Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Karakot2006-04-11 12:32:16 // 11302
Bocs, most látom, hogy a betétekről volt szó, nem a tárcsákról. Akkor sorry, a betétekkel azért más a helyzet. Biztonsági kérdések kevésbé merülnek fel, ha túlhasználod, akkor tönkreteheted a tárcsákat. De annak már hangja is kell, hogy legyen :)) Ha a Szamosiék azt mondták, hogy végük, akkor cseréld őket, szerintem 1-2 ezer km ide vagy oda nem ér annyit, hogy kísérletezgess vele.
Karakot2006-04-11 12:27:10 // 11301
A fékhatás nagyon sokáig nem romlik, a gond csak az, hogy egyszer csak elpattan az elvékonyodott tárcsa egy hirtelen, nagy fékezéskor, és abból baj lehet. Szerintem nem érdemes kockáztatni, az alapján amit írtál a mostani tárcsáid futásteljesítményéről azt mondom, hogy megdolgoztak az árukért rendesen. :)))
Poló2006-04-11 11:43:14 // 11300
Van egy ismerősöm. Volt neki egy 156 2.0 TS. Lassan egy éve adta el, akkor nekem még nem volt autóm. Mindig mondta, hogy susog a motorja. Mikor bemelegszik, akkor abbahagyja. Egy halom pénzt ráköltött, de nem jöttek rá, hogy mi a baja (márkaszervíz). Hiába mondtuk neki, hogy ne foglalkozzon vele, ha amúgy minden oké.
Gordon2006-04-11 11:41:02 // 11299
YES, így van, de nekem nem sűrűn jön elő! Mennyi eg ilyen bendix és csere?
Slowfeet2006-04-11 11:40:30 // 11298
Bár van még egy tippem!!!!! Ugyan nem hallottam milyen a hang, de a kevés szervofolyadék miatt a kormány is tud csúnya hangot hallattni hidegindítás után pár másodpercig......
Slowfeet2006-04-11 11:38:52 // 11297
Á az vonyít, az önindító meg darál kb sviiiiiiiiiiiiiii és grhzeeeeeeee ha érzed a különbséget :)))
Poló2006-04-11 11:37:43 // 11296
Az nem inkább szíj?
drPN2006-04-11 11:36:23 // 11295
Tudom én... Csak reménykedem vmi olcsóbb megoldásban...
Gordon2006-04-11 11:35:36 // 11294
Nekem is szokta csinálni, de kb 1 hónapban egyszer, főleg ilyen nyirkos időben mint most.
András bácsi2006-04-11 11:28:13 // 11292
Elvileg nulláig is le lehet koptatni, de nem túl biztonságos.
Gordon2006-04-11 11:14:38 // 11291
Elöl meg még éppen nem látszik a szál ami gondolom bejelezi a kopást a középkonzolra.
András bácsi2006-04-11 11:11:41 // 11290
Az már csereközeli állapot.
Gordon2006-04-11 11:06:46 // 11289
Hátul van 3mm kb, az jó?
Poló2006-04-11 10:58:28 // 11288
Ez függ attól is, hogy hogy vezetsz. Mennyire használod ki a motorféket, ha fékezel, akkor mennyire erőseket stb.
Ha leveszed a kereket, akkor lehet látni milyen vastag az a fékbetét.
Gordon2006-04-11 10:55:59 // 11287
Azt tudom, de kérdés olyan betét van e benn és be van e kötve az érzékelő? Csiki-Bege-nél 2000km-et mondtak az első betétekre Februárban, azon túl vagyok, de nem érzem, hogy valami baj lenne és nem is jelez az érzékelő sem! Hátsók mennyivel futnak/bírnak többet?
Poló2006-04-11 10:44:07 // 11286
Ha az elsők kopottak, akkor kigyullad egy lámpa a műszerfaladon.
Gordon2006-04-11 10:32:48 // 11285
Fékbetétekre van valami referencia adat, hogy mikor kell tuti cserélni? Illetve 58000km-nél gondolom érdemes elöl és hátul is cserélni, ha eddig még nem volt.
Poló2006-04-07 20:14:28 // 11284
Kipuccantottam a pillangószelepet meg a légtömegmérőt is. Jobbnak tűnik. Majd kiderül. Mégegyszer köszi a segítséget.
Zoli2006-04-07 16:10:42 // 11282
Eme szerkezetet én Gl-fejnek ismerem és az általad említett dolgon kívűl sok-sok mindenre jó... Pl: Sud-33 alsó lengőkar...
Poló2006-04-07 15:58:03 // 11281
Olvasd el Granturismo linkjét a 11282-es hsz-ben. Sok hasznos infó van az alapjáratról, alapjáratingadozásról. Lehet, hogy benne van a megoldás.
Fürjjózsi2006-04-07 14:31:25 // 11278
Ez a cikk nagyon rendben van, igen értékes, köszönet érte!!
granturismo2006-04-07 13:54:54 // 11277
Írtam egy cikket régebben erről a Bravosok oldalára. (A TS-en is ugyanilyen fojtószelep van úgyhogy használható info neked is.)
link
drPN2006-04-07 13:01:58 // 11276
Szerintetek mi lehet az oka, hogy néha ha benyomom a kuplungot, akkor nagyon alacsony fordulatra esik vissza a fordulatszám, 500-1500 között ingadozik egyet-kettőt, aztán beáll szépen az alapjáratra.
Slowfeet2006-04-07 11:30:04 // 11275
Nekem is csak hidegen csinálta...és Szamosiék segítettek, de az árat már nem tudom, sztem 10K alatt volt...
Ollah2006-04-07 11:29:52 // 11274
3.0 24V injektorok eladók! 6 db, 273 ccm/min-t tudnak.
Ha valakit érdekel, az oldalamra írjon.
Köszi.
drPN2006-04-07 11:27:57 // 11273
És az mibe fájt Neked? Amúgy kb 2 hete kezdte el, és mondjuk csak hidegindításnál csinálja.
Benőke2006-04-07 11:27:23 // 11272
Faterom Off -os autóján is egy út során behalt a katalizátor.
Egy ideig anélkül használta és egy fél lityóval kevesebbet evett igaz jóval furább hang jött ki a kipufogóból, meg picit jobban is ment :)
Slowfeet2006-04-07 11:23:51 // 11271
Nekem tavaly ősszel volt ilyen nyikorgásom....aztán egy hónappal később, már nagyon csúnya volt és kellett vagy 2 perc mire elmúlt.....aztán egy reggel nem indult az autó....bendix csere....:(
drPN2006-04-07 11:12:50 // 11270
Sziasztok! A kérdésem a következő: az autóm hidegindításnál kb 1 mp-ig nyikorgó hangot ad. A szerelő (DCS) szerint önindító, és ezzel elmegy akár évekig is, ha nem zavar a hang. De engem azért kicsit zavar. Szóval van arra lehetőség, hogy csere nélkül megússzam a dolgot? Mondjuk néhány ezer Ft befektetéssel?
Tommaso 1592006-04-07 09:36:00 // 11269
Ez azt hiszem minden igényt kielégített!!:-))
A szöszös tudakozónál a telefont nem Te veszed fel?:-))))))))))))))
Tommaso 1592006-04-07 09:33:21 // 11268
Havernak ugyan ez volt az escortján,ott ha jól tudom az alpjárati motor romlott el:-((
Ferke2006-04-07 09:10:24 // 11267
Srácok! Volt már valakinek JTD-nél olyan problémája -a számítógép dobta ki-, hogy töltőnyomás szabályozó hiba, vagy valami ilyesmi, ha jól emlékszem.
A lényeg, hogy durvább kigyorsításnál dob egy hibát, tehát a turboval lehet valami.
Szerelő asszonya, hogy 3 dolog lehet: vagy egy sima cső ereszt, vagy a lapátok koszosak annyira, hogy nem fordulnak rendesen=tisztítani kell csak, vagy a nyomásszabályzó szelep.
Tehát volt már valakinek ilyen gondja?
Poló2006-04-06 22:12:56 // 11266
Amúgy hogy kell? Nem tudom múltkor jol csináltam -e.
granturismo2006-04-06 22:11:01 // 11265
Próbáld még egyszer megpucolni. Figyeld, hogy javul-e tőle a helyzet.
Poló2006-04-06 18:15:11 // 11264
Azt az ősszel pucolgattam meg. Lehet, hogy nem jól csináltam vmit?
granturismo2006-04-06 18:13:33 // 11263
fojtószelep pucolás első lépésben szerintem
Poló2006-04-06 17:33:41 // 11262
HELP ME !!!
Kb. fél óra állás után elindítottam az autóm. Nem állt be egy bizonyos alapjáratra a motor, hanem elkezdett ingadozni kb. 800 és 1000-es fordulat között. Mi lehet baj? Lamdaszonda vagy légtömegmérő? Esetleg valami más?
Face2006-04-05 11:36:30 // 11261
Koszi!Jók ezek az skf katalógusok az oldalukon. Le is írom milyen galádságra készülök egy ilyen csapággyal ha sikerül :))) Szóval éppen váltórudazat felújítok, és a témában olvasgattam a neten. Itt láttam az ötletet: Alfabb.com fórum
lényege: kicserélni a váltókar rúdon középen lévő gumiszilentet egy ilyen rosejointra :))) Szerintetek? Nekem jó ötletnek tűnik.Mivel van fölös rudazatom mindenképpen ki fogom probálni! :)))
Xixo2006-04-05 10:49:26 // 11260
Vannak sport katalizátorok is, a gyári ár töredékéért...
Link a kedvenceimnél! :-))
Angyal Rita2006-04-05 10:18:09 // 11259
Nekem az Alfa Kontakt szerzett tavaly másik katalizátort az autómhoz. Bontóból, eredeti Alfa. Meg is hozt nekem. Be is szerelte. Nem volt pénzem vadi újra. Ennek semmi baja és eredeti gyári Alfa. Az utángyártott a formája miatt nem jó az Alfába. Azóta ismét szép a hangom. :-)
wwwSentinelwww2006-04-05 10:05:45 // 11258
Köszi, mióta így járok vele, a mókusok leesnek a fákról :( Amint lesz pénzem veszek egy katalizátort tuti.
Balage2006-04-05 08:50:05 // 11257
On-line helpdesk/tudakozó/műszaki tanácsadás = granturismo
:-DDD
granturismo2006-04-05 08:42:53 // 11256
Ez az egyszerű csapágyazások kategóriája.
Gömbcsuklós csapágyazás. (spherical joint)
Az SKF gyárt ilyen alkatrészeket pld.
Az SA (maintenance-free rod ends, karbantartás mentes rúd végek) jelű sorozatból acél/szinterbronz ágyazással, de létezik PFTE (teflonbetétes) ágyazással is.
SKF Svéd Golyóscsapágy Rt.
Cím: 2040 Budaörs, Csata utca 25.
Levélcím: H - 2040 Budaörs, Pf:52
Telefon: +36 23/445-200
Fax: +36 23/445-201
E-mail: skf@skf.hu
Vevőszolgálat:
Telefon: +36 23/445-299
Fax: +36 23/445-202
Barni1472006-04-05 03:29:32 // 11255
Azóta is tökéletesen működik.
Lehet hogy most kellene kivillogtatni, ráadásul megtaláltam a testelő vezetékemet. Takarítás volt a gépjárműben
:-)
Ferke2006-04-05 00:29:52 // 11254
Nem értek hozzá, csak tippelek, szerintem nem befolyásolja a fogyasztást annyira, fél liternél többet nem hiszem, hogy benyalna.
Face2006-04-05 00:04:03 // 11253