Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

csocsi2006-03-18 15:59:38 // 11102
Kíváncsi vagyok rá, hogy nézhet ki miután megadta magát :))
pb_2006-03-18 13:28:36 // 11101
Sztem 1formák, bár belsőfékessel még nem volt dolgom. Külsőfékesnél, pl. 33, ott mind1.
Whiteskull2006-03-18 13:04:57 // 11100
Tudja valaki, hogy a belsőfékes Sprint féltengelyei egyformák-e? Vagy nem mindegy melyik oldalra rakom őket?
Ferke2006-03-18 13:04:41 // 11099
Rakok majd képet, nagyon durván néz ki a csavar.:)))
csocsi2006-03-18 13:02:08 // 11098
Most néztem :))) Azért nagy megkönnyebbülés volt a dolog gondolom :))
Ferke2006-03-18 13:00:11 // 11097
156 tobicban leírtam, igazából leginkább bátorság kellett hozzá!:)))
Don Gombóc2006-03-18 12:55:40 // 11096
Mindenképpen van mert a csapszeg más mélységbe esik a dugó tetejéhez képest, ugyanis ennek a méretnek a változtatásával és a főtengely halytókarcsapjának a távolságával variálnak a lökethosszon. A hajtókarok ugyanazok. Szervusz Kiráj. Ja és menj le Schulek Bélához ő mutat neked mindegyik fajtából, dugót főtengelyt blokkot hengerfejet úgy 12 mint 24 szelepest.
csocsi2006-03-18 12:49:45 // 11095
Örülök a sikerednek :)) Nagyon meg kellett verni hidegvágóval a siker éerdekében?
Ferke2006-03-18 12:46:39 // 11094
Hello Alfások!Aki még emlékszik a korábban felmerült olajleeresztőcsavar leszedési gondjaimra, annak mondanám, hogy SIKERÜLT LESZEDNI!!! :))) A balmenet-fúrás+ellencsavar ötlet fuccsba ment, mert kifele megette a menetet, ahogy van. Viszont kis bátorság+5 kilós kalapács és egy hidegvágó megtette a hatását...:)) Kössz mindenkinek korábbi a tippeket...
bali2006-03-18 11:34:29 // 11093
Hali! Nem az a lényeg, hogy hogy néz ki. Vagy nem? Tőlem lehet egy kacsalábon forgó palota is, ha cserébe lehúznak, vagy nem értenek ahhoz, amit csinálnak.
Ollah2006-03-18 11:22:04 // 11092
Ez az, a tetjük érdekelne. 24V infó: Bore x stroke: 93.00mm × 72.60mm Bore / stroke ratio: 1.28 Displacement: 2959 cc 180.56 cu in Compression: 10.00:1 Fuel system: Bo Motronic ME2.1 MPFi 12V infó: Bore x stroke: 93.00mm × 72.60mm Bore / stroke ratio: 1.28 Displacement: 2959 cc 180.56 cu in Compression: 10.00:1 Fuel system: Bo M3.7.1 Motronic fuel inj. Ez alapján tök ugyanaz. V6 TB: Bore x stroke: 80.00mm × 66.20mm Bore / stroke ratio: 1.21 Displacement: 1996 cc 121.80 cu in Compression: 8.00:1 Fuel system: Bo Motronic ML4.1 fuel inj.
Szilárd2006-03-18 11:11:18 // 11091
Szerintem a dugattyútető kiképzése nem biztos,hogy egyforma. A turbos autóké más szokott lenni. A 3.012V éa 24V motor asszem lökéttérfogatban sem teljesen egyforma.
Ollah2006-03-18 11:02:31 // 11090
Szilárd! A 3.0 12V és a 24V moci jól látom, hogy ugyanaz, csak a hengerfejben van különbség?
Ollah2006-03-18 11:01:08 // 11089
:P Well, azt tom, hogy a TB kompressziója 8.00:1, míg a 3.0-é 10.00:1. Ez csak a dugó miatt van így? Ha igen, akkor a 3.0 12V dugóinak mérete érdekelne. Ha valakinek van infója, írja be pls.
Szilárd2006-03-18 10:55:57 // 11088
Szerintem biztosan van:))
Ollah2006-03-18 10:00:41 // 11087
Szakik! A 2.0 V6 12V TB dugói és a 3.0 V6 12V dugói közt van különbség? Esetleg, ha valaki jó minőségű fotót tudna linkelni róluk, megköszönném.
Xixo2006-03-18 00:56:08 // 11086
Na sikerült végül leszedni azt a csavart?? Imbuszkulcsal nem próbáltad? Asszem 8-as kell hozzá! Ha sikerülne leszedni, akkor arra vigyázz, hogy ha visszarakod, akkor majd ne húzd meg nagyon! Van benne egy gumitömítés!! :-))))
bb182006-03-17 19:57:00 // 11085
miért nem hegesztesz rá egy 14 vagy 16 os anyát ( belülröl hegesztve ) és kitekered azzal ? vagy ha már furtál bele lyukat, akkor egy jo minöségü 4szög anyagot üss bele és tekerd ki.
bb182006-03-17 19:55:15 // 11084
esetleg kép a mühelyröl ?
csocsi2006-03-17 17:47:04 // 11083
Első olvasatra nem tűnik rossznak :))))
bali2006-03-17 15:37:13 // 11082
Jaaa, hogy itt linket is lehet beszúrni, akkor így jobb lesz: szerelőműhely Keszthelyen
bali2006-03-17 15:34:14 // 11081
Hali mindenki! Aki Keszthely környékén szerelőt keres, annak tudom ajánlani a következőt: http://www.keszthelynet.hu/~beni.
drPN2006-03-17 12:57:36 // 11080
Igen olvastam korábban hogy jártál:((( Ezt szeretném elkerülni. Érdekelne a konkrét ár, szóval megtennéd hogy rákérdezel? Kösz
Ferke2006-03-17 10:20:35 // 11079
Felhívlak mindenképp, nem leszek messze onnan, nem is lakom messze onnan. Most kérdeztem meg, kerek 10e ft a Tiedhez, de ha pontosan akarjuk a dolgot, akkor kéne egy motorszám, küüd el smsbe monnyuk!
csocsi2006-03-17 10:02:49 // 11078
Azért ez már durva dolog, részvétem :((((((((
Gabika2006-03-17 10:02:13 // 11077
Szia Ferke! Ha minden igaz, ma megyek Pöstre, mert van ott dolgom és elhozom azt a szart! Amit viszont szeretnék kérni, hogy ha lesz kis időd, megnézhetnéd nekem a termosztátot mibe fájna?! Csak ha arra jársz! Ja a szervízkönyvet odaadhatod ma, ha gondolod! A kiállító központban leszek, ahol az expok szoktak lenni, nem tom pontosan mi a neve!
Ferke2006-03-17 09:51:13 // 11076
Mindenképpen cserélni kell. Nehogy úgy járj, mint én: ha elszakad egy vezető vagy feszítő miatt a hosszbordás szíj, és bemegy egy darabja a vezérléshez, az súlyos 100ezres tétel. Szerintem az árat elírtad, mert a feszítő a drágább és a vezető az olcsóbbik. Én 15 körül tudok feszítőt, és kb 5-6 körül vezetőt. szíjat szintén kb 5e körül tudok én is. Ha kell, szólj, konkrét árat kérek.
drPN2006-03-16 17:41:39 // 11075
Huuu, megkérdeztem a hosszbordás szíjnak is az árát az Elaforgnál: 5eFt, ami nem sok DE a görgők: feszítő: 10500 + vezető: 18eFt...:( Biztosan ostoba kérdés, de ilyenkor ezeket a görgőket is cserélni kell? Nem elég csak a szíjat? Vagy ez állapotfüggő?
Poló2006-03-16 17:28:34 // 11074
Nem messze tőlünk van egy bolt. Írd le, hogy pontosan milyen méretű és holnap megnézem, hogy van -e. Ha van, akkor veszek egyet és elküldöm neked.
Poló2006-03-16 17:27:02 // 11073
Az a hosszbordás szíj.
drPN2006-03-16 17:25:27 // 11072
Na ja...:) vmi külső szíjat mondott, ami a klímát is hajtja, vagy vmi ilyesmi, amit általában úgyis cserélnek a vezérműszíjjal...állítólag...
Ferke2006-03-16 17:22:46 // 11071
Köszi köszii a jó tippet! Aza gond, hogy nem tól sok boltban lehet belmenetes csavart kapni. Időm meg nemigen van keresgélni, tehát várom a tippeket.:)
Ferke2006-03-16 17:21:57 // 11070
Ha a vez.műszij csúszik, akkor már nagy a baj!:)))
Poló2006-03-16 17:19:33 // 11069
Olyan hangot nekem is ad. Szerintem pedig a hosszbordás szíj.
drPN2006-03-16 17:18:10 // 11068
Ja és ha lenne valamilyen javaslat, hogy mit érdemes ezekkel együtt cserélni? Hibajelenségem nincs, csak annyi, hogy hidegindításkor olyan "szíj-csúszás"-hangot ad kb 1 másodpercig, de a szerelő szerint az a vezérműszíj lesz.
Marklar1552006-03-16 17:14:19 // 11067
Ha a saruk vissza rakásánál nyomod a motortér kapcsolót, akkor a riasztó sem fog megszólalni. Persze ha minden ajtó csukva... ;-)
drPN2006-03-16 17:13:52 // 11066
Üdv mindenkinek! Ide is beírom: Amint azt még korábban írtam, sajna ki kellett cserélnem a váltómat. Ami jó hír, hogy az eladót sikerült rávennem, hogy fizesse ki a költségeket...:) Nem volt egy lelkiismeretes fazon, nepper a srác, dehát nem azért lettem ügyvéd, hogy egy ilyet ne tudjak kiharcolni....:)))) A másik pedig: vezérműszíjcserére viszem az autót, és a következő, szerintem kedvező árakat találtam: vezérműszíj-szett (szíj+vezető+feszítőgörgő): 29eHUF balanszszíj + feszítő: 12eHUF vízpumpa: 11eHUF munkadíj: 18eHUF az alkatrészek az Elaforgtól vannak, elvileg a szetten kívül más nem kell a cseréhez, a többi inkább csak ajánlott. a szerelést az Ipacsfa u.-ban csinálnák. ha vki esetleg tud jobb árakat, szívesen fogadom...:)
GEORGE2006-03-16 17:08:53 // 11065
Kiveheted, nekem eddig nem volt vele gond.
Poló2006-03-16 17:07:49 // 11064
Kiveheted. A kódkártya egészen másra kell, a szervízkulcsot nem tudom. Max. a rádiót kell majd újra beállítanod, meg lehet megszólal a riasztód mikor visszakötöd az akksit. Nekem legalábbis ez volt a 156-nál (a riasztóra nem emlékszek hogy volt).
Poló2006-03-16 17:05:21 // 11063
Csavarboltban próbáltad már? :))))))
Ferke2006-03-16 17:01:00 // 11062
Még mindíg az olajleeresztő csavaromat próbálnám lebányászni, mint ezelőtt pár héttel, csak lassan már égető. 10-es balos menetvágóm máf van, de kéne vennem egy balos csavart hozzá, és ezzel már ki bírom szedni a leeresztőcsavaromat. Tehát kicsit visszanyúlva: Esetleg tudja vki, hol kapok 10-es, balos, 6lapfejű csavart?
zee2006-03-16 16:52:04 // 11061
Sziasztok Ha nincs kódkártyám sem szervízkulcsom akkor az akksit kivehetem vagy inkább ne kísérletezzek vele? köszi
Zsifi2006-03-16 15:28:24 // 11060
Sajnos az utóbbi időben bevett gyakorlat ez a módszer. Ha felveszik akkor kifizetik ezeket a napokat is ha nem akkor ez elúszott. A módszert általában jelzik előre természetesen sokan így is bevállalják, ha nem jelzik az a gusztustalan.
Marklar1552006-03-16 15:11:16 // 11059
Sajna nem tudom a részleteket, de csak annyit mondott, hogy beszopta... 2x is. Ráadásúl nem volt eddig sem egy alfafan, így meg...:( Szerencsére azért az én autóm rendessen megcsinálja ha kell;-) Csak ne köpködne annyit;-P
Gabesz2006-03-16 10:09:38 // 11058
Sziasztok! Egy kis segítség kellene: 1:a 146-ban ('96-os,boxer) a hátsó ablakmosónak van gyárilag külön tartálya,vagy az elsőéről megy? 2:Hogyan lehet kivenni az első fejtámlákat? Köszi előre is a segítséget!
bb182006-03-16 06:29:05 // 11057
olyan nincs hogy nem fizetnek érte semmit. vagy csak ugy puszira ment oda? elég nagy butaságot csinált... amugy meg kellene szellöztetni valami nyilvános orgánumban.
Marklar1552006-03-15 23:52:18 // 11056
Nahh talán ez az ideális topic az alábbi esthez: Haverom munkahelye megszűnt. Nérónál villamossági szerelő volt. (Vágja a dolgokat, régebben HIFI versenyeken is indúlt...) Beadta a jelentkezését több céghez is, köztük a Boldizsárhoz is. ALFA részlegbe. (5' gyalog tőlünk) Behívták próba munkára. 3 napig dolgozott, megcsináltattak vele paranormális tüneteket produkáló 156 ost,r endbe tette!+... Aztán 3. nap közölték, hogy mégsincs felvétel, köszönik szépen. Persze három napig ingyen dolgozott:( Kiváncsi lennék, ha a kasszánál bejelenteném, hogy mégsíncs pénzem... Egyébként egy ford szervízben is így járt. Viszont holnap kezd a Kárpát utcában a Mercinél:/ Oda felvették.
Tommaso 1592006-03-14 22:31:48 // 11055
Sziasztok! A 147-ben írtam egy pár problémámról,csak nem szeretnék floodolni! Nézzetek már át légyszi h mi lehet a gáz!! Köszi
Karakot2006-03-14 22:03:35 // 11054
Nem tudom, hogy a 166-nál hogyan van, de 156 V6-hoz gyárilag is sportdob jár. Gondolom a 166-nál is így van, hiszen a motor ugyanaz. Szerintem nagyon jól hangolt a gyári dob, biztos, hogy változtatni akarsz rajta? Egyébként a gyárinak mindig meg van az az előnye, hogy tuti hozzá van hangolva a motorhoz. Ha ehhez képest kiveszel a folytásból és a motort nem hangolod hozzá (a legtöbben ezt gyakorlatilag nem teszik meg), akkor a teljesítmény biztos nem fog nőni, legfeljebb ha szerencséd van akkor nem romlik. Ha teljesítményt akarsz szignifikáns mértékben növelni, akkor szívó+kipufogó oldai könnyítés+motor hozzáhangolás kell. Precíz műszeres tervezés kell. Ha nem így csinálja valaki, akkor az csak bohóckodás.
DZ1662006-03-14 20:02:31 // 11053
Hova kell a csavar?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak