
Folytószelepház másnéven pillangószelepház.
A bekarikázott rész az. A motorvezérlő alatt lévő, ezt kell leszedni és kipucolni.
Bazsa722006-07-21 16:07:32 //
12404
Köszi az infót. Meg tudod mondani egy technikai an"alfa"bétának, hogy az a folytószelepet hol találom és miképp tudnám kitisztítani?
Bazsa722006-07-21 16:04:37 //
12403
Az még elmegy, lehet hogy gyenge a légkondihoz, de mikor megállok egy pirosnál, a fordulat ingadozik és ha jól sejtem a szíj felől fura hangok jönnek. Nem zavarna, de a Szilárd azt mondta még marad a meleg egy ideig! :))
Szia!
Ez természetes hogy, ha bekapcsolod a klimát elmennek a lovak.
Ezt az 1,4-es igen csak észre veszi. Vagy hüvös vagy teljesítmény lesz, ez van 103Le és 129Nm :-((. Nagyobb mocinál ez nem annyira érezhető. Az ingadozás meg a folytószelepház elpiszoklódásából adódhat.
Szia! Na látod ez engem is érdekelne...mintha a klíma ráadása után igen megfogyatkoznának a lovak....ha kikapcs...akkor meg megtáltosodik! Erre varjunk gombot!
Bazsa722006-07-21 15:45:00 //
12400
Üdv mindenkinek!
Kis segítség kellene.
Mi lehet a probléma, hogy ha a légkondi bekapcsolása után nagyon visszaesik a teljesítmény, haragosabb a motor hangja, és megálás esetén ingadozik a fordulat?!
Koszos a hűtő, gyenge hozzá az aksi, szíj feszesség, vagy úgy rossz, ahogy van???
Mondjatok valami bíztatót! :)
Addig is szép napot és hűvös autókázást! lol
:-)))))
Már szerintem nem tudnak sokkolni,felkészültem mindenre!Ill úgyérzem:-))))Ma dél körül hívhatom őket,mellettem két kardiológus is lesz,és majd akkor mondanak diagnózist:-((
Nekem szerelőm azt mondta hogy, nem muszáj mind a 16-ot cserélni, mert ha megvan melyik oldalon (szivó vagy kipufogó) szar elég csak azokat cserélni, így rögtön csak 8db-ról van szó. De azt is mondta inkább jobb egybe mindet az a biztos. :-((
A szervizkamion se rossz ötlet, csak sokat kell rájuk várni hogy kiérjenek. :-))
Xixo2006-07-19 10:19:18 //
12397
Akkor hívd ki a gyári szervízcsapatot!! Majd jönnek a szép nagy kamionnal és megcsinálják nálatok az udvarban, persze ingyééé!!! :-))))
Okés,köszi!Én abból indultam,ki amit egy off opelos haver mondott,h db-ja 8000 ft!De ez így sokkal barátibb:-)))Remélem nem lesz rá szükség,ma este húzzuk át az alfamágushoz,csak attól félek,h az Alfa Romeo be fog perelni hitelrontásért:-)))))))))))))))))))
Kau2006-07-19 06:53:14 //
12395
Köszönöm!
62 ezer forint a 16 darab
Sajnos szóba került a hidrotőke is,igaz még csak találgatás szintjén....az igaz,h ha az agyanús,akkor mind a 16-ot ki kell cserélni,mert az nem tudják belőni,h melyik hibás????Mert akkor az kb 130.000 ft:-(((((((((((
Ha ez tényleg így lesz,akkor nincs erre valakinek valami jó kedvezménye??
Szerdán jön érte egy alfás miskolci szerelő,majd ő kimondja a végszót!
71719650, 71739628 gyári szám.
Dayco PI 166 SHPN 240H
6927Ft
Kau2006-07-18 14:27:04 //
12391
Sziasztok!
Meg tudná valaki mondani, hogy milyen típusú/cikkszámú vezérműszíjj kell egy 1.6 TS 146-os Alfához? (2000-es évj.)
Ha valaki márka szerint is megtudná nézni, akkor Gatesnek a száma is kellene.
:-)))
Szia Gabi!
Na megint új vélemény. Pedig már épp megbarátkoztam a gondolattal hogy nem bánt a jel ha pukkanik :-)
Ok. Légzsák kivesézve.
Jel marad :-)
Tetőkárpit. Sztem az én autómban nincs függönylégzsák vagy hogy híjják.
A kárpitot a megfelelő, ritka, nyugodt pillanatban fogom csinálni :-)
Ha lebontom a borításokat meg leveszem a többi nyalánkságot, a papírra új kárpit fog menni, mert a régi teljesen megnyúlt és lassan a fejemre ereszkedik.
A legolcsóbb megoldás a saját kezű :-)
Vagy tudok adni bontós számot, de ott is csak lehúzzák az anyagot, így ugyanott leszel, azaz megnyúlt anyagod lesz.
Tehát a legjobb egy új anyag beszerzése.
Leszedhetd a fém jelet nyugodtan
:-)))
Ez nagyon jó :-)
A szélvédőt könnyen fogom pótolni. Már ha utána még érdemes lenne a széjjel törött autóba rakni ;-)
De jó hogy ennyien válaszoltatok :-)
Most már kezdek abban hinni hogy nem bánt az Alfa-jel.
Védőszellem inkább? :-)
:-(
Az az igazság, láttam egy heget, amit egy ilyen jel okozott.
Arra nem emlékszem hogy Alfa volt-e.
Ezért támadt bennem ez a kérdés.
:-)
Hát ez jó!
Hát senki nem ért hozzá?! :-)))
sztane2006-07-17 18:05:12 //
12383
ha nem fordul át a motorod, akkor mindenképpen javaslom a vezérlés ellenőrzését.
Hello!
A múlt héten üzemmeleg motornál elkezdett ingadozni az alapjáratom. A hétvégén kitakarítottam (féktisztító sprayvel) a légtömegmérőt, meg kitakarítottam a folytószelepházat a folytószelep körül (volt ám olajos lerakódás) és jó is volt egy darabig, de két nap múlva úgy elkezdett ingadozni az alapjárati fordulatszám, hogy le is állt a motor de előtte majd kiugrott a helyéből. Aztán újraindítottam és szépen járt, de a forgalomban menet közben egyszercsak elkezdett torpanni az autó, hiába nyomtam a gázt meg kapcsoltam visszafelé, az autó csak lassult és lassult, aztán egyszercsak észheztért és egy napig semmi hibajelenség, pedig az eset után elvittem egy kies útszakaszra és meghajtottam, majd hagytam alapjáraton forogni jó sokáig és semmi, szép egyenletesen járt.
Ma reggel a szervíz felé olyan 70 fokos hűtővíz mellett megint eljátszotta ezt a menet közben elkezd lassulni dolgot, hiába nyomom a gázt, de olyan 10 másodperc múlva mintha mi sem történt volna jó volt egész a műhelyig, meg haza. A műhelyben a hibakódkiolvasó két hibát talált, az egyik a lamdaszonda hibajele (ez még valszeg az előző rossz szondától maradt meg amit azóta kicseréltem, de a hibakódot még nem töröltettem), a másik hibának pedig a keverékképző rendszer meghibásodását hozta. Ez most pontosan mit is akar jelenteni??? Légtömegmérő, vagy folytószelep potenciométer, vagy valami fordulatszámjeladó vagy mi???
Ha van vagy volt valakinek hasonló tapasztalata 146 1.6 TS-el és tudja mi a megoldás írja le légyszi.
Köszi
Megyi
mesa2006-07-17 14:37:56 //
12381
Kormányon fém jelet leszedheted.
De minek ? Tök randa lesz nélküle.
Bontós ismerősöd butaságokat beszél, elektromos impulzus után robbannak be a patronok. Ha lehúzod az akksit, soha nem lesz belőle probléma, még akkor sem ha fogóval átvágod az összes kábelt :))
Az arcodat felsértő fém pedig még nagyobb butaság! Ha te lefejeled a kormányt, akkor azon nyomban meg is haltál!
A légzsák nem tolja maga előtt a kormány borítást, hanem a robbanás utáni terjeszkedéskor szétfeszíti. A fejed a légzáskkal találkozik, hisz ez a feladata.
Az igényesebb verziókon fém jel található, a spórolósabbakon gumi.
Én örülnék neki a helyedben, hogy ilyen szép alfa jel figyel a kormányod közepén - akárcsak az enyémben ! ;)
szifu2006-07-17 11:38:17 //
12380
sajnos azonban a motort nem sikerult korbetekerni...ehhez kene a segitseg,persze jon szerelo csak addig is...szoval el kezdtuk tekerni es egy ponton megakadt, aztan visszafele megint ment es egy ponton ott is megakadt?! a kasznis szerint valosz ugrott egyet utkozeskor a vezermuszij/vagy a fogaskerekek es nincs szinkronban vmi,emiatt utkozik. lehet ez szerintetek..en igazandibol remelem, mert ez lenne a kisebb baj es talan az osszehangolas segitene?!
szifu2006-07-17 11:37:30 //
12379
szia Tomi!
sajnalom a gepet!remelem nem nagy a gaz!
sajna nekem is tovabb gyuruznek a problemak...a kocsi kisimult, fennt van az osszes uj kaszni elem es a hibak kisimitva...tenyleg szep lett, a 7en festik.
szifu2006-07-17 11:32:03 //
12378
Szia Wiki!
lehet hallottad mar, sajnos nekem nem is oly reg volt szerencsem kozelrol megnezni mivan, ha kijonnek a lufik...:( A lenyeg, hogy a kormany kozepso reszen levo burkolat keresztbe elreped meghozza ha jol emlekszem a kor alaku jel alatti resznel valik szet, a femes jel az egyben marad es felfele turodik. Ezt a szettort burkolatot egyben kaptam a lufival bontobol es en sem hiszem hogy megeri szetszedni. A tetokarpit is erdekes dolog, mert a fuggonylegzsakom is kijott es ossze vissza gyurte, nem tudom erdemes-e egyedul cserelni, mert ha picit meggyurod ezeket mar nem lehet simara vasalni. Nekem nem sikerult bontottat szerezni eddig ha van olcsora tipped megirhatnad,koszi.sok sikert a szereleshez!
A.
tgabika2006-07-17 09:52:27 //
12377
Szerintem ne szedd le a jelet :)
Mi múlt héten szedtük szét a kormányt. A műanyag a jellel együtt felfelé elröpül, a lufi alul nyílik , és ha nyílik, csak a lufi vág "pofán". a Jel a szélvédőt töri ki...márha addig még van szélvédő.
tudom,nem indítgatom:-))))))))
Holnap megyünk a klinikára mentőautóval,de most néztünk elég durva a kartelgáz:-(((((
Xixo2006-07-16 00:24:14 //
12373
Én ehez már hüjje vagyok, de sajnálom... :-((
Beteg az autóm:-((((
Indulnék el,és elég fura "szelephangja volt az autónak" fülelek,és egy 300 m mulva látom,h ég az olajnyomás lámpám:-((((egyből visszafordultam és betettem a garázsba!A nívó a max alatt van egy picivel,mindig itt tartom az olajszintet,hidegen soha nem üztem,de az igaz,h mielőtt letettem az autót nem egyszer megtilttattam:-((((Szerintetek mi lehet a gáz???
Nem csodálkoznék, ha ez az oldala nem lett volna carambolos...
Tom122006-07-15 23:45:17 //
12370
Remélem, nekem sem az lesz megint rossz...
Poló2006-07-15 23:45:17 //
12369
Lehet, hogy karambolos volt az autód és egy Tempra üvegét tudták csak beszerezni, vagy ez volt kéznél :-))
Nekem meg a bal hátsó üvegemben van FIAT embléma, minden másban ALFA.
Engem ez nem zavar...
Szeretem a FIATot is;-)))
Poló2006-07-15 23:01:22 //
12367
A termosztátommal semmi gond nincs. Tavaly ősszel cseréltem. Ugyanazt csinálja mindkettővel. A régit megmértük, 85 körül nyit, asszem.
Tom122006-07-15 22:56:57 //
12366
Nekem ezt a rossz termosztát csinálta. Azért akarom rendbehozatni az egész hűtő rendszert, mert nem akarom átélni mégegyszer azt a rémálmot, amit tavaly Horvátországban a dugókban, mikor félre kellett állnom, hogy ne főjön el a vizem...
Poló2006-07-15 21:46:25 //
12365
Értem. Nekem meg nem jó értéket mutat. Dugóban felmegy 90-100-ig, amúgy meg 70 alatt van még melegben is.
Tom122006-07-15 21:44:03 //
12364
A hőfokmérő jól mutatott, csak az érzékelő nem továbbította a jelet a ventillátor kapcsolójának és nem kapcsolt be, mikor kellett volna...
Poló2006-07-15 21:40:25 //
12363
És így, hogy meg volt repedve, így nem mutatott semmit a hőfokmérőd vagy rossz értéket mutatott?
Tom122006-07-15 21:38:59 //
12362
A hűtő jobb felső részén van valami műanyag tokban, azt hiszem, 2 csavar tartja. Itt 600,- Sk /4200 Ft/ volt. ...meg 1 van a motorban is felül/, az talán drágább.../?/ A régivel az volt a baj, hogy meg volt repedve a porcelán, ugyanis ez egy porcelán henger, amire réz drót van tekerve és valamivel "be van öntve" /szigetelő, vagy mi :-)/ az egész.
Poló2006-07-15 21:32:44 //
12361
Az érzékelőt mennyiért vetted és merre található a motortérben?
Mi volt a baja a réginek?
Tom122006-07-15 21:21:03 //
12360
Néztem, még nem forrott, meg a kijelző sem világított, de azt nem is szeretném megvárni...
Otto2006-07-15 21:17:38 //
12359
A víz nyomás alatt nem 100foktól forr!!!120-140között kezd el forrni.
Tom122006-07-15 20:39:26 //
12358
"Mostanában" = ma :-)
Tom122006-07-15 20:38:30 //
12357
Mostanában "csak" 95-ig megy fel, ha nem megy a klíma... Mikor "teszteltük", rájöttem, hogy a ventillátor csak lassú fordulaton megy /2 fokozat van/, most kihagytuk az érzékelőt és mindjárt a gyorsabb fokozat kapcsol be, meglátom, így milyen lesz...
Hát az biztos,h nem egészséges,mert ugye 100 foktól fő avized:-(((