt, és ugye beadta a hibakódot. Röviden ennyi.
Remélem valakinek hasznára lessz!
Miután senkinek nem volt ötlete a városi forgalomban állandóan kigyulladó UDC hibakódra ezért nekiláttam a tesztelgetéseknek. Levettem a kerekeket mert mindíg kanyarban adta be a hibakódot. Az egyik hátsó keréknél megtaláltam a kipörgésgátló kidörzsölődött vezetékét ahol néha letestelt, és ugye beadta a hibakódot. Röviden ennyi.
Remélem valakinek hasznára lessz!
Selmak2007-09-27 16:58:19 // 17593
Maradék, tuning iránti vágyamat sikerült nullára redukálni a kettős tömegű lendkerékkel.
Ferke2007-09-27 16:02:36 // 17592
Na ja. Mondom én, hogy Giovanniéknál bármi lehetséges!:))
Cgo2007-09-27 11:10:46 // 17591
hmmm, akkor megis nekem lett igazam, es a 146-ban (105 lovas JTD) kettos tomegu van :)
pb_2007-09-26 22:44:03 // 17590
Jogos! Igazad, valamiért vezműszíjra asszociáltam.
Mind1 akkor sem indítgatnám, mert ki tudja, hogy a szíj dbok hova kerültek, netán vezérlés környékére is jutott belőle, és az nem túl egészséges.
Mind1 akkor sem indítgatnám, mert ki tudja, hogy a szíj dbok hova kerültek, netán vezérlés környékére is jutott belőle, és az nem túl egészséges.
zappali2007-09-26 22:34:23 // 17589
A hosszbordászíjról beszélünk!
Szerintem az nem feltétlenül okoz ilyen súlyos
dolgokat. Vagy rosszul tudom?
A motor nem állt le, csak a szakodozó szíj miatt
furcsa hangok jöttek belöle, ezután lett leállítva.
Szerintem az nem feltétlenül okoz ilyen súlyos
dolgokat. Vagy rosszul tudom?
A motor nem állt le, csak a szakodozó szíj miatt
furcsa hangok jöttek belöle, ezután lett leállítva.
pb_2007-09-26 22:28:09 // 17588
Szépen elkezd csattogni, és leáll magától. Elindítani nagy valószínűséggel nem is fogod tudni. Ha indítgatjátok és egész véletlenül beröffen 1-2 fordulat erejéig, akkor ilyenek következhetnek be, hogy beszakad a dugó/k teteje, vagy valamelyik hajtókar +nézi, milyen a motortér kívülről, és efféle nyalánkságok.) Ha szerencséje van a haverodnak, akkor "csak" néhány szelep, és szelepvezető köszönt L.
Bálesz2007-09-26 22:25:18 // 17587
Lassan gurultam egy jobbra kanyarodó sávban kinyomott kuplunggal és váltottam kettesbe. Aztán kuplung ki és finom gázadásra nem akart gyorsulni többé csak gurult... műszerfalon minden világított, gondoltam lefulladt és még gurulás közben újra indítottam volna 2x, de nem indult. egy nyikk nélkül állt le. Se füst, se csattogás, se lángcsóva, se durranás, se felcsapódó motorháztető semmi csak leállt szépen csendeben. Amíg balra elnéztem addig jobbra elszaladt a ménes ;)
Hozzáteszem reggel 7:30 körül volt a Hungária és a Kerepsi út sarkán a BS-vel szemben (Arena Cornenren dolgoztam még akkor) és nem szólt se rádió, se beépíttett jobb egy se semmicsak az autónak kellett volna duruzsolnia... De nem tette.
Hozzáteszem reggel 7:30 körül volt a Hungária és a Kerepsi út sarkán a BS-vel szemben (Arena Cornenren dolgoztam még akkor) és nem szólt se rádió, se beépíttett jobb egy se semmicsak az autónak kellett volna duruzsolnia... De nem tette.
Bálesz2007-09-26 22:19:45 // 17586
Bezony. Szóval türelemmel várom, hogy elkészüljön a gép és ismét szólid sofőrként haladás sz ország útjain! Kicsit már kezd hosszúváv válni a kényszer szünet, de ez van.
zappali2007-09-26 22:19:20 // 17585
És milyen hangja volt, mikor leállt?
Gondolom a hengerek és a szelepek találkája
ad valami jellegzetes hangot.
És magátol megállt vagy Te állítottad le?
Gondolom a hengerek és a szelepek találkája
ad valami jellegzetes hangot.
És magátol megállt vagy Te állítottad le?
Ferke2007-09-26 22:14:21 // 17584
Na igen, 170 ezer...az már tényleg hálás!:))
Bálesz2007-09-26 22:01:25 // 17583
Előszőr arra gondoltam hálátlan! És Eladom így ahogy van minél messzebre legyen.
Aztán!
Szerelő megmutatja a szíjat és felvilágosíjuk egymást: az autóban óra szerint 170500 Km van a szíj, pedig gyári... Szóval még is csak hálás volt a gép, mert út közben hagyott, hanem 150 m-re a garázstól és aszíj is addig kitartott! Nem gagyi csak több gondoskodást igényelt volna. Ezért rendbehozatom és Hajtani fogom a ménest!
Aztán!
Szerelő megmutatja a szíjat és felvilágosíjuk egymást: az autóban óra szerint 170500 Km van a szíj, pedig gyári... Szóval még is csak hálás volt a gép, mert út közben hagyott, hanem 150 m-re a garázstól és aszíj is addig kitartott! Nem gagyi csak több gondoskodást igényelt volna. Ezért rendbehozatom és Hajtani fogom a ménest!
Ferke2007-09-26 21:56:05 // 17582
Ismerős:)) Én is csak pár napot kértem a vastól...de nem kaptam.:(
Bálesz2007-09-26 21:53:04 // 17581
Bár nem vagyok szerelő sem, DE be nem indítanám az biztos! Még akkor is ha "OFF". Nehogy nagyobb kárt csináljon egy ilyen egyszerű mozdulat, mint a kulcs elfordítása. Olcsóbb egy új vonztatókötél ;)
Ha ilyen apró figyelmetlenségről kívánsz tapasztalatot olvasni nézz be a blogomba.... Én is mondtam a járágnynak, hogy még egy út munkába aztán a műhelybe (durván 500 Km) aztán csak pislogtam mikor szétszaladt a ménes... Én nem kockáztatok többet ilyennel asszem.
De lehet más mást ír. Én pórul jártam már. Üdv!
Ha ilyen apró figyelmetlenségről kívánsz tapasztalatot olvasni nézz be a blogomba.... Én is mondtam a járágnynak, hogy még egy út munkába aztán a műhelybe (durván 500 Km) aztán csak pislogtam mikor szétszaladt a ménes... Én nem kockáztatok többet ilyennel asszem.
De lehet más mást ír. Én pórul jártam már. Üdv!
zappali2007-09-26 21:46:42 // 17580
Vigyázat OFF-os verda! :)
Hali!
Egyik haverom F-Astma 1.4-es 16 szelepes gépében szíjjelszakadt a hosszbordásszíj, vékonyabb darabokat be is gyűrt a feszítőgörgő mellé.
Valakinek valami tapasztalata ilyen motorral?
Vajon be lehet indítani a motort, nem lesz baja?
Megpróbáltam elvontatni a szerelőig, de egy frankó
keresztirányú nyomvályúban úgy megfeneklett, hogy elszakadt
a vontatókötelem...Hiába no, az Alfa.nyomaték! Hihi
Szóval most betoltuk egy parkolóba, amíg el nem tudja valakivel húzatni,
de ha saját lábon el tudna gurulni kb. 2 kilométert, az lenne a legeccerűbb.
A legszebb az egészben, hogy ma rakták fel neki a szíjat, mert hétfőn ledobta...
Köszi!
Hali!
Egyik haverom F-Astma 1.4-es 16 szelepes gépében szíjjelszakadt a hosszbordásszíj, vékonyabb darabokat be is gyűrt a feszítőgörgő mellé.
Valakinek valami tapasztalata ilyen motorral?
Vajon be lehet indítani a motort, nem lesz baja?
Megpróbáltam elvontatni a szerelőig, de egy frankó
keresztirányú nyomvályúban úgy megfeneklett, hogy elszakadt
a vontatókötelem...Hiába no, az Alfa.nyomaték! Hihi
Szóval most betoltuk egy parkolóba, amíg el nem tudja valakivel húzatni,
de ha saját lábon el tudna gurulni kb. 2 kilométert, az lenne a legeccerűbb.
A legszebb az egészben, hogy ma rakták fel neki a szíjat, mert hétfőn ledobta...
Köszi!
András bácsi2007-09-26 09:20:47 // 17579
Ez kettős tömegű.
Ferke2007-09-26 09:20:18 // 17578
És ez a 146-os?? Mert akkor tényleg kettős tömegű van benne...
Ferke2007-09-26 09:17:33 // 17577
Ez nem szimpla, ez az a bizonyos kettős tömegű. A főtengely csavarok felett látszik a szimmering, ami körül elforog a külső rész.
Ferke2007-09-26 09:16:13 // 17576
Bandival utánajártunk, és nemigen találtunk sehol 1tömegűt a kettős tömegű kiváltására. Ráadásul ez eléggé lutri, senkinek nincs tapasztalata, hogy a tárcsa rugóinak elhajlása tényleg elégséges-e ahhoz, hogy kiváltsa a kettős tömegű funkcióját sajnos. Tehát én biztos nem kockáztatnék.
Azért lehet más megoldás is: most próbáljuk megfejteni a kettőstömegű titkát. Ha fel lehet újítani, rájövünk, és felújítjuk!:)
Azért lehet más megoldás is: most próbáljuk megfejteni a kettőstömegű titkát. Ha fel lehet újítani, rájövünk, és felújítjuk!:)
Selmak2007-09-26 08:16:27 // 17575
Hát ez eléggé szimplának néz ki. Kuplungtárcsa közepén ha van kiegyenlítő rugó, akkor szimpla lendkerék van benne.
Cgo2007-09-25 20:01:39 // 17574
nagyon rangatott es zorgott, ezert elmentem a Szamosiekhoz, akik csereltek a lendkereket es ha mar lenn volt a valto, a kuplungot is. MIvel nem tudom megmondani, tenyleg ezt kellett-e csinalni, ezert jarok 220 km-t a Szamosihoz, akinek elhiszem amit mond. Az auto OK lett es az a fontos... tehat kuplung biztosan volt cserelve es mellette meg a lendkerek is...
talaltam egy kepet, igy nez ki:

talaltam egy kepet, igy nez ki:

Selmak2007-09-25 14:56:45 // 17573
A Unix honlapján 146 JTD hez a kettős tömegű Valeo-t hozza. Valeo úgy tudom gyárt 156hoz szimpla lendkerekes készletet.
Ferke2007-09-25 14:51:48 // 17572
Hol van utángyártott a kettős tömegűből??
És ki cserélte le a kettőstömegűt szimplára? A 156-osban nem lehet variálni, mert más a főtengelynél a felfogatása is a kettőstömegűnek, illetve a simának.
És ki cserélte le a kettőstömegűt szimplára? A 156-osban nem lehet variálni, mert más a főtengelynél a felfogatása is a kettőstömegűnek, illetve a simának.
Ferke2007-09-25 14:49:26 // 17571
Na most itt valami kavarodás van. A 146-on, ha nem kettős tömegű lendkerék van, akkor minek kellett cserélni??? Merthogy akkor az egy darab vas, kb annyira megy tönkre, mint egy vasgolyó. Max a fogaskoszorú tud kikopni, az meg párszázas tétel.
Szerintem Nekd a kulpungszerkezetet/szettet cserélték a 46-on, nem??
Szerintem Nekd a kulpungszerkezetet/szettet cserélték a 46-on, nem??
Mogyoró2007-09-25 11:18:28 // 17570
Szevasztok cartársak!
156 JTD-ben van egy olyan jelenség, hogy lassú városi éles kanyarokban (körforgalom) kigyullad az UDC hibakód (ASR egyben). Teljesen rendszertelenül de mindíg lassú kanyarban. A számítógépes tesztelés nem mutatott semmi valós meghibásodást. Újraindítás után elalszik. Írjatok ha van valami jó tippetek!
Köszi!
156 JTD-ben van egy olyan jelenség, hogy lassú városi éles kanyarokban (körforgalom) kigyullad az UDC hibakód (ASR egyben). Teljesen rendszertelenül de mindíg lassú kanyarban. A számítógépes tesztelés nem mutatott semmi valós meghibásodást. Újraindítás után elalszik. Írjatok ha van valami jó tippetek!
Köszi!
Selmak2007-09-24 21:29:19 // 17569
Röhely hogy utángyártotban VAN kettős tömegű lendekerék csak tudnám minek? Inkább a kettős tömegüt cseréli a jónép szimplára.
Cgo2007-09-24 21:21:15 // 17568
Cgo2007-09-24 21:09:13 // 17567
huha, en azt nem tudom, milyen van benne, csak azt tudom, hogy a Szamosi cserelte es a gyarira 300000-es javitast mondott a markaszerviz. konnyen lehet, hogy nem kettos....
Ferke2007-09-24 17:28:56 // 17566
Én is csodálkozom ezen. Úgy tudtam, hogy a 105le-s 156-osban is sima lendkerék van. De Giovanniéknál ki tudja?!:))
Ferke2007-09-24 16:17:56 // 17563
A 146-on is kettőstömegű van???
Cgo2007-09-24 16:15:57 // 17562
az duhit leginkabb, hogy nemreg ezt csereltuk a 146-on, most meg ezen is kell :/
Ferke2007-09-24 16:07:21 // 17561
Nem vagyok benne már egyáltalán annyira biztos, hogy megéri ez a dízelmánia.:(
Ha rövidül a táv a melóhely-otthon között, akkor biztos, hogy benyás lesz a köveetkező.
Ha rövidül a táv a melóhely-otthon között, akkor biztos, hogy benyás lesz a köveetkező.
Ferke2007-09-24 16:03:49 // 17560
Az, hogy nem olcsó, nem kifejezés..:(((
Erhard 242 (Pure Energy)2007-09-24 15:59:21 // 17559
őszintén...nem örülök neki...mert nem olcsó játék :(
Ferke2007-09-24 15:57:07 // 17558
Bakker, ez mindenkinél beindult, mint klímaváltozásnál a szülés...:)
Erhard 242 (Pure Energy)2007-09-24 15:56:27 // 17557
elküldtem a mailt...
Ferke2007-09-24 15:53:33 // 17556
Jaja, ez az. A gyári valeo.
Ferke2007-09-24 15:53:08 // 17555
A képen az 1-es (kuplungszerkezet) van rácsavarozva a lendkerékre (ami nincs a képen), tehát a lendkerék és a kplgszerkezet között van a kuplungtárcsa (2-es)
Cgo2007-09-24 15:52:36 // 17554
Erhard 242 (Pure Energy)2007-09-24 15:48:34 // 17553
mailban elküldöm neked...
Erhard 242 (Pure Energy)2007-09-24 15:47:47 // 17552
a motornál...
Cgo2007-09-24 15:47:09 // 17551
milyet ajanlasz?
Cgo2007-09-24 15:46:39 // 17550
akkor hol ez a lendkerek?